abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 16 november 2014 @ 01:11:39 #51
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_146700651
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:52 schreef Iemand91 het volgende:
Economy:

[knip]

Die stoelen zien er zéér oncomfortabel uit.
Tics van je petten.
pi_146705868
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 00:35 schreef Karstman het volgende:
Lol met een van die 3 Royal Jordanians heb ik mijn eerste intercontinentale vlucht gemaakt, Schiphol naar JFK. Kist kraakte als een malle bij start en landing. Best ruim kan ik me herinneren met achter de vleugel het rokersgedeelte.
Kun je je tegenwoordig helemaal niet voorstellen dat je toen nog kon roken in het vliegtuig. Wanneer is dit eigenlijk compleet afgeschaft? Iemand? ;)
  zondag 16 november 2014 @ 11:43:56 #53
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146706145
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:27 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Kun je je tegenwoordig helemaal niet voorstellen dat je toen nog kon roken in het vliegtuig. Wanneer is dit eigenlijk compleet afgeschaft? Iemand? ;)
Vanaf eind jaren '80 is men in de US ermee begonnen:
http://no-smoke.org/document.php?id=334

Nederlandse maatschappijen in 1995
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-KLM-ten-dele.dhtml

KLM definitief rookvrij op 1 augustus 1998
http://www.nritmedia.nl/k(...)2fe43c0b57035ce076ac
pi_146706312
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:43 schreef OEM het volgende:

[..]

Vanaf eind jaren '80 is men in de US ermee begonnen:
http://no-smoke.org/document.php?id=334

Nederlandse maatschappijen in 1995
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-KLM-ten-dele.dhtml

KLM definitief rookvrij op 1 augustus 1998
http://www.nritmedia.nl/k(...)2fe43c0b57035ce076ac
Bedankt voor de info. Kan me herinneren dat we eind jaren 90 gevlogen hebben met Transavia en daar mocht toen nog wel gerookt worden. Zal wel in 1998 zijn geweest dan aangezien het toen al KLM was.
pi_146707274
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:52 schreef Iemand91 het volgende:

En nu het échte product:

Economy:
Ziet er uit om te vermijden.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_146720117
quote:
15s.gif Op zondag 16 november 2014 01:11 schreef nattermann het volgende:

[..]

Die stoelen zien er zéér oncomfortabel uit.
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 12:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ziet er uit om te vermijden.
lijkt mij toch echt een kwestie van uitproberen!
Ik denk dat het grootste nadeel van de nieuwe stoel volgt uit de 3-4-3 opstelling, ipv de oude 3-3-3...
  zondag 16 november 2014 @ 20:19:45 #57
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146721302
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:52 schreef var.fok het volgende:
Ik denk dat het grootste nadeel van de nieuwe stoel volgt uit de 3-4-3 opstelling, ipv de oude 3-3-3...
Als ik zo een beetje rondlees over slimline seats, zijn de extreem dunne kussens de grootste boosdoener. Alsof je op een houten bankje zit. Leuk voor shorthaul, maar voor longhaul? :X
pi_146724441
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:19 schreef OEM het volgende:

[..]

Als ik zo een beetje rondlees over slimline seats, zijn de extreem dunne kussens de grootste boosdoener. Alsof je op een houten bankje zit. Leuk voor shorthaul, maar voor longhaul? :X
hangt van de stoel af. Die van KLM heb ik nooit zoveel last van, vandaag die van AF meegemaakt en daar voelde ik de knie van m'n achterbuurman in m'n rug.

Enneh... voor longhaul heb je toch WBC? ;) (let op die knipoog hoor, want ik vlieg helaas maar zelden in C....)
pi_146731189
Korte vandaag in de geschiedenis:



17 november 1965: N322F - een gloednieuwe Boeing 707-349C geleased van Flying Tiger Line; eind september geleverd - komt terug op de luchthaven van Honolulu, Hawaï na zijn Rockwell Polar Flight. De 707 was eerder op 14 november van dezelfde luchthaven vertrokken en vloog via Londen, Lissabon, Buenos Aires en Christchurch weer naar Honolulu; de eerste rond-de-wereld-vlucht over beide polen!

Aan boord van de Pole Cat waren 5 piloten (allemaal gezagvoerders), 3 flight engineers, 3 navigators, 2 personen voor de communicatie, 5 journalisten, 9 wetenschappers en 13 waarnemers waaronder Colonel Rockwell (magnaat die o.a. met $250.000 de hoofdsponsor van de vlucht was) die hiermee de oudste persoon werd die over beide polen vloog.
De vlucht werd ook voor onderzoek gebruikt; in die tijd van opkomende ruimtereizen was een dergelijke vlucht vliegen simpelweg omdat het nog niet eerder was gedaan niet meer reden genoeg.
Voor de lange sectoren werden er 2 extra tanks in de cabine geplaatst van 7500 liter elk.

Omdat Heathrows langste baan gesloten was voor onderhoud wilde men via Stansted vliegen; echter deze bleek onder dikke mist te liggen waardoor men toch op Heathrow moest landen; dit gebeurde na 13 uur en 45 minuten en 11.930 kilometer na hun vertrek in Honolulu.
Omdat de 707 niet de lange baan kon gebruiken kon het niet maximaal beladen vertrekken waardoor de stop in Lissabon nodig was om Buenos Aires te kunnen bereiken.
Ook bereikte hen hier het nieuws dat de zoon van Mr. Prescott (de oprichter en directeur van Flying Tiger Line) in Californië bij een vliegtuigongeluk was overleden. Prescott vloog onmiddellijk terug.

In Lissabon gingen 7 crew een lift in van het vliegveld om de flight plan naar Buenos Aires in te dienen; de lift was echter te zwaar beladen en stortte naar beneden. Het duurde bijna een uur om ze er weer uit te krijgen.
Hierna vertrok men met een volgeladen 707 naar Argentinië en daarna naar Christchurch.
Tijdens de vlucht van Buenos Aires naar Christchurch vloog men nog viermaal rond het station dat op de Zuidpool stond en vervolgens het laatste stuk naar Hawaï.

Hier landde het na 42.213 kilometer; de vlucht duurde 62 uur, 27 minuten en 35 seconden met 57 uur en 27 minuten in de lucht en dus minder dan 5 uur op de grond. Ruim 444.000 liter brandstof werd voor de rondvlucht gebruikt.


(Route op deze kaart klopt dus niet helemaal ;) )

Dit record (rond de wereld over beide polen) werd in 1977 verbroken door een Pan Am Boeing 747SP (N533PA, Clipper New Horizons) die dit in 54 uur, 7 minuten en 12 seconden deed. Deze 747SP hield dit record t/m 2008 toen een Bombardier Global Express dit in 52 uur en 32 minuten deed.
Deze 747SP behoudt het record als enige 4-motorige kist die rond de wereld heeft gevlogen zowel over de evenaar als over beide polen.
Meer info over die 747SP vluchten in een van m'n vorige posts hier.

N322F bleef 23 jaar doorvliegen voor verschillende maatschappijen totdat het in 1988 in Luanda zwaar beschadigd raakte en werd afgeschreven.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over 9 en een half uur vertrekt PH-KCE "Audrey Hepburn" voor haar allerlaatste vlucht.
KL9865 (geen goed vluchtnummer om te hebben, zo vertrok meerdere KLM MD-11 met dit vluchtnummer naar hun laatste plek) zal om 09:30 uur vertrekken naar Los Angeles LAX. Hierna zal het doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Ze heeft er dan minstens 80.033 vlieguren en 12.461 cycles opzitten (cijfers zijn van juli 2012)

Op 12 januari zal PH-KCD Florence Nightingale haar vergezellen, maar niet nadat PH-KCB Maria Montessori op 8 december naar Crestview, Florida gaat...

Heb haar dinsdag nog op de plaat gezet.
Met die laatste drie MD-11's bij elkaar is het het vertrek van de KLM 747-classics all over again (foto uit 2003)

Foto van afgelopen maandag:


En foto's van woensdag, nadat PH-KCD (rechts op de eerste foto) een dag eerder de laatste vluchten had gemaakt:




[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 17-11-2014 01:20:27 ]
pi_146750999
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
Over 9 en een half uur vertrekt PH-KCE "Audrey Hepburn" voor haar allerlaatste vlucht.
KL9865 (geen goed vluchtnummer om te hebben, zo vertrok meerdere KLM MD-11 met dit vluchtnummer naar hun laatste plek) zal om 09:30 uur vertrekken naar Los Angeles LAX. Hierna zal het doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Ze heeft er dan minstens 80.033 vlieguren en 12.461 cycles opzitten (cijfers zijn van juli 2012)
http://www.flightradar24.com/KLM9865/4d4de28

Ze heeft haar daling al ingezet en zal over zo'n 20 minuten op LAX landen.
Ze vliegt momenteel over haar zusterschip PH-KCC Marie Curie heen, mits die niet gesloopt is moet die vanuit de cockpit van -KCE wel te zien zijn...
  maandag 17 november 2014 @ 19:49:05 #61
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146752294
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
Ze heeft er dan minstens 80.033 vlieguren en 12.461 cycles opzitten (cijfers zijn van juli 2012)
PHKCE: 86.112 uur en 13.306 cycles per 1-10-2014 volgens het farewell-boek.
pi_146752430
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:49 schreef OEM het volgende:
PHKCE: 86.112 uur en 13.306 cycles per 1-10-2014 volgens het farewell-boek.
Heb 'm nog niet doorgelezen. :@
M'n pa heeft van gistermiddag t/m avond dat boek in een ruk uitgelezen! :D _O-

Op LAX. Korte stop en daarna korte hop naar Mojave...

  maandag 17 november 2014 @ 19:55:29 #63
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146752643
Op Google Maps staat er nog één toevallig uit betere tijden ;( :
https://goo.gl/maps/ZghHO
pi_146757245
En zojuist naar Mojave vertrokken. Moet daar over zo'n 19 minuten moeten landen.

Vertrek in AMS:






En PH-BQB voor:



En nu:

pi_146766460
Wel zielig voor zo'n bijzonder vliegtuig, om op z'n laatste dag nog naar LAX te vliegen. ;( ;)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_146771429
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:44 schreef Iemand91 het volgende:

En PH-BQB voor:

[ afbeelding ]

En nu:

[ afbeelding ]
Ik weet al waar ik moet zitten, 10H, 10J of 10K :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 18 november 2014 @ 15:44:50 #67
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146776587
Heel cool filmpje over de drukte in het Engelse luchtruim:


UK 24 door NATS
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 19 november 2014 @ 17:24:58 #68
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_146814188
quote:
Prijsvechters easyJet en Ryanair versus Air France-KLM: dit zijn de kille cijfers



Vliegmaatschappij easyJet maakte dinsdag zijn jaarcijfers bekend. Een mooie gelegenheid om de resultaten van de Britse prijsvechter eens naast die van Air France-KLM en andere concurrenten te leggen. Hoe doorstaat het Frans-Nederlandse fusiebedrijf de vergelijking?

Het zijn roerige tijden bij Air France-KLM. In september legden piloten van de Franse tak vijftien dagen lang het werk neer uit protest tegen het plan om dochter Transavia om te vormen tot een Europese prijsvechter. Dat voorstel werd door het bestuur van het concern juist gepresenteerd als reddingsboei.

Door de staking liep de luchtvaartcombinatie zo’n 500 miljoen euro aan omzet mis. “Hoe dan ook, KLM draait niet op voor de kosten”, zei topman Alexandre de Juniac van Air France-KLM dinsdag voor een gezelschap van internationale journalisten, aldus het Financieele Dagblad. Dat betekent een forse klap voor Air France: de Franse maatschappij komt dit jaar niet uit de rode cijfers door de extra last.

De staking, die voor De Juniac als een verrassing kwam, is niet de enige tegenslag voor Air France-KLM. De boekingen lopen achter bij de verwachting en het eigen vermogen is negatief door een afwaardering op de pensioenbezittingen. Tel daarbij op de geruchten over massa-ontslagen en het bepaald niet fraaie vertrek van topman Camiel Eurlings, en duidelijk is dat Air France-KLM weleens betere maanden achter de rug heeft gehad.

Hoe erg is de situatie werkelijk? Z24 vergeleek de prestaties van Air France-KLM met concurrenten easyJet, Ryanair en Lufthansa. Daarbij is voor alle luchtvaartmaatschappijen gekeken naar de resultaten over de twaalf maanden tot en met september 2014, de periode waarover easyJet dinsdag jaarcijfers presenteerde.

Omzet: Ryanair en easyJet stuk kleiner

Kijkend naar de omzet zijn de traditionele maatschappijen Air France-KLM en Lufthansa drie tot vier keer zo groot als prijsvechters Ryanair en easyJet, zoals blijkt uit de onderstaande grafiek. De lagekostenmaatschappijen boekten ruim 5 miljard euro aan inkomsten in de afgelopen vier kwartalen, waar de passagierstak van Air France-KLM meer dan 20 miljard euro omzette.

Inkomsten in periode okt 2013 - sep 2014


Dat grote onderscheid verdwijnt als je kijkt naar het aantal vervoerde passagiers. De vier luchtvaartmaatschappijen vliegen jaarlijks zo’n 70 tot 80 miljoen mensen naar hun bestemming.



De verklaring hiervoor ligt voor de hand: Ryanair en easyJet leggen zich toe op korte vluchten binnen Europa, waarbij de tickets relatief goedkoop zijn. Voor een retourtje Barcelona of Boedapest hoef je doorgaans minder dan 100 euro neer te tellen.

Air France-KLM en Lufthansa vliegen ook intercontinentaal; voor een vlucht naar Noord-Amerika of Azië ben je – afhankelijk van de bestemming – honderden euro’s kwijt vanuit Nederland. Daarom boeken de traditionele vliegmaatschappijen meer inkomsten met ruwweg hetzelfde aantal passagiers.

Kosten: grote verschillen

Zonder omzet kun je geen bedrijf runnen, maar de kostenbasis en winstgevendheid zijn betere maatstaven van hoe het gaat met een bedrijf. En dan zijn er duidelijke verschillen waarneembaar tussen de ‘grote jongens’ en de prijsvechters.

Het bedrijfsresultaat (de inkomsten minus de operationele kosten) is bij easyJet en Ryanair aanzienlijk hoger dan bij Lufthansa en Air France-KLM. Dat duidt er op dat de kosten bij de lowbudgetmaatschappijen een stuk lager zijn.

Dat is ook terug te zien in de operationele winstmarge (bedrijfsresultaat gedeeld door de omzet). Bij easyJet en Ryanair bedraagt deze respectievelijk 12,8 en 16,4 procent. Air France-KLM en Lufthansa komt net boven de 0 procent uit, zoals hieronder te zien is.



Hierbij moet overigens worden aangetekend dat zowel Lufthansa als Air France-KLM in het afgelopen jaar met stakingen zijn geconfronteerd, waardoor de bedrijven inkomsten zijn misgelopen en extra kosten hebben gemaakt.

Hoewel dit onmiskenbaar invloed heeft op de kwartaalcijfers, is het effect op jaarbasis minder groot. Dat blijkt ook uit de operationele winstmarges over het gebroken boekjaar ervoor, die voor Air France-KLM en Lufthansa 0,3 tot 0,4 procentpunt hoger zijn.

Hetzelfde kostenbeeld komt naar voren uit het bedrijfsresultaat per passagier. Normaal gesproken rekent men in de luchtvaartsector met opbrengst per stoelkilometer, maar Ryanair geeft deze cijfers niet in de kwartaalrapporten. Daarom is hieronder gekeken naar de operationele inkomsten gedeeld door het aantal passagiers, om een indruk te krijgen van de kostenbasis per maatschappij.

Ryanair en easyJet behalen op deze provisorische indicator vergelijkbare scores van meer dan 10 euro aan operationele inkomsten per passagier. Air France-KLM en Lufthansa komen daarbij niet in de buurt.



Nu liggen de marges van easyJet en Ryanair sowieso buiten bereik van traditionele luchtvaartmaatschappijen. De vaste kosten zijn simpelweg een stuk hoger als je op wereldwijde bestemmingen vliegt; grofweg een derde van alle uitgaven gaan op aan brandstof.

Zorgwekkend is wel dat Air France-KLM slechter presteert dan Lufthansa, de directe concurrent uit Duitsland met een vergelijkbaar verdienmodel. De kosten bij de Frans-Nederlandse combinatie zijn eenvoudigweg te hoog.

Daar is topman De Juniac zich van bewust. Deze maand bespreekt hij intern het bezuinigingsplan Perform 2020, het masterplan om Air France-KLM gereed te maken voor de toekomst. In februari volgend jaar volgt de onthulling aan de buitenwereld. Dan wordt duidelijk hoe De Juniac op de kosten wil besparen en of er banen sneuvelen.
pi_146825615
quote:
De verklaring hiervoor ligt voor de hand: Ryanair en easyJet leggen zich toe op korte vluchten binnen Europa, waarbij de tickets relatief goedkoop zijn. Voor een retourtje Barcelona of Boedapest hoef je doorgaans minder dan 100 euro neer te tellen.

Air France-KLM en Lufthansa vliegen ook intercontinentaal; voor een vlucht naar Noord-Amerika of Azië ben je – afhankelijk van de bestemming – honderden euro’s kwijt vanuit Nederland. Daarom boeken de traditionele vliegmaatschappijen meer inkomsten met ruwweg hetzelfde aantal passagiers.
Dit klopt niet helemaal. Ze vergeten dat Lufthansa en AF-KLM ook nog bedrijfstakken als Cargo, vliegtuigonderhoud, grondafhandeling etc. hebben die Easyjet en Ryanair niet hebben.

Toevallig een bron van dit stuk?
pi_146829733
Vandaag in de geschiedenis: De eerste fatale crash van een Boeing 747.


D-ABYB in juli 1970; 3 maanden na levering aan Lufthansa

20 november 1974: D-ABYB "Hessen", een 747-130, was onderweg van Frankfurt naar Johannesburg via Nairobi. Aan boord van de 29e gebouwde 747 die net 4 jaar eerder aan Lufthansa was geleverd waren 140 passagiers en 17 crew.

Bij vertrek van Nairobi viel de 747 uit de lucht en kwam zo'n 1100 meter achter baan 24 terecht en vloog in brand. 55 passagiers en 4 crew overleefden de crash niet.



Later bleek dat bij de pre-flight checklist de juiste systemen niet waren aangezet waardoor de slats niet werden uitgeschoven. Hierdoor kreeg de 747 niet genoeg lift bij takeoff.

De crash van Lufthansa vlucht 540 was de 3e hull-loss voor een 747.
Na de Pan Am 747 die betrokken was bij de Dawson's Field kapingen in 1970 en de 747 van Japan Air Lines in 1973 die beiden na vertrek uit Amsterdam werden gekaapt en beide uiteindelijk werden opgeblazen (zonder inzittenden), maar het was dus de eerste fatale.
Het was ook de derde fatale crash van een widebody (na de Lockheed L-1011 TriStar van vlucht 401 van Eastern Air Lines in 1972 en de DC-10 van vlucht 981 van Turkish Airlines ook in 1974).

Registratie D-ABYB werd bij niet gebruikt bij de nieuwe 747-8i's van Lufthansa, die van D-ABYA t/m D-ABYO gaan en deze registratie zal ook nooit meer gebruikt worden.
pi_146858864
Vandaag in de geschiedenis:


G-AWNO in 1984 op Leeds Airport; de 747 werd daar gefilmd voor de promotie van de dan nieuwe British Airways livery.

21 november 1989: G-AWNO, een 747-136 van British Airways vanuit Bahrein bereidt zich voor op een landing op baan 27R. De weersituatie die morgen is zeer dichte mist; men moest een Cat. II ILS landing maken.
De relatief onervaren co-piloot en boordwerktuigkundige hadden in Mauritius maagonsteking opgelopen na een diner in een Chinees restaurant tijdens een lay-over op het eiland.
Een dokter heeft hen behandeld, maar deze dokter had geen kennis over wat er bij kwam kijken als het vliegend personeel was.
Zo heeft onder andere de co-piloot 3 uur in de cabine gerust.

Maar de automatische piloot van de 747 (die men in die tijd al niet zo vertrouwde) kreeg geen lock op de ILS. De 747 was nu afgeweken van de baan en vloog nu rechts van de centre-line.
Op slechts 36 meter werd de landing afgebroken en voerde de gezagvoerder een go-around uit.
De stijging was echter zeer gering en de grote jumbojet vloog vlak over het naast de baan staande
Penta Hotel (nu Renaissance hotel geheten).
De afstand tussen het dak van het hotel en de 747 was slechts 3.5 meter...
Op het parkeerplaats gingen vele autoalarmen af; de sensoren opgeschud door de opspoelende Pratt & Whitney JT9D motoren.
Men wist hierna de 747 na de genoemde go-around alsnog op baan 27R te landen.
Het zou de laatste vlucht van de gezagvoerder - William Glen Stewart - worden.

Het hotel is naast de rechterbaan (27R) te zien; direct tegenover de 2e 'exit' aan de rechterkant.
Het gebouw heeft een 8-vorm.



Hij werd door British Airways uit zijn positie gezet en zou voor de rest van zijn carrière op de rechterstoel blijven, maar in april 1990 nam hij ontslag.

Hij werd voor de rechter gesleept als eerste piloot in de luchtvaartgeschiedenis (dronken piloten of met opzet gevaarlijk gedrag vertonen werd wel eerder vervolgd).
Na een dagenlange zitting (met onder andere zeer specifieke en technische getuigenissen waarbij juryleden soms bij in slaap vielen en een rechter die niet wist waar de boordwerktuigkundige in een 747 zat) werd hij veroordeelt; hij werd schuldig bevonden aan het in gevaar brengen van het vliegtuig en de inzittenden, maar werd hij o.a. vrijgesproken van het in gevaar brengen van personen op de grond.(?!)
Hij kreeg een boete van 2000 pond.

Op 1 december 1992 (3 jaar en 9 dagen na het incident) werd zijn lichaam gevonden in zijn auto aan de Britse kust.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 21-11-2014 18:49:42 ]
pi_146873842
quote:
Op het parkeerplaats gingen vele autoalarmen af; de sensoren opgeschud door de opspoelende GE CF6 motoren.
Ik weet niet wat je source is, maar de 747-100 (en dus ook de -136) was niet uitgerust met GE's CF6 maar met P&W JT9D's.
V10
pi_146875962
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:28 schreef M5 het volgende:
Ik weet niet wat je source is, maar de 747-100 (en dus ook de -136) was niet uitgerust met GE's CF6 maar met P&W JT9D's.
Je hebt gelijk, verbeterd.
Waren overigens ook niet de beste motoren eigenlijk; best wel underpowered wat in dit geval dus ook niet mee hielp...
pi_146878177
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, verbeterd.
Waren overigens ook niet de beste motoren eigenlijk; best wel underpowered wat in dit geval dus ook niet mee hielp...
Elke motor heeft zo z'n voor en tegens.
Underpowered? Misschien met de JT9D-3A en bij MTOW. Verder valt het wel mee vind ik. In ieder geval na een vlucht van ruim 5 uur zou ook dan de kist makkelijk weg moeten kunnen komen.
V10
pi_146879098
A380 in Leipzig _O_

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')