Het is niet de telegraaf. Ja die hebben het overgenomen maar er zijn genoeg mensen uit de luchtvaart wereld die hetzelfde roepen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:04 schreef Iemand91 het volgende:
1) Ten eerste, het is de Telegraaf; dus ik neem het met een flinke korrel zout.
2) Ik heb eens de opmerking gehoord dat AF/KLM hun winsten naar NL schuift en de verliezen naar Frankrijk. Dit vanwege de lagere belastingen in NL. Geen idee of het klopt, maar het is een idee.
3) KLM kan niet zonder AF en AF kan niet zonder KLM. Het ging ook helemaal niet goed met KLM voor de fusie.
KLM is na de fusie flink beter geworden. Zelfs al zou je KLM gaan loskoppelen van AF (wat haast onmogelijk is) en zou KLM in haar eentje verder gaan; dan zal het rap achteruit gaan met KLM.
Dan moeten er nieuwe afspraken/code-shares etc. etc. worden gemaakt. Want AF krijg nu passagiers aangeleverd van/aan KLM en vice versa.
4) Voor mogelijke fusiepartners rond 2003 waren geloof ik ook (o.a.?) BA en Lufthansa geïnteresseerd.
Hoe het precies zit met LH weet ik niet; maar als het BA was geworden had je geloof ik al lang geen KLM kleuren meer gezien.
Dat het niet netjes gaat binnen de AF/KLM-groep is een ding wat zeker is, maar enige nuance is wel nodig lijkt me...
Dit kan een mogelijke verklaring zijn. Dit zullen ze nooit in de media gaan bevestigen, want dan is de wereld te klein.quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:04 schreef Iemand91 het volgende:
2) Ik heb eens de opmerking gehoord dat AF/KLM hun winsten naar NL schuift en de verliezen naar Frankrijk. Dit vanwege de lagere belastingen in NL. Geen idee of het klopt, maar het is een idee.
BA wilde KLM idd recht-toe-recht-aan overnemen (BA zal zeggen dat KL te veel wilde).quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:04 schreef Iemand91 het volgende:
4) Voor mogelijke fusiepartners rond 2003 waren geloof ik ook (o.a.?) BA en Lufthansa geïnteresseerd.
Hoe het precies zit met LH weet ik niet; maar als het BA was geworden had je geloof ik al lang geen KLM kleuren meer gezien.
Aldus:quote:Op zondag 14 december 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
(...)
3 dagen later zou zijn broer Orville geschiedenis schrijven...
2 stuks: PH-DTB en PH-DTC. Beiden in augustus 1995 naar Northwest gegaan en beiden in september 2005 in Marana opgeslagen.quote:Op woensdag 17 december 2014 21:55 schreef AirTexel het volgende:
Waren er nou ook nog DC-10's van KLM naar NorthWest gegaan?
Ik weet natuurlijk niet hoe hoog de personeel kosten opwegen tegen andere kosten maar de salarissen bij KLM Air France zijn ook niet echt meer van deze tijd. De pensioen leeftijd van 56 is al helemaal niet meer houdbaar.quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:04 schreef Iemand91 het volgende:
5) Met een meerdere legacy carriers (KLM, AF, LH, BA enz.) in een vrij klein gebied (EU) die op een globale markt 'vecht' tegen de opkomst van de ME3 carriers is het ook maar de vraag of er markt is voor zoveel legacy carriers in Europa.
Je zoekt op internet de laagste prijzen (want dat is het enige dat telt tegenwoordig, gevolgd door vliegtijden), hopt zo met de auto/trein/vliegtuig naar London, Parijs, Frankfurt en neemt dat vliegtuig. Geldt ook andersom naar Amsterdam (denk aan de Frankfurt - AMS en Antwerpen/Brussel - AMS) routes met KLM.
Dat het niet netjes gaat binnen de AF/KLM-groep is een ding wat zeker is, maar enige nuance is wel nodig lijkt me...
Gebeurt wel vaker afhankelijk van de wind, zal nu ook wel de reden geweest zijnquote:Op donderdag 18 december 2014 13:54 schreef zlotka het volgende:
Oostbaan in gebruik voor landen. Is hier een speciale reden voor of wordt deze vaker gebruikt op dit moment van de dag? Volgens mij is er ook niks bijzonders ofzo
Edit: nu alweer de buitenveldertbaan zie ik
Duidelijkquote:Op donderdag 18 december 2014 14:06 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker afhankelijk van de wind, zal nu ook wel de reden geweest zijn
wat mij wel opvalt is dat er vroeger echt veel gekaapt werd, i.t.t. vandaag de dagquote:Op vrijdag 19 december 2014 10:41 schreef Thetallguy het volgende:
Schijnbaar geen crash of kaping geweest op deze dag.
AF/KLM had in 2013 ¤7.482 miljard aan personeelskosten. Dat was inderdaad de grootste kostenpost, gevolgd door brandstof met ¤6.897 miljard.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:35 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik weet natuurlijk niet hoe hoog de personeel kosten opwegen tegen andere kosten maar de salarissen bij KLM Air France zijn ook niet echt meer van deze tijd. De pensioen leeftijd van 56 is al helemaal niet meer houdbaar.
Ze kijken inderdaad naar de mogelijkheid om de CAO's te veranderen, maar het CNV heeft al gevraagd om openheid van KLM om openheid om het inderdaad haar personeel overbetaald.quote:Dat laatste is natuurlijk wel een afweging omdat als de oude garde met pensioen gaat ze natuurlijk weer goedkopere jongere vliegers aan kunnen nemen.
Dat is dan ook niet de schuld van AF/KLM. Maar dat zijn inderdaad geen frisse praktijken.quote:Wat mij betreft is de hele sector ziek, als je gaat kijken hoeveel leningen voor opleidingen ABN nog verstrekt dat is dat echt ongehoord. Wij als ondernemers maar leuren en die gasten krijgen zo maar een lening (7%) in een zieke markt waar 5% aan het werk is. Daar zit ook een heel groot probleem.
Zoals Thetallguy al zei; vaak afhankelijk van windomstandigheden. Vaak als het flink waait/stormt wordt die baan ook voor de grote kisten gebruikt.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:54 schreef zlotka het volgende:
Oostbaan in gebruik voor landen. Is hier een speciale reden voor of wordt deze vaker gebruikt op dit moment van de dag? Volgens mij is er ook niks bijzonders ofzo
Edit: nu alweer de buitenveldertbaan zie ik
quote:
Praktisch elke dag op de kalender is er wel een crash geweest, maar om nou elke crash te gaan noemen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:41 schreef Thetallguy het volgende:
Schijnbaar geen crash of kaping geweest op deze dag.
Een goede uitleg:quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:56 schreef RedFever007 het volgende:
wat mij wel opvalt is dat er vroeger echt veel gekaapt werd, i.t.t. vandaag de dag
quote:These measures plus the improvement in Israel's relations with Egypt and Jordan, the renunciation of terrorism by the Palestine Liberation Organization, the on-going peace talks between the PLO and Israel, the collapse of the communist states in East Europe, which reduced the scope for sanctuaries for terrorists, and the more cautious attitude of countries such as Libya and Syria after the U.S. declared them State-sponsors of international terrorism, the collapse of ideological terrorist groups such as the Red Army Faction and the tightening of civil aviation security measures by all countries have arrested and reversed the steep upward movement of hijackings.
We hebben iig SilkAir 185 met 104 dodenquote:Op vrijdag 19 december 2014 10:41 schreef Thetallguy het volgende:
Schijnbaar geen crash of kaping geweest op deze dag.
Bij Airfrance-KLM zijn personeelskosten 29% van de totale kosten (alleen KLM: 26%)quote:Op donderdag 18 december 2014 12:35 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik weet natuurlijk niet hoe hoog de personeel kosten opwegen tegen andere kosten maar de salarissen bij KLM Air France zijn ook niet echt meer van deze tijd. De pensioen leeftijd van 56 is al helemaal niet meer houdbaar.
Vat het trouwens niet verkeerd op hequote:Op vrijdag 19 december 2014 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Praktisch elke dag op de kalender is er wel een crash geweest, maar om nou elke crash te gaan noemen.
Zoals gezegd pak ik er de incidenten uit die opvallend waren, een grote impact hadden, ronduit bizar waren of persoonlijk aanspreken.
Plus het is voor mij ook wel eens mooi om even niet zo'n post te hoeven maken (want kost toch wel aardig wat tijd).
Blijf dan ook maar niet wakker vanavond...quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:07 schreef Thetallguy het volgende:
Vat het trouwens niet verkeerd op hemaar de afgelopen tijd leken het gewoon alleen maar verhalen over crashes te zijn
Binnenkort in dit theater: een bomaanslag (toch, piet?)quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vat het trouwens niet verkeerd op hemaar de afgelopen tijd leken het gewoon alleen maar verhalen over crashes te zijn
en vandaag een mooie boete van 1,5 miljoen euro erachteraan:quote:
Aalsmeerdersdijk, in het verlengde van 18C. Moet je even op googlemaps kijken waar je dan precies moet zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:42 schreef Balpenn het volgende:
Hey vliegtuigfans,
Ik heb even een vraagje. Ik vind het leuk om vliegtuigen te spotten maar ik ken "maar" 2 plekken. Dat is de Loevesteinseweg (bij de Mac, officiele spottersplek) en die bij Vijfhuizen (parkeerterrein met dixies en patatkraam). Dat zijn dus 2 spottersplekken, ik vraag me af, is er niet een betere plek waar je kan kijken, en waar je mag "staan". Ik zou het liefst een adres willen want ik ben onbekend in de omgeving dus doe het met een Tomtommetje.
Oja, wat ik ook nog wil weten... hoe weet je wanneer het wisselt in landen/opstijgen? Ik bedoel... ik heb meerdere malen op de spottersplek bij Vijfhuizen gestaan waar het meestal landen is.. maar laatst, per toeval, zag ik opeens dat er werd opgestegen! :win: Natuurlijk had de wind er mee te maken (waaide hard) maar hoe kom je dat nou te weten bij welke baan je moet zijn om toestellen van dichtbij te zien opstijgen/landen? Ik heb trouwens ook meerdere keren bij de Loevesteinse weg gestaan (spottersplek met de mac) maar al een paar keer van jan snot gestaan, vaak gebeurde er niks.
Mijn dank is groot voor degene(n) die mij verder kunnen helpen!
Ben van plan om in de toekomst een goede scanner te kopen om mee te luisteren met de piloten/verkeerstoren.
IJweg + mcDonalds zijn de mooiste plekken. Even de LVL site bekijken welke banen er momenteel in gebruik zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:42 schreef Balpenn het volgende:
Hey vliegtuigfans,
Ik heb even een vraagje. Ik vind het leuk om vliegtuigen te spotten maar ik ken "maar" 2 plekken. Dat is de Loevesteinseweg (bij de Mac, officiele spottersplek) en die bij Vijfhuizen (parkeerterrein met dixies en patatkraam). Dat zijn dus 2 spottersplekken, ik vraag me af, is er niet een betere plek waar je kan kijken, en waar je mag "staan". Ik zou het liefst een adres willen want ik ben onbekend in de omgeving dus doe het met een Tomtommetje.
Oja, wat ik ook nog wil weten... hoe weet je wanneer het wisselt in landen/opstijgen? Ik bedoel... ik heb meerdere malen op de spottersplek bij Vijfhuizen gestaan waar het meestal landen is.. maar laatst, per toeval, zag ik opeens dat er werd opgestegen! :win: Natuurlijk had de wind er mee te maken (waaide hard) maar hoe kom je dat nou te weten bij welke baan je moet zijn om toestellen van dichtbij te zien opstijgen/landen? Ik heb trouwens ook meerdere keren bij de Loevesteinse weg gestaan (spottersplek met de mac) maar al een paar keer van jan snot gestaan, vaak gebeurde er niks.
Mijn dank is groot voor degene(n) die mij verder kunnen helpen!
Ben van plan om in de toekomst een goede scanner te kopen om mee te luisteren met de piloten/verkeerstoren.
Airstairquote:Op vrijdag 19 december 2014 23:42 schreef icloud het volgende:
Ik vraag me af is er een officiele benaming voor een vliegtuigdeur met een trap erin? Zoals de kbx en de fokkers hebben?
[ afbeelding ]
Aha ik was benieuwd in hoeverre je zoiets zou kunnen toepassen, maar ik zie dat het ook besteld kan worden op een 747 weird.quote:
Maandag krijgt Qatar de eerste afgeleverd. 15 januari volgens planning de eerste revenue flight.quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik zag trouwens dat de a350 medio 2014 in gebruik genomen zou worden, nu is het december, al iets bekend?
Zou tijd worden, ben benieuwdquote:Op zaterdag 20 december 2014 09:41 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Maandag krijgt Qatar de eerste afgeleverd. 15 januari volgens planning de eerste revenue flight.
Ze zouden gelijk krijgen; op 16 mei 1977 verongelukte een Sikorsky S-61L op het dak waarbij 4 mensen overleden en nog voetganger op straat ruim 200 meter lager die door een wegvliegende rotorblad werd geraakt. Hierna zijn er nooit meer vluchten uitgevoerd vanaf het gebouw.quote:"When the eventual accident occurs, the debris will fall among people in the most densely populated area on Earth.
Het richtingsroer van de DC-2 is gedurende de hele periode dat de DC-2 gebouwd werd en vloog aangepast, met name het vaste gedeelte. Tijdens een DC-2 crash (Volgens mij niet de Uiver, wel een KLM toestel) werd het wrak gevonden met de neus 180 graden gedraaid ten opzichte van de vliegrichting. Om de stabiliteit te vergroten is het staartstuk meerdere malen aangepast.quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
De exacte oorzaak is nooit bekend geworden. Men houdt het op een combinatie van vermoeidheid (de gezagvoerder was onder druk van KLM directeur Albert Plesman aan de vlucht begonnen die met ontslag dreigde), ongunstige weersomstandigheden en minder gunstige vliegeigenschappen van het toestel (er waren al onderzoeken naar de DC-2 geweest o.a. naar het richtingsroer en de gezagvoerder vertrouwde het toestel ook niet).
http://www.lvnl.nl/nl/airtrafficquote:Op vrijdag 19 december 2014 20:06 schreef Tinos85 het volgende:
Via je smartphone even op de website kijken van LVLN kijken welke banen in gebruik zijn voor starts/landingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |