Het noemen van feiten is racisme, ik weet het.quote:Op donderdag 13 november 2014 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik maakte een grapje, maar jij maakt er weer iets ranzigs racistisch van.
Jammer is dat.
Ja duh. Die moet ook wel weten dat als ie harde werkers wil hebben dat ie dan Pool-Pietjes moet nemen!quote:Op donderdag 13 november 2014 12:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is nu veel minder, sinterklaas is de dombo nu.
IQ is een dubieuze graadmeter omdat het is op te krikken middels oefening.quote:Op donderdag 13 november 2014 12:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het noemen van feiten is racisme, ik weet het.
Van mij zul je geen dingen naar je kop geslingerd krijgen, over een non issue als dit kun je alleen maar grapjes maken.quote:Op donderdag 13 november 2014 12:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja duh. Die moet ook wel weten dat als ie harde werkers wil hebben dat ie dan Pool-Pietjes moet nemen!En die dan natuurlijk in t zwart betalen
(grapje natuurlijk, voordta ik vanalles naar mijn kop geslingerd krijg)
Dat is exact waarom ik correlatie zei. Dat leek me eigenlijk pijnlijk duidelijk.quote:Op donderdag 13 november 2014 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
IQ is een dubieuze graadmeter omdat het is op te krikken middels oefening.
Mensen moeten eens leren wat meer zelfspot te krijgen en een dikkere huid.quote:Op donderdag 13 november 2014 12:53 schreef Nielsch het volgende:
Negers lachen natuurlijk ook niet om de films van bijvoorbeeld Sascha Baron Cohen, waarin Kazachstan als een compleet achterlijk land werd neergezet.
In het begin stond of viel de discussie bij Quinsy, hij is als 'kunstenaar' begonnen met de aanklacht 'Zwarte Piet' is racisme.quote:Op donderdag 13 november 2014 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, de discussie staat of valt niet met Quinsy. Hoewel ik begrijp dat je dat beeld graag wil scheppen.
Quinsy is niet de aanvoerder van de tegenstanders.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In het begin stond of viel de discussie bij Quinsy, hij is als 'kunstenaar' begonnen met de aanklacht 'Zwarte Piet' is racisme.
Het groepje om Quinsy heen kan het inderdaad nu inderdaad zonder hem af. Sunny Bergman, Anouk, mensen die een slavernijschadeclaim willen etc.
Jij doet alsof Quinsy niet belangrijk is in deze discussie, dat is ook gewoon onzin.
Heb ik nooit gezegd.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Quinsy is niet de aanvoerder van de tegenstanders.
Het probleem is vooral dat de pro-Pieten (bij gebrek aan een beter woord) direct de Quinsy-kaart trekken in de discussie.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In het begin stond of viel de discussie bij Quinsy, hij is als 'kunstenaar' begonnen met de aanklacht 'Zwarte Piet' is racisme.
Het groepje om Quinsy heen kan het inderdaad nu inderdaad zonder hem af. Sunny Bergman, Anouk, mensen die een slavernijschadeclaim willen etc.
Jij doet alsof Quinsy niet belangrijk is in deze discussie, dat is ook gewoon onzin.
Het clubje anti-pieten komt op mij over als een ongeregeld zootje, die een gemeenschappelijk punt hebben. Gisteren pijnlijke televisie, Quinsy wil niet praten met Pownews, Quinsy wil de dialoog niet aangaan.quote:
Da's idd best een mooie.quote:Op donderdag 13 november 2014 12:52 schreef Yesse het volgende:
[..]
http://gregshapiro.nl/con(...)-may-i-speak-defense Greg Shapiro legt het beter uit, naar mijn mening.
Dat is commedy. Of vind je Fresh prince ook racistisch omdat daar ook nadruk gelegd wordt op bepaald stereotype gedrag?quote:Op donderdag 13 november 2014 12:17 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Oneens. Ze gedragen zich nog steeds als clowns die kunstjes doen en domme acties doen.(zoals gastjes boren in een boot)
Nogmaals, zolang de Amerikanen een nationale feestdag hebben voor een man die duizenden native Americans naar Europa bracht als slaaf, zijn mannen liet jagen op native Americans voor de lol, de handen van tienduizenden native Americans afhakte wanneer ze hem niet genoeg goud brachten, 9 jarige native American meisjes als hoer liet opdraven voor zijn mannen en zorgde voor hongersnood en ziektes waaraan 3-5 miljoen native Americans zijn gestorven moeten Amerikan gewoon hun bek houden.quote:
Het pro-pieten kamp is voor een racist inderdaad makkelijk om bij aan te sluiten. Dus de meest erge reacties zul je in dit kamp lezen. Mee eens.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het clubje anti-pieten komt op mij over als een ongeregeld zootje, die een gemeenschappelijk punt hebben. Gisteren pijnlijke televisie, Quinsy wil niet praten met Pownews, Quinsy wil de dialoog niet aangaan.
Het wordt hier de pro-pieten kwalijk genomen dat er veel vuile reacties tussen zitten. Eens. Maar het komt ook omdat het een gigantische groep is. Bijna de hele Nederlandse samenleving, logisch dat daar meer foute mensen tussen zitten.
Nee, want dat zijn negers. Die mogen dat.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is commedy. Of vind je Fresh prince ook racistisch omdat daar ook nadruk gelegd wordt op bepaald stereotype gedrag?
Ehhhh:quote:Op donderdag 13 november 2014 13:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nogmaals, zolang de Amerikanen een nationale feestdag hebben voor een man die duizenden native Americans naar Europa bracht als slaaf, zijn mannen liet jagen op native Americans voor de lol, de handen van tienduizenden native Americans afhakte wanneer ze hem niet genoeg goud brachten, 9 jarige native American meisjes als hoer liet opdraven voor zijn mannen en zorgde voor hongersnood en ziektes waaraan 3-5 miljoen native Americans zijn gestorven moeten Amerikan gewoon hun bek houden.
Lees vooral het hele stuk.quote:As an American, I know I’m hardly one to criticize. Our nation’s capital has a football team named after Native Americans’ skin color, and the team owners’ response is ‘What’s offensive about that?’ And yes, America has Santa Claus and Elves – which may be offensive to obese people and short people (as many Dutch people have replied on Twitter). More to the point: many Dutch people have pointed out that they should not have to change their time-honored traditions to accommodate politically correct newcomers like me.
Wat is dan het werkelijke verschil tussen die originele zwarte piet en een blackface?quote:Op donderdag 13 november 2014 12:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
En blackface is iets dat in Nederland nooit bestaan heeft, dus natuurlijk kijken wij er anders tegenaan dan Amerikanen. Gelukkig, want in Amerika zijn ze helemaal debiel geworden wat dat betreft.
Niet mee eens. Ja het geeft aan dat ze hypocriet zijn, maar zeggen "Ja maar hij doet t ook" is net zo kinderachtig als de heele ZP discussie bij elkaar.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nogmaals, zolang de Amerikanen een nationale feestdag hebben voor een man die duizenden native Americans naar Europa bracht als slaaf, zijn mannen liet jagen op native Americans voor de lol, de handen van tienduizenden native Americans afhakte wanneer ze hem niet genoeg goud brachten, 9 jarige native American meisjes als hoer liet opdraven voor zijn mannen en zorgde voor hongersnood en ziektes waaraan 3-5 miljoen native Americans zijn gestorven moeten Amerikan gewoon hun bek houden.
Fijn he, vrijheid van meningsuiting?quote:Op donderdag 13 november 2014 13:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en toch houdt ie ondanks dat "zelfbesef" zijn bek niet.
*red skinsquote:Op donderdag 13 november 2014 13:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ja het geeft aan dat ze hypocriet zijn, maar zeggen "Ja maar hij doet t ook" is net zo kinderachtig als de heele ZP discussie bij elkaar.
Overigens, als je t gelezen had, dan had je gelezen dat deze Amerikaan (die in NL woont) de hypocrisie van de States zelf al aanhaalt met o.a. de Red Sox.
Maar je hebt t niet gelezen he?
Want je mag als je Amerikaan bent je mond niet opendoen, ook al ben je t oneens met je eigen land en tradities?quote:Op donderdag 13 november 2014 13:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en toch houdt ie ondanks dat "zelfbesef" zijn bek niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |