abonnement Unibet Coolblue
pi_146636023
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 02:01 schreef Perico het volgende:

[..]

Het is verfrissend om een ander perspectief te zien. Beter zo, in mijn optiek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu houdt Kris de struik en het gras vast, het gaat ook nergens meer over maar ik vond dit wel komisch. :Y
pi_146636050
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:04 schreef Perico het volgende:

Het is een variant van deze foto... dat je iemand met pet en rugzak ziet in IMG_542...



Of is het toch gewoon een blad, dat oplicht.
Of is het dit mannetje?



[ Bericht 95% gewijzigd door Za op 14-11-2014 02:58:28 ]
  vrijdag 14 november 2014 @ 02:33:10 #153
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_146636053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 01:00 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat is een ding dat vaststaat ja. En ach, genoeg mensen in een line up zouden zelfs twijfelen of dit één en dezelfde persoon is, qua gezicht.. volgens de EXIF data zit er zes seconden tussen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk aan die foto kun je wel heel duidelijk zien dat ermee gerommeld is. :P

http://fotoforensics.com

Dat is wel een handige site om snel foto's te checken en de meta data te lezen en dergelijke.

Daar is overigens niks verdachts te zien aan de foto's die we hebben. De compressie van Lisanne en de achtergrond komen bijvoorbeeld overeen.

Je moet het ook niet spannender maken dan het is. Persoonlijk denk ik dat het een misdaad is, een uit de handgelopen iets of de meiden zijn onderweg toevallig de verkeerden tegengekomen oid, en het echte complot, zover daar sprake van is, bestaat uit het willens en wetens en a priori door de overheden uitsluiten van een dubbele moord. Men wil geen misdaad. Punt.

Zolang er geen onomstotelijk bewijs voor een misdaad is, en men wel gedwongen zou zijn, zal men er geen onderzoek naar starten. Dus geen verhoren bijvoorbeeld. Niet kijken hoe het met getuigenverklaringen zit en of het allemaal wel klopt want het ligt niet in de scope van het onderzoek. Idem met de sporen zelf en hoe die onderzocht zijn.

Aangezien de daders tijd zat hebben gehad om de echte belastende sporen weg te werken is het bijna uitgesloten dat er een 'smoking gun' gevonden wordt. En dat vinden ze daar prima want een dubbele moord op twee soort van toeristen, westerse meisjes notabene, is het aller-allerlaatste wat ze te boek willen hebben staan. Een noodlottige verdwaling moet het zijn. Een raadselachtige mag ook nog maar verder niet. Nope. Het is allemaal heel bizar en de gevonden sporen zijn één grote puzzel maar aanwijzingen voor een misdaad, of op zijn minst een aanleiding voor een onderzoek, nope, die hebben we niet.

Wil niet zeggen dat de daders hun straf ontlopen. Hele grote kans dat men allang weet hoe, wie, wat en waar en dat men alleen wacht tot de aandacht weg is om ze dan zelf op te ruimen. Lees je over een jaar dat er ergens twee in stukken gehakte mannen zijn gevonden of zoiets. En geen haan die er meer naar kraait.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rica op 14-11-2014 02:38:49 ]
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_146636108
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 04:08 schreef Perico het volgende:
Daar ik naar aanleiding van eerdere opmerkingen van Za toch ben gaan twijfelen, of Lisanne niet gesoept is op foto 499, wat maanden terug ook een discussie was, heb ik drie foto's samengevoegd in een totaaloverzicht, te weten:

Een panorama foto van de plek van October 2013, foto 499 van Lisanne en de man in de paal, van 13 oktober 2013 ter plekke.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet hierbij vooral letten op de verhoudingen van Lisanne, die qua grootte enorm afsteekt, in vergelijking met de andere beelden. Je dient nauwkeurig te kijken naar de grootte van de "rode" grote struik ter rechterzijde.

Op de eerste panoramafoto staan de toeristen hier ver vanaf. De man in de paal moet hoog klimmen om erboven uit te torenen. Lisanne staat er echter heel groot op, waarbij er verbazingwekkend veel achterland te zien is, en die struik is heel dichtbij.

De zoom in de metadata is 4000x4000. Op foto 500, waar zij ook opstaat, is er ook eenzelfde zoom gerapporteerd, maar staat zij er eigenlijk gewoon op, kleiner, en natuurlijk in verhouding tot het achterland. Het is dus niet zo, dat het een reuzenzoom is, die alles erg dichtbij haalt.

Zou het dat wel zijn, dan zou er overigens veel minder van het omvangrijke achterland opstaan, dat ook keurig in focus is en scherp, als opmerkelijk feit.

Mijn gevoel en ervaring neigt nu naar, dat ze geplakt is op foto 499, dat ze gewoonweg te groot is in verhouding tot het achterland, alle foto's en video's op deze top in de beraadslaging meenemend.

Dat is mijns inziens ondoenlijk met de vermelde zoom, van het fotografenstandpunt verder af, waarbij gemeld zij dat zij in de data wordt weergegeven als 0,5 meter van de lens verwijderd.

Dit is het vergelijk met de foto van Kris:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet dat de plant ter linkerzijde met de 'tentakels' niet zo veel verschilt, qua grootte, op beide foto's (merk je ook het verschil op, in de staat van de meest linkse "vrucht"? De vorm is anders bij Kris). Maar in verhouding is Lisanne heel groot ten opzichte van Kris.

Mocht dit waar zijn, dan is dat niet te merken in de metadata van de foto, wat weer verregaande consequenties heeft.

Uiteraard hoef niemand het met mij eens te zijn en mag iedereen het zijne denken. :)
Je zou dit ter plekke moeten nagaan imho.
I´m back.
pi_146640784
@ Ryan3 03:06:38

Maar “alle gekheid op een stokje”, toch knap van die man dat hij zo relaxed op die boomstam staat.
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:55:31 #156
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146641127
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 02:32 schreef Za het volgende:

[..]

Of is het dit mannetje?

[ afbeelding ]
waar hoort die onderste foto bij?
pi_146641731
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:42 schreef gynaika het volgende:
@ Ryan3 03:06:38

Maar “alle gekheid op een stokje”, toch knap van die man dat hij zo relaxed op die boomstam staat.
In een hele lichte zithouding zelfs, zonder - zichtbare- inspanning; terwijl je strakgespannen spieren zou verwachten.
;-)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_146642054
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_146642251
quote:
Welke foto is dit? De "nachtfoto'? ?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_146642389
Een spiegeling in een raam? Van één van de vele video's?
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:50:28 #161
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146642753
Op de originele onverkleinde nachtfoto's moet toch wel te zien zijn of er een persoon loopt of dat het bladeren zijn? Wat mijn lokatie betreft kan het in principe allebei.
pi_146643206
@Lutalo: Volgens mij heb je gelijk. Lisanne staat niet op de plank maar meer naar voren, dichter bij de stengelplant.
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:21:19 #164
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146643397
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:50 schreef Perico het volgende:
[ afbeelding ]
toch wel apart he
pi_146643683
Ik vind de omgekeerde foto van Kris op Mirador veel logischer op één of andere manier.

Hmm en heel bijzonder dat de contouren van "mannetje in de nacht" van de nachtfoto zo verdomd veel overweg heeft.
pi_146646135
Ik heb de vergelijking van Perico geleend en een paar punten vergeleken. Mijn lijnen zijn erg onnauwkeurig maar ik kom zo uit op een lengteverschil tussen K en L van ca 12cm en dat klopt ongeveer wel. Als L het landschap in gesoept is, dan is dat volgens mij in ieder geval goed in verhouding gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146646404
Ik geloof niet dat de foto geshopt is, maar wat zou eigenlijk het nut zijn om die foto van Lisanne te photoshoppen? Er is een andere foto van haar op de Mirador en een foto van Kris op de Mirador. Het is wel duidelijk dat ze er geweest zijn. Dus wat zou daarmee bereikt kunnen worden?
pi_146649165
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:04 schreef Perico het volgende:
[..]
Het is een variant van deze foto... dat je iemand met pet en rugzak ziet in IMG_542...

[ afbeelding ]

Of is het toch gewoon een blad, dat oplicht.
Waardoor zou dat ene blad dan oplichten?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_146649806
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:33 schreef 11en30 het volgende:
Ik heb de vergelijking van Perico geleend en een paar punten vergeleken. Mijn lijnen zijn erg onnauwkeurig maar ik kom zo uit op een lengteverschil tussen K en L van ca 12cm en dat klopt ongeveer wel. Als L het landschap in gesoept is, dan is dat volgens mij in ieder geval goed in verhouding gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Good catch! Valt het nu uit te sluiten dat Lisanne in de foto is geshopt?
pi_146649983
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:33 schreef 11en30 het volgende:
Ik heb de vergelijking van Perico geleend en een paar punten vergeleken. Mijn lijnen zijn erg onnauwkeurig maar ik kom zo uit op een lengteverschil tussen K en L van ca 12cm en dat klopt ongeveer wel. Als L het landschap in gesoept is, dan is dat volgens mij in ieder geval goed in verhouding gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lisanne staat dichterbij de maker van de foto en dichterbij de struik als Kris, heb je dat meegenomen in je berekingen?

Kun je deze berekening ook maken met de man op de stronk tov Lisanne? bvd!
pi_146650473
Master of was het King of the Mountain Laureano was er ook bij toen de schoenen werden gevonden dat laat hij zien in de video van Telemetro......Hij heeft een rugtas met reflecterende banden......Woont in het gebied.....Is bevriend met P.....en moet F. kennen maar begroette hem niet op de berg toen hij de ouders passeerden...(?)


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 november 2014 @ 16:47:06 #172
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146651067
Lisanne is ondanks dat er gezoomd is een maatje te groot ten opzichte van Kris.

Ook is het vreemd dat zeker op de foto van Kris de verticale houtstructuren, die kort bij de zo karakteristieke Cyathea Albomarginata staan, ontbreken, terwijl ze op de video's van de ouders van Kremers en Eva Wiessing wel aanwezig zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral bij Kris met zoveel open ruimte, zouden die rechtopstaande stronken toch te zien moeten zijn...

[ Bericht 8% gewijzigd door Perico op 14-11-2014 18:07:28 ]
pi_146652352
die stronk achter K. "net een eendenbek" ligt bijna op de grond en bij de latere video's staat deze meer rechtop. En de "boom"achter Eva die later kwam dan K. zie ik inderdaad helemaal niet op de foto met K.....vreemd.
Denk ook niet dat hij net achter K. valt, zoals sommige hier al opperden want dan zou de verhouding, de afstand niet kloppen als ik die vergelijk met Eva.
pi_146653311
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:20 schreef ToniB het volgende:
die stronk achter K. "net een eendenbek" ligt bijna op de grond en bij de latere video's staat deze meer rechtop. En de "boom"achter Eva die later kwam dan K. zie ik inderdaad helemaal niet op de foto met K.....vreemd.
Denk ook niet dat hij net achter K. valt, zoals sommige hier al opperden want dan zou de verhouding, de afstand niet kloppen als ik die vergelijk met Eva.
Ik zie helemaal geen overeenkomsten tussen de eerste twee foto's en foto's van Kris&Lisanne :')
  vrijdag 14 november 2014 @ 18:12:16 #175
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146654193
Waar ik gewoon mee zit, is dat de grootte van de Cyathea plant in IMG_499 en de foto van Kris, ongeveer even groot is.

Ik heb een laatste overlay gemaakt, waarbij ik die plant in beide foto's exact even groot heb gemaakt, zodat zeker het laatste deel van de "stam" precies op elkaar past.

Dan krijg je het volgende resultaat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de achtergrond kun je zien, dat ook het gebergte en structuren richting zee (rode streep) synchroon lopen en even groot zijn

Alleen, valt Lisanne dus erg groot uit en begint pal achter haar al die rode struik uit de verte, waar je bij Kris nog een boel ertussen ziet.

"Ja, dat is de werking van de zoom", zul je zeggen. Maar de plant en het achterland passen wel qua grootte precies op elkaar en lopen in de pas met het perspectief van de foto van Kris.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 14-11-2014 18:30:48 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')