abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 november 2014 @ 10:17:01 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_146525676
Het Nederlandse voornemen om het verdrag over sociale zekerheid op te zeggen zet de diplomatieke relatie met Marokko onder druk. De Marokkaanse regering voelt zich geschoffeerd en spreekt van een 'onvriendelijke daad'. Ambassadeur Abdel Bellouki waarschuwt bovendien dat het plan de remigratie van Nederlandse Marokkanen ontmoedigt en juist Marokkanen terug zal drijven naar Nederland.

Bellouki vindt dat Nederland zijn land een ultimatum heeft gesteld: 'take it or leave it'. De voorstellen zijn 'categorisch en egocentrisch'. 'Terwijl ze zeer gevoelig liggen in Marokko door de erg negatieve gevolgen voor Marokkaanse burgers die in hun legitieme rechten aangetast worden', aldus Bellouki.

Na wekenlange stilte reageert Marokko na aandringen van de Volkskrant voor het eerst op het kabinetsvoornemen om het verdrag op te zeggen waarin de export van uitkeringen naar Marokko is geregeld. Nederland heeft jaren bij Marokko aangedrongen op aanpassing van dat verdrag aan het zogenoemde woonlandbeginsel. Dit betekent dat uitkeringen bij export buiten de EU worden verlaagd conform de koopkracht in dat land. Turkije en Marokko zijn de belangrijkste exportlanden. Voor Turkije geldt een uitzondering door het Associatieverdrag met de EU, voor Marokko vormt het sociale zekerheidsverdrag een obstakel.

Voor veel uitkeringen die naar Marokko worden overgemaakt, betekent het woonlandbeginsel dat ze 40 procent lager uitvallen. Nederland wil ook de export van kinderbijslag, het kindgebonden budget en de vergoeding van zorgkosten stopzetten. Omdat Marokko niet meewerkte, wil het kabinet het verdrag per 2016 opzeggen. Voor minister Lodewijk Asscher (PvdA) gaat het om een principekwestie. Een Kamermeerderheid van PVV, CDA, CU, SGP en VVD steunt die opstelling en desnoods het opzeggen van het verdrag.

'Uitkeringen aan Marokkanen in Marokko worden met 40 procent verlaagd, terwijl zij dezelfde bijdrage hebben geleverd als hun Nederlandse collega's', zegt ambassadeur Bellouki. 'Ik begrijp dat niet. Veel Marokkanen vinden het discriminerend.' Als Nederland het verdrag daadwerkelijk opzegt, zal dat zeker gevolgen hebben voor de relatie met Marokkko, kondigt Bellouki aan. 'Wij hebben er niet om gevraagd. Wij wensten de verhouding en samenwerking te versterken. Marokko en de Marokkaanse maatschappij zien opzegging als een onvriendelijke daad.' Hij vindt het 'spijtig' dat er nu al schade is, zoals bij een project met het Amsterdamse Tropenmuseum. Dat was volgens directeur Stijn Schoonderwoerd 'enkele tonnen' toegezegd voor een drie jaar durende Marokko-expositie. Die toezegging is in de ijskast gezet.

Marokko is niet betrokken geweest bij de studie die concludeert dat de kosten van levensonderhoud in Marokko 40 procent lager zijn. Ik heb gevraagd of de uitkering wordt verhoogd als een Marokkaan in Londen, Oslo, Zürich of Tokio gaat wonen. Het antwoord was nee.

— Abdel Bellouki Bellouki waarschuwt dat het kabinet zich in de vingers snijdt. 'Ons is verteld dat het idee is geld uit te sparen voor de Nederlandse overheid en belastingbetaler. Dat is 'peanuts', omdat opzegging pas per 2016 van kracht wordt en alleen voor nieuwe uitkeringen. Toekomstige uitkeringskandidaten blijven dan in Nederland en anderen komen terug naar Nederland om de volledige uitkering te krijgen. Als dat gebeurt, is er geen besparing voor Nederland.' Nu remigreren jaarlijks ruim duizend Marokkanen naar Marokko.

De ambassadeur plaatst vraagtekens bij het percentage waarmee Nederland de uitkeringen die naar Marokko worden overgemaakt, wil verlagen. 'Marokko is niet betrokken geweest bij de studie die concludeert dat de kosten van levensonderhoud in Marokko 40 procent lager zijn. Ik heb gevraagd of de uitkering wordt verhoogd als een Marokkaan in Londen, Oslo, Zürich of Tokio gaat wonen. Het antwoord was nee, omdat de kosten van levensonderhoud in Nederland het maximum zijn voor de uitkering. Het idee lijkt dus op maat gesneden voor Marokkanen. Veel Marokkanen zien dat als ondankbaarheid, omdat ze sinds de jaren zestig hebben bijgedragen aan de Nederlandse economie.'

Welke gevolgen de opzegging van het verdrag concreet zal hebben, wil Bellouki nog niet kwijt. Hij zegt wel dat Marokko vastbesloten is om verworven rechten te verdedigen en op te komen voor de belangen van Marokkanen in Nederland. 'Marokko zal alle middelen mobiliseren voor dat doel.'

http://www.volkskrant.nl/(...)-nederland~a3787440/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:24:18 #2
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_146525839
Dus ze gaan weg uit Nederland en willen dan wel al het geld behouden wat ze krijgen van de Nederlandse overheid? Of is dat te simpel?

Wat is de rol van de Marokkaanse overheid dan? Wat doe zij behalve zeuren dat ze geen gratis geld meer krijgen?
pi_146525903
Wow, pas in de vijfde alinea grijpen ze naar de welbekende " discriminatie of racisme" kaart.

quote:
Nederland wil ook de export van kinderbijslag, het kindgebonden budget en de vergoeding van zorgkosten stopzetten
Waarom betaald Nederland voor kinderen/uitgaven van kinderen die niet hier wonen :?
pi_146525971
Dit gaat ons gewoon flink meer kosten. Er gaat niemand weg meer en dan zijn ze duurder voor werkend Nederland.

Dus wederom een populistische maatregel. Om de oprotpremie af te schaffen.
pi_146525989
.

[ Bericht 34% gewijzigd door trucker3 op 12-11-2014 09:39:54 ]
pi_146526021
Nou, ik hoop dat onze F-16 rond die tijd weer terug is in Nederland...

Alle gekheid op een stokje, In Nederland zijn de uitkeringen natuurlijk gebaseerd op de kosten van levensonderoud in Nederland; daar wordt dan ook de huurtoeslag, zorgtoeslag etc. op gebaseerd.

Als Nederland de betrekkingen met Marokko dan toch zo belangrijk vindt; geef ze dan het volle pond en verzin een belasting die alles meteen weer afneemt (onvoorziene kosten ftw), dan kan toch gewoon in een week of twee? Één berichtje in de krant en Nederlanders zijn zó 642 miljoen armer.
Racist
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:31:22 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146526028
Het is sowieso raar dat een uitkering betaald wordt door een ander land dan het land waar je verblijft.
pi_146526076
Te lang dwarsgelegen, dan krijg je dat gewoon. Gegokt en verloren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:31 schreef Toga het volgende:
Alle gekheid op een stokje, In Nederland zijn de uitkeringen natuurlijk gebaseerd op de kosten van levensonderoud in Nederland; daar wordt dan ook de huurtoeslag, zorgtoeslag etc. op
Niet meer dan logisch. Zoals het ook vanzelfsprekend zou moeten zijn dat de uitkeringen van de in Marokko wonende ontvangers worden aangepast aan het prijspeil aldaar.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146526128
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is sowieso raar dat een uitkering betaald wordt door een ander land dan het land waar je verblijft.
Het bezit van een Nederlands paspoort wordt dan ook wereldwijd beschouwd als een briefje "levenslang gratis geld voor familie en alle nakomelingen die erop volgen"
Is er iemand wakker in de regering? Kunnen we dit uitdelen NU stoppen?
Racist
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:38:10 #10
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_146526207
Kan ik ook lekker in het buitenland gaan wonen met behoud van een Nederlandse uitkering? :?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_146526240
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Bij een uitkering zoals een IVA kan ik nog wel begrijpen. Vind het vooral vreemd dat je zoiets als kinderbijslag naar het buitenland kunt meenemen.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:45:49 #12
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_146526406
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:38 schreef MPC60 het volgende:
Kan ik ook lekker in het buitenland gaan wonen met behoud van een Nederlandse uitkering? :?
Valt mee.

http://www.uwv.nl/particu(...)e-naartoe-kunt-nemen
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_146526524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:29 schreef Chadi het volgende:
Dit gaat ons gewoon flink meer kosten. Er gaat niemand weg meer en dan zijn ze duurder voor werkend Nederland.

Ik vraag me af of het duurder wordt voor Nederland. Indien men hier blijft dan wordt het geld ook hier uitgegeven.
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:52:32 #14
358523 IkStampOpTacos
pi_146526596
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:49 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het duurder wordt voor Nederland. Indien men hier blijft dan wordt het geld ook hier uitgegeven.
Waarom denk je anders dat Marokko tegen is? Die zien de influx van gratis kapitaal ineens verdampen natuurlijk. :')
-
pi_146527322
Ik zie niet in waarom er voor Marokko een uitzondering moet worden gemaakt. Gelijke monniken, gelijke kappen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146528097
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:19 schreef Montagui het volgende:
Ik zie niet in waarom er voor Marokko een uitzondering moet worden gemaakt. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Waren het maar monniken.. O~)
Racist
pi_146528275
Volgens mij was het voorstel van Nederland ook dat de bedragen werden aangepast naar de levensstandaard aldaar. Maar daar wilde Marokko niks van weten... dus toen kwam Nederland met dit tegenvoorstel.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:55:37 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146528324
Nederland probeert al jaren op een redelijke manier deze kwestie op te lossen maar Marokko doet of de neus bloedt.

Dus moet Nederland maar dreigen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_146528381
Ik vind het zeer onvriendelijk van NL.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_146528393
Een Marokkaan die fel uithaalt.

Voorspelbaar.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:59:07 #21
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_146528423
Nou en wij halen dan weer uit naar al het import-tuig dat de criminaliteitscijfers zit te overheersen.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_146528555
quote:
De voorstellen zijn 'categorisch en egocentrisch'.
Egocentrisch. Dat ze meer Nederlands geld die kant op willen zien blijven komen is uiteraard uit puur altruïstische overwegingen :D .
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:10:00 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_146528778
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:29 schreef Chadi het volgende:

Nog steeds goedkoper dan het zo laten als het nu is. Nu gaan ze immers weg en komt er een ander gezin voor terug.... Laat ze maar zitten, dan komt er geen nieuwe voor terug.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:16:24 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146528992
Och, is die ambassadeur weer aan het dreigen? Walgelijk mannetje. Zit dat verongelijkte in de Marokkaanse volksaard?
pi_146529071
Marokko kan het hendig aanvullen als ze dat zo belangrijk vinden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146529145
Krokodillentranen, dit (misschien niet specifiek dit maar wel soortgelijke zaken zoals weigering om inzage in het kadaster te geven) speelt al meer dan een decennium en al die tijd hebben ze in Marokko niet meegewerkt in de veronderstelling dat Nederland niets er aan kan doen. Nu grijpt Nederland een keer wel in.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146529195
Ben ik nu de enige die geen felle reactie ziet :?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:24:23 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_146529251
Is het ook niet mogelijk om Nederlandse nationaliteit van Marokkanen die terug geëmigreerd zijn naar Marokko in te trekken? Dan kunnen die mensen ook niet meer terug komen naar Nederland voor de volle uitkering. Ik bedoel maar als je al 10 jaar niet meer in Nederland verblijft heb je dan nog een Nederlandse nationaliteit nodig naast je Marokkaanse nationaliteit?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_146529258
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:22 schreef eight het volgende:
Ben ik nu de enige die geen felle reactie ziet :?
Het is de Volkskrant. ;)
De wens is de vader van de gedachte en zo.
#NoDAPL
pi_146529403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef nixxx het volgende:
Is het ook niet mogelijk om Nederlandse nationaliteit van Marokkanen die terug geëmigreerd zijn naar Marokko in te trekken? Dan kunnen die mensen ook niet meer terug komen naar Nederland voor de volle uitkering. Ik bedoel maar als je al 10 jaar niet meer in Nederland verblijft heb je dan nog een Nederlandse nationaliteit nodig naast je Marokkaanse nationaliteit?
Van alles is mogelijk maar het is volgens mij juridisch gezien lastig om dit er door te krijgen. Is het nodig? Gewoon betere regels over de uitkeringen. Je kan bijv. best in de Bijstandswet opnemen dat je daar enkel recht op hebt als je in Nederland woont.
#NoDAPL
pi_146529478
Dit geldt hopelijk niet pensioenuitkeringen en de AOW neem ik aan? Indien dit het geval zou zijn dan is het wel discriminerend omdat het dan puur om opgebouwde rechten gaat en de lokatie van huisvesting er niet toe doet.
pi_146530754
Lijkt me een logische beslissing en mag van mij nog wel radicaler. Uitkeringen als AOW, WAO, kinderbijslag en bijstand worden alleen betaald aan mensen die in Nederland woonachtig zijn
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:18:06 #33
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146530944
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:32 schreef happinessfordogs het volgende:
Dit geldt hopelijk niet pensioenuitkeringen en de AOW neem ik aan? Indien dit het geval zou zijn dan is het wel discriminerend omdat het dan puur om opgebouwde rechten gaat en de lokatie van huisvesting er niet toe doet.
AOW en pensioen snap ik nog wel maar de rest zou niet hoeven!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_146531126
Van AOW en Pensioen snap ik het wel. Dat mag overal zo. Maar wat moet je in godsnaam met bijv. kinderbijslag als je niet hier in Nederland woont? En dan maakt het niet uit of je Marokkaan ben of weet ik t Surinamer. Je woont immers niet hier.
Haters gonna hate.
pi_146531840
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Van AOW en Pensioen snap ik het wel. Dat mag overal zo. Maar wat moet je in godsnaam met bijv. kinderbijslag als je niet hier in Nederland woont? En dan maakt het niet uit of je Marokkaan ben of weet ik t Surinamer. Je woont immers niet hier.
Bovendien is het helemaal niet eens zeker of veel van die kinderen ook daadwerkelijk bestaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_146532752
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Van alles is mogelijk maar het is volgens mij juridisch gezien lastig om dit er door te krijgen. Is het nodig? Gewoon betere regels over de uitkeringen. Je kan bijv. best in de Bijstandswet opnemen dat je daar enkel recht op hebt als je in Nederland woont.
Volgens mij staat dat er voor Nederlanders al in; die moeten zelfs an die Arbeit voor hun uitkering. Alleen met Marokko zijn daar dus afwijkende afspraken over gemaakt ooit door de VVD toen zij veel goedkope arbeidskrachten wilden binnenhalen.
pi_146532847
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Gaat dat niet vooral over kinderen in Marokko van iemand die hier werkt/woont of een uitkering krijgt van de Nederlandse staat maar in Marokko woont?
pi_146532990
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Het bezit van een Nederlands paspoort wordt dan ook wereldwijd beschouwd als een briefje "levenslang gratis geld voor familie en alle nakomelingen die erop volgen"
Is er iemand wakker in de regering? Kunnen we dit uitdelen NU stoppen?
Bron dat dit wereldwijd zo beschouwd wordt.
Bron dat familie en alle nakomelingen ook geld krijgen.
pi_146533546
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:15 schreef Zolder het volgende:

[..]

Oost-europa maakt er anders ook goed gebruik van. Met alle fraude met uitkeringen en andere vergoedingen. Dit soort uitkeringen en vergoedingen moeten gewoon op landniveau geregeld worden IMHO.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:33:57 #40
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_146533803
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom denk je anders dat Marokko tegen is? Die zien de influx van gratis kapitaal ineens verdampen natuurlijk. :')
Groot kapitaal? 10 miljoen euro op jaarbasis. Daar bouw je net 10 meter autoweg van. Nederlandse-Marokkanen maken ca. 120 miljoen euro per jaar over aan Marokko. Alle buitenlandse Marokkanen en het cash (cq. investeringen) wat ze overmaken zit zeker in de miljard euro. 10 miljoen euro van de Nederlandse uitkeringen is maar een klein percentage daarvan. Dat zal de komende generaties minder worden. Nieuwe generaties gaan zich steeds meer richten op het geboorteland.

http://www.rijksoverheid.(...)lokale-economie.html

[ Bericht 15% gewijzigd door Jellereppe op 11-11-2014 14:44:11 ]
pi_146534405
Alle Marokkanen terug naar Marokkanië.
:')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_146534436
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:28 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Oost-europa maakt er anders ook goed gebruik van. Met alle fraude met uitkeringen en andere vergoedingen. Dit soort uitkeringen en vergoedingen moeten gewoon op landniveau geregeld worden IMHO.
Ik ben er dan ook een groot voorstander van om in Nederland verdiende premies gewoon linearecta over te maken aan het land van afkomst en wanneer die buitenlander daar aanspraak op wil maken hem naar dat land te verwijzen.
Dat zou een hoop gezeik, kosten en valse concurrentie schelen. Niks geen goedkope arbeiders meer omdat zij hier geen belastingen en premies hoeven te betalen (o.a. door schijnconstructies), geen financiële uitbuiting meer doordat zij een kaal netto minimumloon krijgen (als ze dat al krijgen) maar in het thuisland nog belastingen (en soms premies) moeten betalen daarover. Nederlandse arbeid is Nederlands loon, Nederlandse belastingen en premies en het Rijk maakt wat niet hier thuis hoort gewoon over naar het land van herkomst. Ook het risico dat buitenlanders hier even komen werken om daarna levenslang in een Nederlandse uitkering te duiken kan je zo voorkomen.
Opengrenzen voor arbeid, niet voor uitkeringen.

En dan verplichte koppeling werk-huisvesting verbieden.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:48:20 #43
358523 IkStampOpTacos
pi_146534455
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:33 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Groot kapitaal? 10 miljoen euro op jaarbasis. Daar bouw je net 10 meter autoweg van. Nederlandse-Marokkanen maken ca. 120 miljoen euro per jaar over aan Marokko. Alle buitenlandse Marokkanen en het cash (cq. investeringen) wat ze overmaken zit zeker in de miljard euro. 10 miljoen euro van de Nederlandse uitkeringen is maar een klein percentage daarvan. Dat zal de komende generaties minder worden. Nieuwe generaties gaan zich steeds meer richten op het geboorteland.

http://www.rijksoverheid.(...)lokale-economie.html
Waar haal jij groot kapitaal vandaan dan?
-
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:50:29 #44
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_146534545
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar haal jij groot kapitaal vandaan dan?
Ah, ik zie het al. Ik las 'groot' in plaats van 'gratis'.
  dinsdag 11 november 2014 @ 15:11:11 #45
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_146535487
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef nixxx het volgende:
Volgens mij verliest men na 10 jaar verblijf in het buitenland, als je eveneens de nationaliteit van dit land hebt (dubbel paspoort dus) , automatisch het Nederlanderschap.
ik denk zomaar dat de NL overheid een zeer goed database heeft waarin ze prima kunnen zien wie hiervoor in aanmerking komen. :Y
pi_146536479
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:15 schreef Zolder het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk, waarom anders komen bijvoorbeeld Eritreërs met karrenvol het land in en stoppen ze niet bij één van de 10 landen die ze passeren?
Nakomelingen; kinderbijslag? (Maar ik zie dat er schot in komt; 14 juni 2014 heeft de 1e kamer het wetsvoorstel aangenomen om de export van kinderbijslag te beëindigen). *O*
Racist
  dinsdag 11 november 2014 @ 15:42:10 #47
430880 mig72
De Professional
pi_146536873
Hoe zit het met uitkeringen naar andere landen buiten de EU dan? Het lijkt me dat Marrokko geen uitzondering moet zijn, dat er een gelijkwaardig beleid moet zijn.
pi_146540755
Goed dat Nederland er eens iets aan doet. Het is klaar! Daaaggg
Zonder wrijving geen glans
pi_146805921
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:49 schreef grimselman het volgende:

[..]

Het geld wat ze direct of indirect aan ze uitgeven gaat ook de grens over . Denk aan medicatie en aan dat soort dingen. Verder komt er natuurlijk ook een stop op uitleveren criminele tegoeden en onderzoeken die met financiële delicten te maken hebben. Dat levert meer op voor Marokko dan die oudjes met 20 miljoen euro per jaar.
En wat denk je van criminele socio trekkers die daar als koning leven. Daar gaan ze echt niet meer aan meewerken om ze hier financieel geplukt te krijgen. Dat laatste is denk ik ook meer geld per jaar dan wat die oudjes kosten.

Denk niet dat ze daar wakker van liggen als NL dit verdrag opzegt. Ze hebben daar al aangegeven dat ze dan alle andere verdragen met NL opzeggen. Volgens mij zitten ze er gewoon op te wachten om het als excuus te gebruiken straks en kunnen ze met een vinger wijzen deze kant op.
pi_146805968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Nog steeds goedkoper dan het zo laten als het nu is. Nu gaan ze immers weg en komt er een ander gezin voor terug.... Laat ze maar zitten, dan komt er geen nieuwe voor terug.
Nee hoor is meteen al veel duurder en de nieuwelingen komen gewoon via dezelfde weg als nu.
pi_146806122
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het geld wat ze direct of indirect aan ze uitgeven gaat ook de grens over . Denk aan medicatie en aan dat soort dingen. Verder komt er natuurlijk ook een stop op uitleveren criminele tegoeden en onderzoeken die met financiële delicten te maken hebben. Dat levert meer op voor Marokko dan die oudjes met 20 miljoen euro per jaar.
En wat denk je van criminele socio trekkers die daar als koning leven. Daar gaan ze echt niet meer aan meewerken om ze hier financieel geplukt te krijgen. Dat laatste is denk ik ook meer geld per jaar dan wat die oudjes kosten.

Denk niet dat ze daar wakker van liggen als NL dit verdrag opzegt. Ze hebben daar al aangegeven dat ze dan alle andere verdragen met NL opzeggen. Volgens mij zitten ze er gewoon op te wachten om het als excuus te gebruiken straks en kunnen ze met een vinger wijzen deze kant op.
Eén van de manieren waarop Marokko Nederland dwars kan zitten is door iets met de handel te doen. Het enige probleem? Zoveel handelt Nederland niet met Marokko. Ze kunnen ons boycotten en het zal nog steeds weinig uitrichten. Vandaar dat Henk Kamp, minister van Economische Zaken, denkt dat Marokko het over een andere boeg zal gooien: het is mogelijk dat ze niet meer mee zullen werken bij het uitzetten en berechten van uitgeprocedeerde asielzoekers en criminele immigranten.

Misschien dat het zo'n vaart niet loopt, maar het hoort blijkbaar wel degelijk bij de mogelijkheden. Marokko wil dat geld hebben. Punt. Dat wij er met zijn allen voor moeten betalen zal ze daar zorg zijn. Zij hebben er 'recht' op, en dat is het dan.

Nou nee dus. Als Marokko niet meer meewerkt in dat soort gevallen doen we het gewoon helemaal zelf; laat die mensen maar vast komen te zitten op een Marokkaans vliegveld, ons pakkie-an is het niet. Moet je eens kijken hoe snel Marokko last heeft van overlast en alsnog akkoord wil gaan met het oude plan van het kabinet.

http://www.dagelijksestan(...)land-met-maatregelen
#NoDAPL
pi_146806267
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eén van de manieren waarop Marokko Nederland dwars kan zitten is door iets met de handel te doen. Het enige probleem? Zoveel handelt Nederland niet met Marokko. Ze kunnen ons boycotten en het zal nog steeds weinig uitrichten. Vandaar dat Henk Kamp, minister van Economische Zaken, denkt dat Marokko het over een andere boeg zal gooien: het is mogelijk dat ze niet meer mee zullen werken bij het uitzetten en berechten van uitgeprocedeerde asielzoekers en criminele immigranten.

Misschien dat het zo'n vaart niet loopt, maar het hoort blijkbaar wel degelijk bij de mogelijkheden. Marokko wil dat geld hebben. Punt. Dat wij er met zijn allen voor moeten betalen zal ze daar zorg zijn. Zij hebben er 'recht' op, en dat is het dan.

Nou nee dus. Als Marokko niet meer meewerkt in dat soort gevallen doen we het gewoon helemaal zelf; laat die mensen maar vast komen te zitten op een Marokkaans vliegveld, ons pakkie-an is het niet. Moet je eens kijken hoe snel Marokko last heeft van overlast en alsnog akkoord wil gaan met het oude plan van het kabinet.

http://www.dagelijksestan(...)land-met-maatregelen
Die kunnen natuurlijk niet weer deze kant op gestuurd worden. Dan kunnen ze hier weer een andere procedure starten op kosten van het volk. :D . Het geld zit toch echt ergens anders mijnheer Kamp.
pi_146806561
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:20 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die kunnen natuurlijk niet weer deze kant op gestuurd worden.
Dat kan maar dan komen ze nog steeds Nederland niet binnen en dan worden ze gewoon weer op de volgende vlucht naar Marokko gezet. Het wordt dan een kwestie van wie de langste adem heeft. De vraag is hoe lang Marokko dan koppig gaat blijven. Ik durf het niet te voorspellen maar Nederland kan het in ieder geval veel langer volhouden.
Er is niet al te lang geleden (20xy) een film gemaakt die gaat over een man die vastzat op een luchthaven omdat die geen van beide landen in mocht, niet waar hij vandaan kwam en niet waar hij naar toe wou gaan. -slik-

quote:
Het geld zit toch echt ergens anders mijnheer Kamp.
Nederland moet in ieder geval niet met zich laten sollen, zeker niet door een land zoals Marokko wat bepaald geen wereldmacht is of daar ook maar bij in de buurt komt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 19-11-2014 13:47:56 ]
#NoDAPL
pi_146806963
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:42 schreef mig72 het volgende:
Hoe zit het met uitkeringen naar andere landen buiten de EU dan? Het lijkt me dat Marrokko geen uitzondering moet zijn, dat er een gelijkwaardig beleid moet zijn.
Marokko heeft een uitzonderingspositie door dat verdrag, voor andere landen was dit al ingevoerd. Daarom wil Nederland dat verdrag opzeggen. Turkije heeft een uitzonderingspositie doordat het samenwerkt met de EU.
Dit is de zoveelste keer dat Marokko met onze voeten speelt. In de jaren 90 had je al dat gezeik met het kadaster (niet doorgeven wat het vermogen is van de mensen die daar leven en een Nederlandse uitkering krijgen). Ik denk dat Nederland eens een keer een duidelijk signaal wil geven.
#NoDAPL
pi_146807318
Blijven straks weinig landen over voor Nederland waar ze goede relaties mee hebben

pi_146807774
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Blijven straks weinig landen over voor Nederland waar ze goede relaties mee hebben

Met welke landen zijn de relaties dan al verslechterd? Er was/is een ruzie met Rusland waar we wellicht dat neergestorte vliegtuig en een verijdelde aanslag op een Nederlandse politieke delegatie in Oekraïne aan te danken hebben. Het blijven haviken, die Russen. Ze testen ook nog steeds onze defensie uit door ons luchtruim en onze wateren (heel Europa) te betreden zonder toestemming. Buiten dat valt het volgens mij nogal mee.
#NoDAPL
pi_146808015
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met welke landen zijn de relaties dan al verslechterd? Er was/is een ruzie met Rusland waar we wellicht dat neergestorte vliegtuig en een verijdelde aanslag op een Nederlandse politieke delegatie in Oekraïne aan te danken hebben. Het blijven haviken, die Russen. Ze testen ook nog steeds onze defensie uit door ons luchtruim en onze wateren (heel Europa) te betreden zonder toestemming. Buiten dat valt het volgens mij nogal mee.
Je slikt de propaganda als zoete koek. Jaja, aanslag verijdeld dit dat, provocatie in luchtruim en wateren dit dat.

En dan voor het gemak vergeten dat andere landen precies hetzelfde doen bij Rusland. Ja, Rusland, het as van het kwaad _O-
pi_146808149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ze testen ook nog steeds onze defensie uit door ons luchtruim
_O- Dat is meer het uitwisselen van pornografisch materiaal tussen de piloten van de verschillende legers.
Wij hebben er in het ieder geval een aantal vrienden aan overgehouden tot de dag van vandaag.
pi_146808541
Zou ook boos worden als in de regering van Marokko zat. Daar gaat opeens 20% van hun nationaal inkomen weg.
pi_146808831
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je slikt de propaganda als zoete koek. Jaja, aanslag verijdeld dit dat, provocatie in luchtruim en wateren dit dat.
Emphasis word: "wellicht". :N
Dat de Russen regelmatig onze defensie testen is helaas geen speculatie, dat staat als een paal boven water. Dat geldt voor alle Europese landen. Het feit dat ze dat doen wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat ze ons zouden aanvallen op het moment dat die te zwak is.
#NoDAPL
pi_146809025
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

_O- Dat is meer het uitwisselen van pornografisch materiaal tussen de piloten van de verschillende legers.
Wij hebben er in het ieder geval een aantal vrienden aan overgehouden tot de dag van vandaag.
Het is ook wel een beetje grappig maar ze doen het natuurlijk niet voor niets. Mijn vermoeden: ze willen continue voorbereid zijn om op een mogelijke oorlog met bepaalde regio's zodat als er in de toekomst eens zo'n oorlog zou starten dat ze dan op dat moment voorbereid gaan zijn.
#NoDAPL
pi_146809103
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:19 schreef hafez1234 het volgende:
Zou ook boos worden als in de regering van Marokko zat. Daar gaat opeens 20% van hun nationaal inkomen weg.
Ik heb het straks nog even opgezocht, Marokko heeft ongeveer 8 keer zo weinig geld als Nederland terwijl het twee keer zo veel inwoners heeft. Dus 16 keer zo arm.
#NoDAPL
pi_146809133
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is ook wel een beetje grappig maar ze doen het natuurlijk niet voor niets. Mijn vermoeden: ze willen continue voorbereid zijn om op een mogelijke oorlog met bepaalde regio's zodat als er in de toekomst eens zo'n oorlog zou starten dat ze dan op dat moment voorbereid gaan zijn.
Wel nee joh. Het is gewoon een beetje spierballentaal, meer niet.
pi_146813051
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die acties zijn bedoeld als provocatie en om de reactiesnelheid te testen van de luchtverdediging van de NAVO-landen. Vind het maar kinderachtig apengedrag van die klote Russen.
  woensdag 19 november 2014 @ 17:07:05 #65
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146813679
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:

De landen die ertoe doen hebben geen problemen met Nederland.
  woensdag 19 november 2014 @ 17:08:59 #66
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_146813721
quote:

Goede relaties met Marokko zijn ook totaal niet belangrijk volgens mij... Dan is bijvoorbeeld Turkije een stuk belangrijker (want machtiger, groter, ontwikkelder etc).
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_146813929
Gaat dit eigenlijk over die oprot premie? Dat je als niet westerse allochtoon van +45 een bedrag x krijgt als je in je land van oorsprong gaat wonen. Dat zouden ze sowieso volledig moeten afschaffen. Tenzij het aantoonbaar goedkoper is.
pi_146822036
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb het straks nog even opgezocht, Marokko heeft ongeveer 8 keer zo weinig geld als Nederland terwijl het twee keer zo veel inwoners heeft. Dus 16 keer zo arm.
Goede berekening. _O-

Maar goed. We hebben het hier over een maximum besparing van Nederland van 7 miljoen in totaal. En dat is niet op jaarbasis, nee in totaal - over heel veel jaartjes. Marokko heeft het bedrag in één maand gedeeltelijk weten te compenseren door (n.a.v. dit grapje) meteen 1 miljoen euro aan subsidie richting een Nederlands museum terug te trekken.

Over de handel: Minister Kamp is even vergeten dat Nederland (vorig jaar) 300 miljoen euro alleen aan wapens heeft verkocht aan Marokko. Oops. Die 7 miljoen euro aan uitkeringen zal Marokko een rotzorg zijn - de koning hoeft een keer te boeren en die 7 miljoen komt uit zijn zak op tafel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mutant01 op 19-11-2014 21:13:29 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_146822086
wat kan ons de mening van marokko schelen. ow ja politiek en vriendjes.

nou van mij mag marokko de kolere krijgen.
pi_146824788
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
Maar goed. We hebben het hier over een maximum besparing van Nederland van 7 miljoen in totaal. En dat is niet op jaarbasis, nee in totaal - over heel veel jaartjes. Marokko heeft het bedrag in één maand gedeeltelijk weten te compenseren door (n.a.v. dit grapje) meteen 1 miljoen euro aan subsidie richting een Nederlands museum terug te trekken.

Over de handel: Minister Kamp is even vergeten dat Nederland (vorig jaar) 300 miljoen euro alleen aan wapens heeft verkocht aan Marokko. Oops. Die 7 miljoen euro aan uitkeringen zal Marokko een rotzorg zijn - de koning hoeft een keer te boeren en die 7 miljoen komt uit zijn zak op tafel.
Het is waarschijnlijk inderdaad meer een principiële kwestie dan een financiële, ze zijn allicht het gesol van die Marokkanen zat.
Denk jij dat dat museum er wakker van ligt dat Marokko die subsidie intrekt? :?
Gegadigden genoeg hoor.
#NoDAPL
pi_146825191
quote:
Zo, 20% van hun nationaal inkomen. Dus 10 miljoen euro is volgens jou 20% van het nationaal inkomen. Tuurlijk, de Marokkaanse economie is belachelijk klein, maar jij brengt het naar een heel nieuw niveau. Het BNP was 104/105 miljard dollar in 2013. Ik denk dat 0,02% eerder in de buurt komt als het al niet minder is.
pi_146825223
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:16 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zo, 20% van hun nationaal inkomen. Dus 10 miljoen euro is volgens jou 20% van het nationaal inkomen. Tuurlijk, de Marokkaanse economie is belachelijk klein, maar jij brengt het naar een heel nieuw niveau.
ga weg mocro
pi_146825235
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:17 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

ga weg mocro
Ga weg jood
  woensdag 19 november 2014 @ 22:18:16 #74
430880 mig72
De Professional
pi_146825254
quote:
Waarom gaat 10 miljoen euro van NL richting Marokko? Ontwikkelingshulp of zoiets?
  woensdag 19 november 2014 @ 22:18:39 #75
430880 mig72
De Professional
pi_146825274
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:17 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

ga weg mocro
Hee hee doe netjes.
pi_146825297
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:18 schreef mig72 het volgende:

[..]

Hee hee doe netjes.
Een racist vragen om netjes te doen. Kom, kom.
  woensdag 19 november 2014 @ 22:20:26 #77
430880 mig72
De Professional
pi_146825353
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:19 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een racist vragen om netjes te doen. Kom, kom.
Er bestaan toch verschillende maten van racisme? Niet alle racisten over een kam scheren.
pi_146825535
Een bazenactie zou zijn:

quote:
Hi Ab,

tl;dr

liefs, Mark
pi_146827242
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:16 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zo, 20% van hun nationaal inkomen. Dus 10 miljoen euro is volgens jou 20% van het nationaal inkomen. Tuurlijk, de Marokkaanse economie is belachelijk klein, maar jij brengt het naar een heel nieuw niveau. Het BNP was 104/105 miljard dollar in 2013. Ik denk dat 0,02% eerder in de buurt komt als het al niet minder is.
Het gaat hier niet eens om 10 maar hooguit 7 miljoen. Het is voor Marokko wel een mooie stok om mee te slaan. Denk aan de visserijverdragen waar Nederlandse vissers nu gebruik van maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146827273
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet eens om 10 maar hooguit 7 miljoen. Het is voor Marokko wel een mooie stok om mee te slaan. Denk aan de visserijverdragen waar Nederlandse vissers nu gebruik van maken.
We zullen zien hoe het zich ontwikkeld.
pi_146827327
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Goede berekening. _O-

Als Marokko er daadwerkelijk zo weinig aan heeft hoeven ze er ook niet zoveel ophef over te maken.
pi_146827370
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

We zullen zien hoe het zich ontwikkeld.
Speldenprikjes over en weer as usual. Er gaat op grote schaal in ieder geval weinig gebeuren. Allemaal symboolpolitiek.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146827403
quote:
14s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als Marokko er daadwerkelijk zo weinig aan heeft hoeven ze er ook niet zoveel ophef over te maken.
Als er geen ophef is dan is er ook geen zichtbare stok. We hebben het hier over zeven miljoen.. dat is op landniveau..... helemaal niets.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146827614
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als er geen ophef is dan is er ook geen zichtbare stok. We hebben het hier over zeven miljoen.. dat is op landniveau..... helemaal niets.
Dus hoeft Marokko zich er niet zo druk over te maken.
pi_146827743
quote:
Op woensdag 19 november 2014 23:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus hoeft Marokko zich er niet zo druk over te maken.
Volgens mij begrijp je het principe van symboolpolitiek niet helemaal. Het is vrij duidelijk dat beide landen dit onderwerp daarvoor gebruiken. Als Marokko zich daadwerkelijk druk had gemaakt dan had het niet nu pas op de gang van zaken gereageerd. En ook nog pas na aandringen van de Volkskrant. Een nieuwsitem van hooguit 2 minuten op de nationale nieuwszender getuigt ook weinig van ophef.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146827823
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het principe van symboolpolitiek niet helemaal. Het is vrij duidelijk dat beide landen dit onderwerp daarvoor gebruiken.
Ik snap je argument gewoon niet zo. Je doet net alsof Nederland die 7 miljoen makkelijk kan missen omdat het 'maar' 7 miljoen is, maar als we vervolgens Marokko ermee confronteren dat het voor hen ook 'maar' 7 miljoen is gaat die vlieger opeens niet meer op. Dat vind ik een rare manier van redeneren.
pi_146827969
Voor wat, hoort wat, helaas heeft Marokko ons niets te bieden. In plaats van te zoeken naar een constructieve oplossing klagen ze dat ze geen gratis geld meer krijgen van de Nederlandse belastingbetaler. Dichtdraaien die geldkraan.
pi_146828034
quote:
14s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik snap je argument gewoon niet zo. Je doet net alsof Nederland die 7 miljoen makkelijk kan missen omdat het 'maar' 7 miljoen is, maar als we vervolgens Marokko ermee confronteren dat het voor hen ook 'maar' 7 miljoen is gaat die vlieger opeens niet meer op. Dat vind ik een rare manier van redeneren.
Ik raad je aan goed mijn reacties te lezen. Dan zal je zien dat je mijn argument niet snapt omdat je simpelweg niet goed gelezen hebt. Volgens mij zei ik juist dat 7 miljoen ook voor Marokko niets voorstelt. Ik zei daarom ook juist dat beide landen aan symbool politiek doen. Het is zowel voor Nederland als Marokko een bliksemafleider voor de daadwerkelijke interne problemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146828239
quote:
12s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik raad je aan goed mijn reacties te lezen. Dan zal je zien dat je mijn argument niet snapt omdat je simpelweg niet goed gelezen hebt.
Ik heb je reactie juist heel goed gelezen, maar daaruit komt je gevolgtrekking niet duidelijk naar voren.

quote:
Volgens mij zei ik juist dat 7 miljoen ook voor Marokko niets voorstelt.
Dat heb je gezegd ja.

quote:
Ik zei daarom ook juist dat beide landen aan symbool politiek doen.
Dat heb je niet expliciet gezegd in je 1e reactie, pas na mijn reactie's zeg je dat.

quote:
Het is zowel voor Nederland als Marokko een bliksemafleider voor de daadwerkelijke interne problemen.
Nu zeg je het, ondanks een eerdere vermelding dat het een stok om mee te slaan zou zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2014 23:24:00 ]
pi_146828343
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb je reactie juist heel goed gelezen, maar daaruit komt je gevolgtrekking niet duidelijk naar voren.

[..]

Dat heb je gezegd ja.

[..]

Dat heb je niet expliciet gezegd in je 1e reactie, pas na mijn reactie's zeg je dat.

[..]

Nu zeg je het voor het eerst, ondanks een eerdere vermelding dat het een stok om mee te slaan zou zijn.
Het staat er allemaal gewoon. Dat jij het niet leest of anders interpreteert is een tweede. Mijn laatste post is verder vrij helder.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146828419
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het staat er allemaal gewoon.
Ja, uiteindelijk wel ja, nadat je jezelf moest verduidelijken omdat je standpunt niet helder was.

quote:
Dat jij het niet leest of anders interpreteert is een tweede.
Hoe kan ik iets in een reactie van jou lezen als dat er simpelweg niet staat? Control + F op symboolpolitiek en je zult zien dat je dat woord pas gebruikt nadat ik een opmerking had gemaakt over je standpunt.

quote:
Mijn laatste post is verder vrij helder.
Doe dat de volgende keer wat eerder, scheelt mij typwerk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')