abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146601275


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


WCC 2013
Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
03. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6
14. Fernando Alonso WDC 2005/06
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
20. Kevin Magnussen


Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo
99. Adrian Sutil
21. Esteban Gutierrez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo
25. Jean-Éric Vergne
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
17. Jules Bianchi
04. Max Chilton


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
10. Kamui Kobayashi
09. Marcus Ericsson

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2014, bestaande uit 19 races


Wijzigingen 2014 uitgelegd

*Ow lekker wakker, titel was al aangepast naar volgende nummer, ik dacht dat ik deeltje 157 gesloten had.. :')
  donderdag 13 november 2014 @ 09:49:45 #2
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146602980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 06:44 schreef Meike26 het volgende:

*Ow lekker wakker, titel was al aangepast naar volgende nummer, ik dacht dat ik deeltje 157 gesloten had.. :')
En het staat er nog wel in een grote blauwe banner boven :*
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146605867
Nieuwe McLaren-Honda test vrijdag op Silverstone
quote:
McLaren has revealed that its interim Honda test car will appear at Silverstone tomorrow, on a day that has been earmarked for filming.

Eric Boullier revealed some time ago that the interim MP4-29 would be given the ‘H’ designation.

The team said via Twitter: “Getting set for Silverstone tomorrow for a filming day. We’ll be parading the interim Honda-engined MP4-29H/1X1 & 2 classic McLaren-Hondas.”

The team is obviously now on course to run the car at the Abu Dhabi test on the Tuesday and Wednesday after the Grand Prix, although it remains to be seen who might drive there.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146621508
Magnussen in de wachtkamer zetten er zijn toch geen andere teams die hem wegkapen.
.
pi_146632998
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:17 schreef Fer het volgende:
Magnussen in de wachtkamer zetten er zijn toch geen andere teams die hem wegkapen.
overschat kereltje zonder talent
FREE BEVERTON
  vrijdag 14 november 2014 @ 09:23:59 #6
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146637763
Magnussen en Button er beide uit gooien en Vandoorne promotie geven *O*
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:36:51 #7
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146639241
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 november 2014 @ 10:42:03 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:27:04 #9
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146640432
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:39:49 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_146640837
quote:


Nog steeds 1 van de mooiste liveries van afgelopen decennia O+ O+
pi_146640949
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:27 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Held van de dag!
Wie, die F1 coureur of de Mini rijder ?
pi_146642313
Nog meer teams in de problemen?:

http://www.autoblog.nl/ni(...)e-1-71953#post-71953

quote:
Nadat lobbyisten de tabaksreclame al effectief uit de koningsklasse verdreven, wordt er nu werk gemaakt om de resterende uitspattingen van alcoholreclame uit te bannen. Er zijn momenteel nog drie teams die drank promoten: Williams (Martini), Force India (Smirnoff), en McLaren (Johnnie Walker). Maar als het aan de European Alcohol Policy Alliance (Eurocare) ligt, mogen deze teams op zoek gaan naar een nieuwe sponsor.

Deze club, die namens 57 organisaties uit 25 landen zegt te spreken, maakt zich grote zorgen over de toenemende mate van alcoholreclame in de F1. Omdat alcohol en autorijden niet samengaat willen ze dat de FIA het verbiedt. Bovendien zijn er al EU-richtlijnen waarin staat dat marketinguitingen omtrent alcohol niet in verband mogen worden gebracht met autorijden, aldus Eurocare in een open brief aan FIA-president Jean Todt.
pi_146642847
Heel logisch. Daarom mogen we geen bier kopen bij het tankstation, maar wel met de auto naar de supermarkt om het daar in te slaan.
.
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:03:06 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146642863
Ik vind het wat onzin. Racen is geen autorijden. Coureurs zitten niet dronken in een F1 wagen en hebben ook geen glas wodka in de handen tijdens de interviews. Daarentegen sluiten de F1 fans wel goed aan op de doelgroep van die fabrikanten.

Ik hekel roken, maar ook tabaksreclame had van mij niet van die auto's afgehoeven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:05:40 #16
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146642933
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Nog meer teams in de problemen?:

http://www.autoblog.nl/ni(...)e-1-71953#post-71953

[..]

Red Bull heeft ook Alcohol reclame erop staan (niet dat zij er iets van zullen merken maar goed)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_146643363
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:05 schreef nils7 het volgende:

Red Bull heeft ook Alcohol reclame erop staan (niet dat zij er iets van zullen merken maar goed)
Energiedrankjes zijn ook niet meer onomstreden..
pi_146643403
Bernie weer eens aan het raaskallen: http://www.gpupdate.net/n(...)iets-aan-jonge-fans/

quote:
Bernie Ecclestone vindt dat de Formule 1 zich niet op jonge fans moet richten. Volgens de Brit zijn jongeren commercieel namelijk totaal niet interessant. De Formule 1-baas heeft liever dat mannen van zeventig naar de races in de hoogste autosportklasse kijken. "Die hebben tenminste genoeg te besteden."

"Jongeren zien het merk Rolex, maar gaan ze er ook één kopen? Ze kunnen het zich niet veroorloven", zegt Ecclestone in communicatieblad Campaign Asia-Pacific. "Of neem een sponsor als UBS; de jeugd heeft helemaal geen interesse in bankieren. Ze hebben niet eens genoeg geld om een bankrekening te kunnen openen. Dat is hoe ik erover denk. Ik heb geen idee waarom je je op die zogenaamde 'jonge generatie' zou willen richten. Waarom zou je dat willen doen? Wil je ze iets verkopen? De meesten hebben geen cent te makken. Ik richt me liever op mannen van zeventig die cash genoeg hebben. Ik zie er het nut niet van in om jongeren te bereiken. Die kopen toch niets. Als je je graag op een jong publiek wil richten, ga je maar bij Disney adverteren."

Ecclestone blijkt ook weinig met social media te hebben. "Ik heb geen interesse in Twitter, Facebook en al dat soort nonsens", zegt de onlangs 84 jaar geworden Ecclestone. "Ik heb geprobeerd om erachter te komen wat daar nou zo interessant aan is, maar ik ben er waarschijnlijk te ouderwets voor. Ik zie er totaal geen waarde in. Ik heb ook geen idee wat de jeugd van tegenwoordig bezighoudt. Wat willen ze nou eigenlijk?"


[ Bericht 0% gewijzigd door Ferry_76 op 14-11-2014 13:26:42 ]
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:21:35 #19
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146643405
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:20 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Energiedrankjes zijn ook niet meer onomstreden..
Daar hen heb ik overgewicht ;( + gebit naar de mallemoer etc.
Maar goed heb het zelf ook gedronken maar was niet bekend met de gevolgen toen ik het 10 jaar geleden begon te drinken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:29:44 #20
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146643680
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:48 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Wie, die F1 coureur of de Mini rijder ?
Die kerel die in die Arrows rijdt natuurlijk, tussen de mini;s :D.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Nog meer teams in de problemen?:

http://www.autoblog.nl/ni(...)e-1-71953#post-71953

[..]

En zo wordt de sport helemaal naar de tering geholpen. Mag toch hopen dat de FIA hier niet gevoelig voor is. Dat soort bedrijven zijn nog kaptiaal krachtig en zien de meerwaarde van adverteren op F1 nog in.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:21 schreef Ferry_76 het volgende:
Bernie weer eens aan het raaskallen: http://www.gpupdate.net/n(...)iets-aan-jonge-fans/

[..]

Als die oude randdebiel nou eens een uitdaging ziet in het bereiken van de jeugd zou de F1 ook een wat leuker vooruitzicht hebben. Over 10/20 jaar zijn al die 70+'ers om gedonderd, geeft niemand meer een kloot om F1 en is de hele sport naar de donder omdat het niet meer interessant is voor adverteerders om er te adverteren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:37:46 #21
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146643966
De races uit het midden oosten weghalen, zodat er weer tabakreclame op de auto's kan. Op die manier krijg je kapitaalkrachtige sponsors wel terug. Maarja dat is meer geld voor de teams en minder euro's voor Bernie natuurlijk
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 november 2014 @ 13:42:01 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146644108
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:37 schreef Rossdale het volgende:
De races uit het midden oosten weghalen, zodat er weer tabakreclame op de auto's kan. Op die manier krijg je kapitaalkrachtige sponsors wel terug. Maarja dat is meer geld voor de teams en minder euro's voor Bernie natuurlijk
Gaat niet helpen. Tabaksreclame mag ook in Europa, Australië, etc niet meer
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:43:35 #23
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146644171
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gaat niet helpen. Tabaksreclame mag ook in Europa, Australië, etc niet meer
:o Dan heb ik iets gemist...
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:52:00 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146644507
Wat heeft Bernie nou weer te maken met welke bedrijven reclame willen maken in de F1. Daar zou Bernie warm noch koud van moeten worden. Als een bedrijf daar brood in ziet, wat is daar dan op tegen? Van mijn part maken ze reclame voor babyvoeding of breigaren, dat is aan de sponsoren zelf. Bernie ziet zeker liever reclame voor erectiepillen?

Ik begin langzaam maar steeds zekerder het gevoel te krijgen dat Bernie de F1 een feestje voor de hyperrijken wil maken. Waar het gewone volk niet meer naar toe komt omdat ze niet eens een kaartje bij elkaar kunnen sparen. Waar een bedrijf niet meer welkom is tenzij ze een budget hebben groter dan het GDP van Luxemburg. Waar alleen presidenten, oliesjeiks en af en toe een beroemd acteur VIP mogen zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 november 2014 @ 13:52:59 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146644547
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:43 schreef Rossdale het volgende:

[..]

:o Dan heb ik iets gemist...
Hier bijvoorbeeld de Jordan uit 2004 op Silverstone.

Was dat jaar nog niet overal, maar het is niet voor niets dat de tabakssponsoren vrijwel uit de sport zijn verdwenen, want hun naam en later ook hun logo mocht niet meer zichtbaar zijn. Het ging zelfs zover dat Ferrari de livery van de auto aan moest passen omdat het nog te veel op Marlboro leek
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:55:14 #26
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146644636
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hier bijvoorbeeld de Jordan uit 2004 op Silverstone.

Was dat jaar nog niet overal, maar het is niet voor niets dat de tabakssponsoren vrijwel uit de sport zijn verdwenen, want hun naam en later ook hun logo mocht niet meer zichtbaar zijn. Het ging zelfs zover dat Ferrari de livery van de auto aan moest passen omdat het nog te veel op Marlboro leek
Ah, had niet door dat het ook al in Europa was, ik wist wel dat ze in de oosterlijk gelegen landen al langer geen reclame meer mochten maken en ze daarom met de creatieve slogans kwamen voor sommige races. Het Be on Edge-logo was dan nog wel de mooiste imo :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Rossdale op 14-11-2014 14:03:06 ]
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 november 2014 @ 14:01:28 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146644885
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:55 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ah, had niet door dat het ook al in Europa was, ik wist wel dat ze in de oosterlijk gelegen landen al langer geen reclame meer mochten maken en ze daarom met de creatieve slogans kwamen voor sommige races. Het Be on Edge-slogan was dan nog wel de mooiste imo :P
Het werd langzaam maar zeker ingeperkt, maar zo te zien zou het nog bij enkele races per jaar mogen als een team het zou willen
http://en.wikipedia.org/w(...)mula_One_auto_racing
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:10:32 #28
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146645236
http://cdebdesign.blogspot.co.uk/ :)

(ja weet het, is een repost ;) )

[ Bericht 18% gewijzigd door nils7 op 14-11-2014 14:33:52 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_146645357
Wat ik mij afvraag, is waarom bedrijven als Google, Microsoft, IBM, Sisco etc etc nooit echt in de sport hebben gezeten. Misschien wel de bekendse ict firma is Computer Associates bij McLaren en ergens klein een Microsoft logotje bij ik meen Williams in de 00's... maar waar is de rest?
Enige wat nog een beetje wil zijn fabrikanten van printers en scanners, maar dan houdt het snel op.

Waar zijn de Gamebedrijven ? Fabrikanten van 3D Printers ? Tabletgiganten (oké ForceIndia heeft Medion)... ?

En wat zijn de andere branches die wegblijven ?
McDonalds, KFC, Burgerking etc etc
Malt/radler biertjes ? Grolsch, amstel, Bittburger
Autoaccesoires ? Autostyle, Abt, AMG, Brezan
Opticiens & designers van brillen? Pearle, Specsavers, Oakly, D&G

En z kan je nog wel even doorgaan :') De grote merken is echt niet alleen maar rookwaren en drank. Maar blijkbaar zitten die merken liever in het tennis, hockey of hippie sport.
pi_146645431
Misschien willen ze niet geassocieerd worden met een schimmige, niet transparante organisatie?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 november 2014 @ 14:19:30 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146645579
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:16 schreef sasquatsch het volgende:
Misschien willen ze niet geassocieerd worden met een schimmige, niet transparante organisatie?
Bedrijven als Sony, Emirates, Hyundai/KIA, Adidas, Coca Cola, McDonalds, Visa en Budweiser doen dat in ieder geval wel :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:25:47 #32
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146645814
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:13 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij afvraag, is waarom bedrijven als Google, Microsoft, IBM, Sisco etc etc nooit echt in de sport hebben gezeten. Misschien wel de bekendse ict firma is Computer Associates bij McLaren en ergens klein een Microsoft logotje bij ik meen Williams in de 00's... maar waar is de rest?
Enige wat nog een beetje wil zijn fabrikanten van printers en scanners, maar dan houdt het snel op.

Waar zijn de Gamebedrijven ? Fabrikanten van 3D Printers ? Tabletgiganten (oké ForceIndia heeft Medion)... ?

En wat zijn de andere branches die wegblijven ?
McDonalds, KFC, Burgerking etc etc
Malt/radler biertjes ? Grolsch, amstel, Bittburger
Autoaccesoires ? Autostyle, Abt, AMG, Brezan
Opticiens & designers van brillen? Pearle, Specsavers, Oakly, D&G

En z kan je nog wel even doorgaan :') De grote merken is echt niet alleen maar rookwaren en drank. Maar blijkbaar zitten die merken liever in het tennis, hockey of hippie sport.
Microsoft logo staat nu op de Lotus ;)
Oakley zit volgens mij bij Ferrari
AMG staat natuurlijk op de Mercedes
Bedrijf waarvoor ik nu werk stond vroeger op de helmen van Ralf en Juan-Pablo... ze sponsoren nu met een Joint Venture met Microsoft ook Lotus (Avanade).
En we hebben SAP op de McLaren.



Vergeet niet dat er wel een hoop bedrijven partner zijn.

Volgens mij is F1 de tweede sport mondiaal gezien.
Maar voor 1 miljoen in de Jupiler League ben je gewoon klasse sponsor en bij de F1 krijg je een klein stickertje.
Daarnaast gaat t natuurlijk slechter bij alle bedrijven (crisis) dus zullen bedrijven eerder goedkopere middelen gebruiken voor naamsbekendheid.
Of willen zich er niet mee associëren als team sponsor kan je fans van andere teams uitsluiten.
Werkt niet bij mij maar andere mensen denken zo wel.
Vaak denk ik wel van "oke het bedrijf sponsort in de F1 dus het zal wel een gerenommeerd bedrijf zijn of als ik bij die sponsor iets koopt weet ik dat een F1 team daarvan ergens ietsjes profiteert"

[ Bericht 6% gewijzigd door nils7 op 14-11-2014 14:36:12 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:26:11 #33
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146645833
Microsoft sponsort Lotus wel, maar in ieder geval qua logo's is dat heel klein. Maar je hebt een punt. Genoeg fabrikanten wiens doelgroep prima aansluit bij F1. Ik vind het raar dat (relatief) zoveel financiele instellingen zichtbaar zijn, daar dat mij nou niet echt lijkt als een sector die veel te winnen heeft bij het publiek.

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146646254
Caterham heeft nog kleine 500.000 pond nodig om bij de laatste GP te kunnen zijn.

Daar hebben ze nog 10 uur voor.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:45:25 #35
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146646558
Vroeger... Lost Boys :Y En Chello natuurlijk
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 14 november 2014 @ 15:12:17 #36
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_146647581
Caterham F1 Team ‏@CaterhamF1 35 sec.35 seconden geleden

We are delighted to announce that we will be racing in Abu Dhabi next week thanks to the support of the fans. THANK YOU #RefuelCaterhamF1
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 14 november 2014 @ 15:23:53 #37
178444 DenS
Crientj <3
pi_146647992
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:12 schreef IkWilbert het volgende:
Caterham F1 Team ‏@CaterhamF1 35 sec.35 seconden geleden

We are delighted to announce that we will be racing in Abu Dhabi next week thanks to the support of the fans. THANK YOU #RefuelCaterhamF1
Toff! Een of andere manier gun ik ze het wel. Heb ook een bijdrage gedaan, nu wachten op de reward :D
  vrijdag 14 november 2014 @ 15:46:06 #38
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146648734
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:12 schreef IkWilbert het volgende:
Caterham F1 Team ‏@CaterhamF1 35 sec.35 seconden geleden

We are delighted to announce that we will be racing in Abu Dhabi next week thanks to the support of the fans. THANK YOU #RefuelCaterhamF1
_O_
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 14 november 2014 @ 15:51:59 #39
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146648956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:13 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij afvraag, is waarom bedrijven als Google, Microsoft, IBM, Sisco etc etc nooit echt in de sport hebben gezeten. Misschien wel de bekendse ict firma is Computer Associates bij McLaren en ergens klein een Microsoft logotje bij ik meen Williams in de 00's... maar waar is de rest?
Enige wat nog een beetje wil zijn fabrikanten van printers en scanners, maar dan houdt het snel op.

Waar zijn de Gamebedrijven ? Fabrikanten van 3D Printers ? Tabletgiganten (oké ForceIndia heeft Medion)... ?

En wat zijn de andere branches die wegblijven ?


En z kan je nog wel even doorgaan :') De grote merken is echt niet alleen maar rookwaren en drank. Maar blijkbaar zitten die merken liever in het tennis, hockey of hippie sport.
Ik zal je even helpen:

Google, Microsoft, IBM, Sisco --> Google adverteert sowieso niet tot vrij weinig, behoort niet tot een bedrijfsvisie. Microsoft doet nog een beetje bij Lotus. IBM is klein geworden, doen alleen nog specifieke B2B producten. Sisco is te klein

Fabrikanten van 3D printers ed. stoppen hun geld veel liever in de ontwikkelingen van hun producten. Gamebedrijven zijn over het algemeen zelf bijna failliet, en die paar groten die er nog zijn investeren voornamelijk veel in hun zelf. Tablet/Telefoon giganten sponsoren vaak voetbal/OS zoals bv Samsung en HTC, hebben dus al een behoorlijk uitgave post.

McDonalds, KFC, Burgerking etc etc --> Adverteren vooral in Amerika, Indycars bv zie je wel meer sponsoring qua vreten
Malt/radler biertjes ? Grolsch, amstel, Bittburger --> Bier is vooral erg landelijk georienteerd, daar is de F1 te wereld groot voor. Het heeft voor Amstel met Radler geen enkele zin om Marussia te gaan sponsoren bv.
Autoaccesoires ? Autostyle, Abt, AMG, Brezan //: AMG is naam gever van MercedesGP tegenwoordig dacht ik. Abt zit in de DTM met een eigen team wat geld vreet. Brezane en Autostyle staan zwaar onder druk en hebben nooit zulke marketingbudgetten.
Opticiens & designers van brillen? Pearle, Specsavers, Oakly, D&G --> boren en kleinere west-europese markt aan en zijn vaak al personal sponsor van sport personalities wat ook veel interresanter aangezien die hun brillen iniedergeval kunnen dragen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 14 november 2014 @ 18:04:52 #40
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146653953
En de 1e foto's van de Mclaren-Honda:





Eigenlijk niets op te zien, behalve dat er "Honda" op de engine covers staat.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_146654978
Max over 3 jaar bij Honda als nr1 _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_146655787
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:29 schreef Fiorano het volgende:

Als die oude randdebiel nou eens een uitdaging ziet in het bereiken van de jeugd zou de F1 ook een wat leuker vooruitzicht hebben. Over 10/20 jaar zijn al die 70+'ers om gedonderd, geeft niemand meer een kloot om F1 en is de hele sport naar de donder omdat het niet meer interessant is voor adverteerders om er te adverteren.
Voor hem zijn 70-ers natuurlijk de jeugd. :P
pi_146656113
Tja Bernie,

Hoeveel waarde heeft een Rolex nog, als niemand er weet wat het het is. Of waarom zou je een Ferrari kopen, als niemand weer weet wat dat zwarte steigerende paard is.
.
  vrijdag 14 november 2014 @ 19:15:56 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146656280
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:04 schreef Fiorano het volgende:
En de 1e foto's van de Mclaren-Honda:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Eigenlijk niets op te zien, behalve dat er "Honda" op de engine covers staat.
Zien is niet belangrijk, het gaat erom hoe het klinkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_146656446
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voor hem zijn 70-ers natuurlijk de jeugd. :P
Zijn derde vrouw is nu 37, dus ergens vind hij de jeugd toch wel leuk denk ik zo.. :P
pi_146671535
Het jonge publiek wordt ook oud, als ze een maal fan zijn geworden dan kunnen ze dat natuurlijk ook voor de rest van hun leven blijven. Maarja, Bernie denkt alleen op korte termijn want tegen de tijd dat dat jonge publiek is opgegroeid tot vermogende volwassen is Bernie al lang dood natuurlijk
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:35:36 #48
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146680259
Als Bernie na de race in AD overlijdt omdat hij overreden wordt door een Rolex vrachtwagen, dan zie ik daar de ironie wel van in.

Maar goed, al het gezeur op Bernie opzij zettende, ik denk niet dat zijn opvolger zo heel veel anders wordt. Daar lijkt Bernie mij veel te geslepen voor. Die zorgt wel voor een opvolger uit hetzelfde laken een pak.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146690563
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:35 schreef twiFight het volgende:
Als Bernie na de race in AD overlijdt omdat hij overreden wordt door een Rolex vrachtwagen, dan zie ik daar de ironie wel van in.

Maar goed, al het gezeur op Bernie opzij zettende, ik denk niet dat zijn opvolger zo heel veel anders wordt. Daar lijkt Bernie mij veel te geslepen voor. Die zorgt wel voor een opvolger uit hetzelfde laken een pak.
Bernie beslist dat niet. Dat doet CVC .
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 15 november 2014 @ 21:33:30 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146692569
http://www.autosport.com/(...)0?source=mostpopular

Ik hoop dat hij weer de middelvinger opsteekt naar het hele circus ^O^.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_146692790
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:04 schreef Fiorano het volgende:
En de 1e foto's van de Mclaren-Honda:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Eigenlijk niets op te zien, behalve dat er "Honda" op de engine covers staat.
Het valt me nu pas op dat door die blauwe strook en de reflectie van dat ding de wagen een hele toffe kleur lijkt te hebben. Veel sjieker dan dat glimmend zilver imo :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_146696600
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 november 2014 21:33 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.autosport.com/(...)0?source=mostpopular

Ik hoop dat hij weer de middelvinger opsteekt naar het hele circus ^O^.
Ze moeten wel. Ze mogen maar vier rijders per seizoen inzetten dus moet er minimaal een coureur rijden die al gereden heeft.
Ericsson is al weg en de vraag is of Kobaysshi wil rijden. Dus blijft alleen Lotterer over.


En nog meer Caterham nieuws: Tony Fernandez heeft bijna alle medewerkers van 1MRT ontslagen, terwijl ze nog 7 weken salaris tegoed hebben. Mogelijke rechtszaken volgen, zowel tegen Fernandez als de curator.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 16 november 2014 @ 09:42:32 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_146704513
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zien is niet belangrijk, het gaat erom hoe het klinkt.
Lijkt me stug dat zij dat enorm hebben verbeterd tov van de huidige motoren, ik hoop wel dat qua vermogen aan Mercedes kan tippen hoewel McLaren dit jaar me die motor eigenlijk schandalig slecht heeft gepresteerd.
pi_146705176
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 09:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

Lijkt me stug dat zij dat enorm hebben verbeterd tov van de huidige motoren, ik hoop wel dat qua vermogen aan Mercedes kan tippen hoewel McLaren dit jaar me die motor eigenlijk schandalig slecht heeft gepresteerd.
Valt de laatste races wel mee. Begin van het jaar was minder .
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 16 november 2014 @ 10:54:26 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_146705334
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 10:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Valt de laatste races wel mee. Begin van het jaar was minder .
Ja het is wat beter maar zij hadden gewoon races moeten kunnen winnen, ik hoop dat ze dat volgend jaar wel lukt of iig dat Mercedes wat serieuzere concurrentie krijgt van welk team dan ook.
pi_146707926
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze moeten wel. Ze mogen maar vier rijders per seizoen inzetten dus moet er minimaal een coureur rijden die al gereden heeft.
Ericsson is al weg en de vraag is of Kobaysshi wil rijden. Dus blijft alleen Lotterer over.

Koabayashi en Lotterer dan samen, of een van die twee en dan een nieuwe dus.
  zondag 16 november 2014 @ 19:19:53 #57
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146718439
Ik vraag me toch af in hoeverre de deal van McLaren met Honda hun effectiviteit dit jaar geschaad heeft. E.e.a. zal ongetwijfeld vastliggen in contracten, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat Mercedes niet het achterste van de tong wilde laten zien, wetende dat McLaren het jaar erop met diezelfde kennis naar Honda zou gaan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146724237
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 13:28 schreef Funzel het volgende:

[..]

Koabayashi en Lotterer dan samen, of een van die twee en dan een nieuwe dus.
Lotterer wil niet, Roberto Mehri claimt een stoeltje te hebben.
pi_146731443
..En Kobayashi is ondertussen door Caterham bevestigd: http://www.gpupdate.net/n(...)terham-in-abu-dhabi/

quote:
17 november 2014 – Kamui Kobayashi is één van de twee coureurs die volgende week zal racen voor Caterham in de seizoensfinale in Abu Dhabi. Dat heeft het team uit Leafield zondagavond bevestigd.
pi_146737838
Robin Frijns rijdt niet voor Caterham, want geen geld.
pi_146737853
Kobayashi aan de start, dat had ik niet verwacht.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 17 november 2014 @ 12:55:02 #62
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146739447
Gary Paffet neemt afscheid van Mclaren aangezien hij gerelateerd is aan Mercedes.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_146743873
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Kobayashi aan de start, dat had ik niet verwacht.
En ik had het ook niet gehoopt, daar weten ze het ook echt niet volgens mij.
  maandag 17 november 2014 @ 16:25:27 #64
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146745550
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zien is niet belangrijk, het gaat erom hoe het klinkt.

U vraagt, wij draaien

En:

Carlos Sainz Jr. zal voor Red Bull tin Abu Dhabi gaan testen gaan rijden.

quote:
Formula Renault 3.5 champion Carlos Sainz Jr will join Daniel Ricciardo in Red Bull's line-up for the final Formula One test of 2014 in Abu Dhabi.

Sainz, who won seven times en route to becoming the youngest champion in FR3.5 history this year, will drive on the first day of the two-day test, which will be held on the Yas Marina circuit on November 25-26.

It will be the Spaniard's second test for Red Bull, following his appearance in last year's young driver session at Silverstone, when he completed 35 laps in the RB9. He also drove for Toro Rosso in the same test, and more recently completed a demonstration run in the Red Bull RB8 as a reward for leading the FR3.5 championship at the halfway point of the season.

Toro Rosso team principal Franz Tost said recently that Sainz was one of four drivers in contention for a 2015 race seat with the team, alongside rookie Max Verstappen.

Meanwhile, McLaren have announced that they will part company with long-term test and reserve driver Gary Paffett at the end of the season. The split coincides with McLaren moving from Mercedes to Honda power for 2015, as Paffett remains part of the German manufacturer's factory DTM programme
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/11/16635.html
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 17 november 2014 @ 19:54:23 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146752599
quote:
99s.gif Op maandag 17 november 2014 16:25 schreef Fiorano het volgende:

[..]


U vraagt, wij draaien

En:

Carlos Sainz Jr. zal voor Red Bull tin Abu Dhabi gaan testen gaan rijden.

[..]

http://www.formula1.com/news/headlines/2014/11/16635.html
Is dat met het geluiddodende ERS systeem of zonder?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 17 november 2014 @ 19:57:04 #66
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146752702
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 17 november 2014 @ 20:18:46 #67
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146753443
quote:
als dat de oplossing is kun je goeiedag zeggen tegen dat zogezegde "pinnacle of motorsport". Die FW16 mag tegenwoordig dan wel "eenvoudig" zijn, maar was in zijn tijd evengoed een complexe wagen.
Zijn vergelijking loopt daar mank, wat dat betreft ben ik het ook niet eens met zijn stelling.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_146754587
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 19:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Is dat met het geluiddodende ERS systeem of zonder?
Ik neem aan met, omdat de uitlaatgassen de turbo aandrijven, die onder andere de MGU-H oplaadt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146755265
quote:
Opzich wel, 70 miljoen pond in 1996 staan ongeveer gelijk aan 150 miljoen euro nu en dat budget hebben ze nu ook schijnt (https://infogr.am/team-f1-2014-budget-and-employees).

Toen werden ze kampioen, nu staan ze 3e en realistisch gezien misschien 5e of zelfs 6e. McLaren en Ferrari hebben de plank misgeslagen en de Mercedesmotor doet natuurlijk ook veel dus dit jaar is misschien niet helemaal representatief.

Maar als dit klopt: http://www.grandprix.com/ns/ns00047.html dan was het Benneton die in 1995 won met een budget van 43.3 miljoen dollar. Dat is nu 66 miljoen dollar / 53 miljoen euro. Zelfs Marussia had meer budget.

Maar dat gaat nu nooit meer lukken, of de CVC moet meer geld weggeven of ze moeten er een complete specserie van maken en dan heb je geen F1 meer.
pi_146756305
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:01 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Opzich wel, 70 miljoen pond in 1996 staan ongeveer gelijk aan 150 miljoen euro nu en dat budget hebben ze nu ook schijnt (https://infogr.am/team-f1-2014-budget-and-employees).

Toen werden ze kampioen, nu staan ze 3e en realistisch gezien misschien 5e of zelfs 6e. McLaren en Ferrari hebben de plank misgeslagen en de Mercedesmotor doet natuurlijk ook veel dus dit jaar is misschien niet helemaal representatief.

Maar als dit klopt: http://www.grandprix.com/ns/ns00047.html dan was het Benneton die in 1995 won met een budget van 43.3 miljoen dollar. Dat is nu 66 miljoen dollar / 53 miljoen euro. Zelfs Marussia had meer budget.

Maar dat gaat nu nooit meer lukken, of de CVC moet meer geld weggeven of ze moeten er een complete specserie van maken en dan heb je geen F1 meer.
Alleen moet Marussia betalen voor de motoren en hoefde Benetton dat niet. Dat scheelt zo'n 30 miljoen euro,
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 17 november 2014 @ 22:36:21 #71
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146759527
Ik ben het best eens dat zo'n voorvleugel er belachelijk uitziet en dat is ook niet wat ik als fan wil. Maar ik wil wel als fan dat de teams hun uiterste best doen zo snel mogelijk te gaan binnen de regels die er zijn (en die waar mogelijk naar hun eigen hand te zetten). Als 17 vinnen aan de zijkant van de vleugel beter werken dan 16 dan moeten ze dat gewoon doen. Mits ze dat het geld waard vinden. Een ander team zal er voor kiezen om het bij 16 te laten en meer geld in het terugbrengen van het gewicht te steken, om maar een voorbeeld te noemen. Ik vind het verschil in budgetten soms om te huilen, maar het moment waarop je innovatie stopt houdt de F1 op te bestaan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146770754
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:36 schreef Marks het volgende:

[..]

En ik had het ook niet gehoopt, daar weten ze het ook echt niet volgens mij.
Gehoopt wel. Ik gun het Kobayashi altijd wel. Ik ben wel heel benieuwd wie met een superlicentie die laatste race gaat rijden voor Caterham.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_146771124
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Gehoopt wel. Ik gun het Kobayashi altijd wel. Ik ben wel heel benieuwd wie met een superlicentie die laatste race gaat rijden voor Caterham.
Gerucht dat Max Chilton gaat rijden wordt steeds sterker.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146773921
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen moet Marussia betalen voor de motoren en hoefde Benetton dat niet. Dat scheelt zo'n 30 miljoen euro,
Plus dat er meer races zijn.

En verder weg.
  dinsdag 18 november 2014 @ 19:54:54 #75
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146784032
McLarenF1 twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 19:31:01 Guys, we know you're awaiting news on our driver line-up. We'll announce after Dec 1 – you'll hear it here first. All eyes now on Abu Dhabi. reageer retweet
Fijn dan, als(!) het Buttons laatste race zou zijn heeft ie ook geen mooi Au revoir kunnen zeggen :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_146784287
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Gerucht dat Max Chilton gaat rijden wordt steeds sterker.
http://www.gptoday.com/fu(...)terham_parts_safety/

Leuk, in zo'n tweedehands bak... :X

Schijnbaar zit er toch meer achter Kobayashi's tweet uit Rusland.
  dinsdag 18 november 2014 @ 21:06:49 #77
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146786998
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:03 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

http://www.gptoday.com/fu(...)terham_parts_safety/

Leuk, in zo'n tweedehands bak... :X

Schijnbaar zit er toch meer achter Kobayashi's tweet uit Rusland.
Niet om nu Captain Hindsight uit te hangen, maar dit verbaast me eigenlijk niet. Koba zet zo'n post niet voor niets in een prive-gedeelte van zijn Facebook pagina, dat was geen bericht om het team publieke zwart te maken maar om zijn zorgen te uiten in een familiare kring. En waarom zou ie zich zorgen maken als er niets aan de hand zou zijn zoals het team uiteindelijk zelf zei.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_146789522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:06 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Niet om nu Captain Hindsight uit te hangen, maar dit verbaast me eigenlijk niet. Koba zet zo'n post niet voor niets in een prive-gedeelte van zijn Facebook pagina, dat was geen bericht om het team publieke zwart te maken maar om zijn zorgen te uiten in een familiare kring. En waarom zou ie zich zorgen maken als er niets aan de hand zou zijn zoals het team uiteindelijk zelf zei.
Die post was neergezet voordat Koba door het team gerustgesteld was dat het veilig was. Anders zou hij niet ingestapt zijn (of wel, maar dan moet hij achteraf niet zeuren over de risico's, omdat hij die dan bewust neemt) .

Maar deze situatie is anders dan toen. Toen waren er geen reserveonderdelen omdat ze niet bij die spullen konden komen omdat er een gedeelte in beslag genomen was en de fabriek door de curator gesloten. Nu is het de curator die het team runt en gewoon bij die spullen zou moeten kunnen, maar die blijkbaar niet wil gebruiken om geld uit te sparen of omdat het geld er gewoon niet is.

Ik heb sterk het vermoeden dat dit een laatste poging is om nog wat van het prijzengeld te krijgen (zeker nu Marussia er niet is) om schuldeisers te betalen en dat het daarna ophoudt. Ik geloof er niets van dat er kopers zijn. Dan zouden die er eerder voor Marussia zijn omdat dat team recht heeft op meer geld dan Caterham.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146790466
Vraag mij af wat ze gaan rijden. 1 rondje per training. 1 tijd neerzette voor Q1 en dan 1 rondje racen?
.
pi_146790802
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
Vraag mij af wat ze gaan rijden. 1 rondje per training. 1 tijd neerzette voor Q1 en dan 1 rondje racen?
In ieder geval binnen de 107% rijden, en waarschijnlijk niet al te lang racen inderdaad, en dan het geld voor P10 claimen om de schuldeisers af te betalen.

http://www.formule1.nl/ni(...)evingskans-caterham/

quote:
Caterham mag in Abu Dhabi dan weer van de partij zijn, voor de langere termijn ziet de toekomst er nog altijd bijzonder somber uit. Er zijn twijfels of het team wel op tijd een auto voor 2015 kan produceren.
Onder het vorige management werd al gewerkt aan een nieuw chassis, maar sinds het team onder curatele staat, zijn de werkzaamheden stilgelegd. Op de fabriek gebeurt momenteel niets. Voor de race in Abu Dhabi is een kernteam samengesteld van medewerkers die op projectbasis zijn ingehuurd.

De kans dat Caterham nog een nieuwe auto kan produceren voor volgend seizoen slinkt met de dag. Dat betekent dat wanneer er een partij wordt gevonden die de renstal wil overnemen, het chassis van 2014 zal moeten worden hergebruikt.

De regelwijzigingen voor volgend jaar omvatten onder meer de hoogte van de voorkant van het chassis. Hoewel sommige teams stellen dat hun huidige auto’s hiervoor niet geschikt zijn, zou Caterham in theorie aan de regels kunnen voldoen.

Een groter probleem is dat de krachtbron van Renault die voor 2015 wordt gehomologeerd ingrijpende wijzingen vereist aan de onderdelen eromheen. Daar hangt een kostbaar en tijdrovend process aan vast. Renault stelt voor dat Caterham de motor van 2014 blijft gebruiken om kosten te besparen.

Onder de huidige regels mag een fabrikant echter maar één krachtbron homologeren en dat betekent dat het 2014-model volgend seizoen niet langer legaal is. Renault en het vorige management van Caterham hebben de FIA om dispensatie gevraagd, maar het is niet bekend of dat verzoek nog loopt bij de F1 Commission en de World Motor Sport Council.
Met zulke berichten zal geen enkele investeerder er zijn vingers aan willen branden denk ik zo..
pi_146804127
Marussia en Caterham gaan een Indy2005 doen.
.
  woensdag 19 november 2014 @ 12:37:53 #83
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146804923
quote:
onderweg?! Morgen avond/late middag is de scrutineering, dan mogen ze eens flink gaan opschieten als ze en de pitbox en de wagens moeten opbouwen. Als ik Adam Coopers blog correct lees heeft Ferrari de motoren meegenomen, dat wilt dus zeggen dat ze die ook nog moeten gaan inbouwen.... Nachtwerkje zo te horen :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 19 november 2014 @ 12:41:11 #84
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146805020
Toch vindt ik het wel stoer dat ze het proberen, heeft toch wel wat weg van de privé-teams die "vroger" gewoon kwam en wel zagen hoever ze kwamen. Zeker in de tijd van de pre-kwalificatie kwamen die vaak voor jan lul...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_146805969
Ach, wie weet lukt het. En zoniet, failliet zijn ze toch al zowat dus er valt weinig te verliezen.
  woensdag 19 november 2014 @ 13:12:22 #86
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146806001
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:37 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

onderweg?! Morgen avond/late middag is de scrutineering, dan mogen ze eens flink gaan opschieten als ze en de pitbox en de wagens moeten opbouwen. Als ik Adam Coopers blog correct lees heeft Ferrari de motoren meegenomen, dat wilt dus zeggen dat ze die ook nog moeten gaan inbouwen.... Nachtwerkje zo te horen :{
Ik zie het nog gebeuren dat de monteurs de auto over het hele circuit duwen, om dat prijzengeld maar zeker te stellen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_146806665
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:01 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Opzich wel, 70 miljoen pond in 1996 staan ongeveer gelijk aan 150 miljoen euro nu en dat budget hebben ze nu ook schijnt (https://infogr.am/team-f1-2014-budget-and-employees).

Toen werden ze kampioen, nu staan ze 3e en realistisch gezien misschien 5e of zelfs 6e. McLaren en Ferrari hebben de plank misgeslagen en de Mercedesmotor doet natuurlijk ook veel dus dit jaar is misschien niet helemaal representatief.

Maar als dit klopt: http://www.grandprix.com/ns/ns00047.html dan was het Benneton die in 1995 won met een budget van 43.3 miljoen dollar. Dat is nu 66 miljoen dollar / 53 miljoen euro. Zelfs Marussia had meer budget.

Maar dat gaat nu nooit meer lukken, of de CVC moet meer geld weggeven of ze moeten er een complete specserie van maken en dan heb je geen F1 meer.
Vind je het gek, kijk hoeveel man er naar de schermen zit te turen.
Zoals Vettel zegt ´´de auto moet met een computer worden gestart, in hoeverre heeft dit nog met racen te maken´´.
Het punt is dat mensen DENKEN het ultieme te willen qua technologie, maar de realiteit is dat vooruitgang in dit opzicht zeker geen verbetering is bij de F1.
Gelukkig is dit besef er bij genoeg mensen, zoals coureurs als Vettel (en Button, maar die lijkt snel weg te zijn...) al wordt daar niet genoeg naar geluisterd.
  woensdag 19 november 2014 @ 14:25:40 #88
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146808748
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:32 schreef Marks het volgende:

[..]

Vind je het gek, kijk hoeveel man er naar de schermen zit te turen.
Zoals Vettel zegt ´´de auto moet met een computer worden gestart, in hoeverre heeft dit nog met racen te maken´´.
Het punt is dat mensen DENKEN het ultieme te willen qua technologie, maar de realiteit is dat vooruitgang in dit opzicht zeker geen verbetering is bij de F1.
Gelukkig is dit besef er bij genoeg mensen, zoals coureurs als Vettel (en Button, maar die lijkt snel weg te zijn...) al wordt daar niet genoeg naar geluisterd.
Maar de F1 is helemaal niet ultieme qua technologie.
Een LMP1 is veel geavanceerder!
En hebben een veel lager cost of ownership volgens mij.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_146836202
Ferrari bevestigt vertrek Alonso
quote:
Ferrari have confirmed Fernando Alonso’s contract with the team has been cut short by two years and he will leave them at the end of the season.

“Today is not an easy one for me, because even if I always look to the future with great enthusiasm and determination, at the end of this season my journey as a Ferrari driver will come to an end,” said Alonso.

“It was a difficult decision to take, but a carefully considered one and from start to finish, my love for Ferrari was a prime consideration. I have always been lucky enough to make my own decisions about my future and I have that possibility now too.

“I must thank the team for that, as it understood my position. I leave scuderia Ferrari after five years, during which I reached my very best level professionally, tackling major challenges that pushed me to find new limits. I also proved to be a true team player, putting the interests of the scuderia before my own.

“When I had to take important decisions about my future, I did so with Ferrari in my heart, driven by my love for the team. I am very proud of what we have achieved together. Thanks to the efforts of the men and women of Maranello, on three occasions we came second in the Formula One world championship, two of them fighting for the title right up to and including the final race, running in a championship winning position for many laps. Without a shadow of a doubt, these five years produced some of the best moments of my career and I also feel that, in leaving the team, it is family rather than friends I am leaving behind.

“Now I look to the future with great enthusiasm, knowing that part of my heart will always belong to the prancing horse. I want to thank each and everyone of the team for the trust they showed in me.”

Alonso joined the team from Renault in 2010 and came close to winning the championship in his first season with Ferrari. The following year he signed a deal which extended his contract to 2016.

But despite coming close to the title again in 2012, Alonso’s five years with the team has failed to yield any championship success.

Team principal Marco Mattiacci said Alonso “will always occupy a special place” among Ferrari’s greatest drivers.

“We offer him our heartfelt thanks for what has been an extraordinary adventure with the scuderia, when in the past five years, he twice came so close to winning the world championship.

“I am sure that a great driver like Fernando will always hold the prancing horse dear to his heart and I also expect the Ferrari fans will continue to hold him in high regard in his future endeavours.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 20 november 2014 @ 11:25:27 #91
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_146836461


[ Bericht 100% gewijzigd door IkWilbert op 20-11-2014 11:28:03 ]
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 20 november 2014 @ 11:28:27 #92
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_146836541
En bevestiging Vettel

quote:
Full statement from Ferrari confirming Sebastian Vettel's arrival:

'Scuderia Ferrari announces that it has reached an agreement of three years duration with Sebastian Vettel, who will drive for the team as from the 2015 season. The driver line-up next season will consist of Kimi Raikkonen and Sebastian Vettel.

Scuderia Ferrari has decided to put its faith in the youngest multiple champion in the history of Formula 1” commented Scuderia Ferrari Team Principal, Marco Mattiacci. “In Formula 1 terms, Sebastian Vettel is a unique combination of youthfulness and experience and he brings with him that sense of team spirit which will prove invaluable when, together with Kimi, they tackle the challenges awaiting us, as we aim to be front runners again as soon as possible. With Sebastian, we all share a thirst for victory as well as enthusiasm, a strong work ethic and tenacity; key elements for all the Scuderia members to write a new chapter in the history of Ferrari.”

“The next stage of my Formula 1 career will be spent with Scuderia Ferrari and for me that means the dream of a lifetime has come true,” said Sebastian Vettel. “When I was a kid, Michael Schumacher in the red car was my greatest idol and now it’s an incredible honour to finally get the chance to drive a Ferrari. I already got a small taste of what the Ferrari spirit means, when I took my first win at Monza in 2008, with an engine from the Prancing Horse built in Maranello. The Scuderia has a great tradition in this sport and I am extremely motivated to help the team get back to the top. I will put my heart and soul into making it happen.”
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_146839656
Dan zal het hele zooitje nu wel los gaan.

quote:
Will Stevens maakt in Abu Dhabi zijn debuut in de Formule 1. De 23-jarige Brit is voor het raceweekend in de Verenigde Arabische Emiraten aangewezen als teamgenoot van Kamui Kobayashi. Dat heeft Caterham laten weten. Stevens kwam zowel dit als vorig jaar tijdens een test al in actie voor het team.

Stevens legde tijdens zijn eerdere testsessies voor Caterham ruim 1.100 kilometer af en behaalde daarmee zijn FIA-superlicentie. De Brit maakte deel uit van de Caterham Racing Academy en reed de afgelopen seizoenen in de World Series by Renault 3.5. In die klasse boekte hij dit jaar twee overwinningen en eindigde hij als zesde in het kampioenschap. In 2013 was hij, in dezelfde klasse, op de vierde plaats geëindigd.

"Ik ben enorm blij dat ik deze kans krijg en ben iedereen bij Caterham F1 zeer dankbaar", zegt Stevens over zijn deelname aan de komende Formule 1-race. "Na al het werk dat we tijdens tests samen hebben verzet, heb ik het gevoel dat ik klaar ben voor mijn debuut. Hopelijk wordt dit iets dat we in 2015 kunnen voortzetten."

In de eerste zestien races van dit seizoen was Marcus Ericsson de tweede coureur van Caterham, maar de Zweed liet zijn contract onlangs ontbinden. Het zitje werd vervolgens aangeboden aan André Lotterer, maar hij bedankte voor de eer. Robin Frijns, als testcoureur aan het team verbonden, bleek geen kandidaat.
pi_146839856
F1 kenner Louis Dekker;

quote:
Het is nog niet bekend waar Fernando Alonso volgend seizen gaat rijden. Volgens Louis Dekker is de kans groot dat hij voor McLaren gaat kiezen. "Deze renstal gaat volgend seizoen met motoren van Honda rijden, en die zijn op zoek naar een kanon achter het stuur."
No shit Sherlock!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 20 november 2014 @ 14:30:00 #95
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146841133
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:42 schreef franklop het volgende:
F1 kenner Louis Dekker;

[..]

No shit Sherlock!
Das wel zo'n mongool :')
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_146841448
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:42 schreef franklop het volgende:
F1 kenner Louis Dekker;

[..]

No shit Sherlock!
Wie?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 november 2014 @ 15:15:32 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146842518
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:42 schreef franklop het volgende:
F1 kenner Louis Dekker;

[..]

No shit Sherlock!
Een kanon, toe maar. Moet je wel goed richten, want anders kun je geen concurrenten uitschakelen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_146848117
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een kanon, toe maar. Moet je wel goed richten, want anders kun je geen concurrenten uitschakelen :P
Dan wordt het net super mario kart, de banden van de tegenstander lekschieten.
  donderdag 20 november 2014 @ 22:08:52 #99
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146854938
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan wordt het net super mario kart, de banden van de tegenstander lekschieten.
zo bedoel je :P


Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_146863617
Het laatste raceweekend van Alonso bij Ferrari. Toch wel apart. :'(
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 november 2014 @ 12:42:29 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_146866792
quote:
Dat is nieuw :D
8 tienden langzamer, dat is Frijns niet :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 november 2014 @ 12:45:03 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_146866853
Koba en Stevens hebben gereden volgens de app.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_146866889
quote:
Die fout zie je wel meer in de results op de Formula1 site.

Als iemand anders in de auto rijdt waar voorheen een ander in reed, vergeten ze om de naam aan te passen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146892439
quote:
_O_ _O-

Dat die vrachtwagen Magnum door kan rijden met trailer ná die jump, vind ik toch wel het mooiste van alles :D
pi_146899061
Van Der Garde geweigerd door Sauber, vroegtijdig naar huis: http://www.inautonews.com(...)-report#.VHCZrmdgWmR
pi_146899161
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:13 schreef Ferry_76 het volgende:
Van Der Garde geweigerd door Sauber, vroegtijdig naar huis: http://www.inautonews.com(...)-report#.VHCZrmdgWmR
Onzin, zoals ook al hier gezegd is.

Hij is zelf naar huis gegaan omdat hij niet mocht rijden in FP1 en de testdagen volgende week.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146904038
quote:
Die F1 auto is daar niet echt onderdoor gereden toch? Toch? :@ :@ :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_146904188
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die F1 auto is daar niet echt onderdoor gereden toch? Toch? :@ :@ :@
Tuurlijk wel, alles wat je op TV ziet is echt. Toch?
  zaterdag 22 november 2014 @ 18:56:08 #111
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146905040
Zo'n stunt kan best echt zijn hoor. Uiteindelijk komt het neer op natuurkunde en een paar correcte berekeningen maken. Maar grote kans dat CGI tegenwoordig goedkoper is dan een stuntteam inhuren, voertuigen beschikbaar hebben, testen en filmen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 24 november 2014 @ 14:37:48 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_146955089
adamcooperF1 twitterde op maandag 24-11-2014 om 14:13:03 More on leadership changes at @ScuderiaFerrari as Mattiacci is moved out: http://t.co/YaCaLIie1h #F1 reageer retweet
  maandag 24 november 2014 @ 14:50:00 #113
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146955451
Mattiacci kwam even de bezem door de organisatie halen en vliegt nu weer weg. Taak zal wel volbracht zijn :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 24 november 2014 @ 14:52:21 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_146955509
quote:
3s.gif Op maandag 24 november 2014 14:50 schreef Rossdale het volgende:
Mattiacci kwam even de bezem door de organisatie halen en vliegt nu weer weg. Taak zal wel volbracht zijn :P
Hij heeft een beetje geblunderd met Alonso, taak dus niet goed volbracht.

adamcooperF1 twitterde op maandag 24-11-2014 om 13:52:33 As I said the other day, Mattiacci's clumsy handling of the @alo_oficial departure was a big black mark against him. reageer retweet
pi_146957173
Raar dat ie Arravabene dan 7 maanden geleden niet gearriveerd was.
.
  maandag 24 november 2014 @ 15:45:58 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_146957321
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:41 schreef Fer het volgende:
Raar dat ie Arravabene dan 7 maanden geleden niet gearriveerd was.
Mattiaci was nog uit Di Montezemelo's hoed, dit komt van Marchionne.
pi_146958334
Typisch gevalletje Italiaanse vriendjespolitiek. Sinds er Italianen aan het roer staan bij Ferrari is het alleen maar slechter gegaan met Ferrari. Dat zie ik de komende jaren dus niet veranderen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 24 november 2014 @ 16:25:34 #118
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146958642
Iemand had het laatst toch over die truck die ze verkochten bij Lotus....

Hij is goed ingereden ;)
http://www.topgear.com/uk(...)ruck-jump-2014-11-24
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_146967601
Line-up van de test in Abu Dhabi morgen en woensdag:

Abu Dhabi Test:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Caterham:        Will Stevens / Will Stevens
Ferrari:         Kimi Raikkonen / Rafaelle Marciello
Force India:     Jolyon Palmer / Spike Goddard      
Lotus:           Charles Pic / Esteban Ocon
McLaren:         Stoffel Vandoorne / Stoffel Vandoorne
Mercedes:        Nico Rosberg / Pascal Wehrlein
Red Bull:        Carlos Sainz Jr. / Daniel Ricciardo
Sauber:          Marcus Ericsson / Marcus Ericsson
Toro Rosso:      Max Verstappen / Max Verstappen
Williams:        Valtteri Bottas / Felipe Nasr
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 24 november 2014 @ 20:55:59 #120
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_146968079
quote:
3s.gif Op maandag 24 november 2014 14:50 schreef Rossdale het volgende:
Mattiacci kwam even de bezem door de organisatie halen en vliegt nu weer weg. Taak zal wel volbracht zijn :P
Plaats maken voor de volgende Italiaan, zoals je verwacht binnen Ferrari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')