En het staat er nog wel in een grote blauwe banner bovenquote:Op donderdag 13 november 2014 06:44 schreef Meike26 het volgende:
*Ow lekker wakker, titel was al aangepast naar volgende nummer, ik dacht dat ik deeltje 157 gesloten had..![]()
quote:McLaren has revealed that its interim Honda test car will appear at Silverstone tomorrow, on a day that has been earmarked for filming.
Eric Boullier revealed some time ago that the interim MP4-29 would be given the ‘H’ designation.
The team said via Twitter: “Getting set for Silverstone tomorrow for a filming day. We’ll be parading the interim Honda-engined MP4-29H/1X1 & 2 classic McLaren-Hondas.”
The team is obviously now on course to run the car at the Abu Dhabi test on the Tuesday and Wednesday after the Grand Prix, although it remains to be seen who might drive there.
overschat kereltje zonder talentquote:Op donderdag 13 november 2014 19:17 schreef Fer het volgende:
Magnussen in de wachtkamer zetten er zijn toch geen andere teams die hem wegkapen.
Ehhhh dat geluidquote:Op vrijdag 14 november 2014 10:36 schreef nils7 het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)-versus-mini-cooper/
Held van de dag!quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:36 schreef nils7 het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)-versus-mini-cooper/
geinigquote:Op vrijdag 14 november 2014 10:36 schreef nils7 het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)-versus-mini-cooper/
quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:36 schreef nils7 het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)-versus-mini-cooper/
quote:Nadat lobbyisten de tabaksreclame al effectief uit de koningsklasse verdreven, wordt er nu werk gemaakt om de resterende uitspattingen van alcoholreclame uit te bannen. Er zijn momenteel nog drie teams die drank promoten: Williams (Martini), Force India (Smirnoff), en McLaren (Johnnie Walker). Maar als het aan de European Alcohol Policy Alliance (Eurocare) ligt, mogen deze teams op zoek gaan naar een nieuwe sponsor.
Deze club, die namens 57 organisaties uit 25 landen zegt te spreken, maakt zich grote zorgen over de toenemende mate van alcoholreclame in de F1. Omdat alcohol en autorijden niet samengaat willen ze dat de FIA het verbiedt. Bovendien zijn er al EU-richtlijnen waarin staat dat marketinguitingen omtrent alcohol niet in verband mogen worden gebracht met autorijden, aldus Eurocare in een open brief aan FIA-president Jean Todt.
Red Bull heeft ook Alcohol reclame erop staan (niet dat zij er iets van zullen merken maar goed)quote:Op vrijdag 14 november 2014 12:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Nog meer teams in de problemen?:
http://www.autoblog.nl/ni(...)e-1-71953#post-71953
[..]
Energiedrankjes zijn ook niet meer onomstreden..quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:05 schreef nils7 het volgende:
Red Bull heeft ook Alcohol reclame erop staan (niet dat zij er iets van zullen merken maar goed)
quote:Bernie Ecclestone vindt dat de Formule 1 zich niet op jonge fans moet richten. Volgens de Brit zijn jongeren commercieel namelijk totaal niet interessant. De Formule 1-baas heeft liever dat mannen van zeventig naar de races in de hoogste autosportklasse kijken. "Die hebben tenminste genoeg te besteden."
"Jongeren zien het merk Rolex, maar gaan ze er ook één kopen? Ze kunnen het zich niet veroorloven", zegt Ecclestone in communicatieblad Campaign Asia-Pacific. "Of neem een sponsor als UBS; de jeugd heeft helemaal geen interesse in bankieren. Ze hebben niet eens genoeg geld om een bankrekening te kunnen openen. Dat is hoe ik erover denk. Ik heb geen idee waarom je je op die zogenaamde 'jonge generatie' zou willen richten. Waarom zou je dat willen doen? Wil je ze iets verkopen? De meesten hebben geen cent te makken. Ik richt me liever op mannen van zeventig die cash genoeg hebben. Ik zie er het nut niet van in om jongeren te bereiken. Die kopen toch niets. Als je je graag op een jong publiek wil richten, ga je maar bij Disney adverteren."
Ecclestone blijkt ook weinig met social media te hebben. "Ik heb geen interesse in Twitter, Facebook en al dat soort nonsens", zegt de onlangs 84 jaar geworden Ecclestone. "Ik heb geprobeerd om erachter te komen wat daar nou zo interessant aan is, maar ik ben er waarschijnlijk te ouderwets voor. Ik zie er totaal geen waarde in. Ik heb ook geen idee wat de jeugd van tegenwoordig bezighoudt. Wat willen ze nou eigenlijk?"
Daar hen heb ik overgewichtquote:Op vrijdag 14 november 2014 13:20 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Energiedrankjes zijn ook niet meer onomstreden..
Die kerel die in die Arrows rijdt natuurlijk, tussen de mini;squote:Op vrijdag 14 november 2014 11:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wie, die F1 coureur of de Mini rijder ?
En zo wordt de sport helemaal naar de tering geholpen. Mag toch hopen dat de FIA hier niet gevoelig voor is. Dat soort bedrijven zijn nog kaptiaal krachtig en zien de meerwaarde van adverteren op F1 nog in.quote:Op vrijdag 14 november 2014 12:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Nog meer teams in de problemen?:
http://www.autoblog.nl/ni(...)e-1-71953#post-71953
[..]
Als die oude randdebiel nou eens een uitdaging ziet in het bereiken van de jeugd zou de F1 ook een wat leuker vooruitzicht hebben. Over 10/20 jaar zijn al die 70+'ers om gedonderd, geeft niemand meer een kloot om F1 en is de hele sport naar de donder omdat het niet meer interessant is voor adverteerders om er te adverteren.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:21 schreef Ferry_76 het volgende:
Bernie weer eens aan het raaskallen: http://www.gpupdate.net/n(...)iets-aan-jonge-fans/
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Gaat niet helpen. Tabaksreclame mag ook in Europa, Australië, etc niet meerquote:Op vrijdag 14 november 2014 13:37 schreef Rossdale het volgende:
De races uit het midden oosten weghalen, zodat er weer tabakreclame op de auto's kan. Op die manier krijg je kapitaalkrachtige sponsors wel terug. Maarja dat is meer geld voor de teams en minder euro's voor Bernie natuurlijk
quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gaat niet helpen. Tabaksreclame mag ook in Europa, Australië, etc niet meer
Hier bijvoorbeeld de Jordan uit 2004 op Silverstone.quote:
Ah, had niet door dat het ook al in Europa was, ik wist wel dat ze in de oosterlijk gelegen landen al langer geen reclame meer mochten maken en ze daarom met de creatieve slogans kwamen voor sommige races. Het Be on Edge-logo was dan nog wel de mooiste imoquote:Op vrijdag 14 november 2014 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hier bijvoorbeeld de Jordan uit 2004 op Silverstone.
Was dat jaar nog niet overal, maar het is niet voor niets dat de tabakssponsoren vrijwel uit de sport zijn verdwenen, want hun naam en later ook hun logo mocht niet meer zichtbaar zijn. Het ging zelfs zover dat Ferrari de livery van de auto aan moest passen omdat het nog te veel op Marlboro leek
Het werd langzaam maar zeker ingeperkt, maar zo te zien zou het nog bij enkele races per jaar mogen als een team het zou willenquote:Op vrijdag 14 november 2014 13:55 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ah, had niet door dat het ook al in Europa was, ik wist wel dat ze in de oosterlijk gelegen landen al langer geen reclame meer mochten maken en ze daarom met de creatieve slogans kwamen voor sommige races. Het Be on Edge-slogan was dan nog wel de mooiste imo
Bedrijven als Sony, Emirates, Hyundai/KIA, Adidas, Coca Cola, McDonalds, Visa en Budweiser doen dat in ieder geval welquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:16 schreef sasquatsch het volgende:
Misschien willen ze niet geassocieerd worden met een schimmige, niet transparante organisatie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Microsoft logo staat nu op de Lotusquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:13 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij afvraag, is waarom bedrijven als Google, Microsoft, IBM, Sisco etc etc nooit echt in de sport hebben gezeten. Misschien wel de bekendse ict firma is Computer Associates bij McLaren en ergens klein een Microsoft logotje bij ik meen Williams in de 00's... maar waar is de rest?
Enige wat nog een beetje wil zijn fabrikanten van printers en scanners, maar dan houdt het snel op.
Waar zijn de Gamebedrijven ? Fabrikanten van 3D Printers ? Tabletgiganten (oké ForceIndia heeft Medion)... ?
En wat zijn de andere branches die wegblijven ?
McDonalds, KFC, Burgerking etc etc
Malt/radler biertjes ? Grolsch, amstel, Bittburger
Autoaccesoires ? Autostyle, Abt, AMG, Brezan
Opticiens & designers van brillen? Pearle, Specsavers, Oakly, D&G
En z kan je nog wel even doorgaanDe grote merken is echt niet alleen maar rookwaren en drank. Maar blijkbaar zitten die merken liever in het tennis, hockey of hippie sport.
Toff! Een of andere manier gun ik ze het wel. Heb ook een bijdrage gedaan, nu wachten op de rewardquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:12 schreef IkWilbert het volgende:
Caterham F1 Team @CaterhamF1 35 sec.35 seconden geleden
We are delighted to announce that we will be racing in Abu Dhabi next week thanks to the support of the fans. THANK YOU #RefuelCaterhamF1
quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:12 schreef IkWilbert het volgende:
Caterham F1 Team @CaterhamF1 35 sec.35 seconden geleden
We are delighted to announce that we will be racing in Abu Dhabi next week thanks to the support of the fans. THANK YOU #RefuelCaterhamF1
Ik zal je even helpen:quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:13 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij afvraag, is waarom bedrijven als Google, Microsoft, IBM, Sisco etc etc nooit echt in de sport hebben gezeten. Misschien wel de bekendse ict firma is Computer Associates bij McLaren en ergens klein een Microsoft logotje bij ik meen Williams in de 00's... maar waar is de rest?
Enige wat nog een beetje wil zijn fabrikanten van printers en scanners, maar dan houdt het snel op.
Waar zijn de Gamebedrijven ? Fabrikanten van 3D Printers ? Tabletgiganten (oké ForceIndia heeft Medion)... ?
En wat zijn de andere branches die wegblijven ?
En z kan je nog wel even doorgaanDe grote merken is echt niet alleen maar rookwaren en drank. Maar blijkbaar zitten die merken liever in het tennis, hockey of hippie sport.
Voor hem zijn 70-ers natuurlijk de jeugd.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:29 schreef Fiorano het volgende:
Als die oude randdebiel nou eens een uitdaging ziet in het bereiken van de jeugd zou de F1 ook een wat leuker vooruitzicht hebben. Over 10/20 jaar zijn al die 70+'ers om gedonderd, geeft niemand meer een kloot om F1 en is de hele sport naar de donder omdat het niet meer interessant is voor adverteerders om er te adverteren.
Zien is niet belangrijk, het gaat erom hoe het klinkt.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:04 schreef Fiorano het volgende:
En de 1e foto's van de Mclaren-Honda:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eigenlijk niets op te zien, behalve dat er "Honda" op de engine covers staat.
Zijn derde vrouw is nu 37, dus ergens vind hij de jeugd toch wel leuk denk ik zo..quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor hem zijn 70-ers natuurlijk de jeugd.
Bernie beslist dat niet. Dat doet CVC .quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:35 schreef twiFight het volgende:
Als Bernie na de race in AD overlijdt omdat hij overreden wordt door een Rolex vrachtwagen, dan zie ik daar de ironie wel van in.
Maar goed, al het gezeur op Bernie opzij zettende, ik denk niet dat zijn opvolger zo heel veel anders wordt. Daar lijkt Bernie mij veel te geslepen voor. Die zorgt wel voor een opvolger uit hetzelfde laken een pak.
Het valt me nu pas op dat door die blauwe strook en de reflectie van dat ding de wagen een hele toffe kleur lijkt te hebben. Veel sjieker dan dat glimmend zilver imoquote:Op vrijdag 14 november 2014 18:04 schreef Fiorano het volgende:
En de 1e foto's van de Mclaren-Honda:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eigenlijk niets op te zien, behalve dat er "Honda" op de engine covers staat.
Ze moeten wel. Ze mogen maar vier rijders per seizoen inzetten dus moet er minimaal een coureur rijden die al gereden heeft.quote:Op zaterdag 15 november 2014 21:33 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.autosport.com/(...)0?source=mostpopular
Ik hoop dat hij weer de middelvinger opsteekt naar het hele circus.
Lijkt me stug dat zij dat enorm hebben verbeterd tov van de huidige motoren, ik hoop wel dat qua vermogen aan Mercedes kan tippen hoewel McLaren dit jaar me die motor eigenlijk schandalig slecht heeft gepresteerd.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zien is niet belangrijk, het gaat erom hoe het klinkt.
Valt de laatste races wel mee. Begin van het jaar was minder .quote:Op zondag 16 november 2014 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat zij dat enorm hebben verbeterd tov van de huidige motoren, ik hoop wel dat qua vermogen aan Mercedes kan tippen hoewel McLaren dit jaar me die motor eigenlijk schandalig slecht heeft gepresteerd.
Ja het is wat beter maar zij hadden gewoon races moeten kunnen winnen, ik hoop dat ze dat volgend jaar wel lukt of iig dat Mercedes wat serieuzere concurrentie krijgt van welk team dan ook.quote:Op zondag 16 november 2014 10:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Valt de laatste races wel mee. Begin van het jaar was minder .
Koabayashi en Lotterer dan samen, of een van die twee en dan een nieuwe dus.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze moeten wel. Ze mogen maar vier rijders per seizoen inzetten dus moet er minimaal een coureur rijden die al gereden heeft.
Ericsson is al weg en de vraag is of Kobaysshi wil rijden. Dus blijft alleen Lotterer over.
Lotterer wil niet, Roberto Mehri claimt een stoeltje te hebben.quote:Op zondag 16 november 2014 13:28 schreef Funzel het volgende:
[..]
Koabayashi en Lotterer dan samen, of een van die twee en dan een nieuwe dus.
quote:17 november 2014 – Kamui Kobayashi is één van de twee coureurs die volgende week zal racen voor Caterham in de seizoensfinale in Abu Dhabi. Dat heeft het team uit Leafield zondagavond bevestigd.
En ik had het ook niet gehoopt, daar weten ze het ook echt niet volgens mij.quote:Op maandag 17 november 2014 11:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Kobayashi aan de start, dat had ik niet verwacht.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zien is niet belangrijk, het gaat erom hoe het klinkt.
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/11/16635.htmlquote:Formula Renault 3.5 champion Carlos Sainz Jr will join Daniel Ricciardo in Red Bull's line-up for the final Formula One test of 2014 in Abu Dhabi.
Sainz, who won seven times en route to becoming the youngest champion in FR3.5 history this year, will drive on the first day of the two-day test, which will be held on the Yas Marina circuit on November 25-26.
It will be the Spaniard's second test for Red Bull, following his appearance in last year's young driver session at Silverstone, when he completed 35 laps in the RB9. He also drove for Toro Rosso in the same test, and more recently completed a demonstration run in the Red Bull RB8 as a reward for leading the FR3.5 championship at the halfway point of the season.
Toro Rosso team principal Franz Tost said recently that Sainz was one of four drivers in contention for a 2015 race seat with the team, alongside rookie Max Verstappen.
Meanwhile, McLaren have announced that they will part company with long-term test and reserve driver Gary Paffett at the end of the season. The split coincides with McLaren moving from Mercedes to Honda power for 2015, as Paffett remains part of the German manufacturer's factory DTM programme
Is dat met het geluiddodende ERS systeem of zonder?quote:Op maandag 17 november 2014 16:25 schreef Fiorano het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien
En:
Carlos Sainz Jr. zal voor Red Bull tin Abu Dhabi gaan testen gaan rijden.
[..]
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/11/16635.html
als dat de oplossing is kun je goeiedag zeggen tegen dat zogezegde "pinnacle of motorsport". Die FW16 mag tegenwoordig dan wel "eenvoudig" zijn, maar was in zijn tijd evengoed een complexe wagen.quote:Op maandag 17 november 2014 19:57 schreef nils7 het volgende:
Ben t met 'm eens:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/116805
Ik neem aan met, omdat de uitlaatgassen de turbo aandrijven, die onder andere de MGU-H oplaadt.quote:Op maandag 17 november 2014 19:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is dat met het geluiddodende ERS systeem of zonder?
Opzich wel, 70 miljoen pond in 1996 staan ongeveer gelijk aan 150 miljoen euro nu en dat budget hebben ze nu ook schijnt (https://infogr.am/team-f1-2014-budget-and-employees).quote:Op maandag 17 november 2014 19:57 schreef nils7 het volgende:
Ben t met 'm eens:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/116805
Alleen moet Marussia betalen voor de motoren en hoefde Benetton dat niet. Dat scheelt zo'n 30 miljoen euro,quote:Op maandag 17 november 2014 21:01 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Opzich wel, 70 miljoen pond in 1996 staan ongeveer gelijk aan 150 miljoen euro nu en dat budget hebben ze nu ook schijnt (https://infogr.am/team-f1-2014-budget-and-employees).
