Misschien is een mannen quota voor secretaresses ook beter.quote:Op zondag 16 november 2014 20:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik sta er dubbel in.
In Denemarken is er een periode ook een krijgen vrouwenquota geweest, en het heeft geholpen, het heeft zodanig geholpen dat ze de vrouwenquota hebben afgeschaft, gezien het niet meer nodig was.
Ik ben uit principe tegen positieve discriminatie, maar blijkbaar is het wel iets wat voor nu nodig is.
Tsja dat eerste denk ik wel vaker over verschillende discussieonderwerpenquote:Op zondag 16 november 2014 20:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Precies dit!![]()
Mensen die dit niet begrijpen zouden misschien ook wat minder actief een mening moeten hebben in de hele discussie. Het vertroebelt de boel alleen maar en zorgt er voor dat 'feminisme' een vies woord word
Ik heb ook geen mening over hoe de verzorgingsstaat aangepast moet worden om in de toekomst meer rendabel te zijn omdat ik weet dat ik er te weinig van begrijp (en ik heb heus een serieuze poging gedaan om het duidelijk te krijgen en er originele gedachten in te hebben)
TED!!quote:Op zondag 16 november 2014 20:31 schreef Arident het volgende:
[..]
Tsja dat eerste denk ik wel vaker over verschillende discussieonderwerpenHet helpt trouwens ook niet dat mensen zich vaak zo aangevallen voelen. Het zou een stuk constructiever zijn als mensen niet meteen er tegenin zouden gaan maar open zouden staan voor het verhaal van de ander ipv zich persoonlijk aangevallen te voelen.
Dit is een goede video over everyday sexismOok wel mooi rond 3.35 m... Daar zou dat commentaar wat jij net kreeg wel mooi tussenpassen
"Ben je ongesteld ofzo"?
![]()
Hoe vaak wordt jij lastig gevallen op straat door vrouwen?quote:Op zondag 16 november 2014 20:42 schreef hmmmmmmm het volgende:
Het hele punt wat ik probeer te maken is dat veel feministische groepen zich meer zouden kunnen focussen op wetten die gelden voor mannen en vrouwen.
Een voorbeeld is straatintimidatie het strafbaar stellen van het (bijvoorbeeld) hoer roepen naar vrouwen waarom moet dat alleen maar voor vrouwen gelden?
Het is erg vreemd.
Hoe zou jij het vinden als we een wet maken die alleen voor mannen is?quote:Op zondag 16 november 2014 20:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe vaak wordt jij lastig gevallen op straat door vrouwen?
Hoe vaak wordt jij ''hoer'' genoemd omdat je niet reageert op een seksueel ''compliment''?
Hoe vaak wordt jij door een vrouw ongewenst betast?
Mannen hebben het weer gedaan?quote:Op zondag 16 november 2014 20:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat ongelijkheid, maar dat doen mannen zichzelf toch aan?
Maar er is geen wet alleen voor vrouwen, alleen vrouwen worden vele malen vaker lastig gevallen.quote:Op zondag 16 november 2014 20:51 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als we een wet maken die alleen voor mannen is?
Ondenkbaar maar voor vrouwen prima.
Dat doet het ook niet...in ieder geval niet in Nederland.quote:Er is geen enkele reden waarom deze wet alleen voor vrouwen moet gelden.
Dat zegt ook niemand.quote:En dat is wat ik fout vind omdat het minder voorkomt bij mannen moet er maar niks aan gedaan worden terwijl het alleen maar positief is als de wet voor vrouwen en mannen geldt.
Dat is fout, iedere vorm van geweld, jegens man of vrouw, door man of vrouw zou bestraft moeten worden.quote:Ik ben vaker uitgescholden door vrouwen racistische opmerkingen ook en ook op straat.
Betast ben ik nooit wel eens bespuugd en geslagen door vrouwen.
En als ik dat dan eens zeg denken de mensen direct dat ik dat aan mezelf te danken heb gehad en zit ik fout.
Hoe is het de schuld van vrouwen?quote:Op zondag 16 november 2014 20:54 schreef Gewas het volgende:
[..]
Mannen hebben het weer gedaan?
Wat nou als hier gewoon een ongelijkheid speelt, los of het de schuld van mannen/ vrouwen is.
Wat is je punt?quote:Op zondag 16 november 2014 20:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe vaak wordt jij lastig gevallen op straat door vrouwen?
Hoe vaak wordt jij ''hoer'' genoemd omdat je niet reageert op een seksueel ''compliment''?
Hoe vaak wordt jij door een vrouw ongewenst betast?
Beter van niet.quote:Op zondag 16 november 2014 20:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe is het de schuld van vrouwen?
Moeten we allen een kort pittig kapsel, tuinbroek aantrekken, geen make-up meer dragen en de persoonlijke hygiene laten varen zodat mannen ons geen voorkeursbehandeling geven?
Het is ongelijk, het is niet eerlijk maar het heeft niks met gelijke rechten te maken maar met persoonlijke voorkeur van die mannen die dat doen.
Ik begrijp dus niet geheel wat dat met feminisme en dergelijke te maken heeft...
Hoe is dat niet geheel offtopic???quote:Op zondag 16 november 2014 20:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
TED!!![]()
Deze is ook wel interessant, niet geheel ontopic maar toch ook niet geheel offtopic.
http://www.ted.com/talks/(...)_ugly_is_bad_for_you
Dat dit wel iets is waar veel vrouwen haast dagelijks mee te maken hebben en het laat veel vrouwen zich onveilig, onzeker en zelfs schuldig voelen als in, heb ik iets verkeerds gedaan? Is mijn kleding misschien iets te uitdagend?quote:
Wij mannen kunnen er ook weinig aan doen dat wij zo gemaakt zijn dat we vrouwen aantrekkelijk vinden als ze zich goed kleden etc.quote:Op zondag 16 november 2014 20:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe is het de schuld van vrouwen?
Moeten we allen een kort pittig kapsel, tuinbroek aantrekken, geen make-up meer dragen en de persoonlijke hygiene laten varen zodat mannen ons geen voorkeursbehandeling geven?
Omdat het in het vorige topic ging over dat vrouwen in uiterlijk harder bekritiseerd worden dan mannen.quote:Op zondag 16 november 2014 21:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe is dat niet geheel offtopic???
Vrijwel iedere vrouw maakt zulke zaken wel eens mee.quote:Op zondag 16 november 2014 21:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat dit wel iets is waar veel vrouwen haast dagelijks mee te maken hebben en het laat veel vrouwen zich onveilig, onzeker en zelfs schuldig voelen als in, heb ik iets verkeerds gedaan? Is mijn kleding misschien iets te uitdagend?
En dat is bizar, ik heb twee jonge dochters en ik ben bang dat die hetzelfde gaan mee maken als ik heb meegemaakt.
Maar je mag er niet over praten, dan ben je een zeikerd, zoek je problemen en ben je een feminist, wat tegenwoordig een scheldwoord is.
Ik heb het meegemaakt met uitgaan, op straat lopen, openbaar vervoer, op werk enz.
En als vrouw behoor je dat maar te accepteren en er mee om te leren gaan.
Terwijl ik niet wil dat mijn dochters hier mee te maken krijgen.
En als mannen dit ook meemaken is dat net zo erg, echt niks minder erg, maar feit is dat het vele malen meer gebeurd bij vrouwen en dat het bij beide niet serieus wordt genomen er er niet over gepraat mag worden.
Dat zou moeten stoppen.
Die wet is er voor beide geslachten, dat je weinig over hoor van mannen is omdat het minder gebeurd bij mannen en dat wanneer het gebeurd bij mannen ze minder serieus worden genomen, en dat is schandalig!quote:Op zondag 16 november 2014 21:06 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Wij mannen kunnen er ook weinig aan doen dat wij zo gemaakt zijn dat we vrouwen aantrekkelijk vinden als ze zich goed kleden etc.
Maar er is wel sprake van ongelijkheid want die mannen zijn dienaar der wet.
Verder heb ik weinig tot niks gehoord dat dit ook voor mannen moet gelden dus die wet van straatintimidatie en is er alleen maar aandacht voor vrouwen die worden lastig gevallen.
Dat vind ik dan wel weer echt onzin. Mannen worden net zo goed bekritiseerd om hun uiterlijk en terecht vind ik. Want wat is daar nu eigenlijk erg aan? uiterlijk is nu eenmaal belangrijk, het laat aan andere deels zien wie je bent.quote:Op zondag 16 november 2014 21:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat het in het vorige topic ging over dat vrouwen in uiterlijk harder bekritiseerd worden dan mannen.
Ja, dat zeg ik, en daarom is het niet erg of wat is je punt?quote:Op zondag 16 november 2014 21:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vrijwel iedere vrouw maakt zulke zaken wel eens mee.
Nou dat was mijn punt ook daar mag meer aandacht voor komenquote:Op zondag 16 november 2014 21:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die wet is er voor beide geslachten, dat je weinig over hoor van mannen is omdat het minder gebeurd bij mannen en dat wanneer het gebeurd bij mannen ze minder serieus worden genomen, en dat is schandalig!
Niet iets om hysterisch over te doen nee. Ik vind aanranding/verkrachting echt erg, wat opmerkingen niet.quote:Op zondag 16 november 2014 21:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, en daarom is het niet erg of wat is je punt?
Inderdaad ik ben ook vaak bekritiseerd om mijn uiterlijk niet veel vaker dan vrouwen denk ik.quote:Op zondag 16 november 2014 21:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer echt onzin. Mannen worden net zo goed bekritiseerd om hun uiterlijk en terecht vind ik. Want wat is daar nu eigenlijk erg aan? uiterlijk is nu eenmaal belangrijk, het laat aan andere deels zien wie je bent.
Logisch, uiterlijk is belangrijk.quote:Op zondag 16 november 2014 21:10 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Inderdaad ik ben ook vaak bekritiseerd om mijn uiterlijk niet veel vaker dan vrouwen denk ik.
klein voorbeeld vanuit een ander topic.quote:Op zondag 16 november 2014 21:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer echt onzin. Mannen worden net zo goed bekritiseerd om hun uiterlijk en terecht vind ik. Want wat is daar nu eigenlijk erg aan? uiterlijk is nu eenmaal belangrijk, het laat aan andere deels zien wie je bent.
Ja.quote:Op zondag 16 november 2014 21:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Logisch, uiterlijk is belangrijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |