abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2014 @ 19:52:22 #251
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146720088
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:24 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Inderdaad als ik zo kijk naar hoeveel mannen er vs vrouwen er in de gevangenis zitten is het behoorlijk ongelijk verdeeld.
10 575 mannen in 2013
595 vrouwen in 2013
Ik zeg niet dat we 20x zoveel vrouwen in de gevangenis moeten gooien maar ik vind deze nummers toch erg vreemd.
Dat is niet vreemd, mannen houden zich gewoonweg vaker en meer bezig met criminele activiteiten.
Zeker in de zwaardere activiteiten waardoor je de gevangenis in moet als je gepakt wordt.

quote:
[..]

Ja maar ze doen weinig aan de positieve racistische voordelen die vrouwen krijgen.
Racistische? Zijn vrouwen nu ook al van een ander ras?
Als je het hebt over positieve discriminatie, daar ben ik ook tegen, discriminatie is nooit positief.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 16 november 2014 @ 19:54:19 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146720181
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:50 schreef Arident het volgende:

[..]

Ja wtf, vrouwen hoeven alleen maar een beetje leuk met hun wimpers te knipperen naar meneer agent en ze komen ermee weg, terwijl al die mannen meteen naar de gevangenis moeten :(
Om inderdaad nog maar niet te spreken over de manier waarop zij positieve racistische voordelen genieten. Oneerlijk! Gelukkig zijn veel mensen het met je eens hier :)
Wordt dan pissig op die mannen die alleen met hun hormonen denken, niet pissig op vrouwen die daar gebruik van maken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146720235
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:50 schreef Arident het volgende:

[..]

Ja wtf, vrouwen hoeven alleen maar een beetje leuk met hun wimpers te knipperen naar meneer agent en ze komen ermee weg, terwijl al die mannen meteen naar de gevangenis moeten :(
Om inderdaad nog maar niet te spreken over de manier waarop zij positieve racistische voordelen genieten. Oneerlijk! Gelukkig zijn veel mensen het met je eens hier :)
Zo scheef is het ook weer niet.
Ik geef alleen aan dat er positieve discriminatie is.

quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wordt dan pissig op die mannen die alleen met hun hormonen denken, niet pissig op vrouwen die daar gebruik van maken.
Vrij zeker dat het sarcastisch was.
  zondag 16 november 2014 @ 19:57:18 #254
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146720325
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:55 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

[..]

Ik ook, maar als reactie op degene die het wel oneerlijk vinden.
pi_146720357
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is niet vreemd, mannen houden zich gewoonweg vaker en meer bezig met criminele activiteiten.
Zeker in de zwaardere activiteiten waardoor je de gevangenis in moet als je gepakt wordt.

[..]

Racistische? Zijn vrouwen nu ook al van een ander ras?
Als je het hebt over positieve discriminatie, daar ben ik ook tegen, discriminatie is nooit positief.
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:47 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Discriminatie dan?
  zondag 16 november 2014 @ 20:00:34 #256
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146720452
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:58 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

[..]

Maar nogmaals, vrouwen krijgen al heel lang geen lagere straffen meer, de enige reden dat er meer mannen in de gevangenis zitten is omdat ze zich vaker bezighouden met criminele activiteiten.
Ik kan niet zien hoe dat de schuld van vrouwen is...
pi_146720485
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:47 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Je kunt me in elk topic wel afkraken (en dat doe je al 4 maanden) omdat ik niet de juiste woorden gebruik, omdat ik mijn school nooit heb afgemaakt.
Meer kan ik niet, ik doe mijn best, ik ga niet meer terug naar school.
Ik heb er geen problemen mee als je me verbeterd, maar niet op zo'n manier.
:D Nu haal je je toch echt wat dingen in je hoofd hoor
Ik poste hier al een hele poos terug... Maar goed om te zien dat je grootheidswaan toe hebt gevoegd aan je lijstje met problemen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_146720492
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus het is nu ook de schuld van de vrouw dat veel mannen zich makkelijk laat verleiden?
Lol, ik heb het helemaal niet over een schuldige gehad of zoiets. Het valt me gewoon op dat vrouwen vaker wegkomen met verkeersovertredingen, wat daar ook de reden van mag zijn.
pi_146720554
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar nogmaals, vrouwen krijgen al heel lang geen lagere straffen meer, de enige reden dat er meer mannen in de gevangenis zitten is omdat ze zich vaker bezighouden met criminele activiteiten.
Dat is juist de schuld van dezelfde sociale constructen die de grondslag zijn van het verschil tussen mannen en vrouwen in de samenleving dat feministen proberen te bestrijden...
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 16 november 2014 @ 20:04:00 #260
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146720599
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:01 schreef Gewas het volgende:

[..]

Lol, ik heb het helemaal niet over een schuldige gehad of zoiets. Het valt me gewoon op dat vrouwen vaker wegkomen met verkeersovertredingen, wat daar ook de reden van mag zijn.
Vrouwen komen er vaker mee weg wanneer de agent een man is, niet wanneer de agent een vrouw is.
Ook komen aantrekkelijke vrouwen er eerder mee weg.
Jij mag gokken wat de reden is. ;)
pi_146720613
quote:

[..]

Misschien niet zo vaak in Nederland of helemaal niet ik weet het niet daar heb ik de cijfers niet van maar in veel (westerse) landen wel.
En nee het is niet de fout van vrouwen ik merkte alleen op dat het een groot verschil is.
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

:D Nu haal je je toch echt wat dingen in je hoofd hoor
Ik poste hier al een hele poos terug... Maar goed om te zien dat je grootheidswaan toe hebt gevoegd aan je lijstje met problemen
Moet ik de posts er bij halen?

Verder heeft de politiek het vaak (gehad) over vrouwen quotas in de top en politiek iets wat mij onwenselijk lijkt wat vinden jullie daar van?
pi_146720660
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:55 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

[..]

Ja was ook een beetje flauw van me :@
Maar even serieus; de reden dat er meer mannen in de gevangenis zitten is omdat mannen zich simpelweg over het algemeen vaker delinquent gedragen dan vrouwen. Statistisch gezien. Dat hoeft niet te betekenen dat er geen situaties voorkomen waarin wat milder wordt gereageerd op vrouwen dan op mannen, dat zal zeker ook gebeuren. Net als dat er milder gereageerd wordt op autochtonen vs allochtonen, of knappe mensen vs uglies. Ook zijn er situaties te bedenken waarin vrouwen juist harder worden behandeld dan mannen (denk aan zaken betreffende het ouderschap, als vrouw je kind verwaarlozen oid wordt vaak harder over geoordeeld als als een man dit doet).

En over je andere punt: ik denk dat veel mensen (inclusief feministen) het met je eens zijn dat ze gelijke rechten en behandeling voor mannen willen. In vele gevallen is het ook een win-win situatie; bij een samenleving waarin mannen gelijkwaardig behandeld worden, zijn vrouwen ook gebaat.
pi_146720713
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:05 schreef Arident het volgende:

[..]

Ja was ook een beetje flauw van me :@
Maar even serieus; de reden dat er meer mannen in de gevangenis zitten is omdat mannen zich simpelweg over het algemeen vaker delinquent gedragen dan vrouwen. Statistisch gezien. Dat hoeft niet te betekenen dat er geen situaties voorkomen waarin wat milder wordt gereageerd op vrouwen dan op mannen, dat zal zeker ook gebeuren. Net als dat er milder gereageerd wordt op autochtonen vs allochtonen, of knappe mensen vs uglies. Ook zijn er situaties te bedenken waarin vrouwen juist harder worden behandeld dan mannen (denk aan zaken betreffende het ouderschap, als vrouw je kind verwaarlozen oid wordt vaak harder over geoordeeld als als een man dit doet).

En over je andere punt: ik denk dat veel mensen (inclusief feministen) het met je eens zijn dat ze gelijke rechten en behandeling voor mannen willen. In vele gevallen is het ook een win-win situatie; bij een samenleving waarin mannen gelijkwaardig behandeld worden, zijn vrouwen ook gebaat.
Eens :s)
  zondag 16 november 2014 @ 20:06:48 #264
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146720726
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:04 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Misschien niet zo vaak in Nederland of helemaal niet ik weet het niet daar heb ik de cijfers niet van maar in veel (westerse) landen wel.
En nee het is niet de fout van vrouwen ik merkte alleen op dat het een groot verschil is.

Ja, het verschil is groot, maar ik snap je punt in deze niet..

Vrouwen hebben het beter omdat ze zich minder vaak met criminele activiteiten bezig houden en daardoor het overgrote deel van de bevolking in gevang uit mannen bestaan?
Dat is dan toch echt iets wat die mannen zichzelf aan doen.
pi_146720761
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

We hadden het over in Nederland, in die landen valt er voor vrouwen ook nog heel veel te behalen.

Lagere straffen voor mannen in Nederland bestaat al even niet meer, dankzij een feministische groepering overigens.
Er zijn maar heel weinig voogdij zaken die echt tot voor de rechter komen, dan is het vaak ene kwestie waar de kinderen beter af zijn, ik ken gevallen waarbij dat bij de vader was en gevallen waarbij dat bij de moeder was, vaak telt de mening van het kind, hoe jong ook, ook mee en wordt daar ook rekening mee gehouden...

Dus nogmaals, waarin hebben vrouwen het zoveel beter?
Je hebt niet op al mijn punten antwoord gegeven.

En waarin hebben mannen het beter? Kom alsjeblieft niet aan met zaken zoals het 'glazen plafond', want het is aangetoond dat vrouwen daar zelf ook een rol inspelen. Als vrouw A voor vrouw B onderhandelt (laten we zeggen over salaris), dan regelt die hetzelfde salaris als man C. Maar als vrouw A of vrouw B voor zichzelf onderhandelen, regelt ze niet hetzelfde salaris als man C. De conclusie ligt voor de hand.
pi_146720801
quote:

[..]

Officieel niet, maar ik denk dat het in de praktijk wel anders zit.
  zondag 16 november 2014 @ 20:09:09 #267
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146720823
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:04 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

[..]

Moet ik de posts er bij halen?

Verder heeft de politiek het vaak (gehad) over vrouwen quotas in de top en politiek iets wat mij onwenselijk lijkt wat vinden jullie daar van?
Ik sta er dubbel in.
In Denemarken is er een periode ook een krijgen vrouwenquota geweest, en het heeft geholpen, het heeft zodanig geholpen dat ze de vrouwenquota hebben afgeschaft, gezien het niet meer nodig was.
Ik ben uit principe tegen positieve discriminatie, maar blijkbaar is het wel iets wat voor nu nodig is.
  zondag 16 november 2014 @ 20:11:08 #268
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146720912
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:08 schreef netchip het volgende:

[..]

Officieel niet, maar ik denk dat het in de praktijk wel anders zit.
Vast wel, zo zullen allochtonen ook harder bestraft worden.
Maar dat komt omdat er een persoon is die dan die keuze maakt, volgens de wet mag het niet.
pi_146720952
Vrouwenquota's. :') Beetje mensen kunstmatig in de top van een bedrijf proberen te krijgen. :')

Als vrouwen beter waren in het besturen van een bedrijf, zaten die vrouwen wel in het bestuur. Een bedrijf is namelijk vaak meritocratisch, en is erop gericht om haar winst te maximaliseren. In theorie. Mannen hebben blijkbaar bepaalde kwaliteiten die waardevol zijn voor een bedrijf, die vrouwen niet hebben.
pi_146720999
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dat is juist de schuld van dezelfde sociale constructen die de grondslag zijn van het verschil tussen mannen en vrouwen in de samenleving dat feministen proberen te bestrijden...
Precies.
Ik denk dat mensen vaak van mening zijn dat feminisme in deze tijd in het westen bullshit is, dat er onnodig gezeikt wordt, etc etc. omdat het niet zozeer gaat om wettelijke regelingen, wat dat betreft zit het voor het grootste deel wel prima in elkaar, maar juist om de sociale constructen. Het valt niet te ontkennen dat vrouwen en mannen wat dat betreft gewoon nog ongelijk zijn aan elkaar. En dat het beide sexen schaadt. Maargoed, da's voor velen lastig te begrijpen.
pi_146721060
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vrouwen komen er vaker mee weg wanneer de agent een man is, niet wanneer de agent een vrouw is.
Ook komen aantrekkelijke vrouwen er eerder mee weg.
Jij mag gokken wat de reden is. ;)
Omdat ze knapper zijn (in de ogen van de man)?

Toch kan je niet ontkennen dat hier een ongelijkheid speelt.
pi_146721080
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, het verschil is groot, maar ik snap je punt in deze niet..

Vrouwen hebben het beter omdat ze zich minder vaak met criminele activiteiten bezig houden en daardoor het overgrote deel van de bevolking in gevang uit mannen bestaan?
Dat is dan toch echt iets wat die mannen zichzelf aan doen.
Ik maak dan ook geen punt.
Als het gewoon ''toeval'' is (vrouwen zijn minder crimineel) en geen discriminatie vind ik het geen probleem.
Ik zit niet te wachten op meer vrouwelijke criminelen.
pi_146721087
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:24 schreef Arident het volgende:

[..]

Top. Dat is ook precies wat het feminisme wil. ^O^
Nee, het feminisme is voor het verbeteren van de rechten van de vrouw. Ik ben voor het gelijktrekken van alle rechten voor zowel mannen als vrouwen, zodat man en vrouw op geen enkele wijze benadeeld worden door hun geslacht. En het feminisme wil gelijke rechten voor de vrouw bereiken, maar niet gelijke rechten voor de man.
pi_146721147
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:13 schreef Arident het volgende:

[..]

Precies.
Ik denk dat mensen vaak van mening zijn dat feminisme in deze tijd in het westen bullshit is, dat er onnodig gezeikt wordt, etc etc. omdat het niet zozeer gaat om wettelijke regelingen, wat dat betreft zit het voor het grootste deel wel prima in elkaar, maar juist om de sociale constructen. Het valt niet te ontkennen dat vrouwen en mannen wat dat betreft gewoon nog ongelijk zijn aan elkaar. En dat het beide sexen schaadt. Maargoed, da's voor velen lastig te begrijpen.
Precies dit! ^O^

Mensen die dit niet begrijpen zouden misschien ook wat minder actief een mening moeten hebben in de hele discussie. Het vertroebelt de boel alleen maar en zorgt er voor dat 'feminisme' een vies woord word
Ik heb ook geen mening over hoe de verzorgingsstaat aangepast moet worden om in de toekomst meer rendabel te zijn omdat ik weet dat ik er te weinig van begrijp (en ik heb heus een serieuze poging gedaan om het duidelijk te krijgen en er originele gedachten in te hebben)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 16 november 2014 @ 20:22:37 #275
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146721457
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:14 schreef Gewas het volgende:

[..]

Omdat ze knapper zijn (in de ogen van de man)?

Toch kan je niet ontkennen dat hier een ongelijkheid speelt.
Natuurlijk is dat ongelijkheid, maar dat doen mannen zichzelf toch aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')