quote:Huisuitzettingen
Uit onderzoek blijkt dat als gevolg van de economische crisis het aantal zelfmoorden fors is gestegen.
Tussen 2008 en 2012 nam het aantal suïcides met 30 procent toe.
In dezelfde periode stegen ook de werkloosheid, de hoeveelheid schulden en betalingsachterstanden en het aantal huisuitzettingen flink.
Deurwaarders hebben het daardoor drukker dan ooit. GGN heeft momenteel meer dan één miljoen dossiers open staan.
Niet alleen studenten, ook kinderen.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daarmee ben je er niet, want je spitst het nu toe op studenten, maar het overgrote deel van de mensen krijgen geen deurwaarder aan de deur vanwege hun studieschuld he, die krijgen ze aan de deur omdat ze niet met geld om kunnen gaan.
Rot op met je beschuldiging, pannekoek.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja echt wel man. Want als je wél met geld om kunt gaan en wél je eigen verantwoordelijkheid neemt en wél nadenkt waardoor je je rekeningen gewoon wel kunt betalen (ook onvoorziene rekeningen omdat je spaargeld hebt) dan ben je natuurlijk een VVD'er en heb je nog nooit iets mee gemaakt.
Je conclusie kan ook zijn dat het zo kan zijn andere mensen misschien (legale) methoden hanteren waardoor ze niet zo snel in de schulden komen (lees: verstandig zijn), in tegenstelling tot 'jou', maar ja, dan moet je de hand in eigen boezem steken en zo, en dat is best vervelend.
Zie reactie in dat andere topic. Ik heb hier al op gereageerd volgens mij.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Rot op met je beschuldiging, pannekoek.
Ik heb mijn zaken ook op orde, maar ik kijk niet neer op mensen die het wat slechter hebben dan mij. Het is geen misdaad om een beetje medelijden en steun te tonen aan zij die het moeilijker hebben.
Want dat doet iedereen die in de schulden zit.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik kijk we neer op mensen die simpelweg niet rekenen en dan hard gaan schreeuwen dat het de schuld is van anderen.
Nee je posts bewijzen niks. Je posts tonen alleen maar aan wat je zégt. Jij zegt dat je een andere mentaliteit hebt, maar als het er op aan komt denk jij als eerste aan je zelf en je familie, en niet eerst aan de mensen van op de hoek van de straat die je totaal niet kent.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb wel een andere mentaliteit en hoef dat niet te bewijzen door al mijn geld weg te geven. Mijn posts bewijzen dat al.
Nee, Coolguy speelt echt niet op de persoon. Echt niet. Zijn discussietechniek is subliem.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb mijn zaken ook op orde, maar ik kijk niet neer op mensen die het wat slechter hebben dan mij. Het is geen misdaad om een beetje medelijden en steun te tonen aan zij die het moeilijker hebben.
Nee, niet iedereen. Wel de mensen uit de groep waar ik het over heb. Ik stem niet eens VVDquote:Op woensdag 12 november 2014 18:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Want dat doet iedereen die in de schulden zit.
VVD logica
Zou je wel moeten doen als ik je posts leesquote:Op woensdag 12 november 2014 18:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen. Wel de mensen uit de groep waar ik het over heb. Ik stem niet eens VVD
Ik it quacks like a duck and walks like a duck....quote:Op woensdag 12 november 2014 18:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zie reactie in dat andere topic. Ik heb hier al op gereageerd volgens mij.
Dat doe ik ook. FHF heeft genoeg concrete voorbeelden.
Ga jij lekker medelijden hebben met wehkamp klanten johquote:Op woensdag 12 november 2014 18:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zou je wel moeten doen als ik je posts lees
Ga huilen over beschuldigingen joh, flapdrol.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Want dat doet iedereen die in de schulden zit.
VVD logica
En leenpaupers. Die zijn het ergst.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet alleen studenten, ook kinderen.
Jij richt je nu echter eenzijdig op de groep die er wel wat aan kan doen. Weet jij hoeveel mensen door overmacht in zo'n situatie verzeild geraken? Kan jij je voorstellen dat jij over een paar weken ineens MS krijgt? Om maar een voorbeeld te noemen. Geen werk meer, geen inkomen. Wel hoge medische kosten. Wat te denken van een ziekte waarvan de behandeling niet wordt vergoed? Twee jaar geleden nog in het nieuws? Er al eens bij stil gestaan wat er gebeurt als je ineens een vechtscheiding hebt of ineens een huurverhoging krijgt en die niet kan betalen en hierdoor dakloos wordt? Geen recht op een uitkering want geen adres. Zomaar wat voorbeelden. Het is niet altijd zo simpel dat iemand die schulden heeft dat aan zichzelf te wijten heeft. Ja, die josti's zitten er tussen maar dat is slechts een deel van de groep. Dan nog is het in het belang van heel de samenleving om die josti's tegen zichzelf te beschermen. En verbied het opzadelen met extra kosten. Voer een zeer sobere incassolimiet in. Waarom zou je 50 Euro moeten krijgen voor het versturen van 1 brief? Dat slaat nergens op. Die mensen zijn de grootste criminelen in onze maatschappij, samen met leenboeren en huisjesmelkers.
Dit.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet alleen studenten, ook kinderen.
Jij richt je nu echter eenzijdig op de groep die er wel wat aan kan doen. Weet jij hoeveel mensen door overmacht in zo'n situatie verzeild geraken? Kan jij je voorstellen dat jij over een paar weken ineens MS krijgt? Om maar een voorbeeld te noemen. Geen werk meer, geen inkomen. Wel hoge medische kosten. Wat te denken van een ziekte waarvan de behandeling niet wordt vergoed? Twee jaar geleden nog in het nieuws? Er al eens bij stil gestaan wat er gebeurt als je ineens een vechtscheiding hebt of ineens een huurverhoging krijgt en die niet kan betalen en hierdoor dakloos wordt? Geen recht op een uitkering want geen adres. Zomaar wat voorbeelden. Het is niet altijd zo simpel dat iemand die schulden heeft dat aan zichzelf te wijten heeft. Ja, die josti's zitten er tussen maar dat is slechts een deel van de groep. Dan nog is het in het belang van heel de samenleving om die josti's tegen zichzelf te beschermen. En verbied het opzadelen met extra kosten. Voer een zeer sobere incassolimiet in. Waarom zou je 50 Euro moeten krijgen voor het versturen van 1 brief? Dat slaat nergens op. Die mensen zijn de grootste criminelen in onze maatschappij, samen met leenboeren en huisjesmelkers.
Jou komen we, met je andere mentaliteit, anders niet tegen in FHF. Iets voor andere mensen over hebben en zo. Hier groot praten, maar ondertussen, als je 't concreet kunt maken, dan zien we je daar niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik it quacks like a duck and walks like a duck....
Laten we het er op houden dat de een dom is en de ander een slecht karakter heeft.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En leenpaupers. Die zijn het ergst.
Hij speelt niet op de persoon maar politiek zullen wij het niet eens worden.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, Coolguy speelt echt niet op de persoon. Echt niet. Zijn discussietechniek is subliem.
Dat doet ie wel, net als Pietverdriet.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij speelt niet op de persoon maar politiek zullen wij het niet eens worden.
Om even terug te komen, ik trek helemaal niets in het belachelijke. Wat ik stelde is dat uiteindelijk iedereen vooral aan zichzelf en dierbare denkt. Ook jij, en dat heb je bewezen . Ook jij koopt immers zaken die geen basisbehoefte voor je zijn , en dat terwijl je dat geld ook gewoon kan opsturen naar mensen die het echt nodig hebben.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, Coolguy speelt echt niet op de persoon. Echt niet. Zijn discussietechniek is subliem.
Bij mij in deze discussie vooralsnog niet terwijl ik er inhoudelijk stevig in ga. Er zijn er hier (op het forum) een paar die dat wel doen.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doet ie wel, net als Pietverdriet.
Nee, dat wil jij graag, want anders kun je dat niet als excuus gebruiken om vooral niet inhoudelijk te reageren.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doet ie wel, net als Pietverdriet.
Het verschil inderdaad.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij mij in deze discussie vooralsnog niet terwijl ik er inhoudelijk stevig in ga. Er zijn er hier (op het forum) een paar die dat wel doen.
Maar waarom moet ik dat doen? Er worden miljarden overgemaakt naar bankiers en bedrijven, maar ik moet het armoedeprobleem oplossen? Dat is niet erg constructief.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Om even terug te komen, ik trek helemaal niets in het belachelijke. Wat ik stelde is dat uiteindelijk iedereen vooral aan zichzelf en dierbare denkt. Ook jij, en dat heb je bewezen . Ook jij koopt immers zaken die geen basisbehoefte voor je zijn , en dat terwijl je dat geld ook gewoon kan opsturen naar mensen die het echt nodig hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |