quote:Huisuitzettingen
Uit onderzoek blijkt dat als gevolg van de economische crisis het aantal zelfmoorden fors is gestegen.
Tussen 2008 en 2012 nam het aantal suïcides met 30 procent toe.
In dezelfde periode stegen ook de werkloosheid, de hoeveelheid schulden en betalingsachterstanden en het aantal huisuitzettingen flink.
Deurwaarders hebben het daardoor drukker dan ooit. GGN heeft momenteel meer dan één miljoen dossiers open staan.
Wat wil je dan? Dat je gewoon je rekeningen kunt verscheuren en dan vrolijk verder kunt gaan?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:23 schreef Dven het volgende:
DeurwaardersIncassobureau's
![]()
Zelf geen last van maar wat een gore uitzuigers zijn dat zeg![]()
![]()
Verbaas me er altijd over dat die praktijken in Nederland toegestaan zijn.
Over het algemeen krijg je er nooit mee te maken, maar als je lang genoeg hardnekkig je rekeningen weigert te betalen, dan staan ze op een dag aan je deur, en in principe is dat maar goed ook, anders zou het wel een flinke puinhoop worden hier.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:23 schreef Dven het volgende:
![]()
![]()
http://www.npo.nl/rambam-incassobureaus/20-01-2014/VARA_101342267quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:23 schreef Dven het volgende:
![]()
![]()
Het is ook prima als al hun bezittingen nog boven de schuld uitkomen qua waarde.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:47 schreef superniger het volgende:
Tsja.
Eerst schuld aflossen. Daarna mag je zelfmoord plegen.
Wat daar in dat filmpje allemaal gebeurt is wel heel extreem, en ik twijfel dan ook aan de echtheid van dat alles. Over het algemeen geven incassobureau's de zaak na enige tijd uit handen aan de gerechtsdeurwaarder, en dan pas heb je een echt probleem.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:31 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
http://www.npo.nl/rambam-incassobureaus/20-01-2014/VARA_101342267
Oeh wat hard en controversieel weer! Ik ga nu direct naar buiten om aan de gansche creatie je boodschap door te geven, dat al Gods schepselen gewaar mogen worden van een dergelijke stoerheid!quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:47 schreef superniger het volgende:
Tsja.
Eerst schuld aflossen. Daarna mag je zelfmoord plegen.
Het is wel een extreem voorbeeld, maar ik geloof oprecht dat er genoeg incassobureaus zijn, opgezet door beunhazen, die op een dergelijke manier te werk gaan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat daar in dat filmpje allemaal gebeurt is wel heel extreem, en ik twijfel dan ook aan de echtheid van dat alles. Over het algemeen geven incassobureau's de zaak na enige tijd uit handen aan de gerechtsdeurwaarder, en dan pas heb je een echt probleem.
Meh...in de guldentijd was dit ook dagelijkse kost.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Met dank aan de Euro die deze crisis mogelijk maakte
Google voor de grap eens naar Eef Hoos.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:54 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Het is wel een extreem voorbeeld, maar ik geloof oprecht dat er genoeg incassobureaus zijn, opgezet door beunhazen, die op een dergelijke manier te werk gaan.
Eef doet je een schemerlamp met explosieven cadeau maar te stom voor een goede ontsteker Hoos?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Google voor de grap eens naar Eef Hoos.Dat was een of andere aso Hagenees die met een paar kleerkasten bij je naar binnen kwam en vervolgens met fysiek geweld ging dreigen als je niet onmiddelijk betaalde.
Yup die Hoos.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eef doet je een schemerlamp met explosieven cadeau maar te stom voor een goede ontsteker Hoos?
Eef mijn beveiligingsmedewerkers jatten je magazijn leeg Hoos?
Eef drugs Hoos?
en de hr Blok die alle huurders aan het opknopen is om de villas wat duurder te krijgenquote:Op dinsdag 11 november 2014 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Met dank aan de Euro die deze crisis mogelijk maakte
Bedankt voor het illustreren van mijn puntquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Google voor de grap eens naar Eef Hoos.Dat was een of andere aso Hagenees die met een paar kleerkasten bij je naar binnen kwam en vervolgens met fysiek geweld ging dreigen als je niet onmiddelijk betaalde.
Zo gek als een bos uien trouwens, en verdomt gevaarlijkquote:
Point taken, maar dit was gewoon een zeer extreem geval, en uiteraard zo illegaal als de pest. Normale incassobureaus die zich gewoon aan de wet houden komen doorgaans niet aan je deur.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:10 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Bedankt voor het illustreren van mijn punt
Leeft ie trouwens nog? Ik had gehoord dat ie in het buitenland is gaan wonen, Portugal geloof ik. Iets teveel vijanden gemaakt hier?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo gek als een bos uien trouwens, en verdomt gevaarlijk
Dat ben ik geheel met je eens. Maar er zullen ongetwijfeld wel een aantal schimmige incassobureaus zijn die er net een beetje tussen in zitten en wat dubieuze methoden hanteren.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Point taken, maar dit was gewoon een zeer extreem geval, en uiteraard zo illegaal als de pest. Normale incassobureaus die zich gewoon aan de wet houden komen doorgaans niet aan je deur.
Ergens eens, maar het beleid laat ook veel te wensen over. Als het om schulden gaat kan ineens heel erg veel en veel deurwaarders/incassobureau's houden zich toch wel aan de wetten. Een dreigbrief met een datum erin is natuurlijk niet per definitie rechtsgeldig maar kan wel als een ''motivatie'' gebruikt worden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:21 schreef thom_05 het volgende:
Incassobureaus onder strenge toezicht zetten. Het zijn helaas maffia praktijken die zij hanteren.
Volgens Wikipedia bedrijft hij een dierencrematorium in portugal en kreeg hij in de Maddie zaak bezoek van de politiequote:Op dinsdag 11 november 2014 15:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Leeft ie trouwens nog? Ik had gehoord dat ie in het buitenland is gaan wonen, Portugal geloof ik. Iets teveel vijanden gemaakt hier?
Dertig euro voor een afschrijving van 17 euro rekenen omdat je vergeten bent een rekening te betalenquote:Op dinsdag 11 november 2014 14:23 schreef Dven het volgende:
![]()
![]()
En de twee herinneringenquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dertig euro voor een afschrijving van 17 euro rekenen omdat je vergeten bent een rekening te betalen
Dat doen bankiers toch ook zo?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:26 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat je gewoon je rekeningen kunt verscheuren en dan vrolijk verder kunt gaan?
Gewoon die oorspronkelijke 17 euro betalen en zeggen dat je het betaald hebt. Wat gaan ze doen die incasso bureau's?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dertig euro voor een afschrijving van 17 euro rekenen omdat je vergeten bent een rekening te betalen
kan ik 10.000 euro van jou lenen en dan fuck you zeggen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doen bankiers toch ook zo?
Ja, en daarna de herinnering genegeerd hebt. En toen de aanmaning genegeerd hebt. En toen de laatste betalingsmogelijkheid genegeerd hebt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, mijn geld zit in techfondsen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
kan ik 10.000 euro van jou lenen en dan fuck you zeggen?
Tja, sommige mensen hebben niet zo veel geld.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en daarna de herinnering genegeerd hebt. En toen de aanmaning genegeerd hebt. En toen de laatste betalingsmogelijkheid genegeerd hebt.
Dezit m eerder in het feit dat je simpelweg niet je shit betaald en in het feit dat je blijkbaar voor 17 euro al moeilijk moet doen.
Leve het neoliberalisme. Voor als je niet zelfmoorden hebt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:19 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)op_zelfdoding__.html
Het is belangrijk om te voorlkomen dat mensen met schulden zelfmoord plegen, want anders komen de corporatiedirecteuren niet aan hun jaarbonus
[..]
Als je het geld niet hebt moet je ook niet iets kopen waar je het geld niet voor hebt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen hebben niet zo veel geld.
Alsnog is het bedrag buitensporig hoogquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en daarna de herinnering genegeerd hebt. En toen de aanmaning genegeerd hebt. En toen de laatste betalingsmogelijkheid genegeerd hebt.
Dezit m eerder in het feit dat je simpelweg niet je shit betaald en in het feit dat je blijkbaar voor 17 euro al moeilijk moet doen.
Geld wat je niet hebt moet je niet uitgevenquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat dus, als je het niet hebt dan kan je het niet betalen. We hebben momenteel een systeem waarin bepaalde groepen arme mensen steeds armer worden, dit door talloze bezuinigingen, het tussen wal en schip vallen en uit de hand lopen van bepaalde vaste lasten waar je weinig aan kan doen (woning en zorg). Gevolg: meer criminaliteit, waaronder de vele wietplantage op zolder (dus ook meer risico op brand bij de meeste mensen in de straat) en meer schulden. Kan je wel blijven plukken en "naaahnahnahnaaahnaaaaaah" zeggen maar ze zullen het echt niet kunnen betalen. Daarom dat we schuldsanering hebben maar ook dat mag niet van onze medeburgers die last hebben van rechtse onderbuikgevoelens. Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee maar afgaande op wat ik er over heb gehoord is het bepaald geen pretje, zie maar eens een paar jaar lang met 100-150 Euro per maand rond te komen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat denk je dat de kosten zijn die jouw aso gedrag veroorzaakt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Alsnog is het bedrag buitensporig hoog
Weet je wanneer je daarhelemaal geen last van hebt? Als je je shit gewoon betaald of gewoon geen shit koopt die je niet kunt betalen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Alsnog is het bedrag buitensporig hoog
Dat is wel erg makkelijk. je moet wonen, je moet verzekerd zijn, je moet.... tegen de tijd dat er iets te kiezen valt is bij veel mensen het geld al op.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je het geld niet hebt moet je ook niet iets kopen waar je het geld niet voor hebt.
Maar geld voor drugs heb je wel, weet je, maak die schulden eens bij je dealersquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is wel erg makkelijk. je moet wonen, je moet verzekerd zijn, je moet.... tegen de tijd dat er iets te kiezen valt is bij veel mensen het geld al op.
Ja, want DAT is pas erg!quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:37 schreef Loveless85 het volgende:
Dat ze niet zelf met schuldgevoelens blijven zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Niet iedereen met schulden gaat meteen aan de drugs.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar geld voor drugs heb je wel, weet je, maak die schulden eens bij je dealers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, want DAT is pas erg!Nou ja, die mensen doen ook 'maar' gewoon hun werk. Dus ja, dat is best erg als die zelf in een depressie raken omdat een of ander Woensel-West figuur voor de trein springt. De deurwaarders veroorzaken die schulden niet hé...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dus? Mensen die weinig geld hebben en ook niet meer uitgeven dan ze kunnen krijgen geen incassobureaus achter zich aan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is wel erg makkelijk. je moet wonen, je moet verzekerd zijn, je moet.... tegen de tijd dat er iets te kiezen valt is bij veel mensen het geld al op.
Dat zijn mensen die wel hun rekeningen kunnen betalen, neem ik aan? Maar daar had ik het dus niet over.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dus? Mensen die weinig geld hebben en ook niet meer uitgeven dan ze kunnen krijgen geen incassobureaus achter zich aan.
Je kunt je rekeningen betalen als je simpelweg geen geld uitgeeft aan andere dingen waardoor je je rekeningen niet meer kunt betalen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die wel hun rekeningen kunnen betalen, neem ik aan? Maar daar had ik het dus niet over.
Tot je vrouw je financiën sloopt en je zelf zo'n tokkie bent.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je kunt je rekeningen betalen als je simpelweg geen geld uitgeeft aan andere dingen waardoor je je rekeningen niet meer kunt betalen.
Dat betekent voor sommige mensen dat ze niks kunnen. Shit happens. Mensen die het dan toch doen zijn aso's en tokkies. Ik heb er geen medelijden mee.
Een beetje tokkie of aso betaalt gewoon nooit en heeft schijt aan die particuliere incasso bureau's.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:44 schreef CoolGuy het volgende:
Mensen die het dan toch doen zijn aso's en tokkies. Ik heb er geen medelijden mee.
quote:De politie heeft in Rotterdam een 35-jarige automobilist uit Haarlem aangehouden die voor ruim 10.000 euro aan verkeersboetes niet had betaald. De man bleek voor liefst 21 overtredingen te worden gezocht, voornamelijk in het verkeer. Daarnaast moest hij nog een werkstraf uitvoeren.
De politie maakte vandaag bekend dat zij de man gisteren op de A16 op het spoor was gekomen via het kentekenherkenningssysteem (ANPR). Op de A13 bij Rotterdam The Hague Airport werd de bestuurder door de politie aan de kant gezet. De Haarlemmer ging er rennend vandoor, maar hij kon kort daarna worden aangehouden.
Beslag
In de auto zat een 36-jarige vrouw die ook werd gezocht omdat zij nog voor 1217 euro aan boetes moest betalen. Omdat zij dit niet kon, nam de politie de auto in beslag.
Waarom zou die MIJN financiën slopen? Ze kan niet bij mijn spaarrekeningen, weet mijn pincodes niet en er staat niets wat van mij is op haar naam. Daarbij is ze mn vriendin, aangezien ik niet getrouwd ben.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tot je vrouw je financiën sloopt en je zelf zo'n tokkie bent.
Hahaha wat een tokkies. Dat is bij de opvoeding al mis gegaan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:49 schreef Loveless85 het volgende:
Dit soort mensen moeten we natuurlijk vooral heel zielig vinden, stel je voor dat ze depressief worden als de deurwaarder langskomt!
[..]
Heeft ie zelfmoord gepleegd. ?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:49 schreef Loveless85 het volgende:
Dit soort mensen moeten we natuurlijk vooral heel zielig vinden, stel je voor dat ze depressief worden als de deurwaarder langskomt!
[..]
Jij noemt de realiteit uitvluchten? Fact free politics, stemt VVD!quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom zou die MIJN financiën slopen? Ze kan niet bij mijn spaarrekeningen, weet mijn pincodes niet en er staat niets wat van mij is op haar naam. Daarbij is ze mn vriendin, aangezien ik niet getrouwd ben.
Dus vertel eens, waarom moet je allemaal uitvluchten bedenken om maar niet te hoeven toegeven dat mensen die schulden maken niet met geld om kunnen of willen gaan?
een kennisje van me die was verhuisd en tegelijk stond ze rood op haar rekening, de autoverzekering stuurde de maandnota van 35 euro. LETWEL 35 euroquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geld wat je niet hebt moet je niet uitgeven
Dan denk ik aan die achterlijke kutyanks die snel hun rifle pakken als iemand hun erf komt op rijden en kan ik ze enigszins begrijpen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:23 schreef Dven het volgende:
![]()
![]()
De realiteit is dat bij iedereen die een incassobureau aan de deur komt de oorzaak is dat de vrouw de financiën gesloopt heeft?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij noemt de realiteit uitvluchten? Fact free politics, stemt VVD!
Je shit niet voor elkaar hebben is je eigen schuldquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:58 schreef homme7 het volgende:
[..]
een kennisje van me die was verhuisd en tegelijk stond ze rood op haar rekening, de autoverzekering stuurde de maandnota van 35 euro.
De vorige huisbaas gooide haar post weg
3 weken later draaide de overheid een controle bestand langs de data van niet uitgeschreven auto's langs de data en ze kreeg een boete van 400 let wel 400 euro.
ze kon dat niet betalen want ze had nog wat extra verhuisuitgaven en ook bij de zorgverzekeraar, die er ook 30% bovenopgooit dan, kon de huur niet betalen en is haar huis uitgezet en moest bij haar broer gaan wonen
zoiets
Hij rende richting het spoorquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft ie zelfmoord gepleegd. ?
nee ze kon niet rood staan , ze had het prima voor elkaarquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je shit niet voor elkaar hebben is je eigen schuld
Hoop blabla, maar het probleem is toch gewoon dat ze;quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:58 schreef homme7 het volgende:
[..]
een kennisje van me die was verhuisd en tegelijk stond ze rood op haar rekening, de autoverzekering stuurde de maandnota van 35 euro. LETWEL 35 euro
De vorige huisbaas gooide haar post weg
3 weken later draaide de overheid een controle bestand langs de data van niet uitgeschreven auto's langs de data en ze kreeg een boete van 400 let wel 400 euro. wegens onverzekerd rijden
ze kon dat niet betalen want ze had nog wat extra verhuisuitgaven en ook bij de zorgverzekeraar, die er ook 30% bovenopgooit dan, kon de huur niet betalen en is haar huis uitgezet en moest bij haar broer gaan wonen
zoiets
Ze kon niet rood staan maar stond het toch? Als je rood staat heb je je shit gewoon niet voor elkaar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:00 schreef homme7 het volgende:
[..]
nee ze kon niet rood staan , ze had het prima voor elkaar
Jij trekt het je wel aan he?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oeh wat hard en controversieel weer! Ik ga nu direct naar buiten om aan de gansche creatie je boodschap door te geven, dat al Gods schepselen gewaar mogen worden van een dergelijke stoerheid!
Nogal raar om daar medelijden mee te hebben, het is immers hun eigen schuld.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat niet wegneemt dat ik weinig medeleven heb met mensen die bewust schulden maken en weten dat ze die niet gaan betalen.
Ik zou die strijd niet aan gaan of je moet een advocaat zijn die gespecialiseerd is op dat gebied, een advocatenkantoor runnen (en 10 van je eigen advocaten tegenover de deurwaarderskantoor zetten) of vermogend zijn en topadvocaat kunnen inhuren.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:31 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
http://www.npo.nl/rambam-incassobureaus/20-01-2014/VARA_101342267
D niet bij de post doorgegeven dat je verhuist zodat je een half jaar lang alle post krijgt nagestuurdquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoop blabla, maar het probleem is toch gewoon dat ze;
A) haar verhuizing niet doorgeeft
B) niet opmerkt dat ze die maandbetaling heeft gemist
C) niet snapt dat het voor dingen als verzekering verstrekkende gevolgen kan hebben.
150 euro per maand?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat dus, als je het niet hebt dan kan je het niet betalen. We hebben momenteel een systeem waarin bepaalde groepen arme mensen steeds armer worden, dit door talloze bezuinigingen, het tussen wal en schip vallen en uit de hand lopen van bepaalde vaste lasten waar je weinig aan kan doen (woning en zorg). Gevolg: meer criminaliteit, waaronder de vele wietplantage op zolder (dus ook meer risico op brand bij de meeste mensen in de straat) en meer schulden. Kan je wel blijven plukken en "naaahnahnahnaaahnaaaaaah" zeggen maar ze zullen het echt niet kunnen betalen. Daarom dat we schuldsanering hebben maar ook dat mag niet van onze medeburgers die last hebben van rechtse onderbuikgevoelens. Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee maar afgaande op wat ik er over heb gehoord is het bepaald geen pretje, zie maar eens een paar jaar lang met 100-150 Euro per maand rond te komen.
Kan ook nog. Anyway, het is zuur, maar ik kan er geen medelijden mee hebben. Die dingen gebeuren, en zeker áls je vrij krap zit moet je toch gewoon zorgen dat je dit soort vermijdbare tegenvallers niet voor je kiezen krijgt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
D niet bij de post doorgegeven dat je verhuist zodat je een half jaar lang alle post krijgt nagestuurd
En het is duidelijk wat de linkse usual suspects hier willen, geen enkele eigen verantwoording, op de grote hoop schijten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kan ook nog. Anyway, het is zuur, maar ik kan er geen medelijden mee hebben. Die dingen gebeuren, en zeker áls je vrij krap zit moet je toch gewoon zorgen dat je dit soort vermijdbare tegenvallers niet voor je kiezen krijgt.
En ik heb een pleurishekel aan mensen die het woord 'zomaar' misbruiken voor situaties waar ze zelf in zijn beland.
Ja en toen kreeg ik ZOMAAR een bekeuring, ja en toen was mijn zorgverzekering ZOMAAR 30% duurder, en ja de huisbaas gooide ZOMAAR m'n post weg.
Nee, niks zomaar. Eigen schuld, niet goed opgelet.
en dat de post niet doorgestuurd wordt en dat de overheid idiote boetes uitdeelt zonder een regeling te bieden en dat ze halve dagen werkt, maar nu wwoont ze lekker bij haar broer, ook eukquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoop blabla, maar het probleem is toch gewoon dat ze;
A) haar verhuizing niet doorgeeft
B) niet opmerkt dat ze die maandbetaling heeft gemist
C) niet snapt dat het voor dingen als verzekering verstrekkende gevolgen kan hebben.
Als de post niet doorgestuurd wordt dan ga je je post halen. Alsof het niet opvalt dat je ineens niks meer ontvangt. Daarnaast kun je elke rekening gewoonopvragen qua gegevens en dan alsnog betalen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:08 schreef homme7 het volgende:
[..]
en dat de post niet doorgestuurd wordt en dat de overheid idiote boetes uitdeelt zonder een regeling te bieden
Serieus, hoe is dat allemaal niet haar probleem?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:08 schreef homme7 het volgende:
[..]
en dat de post niet doorgestuurd wordt en dat de overheid idiote boetes uitdeelt zonder een regeling te bieden en dat ze halve dagen werkt, maar nu wwoont ze lekker bij haar broer, ook euk
nou meer dat de overheid medeschuldig is aan het opleggen van enorme lasten , zorgkosten + 30%, boetes en huur, voor mensen waarvan soms de partner geen werk meer heeftquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:09 schreef theunderdog het volgende:
Maar wacht even: men maakt schulden (volledig bewust), men moet dat betalen maar men doet dat niet, incassobureaus gaan zich ermee bemoeien - incassobureaus zijn het kwaad.
Is dit een beetje de correcte samenvatting?
Schulden maken doe je toch echt zelf.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:20 schreef homme7 het volgende:
[..]
nou meer dat de overheid medeschuldig is aan het opleggen van enorme lasten , zorgkosten + 30%, boetes en huur, voor mensen waarvan soms de partner geen werk meer heeft
ik denk dat daar de pijn zit
Ik denk dat de pijn zit bij dat mensen niet met geld om kunnen gaan. Lekker de verantwoording buiten jezelf leggen is makkelijk en dat doe jij dan ook gretig.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:20 schreef homme7 het volgende:
[..]
nou meer dat de overheid medeschuldig is aan het opleggen van enorme lasten , zorgkosten + 30%, boetes en huur, voor mensen waarvan soms de partner geen werk meer heeft
Flikker toch opquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:20 schreef homme7 het volgende:
[..]
Als je schuld op schuld blijft maken dan is het niet gek dat er eens iemand voor de deur staat om het op te halen of niet?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:23 schreef Dven het volgende:
![]()
![]()
Inderdaad, maar het is erg kort door de bocht om een oordeel te geven als ellende je pad kruist.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Schulden maken doe je toch echt zelf.
Ik geen oordeel over hun ellende, ik oordeel over het feit dat mensen in de schulden komen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het is erg kort door de bocht om een oordeel te geven als ellende je pad kruist.
Ziekte, ontslag, scheiding en verzekeringen(die dwars liggen) zijn enkele voorbeelden. Dan kun je jarenlang nooit schulden maken en plots zit je in de shit.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik geen oordeel over hun ellende, ik oordeel over het feit dat mensen in de schulden komen.
In wat voor situatie je ook zit, schulden maken hoeven niet in Nederland. Dan ben je gewoon erg dom geweest.
Het is heel erg makkelijk om schulden te maken in Nederland.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik geen oordeel over hun ellende, ik oordeel over het feit dat mensen in de schulden komen.
In wat voor situatie je ook zit, schulden maken hoeven niet in Nederland. Dan ben je gewoon erg dom geweest.
Nee, dat overkomt je niet zomaar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ziekte, ontslag, scheiding en verzekeringen(die dwars liggen) zijn enkele voorbeelden. Dan kun je jarenlang nooit schulden maken en plots zit je in de shit.
Ben jij God in burger?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat overkomt je niet zomaar.
Je doet het zelf.
Dus er gebeuren nooit ongelukken in Nederland? Mensen worden nooit onverwacht ontslagen? Bedrijven gaan nooit zomaar failliet? Verzekeringsmaatschappijen liegen noit de boel rond? Er wordt nooit fraude gepleegd?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat overkomt je niet zomaar.
Je doet het zelf.
Nee, wel iemand die niet in de schulden terecht zal komen.quote:
Het is makkelijk ja, dat betekent niet dat het hoeft. Het is vrijwel altijd eigen schuld.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:32 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het is heel erg makkelijk om schulden te maken in Nederland.
Allemaal zaken waar je zelf bij bent.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:36 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dus er gebeuren nooit ongelukken in Nederland? Mensen worden nooit onverwacht ontslagen? Bedrijven gaan nooit zomaar failliet? Verzekeringsmaatschappijen liegen noit de boel rond? Er wordt nooit fraude gepleegd?
In welk Nederland woon jij eigenlijk want het klinkt wel als paradijs op aard?
quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, wel iemand die niet in de schulden terecht zal komen.
Simpelweg omdat ik daar op let, hoef je geen "god" voor te zijn. Gewoon een IQ boven de 105 is genoeg.
Ik ben benieuwd als je huis afbrand en een verzekering trekt het jaren uit om je uit te betalen. Dan piep je wel anders. Oh nee wacht. Als je huis afbrand ben je zelf schuld.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, wel iemand die niet in de schulden terecht zal komen.
Simpelweg omdat ik daar op let, hoef je geen "god" voor te zijn. Gewoon een IQ boven de 105 is genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |