abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2014 @ 12:57:19 #201
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146607859
quote:
15s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik maakte een grapje, maar jij maakt er weer iets ranzigs racistisch van.

Jammer is dat.
Het noemen van feiten is racisme, ik weet het. ;(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 13 november 2014 @ 12:57:36 #202
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146607868
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is nu veel minder, sinterklaas is de dombo nu.
Ja duh. Die moet ook wel weten dat als ie harde werkers wil hebben dat ie dan Pool-Pietjes moet nemen! ;) En die dan natuurlijk in t zwart betalen :P

:o

;)

(grapje natuurlijk, voordta ik vanalles naar mijn kop geslingerd krijg)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_146607881
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:57 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Het noemen van feiten is racisme, ik weet het. ;(
IQ is een dubieuze graadmeter omdat het is op te krikken middels oefening.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146607899
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:57 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja duh. Die moet ook wel weten dat als ie harde werkers wil hebben dat ie dan Pool-Pietjes moet nemen! ;) En die dan natuurlijk in t zwart betalen :P

:o

;)

(grapje natuurlijk, voordta ik vanalles naar mijn kop geslingerd krijg)
Van mij zul je geen dingen naar je kop geslingerd krijgen, over een non issue als dit kun je alleen maar grapjes maken. :P
  donderdag 13 november 2014 @ 12:58:38 #205
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146607904
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

IQ is een dubieuze graadmeter omdat het is op te krikken middels oefening.
Dat is exact waarom ik correlatie zei. Dat leek me eigenlijk pijnlijk duidelijk.
  donderdag 13 november 2014 @ 12:59:58 #206
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146607942
quote:
6s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:53 schreef Nielsch het volgende:
Negers lachen natuurlijk ook niet om de films van bijvoorbeeld Sascha Baron Cohen, waarin Kazachstan als een compleet achterlijk land werd neergezet.
Mensen moeten eens leren wat meer zelfspot te krijgen en een dikkere huid.
Alhoewel t wel irritant kan zijn als jouw minderheid continu t pispaaltje is.

Er zijn dagen (meer dan gemiddeld) dat ik erg harde homo-grapjes zelf kan maken en ook grapjes van anderen kan waarderen en mee kan lachen. Er zijn ook dagen dat ik me er wel aan stoor als iemand weer eens "no homo" groept of "dat is ZO gay" gebruikt om aan te duiden dat iets stom of slecht is.

Soms is t niet erg om mensen even op dat laatste feit te wijzen.
De manier waarop dat bij ZP gebeurd is echter niet heel gelukkig gekozen. En te halsstarrig.
L'Amour menaçant:
pi_146607948
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, de discussie staat of valt niet met Quinsy. Hoewel ik begrijp dat je dat beeld graag wil scheppen.
In het begin stond of viel de discussie bij Quinsy, hij is als 'kunstenaar' begonnen met de aanklacht 'Zwarte Piet' is racisme.

Het groepje om Quinsy heen kan het inderdaad nu inderdaad zonder hem af. Sunny Bergman, Anouk, mensen die een slavernijschadeclaim willen etc.

Jij doet alsof Quinsy niet belangrijk is in deze discussie, dat is ook gewoon onzin.
pi_146608004
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In het begin stond of viel de discussie bij Quinsy, hij is als 'kunstenaar' begonnen met de aanklacht 'Zwarte Piet' is racisme.

Het groepje om Quinsy heen kan het inderdaad nu inderdaad zonder hem af. Sunny Bergman, Anouk, mensen die een slavernijschadeclaim willen etc.

Jij doet alsof Quinsy niet belangrijk is in deze discussie, dat is ook gewoon onzin.
Quinsy is niet de aanvoerder van de tegenstanders.
pi_146608031
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Quinsy is niet de aanvoerder van de tegenstanders.
Heb ik nooit gezegd.
pi_146608064
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat de pro-Pieten (bij gebrek aan een beter woord) direct de Quinsy-kaart trekken in de discussie.

Wanneer je voorstelt om naast ZP ook Gekleurde Pieten te laten meelopen tijdens de intocht, krijg je als antwoord dat Quinsy dat niet wil.

Wat de fuck heb ik ermee te maken wat die Quinsy wil?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146608108
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb ik nooit gezegd.
Het clubje anti-pieten komt op mij over als een ongeregeld zootje, die een gemeenschappelijk punt hebben. Gisteren pijnlijke televisie, Quinsy wil niet praten met Pownews, Quinsy wil de dialoog niet aangaan.

Het wordt hier de pro-pieten kwalijk genomen dat er veel vuile reacties tussen zitten. Eens. Maar het komt ook omdat het een gigantische groep is. Bijna de hele Nederlandse samenleving, logisch dat daar meer foute mensen tussen zitten.
  donderdag 13 november 2014 @ 13:06:48 #212
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146608128
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:52 schreef Yesse het volgende:

[..]

http://gregshapiro.nl/con(...)-may-i-speak-defense Greg Shapiro legt het beter uit, naar mijn mening.
Da's idd best een mooie. :Y
L'Amour menaçant:
pi_146608248
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:17 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Oneens. Ze gedragen zich nog steeds als clowns die kunstjes doen en domme acties doen.(zoals gastjes boren in een boot)
Dat is commedy. Of vind je Fresh prince ook racistisch omdat daar ook nadruk gelegd wordt op bepaald stereotype gedrag?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146608253
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Da's idd best een mooie. :Y
Nogmaals, zolang de Amerikanen een nationale feestdag hebben voor een man die duizenden native Americans naar Europa bracht als slaaf, zijn mannen liet jagen op native Americans voor de lol, de handen van tienduizenden native Americans afhakte wanneer ze hem niet genoeg goud brachten, 9 jarige native American meisjes als hoer liet opdraven voor zijn mannen en zorgde voor hongersnood en ziektes waaraan 3-5 miljoen native Americans zijn gestorven moeten Amerikan gewoon hun bek houden.
  donderdag 13 november 2014 @ 13:10:56 #215
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146608276
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het clubje anti-pieten komt op mij over als een ongeregeld zootje, die een gemeenschappelijk punt hebben. Gisteren pijnlijke televisie, Quinsy wil niet praten met Pownews, Quinsy wil de dialoog niet aangaan.

Het wordt hier de pro-pieten kwalijk genomen dat er veel vuile reacties tussen zitten. Eens. Maar het komt ook omdat het een gigantische groep is. Bijna de hele Nederlandse samenleving, logisch dat daar meer foute mensen tussen zitten.
Het pro-pieten kamp is voor een racist inderdaad makkelijk om bij aan te sluiten. Dus de meest erge reacties zul je in dit kamp lezen. Mee eens.

Ik ben van de Je zoekt t maar uit ZP fractie.
De Doe water bij elkaars wijn en feest samen door fractie.
De Stel je gvd niet zo aan als kleine kinderen en feest met de kinderen al is t zwart bruin groen geel of pinmpelpaars who de fuck cares fractie.

*O* oO/ *G*

Misschien moeten we dat eens doen.
Aan kinderen vragen: Wat vind jij eigenlik een gezellige kleur voor Piet?
Natuurlijk voorzichtig, om niet z'n cover omver te blazen ;)

Ik denk persoonlijk dat er hele bonte pietjes uitkomen als we het vragen aan degenen voor wie we dit feest houden. Inclusief zwart. Inclusief bruin. Inclusief wit. Geel. Rood. En da's prima.
L'Amour menaçant:
  donderdag 13 november 2014 @ 13:11:52 #216
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146608304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is commedy. Of vind je Fresh prince ook racistisch omdat daar ook nadruk gelegd wordt op bepaald stereotype gedrag?
Nee, want dat zijn negers. Die mogen dat. :)
pi_146608309
quote:
6s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nogmaals, zolang de Amerikanen een nationale feestdag hebben voor een man die duizenden native Americans naar Europa bracht als slaaf, zijn mannen liet jagen op native Americans voor de lol, de handen van tienduizenden native Americans afhakte wanneer ze hem niet genoeg goud brachten, 9 jarige native American meisjes als hoer liet opdraven voor zijn mannen en zorgde voor hongersnood en ziektes waaraan 3-5 miljoen native Americans zijn gestorven moeten Amerikan gewoon hun bek houden.
Ehhhh:
quote:
As an American, I know I’m hardly one to criticize. Our nation’s capital has a football team named after Native Americans’ skin color, and the team owners’ response is ‘What’s offensive about that?’ And yes, America has Santa Claus and Elves – which may be offensive to obese people and short people (as many Dutch people have replied on Twitter). More to the point: many Dutch people have pointed out that they should not have to change their time-honored traditions to accommodate politically correct newcomers like me.
Lees vooral het hele stuk.
Fuck the EBU
pi_146608325
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:12 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ehhhh:

[..]

en toch houdt ie ondanks dat "zelfbesef" zijn bek niet.
pi_146608348
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:33 schreef Kaneelstokje het volgende:

En blackface is iets dat in Nederland nooit bestaan heeft, dus natuurlijk kijken wij er anders tegenaan dan Amerikanen. Gelukkig, want in Amerika zijn ze helemaal debiel geworden wat dat betreft.

Wat is dan het werkelijke verschil tussen die originele zwarte piet en een blackface?

Blackface is ook een toneelstukje, waarbij er een karikatuur van een donker iemand wordt neergezet.
Ik vind het verschil tussen blackface en zwarte piet niet zo bar groot, zeer zeker niet als we naar de vroegere piet kijken die de ouderen hier gewoon hebben meegemaakt.

Ook de blackface had positieve eigenschappen, de zwarte cultuur werd er zelfs populairder door. Mensen die ernaar gingen kijken gingen niet om gezamelijk even een paar kruisen te laten branden, maar gewoon voor een gezellig avondje met het gezin. Mensen zagen er eerst helemaal geen kwaad in.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 13 november 2014 @ 13:13:42 #220
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146608349
quote:
6s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ja het geeft aan dat ze hypocriet zijn, maar zeggen "Ja maar hij doet t ook" is net zo kinderachtig als de heele ZP discussie bij elkaar.

Overigens, als je t gelezen had, dan had je gelezen dat deze Amerikaan (die in NL woont) de hypocrisie van de States zelf al aanhaalt met o.a. de Red Sox.

Maar je hebt t niet gelezen he?
L'Amour menaçant:
pi_146608359
quote:
6s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Fijn he, vrijheid van meningsuiting?
Fuck the EBU
  donderdag 13 november 2014 @ 13:14:34 #222
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146608374
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ja het geeft aan dat ze hypocriet zijn, maar zeggen "Ja maar hij doet t ook" is net zo kinderachtig als de heele ZP discussie bij elkaar.

Overigens, als je t gelezen had, dan had je gelezen dat deze Amerikaan (die in NL woont) de hypocrisie van de States zelf al aanhaalt met o.a. de Red Sox.

Maar je hebt t niet gelezen he?
*red skins
  donderdag 13 november 2014 @ 13:15:13 #223
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146608391
Of is Red Sox nu ook al racisme?
  donderdag 13 november 2014 @ 13:15:29 #224
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146608403
quote:
6s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Want je mag als je Amerikaan bent je mond niet opendoen, ook al ben je t oneens met je eigen land en tradities? :?

Not sure if serious.
If so: Stupid.
L'Amour menaçant:
  donderdag 13 november 2014 @ 13:16:52 #225
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146608444
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:14 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

*red skins
:D Ja ik weet niet zo veel van football. Of baseball. Maar ik zie het logo van t indiaantje zo voor me :')
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')