Toen werden ze kampioen, nu staan ze 3e en realistisch gezien misschien 5e of zelfs 6e. McLaren en Ferrari hebben de plank misgeslagen en de Mercedesmotor doet natuurlijk ook veel dus dit jaar is misschien niet helemaal representatief.
Maar als dit klopt: http://www.grandprix.com/ns/ns00047.html dan was het Benneton die in 1995 won met een budget van 43.3 miljoen dollar. Dat is nu 66 miljoen dollar / 53 miljoen euro. Zelfs Marussia had meer budget.
Maar dat gaat nu nooit meer lukken, of de CVC moet meer geld weggeven of ze moeten er een complete specserie van maken en dan heb je geen F1 meer.
Gehoopt wel. Ik gun het Kobayashi altijd wel. Ik ben wel heel benieuwd wie met een superlicentie die laatste race gaat rijden voor Caterham.quote:Op maandag 17 november 2014 15:36 schreef Marks het volgende:
[..]
En ik had het ook niet gehoopt, daar weten ze het ook echt niet volgens mij.
Gerucht dat Max Chilton gaat rijden wordt steeds sterker.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Gehoopt wel. Ik gun het Kobayashi altijd wel. Ik ben wel heel benieuwd wie met een superlicentie die laatste race gaat rijden voor Caterham.
Plus dat er meer races zijn.quote:Op maandag 17 november 2014 21:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen moet Marussia betalen voor de motoren en hoefde Benetton dat niet. Dat scheelt zo'n 30 miljoen euro,
Fijn dan, als(!) het Buttons laatste race zou zijn heeft ie ook geen mooi Au revoir kunnen zeggentwitter:McLarenF1 twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 19:31:01Guys, we know you're awaiting news on our driver line-up. We'll announce after Dec 1 – you'll hear it here first. All eyes now on Abu Dhabi. reageer retweet
http://www.gptoday.com/fu(...)terham_parts_safety/quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gerucht dat Max Chilton gaat rijden wordt steeds sterker.
Niet om nu Captain Hindsight uit te hangen, maar dit verbaast me eigenlijk niet. Koba zet zo'n post niet voor niets in een prive-gedeelte van zijn Facebook pagina, dat was geen bericht om het team publieke zwart te maken maar om zijn zorgen te uiten in een familiare kring. En waarom zou ie zich zorgen maken als er niets aan de hand zou zijn zoals het team uiteindelijk zelf zei.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:03 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
http://www.gptoday.com/fu(...)terham_parts_safety/
Leuk, in zo'n tweedehands bak...![]()
Schijnbaar zit er toch meer achter Kobayashi's tweet uit Rusland.
Die post was neergezet voordat Koba door het team gerustgesteld was dat het veilig was. Anders zou hij niet ingestapt zijn (of wel, maar dan moet hij achteraf niet zeuren over de risico's, omdat hij die dan bewust neemt) .quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Niet om nu Captain Hindsight uit te hangen, maar dit verbaast me eigenlijk niet. Koba zet zo'n post niet voor niets in een prive-gedeelte van zijn Facebook pagina, dat was geen bericht om het team publieke zwart te maken maar om zijn zorgen te uiten in een familiare kring. En waarom zou ie zich zorgen maken als er niets aan de hand zou zijn zoals het team uiteindelijk zelf zei.
In ieder geval binnen de 107% rijden, en waarschijnlijk niet al te lang racen inderdaad, en dan het geld voor P10 claimen om de schuldeisers af te betalen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
Vraag mij af wat ze gaan rijden. 1 rondje per training. 1 tijd neerzette voor Q1 en dan 1 rondje racen?
Met zulke berichten zal geen enkele investeerder er zijn vingers aan willen branden denk ik zo..quote:Caterham mag in Abu Dhabi dan weer van de partij zijn, voor de langere termijn ziet de toekomst er nog altijd bijzonder somber uit. Er zijn twijfels of het team wel op tijd een auto voor 2015 kan produceren.
Onder het vorige management werd al gewerkt aan een nieuw chassis, maar sinds het team onder curatele staat, zijn de werkzaamheden stilgelegd. Op de fabriek gebeurt momenteel niets. Voor de race in Abu Dhabi is een kernteam samengesteld van medewerkers die op projectbasis zijn ingehuurd.
De kans dat Caterham nog een nieuwe auto kan produceren voor volgend seizoen slinkt met de dag. Dat betekent dat wanneer er een partij wordt gevonden die de renstal wil overnemen, het chassis van 2014 zal moeten worden hergebruikt.
De regelwijzigingen voor volgend jaar omvatten onder meer de hoogte van de voorkant van het chassis. Hoewel sommige teams stellen dat hun huidige auto’s hiervoor niet geschikt zijn, zou Caterham in theorie aan de regels kunnen voldoen.
Een groter probleem is dat de krachtbron van Renault die voor 2015 wordt gehomologeerd ingrijpende wijzingen vereist aan de onderdelen eromheen. Daar hangt een kostbaar en tijdrovend process aan vast. Renault stelt voor dat Caterham de motor van 2014 blijft gebruiken om kosten te besparen.
Onder de huidige regels mag een fabrikant echter maar één krachtbron homologeren en dat betekent dat het 2014-model volgend seizoen niet langer legaal is. Renault en het vorige management van Caterham hebben de FIA om dispensatie gevraagd, maar het is niet bekend of dat verzoek nog loopt bij de F1 Commission en de World Motor Sport Council.
onderweg?! Morgen avond/late middag is de scrutineering, dan mogen ze eens flink gaan opschieten als ze en de pitbox en de wagens moeten opbouwen. Als ik Adam Coopers blog correct lees heeft Ferrari de motoren meegenomen, dat wilt dus zeggen dat ze die ook nog moeten gaan inbouwen.... Nachtwerkje zo te horenquote:
Ik zie het nog gebeuren dat de monteurs de auto over het hele circuit duwen, om dat prijzengeld maar zeker te stellenquote:Op woensdag 19 november 2014 12:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
onderweg?! Morgen avond/late middag is de scrutineering, dan mogen ze eens flink gaan opschieten als ze en de pitbox en de wagens moeten opbouwen. Als ik Adam Coopers blog correct lees heeft Ferrari de motoren meegenomen, dat wilt dus zeggen dat ze die ook nog moeten gaan inbouwen.... Nachtwerkje zo te horen
Vind je het gek, kijk hoeveel man er naar de schermen zit te turen.quote:Op maandag 17 november 2014 21:01 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Opzich wel, 70 miljoen pond in 1996 staan ongeveer gelijk aan 150 miljoen euro nu en dat budget hebben ze nu ook schijnt (https://infogr.am/team-f1-2014-budget-and-employees).
Toen werden ze kampioen, nu staan ze 3e en realistisch gezien misschien 5e of zelfs 6e. McLaren en Ferrari hebben de plank misgeslagen en de Mercedesmotor doet natuurlijk ook veel dus dit jaar is misschien niet helemaal representatief.
Maar als dit klopt: http://www.grandprix.com/ns/ns00047.html dan was het Benneton die in 1995 won met een budget van 43.3 miljoen dollar. Dat is nu 66 miljoen dollar / 53 miljoen euro. Zelfs Marussia had meer budget.
Maar dat gaat nu nooit meer lukken, of de CVC moet meer geld weggeven of ze moeten er een complete specserie van maken en dan heb je geen F1 meer.
Maar de F1 is helemaal niet ultieme qua technologie.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Vind je het gek, kijk hoeveel man er naar de schermen zit te turen.
Zoals Vettel zegt ´´de auto moet met een computer worden gestart, in hoeverre heeft dit nog met racen te maken´´.
Het punt is dat mensen DENKEN het ultieme te willen qua technologie, maar de realiteit is dat vooruitgang in dit opzicht zeker geen verbetering is bij de F1.
Gelukkig is dit besef er bij genoeg mensen, zoals coureurs als Vettel (en Button, maar die lijkt snel weg te zijn...) al wordt daar niet genoeg naar geluisterd.
quote:Ferrari have confirmed Fernando Alonso’s contract with the team has been cut short by two years and he will leave them at the end of the season.
“Today is not an easy one for me, because even if I always look to the future with great enthusiasm and determination, at the end of this season my journey as a Ferrari driver will come to an end,” said Alonso.
“It was a difficult decision to take, but a carefully considered one and from start to finish, my love for Ferrari was a prime consideration. I have always been lucky enough to make my own decisions about my future and I have that possibility now too.
“I must thank the team for that, as it understood my position. I leave scuderia Ferrari after five years, during which I reached my very best level professionally, tackling major challenges that pushed me to find new limits. I also proved to be a true team player, putting the interests of the scuderia before my own.
“When I had to take important decisions about my future, I did so with Ferrari in my heart, driven by my love for the team. I am very proud of what we have achieved together. Thanks to the efforts of the men and women of Maranello, on three occasions we came second in the Formula One world championship, two of them fighting for the title right up to and including the final race, running in a championship winning position for many laps. Without a shadow of a doubt, these five years produced some of the best moments of my career and I also feel that, in leaving the team, it is family rather than friends I am leaving behind.
“Now I look to the future with great enthusiasm, knowing that part of my heart will always belong to the prancing horse. I want to thank each and everyone of the team for the trust they showed in me.”
Alonso joined the team from Renault in 2010 and came close to winning the championship in his first season with Ferrari. The following year he signed a deal which extended his contract to 2016.
But despite coming close to the title again in 2012, Alonso’s five years with the team has failed to yield any championship success.
Team principal Marco Mattiacci said Alonso “will always occupy a special place” among Ferrari’s greatest drivers.
“We offer him our heartfelt thanks for what has been an extraordinary adventure with the scuderia, when in the past five years, he twice came so close to winning the world championship.
“I am sure that a great driver like Fernando will always hold the prancing horse dear to his heart and I also expect the Ferrari fans will continue to hold him in high regard in his future endeavours.”
quote:Full statement from Ferrari confirming Sebastian Vettel's arrival:
'Scuderia Ferrari announces that it has reached an agreement of three years duration with Sebastian Vettel, who will drive for the team as from the 2015 season. The driver line-up next season will consist of Kimi Raikkonen and Sebastian Vettel.
Scuderia Ferrari has decided to put its faith in the youngest multiple champion in the history of Formula 1” commented Scuderia Ferrari Team Principal, Marco Mattiacci. “In Formula 1 terms, Sebastian Vettel is a unique combination of youthfulness and experience and he brings with him that sense of team spirit which will prove invaluable when, together with Kimi, they tackle the challenges awaiting us, as we aim to be front runners again as soon as possible. With Sebastian, we all share a thirst for victory as well as enthusiasm, a strong work ethic and tenacity; key elements for all the Scuderia members to write a new chapter in the history of Ferrari.”
“The next stage of my Formula 1 career will be spent with Scuderia Ferrari and for me that means the dream of a lifetime has come true,” said Sebastian Vettel. “When I was a kid, Michael Schumacher in the red car was my greatest idol and now it’s an incredible honour to finally get the chance to drive a Ferrari. I already got a small taste of what the Ferrari spirit means, when I took my first win at Monza in 2008, with an engine from the Prancing Horse built in Maranello. The Scuderia has a great tradition in this sport and I am extremely motivated to help the team get back to the top. I will put my heart and soul into making it happen.”
quote:Will Stevens maakt in Abu Dhabi zijn debuut in de Formule 1. De 23-jarige Brit is voor het raceweekend in de Verenigde Arabische Emiraten aangewezen als teamgenoot van Kamui Kobayashi. Dat heeft Caterham laten weten. Stevens kwam zowel dit als vorig jaar tijdens een test al in actie voor het team.
Stevens legde tijdens zijn eerdere testsessies voor Caterham ruim 1.100 kilometer af en behaalde daarmee zijn FIA-superlicentie. De Brit maakte deel uit van de Caterham Racing Academy en reed de afgelopen seizoenen in de World Series by Renault 3.5. In die klasse boekte hij dit jaar twee overwinningen en eindigde hij als zesde in het kampioenschap. In 2013 was hij, in dezelfde klasse, op de vierde plaats geëindigd.
"Ik ben enorm blij dat ik deze kans krijg en ben iedereen bij Caterham F1 zeer dankbaar", zegt Stevens over zijn deelname aan de komende Formule 1-race. "Na al het werk dat we tijdens tests samen hebben verzet, heb ik het gevoel dat ik klaar ben voor mijn debuut. Hopelijk wordt dit iets dat we in 2015 kunnen voortzetten."
In de eerste zestien races van dit seizoen was Marcus Ericsson de tweede coureur van Caterham, maar de Zweed liet zijn contract onlangs ontbinden. Het zitje werd vervolgens aangeboden aan André Lotterer, maar hij bedankte voor de eer. Robin Frijns, als testcoureur aan het team verbonden, bleek geen kandidaat.
No shit Sherlock!quote:Het is nog niet bekend waar Fernando Alonso volgend seizen gaat rijden. Volgens Louis Dekker is de kans groot dat hij voor McLaren gaat kiezen. "Deze renstal gaat volgend seizoen met motoren van Honda rijden, en die zijn op zoek naar een kanon achter het stuur."
Das wel zo'n mongoolquote:Op donderdag 20 november 2014 13:42 schreef franklop het volgende:
F1 kenner Louis Dekker;
[..]
No shit Sherlock!
Wie?quote:Op donderdag 20 november 2014 13:42 schreef franklop het volgende:
F1 kenner Louis Dekker;
[..]
No shit Sherlock!
Een kanon, toe maar. Moet je wel goed richten, want anders kun je geen concurrenten uitschakelenquote:Op donderdag 20 november 2014 13:42 schreef franklop het volgende:
F1 kenner Louis Dekker;
[..]
No shit Sherlock!
Dan wordt het net super mario kart, de banden van de tegenstander lekschieten.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een kanon, toe maar. Moet je wel goed richten, want anders kun je geen concurrenten uitschakelen
zo bedoel jequote:Op donderdag 20 november 2014 18:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan wordt het net super mario kart, de banden van de tegenstander lekschieten.
Dat is nieuwquote:Op vrijdag 21 november 2014 12:36 schreef dz5b604 het volgende:
http://www.formula1.com/results/season/2014/932/7409/
Frijns?
Die fout zie je wel meer in de results op de Formula1 site.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:36 schreef dz5b604 het volgende:
http://www.formula1.com/results/season/2014/932/7409/
Frijns?
quote:
Onzin, zoals ook al hier gezegd is.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:13 schreef Ferry_76 het volgende:
Van Der Garde geweigerd door Sauber, vroegtijdig naar huis: http://www.inautonews.com(...)-report#.VHCZrmdgWmR
Die F1 auto is daar niet echt onderdoor gereden toch? Toch?quote:
Tuurlijk wel, alles wat je op TV ziet is echt. Toch?quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die F1 auto is daar niet echt onderdoor gereden toch? Toch?![]()
![]()
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 24-11-2014 om 14:13:03More on leadership changes at @ScuderiaFerrari as Mattiacci is moved out: http://t.co/YaCaLIie1h #F1 reageer retweet
Hij heeft een beetje geblunderd met Alonso, taak dus niet goed volbracht.quote:Op maandag 24 november 2014 14:50 schreef Rossdale het volgende:
Mattiacci kwam even de bezem door de organisatie halen en vliegt nu weer weg. Taak zal wel volbracht zijn
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 24-11-2014 om 13:52:33As I said the other day, Mattiacci's clumsy handling of the @alo_oficial departure was a big black mark against him. reageer retweet
Mattiaci was nog uit Di Montezemelo's hoed, dit komt van Marchionne.quote:Op maandag 24 november 2014 15:41 schreef Fer het volgende:
Raar dat ie Arravabene dan 7 maanden geleden niet gearriveerd was.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Caterham: Will Stevens / Will Stevens Ferrari: Kimi Raikkonen / Rafaelle Marciello Force India: Jolyon Palmer / Spike Goddard Lotus: Charles Pic / Esteban Ocon McLaren: Stoffel Vandoorne / Stoffel Vandoorne Mercedes: Nico Rosberg / Pascal Wehrlein Red Bull: Carlos Sainz Jr. / Daniel Ricciardo Sauber: Marcus Ericsson / Marcus Ericsson Toro Rosso: Max Verstappen / Max Verstappen Williams: Valtteri Bottas / Felipe Nasr |
Plaats maken voor de volgende Italiaan, zoals je verwacht binnen Ferrari.quote:Op maandag 24 november 2014 14:50 schreef Rossdale het volgende:
Mattiacci kwam even de bezem door de organisatie halen en vliegt nu weer weg. Taak zal wel volbracht zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |