abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146567879
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:56 schreef poemojn het volgende:
Nee, uitkomen bij een concept als naastenliefde cq empathie lijkt me kansrijker. Maar da's nogal lastig af te dwingen via een rechter.
Het afdwingen van naastenliefde en empathie is sowieso onmogelijk. Maar als je geen empathisch vermogen hebt dan begrijp je dat niet.
pi_146567975
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:57 schreef Nielsch het volgende:
Ik keek laatst The King of Queens. Toen zij een grote neger over een blanke baby: "he's cute, for a white kid..." en toen moest iedereen lachen.

Stel dat een blanke over een zwarte baby had gezegd: "he's cute, for a black kid..." dan was het racisme geweest.
Klopt, relativeren heet dat, blanken mensen kunnen dit nu eenmaal meer dan de donkere medemens.(helaas)
pi_146568008
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:03 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Klopt, relativeren heet dat, blanken mensen kunnen dit nu eenmaal meer dan de donkere medemens.(helaas)
Gezien de mate waarin jij hierop doordraait vraag ik me af in hoeverre jij kan relativeren? Of zie jij jezelf ook als donkere medemens?
pi_146568267
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:31 schreef Gramulanion het volgende:
quote:
[quote]Het verhaal is en blijft dat Zwarte Piet zwart is vanwege de kleur van roet.
Nee.
[/quote]

Hier zit dus de kern met de hele discussie met jou. Je bl@@t maar en bl@@t maar raak, zonder ook maar met steekhoudende argumenten te komen en het weigeren te lezen van een anders' argumenten.

En dat is misschien ook wel de kern van de hele discussie met de antiZP'ers. Blind richten op je eigen mening en er zo in verdrinken dat je blind bent geworden van hoe het echte verhaal in elkaar steekt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Red_85 op 12-11-2014 12:15:47 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146568427
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:21 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik had vroeger nooit een probleem om tussen die 2 het onderscheid te zien. :')
goed antwoord op die vraag idd..
pi_146568460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:10 schreef Red_85 het volgende:
Hier zit dus de kern met de hele discussie met jou. Je bl@@t maar en bl@@t maar raak, zonder ook maar met steekhoudende argumenten te komen en het weigeren te lezen van een anders' argumenten.

En dat is misschien ook wel de kern van de hele discussie met de antiZP ers.
Let me guess. Alleen de mensen die er hetzelfde over denken als jij die hebben zeker goede argumenten, terwijl mensen met een andere mening alleen maar wat blaten?
Gutmensch gekwek.
pi_146568509
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee.

En dat is misschien ook wel de kern van de hele discussie met de antiZP ers.
[/quote]
Ik heb genoeg steekhoudende argumenten gegeven. En het lezen van iemands argumenten heeft weinig zin als die gebaseerd zijn op het idee dat zp zwart is van het roet.
pi_146568654
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gezien de mate waarin jij hierop doordraait vraag ik me af in hoeverre jij kan relativeren? Of zie jij jezelf ook als donkere medemens?
Haha, ik draai niet door dat zijn de anti pieten mensen, ik kan namelijk heul goed relativeren en als ik een donkere medemens was geweest had ik mij daar totaal niet druk gemaakt om Zwarte Piet omdat dit namelijk een onschuldig kinderfeestje is.

[ Bericht 5% gewijzigd door WhateverWhatever op 12-11-2014 13:08:14 ]
pi_146568678
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:21 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Haha, ik draai niet door dat zijn de anti pieten mensen, ik kan namelijk heul goed relativeren.
Oh, dat weet je dan goed te verbergen hier.
pi_146568775
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Als ik een neger of donker gekleurd persoon zou zijn zou ik juist trost zijn op Zwarte Piet, hij is de coolste van het stel, staat in een goed daglicht en alle kinderen kijken tegen hem op, maar dat is uiteraard weer niet goed genoeg voor de Zeur Pieten! Want negers en donkergekleurde mensen leven nog graag met hun gedachte in +/- 1800 dat de blanken mensen negers als slaven hadden, dat hebben wij anno 2014 natuurlijk allemaal bewust meegemaakt en zijn wij allemaal nog verantwoordelijk voor, maar als blanke wordt je natuurlijk nooit gediscrimineerd... Echt te tolerant en schijnheilig kut volk zijn wij. :r :r
welk stel?
pi_146568902
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:24 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

welk stel?
<O)
pi_146568910
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:57 schreef Nielsch het volgende:
Ik keek laatst The King of Queens. Toen zij een grote neger over een blanke baby: "he's cute, for a white kid..." en toen moest iedereen lachen.

Stel dat een blanke over een zwarte baby had gezegd: "he's cute, for a black kid..." dan was het racisme geweest.
wow, zij hij dat echt?
pi_146568998
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:28 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

wow, zij hij dat echt?
nee.. zij zei dat
pi_146569093
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee.. zij zei dat
Net zoals Black History Month. Of de BET Awards. Moet je eens een White Entertainment Awards gaan houden..
pi_146569109
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:21 schreef WhateverWhatever het volgende:

Haha, ik draai niet door dat zijn de anti pieten mensen, ik kan namelijk heul goed relativeren en als ik een donkere medemens had geweest had ik mij totaal niet druk gemaakt om Zwarte Piet omdat dit namelijk een onschuldig kinderfeestje is.
Users met een pieten-UI (pro of anti) kunnen per definitie niet goed relativeren.
pi_146569113
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 10:27 schreef matthijst het volgende:
http://www.raadvanstate.n(...)_only=&category_id=8

Burgemeester mag bij vergunning voor Sinterklaasintocht geen oordeel vellen over 'Zwarte Piet'
Woensdag 12 november 2014
De burgemeester van Amsterdam heeft de vergunningaanvraag voor de Sinterklaasintocht voor 2013 terecht alleen getoetst aan de eisen van openbare orde en veiligheid. Hij is niet bevoegd de vraag te beantwoorden of van de figuur van 'Zwarte Piet' een discriminerend effect uitgaat en daardoor een schending oplevert van het grondrecht op respect voor het privéleven en het discriminatieverbod. Dit blijkt uit een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van vandaag (12 november 2014), waarin zij tot een andere beslissing komt dan de rechtbank Amsterdam in juli van dit jaar. Tegen de uitspraak van de rechtbank waren de burgemeester van Amsterdam en Stichting Pietengilde bij de Afdeling bestuursrechtspraak in hoger beroep gekomen.

Openbare orde

De Afdeling bestuursrechtspraak is van oordeel dat de bevoegdheid van de burgemeester bij het verlenen van evenementenvergunningen is beperkt tot het handhaven van de openbare orde en veiligheid. Hiermee wordt gedoeld op het "ordelijk verloop van het gemeenschapsleven". Het begrip openbare orde is niet zó ruim dat de burgemeester bij de handhaving daarvan ook rekening zou moeten houden met "het voorkomen van stigmatisering, ongelijke behandeling of discriminatie".

Geen beoordeling vooraf op inhoud

Een ander oordeel zou betekenen dat de burgemeester, vaak zelfs vooraf, zou moeten beoordelen of bijvoorbeeld een evenement of een betoging inhoudelijk toelaatbaar is. Dat is niet in overeenstemming met het Nederlandse grondwettelijk stelsel, waaruit volgt dat de burgemeester bij de uitoefening van zijn bevoegdheden de inhoudelijke toelaatbaarheid van publieke uitingen niet mag beoordelen, aldus de Afdeling bestuursrechtspraak.

Geen oordeel of 'Zwarte Piet' discriminerend is

Nu de burgemeester bij de verlening van de evenementenvergunning voor de Sinterklaasintocht 2013 niet mocht beoordelen of eventueel inbreuk wordt gemaakt op de grondrechten, mag de bestuursrechter die de rechtmatigheid van het besluit van de burgemeester moet toetsen, dat ook niet. Dit betekent dat ook de Afdeling bestuursrechtspraak de vraag of de figuur van 'Zwarte Piet' bij de intocht van Sinterklaas een schending oplevert van het recht op respect voor het privéleven of in strijd is met het discriminatieverbod niet mag en dus niet zal beantwoorden, hoe onbevredigend dit voor partijen wellicht ook is.

Andere procedures

De vraag of de figuur van 'Zwarte Piet' daadwerkelijk in strijd is met grondrechten kan niettemin aan een rechter worden voorgelegd, maar dan niet in een procedure tegen de burgemeester over de evenementenvergunning voor de Sinterklaasintocht. Denkbaar is dat bij de burgerlijke rechter een procedure wordt gestart op grond van onrechtmatige daad tegen de organisatoren of uitvoerders van het evenement of dat aangifte wordt gedaan van veronderstelde strafbare feiten.
Gelukkig, de hogere rechters in Nederland blijken soms toch net wat slimmer te zijn dan de lokale prutsers (Amsterdam). :)
Soms aangezien er ook nog zaken zoals de Puttense Moordzaak, Lucia B en de vuurwerkramp zijn waarin onschuldige mensen ook door hogere rechters schuldig worden bevonden. Tunnelvisie en zo, ook voor hogere rechters blijkt het lastig. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146569262
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 10:32 schreef matthijst het volgende:
Haha, uit die zaak. Wat een zielige jankerds:

"Door de internationale weerzin die Amsterdam jaarlijks ten deel valt vanwege de openlijke uiting van discriminatie door de aanwezigheid van Zwarte Piet is ook het belang van ondernemers in geding."
LOLtrol :')
Die ene Jamaicaanse vrouw met haar slavencomplex terwijl zij net als haar ouders en grootouders als een vrij burger is geboren staat gelijk aan internationale waanzin? Kom op anti-ZP'ers, een beetje beter je best doen. Zo is het geen leuke wedstrijd meer. ;)
#NoDAPL
pi_146569383
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze zullen gaan procederen tegen de organisatoren van de sinterklaasintochten zo te lezen. Maar ook dat lijkt me niet erg kansrijk.
Ze zetten daarmee zichzelf voor gek.
pi_146569441
Tsja, en die zogenaamde internationale weerzin uit de VS, waar blackface wel wordt gezien als racisme.

De VS, waar ze voor Christopher Columbus een nationale feestdag hebben.

Columbus, die tienduizenden native Americans gevangen heeft gezet. Die zijn mannen als sport liet jagen op ontsnapte native Americans. Die native Americans opdroeg om hem goud te brengen, op straffe van het afhakken van handen. Die native Americans als slaaf terug naar Europa bracht. Die 9-jarige native Americans als hoer uitdeelde aan zijn bemanning. Die ziektes en hongersnood verspreidde onder native Americans, waardoor er naar schatting 3 tot 5 miljoen zijn omgekomen.

Die Columbus heeft een nationale feestdag in de VS. Zolang die man een feestdag heeft, hoeven wij ons geen fuck aan te trekken wat zij vinden van onze Zwarte Piet.
pi_146569456
Wat een heerlijke uitspraak zeg :D :)

En nu opzouten met die mafketels, lekker naar een land waar ze geen sinterklaas vieren, wat zullen ze daar gelukkig zijn :)
Zonder wrijving geen glans
pi_146569475
Ik mis altijd de nuance in de hele sinterklaas discussie.

Ja zwarte piet heeft wat trekken van een karikatuur van een neger in de 19e eeuw en nee hij is niet zwart van de schoorsteen. (zie ook afbeeldingen in de OP). Maar betekent dat, dat zwarte piet afgeschaft dient te worden? Nee waarom? laat het verleden gewoon rusten.

En trouwens van die figuren zoals Tanja Jess die beweert dat haar zoon een neger voor zwarte piet aan ziet, geloof ik bijna niet. Als kind zag ik overduidelijk een verschil, ik weet niet precies waar het door komt. Maar de zwarte huid van zwarte piet associeerde ik niet met donkere mensen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_146569487
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

LOLtrol :')
Die ene Jamaicaanse vrouw met haar slavencomplex terwijl zij net als haar ouders en grootouders als een vrij burger is geboren staat gelijk aan internationale waanzin? Kom op anti-ZP'ers, een beetje beter je best doen. Zo is het geen leuke wedstrijd meer. ;)
Dat jij denkt dat dat het enige is zegt meer over jou.
pi_146569591
Ik snap ook trouwens niet dat programma's nog van die anti piet mongolen uitnodigen. In de hele wereld gebeuren ergere dingen en wij vullen een programma met types als quinsy, tanja jess en weet ik het allemaal wie....
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 12:52:59 #124
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146569616
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:34 schreef DrDentz het volgende:
Black History Month
Meeste negers hebben er ook een hekel aan heb ik het idee, Black History month is ook bedacht door blanken om een schuldgevoel af te kopen :')

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_146569640
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:47 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Dat jij denkt dat dat het enige is zegt meer over jou.
Ja, er zijn links en rechts wat mensen die onze traditie niet kennen, de klok hebben horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt en die een oordeel vormen op basis van een klaagverhaaltje. Boeiend. Internationaal is er nauwelijks kritiek op Sinterklaas en Zwarte Piet. Hell, internationaal kennen ze het niet eens. Nu ja, een populaire SciFi-serie besteedde een paar jaar geleden aandacht aan Zwarte Piet, de kijkers daarvan hebben het meegekregen maar buiten dat is het een betrekkelijk onbekend fenomeen buiten het Nederlandse taalgebied.
#NoDAPL
pi_146569660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik snap ook trouwens niet dat programma's nog van die anti piet mongolen uitnodigen. In de hele wereld gebeuren ergere dingen en wij vullen een programma met types als quinsy, tanja jess en weet ik het allemaal wie....
Het scoort lekker. Het is goede humor die nergens over gaat. Ideaal toch als verstrooiing? :)
#NoDAPL
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 12:55:12 #127
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146569677
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Een discussieprogramma met alleen maar mensen die het met elkaar eens zijn trekt minder kijkers ;)
_____
pi_146569688
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:52 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Meeste negers hebben er ook een hekel aan heb ik het idee, Black History month is ook bedacht door blanken om een schuldgevoel af te kopen :')

Morgan Freeman doet iets positiefs voor minderheden en niet alleen voor raciale minderheden, die anti ZP'ers richten alleen maar schade aan. Denkt ook maar iemand bij MF aan de huidskleur? :')
Nee, je denkt: "wat een charismatische en innemende man".
#NoDAPL
pi_146569705
quote:
Nelleke van der Krogt wordt ook uitgenodigd om te vertellen dat ze stopt met het presenteren van tussen Kunst en Kitsch. Als we alleen nog maar mogen praten over ebola en het Midden Oosten word het ook een beetje saai.
pi_146569710
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het scoort lekker. Het is goede humor die nergens over gaat. Ideaal toch als verstrooiing? :)
Je moet die ''mensen'' gewoon geen podium geven. :)
Maar snap wel dat het scoort ja, alleen levert het voor hun weer negatieve kritiek op....
  woensdag 12 november 2014 @ 12:56:16 #131
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_146569715
Haha quinsy. :') _O- _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 12:56:38 #132
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146569726
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Morgan Freeman doet iets positiefs voor minderheden en niet alleen voor raciale minderheden, die anti ZP'ers richten alleen maar schade aan.
Ik denk dat Freeman onze Quinsy een tik in zijn gezicht zou geven en zeggen dat ie gewoon normaal moet doen met zijn racisme gejank.
_____
pi_146569732
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Maar snap wel dat het scoort ja, alleen levert het voor hun weer negatieve kritiek op....
Eens, eigenlijk moet je dat soort idioten geen podium geven.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 12:57:25 #134
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146569747
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

There's no such thing as bad publicity ;)
_____
pi_146569757
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:34 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Users met een pieten-UI (pro of anti) kunnen per definitie niet goed relativeren.
Nee users met een Anouk UI zijn serieus te nemen
pi_146569782
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik denk dat Freeman onze Quinsy een tik in zijn gezicht zou geven en zeggen dat ie gewoon normaal moet doen met zijn racisme gejank.
Daar is hij te beschaafd voor. Hij zou met een rustige stem - zoals Kofi Anan vroeger deed - iets met deze strekking hebben gezegd: "Quincy, if you want to change something, start changing yourself. Be the better man, show that you can make it and inspire others".
#NoDAPL
pi_146569795
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nelleke van der Krogt wordt ook uitgenodigd om te vertellen dat ze stopt met het presenteren van tussen Kunst en Kitsch. Als we alleen nog maar mogen praten over ebola en het Midden Oosten word het ook een beetje saai.
Ja, ik nam Pauw ff als voorbeeld.. Maar inderdaad... Krogt word ook niemand vrolijk van :D
pi_146569818
quote:
mensen uitschelden voor bijv mongolen is lekker makkelijk je gif spuien.
Helaas is dat soort agressie normaal in het ZP-debat.
Bij Pauw op tv zaten ook pro-pietenmensen. En dus was er een diskussie.
Dat ging lekker ouderwets beschaafd.... met respect voor de andersdenkende.
Tanja Jess denkt best wel genuanceerd. Ze is een verademing in vergelijking met die scheldende propieters... zgn pro-piet.
pi_146569833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er speelt wel meer in de wereld. ;)
Ik snap dat je een andere indruk kan krijgen als je enkel het Nederlandse journaal volgt. Dat zegt meer over die journaals dan over die kijker. De NOS heeft enkele jaren geleden gekozen om het journaal af te stemmen op de modale MBO-gediplomeerde, dit is het resultaat. :')
#NoDAPL
pi_146569842
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja, ik nam Pauw ff als voorbeeld.. Maar inderdaad... Krogt word ook niemand vrolijk van :D
Dan ben je zelf een verbeten sikkeneur.
Ze was best wel vrolijk bij Pauw.
pi_146569861
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:

Ach ja, dat is eenmalig en na 100 jaar presenteren snap ik dat wel. :P Bij de ZP discussie is het de overkill aan mensen en meningen die we te zien/horen krijgen. Bijna elke dag weer.
pi_146569929
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Al zat ze te janken bij Pauw, dat onderwerp interesseerde mij niet, en dat mag :)
  woensdag 12 november 2014 @ 13:03:37 #143
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146569930
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Morgan Freeman doet iets positiefs voor minderheden en niet alleen voor raciale minderheden, die anti ZP'ers richten alleen maar schade aan. Denkt ook maar iemand bij MF aan de huidskleur? :')
Nee, je denkt: "wat een charismatische en innemende man".

MF is een geweldige man O+ En natuurlijk zie ik zijn huidskleur. Maar da's meer zoals zien dat iemand grijs is. Of rood. Of blond. Daarnaast: wat een charismatische en innemende man, met een fijne stem ^O^

Zeggen dat je de huidskleur niet meer ziet is echt onzin. Het is zoals niet opmerken dat de nieuwe Annie ipv een roodharig blank sproetenmeisje nu een klein donker meisje is geworden. Het "zien" van huidskleur en er ana denken is heel normaal. Het "er een probleem van maken", da's wat anders.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 12 november 2014 @ 13:05:02 #144
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146569960
quote:

[..]

Haha, ik draai niet door dat zijn de anti pieten mensen, ik kan namelijk heul goed relativeren en als ik een donkere medemens had geweest had ik mij totaal niet druk gemaakt om Zwarte Piet omdat dit namelijk een onschuldig kinderfeestje is.
Kun je niet beoordelen, want je bent t niet ;)
L'Amour menaçant:
pi_146569971
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:46 schreef Nielsch het volgende:
Tsja, en die zogenaamde internationale weerzin uit de VS, waar blackface wel wordt gezien als racisme.
Alleen is ZP geen blackface. Niet dat het er veel toe doet aangezien we hier in Nederland leven en niet in de USA en de USA slechts een van de vele landen is en dus geen monopolie op de normen heeft. :)

quote:
Columbus, die tienduizenden native Americans gevangen heeft gezet. Die zijn mannen als sport liet jagen op ontsnapte native Americans. Die native Americans opdroeg om hem goud te brengen, op straffe van het afhakken van handen. Die native Americans als slaaf terug naar Europa bracht. Die 9-jarige native Americans als hoer uitdeelde aan zijn bemanning. Die ziektes en hongersnood verspreidde onder native Americans, waardoor er naar schatting 3 tot 5 miljoen zijn omgekomen.

Die Columbus heeft een nationale feestdag in de VS. Zolang die man een feestdag heeft, hoeven wij ons geen fuck aan te trekken wat zij vinden van onze Zwarte Piet.
Om hier inderdaad nog maar over te zwijgen. _O-
Ik zou trouwens wel meevieren maar dan zonder kip te eten. Het is immers vandaag de dag maar een onschuldig feest waarbij je samenkomt en dankbaarheid uit. ;)
#NoDAPL
  woensdag 12 november 2014 @ 13:06:00 #146
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146569977
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:34 schreef Kingstown het volgende:

[..]

^O^
L'Amour menaçant:
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 13:07:22 #147
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146570014
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar is hij te beschaafd voor. Hij zou met een rustige stem - zoals Kofi Anan vroeger deed - iets met deze strekking hebben gezegd: "Quincy, if you want to change something, start changing yourself. Be the better man, show that you can make it and inspire others".
Hij is juist meestal niet zo subtiel in zijn woordkeuze, die vent kan je de huid vol schelden in zijn kalmerende stem dat je je niet eens beledigd voelt en je hem zelfs gelijk geeft _O_
_____
pi_146570028
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Haha quinsy. :') _O- _O-
Wat is daarmee?
  woensdag 12 november 2014 @ 13:08:01 #149
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146570032
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Is idd best wel een sterke ja. Iedere cultuur herdenkt wel eens dingen, of viert zaken, die niet helemaal in een lekker loepzuiver verleden liggen. Waarom het ene dan weer gevoeliger zou moeten liggen dan t ander snap ik ook niet.

Desondanks is het "Jamaar hun doen t oooook" natuurlijk nooit een goed argument.
L'Amour menaçant:
pi_146570074
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Relativeren :)
pi_146570101
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]

^O^
Wat ^O^

Is gewoon discriminatie om je zo uit te laten.
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 13:10:30 #152
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146570112
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]

MF is een geweldige man O+ En natuurlijk zie ik zijn huidskleur. Maar da's meer zoals zien dat iemand grijs is. Of rood. Of blond. Daarnaast: wat een charismatische en innemende man, met een fijne stem ^O^

Zeggen dat je de huidskleur niet meer ziet is echt onzin. Het is zoals niet opmerken dat de nieuwe Annie ipv een roodharig blank sproetenmeisje nu een klein donker meisje is geworden. Het "zien" van huidskleur en er ana denken is heel normaal. Het "er een probleem van maken", da's wat anders.
Huiskleur is dan ook gewoon een uiterlijk kenmerk, als je in een kamer bent met 50 blanke mensen en één neger dan is dat toch ook gewoon het meest logische kenmerk om iemand aan te wijzen. Daar is niks racistisch aan maar gewoon een logisch gevolg van omstandigheden.
_____
  woensdag 12 november 2014 @ 13:10:40 #153
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146570115
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:09 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Relativeren :)
Ook niet. Je kunt nou eenmaal niet weten wat t is om op te groeien als neger. Of als marokkaan. Of als homo. Of als blinde. Of als vrouw. Je kunt je t je voorstellen vanuit jeezelf, maar dat is zoals je nu bent. There's no way of knowing ;)
L'Amour menaçant:
pi_146570121
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Mwau, dat is niet helemaal waar natuurlijk. Je kan best weten of je je iets aan zou trekken van het zwarte pieten gedoe.

Bedoel, sinterklaas is blank en word steeds meer een dom kneusje die niets kan. Voel jij je racistisch bejegend?
  woensdag 12 november 2014 @ 13:11:02 #155
358523 IkStampOpTacos
pi_146570131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is daarmee?
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?
-
pi_146570136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:10 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ook niet. Je kunt nou eenmaal niet weten wat t is om op te groeien als neger. Of als marokkaan. Of als homo. Of als blinde. Of als vrouw. Je kunt je t je voorstellen vanuit jeezelf, maar dat is zoals je nu bent. There's no way of knowing ;)
Onzin.
pi_146570147
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?
Nee maar even serieus, heeft die weer iets doms gedaan?
  woensdag 12 november 2014 @ 13:12:03 #158
358523 IkStampOpTacos
pi_146570160
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee maar even serieus, heeft die weer iets doms gedaan?
Verloren, voorlopig. Maar ik las het nu pas.
-
pi_146570190
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Verloren, voorlopig. Maar ik las het nu pas.
Aah nice
pi_146570201
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:10 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik Nederlands ben en miss ben ik wel blind, Marokkaan of homo,

Vooroordelen.... Mensen met vooroordelen dat zijn pas de echte racisten.
pi_146570224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]

MF is een geweldige man O+
Zeker weten! _O_
Nog bescheiden en aardig ook ondanks dat hij een van de meest succesvolle acteurs in de wereld is.

quote:
En natuurlijk zie ik zijn huidskleur. Maar da's meer zoals zien dat iemand grijs is. Of rood. Of blond. Daarnaast: wat een charismatische en innemende man, met een fijne stem ^O^
Die stem helpt ook ja. Niet voor niets wordt hij gevraagd voor voice-overwerk, zo werkte hij mee aan een educatieve reeks waarbij elke aflevering een soort van wetenschappelijke vraag wordt gesteld.

quote:
Zeggen dat je de huidskleur niet meer ziet is echt onzin.
Dit was figuurlijk bedoeld. Je ziet het wel maar je besteedt er geen aandacht aan, de meeste mensen niet althans. Het is inderdaad vergelijkbaar met dat je ziet dat iemand een andere kleur haar heeft. Het gaat om de mens, niet om een kleurtje.
#NoDAPL
pi_146570271
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb niets met haar maar ik vond haar inderdaad best gezellig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 13:16:37 #163
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146570302
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:46 schreef Nielsch het volgende:

In de VS wordt Lincoln ook vereerd voor het afschaffen van de slavernij, Sinterklaas deed eigenlijk hetzelfde, slaven bevrijden en ze een goede toekomst bieden.
_____
pi_146570303
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:07 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hij is juist meestal niet zo subtiel in zijn woordkeuze, die vent kan je de huid vol schelden in zijn kalmerende stem dat je je niet eens beledigd voelt en je hem zelfs gelijk geeft _O_
Ik heb hem nog nooit horen schelden (buiten een film natuurlijk :)), hij is wel recht voor zijn raap.
#NoDAPL
  woensdag 12 november 2014 @ 13:17:41 #165
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146570334
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin.
Vind jij. Vind ik niet.

Hoezo kun jij je voorstellen hoe t is als er een stereotype dommig slaaffiguurtje met uitvergrote kenmerken jaarlijks staat te dansen en hoe je je dan voelt?

Dat kun je alleen als er van jouw subcultuur ook een jaarlijks terugkerende karikatuur wordt gemaakt. Zoals uuuh.... gabbertje :)

Ik pretendeer niet de wijsheid te hebben noch te weten wat er in het hoofd van iemand anders aangaat. Da's namelijk allemaal persoonlijk. Tuurlijk kan ik denken "Stel je niet zo aan, als ik in jouw positie zat dan...". maar dat is t nou juist. Je ZIT niet in die positie.
L'Amour menaçant:
pi_146570342
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:44 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ze zetten daarmee zichzelf voor gek.
Waarna jij en anderen zichzelf weer voor schut zetten door weer door te draaien....
  woensdag 12 november 2014 @ 13:18:22 #167
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146570361
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:13 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik Nederlands ben en miss ben ik wel blind, Marokkaan of homo,

Vooroordelen.... Mensen met vooroordelen dat zijn pas de echte racisten.
Het waren voorbeelden. Als je dat niet snapt dan is mijn vooroordeel over jou "dom".
L'Amour menaçant:
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 13:18:29 #168
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146570364
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb hem nog nooit horen schelden (buiten een film natuurlijk :)), hij is wel recht voor zijn raap.
Dat filmpje van 60 minutes wat ik net postte, alhoewel hij daar niet in scheldt maakt ie de interviewer eigenlijk uit voor een racistische idioot :P
_____
  woensdag 12 november 2014 @ 13:18:47 #169
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_146570373
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:13 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik ben blind, Marokkaan en homo.

Sorry man.
pi_146570386
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:17 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Vind jij. Vind ik niet.

Hoezo kun jij je voorstellen hoe t is als er een stereotype dommig slaaffiguurtje met uitvergrote kenmerken jaarlijks staat te dansen en hoe je je dan voelt?

Dat kun je alleen als er van jouw subcultuur ook een jaarlijks terugkerende karikatuur wordt gemaakt. Zoals uuuh.... gabbertje :)

Ik pretendeer niet de wijsheid te hebben noch te weten wat er in het hoofd van iemand anders aangaat. Da's namelijk allemaal persoonlijk. Tuurlijk kan ik denken "Stel je niet zo aan, als ik in jouw positie zat dan...". maar dat is t nou juist. Je ZIT niet in die positie.
Het heeft niets met "wijsheid" te maken, je onderschat de affectieve empathie van mensen heel erg.

Veel mensen kunnen zich perfect voorstellen hoe het is om een ander te zijn. Zeker als die "ander" in een niet zo,n prettige situatie zit.
  woensdag 12 november 2014 @ 13:21:25 #171
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146570443
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het heeft niets met "wijsheid" te maken, je onderschat de affectieve empathie van mensen heel erg.

Veel mensen kunnen zich perfect voorstellen hoe het is om een ander te zijn. Zeker als die "ander" in een niet zo,n prettige situatie zit.
Veel mensen DENKEN zich perfect voor te kunnen stellen hoe het is om een ander te zijn.
Empathie en meeleven is heel wat anders dan ook echt "weten hoe het is".
L'Amour menaçant:
pi_146570490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen is ZP geen blackface. Niet dat het er veel toe doet aangezien we hier in Nederland leven en niet in de USA en de USA slechts een van de vele landen is en dus geen monopolie op de normen heeft. :)

[..]

Ik zou trouwens wel meevieren maar dan zonder kip te eten. Het is immers vandaag de dag maar een onschuldig feest waarbij je samenkomt en dankbaarheid uit. ;)
Ik bedoel niet Thanksgiving, maar Columbus Day.
pi_146570493
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Veel mensen DENKEN zich perfect voor te kunnen stellen hoe het is om een ander te zijn.
Exact weten doe je het natuurlijk nooit, want de ene homo is dan andere homo niet en de ene armoedzaaier is de andere niet.

Maar de meeste mensen kunnen zich perfect inleven in iemand die echt in een klote situatie zit.
pi_146570509
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:18 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Sorry man.
Haha, dan zit je leven niet mee

:)
  woensdag 12 november 2014 @ 13:24:41 #175
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_146570538
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:23 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Haha, dan zit je leven niet mee

:)
;)
pi_146570542
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat filmpje van 60 minutes wat ik net postte, alhoewel hij daar niet in scheldt maakt ie de interviewer eigenlijk uit voor een racistische idioot :P
Maar dat is nu juist mooi aan mensen zoals Freeman en Anan (soortgelijke achtergrond (Africaanse roots, gestudeerd aan MIT), misschien niet helemaal toevallig): zij slagen er in om op een zeer beschaafde wijze met een rustige stem en fatsoenlijk taalgebruik de vinger op de zere plek te leggen. In alle ernst, veel politici zouden er veel van kunnen leren en er hun voordeel mee kunnen doen bij debatten. De meeste mensen hebben de neiging om zichzelf op te winden maar je moet juist rustig blijven en met chirurgische precies taalgebruik de vinger op de zere plek leggen.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 13:26:22 #177
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146570584
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Maar dat is nu juist mooi aan mensen zoals Freeman en Anan (soortgelijke achtergrond (Africaanse roots, gestudeerd aan MIT), misschien niet helemaal toevallig): zij slagen er in om op een zeer beschaafde wijze met een rustige stem en fatsoenlijk taalgebruik de vinger op de zere plek te leggen. In alle ernst, veel politici zouden er veel van kunnen leren en er hun voordeel mee kunnen doen bij debatten. De meeste mensen hebben de neiging om zichzelf op te winden maar je moet juist rustig blijven en met chirurgische precies taalgebruik de vinger op de zere plek leggen.
Dat is helaas politiek (altijd al zo geweest trouwens), degene die het hardst schreeuwt krijgt de meeste aandacht, rede en bezinning ga je daar niet terugvinden :N
_____
pi_146570590
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik bedoel niet Thanksgiving, maar Columbus Day.
Oh, wordt dat zo uitgebreid gevierd?
#NoDAPL
  woensdag 12 november 2014 @ 13:26:39 #179
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146570592
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Exact weten doe je het natuurlijk nooit, want de ene homo is dan andere homo niet en de ene armoedzaaier is de andere niet.

Maar de meeste mensen kunnen zich perfect inleven in iemand die echt in een klote situatie zit.
"Vanuit hun eigen referentiekader".

Hoezeer je je ook kan inleven in de ander en hoe prijzenswaardig dat natuurlijk ook is, dan nog kun je echt pas echt weten als je zo bent en vooral ook "als je zo opgegroeid bent".
L'Amour menaçant:
pi_146570630
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh, wordt dat zo uitgebreid gevierd?
Iets waar de native Americans niet blij mee zijn.

Zelfs nog in een scene in The Sopranos geweest:

pi_146570652
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:26 schreef Ang3l het volgende:

[..]

"Vanuit hun eigen referentiekader".

Hoezeer je je ook kan inleven in de ander en hoe prijzenswaardig dat natuurlijk ook is, dan nog kun je echt pas echt weten als je zo bent en vooral ook "als je zo opgegroeid bent".
Nee, want dan blijf je doorgaan.

De ene bendelid is de andere niet. Dus zelfs al ben je bendelid geweest, dan nog kun je niet exact weten wat er in een andere bendelid speelt.

Zo blijf je door janken natuurlijk.................
pi_146570662
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Veel pro-Pieters geven ook aan dat ze het vervelend vinden voor díe anti-Pieters die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet.

Van geen enkele anti-Pieter heb ik ook maar een greintje begrip kunnen horen of zien voor het feit dat de pro-Pieters het niet leuk vinden om voor racist uitgemaakt te worden. Nee ze gooien er nog een schepje bovenop met hun t-shirt teksten en rechtzaken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146570690
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb alle seizoenen in 720p maar het is er nog niet van gekomen om alle afleveringen te bekijken, er is een overvloed aan series. Zelfs Game of Thrones moet ik nog inhalen. De NPO zond het niet echt regelmatig uit waardoor ik van bepaalde seizoenen afleveringen 2 of 3 keer heb gezien en van andere seizoenen nog weinig heb gezien.
#NoDAPL
pi_146570708
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mwau, dat is niet helemaal waar natuurlijk. Je kan best weten of je je iets aan zou trekken van het zwarte pieten gedoe.

Bedoel, sinterklaas is blank en word steeds meer een dom kneusje die niets kan. Voel jij je racistisch bejegend?
nee, dat kan je niet
net zo goed als een donker gekleurd persoon dat niet als blanke kan
pi_146570732
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:30 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

nee, dat kan je niet
net zo goed als een donker gekleurd persoon dat niet als blanke kan
Je snapt er niets van.
pi_146570767
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je snapt er niets van.
ok
pi_146570779
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je ziet aan deze scène goed waarom de serie zo populair was. :)
#NoDAPL
pi_146570821
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Veel pro-Pieters geven ook aan dat ze het vervelend vinden voor díe anti-Pieters die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet.
Werkelijk? Op FOK! heb ik dergelijke reacties nog niet mee mogen maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146570895
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Werkelijk? Op FOK! heb ik dergelijke reacties nog niet mee mogen maken.
Jawel, wij vinden alleen dat ze het zichzelf aandoen. ;)
#NoDAPL
pi_146570909
quote:

[..]

Van geen enkele anti-Pieter heb ik ook maar een greintje begrip kunnen horen of zien voor het feit dat de pro-Pieters het niet leuk vinden om voor racist uitgemaakt te worden. Nee ze gooien er nog een schepje bovenop met hun t-shirt teksten en rechtzaken.
Goede gezegd! ^O^
pi_146570964
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jawel, wij vinden alleen dat ze het zichzelf aandoen. ;)
Hebben we hem weer. Meneer die het debat naar eigen zeggen enorm amusant vindt, maar tegelijkertijd voorstelt om het Sinterklaasjournaal te boycotten en Sint en Piet uit te joelen.
  woensdag 12 november 2014 @ 13:39:43 #192
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146570974
quote:

[..]

Ik vind beide partijen compleet doorslaan. En in beide partijen heb je goed onderbouwde discussieerders en je hebt lompe kreten roepende "discussieerders".

Uiteindelijk schijnt t te gaan om de kinderen en die zal het waarschijnlijk (ik pretendeer t niet te weten of "voelen") een rooie rotzorg zijn welke kleur zo'n Piet is. Ze denken nu zwart omdat ze e rmee opgegroeid zijn.

Ja, ik ben van mening dat sommige mensen of bevolkingsgroepen een dikkere huid moeten krijgen en zich niet zo snel aangevallen moeten voelen of met het 'racisme" vaandeltje moeten zwaaien. Aan de andere kant denk ik: als ook maar 1 persoon zich gekrenkt of gekwetst voelt, nu of in zijn jeugd, door iets wat ZO simpel zonder verder enige echt gevolg voor de kinderen op te lossen is... wat doen we dan moeilijk?

Dit gaat totaal niet meer over zwarte piet. Dit gaat over een lang woekerende onvrede die er heerst in NL over alles wat anders is en het betuttelende vingerwijzen in dit land als je er tegenin durft te gaan. Schijntolerantie van de aangeklaagde partij versus hypocrisie van de aanklagende partij.

Ik vind beide bloedirritant.
L'Amour menaçant:
pi_146571064
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hebben we hem weer. Meneer die het debat naar eigen zeggen enorm amusant vindt, maar tegelijkertijd voorstelt om het Sinterklaasjournaal te boycotten en Sint en Piet uit te joelen.
Geef ik aan dat ik mededogen met die mensen heb die van zichzelf een slachtoffer maken en krijg ik nog een veeg uit de pan. Bij jou is het nooit goed. :')
#NoDAPL
pi_146571138
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geef ik aan dat ik mededogen met die mensen heb die van zichzelf een slachtoffer maken en krijg ik nog een veeg uit de pan. Bij jou is het nooit goed. :')
Mededogen hebben en 'zichzelf slachtoffer maken' is een zin. Je moet het maar verzinnen.

Verder heb je er mij niet mee als je gaat loopt haten op de criticasters. Vooral zo doorgaan.
pi_146571148
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:31 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Ze zijn ook bruin.
Nee, ze zijn bruingekleurd. En dat alleen maar omdat diezelfde groep mensen eerder klaagde dat ze niet zwart mochten zijn. Het is ook nooit goed. :s)
#NoDAPL
pi_146571223
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Mededogen hebben en 'zichzelf slachtoffer maken' is een zin. Je moet het maar verzinnen.
Daar is nochtans niets bijzonder aan. Vaak - lang niet altijd maar het is verre van uitzonderlijk - wanneer iemand een slachtoffer is heeft hij zelf een aandeel daarin gehad. Als beschaafd mens heb ik dan mededogen, als rationeel mens stel ik dan nuchter vast dat ze van zichzelf een slachtoffer maken.
quote:
Verder heb je er mij niet mee als je gaat loopt haten op de criticasters. Vooral zo doorgaan.
Maak je geen zorgen, ik vind het nog steeds vooral grappig. :)
#NoDAPL
  woensdag 12 november 2014 @ 13:49:02 #197
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146571297
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar is nochtans niets bijzonder aan. Vaak - lang niet altijd maar het is verre van uitzonderlijk - wanneer iemand een slachtoffer is heeft hij zelf een aandeel daarin gehad.
Daar ben ik t dan totaal weer niet mee eens. Dat is als zeggen dat zij dat rode korte jurkje niet aan had moeten trekken en daarom de verkrachtig haar schuld was.

Een slachtoffer is een slachtoffer.

Waar ik het wel mee eens ben, als je dat bedoelt, is dat sommige mensen die slachtofferrol uitrekken en gebruiken en niet los kunnen laten. Hoe je omgaat met het slachtoffer zijn, dat is een keuze. Of je slachtoffer bent, dat niet.

In hoeverre zit er "verjaring" op het slachtoffer zijn? In hoeverre moet de donkere medemens die slavernij nou toch echt wel eens loslaten? Ik bedoel, nemen wij na al die tijd als Nederlander de Duitser nog kwalijk dat... o wacht ;)
L'Amour menaçant:
pi_146571373
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar is nochtans niets bijzonder aan. Vaak - lang niet altijd maar het is verre van uitzonderlijk - wanneer iemand een slachtoffer is heeft hij zelf een aandeel daarin gehad. Als beschaafd mens heb ik dan mededogen, als rationeel mens stel ik dan nuchter vast dat ze van zichzelf een slachtoffer maken.
Mededogen omdat iemand zich slachtoffer voelt of mededogen omdat iemand slachtoffer is, dat is nogal een verschil.
pi_146571424
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze gewoon weer een leuk en spannend verhaal hebben bedacht voor pakweg 5-jarigen. Met hier en daar een kleine hint om de zure telegraafsloot te pesten :P
Dat soort humor kan ik wel waarderen dus ik hoop het. :)
#NoDAPL
  woensdag 12 november 2014 @ 13:53:59 #200
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146571459
In het pro-kamp kan nu de vlag uit, ofniet?
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')