Waarom betaald Nederland voor kinderen/uitgaven van kinderen die niet hier wonenquote:Nederland wil ook de export van kinderbijslag, het kindgebonden budget en de vergoeding van zorgkosten stopzetten
Niet meer dan logisch. Zoals het ook vanzelfsprekend zou moeten zijn dat de uitkeringen van de in Marokko wonende ontvangers worden aangepast aan het prijspeil aldaar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:31 schreef Toga het volgende:
Alle gekheid op een stokje, In Nederland zijn de uitkeringen natuurlijk gebaseerd op de kosten van levensonderoud in Nederland; daar wordt dan ook de huurtoeslag, zorgtoeslag etc. op
Het bezit van een Nederlands paspoort wordt dan ook wereldwijd beschouwd als een briefje "levenslang gratis geld voor familie en alle nakomelingen die erop volgen"quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is sowieso raar dat een uitkering betaald wordt door een ander land dan het land waar je verblijft.
Bij een uitkering zoals een IVA kan ik nog wel begrijpen. Vind het vooral vreemd dat je zoiets als kinderbijslag naar het buitenland kunt meenemen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is sowieso raar dat een uitkering betaald wordt door een ander land dan het land waar je verblijft.
Valt mee.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:38 schreef MPC60 het volgende:
Kan ik ook lekker in het buitenland gaan wonen met behoud van een Nederlandse uitkering?
Ik vraag me af of het duurder wordt voor Nederland. Indien men hier blijft dan wordt het geld ook hier uitgegeven.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:29 schreef Chadi het volgende:
Dit gaat ons gewoon flink meer kosten. Er gaat niemand weg meer en dan zijn ze duurder voor werkend Nederland.
Dus wederom een populistische maatregel. Om de oprotpremie af te schaffen.
Waarom denk je anders dat Marokko tegen is? Die zien de influx van gratis kapitaal ineens verdampen natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:49 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het duurder wordt voor Nederland. Indien men hier blijft dan wordt het geld ook hier uitgegeven.
Waren het maar monniken..quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:19 schreef Montagui het volgende:
Ik zie niet in waarom er voor Marokko een uitzondering moet worden gemaakt. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Egocentrisch. Dat ze meer Nederlands geld die kant op willen zien blijven komen is uiteraard uit puur altruïstische overwegingenquote:De voorstellen zijn 'categorisch en egocentrisch'.
Nog steeds goedkoper dan het zo laten als het nu is. Nu gaan ze immers weg en komt er een ander gezin voor terug.... Laat ze maar zitten, dan komt er geen nieuwe voor terug.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:29 schreef Chadi het volgende:
Dit gaat ons gewoon flink meer kosten. Er gaat niemand weg meer en dan zijn ze duurder voor werkend Nederland.
Dus wederom een populistische maatregel. Om de oprotpremie af te schaffen.
Het is de Volkskrant.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:22 schreef eight het volgende:
Ben ik nu de enige die geen felle reactie ziet
Van alles is mogelijk maar het is volgens mij juridisch gezien lastig om dit er door te krijgen. Is het nodig? Gewoon betere regels over de uitkeringen. Je kan bijv. best in de Bijstandswet opnemen dat je daar enkel recht op hebt als je in Nederland woont.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef nixxx het volgende:
Is het ook niet mogelijk om Nederlandse nationaliteit van Marokkanen die terug geëmigreerd zijn naar Marokko in te trekken? Dan kunnen die mensen ook niet meer terug komen naar Nederland voor de volle uitkering. Ik bedoel maar als je al 10 jaar niet meer in Nederland verblijft heb je dan nog een Nederlandse nationaliteit nodig naast je Marokkaanse nationaliteit?
AOW en pensioen snap ik nog wel maar de rest zou niet hoeven!quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:32 schreef happinessfordogs het volgende:
Dit geldt hopelijk niet pensioenuitkeringen en de AOW neem ik aan? Indien dit het geval zou zijn dan is het wel discriminerend omdat het dan puur om opgebouwde rechten gaat en de lokatie van huisvesting er niet toe doet.
Bovendien is het helemaal niet eens zeker of veel van die kinderen ook daadwerkelijk bestaan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Van AOW en Pensioen snap ik het wel. Dat mag overal zo. Maar wat moet je in godsnaam met bijv. kinderbijslag als je niet hier in Nederland woont? En dan maakt het niet uit of je Marokkaan ben of weet ik t Surinamer. Je woont immers niet hier.
Volgens mij staat dat er voor Nederlanders al in; die moeten zelfs an die Arbeit voor hun uitkering. Alleen met Marokko zijn daar dus afwijkende afspraken over gemaakt ooit door de VVD toen zij veel goedkope arbeidskrachten wilden binnenhalen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van alles is mogelijk maar het is volgens mij juridisch gezien lastig om dit er door te krijgen. Is het nodig? Gewoon betere regels over de uitkeringen. Je kan bijv. best in de Bijstandswet opnemen dat je daar enkel recht op hebt als je in Nederland woont.
Gaat dat niet vooral over kinderen in Marokko van iemand die hier werkt/woont of een uitkering krijgt van de Nederlandse staat maar in Marokko woont?quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Van AOW en Pensioen snap ik het wel. Dat mag overal zo. Maar wat moet je in godsnaam met bijv. kinderbijslag als je niet hier in Nederland woont? En dan maakt het niet uit of je Marokkaan ben of weet ik t Surinamer. Je woont immers niet hier.
Bron dat dit wereldwijd zo beschouwd wordt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:35 schreef Toga het volgende:
[..]
Het bezit van een Nederlands paspoort wordt dan ook wereldwijd beschouwd als een briefje "levenslang gratis geld voor familie en alle nakomelingen die erop volgen"
Is er iemand wakker in de regering? Kunnen we dit uitdelen NU stoppen?
Oost-europa maakt er anders ook goed gebruik van. Met alle fraude met uitkeringen en andere vergoedingen. Dit soort uitkeringen en vergoedingen moeten gewoon op landniveau geregeld worden IMHO.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:15 schreef Zolder het volgende:
[..]
Bron dat dit wereldwijd zo beschouwd wordt.
Bron dat familie en alle nakomelingen ook geld krijgen.
Groot kapitaal? 10 miljoen euro op jaarbasis. Daar bouw je net 10 meter autoweg van. Nederlandse-Marokkanen maken ca. 120 miljoen euro per jaar over aan Marokko. Alle buitenlandse Marokkanen en het cash (cq. investeringen) wat ze overmaken zit zeker in de miljard euro. 10 miljoen euro van de Nederlandse uitkeringen is maar een klein percentage daarvan. Dat zal de komende generaties minder worden. Nieuwe generaties gaan zich steeds meer richten op het geboorteland.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom denk je anders dat Marokko tegen is? Die zien de influx van gratis kapitaal ineens verdampen natuurlijk.
Ik ben er dan ook een groot voorstander van om in Nederland verdiende premies gewoon linearecta over te maken aan het land van afkomst en wanneer die buitenlander daar aanspraak op wil maken hem naar dat land te verwijzen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:28 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Oost-europa maakt er anders ook goed gebruik van. Met alle fraude met uitkeringen en andere vergoedingen. Dit soort uitkeringen en vergoedingen moeten gewoon op landniveau geregeld worden IMHO.
Waar haal jij groot kapitaal vandaan dan?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Groot kapitaal? 10 miljoen euro op jaarbasis. Daar bouw je net 10 meter autoweg van. Nederlandse-Marokkanen maken ca. 120 miljoen euro per jaar over aan Marokko. Alle buitenlandse Marokkanen en het cash (cq. investeringen) wat ze overmaken zit zeker in de miljard euro. 10 miljoen euro van de Nederlandse uitkeringen is maar een klein percentage daarvan. Dat zal de komende generaties minder worden. Nieuwe generaties gaan zich steeds meer richten op het geboorteland.
http://www.rijksoverheid.(...)lokale-economie.html
Ah, ik zie het al. Ik las 'groot' in plaats van 'gratis'.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar haal jij groot kapitaal vandaan dan?
Volgens mij verliest men na 10 jaar verblijf in het buitenland, als je eveneens de nationaliteit van dit land hebt (dubbel paspoort dus) , automatisch het Nederlanderschap.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef nixxx het volgende:
Is het ook niet mogelijk om Nederlandse nationaliteit van Marokkanen die terug geëmigreerd zijn naar Marokko in te trekken? Dan kunnen die mensen ook niet meer terug komen naar Nederland voor de volle uitkering. Ik bedoel maar als je al 10 jaar niet meer in Nederland verblijft heb je dan nog een Nederlandse nationaliteit nodig naast je Marokkaanse nationaliteit?
Lijkt me duidelijk, waarom anders komen bijvoorbeeld Eritreërs met karrenvol het land in en stoppen ze niet bij één van de 10 landen die ze passeren?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:15 schreef Zolder het volgende:
[..]
Bron dat dit wereldwijd zo beschouwd wordt.
Bron dat familie en alle nakomelingen ook geld krijgen.
Het geld wat ze direct of indirect aan ze uitgeven gaat ook de grens over . Denk aan medicatie en aan dat soort dingen. Verder komt er natuurlijk ook een stop op uitleveren criminele tegoeden en onderzoeken die met financiële delicten te maken hebben. Dat levert meer op voor Marokko dan die oudjes met 20 miljoen euro per jaar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:49 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het duurder wordt voor Nederland. Indien men hier blijft dan wordt het geld ook hier uitgegeven.
Nee hoor is meteen al veel duurder en de nieuwelingen komen gewoon via dezelfde weg als nu.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Nog steeds goedkoper dan het zo laten als het nu is. Nu gaan ze immers weg en komt er een ander gezin voor terug.... Laat ze maar zitten, dan komt er geen nieuwe voor terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |