Het afdwingen van naastenliefde en empathie is sowieso onmogelijk. Maar als je geen empathisch vermogen hebt dan begrijp je dat niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:56 schreef poemojn het volgende:
Nee, uitkomen bij een concept als naastenliefde cq empathie lijkt me kansrijker. Maar da's nogal lastig af te dwingen via een rechter.
Klopt, relativeren heet dat, blanken mensen kunnen dit nu eenmaal meer dan de donkere medemens.(helaas)quote:Op woensdag 12 november 2014 11:57 schreef Nielsch het volgende:
Ik keek laatst The King of Queens. Toen zij een grote neger over een blanke baby: "he's cute, for a white kid..." en toen moest iedereen lachen.
Stel dat een blanke over een zwarte baby had gezegd: "he's cute, for a black kid..." dan was het racisme geweest.
Gezien de mate waarin jij hierop doordraait vraag ik me af in hoeverre jij kan relativeren? Of zie jij jezelf ook als donkere medemens?quote:Op woensdag 12 november 2014 12:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Klopt, relativeren heet dat, blanken mensen kunnen dit nu eenmaal meer dan de donkere medemens.(helaas)
Nee.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:31 schreef Gramulanion het volgende:
quote:
[quote]Het verhaal is en blijft dat Zwarte Piet zwart is vanwege de kleur van roet.
goed antwoord op die vraag idd..quote:Op woensdag 12 november 2014 11:21 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik had vroeger nooit een probleem om tussen die 2 het onderscheid te zien.
Let me guess. Alleen de mensen die er hetzelfde over denken als jij die hebben zeker goede argumenten, terwijl mensen met een andere mening alleen maar wat blaten?quote:Op woensdag 12 november 2014 12:10 schreef Red_85 het volgende:
Hier zit dus de kern met de hele discussie met jou. Je bl@@t maar en bl@@t maar raak, zonder ook maar met steekhoudende argumenten te komen en het weigeren te lezen van een anders' argumenten.
En dat is misschien ook wel de kern van de hele discussie met de antiZP ers.
Hier zit dus de kern met de hele discussie met jou. Je bl@@t maar en bl@@t maar raak, zonder ook maar met steekhoudende argumenten te komen en het weigeren te lezen van een anders' argumenten.quote:
Haha, ik draai niet door dat zijn de anti pieten mensen, ik kan namelijk heul goed relativeren en als ik een donkere medemens was geweest had ik mij daar totaal niet druk gemaakt om Zwarte Piet omdat dit namelijk een onschuldig kinderfeestje is.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gezien de mate waarin jij hierop doordraait vraag ik me af in hoeverre jij kan relativeren? Of zie jij jezelf ook als donkere medemens?
Oh, dat weet je dan goed te verbergen hier.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Haha, ik draai niet door dat zijn de anti pieten mensen, ik kan namelijk heul goed relativeren.
welk stel?quote:Op woensdag 12 november 2014 11:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Als ik een neger of donker gekleurd persoon zou zijn zou ik juist trost zijn op Zwarte Piet, hij is de coolste van het stel, staat in een goed daglicht en alle kinderen kijken tegen hem op, maar dat is uiteraard weer niet goed genoeg voor de Zeur Pieten! Want negers en donkergekleurde mensen leven nog graag met hun gedachte in +/- 1800 dat de blanken mensen negers als slaven hadden, dat hebben wij anno 2014 natuurlijk allemaal bewust meegemaakt en zijn wij allemaal nog verantwoordelijk voor, maar als blanke wordt je natuurlijk nooit gediscrimineerd... Echt te tolerant en schijnheilig kut volk zijn wij.![]()
wow, zij hij dat echt?quote:Op woensdag 12 november 2014 11:57 schreef Nielsch het volgende:
Ik keek laatst The King of Queens. Toen zij een grote neger over een blanke baby: "he's cute, for a white kid..." en toen moest iedereen lachen.
Stel dat een blanke over een zwarte baby had gezegd: "he's cute, for a black kid..." dan was het racisme geweest.
Net zoals Black History Month. Of de BET Awards. Moet je eens een White Entertainment Awards gaan houden..quote:
Users met een pieten-UI (pro of anti) kunnen per definitie niet goed relativeren.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
Haha, ik draai niet door dat zijn de anti pieten mensen, ik kan namelijk heul goed relativeren en als ik een donkere medemens had geweest had ik mij totaal niet druk gemaakt om Zwarte Piet omdat dit namelijk een onschuldig kinderfeestje is.
Gelukkig, de hogere rechters in Nederland blijken soms toch net wat slimmer te zijn dan de lokale prutsers (Amsterdam).quote:Op woensdag 12 november 2014 10:27 schreef matthijst het volgende:
http://www.raadvanstate.n(...)_only=&category_id=8
Burgemeester mag bij vergunning voor Sinterklaasintocht geen oordeel vellen over 'Zwarte Piet'
Woensdag 12 november 2014
De burgemeester van Amsterdam heeft de vergunningaanvraag voor de Sinterklaasintocht voor 2013 terecht alleen getoetst aan de eisen van openbare orde en veiligheid. Hij is niet bevoegd de vraag te beantwoorden of van de figuur van 'Zwarte Piet' een discriminerend effect uitgaat en daardoor een schending oplevert van het grondrecht op respect voor het privéleven en het discriminatieverbod. Dit blijkt uit een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van vandaag (12 november 2014), waarin zij tot een andere beslissing komt dan de rechtbank Amsterdam in juli van dit jaar. Tegen de uitspraak van de rechtbank waren de burgemeester van Amsterdam en Stichting Pietengilde bij de Afdeling bestuursrechtspraak in hoger beroep gekomen.
Openbare orde
De Afdeling bestuursrechtspraak is van oordeel dat de bevoegdheid van de burgemeester bij het verlenen van evenementenvergunningen is beperkt tot het handhaven van de openbare orde en veiligheid. Hiermee wordt gedoeld op het "ordelijk verloop van het gemeenschapsleven". Het begrip openbare orde is niet zó ruim dat de burgemeester bij de handhaving daarvan ook rekening zou moeten houden met "het voorkomen van stigmatisering, ongelijke behandeling of discriminatie".
Geen beoordeling vooraf op inhoud
Een ander oordeel zou betekenen dat de burgemeester, vaak zelfs vooraf, zou moeten beoordelen of bijvoorbeeld een evenement of een betoging inhoudelijk toelaatbaar is. Dat is niet in overeenstemming met het Nederlandse grondwettelijk stelsel, waaruit volgt dat de burgemeester bij de uitoefening van zijn bevoegdheden de inhoudelijke toelaatbaarheid van publieke uitingen niet mag beoordelen, aldus de Afdeling bestuursrechtspraak.
Geen oordeel of 'Zwarte Piet' discriminerend is
Nu de burgemeester bij de verlening van de evenementenvergunning voor de Sinterklaasintocht 2013 niet mocht beoordelen of eventueel inbreuk wordt gemaakt op de grondrechten, mag de bestuursrechter die de rechtmatigheid van het besluit van de burgemeester moet toetsen, dat ook niet. Dit betekent dat ook de Afdeling bestuursrechtspraak de vraag of de figuur van 'Zwarte Piet' bij de intocht van Sinterklaas een schending oplevert van het recht op respect voor het privéleven of in strijd is met het discriminatieverbod niet mag en dus niet zal beantwoorden, hoe onbevredigend dit voor partijen wellicht ook is.
Andere procedures
De vraag of de figuur van 'Zwarte Piet' daadwerkelijk in strijd is met grondrechten kan niettemin aan een rechter worden voorgelegd, maar dan niet in een procedure tegen de burgemeester over de evenementenvergunning voor de Sinterklaasintocht. Denkbaar is dat bij de burgerlijke rechter een procedure wordt gestart op grond van onrechtmatige daad tegen de organisatoren of uitvoerders van het evenement of dat aangifte wordt gedaan van veronderstelde strafbare feiten.
LOLtrolquote:Op woensdag 12 november 2014 10:32 schreef matthijst het volgende:
Haha, uit die zaak. Wat een zielige jankerds:
"Door de internationale weerzin die Amsterdam jaarlijks ten deel valt vanwege de openlijke uiting van discriminatie door de aanwezigheid van Zwarte Piet is ook het belang van ondernemers in geding."
Ze zetten daarmee zichzelf voor gek.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze zullen gaan procederen tegen de organisatoren van de sinterklaasintochten zo te lezen. Maar ook dat lijkt me niet erg kansrijk.
Dat jij denkt dat dat het enige is zegt meer over jou.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOLtrol
Die ene Jamaicaanse vrouw met haar slavencomplex terwijl zij net als haar ouders en grootouders als een vrij burger is geboren staat gelijk aan internationale waanzin? Kom op anti-ZP'ers, een beetje beter je best doen. Zo is het geen leuke wedstrijd meer.
Meeste negers hebben er ook een hekel aan heb ik het idee, Black History month is ook bedacht door blanken om een schuldgevoel af te kopenquote:
Ja, er zijn links en rechts wat mensen die onze traditie niet kennen, de klok hebben horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt en die een oordeel vormen op basis van een klaagverhaaltje. Boeiend. Internationaal is er nauwelijks kritiek op Sinterklaas en Zwarte Piet. Hell, internationaal kennen ze het niet eens. Nu ja, een populaire SciFi-serie besteedde een paar jaar geleden aandacht aan Zwarte Piet, de kijkers daarvan hebben het meegekregen maar buiten dat is het een betrekkelijk onbekend fenomeen buiten het Nederlandse taalgebied.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:47 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dat jij denkt dat dat het enige is zegt meer over jou.
Het scoort lekker. Het is goede humor die nergens over gaat. Ideaal toch als verstrooiing?quote:Op woensdag 12 november 2014 12:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik snap ook trouwens niet dat programma's nog van die anti piet mongolen uitnodigen. In de hele wereld gebeuren ergere dingen en wij vullen een programma met types als quinsy, tanja jess en weet ik het allemaal wie....
Een discussieprogramma met alleen maar mensen die het met elkaar eens zijn trekt minder kijkersquote:Op woensdag 12 november 2014 12:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik snap ook trouwens niet dat programma's nog van die anti piet mongolen uitnodigen. In de hele wereld gebeuren ergere dingen en wij vullen een programma met types als quinsy, tanja jess en weet ik het allemaal wie....
Morgan Freeman doet iets positiefs voor minderheden en niet alleen voor raciale minderheden, die anti ZP'ers richten alleen maar schade aan. Denkt ook maar iemand bij MF aan de huidskleur?quote:Op woensdag 12 november 2014 12:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Meeste negers hebben er ook een hekel aan heb ik het idee, Black History month is ook bedacht door blanken om een schuldgevoel af te kopen
Nelleke van der Krogt wordt ook uitgenodigd om te vertellen dat ze stopt met het presenteren van tussen Kunst en Kitsch. Als we alleen nog maar mogen praten over ebola en het Midden Oosten word het ook een beetje saai.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Je moet die ''mensen'' gewoon geen podium geven.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het scoort lekker. Het is goede humor die nergens over gaat. Ideaal toch als verstrooiing?
Ik denk dat Freeman onze Quinsy een tik in zijn gezicht zou geven en zeggen dat ie gewoon normaal moet doen met zijn racisme gejank.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Morgan Freeman doet iets positiefs voor minderheden en niet alleen voor raciale minderheden, die anti ZP'ers richten alleen maar schade aan.
Eens, eigenlijk moet je dat soort idioten geen podium geven.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je moet die ''mensen'' gewoon geen podium geven.
Maar snap wel dat het scoort ja, alleen levert het voor hun weer negatieve kritiek op....
There's no such thing as bad publicityquote:Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je moet die ''mensen'' gewoon geen podium geven.
Maar snap wel dat het scoort ja, alleen levert het voor hun weer negatieve kritiek op....
Nee users met een Anouk UI zijn serieus te nemenquote:Op woensdag 12 november 2014 12:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Users met een pieten-UI (pro of anti) kunnen per definitie niet goed relativeren.
Daar is hij te beschaafd voor. Hij zou met een rustige stem - zoals Kofi Anan vroeger deed - iets met deze strekking hebben gezegd: "Quincy, if you want to change something, start changing yourself. Be the better man, show that you can make it and inspire others".quote:Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik denk dat Freeman onze Quinsy een tik in zijn gezicht zou geven en zeggen dat ie gewoon normaal moet doen met zijn racisme gejank.
Ja, ik nam Pauw ff als voorbeeld.. Maar inderdaad... Krogt word ook niemand vrolijk vanquote:Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nelleke van der Krogt wordt ook uitgenodigd om te vertellen dat ze stopt met het presenteren van tussen Kunst en Kitsch. Als we alleen nog maar mogen praten over ebola en het Midden Oosten word het ook een beetje saai.
mensen uitschelden voor bijv mongolen is lekker makkelijk je gif spuien.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er speelt wel meer in de wereld.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nelleke van der Krogt wordt ook uitgenodigd om te vertellen dat ze stopt met het presenteren van tussen Kunst en Kitsch. Als we alleen nog maar mogen praten over ebola en het Midden Oosten word het ook een beetje saai.
Dan ben je zelf een verbeten sikkeneur.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja, ik nam Pauw ff als voorbeeld.. Maar inderdaad... Krogt word ook niemand vrolijk van
Ach ja, dat is eenmalig en na 100 jaar presenteren snap ik dat wel.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja, ik nam Pauw ff als voorbeeld.. Maar inderdaad... Krogt word ook niemand vrolijk van
Al zat ze te janken bij Pauw, dat onderwerp interesseerde mij niet, en dat magquote:Op woensdag 12 november 2014 13:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan ben je zelf een verbeten sikkeneur.
Ze was best wel vrolijk bij Pauw.
MF is een geweldige manquote:Op woensdag 12 november 2014 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Morgan Freeman doet iets positiefs voor minderheden en niet alleen voor raciale minderheden, die anti ZP'ers richten alleen maar schade aan. Denkt ook maar iemand bij MF aan de huidskleur?
Nee, je denkt: "wat een charismatische en innemende man".
Kun je niet beoordelen, want je bent t nietquote:Op woensdag 12 november 2014 12:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Haha, ik draai niet door dat zijn de anti pieten mensen, ik kan namelijk heul goed relativeren en als ik een donkere medemens had geweest had ik mij totaal niet druk gemaakt om Zwarte Piet omdat dit namelijk een onschuldig kinderfeestje is.
Alleen is ZP geen blackface. Niet dat het er veel toe doet aangezien we hier in Nederland leven en niet in de USA en de USA slechts een van de vele landen is en dus geen monopolie op de normen heeft.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:46 schreef Nielsch het volgende:
Tsja, en die zogenaamde internationale weerzin uit de VS, waar blackface wel wordt gezien als racisme.
Om hier inderdaad nog maar over te zwijgen.quote:De VS, waar ze voor Christopher Columbus een nationale feestdag hebben.
Columbus, die tienduizenden native Americans gevangen heeft gezet. Die zijn mannen als sport liet jagen op ontsnapte native Americans. Die native Americans opdroeg om hem goud te brengen, op straffe van het afhakken van handen. Die native Americans als slaaf terug naar Europa bracht. Die 9-jarige native Americans als hoer uitdeelde aan zijn bemanning. Die ziektes en hongersnood verspreidde onder native Americans, waardoor er naar schatting 3 tot 5 miljoen zijn omgekomen.
Die Columbus heeft een nationale feestdag in de VS. Zolang die man een feestdag heeft, hoeven wij ons geen fuck aan te trekken wat zij vinden van onze Zwarte Piet.
quote:Op woensdag 12 november 2014 12:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Users met een pieten-UI (pro of anti) kunnen per definitie niet goed relativeren.
Hij is juist meestal niet zo subtiel in zijn woordkeuze, die vent kan je de huid vol schelden in zijn kalmerende stem dat je je niet eens beledigd voelt en je hem zelfs gelijk geeftquote:Op woensdag 12 november 2014 12:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar is hij te beschaafd voor. Hij zou met een rustige stem - zoals Kofi Anan vroeger deed - iets met deze strekking hebben gezegd: "Quincy, if you want to change something, start changing yourself. Be the better man, show that you can make it and inspire others".
Is idd best wel een sterke ja. Iedere cultuur herdenkt wel eens dingen, of viert zaken, die niet helemaal in een lekker loepzuiver verleden liggen. Waarom het ene dan weer gevoeliger zou moeten liggen dan t ander snap ik ook niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Om hier inderdaad nog maar over te zwijgen.
Relativerenquote:Op woensdag 12 november 2014 13:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Kun je niet beoordelen, want je bent t niet
Huiskleur is dan ook gewoon een uiterlijk kenmerk, als je in een kamer bent met 50 blanke mensen en één neger dan is dat toch ook gewoon het meest logische kenmerk om iemand aan te wijzen. Daar is niks racistisch aan maar gewoon een logisch gevolg van omstandigheden.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
MF is een geweldige manEn natuurlijk zie ik zijn huidskleur. Maar da's meer zoals zien dat iemand grijs is. Of rood. Of blond. Daarnaast: wat een charismatische en innemende man, met een fijne stem
![]()
Zeggen dat je de huidskleur niet meer ziet is echt onzin. Het is zoals niet opmerken dat de nieuwe Annie ipv een roodharig blank sproetenmeisje nu een klein donker meisje is geworden. Het "zien" van huidskleur en er ana denken is heel normaal. Het "er een probleem van maken", da's wat anders.
Ook niet. Je kunt nou eenmaal niet weten wat t is om op te groeien als neger. Of als marokkaan. Of als homo. Of als blinde. Of als vrouw. Je kunt je t je voorstellen vanuit jeezelf, maar dat is zoals je nu bent. There's no way of knowingquote:
Mwau, dat is niet helemaal waar natuurlijk. Je kan best weten of je je iets aan zou trekken van het zwarte pieten gedoe.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Kun je niet beoordelen, want je bent t niet
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?quote:
Onzin.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ook niet. Je kunt nou eenmaal niet weten wat t is om op te groeien als neger. Of als marokkaan. Of als homo. Of als blinde. Of als vrouw. Je kunt je t je voorstellen vanuit jeezelf, maar dat is zoals je nu bent. There's no way of knowing
Nee maar even serieus, heeft die weer iets doms gedaan?quote:Op woensdag 12 november 2014 13:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?
Verloren, voorlopig. Maar ik las het nu pas.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee maar even serieus, heeft die weer iets doms gedaan?
Aah nicequote:Op woensdag 12 november 2014 13:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Verloren, voorlopig. Maar ik las het nu pas.
Wie zegt dat ik Nederlands ben en miss ben ik wel blind, Marokkaan of homo,quote:Op woensdag 12 november 2014 13:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ook niet. Je kunt nou eenmaal niet weten wat t is om op te groeien als neger. Of als marokkaan. Of als homo. Of als blinde. Of als vrouw. Je kunt je t je voorstellen vanuit jeezelf, maar dat is zoals je nu bent. There's no way of knowing
Zeker weten!quote:
Die stem helpt ook ja. Niet voor niets wordt hij gevraagd voor voice-overwerk, zo werkte hij mee aan een educatieve reeks waarbij elke aflevering een soort van wetenschappelijke vraag wordt gesteld.quote:En natuurlijk zie ik zijn huidskleur. Maar da's meer zoals zien dat iemand grijs is. Of rood. Of blond. Daarnaast: wat een charismatische en innemende man, met een fijne stem![]()
Dit was figuurlijk bedoeld. Je ziet het wel maar je besteedt er geen aandacht aan, de meeste mensen niet althans. Het is inderdaad vergelijkbaar met dat je ziet dat iemand een andere kleur haar heeft. Het gaat om de mens, niet om een kleurtje.quote:Zeggen dat je de huidskleur niet meer ziet is echt onzin.
Ik heb niets met haar maar ik vond haar inderdaad best gezellig.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan ben je zelf een verbeten sikkeneur.
Ze was best wel vrolijk bij Pauw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
In de VS wordt Lincoln ook vereerd voor het afschaffen van de slavernij, Sinterklaas deed eigenlijk hetzelfde, slaven bevrijden en ze een goede toekomst bieden.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:46 schreef Nielsch het volgende:
Tsja, en die zogenaamde internationale weerzin uit de VS, waar blackface wel wordt gezien als racisme.
De VS, waar ze voor Christopher Columbus een nationale feestdag hebben.
Columbus, die tienduizenden native Americans gevangen heeft gezet. Die zijn mannen als sport liet jagen op ontsnapte native Americans. Die native Americans opdroeg om hem goud te brengen, op straffe van het afhakken van handen. Die native Americans als slaaf terug naar Europa bracht. Die 9-jarige native Americans als hoer uitdeelde aan zijn bemanning. Die ziektes en hongersnood verspreidde onder native Americans, waardoor er naar schatting 3 tot 5 miljoen zijn omgekomen.
Die Columbus heeft een nationale feestdag in de VS. Zolang die man een feestdag heeft, hoeven wij ons geen fuck aan te trekken wat zij vinden van onze Zwarte Piet.
Ik heb hem nog nooit horen schelden (buiten een film natuurlijkquote:Op woensdag 12 november 2014 13:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hij is juist meestal niet zo subtiel in zijn woordkeuze, die vent kan je de huid vol schelden in zijn kalmerende stem dat je je niet eens beledigd voelt en je hem zelfs gelijk geeft
Vind jij. Vind ik niet.quote:
Waarna jij en anderen zichzelf weer voor schut zetten door weer door te draaien....quote:Op woensdag 12 november 2014 12:44 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ze zetten daarmee zichzelf voor gek.
Het waren voorbeelden. Als je dat niet snapt dan is mijn vooroordeel over jou "dom".quote:Op woensdag 12 november 2014 13:13 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik Nederlands ben en miss ben ik wel blind, Marokkaan of homo,
Vooroordelen.... Mensen met vooroordelen dat zijn pas de echte racisten.
Dat filmpje van 60 minutes wat ik net postte, alhoewel hij daar niet in scheldt maakt ie de interviewer eigenlijk uit voor een racistische idiootquote:Op woensdag 12 november 2014 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb hem nog nooit horen schelden (buiten een film natuurlijk), hij is wel recht voor zijn raap.
Sorry man.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:13 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ik ben blind, Marokkaan en homo.
Het heeft niets met "wijsheid" te maken, je onderschat de affectieve empathie van mensen heel erg.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Vind jij. Vind ik niet.
Hoezo kun jij je voorstellen hoe t is als er een stereotype dommig slaaffiguurtje met uitvergrote kenmerken jaarlijks staat te dansen en hoe je je dan voelt?
Dat kun je alleen als er van jouw subcultuur ook een jaarlijks terugkerende karikatuur wordt gemaakt. Zoals uuuh.... gabbertje
Ik pretendeer niet de wijsheid te hebben noch te weten wat er in het hoofd van iemand anders aangaat. Da's namelijk allemaal persoonlijk. Tuurlijk kan ik denken "Stel je niet zo aan, als ik in jouw positie zat dan...". maar dat is t nou juist. Je ZIT niet in die positie.
Veel mensen DENKEN zich perfect voor te kunnen stellen hoe het is om een ander te zijn.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft niets met "wijsheid" te maken, je onderschat de affectieve empathie van mensen heel erg.
Veel mensen kunnen zich perfect voorstellen hoe het is om een ander te zijn. Zeker als die "ander" in een niet zo,n prettige situatie zit.
Ik bedoel niet Thanksgiving, maar Columbus Day.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alleen is ZP geen blackface. Niet dat het er veel toe doet aangezien we hier in Nederland leven en niet in de USA en de USA slechts een van de vele landen is en dus geen monopolie op de normen heeft.
[..]
Om hier inderdaad nog maar over te zwijgen.
Ik zou trouwens wel meevieren maar dan zonder kip te eten. Het is immers vandaag de dag maar een onschuldig feest waarbij je samenkomt en dankbaarheid uit.
Exact weten doe je het natuurlijk nooit, want de ene homo is dan andere homo niet en de ene armoedzaaier is de andere niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Veel mensen DENKEN zich perfect voor te kunnen stellen hoe het is om een ander te zijn.
Empathie en meeleven is heel wat anders dan ook echt "weten hoe het is".
quote:Op woensdag 12 november 2014 13:23 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Haha, dan zit je leven niet mee
Maar dat is nu juist mooi aan mensen zoals Freeman en Anan (soortgelijke achtergrond (Africaanse roots, gestudeerd aan MIT), misschien niet helemaal toevallig): zij slagen er in om op een zeer beschaafde wijze met een rustige stem en fatsoenlijk taalgebruik de vinger op de zere plek te leggen. In alle ernst, veel politici zouden er veel van kunnen leren en er hun voordeel mee kunnen doen bij debatten. De meeste mensen hebben de neiging om zichzelf op te winden maar je moet juist rustig blijven en met chirurgische precies taalgebruik de vinger op de zere plek leggen.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat filmpje van 60 minutes wat ik net postte, alhoewel hij daar niet in scheldt maakt ie de interviewer eigenlijk uit voor een racistische idioot
Dat is helaas politiek (altijd al zo geweest trouwens), degene die het hardst schreeuwt krijgt de meeste aandacht, rede en bezinning ga je daar niet terugvindenquote:Op woensdag 12 november 2014 13:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Maar dat is nu juist mooi aan mensen zoals Freeman en Anan (soortgelijke achtergrond (Africaanse roots, gestudeerd aan MIT), misschien niet helemaal toevallig): zij slagen er in om op een zeer beschaafde wijze met een rustige stem en fatsoenlijk taalgebruik de vinger op de zere plek te leggen. In alle ernst, veel politici zouden er veel van kunnen leren en er hun voordeel mee kunnen doen bij debatten. De meeste mensen hebben de neiging om zichzelf op te winden maar je moet juist rustig blijven en met chirurgische precies taalgebruik de vinger op de zere plek leggen.
Oh, wordt dat zo uitgebreid gevierd?quote:Op woensdag 12 november 2014 13:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik bedoel niet Thanksgiving, maar Columbus Day.
"Vanuit hun eigen referentiekader".quote:Op woensdag 12 november 2014 13:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Exact weten doe je het natuurlijk nooit, want de ene homo is dan andere homo niet en de ene armoedzaaier is de andere niet.
Maar de meeste mensen kunnen zich perfect inleven in iemand die echt in een klote situatie zit.
Iets waar de native Americans niet blij mee zijn.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh, wordt dat zo uitgebreid gevierd?
Nee, want dan blijf je doorgaan.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
"Vanuit hun eigen referentiekader".
Hoezeer je je ook kan inleven in de ander en hoe prijzenswaardig dat natuurlijk ook is, dan nog kun je echt pas echt weten als je zo bent en vooral ook "als je zo opgegroeid bent".
Veel pro-Pieters geven ook aan dat ze het vervelend vinden voor díe anti-Pieters die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Veel mensen DENKEN zich perfect voor te kunnen stellen hoe het is om een ander te zijn.
Empathie en meeleven is heel wat anders dan ook echt "weten hoe het is".
Ik heb alle seizoenen in 720p maar het is er nog niet van gekomen om alle afleveringen te bekijken, er is een overvloed aan series. Zelfs Game of Thrones moet ik nog inhalen. De NPO zond het niet echt regelmatig uit waardoor ik van bepaalde seizoenen afleveringen 2 of 3 keer heb gezien en van andere seizoenen nog weinig heb gezien.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Iets waar de native Americans niet blij mee zijn.
Zelfs nog in een scene in The Sopranos geweest:
nee, dat kan je nietquote:Op woensdag 12 november 2014 13:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, dat is niet helemaal waar natuurlijk. Je kan best weten of je je iets aan zou trekken van het zwarte pieten gedoe.
Bedoel, sinterklaas is blank en word steeds meer een dom kneusje die niets kan. Voel jij je racistisch bejegend?
Je snapt er niets van.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:30 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
nee, dat kan je niet
net zo goed als een donker gekleurd persoon dat niet als blanke kan
Je ziet aan deze scène goed waarom de serie zo populair was.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Iets waar de native Americans niet blij mee zijn.
Zelfs nog in een scene in The Sopranos geweest:
Werkelijk? Op FOK! heb ik dergelijke reacties nog niet mee mogen maken.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Veel pro-Pieters geven ook aan dat ze het vervelend vinden voor díe anti-Pieters die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet.
Jawel, wij vinden alleen dat ze het zichzelf aandoen.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werkelijk? Op FOK! heb ik dergelijke reacties nog niet mee mogen maken.
Goede gezegd!quote:Op woensdag 12 november 2014 13:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Veel pro-Pieters geven ook aan dat ze het vervelend vinden voor díe anti-Pieters die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet.
Van geen enkele anti-Pieter heb ik ook maar een greintje begrip kunnen horen of zien voor het feit dat de pro-Pieters het niet leuk vinden om voor racist uitgemaakt te worden. Nee ze gooien er nog een schepje bovenop met hun t-shirt teksten en rechtzaken.
Hebben we hem weer. Meneer die het debat naar eigen zeggen enorm amusant vindt, maar tegelijkertijd voorstelt om het Sinterklaasjournaal te boycotten en Sint en Piet uit te joelen.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jawel, wij vinden alleen dat ze het zichzelf aandoen.
Ik vind beide partijen compleet doorslaan. En in beide partijen heb je goed onderbouwde discussieerders en je hebt lompe kreten roepende "discussieerders".quote:Op woensdag 12 november 2014 13:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Van geen enkele anti-Pieter heb ik ook maar een greintje begrip kunnen horen of zien voor het feit dat de pro-Pieters het niet leuk vinden om voor racist uitgemaakt te worden. Nee ze gooien er nog een schepje bovenop met hun t-shirt teksten en rechtzaken.
Geef ik aan dat ik mededogen met die mensen heb die van zichzelf een slachtoffer maken en krijg ik nog een veeg uit de pan. Bij jou is het nooit goed.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hebben we hem weer. Meneer die het debat naar eigen zeggen enorm amusant vindt, maar tegelijkertijd voorstelt om het Sinterklaasjournaal te boycotten en Sint en Piet uit te joelen.
Mededogen hebben en 'zichzelf slachtoffer maken' is een zin. Je moet het maar verzinnen.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geef ik aan dat ik mededogen met die mensen heb die van zichzelf een slachtoffer maken en krijg ik nog een veeg uit de pan. Bij jou is het nooit goed.
Nee, ze zijn bruingekleurd. En dat alleen maar omdat diezelfde groep mensen eerder klaagde dat ze niet zwart mochten zijn. Het is ook nooit goed.quote:
Daar is nochtans niets bijzonder aan. Vaak - lang niet altijd maar het is verre van uitzonderlijk - wanneer iemand een slachtoffer is heeft hij zelf een aandeel daarin gehad. Als beschaafd mens heb ik dan mededogen, als rationeel mens stel ik dan nuchter vast dat ze van zichzelf een slachtoffer maken.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Mededogen hebben en 'zichzelf slachtoffer maken' is een zin. Je moet het maar verzinnen.
Maak je geen zorgen, ik vind het nog steeds vooral grappig.quote:Verder heb je er mij niet mee als je gaat loopt haten op de criticasters. Vooral zo doorgaan.
Daar ben ik t dan totaal weer niet mee eens. Dat is als zeggen dat zij dat rode korte jurkje niet aan had moeten trekken en daarom de verkrachtig haar schuld was.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar is nochtans niets bijzonder aan. Vaak - lang niet altijd maar het is verre van uitzonderlijk - wanneer iemand een slachtoffer is heeft hij zelf een aandeel daarin gehad.
Mededogen omdat iemand zich slachtoffer voelt of mededogen omdat iemand slachtoffer is, dat is nogal een verschil.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar is nochtans niets bijzonder aan. Vaak - lang niet altijd maar het is verre van uitzonderlijk - wanneer iemand een slachtoffer is heeft hij zelf een aandeel daarin gehad. Als beschaafd mens heb ik dan mededogen, als rationeel mens stel ik dan nuchter vast dat ze van zichzelf een slachtoffer maken.
Dat soort humor kan ik wel waarderen dus ik hoop het.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon weer een leuk en spannend verhaal hebben bedacht voor pakweg 5-jarigen. Met hier en daar een kleine hint om de zure telegraafsloot te pesten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |