As het waar is wat je zegt dan wil ik daar eerlijk gezegd wel onderzoek naar zien want ik vind dat wel interessant.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:26 schreef tharealmb het volgende:
Verschil tussen ideaalbeeld Man en Vrouw is denk ik, dat het bij vrouwen zoveel in de media is en in videoclips dat er bij de massa mannen een ideaalbeeld wordt opgedrongen. Als je als man niet van DAT ideaalbeeld houd, ben je homo of val je meteen op 150KG plus blijkbaar...
Bij mannen is het "ideaalbeeld" veel breder. Wat de ene vrouw mooi vind, vind de ander verschrikkelijk. Daardoor worden vrouwen minder richting een bepaald schoonheidsideaal geduwd dan mannen.
En dat ideaalbeeld voor vrouwen wordt vooral gepusht door de media/bladen. Waar photoshop heerst. Daar mogen ze best een verbod op stellen IMHO.
Schoonheidsbeelden zijn namelijk helemaal niet Hard-Wired. Je valt op een bepaald type, en dat is bij iedereen anders... maar de media pushed het ideaalbeeld naar 1 type. En als je daar niet op valt als man... nou berg je dan maar....
Er zijn ook onderzoeken dat je valt op iemand die lijkt op je moeder (als man). En vroeger viel men ook op dik, daar zijn genoeg schilderijen van.
Men valt daarop vanwege schaarste. Vroeger was dik zijn bijna onmogelijk, tegenwoordig is slank blijven juist heel lastig. En mode-blad mooi is onmogelijk dankzij photoshop... En door dat ideaal er doorheen te pushen verdienen allerlei bedrijven heel wat geld.
http://www.kennislink.nl/(...)n-in-de-geschiedenisquote:Op donderdag 13 november 2014 11:40 schreef TerryStone het volgende:
[..]
As het waar is wat je zegt dan wil ik daar eerlijk gezegd wel onderzoek naar zien want ik vind dat wel interessant.
Ik denk dat het anders ligt en dat de media eerder een afspiegeling is van wat er zich afspeelt in de maatschappij dan dat de maatschappij zich spiegelt aan de media.
http://mic.com/articles/8(...)e-perfect-body-image
Waarbij veel goed verklaard wordt door "Prettiness is an indication of youth and health, which are indications of fertility. Why does [a] man care about fertility in his mate? Because if he did not, his genes would be eclipsed by those of men who did."
Dat betwijfel ik ten zeerste want niet alleen is dat niet wat ik zo ervaar maar ik zie dat ook niet terug in mijn omgeving.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:49 schreef tharealmb het volgende:
En iedereen vind dat nu opeens mooi.
Daarom zijn Fokkers allemaal maagdquote:Op woensdag 12 november 2014 19:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dames willen over het algemeen geen lul van 30 cm.
Dan hebben we een meningsverschil. En de tijd die jij hebt kunnen observeren is natuurlijk relatief kort, vergeleken met mijn bron die over duizenden jaren gaat. Maar je ziet zelf ook een verschuiving zoals je aangeeft. En wie bepaald die? en waardoor wordt die versterkt?quote:Op donderdag 13 november 2014 11:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste want niet alleen is dat niet wat ik zo ervaar maar ik zie dat ook niet terug in mijn omgeving.
De enige dingen die ik wel zie veranderen qua voorkeuren zijn kleine dingen zoals het scheren van schaamhaar en dat soort relatief onbelangrijke dingen die je eerst niet eens kan zien en die wellicht wel onderhevig zijn aan een bepaald modebeeld.
Symmetrie en dat soort zaken is dan ook waar ik op doel en die zijn dus wel degelijk hardwired zoals je zelf ook al aangeeft.
Er zijn altijd mensen die buiten de norm vallen maar dat betekent niet dat de norm niet bestaat dus dat er mensen zijn die geen probleem hebben met onvruchtbare vrouwen of mensen die op uberdikke mensen vallen zegt helemaal niks.
Er is natuurlijk een verschil tussen een paar pondjes meer (wat inderdaad best goed kan zijn vooral als het gaat om overleving) en een landwhale van 200kg en dat verschil wordt nou toevallig altijd "vergeten" door de social justice warriors.
Ik geloof best dat er iets van een wisselwerking is maar ik geloof er niks van dat de media zoveel macht heeft als dat er door sommige mensen gesteld wordt en wat toevallig ook heel goed uitkomt om zo verantwoordelijkheid af te schuiven.
Daar verschillen we dan van mening over inderdaad.quote:Op donderdag 13 november 2014 12:29 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Dan hebben we een meningsverschil. En de tijd die jij hebt kunnen observeren is natuurlijk relatief kort, vergeleken met mijn bron die over duizenden jaren gaat. Maar je ziet zelf ook een verschuiving zoals je aangeeft. En wie bepaald die? en waardoor wordt die versterkt?
Tuurlijk zijn er mensen van 200KG die de media de schuld geven, maar 99% hoort niet bij die groep...
Vergeet niet: wat jij terugziet in JOU groep, is niet DE waarheid. Mensen omringen zich graag met gelijkdenkende mensen. Dus dat maakt het lastiger om daarbuiten te kijken en te horen wat anderen van iets vinden.
En media heeft ENORM veel invloed. Kijk maar naar reclame. Als reclame niet zou werken, dan zou men er echt geen volledige marketing-divisies voor oprichten, en zou er geen miljoenen tot miljarden in reclamegeld omgaan. Media werkt. En media bepaald. Maar dat is een heel discussiepunt op zich waard.
Wat is er TEGEN, om te eisen dat er geen onmogelijk gephotoshopte beelden worden getoont in bladen? Om "normalere" mensen te gebruiken in media-uitingen?
De media heeft maar een kleine rol daarin. De meeste mannen vinden een symmetrisch gezicht , goede kont/heupen/vormingen en borsten mooi bij een vrouw. Dat is biologisch zo bepaald.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:26 schreef tharealmb het volgende:
Verschil tussen ideaalbeeld Man en Vrouw is denk ik, dat het bij vrouwen zoveel in de media is en in videoclips dat er bij de massa mannen een ideaalbeeld wordt opgedrongen. Als je als man niet van DAT ideaalbeeld houd, ben je homo of val je meteen op 150KG plus blijkbaar...
Bij mannen is het "ideaalbeeld" veel breder. Wat de ene vrouw mooi vind, vind de ander verschrikkelijk. Daardoor worden vrouwen minder richting een bepaald schoonheidsideaal geduwd dan mannen.
En dat ideaalbeeld voor vrouwen wordt vooral gepusht door de media/bladen. Waar photoshop heerst. Daar mogen ze best een verbod op stellen IMHO.
Schoonheidsbeelden zijn namelijk helemaal niet Hard-Wired. Je valt op een bepaald type, en dat is bij iedereen anders... maar de media pushed het ideaalbeeld naar 1 type. En als je daar niet op valt als man... nou berg je dan maar....
Er zijn ook onderzoeken dat je valt op iemand die lijkt op je moeder (als man). En vroeger viel men ook op dik, daar zijn genoeg schilderijen van.
Men valt daarop vanwege schaarste. Vroeger was dik zijn bijna onmogelijk, tegenwoordig is slank blijven juist heel lastig. En mode-blad mooi is onmogelijk dankzij photoshop... En door dat ideaal er doorheen te pushen verdienen allerlei bedrijven heel wat geld.
En toch is dat ideaalbeeld gebaseerd op wat de meeste mannen wel mooi vinden hoor. Tuurlijk is het niet perfect voor alle mannen, maar de meesten vinden het mooi.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:26 schreef tharealmb het volgende:
Omdat voller een teken van gezondheid is aangezien arme mensen vaak moeilijk aan (goed) voedsel kunnen komen en dat heeft dan weer invloed op vruchtbaarheid, overlevingskansen en wellicht de mogelijkheid om kinderen te voeden maar zoals ik al aangaf is voller zijn niet hetzelfde als zwaar overgewicht hebben wat jij nogal graag als hetzelfde lijkt te willen doen voorkomen.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:45 schreef Beauke het volgende:
In arme landen vinden ze vollere vrouwen juist mooi.
Was hier vroeger ook. Of dat bleekheid mooi werd gevonden. Schoonheidsidealen willen nog wel eens veranderen.
Ja, weet ik allemaal.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:51 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Omdat voller een teken van gezondheid is aangezien arme mensen vaak moeilijk aan (goed) voedsel kunnen komen en dat heeft dan weer invloed op vruchtbaarheid, overlevingskansen en wellicht de mogelijkheid om kinderen te voeden maar zoals ik al aangaf is voller zijn niet hetzelfde als zwaar overgewicht hebben wat jij nogal graag als hetzelfde lijkt te willen doen voorkomen.
Zo is bleekheid in de oudheid ook prima te verklaren omdat rijke mensen geen arme mensen wouden trouwen en bleekheid en voller zijn een teken was van status en gezondheid.
Dat is geen aanval maar de indruk die ik krijg.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:55 schreef Beauke het volgende:
[..]
Ja, weet ik allemaal.
En wat is dat voor aanname dat ik zwaar overgewicht hetzelfde wil doen voorkomen?![]()
Waar is zo'n aanval nu voor nodig?
Wat voor soort posts?quote:Op donderdag 13 november 2014 13:57 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is geen aanval maar de indruk die ik krijg.
Als dat niet zo is en je weet dat allemaal al waarom maak je dan dat soort posts?
In andere posts van je in dit topic nam je het nogal op voor de dikke medemens en dus zag ik die laatste post in dat licht.quote:
Wat een onzin.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:02 schreef TerryStone het volgende:
[..]
In andere posts van je in dit topic nam je het nogal op voor de dikke medemens en dus zag ik die laatste post in dat licht.
De reden waarom ze dat in arme landen vinden, is gewoon biologisch/evolutionair te verklaren.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:45 schreef Beauke het volgende:
In arme landen vinden ze vollere vrouwen juist mooi.
Was hier vroeger ook. Of dat bleekheid mooi werd gevonden. Schoonheidsidealen willen nog wel eens veranderen.
Dat is echt onzin, ze nam het nergens op voor de dikke medemens.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:02 schreef TerryStone het volgende:
[..]
In andere posts van je in dit topic nam je het nogal op voor de dikke medemens en dus zag ik die laatste post in dat licht.
Dan heb ik dat blijkbaar niet goed gezien.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is echt onzin, ze nam het nergens op voor de dikke medemens.
Ja, speciaal voor jou opgezet.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:47 schreef JedimindhaX het volgende:
een feminisme topic? really?get a life, social justice warriors
http://www.theage.com.au/(...)20141115-11ncdz.htmlquote:Australian morning tv host Karl Stefanovic, known mostly for chasing seagulls and eating one of the worlds hottest pies, has been conducting an experiment on sexism live on television for the past year without anybody noticing.
Op bepaalde punten met je eens, kijk maar naar bijvoorbeeld alimentatie.quote:Op zondag 16 november 2014 00:03 schreef hmmmmmmm het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik het wel zo gehad met dat vrouwen oneerlijk behandeld worden.
Ik bedoel ja op bepaalde vlakken kan er nog wat gebeuren maar het leven is zeker een stuk makkelijker als vrouw.
Er is behoorlijk wat positief racisme daar mag ook wat aan gedaan worden.
Gelijke rechten voor vrouwen ze hebben het al beter dan mannen.
Inderdaad in veel landen is het inderdaad minder gesteld met de rechten van vrouwen maar hier in NL is het toch behoorlijk goed geregeld vind ik.quote:Op zondag 16 november 2014 01:04 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Op bepaalde punten met je eens, kijk maar naar bijvoorbeeld alimentatie.
Feminisme kan zich beter richten op landen als India of Saudi-Arabië waar er echt feminisme nodig is in plaats van hier overal een drama van maken (soms rechtvaardig, bijvoorbeeld als er een aantoonbare ongelijkheid met lonen is, vaak ook niet)
Daar is het voor de mannen meestal ook niet al te best.quote:Op zondag 16 november 2014 01:04 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Feminisme kan zich beter richten op landen als India of Saudi-Arabië waar er echt feminisme nodig is in plaats van hier overal een drama van maken (soms rechtvaardig, bijvoorbeeld als er een aantoonbare ongelijkheid met lonen is, vaak ook niet)
Mee eensquote:Op zondag 16 november 2014 01:33 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Daar is het voor de mannen meestal ook niet al te best.
Het lijkt mij dan ook dat het eens tijd wordt dat men ophoudt met dat gelul over vrouwenrechten en zich focust op mensenrechten.
Dit begrijp ik dus niet, wat is er oneerlijk aan alimentatie waardoor de man zich benadeeld voelt?quote:Op zondag 16 november 2014 01:04 schreef Kyubey het volgende:
[..]
En waarin hebben vrouwen het beter?quote:Op zondag 16 november 2014 00:03 schreef hmmmmmmm het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik het wel zo gehad met dat vrouwen oneerlijk behandeld worden.
Ik bedoel ja op bepaalde vlakken kan er nog wat gebeuren maar het leven is zeker een stuk makkelijker als vrouw.
Er is behoorlijk wat positief racisme daar mag ook wat aan gedaan worden.
Gelijke rechten voor vrouwen ze hebben het al beter dan mannen.
Zo wijs deze man.quote:Op zondag 16 november 2014 02:55 schreef Teydelyk het volgende:
Feminisme heeft in het westen al decennia geen bestaansrecht meer. Meeste feministen zijn gewoon mislukkelingen die hun omgeving de schuld willen geven
• In veel landen kunnen mannen volgens de wet niet verkracht worden.quote:
In veel landen lachen ze je uit als je door je vrouw bent mishandeld.quote:Op zondag 16 november 2014 19:02 schreef netchip het volgende:
[..]
• In veel landen kunnen mannen volgens de wet niet verkracht worden.
• Huiselijk geweld door vrouwen tegen mannen wordt gebagatelliseerd.
• Vrouwen krijgen in veel landen een lagere straf voor hetzelfde misdrijf.
• Als het over kinderen gaat, wordt de vrouw over het algemeen vaker geloofd dan de man.
Dit is wat nu even in me opkomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 november 2014 19:18 schreef Arident het volgende:
En zo zijn we weer verzand in een battle of the sexes discussie.
Ja heel zielig allemaal, ja en zoooveel erger dan het andere geslacht!Ik wilde alleen maar even toelichten dat vrouwen het echt niet zoveel slechter hebben dan mannen. Feminisme is niet meer van deze tijd, we moeten streven naar gelijke rechten en plichten voor zowel mannen als vrouwen. Geen onderscheid bij wet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top. Dat is ook precies wat het feminisme wil.quote:Op zondag 16 november 2014 19:21 schreef netchip het volgende:
[..]
Ik wilde alleen maar even toelichten dat vrouwen het echt niet zoveel slechter hebben dan mannen. Feminisme is niet meer van deze tijd, we moeten streven naar gelijke rechten en plichten voor zowel mannen als vrouwen. Geen onderscheid bij wet.
Inderdaad als ik zo kijk naar hoeveel mannen er vs vrouwen er in de gevangenis zitten is het behoorlijk ongelijk verdeeld.quote:Op zondag 16 november 2014 19:21 schreef netchip het volgende:
[..]
Ik wilde alleen maar even toelichten dat vrouwen het echt niet zoveel slechter hebben dan mannen. Feminisme is niet meer van deze tijd, we moeten streven naar gelijke rechten en plichten voor zowel mannen als vrouwen. Geen onderscheid bij wet.
Ja maar ze doen weinig aan de positieve racistische voordelen die vrouwen krijgen.quote:Op zondag 16 november 2014 19:24 schreef Arident het volgende:
[..]
Top. Dat is ook precies wat het feminisme wil.
Serieus, ga eerst nog een paar jaar naar school voordat je je in serieuze discussies wil mengen of zo? Je snapt niet eens wat rascisme is? Of wtf heeft het hiermee te maken?quote:Op zondag 16 november 2014 19:24 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Inderdaad als ik zo kijk naar hoeveel mannen er vs vrouwen er in de gevangenis zitten is het behoorlijk ongelijk verdeeld.
10 575 mannen in 2013
595 vrouwen in 2013
Ik zeg niet dat we 20x zoveel vrouwen in de gevangenis moeten gooien maar ik vind deze nummers toch erg vreemd.
[..]
Ja maar ze doen weinig aan de positieve racistische voordelen die vrouwen krijgen.
Hij kan in ieder geval racisme juist spellen.quote:Op zondag 16 november 2014 19:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Serieus, ga eerst nog een paar jaar naar school voordat je je in serieuze discussies wil mengen of zo? Je snapt niet eens wat rascisme is? Of wtf heeft het hiermee te maken?
En als je ook al niet begrijpt waar het verschil in vrouwen en mannen in de gevangenis vandaan komt dan snap je dus juist het hele punt niet...
Discriminatie dan?quote:Op zondag 16 november 2014 19:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Serieus, ga eerst nog een paar jaar naar school voordat je je in serieuze discussies wil mengen of zo? Je snapt niet eens wat rascisme is? Of wtf heeft het hiermee te maken?
En als je ook al niet begrijpt waar het verschil in vrouwen en mannen in de gevangenis vandaan komt dan snap je dus juist het hele punt niet...
We hadden het over in Nederland, in die landen valt er voor vrouwen ook nog heel veel te behalen.quote:Op zondag 16 november 2014 19:02 schreef netchip het volgende:
[..]
• In veel landen kunnen mannen volgens de wet niet verkracht worden.
• Huiselijk geweld door vrouwen tegen mannen wordt gebagatelliseerd.
• Vrouwen krijgen in veel landen een lagere straf voor hetzelfde misdrijf.
• Als het over kinderen gaat, wordt de vrouw over het algemeen vaker geloofd dan de man.
Dit is wat nu even in me opkomt.
Dus het is nu ook de schuld van de vrouw dat veel mannen zich makkelijk laat verleiden?quote:Op zondag 16 november 2014 19:03 schreef Gewas het volgende:
En niet te vergeten hoe lief agenten tegen vrouwen doen als ze een verkeersovertreding hebben gemaakt.
Wat geef jij toch altijd van die zure reacties. Hangt de rode vlag weer uit?quote:Op zondag 16 november 2014 19:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat is exact wat feministen willen.quote:Op zondag 16 november 2014 19:21 schreef netchip het volgende:
[..]
Ja wtf, vrouwen hoeven alleen maar een beetje leuk met hun wimpers te knipperen naar meneer agent en ze komen ermee weg, terwijl al die mannen meteen naar de gevangenis moetenquote:Op zondag 16 november 2014 19:24 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Inderdaad als ik zo kijk naar hoeveel mannen er vs vrouwen er in de gevangenis zitten is het behoorlijk ongelijk verdeeld.
10 575 mannen in 2013
595 vrouwen in 2013
Ik zeg niet dat we 20x zoveel vrouwen in de gevangenis moeten gooien maar ik vind deze nummers toch erg vreemd.
[..]
Ja maar ze doen weinig aan de positieve racistische voordelen die vrouwen krijgen.
Dat is niet vreemd, mannen houden zich gewoonweg vaker en meer bezig met criminele activiteiten.quote:Op zondag 16 november 2014 19:24 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
10 575 mannen in 2013
595 vrouwen in 2013
Racistische? Zijn vrouwen nu ook al van een ander ras?quote:[..]
Wordt dan pissig op die mannen die alleen met hun hormonen denken, niet pissig op vrouwen die daar gebruik van maken.quote:Op zondag 16 november 2014 19:50 schreef Arident het volgende:
[..]
Ja wtf, vrouwen hoeven alleen maar een beetje leuk met hun wimpers te knipperen naar meneer agent en ze komen ermee weg, terwijl al die mannen meteen naar de gevangenis moeten![]()
Om inderdaad nog maar niet te spreken over de manier waarop zij positieve racistische voordelen genieten. Oneerlijk! Gelukkig zijn veel mensen het met je eens hier
Zo scheef is het ook weer niet.quote:Op zondag 16 november 2014 19:50 schreef Arident het volgende:
[..]
Ja wtf, vrouwen hoeven alleen maar een beetje leuk met hun wimpers te knipperen naar meneer agent en ze komen ermee weg, terwijl al die mannen meteen naar de gevangenis moeten![]()
Om inderdaad nog maar niet te spreken over de manier waarop zij positieve racistische voordelen genieten. Oneerlijk! Gelukkig zijn veel mensen het met je eens hier
Vrij zeker dat het sarcastisch was.quote:Op zondag 16 november 2014 19:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wordt dan pissig op die mannen die alleen met hun hormonen denken, niet pissig op vrouwen die daar gebruik van maken.
Ik ook, maar als reactie op degene die het wel oneerlijk vinden.quote:Op zondag 16 november 2014 19:55 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Zo scheef is het ook weer niet.
Ik geef alleen aan dat er positieve discriminatie is.
[..]
Vrij zeker dat het sarcastisch was.
quote:Op zondag 16 november 2014 19:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd, mannen houden zich gewoonweg vaker en meer bezig met criminele activiteiten.
Zeker in de zwaardere activiteiten waardoor je de gevangenis in moet als je gepakt wordt.
[..]
Racistische? Zijn vrouwen nu ook al van een ander ras?
Als je het hebt over positieve discriminatie, daar ben ik ook tegen, discriminatie is nooit positief.
quote:
Maar nogmaals, vrouwen krijgen al heel lang geen lagere straffen meer, de enige reden dat er meer mannen in de gevangenis zitten is omdat ze zich vaker bezighouden met criminele activiteiten.quote:
quote:Op zondag 16 november 2014 19:47 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Je kunt me in elk topic wel afkraken (en dat doe je al 4 maanden) omdat ik niet de juiste woorden gebruik, omdat ik mijn school nooit heb afgemaakt.
Meer kan ik niet, ik doe mijn best, ik ga niet meer terug naar school.
Ik heb er geen problemen mee als je me verbeterd, maar niet op zo'n manier.
Lol, ik heb het helemaal niet over een schuldige gehad of zoiets. Het valt me gewoon op dat vrouwen vaker wegkomen met verkeersovertredingen, wat daar ook de reden van mag zijn.quote:Op zondag 16 november 2014 19:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus het is nu ook de schuld van de vrouw dat veel mannen zich makkelijk laat verleiden?
Dat is juist de schuld van dezelfde sociale constructen die de grondslag zijn van het verschil tussen mannen en vrouwen in de samenleving dat feministen proberen te bestrijden...quote:Op zondag 16 november 2014 20:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar nogmaals, vrouwen krijgen al heel lang geen lagere straffen meer, de enige reden dat er meer mannen in de gevangenis zitten is omdat ze zich vaker bezighouden met criminele activiteiten.
Ik kan niet zien hoe dat de schuld van vrouwen is...
Vrouwen komen er vaker mee weg wanneer de agent een man is, niet wanneer de agent een vrouw is.quote:Op zondag 16 november 2014 20:01 schreef Gewas het volgende:
[..]
Lol, ik heb het helemaal niet over een schuldige gehad of zoiets. Het valt me gewoon op dat vrouwen vaker wegkomen met verkeersovertredingen, wat daar ook de reden van mag zijn.
Misschien niet zo vaak in Nederland of helemaal niet ik weet het niet daar heb ik de cijfers niet van maar in veel (westerse) landen wel.quote:Op zondag 16 november 2014 20:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar nogmaals, vrouwen krijgen al heel lang geen lagere straffen meer, de enige reden dat er meer mannen in de gevangenis zitten is omdat ze zich vaker bezighouden met criminele activiteiten.
Moet ik de posts er bij halen?quote:Op zondag 16 november 2014 20:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]Nu haal je je toch echt wat dingen in je hoofd hoor
Ik poste hier al een hele poos terug... Maar goed om te zien dat je grootheidswaan toe hebt gevoegd aan je lijstje met problemen
Ja was ook een beetje flauw van mequote:Op zondag 16 november 2014 19:55 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Zo scheef is het ook weer niet.
Ik geef alleen aan dat er positieve discriminatie is.
[..]
Vrij zeker dat het sarcastisch was.
Eensquote:Op zondag 16 november 2014 20:05 schreef Arident het volgende:
[..]
Ja was ook een beetje flauw van me
Maar even serieus; de reden dat er meer mannen in de gevangenis zitten is omdat mannen zich simpelweg over het algemeen vaker delinquent gedragen dan vrouwen. Statistisch gezien. Dat hoeft niet te betekenen dat er geen situaties voorkomen waarin wat milder wordt gereageerd op vrouwen dan op mannen, dat zal zeker ook gebeuren. Net als dat er milder gereageerd wordt op autochtonen vs allochtonen, of knappe mensen vs uglies. Ook zijn er situaties te bedenken waarin vrouwen juist harder worden behandeld dan mannen (denk aan zaken betreffende het ouderschap, als vrouw je kind verwaarlozen oid wordt vaak harder over geoordeeld als als een man dit doet).
En over je andere punt: ik denk dat veel mensen (inclusief feministen) het met je eens zijn dat ze gelijke rechten en behandeling voor mannen willen. In vele gevallen is het ook een win-win situatie; bij een samenleving waarin mannen gelijkwaardig behandeld worden, zijn vrouwen ook gebaat.
Ja, het verschil is groot, maar ik snap je punt in deze niet..quote:Op zondag 16 november 2014 20:04 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Misschien niet zo vaak in Nederland of helemaal niet ik weet het niet daar heb ik de cijfers niet van maar in veel (westerse) landen wel.
En nee het is niet de fout van vrouwen ik merkte alleen op dat het een groot verschil is.
Je hebt niet op al mijn punten antwoord gegeven.quote:Op zondag 16 november 2014 19:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
We hadden het over in Nederland, in die landen valt er voor vrouwen ook nog heel veel te behalen.
Lagere straffen voor mannen in Nederland bestaat al even niet meer, dankzij een feministische groepering overigens.
Er zijn maar heel weinig voogdij zaken die echt tot voor de rechter komen, dan is het vaak ene kwestie waar de kinderen beter af zijn, ik ken gevallen waarbij dat bij de vader was en gevallen waarbij dat bij de moeder was, vaak telt de mening van het kind, hoe jong ook, ook mee en wordt daar ook rekening mee gehouden...
Dus nogmaals, waarin hebben vrouwen het zoveel beter?
Officieel niet, maar ik denk dat het in de praktijk wel anders zit.quote:Op zondag 16 november 2014 20:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik sta er dubbel in.quote:Op zondag 16 november 2014 20:04 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Misschien niet zo vaak in Nederland of helemaal niet ik weet het niet daar heb ik de cijfers niet van maar in veel (westerse) landen wel.
En nee het is niet de fout van vrouwen ik merkte alleen op dat het een groot verschil is.
[..]
Moet ik de posts er bij halen?
Verder heeft de politiek het vaak (gehad) over vrouwen quotas in de top en politiek iets wat mij onwenselijk lijkt wat vinden jullie daar van?
Vast wel, zo zullen allochtonen ook harder bestraft worden.quote:Op zondag 16 november 2014 20:08 schreef netchip het volgende:
[..]
Officieel niet, maar ik denk dat het in de praktijk wel anders zit.
Precies.quote:Op zondag 16 november 2014 20:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat is juist de schuld van dezelfde sociale constructen die de grondslag zijn van het verschil tussen mannen en vrouwen in de samenleving dat feministen proberen te bestrijden...
Omdat ze knapper zijn (in de ogen van de man)?quote:Op zondag 16 november 2014 20:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vrouwen komen er vaker mee weg wanneer de agent een man is, niet wanneer de agent een vrouw is.
Ook komen aantrekkelijke vrouwen er eerder mee weg.
Jij mag gokken wat de reden is.
Ik maak dan ook geen punt.quote:Op zondag 16 november 2014 20:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, het verschil is groot, maar ik snap je punt in deze niet..
Vrouwen hebben het beter omdat ze zich minder vaak met criminele activiteiten bezig houden en daardoor het overgrote deel van de bevolking in gevang uit mannen bestaan?
Dat is dan toch echt iets wat die mannen zichzelf aan doen.
Nee, het feminisme is voor het verbeteren van de rechten van de vrouw. Ik ben voor het gelijktrekken van alle rechten voor zowel mannen als vrouwen, zodat man en vrouw op geen enkele wijze benadeeld worden door hun geslacht. En het feminisme wil gelijke rechten voor de vrouw bereiken, maar niet gelijke rechten voor de man.quote:Op zondag 16 november 2014 19:24 schreef Arident het volgende:
[..]
Top. Dat is ook precies wat het feminisme wil.
Precies dit!quote:Op zondag 16 november 2014 20:13 schreef Arident het volgende:
[..]
Precies.
Ik denk dat mensen vaak van mening zijn dat feminisme in deze tijd in het westen bullshit is, dat er onnodig gezeikt wordt, etc etc. omdat het niet zozeer gaat om wettelijke regelingen, wat dat betreft zit het voor het grootste deel wel prima in elkaar, maar juist om de sociale constructen. Het valt niet te ontkennen dat vrouwen en mannen wat dat betreft gewoon nog ongelijk zijn aan elkaar. En dat het beide sexen schaadt. Maargoed, da's voor velen lastig te begrijpen.
Natuurlijk is dat ongelijkheid, maar dat doen mannen zichzelf toch aan?quote:Op zondag 16 november 2014 20:14 schreef Gewas het volgende:
[..]
Omdat ze knapper zijn (in de ogen van de man)?
Toch kan je niet ontkennen dat hier een ongelijkheid speelt.
Misschien is een mannen quota voor secretaresses ook beter.quote:Op zondag 16 november 2014 20:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik sta er dubbel in.
In Denemarken is er een periode ook een krijgen vrouwenquota geweest, en het heeft geholpen, het heeft zodanig geholpen dat ze de vrouwenquota hebben afgeschaft, gezien het niet meer nodig was.
Ik ben uit principe tegen positieve discriminatie, maar blijkbaar is het wel iets wat voor nu nodig is.
Tsja dat eerste denk ik wel vaker over verschillende discussieonderwerpenquote:Op zondag 16 november 2014 20:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Precies dit!![]()
Mensen die dit niet begrijpen zouden misschien ook wat minder actief een mening moeten hebben in de hele discussie. Het vertroebelt de boel alleen maar en zorgt er voor dat 'feminisme' een vies woord word
Ik heb ook geen mening over hoe de verzorgingsstaat aangepast moet worden om in de toekomst meer rendabel te zijn omdat ik weet dat ik er te weinig van begrijp (en ik heb heus een serieuze poging gedaan om het duidelijk te krijgen en er originele gedachten in te hebben)
TED!!quote:Op zondag 16 november 2014 20:31 schreef Arident het volgende:
[..]
Tsja dat eerste denk ik wel vaker over verschillende discussieonderwerpenHet helpt trouwens ook niet dat mensen zich vaak zo aangevallen voelen. Het zou een stuk constructiever zijn als mensen niet meteen er tegenin zouden gaan maar open zouden staan voor het verhaal van de ander ipv zich persoonlijk aangevallen te voelen.
Dit is een goede video over everyday sexismOok wel mooi rond 3.35 m... Daar zou dat commentaar wat jij net kreeg wel mooi tussenpassen
"Ben je ongesteld ofzo"?
![]()
Hoe vaak wordt jij lastig gevallen op straat door vrouwen?quote:Op zondag 16 november 2014 20:42 schreef hmmmmmmm het volgende:
Het hele punt wat ik probeer te maken is dat veel feministische groepen zich meer zouden kunnen focussen op wetten die gelden voor mannen en vrouwen.
Een voorbeeld is straatintimidatie het strafbaar stellen van het (bijvoorbeeld) hoer roepen naar vrouwen waarom moet dat alleen maar voor vrouwen gelden?
Het is erg vreemd.
Hoe zou jij het vinden als we een wet maken die alleen voor mannen is?quote:Op zondag 16 november 2014 20:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe vaak wordt jij lastig gevallen op straat door vrouwen?
Hoe vaak wordt jij ''hoer'' genoemd omdat je niet reageert op een seksueel ''compliment''?
Hoe vaak wordt jij door een vrouw ongewenst betast?
Mannen hebben het weer gedaan?quote:Op zondag 16 november 2014 20:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat ongelijkheid, maar dat doen mannen zichzelf toch aan?
Maar er is geen wet alleen voor vrouwen, alleen vrouwen worden vele malen vaker lastig gevallen.quote:Op zondag 16 november 2014 20:51 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als we een wet maken die alleen voor mannen is?
Ondenkbaar maar voor vrouwen prima.
Dat doet het ook niet...in ieder geval niet in Nederland.quote:Er is geen enkele reden waarom deze wet alleen voor vrouwen moet gelden.
Dat zegt ook niemand.quote:En dat is wat ik fout vind omdat het minder voorkomt bij mannen moet er maar niks aan gedaan worden terwijl het alleen maar positief is als de wet voor vrouwen en mannen geldt.
Dat is fout, iedere vorm van geweld, jegens man of vrouw, door man of vrouw zou bestraft moeten worden.quote:Ik ben vaker uitgescholden door vrouwen racistische opmerkingen ook en ook op straat.
Betast ben ik nooit wel eens bespuugd en geslagen door vrouwen.
En als ik dat dan eens zeg denken de mensen direct dat ik dat aan mezelf te danken heb gehad en zit ik fout.
Hoe is het de schuld van vrouwen?quote:Op zondag 16 november 2014 20:54 schreef Gewas het volgende:
[..]
Mannen hebben het weer gedaan?
Wat nou als hier gewoon een ongelijkheid speelt, los of het de schuld van mannen/ vrouwen is.
Wat is je punt?quote:Op zondag 16 november 2014 20:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe vaak wordt jij lastig gevallen op straat door vrouwen?
Hoe vaak wordt jij ''hoer'' genoemd omdat je niet reageert op een seksueel ''compliment''?
Hoe vaak wordt jij door een vrouw ongewenst betast?
Beter van niet.quote:Op zondag 16 november 2014 20:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe is het de schuld van vrouwen?
Moeten we allen een kort pittig kapsel, tuinbroek aantrekken, geen make-up meer dragen en de persoonlijke hygiene laten varen zodat mannen ons geen voorkeursbehandeling geven?
Het is ongelijk, het is niet eerlijk maar het heeft niks met gelijke rechten te maken maar met persoonlijke voorkeur van die mannen die dat doen.
Ik begrijp dus niet geheel wat dat met feminisme en dergelijke te maken heeft...
Hoe is dat niet geheel offtopic???quote:Op zondag 16 november 2014 20:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
TED!!![]()
Deze is ook wel interessant, niet geheel ontopic maar toch ook niet geheel offtopic.
http://www.ted.com/talks/(...)_ugly_is_bad_for_you
Dat dit wel iets is waar veel vrouwen haast dagelijks mee te maken hebben en het laat veel vrouwen zich onveilig, onzeker en zelfs schuldig voelen als in, heb ik iets verkeerds gedaan? Is mijn kleding misschien iets te uitdagend?quote:
Wij mannen kunnen er ook weinig aan doen dat wij zo gemaakt zijn dat we vrouwen aantrekkelijk vinden als ze zich goed kleden etc.quote:Op zondag 16 november 2014 20:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe is het de schuld van vrouwen?
Moeten we allen een kort pittig kapsel, tuinbroek aantrekken, geen make-up meer dragen en de persoonlijke hygiene laten varen zodat mannen ons geen voorkeursbehandeling geven?
Omdat het in het vorige topic ging over dat vrouwen in uiterlijk harder bekritiseerd worden dan mannen.quote:Op zondag 16 november 2014 21:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe is dat niet geheel offtopic???
Vrijwel iedere vrouw maakt zulke zaken wel eens mee.quote:Op zondag 16 november 2014 21:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat dit wel iets is waar veel vrouwen haast dagelijks mee te maken hebben en het laat veel vrouwen zich onveilig, onzeker en zelfs schuldig voelen als in, heb ik iets verkeerds gedaan? Is mijn kleding misschien iets te uitdagend?
En dat is bizar, ik heb twee jonge dochters en ik ben bang dat die hetzelfde gaan mee maken als ik heb meegemaakt.
Maar je mag er niet over praten, dan ben je een zeikerd, zoek je problemen en ben je een feminist, wat tegenwoordig een scheldwoord is.
Ik heb het meegemaakt met uitgaan, op straat lopen, openbaar vervoer, op werk enz.
En als vrouw behoor je dat maar te accepteren en er mee om te leren gaan.
Terwijl ik niet wil dat mijn dochters hier mee te maken krijgen.
En als mannen dit ook meemaken is dat net zo erg, echt niks minder erg, maar feit is dat het vele malen meer gebeurd bij vrouwen en dat het bij beide niet serieus wordt genomen er er niet over gepraat mag worden.
Dat zou moeten stoppen.
Die wet is er voor beide geslachten, dat je weinig over hoor van mannen is omdat het minder gebeurd bij mannen en dat wanneer het gebeurd bij mannen ze minder serieus worden genomen, en dat is schandalig!quote:Op zondag 16 november 2014 21:06 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Wij mannen kunnen er ook weinig aan doen dat wij zo gemaakt zijn dat we vrouwen aantrekkelijk vinden als ze zich goed kleden etc.
Maar er is wel sprake van ongelijkheid want die mannen zijn dienaar der wet.
Verder heb ik weinig tot niks gehoord dat dit ook voor mannen moet gelden dus die wet van straatintimidatie en is er alleen maar aandacht voor vrouwen die worden lastig gevallen.
Dat vind ik dan wel weer echt onzin. Mannen worden net zo goed bekritiseerd om hun uiterlijk en terecht vind ik. Want wat is daar nu eigenlijk erg aan? uiterlijk is nu eenmaal belangrijk, het laat aan andere deels zien wie je bent.quote:Op zondag 16 november 2014 21:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat het in het vorige topic ging over dat vrouwen in uiterlijk harder bekritiseerd worden dan mannen.
Ja, dat zeg ik, en daarom is het niet erg of wat is je punt?quote:Op zondag 16 november 2014 21:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vrijwel iedere vrouw maakt zulke zaken wel eens mee.
Nou dat was mijn punt ook daar mag meer aandacht voor komenquote:Op zondag 16 november 2014 21:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die wet is er voor beide geslachten, dat je weinig over hoor van mannen is omdat het minder gebeurd bij mannen en dat wanneer het gebeurd bij mannen ze minder serieus worden genomen, en dat is schandalig!
Niet iets om hysterisch over te doen nee. Ik vind aanranding/verkrachting echt erg, wat opmerkingen niet.quote:Op zondag 16 november 2014 21:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, en daarom is het niet erg of wat is je punt?
Inderdaad ik ben ook vaak bekritiseerd om mijn uiterlijk niet veel vaker dan vrouwen denk ik.quote:Op zondag 16 november 2014 21:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer echt onzin. Mannen worden net zo goed bekritiseerd om hun uiterlijk en terecht vind ik. Want wat is daar nu eigenlijk erg aan? uiterlijk is nu eenmaal belangrijk, het laat aan andere deels zien wie je bent.
Logisch, uiterlijk is belangrijk.quote:Op zondag 16 november 2014 21:10 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Inderdaad ik ben ook vaak bekritiseerd om mijn uiterlijk niet veel vaker dan vrouwen denk ik.
klein voorbeeld vanuit een ander topic.quote:Op zondag 16 november 2014 21:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer echt onzin. Mannen worden net zo goed bekritiseerd om hun uiterlijk en terecht vind ik. Want wat is daar nu eigenlijk erg aan? uiterlijk is nu eenmaal belangrijk, het laat aan andere deels zien wie je bent.
Ja.quote:Op zondag 16 november 2014 21:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Logisch, uiterlijk is belangrijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |