abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 november 2014 @ 10:17:01 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_146525676
Het Nederlandse voornemen om het verdrag over sociale zekerheid op te zeggen zet de diplomatieke relatie met Marokko onder druk. De Marokkaanse regering voelt zich geschoffeerd en spreekt van een 'onvriendelijke daad'. Ambassadeur Abdel Bellouki waarschuwt bovendien dat het plan de remigratie van Nederlandse Marokkanen ontmoedigt en juist Marokkanen terug zal drijven naar Nederland.

Bellouki vindt dat Nederland zijn land een ultimatum heeft gesteld: 'take it or leave it'. De voorstellen zijn 'categorisch en egocentrisch'. 'Terwijl ze zeer gevoelig liggen in Marokko door de erg negatieve gevolgen voor Marokkaanse burgers die in hun legitieme rechten aangetast worden', aldus Bellouki.

Na wekenlange stilte reageert Marokko na aandringen van de Volkskrant voor het eerst op het kabinetsvoornemen om het verdrag op te zeggen waarin de export van uitkeringen naar Marokko is geregeld. Nederland heeft jaren bij Marokko aangedrongen op aanpassing van dat verdrag aan het zogenoemde woonlandbeginsel. Dit betekent dat uitkeringen bij export buiten de EU worden verlaagd conform de koopkracht in dat land. Turkije en Marokko zijn de belangrijkste exportlanden. Voor Turkije geldt een uitzondering door het Associatieverdrag met de EU, voor Marokko vormt het sociale zekerheidsverdrag een obstakel.

Voor veel uitkeringen die naar Marokko worden overgemaakt, betekent het woonlandbeginsel dat ze 40 procent lager uitvallen. Nederland wil ook de export van kinderbijslag, het kindgebonden budget en de vergoeding van zorgkosten stopzetten. Omdat Marokko niet meewerkte, wil het kabinet het verdrag per 2016 opzeggen. Voor minister Lodewijk Asscher (PvdA) gaat het om een principekwestie. Een Kamermeerderheid van PVV, CDA, CU, SGP en VVD steunt die opstelling en desnoods het opzeggen van het verdrag.

'Uitkeringen aan Marokkanen in Marokko worden met 40 procent verlaagd, terwijl zij dezelfde bijdrage hebben geleverd als hun Nederlandse collega's', zegt ambassadeur Bellouki. 'Ik begrijp dat niet. Veel Marokkanen vinden het discriminerend.' Als Nederland het verdrag daadwerkelijk opzegt, zal dat zeker gevolgen hebben voor de relatie met Marokkko, kondigt Bellouki aan. 'Wij hebben er niet om gevraagd. Wij wensten de verhouding en samenwerking te versterken. Marokko en de Marokkaanse maatschappij zien opzegging als een onvriendelijke daad.' Hij vindt het 'spijtig' dat er nu al schade is, zoals bij een project met het Amsterdamse Tropenmuseum. Dat was volgens directeur Stijn Schoonderwoerd 'enkele tonnen' toegezegd voor een drie jaar durende Marokko-expositie. Die toezegging is in de ijskast gezet.

Marokko is niet betrokken geweest bij de studie die concludeert dat de kosten van levensonderhoud in Marokko 40 procent lager zijn. Ik heb gevraagd of de uitkering wordt verhoogd als een Marokkaan in Londen, Oslo, Zürich of Tokio gaat wonen. Het antwoord was nee.

— Abdel Bellouki Bellouki waarschuwt dat het kabinet zich in de vingers snijdt. 'Ons is verteld dat het idee is geld uit te sparen voor de Nederlandse overheid en belastingbetaler. Dat is 'peanuts', omdat opzegging pas per 2016 van kracht wordt en alleen voor nieuwe uitkeringen. Toekomstige uitkeringskandidaten blijven dan in Nederland en anderen komen terug naar Nederland om de volledige uitkering te krijgen. Als dat gebeurt, is er geen besparing voor Nederland.' Nu remigreren jaarlijks ruim duizend Marokkanen naar Marokko.

De ambassadeur plaatst vraagtekens bij het percentage waarmee Nederland de uitkeringen die naar Marokko worden overgemaakt, wil verlagen. 'Marokko is niet betrokken geweest bij de studie die concludeert dat de kosten van levensonderhoud in Marokko 40 procent lager zijn. Ik heb gevraagd of de uitkering wordt verhoogd als een Marokkaan in Londen, Oslo, Zürich of Tokio gaat wonen. Het antwoord was nee, omdat de kosten van levensonderhoud in Nederland het maximum zijn voor de uitkering. Het idee lijkt dus op maat gesneden voor Marokkanen. Veel Marokkanen zien dat als ondankbaarheid, omdat ze sinds de jaren zestig hebben bijgedragen aan de Nederlandse economie.'

Welke gevolgen de opzegging van het verdrag concreet zal hebben, wil Bellouki nog niet kwijt. Hij zegt wel dat Marokko vastbesloten is om verworven rechten te verdedigen en op te komen voor de belangen van Marokkanen in Nederland. 'Marokko zal alle middelen mobiliseren voor dat doel.'

http://www.volkskrant.nl/(...)-nederland~a3787440/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:24:18 #2
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_146525839
Dus ze gaan weg uit Nederland en willen dan wel al het geld behouden wat ze krijgen van de Nederlandse overheid? Of is dat te simpel?

Wat is de rol van de Marokkaanse overheid dan? Wat doe zij behalve zeuren dat ze geen gratis geld meer krijgen?
pi_146525903
Wow, pas in de vijfde alinea grijpen ze naar de welbekende " discriminatie of racisme" kaart.

quote:
Nederland wil ook de export van kinderbijslag, het kindgebonden budget en de vergoeding van zorgkosten stopzetten
Waarom betaald Nederland voor kinderen/uitgaven van kinderen die niet hier wonen :?
pi_146525971
Dit gaat ons gewoon flink meer kosten. Er gaat niemand weg meer en dan zijn ze duurder voor werkend Nederland.

Dus wederom een populistische maatregel. Om de oprotpremie af te schaffen.
pi_146525989
.

[ Bericht 34% gewijzigd door trucker3 op 12-11-2014 09:39:54 ]
pi_146526021
Nou, ik hoop dat onze F-16 rond die tijd weer terug is in Nederland...

Alle gekheid op een stokje, In Nederland zijn de uitkeringen natuurlijk gebaseerd op de kosten van levensonderoud in Nederland; daar wordt dan ook de huurtoeslag, zorgtoeslag etc. op gebaseerd.

Als Nederland de betrekkingen met Marokko dan toch zo belangrijk vindt; geef ze dan het volle pond en verzin een belasting die alles meteen weer afneemt (onvoorziene kosten ftw), dan kan toch gewoon in een week of twee? Één berichtje in de krant en Nederlanders zijn zó 642 miljoen armer.
Racist
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:31:22 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146526028
Het is sowieso raar dat een uitkering betaald wordt door een ander land dan het land waar je verblijft.
pi_146526076
Te lang dwarsgelegen, dan krijg je dat gewoon. Gegokt en verloren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:31 schreef Toga het volgende:
Alle gekheid op een stokje, In Nederland zijn de uitkeringen natuurlijk gebaseerd op de kosten van levensonderoud in Nederland; daar wordt dan ook de huurtoeslag, zorgtoeslag etc. op
Niet meer dan logisch. Zoals het ook vanzelfsprekend zou moeten zijn dat de uitkeringen van de in Marokko wonende ontvangers worden aangepast aan het prijspeil aldaar.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146526128
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is sowieso raar dat een uitkering betaald wordt door een ander land dan het land waar je verblijft.
Het bezit van een Nederlands paspoort wordt dan ook wereldwijd beschouwd als een briefje "levenslang gratis geld voor familie en alle nakomelingen die erop volgen"
Is er iemand wakker in de regering? Kunnen we dit uitdelen NU stoppen?
Racist
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:38:10 #10
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_146526207
Kan ik ook lekker in het buitenland gaan wonen met behoud van een Nederlandse uitkering? :?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_146526240
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Bij een uitkering zoals een IVA kan ik nog wel begrijpen. Vind het vooral vreemd dat je zoiets als kinderbijslag naar het buitenland kunt meenemen.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:45:49 #12
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_146526406
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:38 schreef MPC60 het volgende:
Kan ik ook lekker in het buitenland gaan wonen met behoud van een Nederlandse uitkering? :?
Valt mee.

http://www.uwv.nl/particu(...)e-naartoe-kunt-nemen
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_146526524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:29 schreef Chadi het volgende:
Dit gaat ons gewoon flink meer kosten. Er gaat niemand weg meer en dan zijn ze duurder voor werkend Nederland.

Ik vraag me af of het duurder wordt voor Nederland. Indien men hier blijft dan wordt het geld ook hier uitgegeven.
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:52:32 #14
358523 IkStampOpTacos
pi_146526596
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:49 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het duurder wordt voor Nederland. Indien men hier blijft dan wordt het geld ook hier uitgegeven.
Waarom denk je anders dat Marokko tegen is? Die zien de influx van gratis kapitaal ineens verdampen natuurlijk. :')
-
pi_146527322
Ik zie niet in waarom er voor Marokko een uitzondering moet worden gemaakt. Gelijke monniken, gelijke kappen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146528097
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:19 schreef Montagui het volgende:
Ik zie niet in waarom er voor Marokko een uitzondering moet worden gemaakt. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Waren het maar monniken.. O~)
Racist
pi_146528275
Volgens mij was het voorstel van Nederland ook dat de bedragen werden aangepast naar de levensstandaard aldaar. Maar daar wilde Marokko niks van weten... dus toen kwam Nederland met dit tegenvoorstel.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:55:37 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146528324
Nederland probeert al jaren op een redelijke manier deze kwestie op te lossen maar Marokko doet of de neus bloedt.

Dus moet Nederland maar dreigen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_146528381
Ik vind het zeer onvriendelijk van NL.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_146528393
Een Marokkaan die fel uithaalt.

Voorspelbaar.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:59:07 #21
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_146528423
Nou en wij halen dan weer uit naar al het import-tuig dat de criminaliteitscijfers zit te overheersen.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_146528555
quote:
De voorstellen zijn 'categorisch en egocentrisch'.
Egocentrisch. Dat ze meer Nederlands geld die kant op willen zien blijven komen is uiteraard uit puur altruïstische overwegingen :D .
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:10:00 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_146528778
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:29 schreef Chadi het volgende:

Nog steeds goedkoper dan het zo laten als het nu is. Nu gaan ze immers weg en komt er een ander gezin voor terug.... Laat ze maar zitten, dan komt er geen nieuwe voor terug.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:16:24 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146528992
Och, is die ambassadeur weer aan het dreigen? Walgelijk mannetje. Zit dat verongelijkte in de Marokkaanse volksaard?
pi_146529071
Marokko kan het hendig aanvullen als ze dat zo belangrijk vinden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146529145
Krokodillentranen, dit (misschien niet specifiek dit maar wel soortgelijke zaken zoals weigering om inzage in het kadaster te geven) speelt al meer dan een decennium en al die tijd hebben ze in Marokko niet meegewerkt in de veronderstelling dat Nederland niets er aan kan doen. Nu grijpt Nederland een keer wel in.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146529195
Ben ik nu de enige die geen felle reactie ziet :?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:24:23 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_146529251
Is het ook niet mogelijk om Nederlandse nationaliteit van Marokkanen die terug geëmigreerd zijn naar Marokko in te trekken? Dan kunnen die mensen ook niet meer terug komen naar Nederland voor de volle uitkering. Ik bedoel maar als je al 10 jaar niet meer in Nederland verblijft heb je dan nog een Nederlandse nationaliteit nodig naast je Marokkaanse nationaliteit?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_146529258
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:22 schreef eight het volgende:
Ben ik nu de enige die geen felle reactie ziet :?
Het is de Volkskrant. ;)
De wens is de vader van de gedachte en zo.
#NoDAPL
pi_146529403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef nixxx het volgende:
Is het ook niet mogelijk om Nederlandse nationaliteit van Marokkanen die terug geëmigreerd zijn naar Marokko in te trekken? Dan kunnen die mensen ook niet meer terug komen naar Nederland voor de volle uitkering. Ik bedoel maar als je al 10 jaar niet meer in Nederland verblijft heb je dan nog een Nederlandse nationaliteit nodig naast je Marokkaanse nationaliteit?
Van alles is mogelijk maar het is volgens mij juridisch gezien lastig om dit er door te krijgen. Is het nodig? Gewoon betere regels over de uitkeringen. Je kan bijv. best in de Bijstandswet opnemen dat je daar enkel recht op hebt als je in Nederland woont.
#NoDAPL
pi_146529478
Dit geldt hopelijk niet pensioenuitkeringen en de AOW neem ik aan? Indien dit het geval zou zijn dan is het wel discriminerend omdat het dan puur om opgebouwde rechten gaat en de lokatie van huisvesting er niet toe doet.
pi_146530754
Lijkt me een logische beslissing en mag van mij nog wel radicaler. Uitkeringen als AOW, WAO, kinderbijslag en bijstand worden alleen betaald aan mensen die in Nederland woonachtig zijn
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:18:06 #33
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146530944
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:32 schreef happinessfordogs het volgende:
Dit geldt hopelijk niet pensioenuitkeringen en de AOW neem ik aan? Indien dit het geval zou zijn dan is het wel discriminerend omdat het dan puur om opgebouwde rechten gaat en de lokatie van huisvesting er niet toe doet.
AOW en pensioen snap ik nog wel maar de rest zou niet hoeven!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_146531126
Van AOW en Pensioen snap ik het wel. Dat mag overal zo. Maar wat moet je in godsnaam met bijv. kinderbijslag als je niet hier in Nederland woont? En dan maakt het niet uit of je Marokkaan ben of weet ik t Surinamer. Je woont immers niet hier.
Haters gonna hate.
pi_146531840
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Van AOW en Pensioen snap ik het wel. Dat mag overal zo. Maar wat moet je in godsnaam met bijv. kinderbijslag als je niet hier in Nederland woont? En dan maakt het niet uit of je Marokkaan ben of weet ik t Surinamer. Je woont immers niet hier.
Bovendien is het helemaal niet eens zeker of veel van die kinderen ook daadwerkelijk bestaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_146532752
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Van alles is mogelijk maar het is volgens mij juridisch gezien lastig om dit er door te krijgen. Is het nodig? Gewoon betere regels over de uitkeringen. Je kan bijv. best in de Bijstandswet opnemen dat je daar enkel recht op hebt als je in Nederland woont.
Volgens mij staat dat er voor Nederlanders al in; die moeten zelfs an die Arbeit voor hun uitkering. Alleen met Marokko zijn daar dus afwijkende afspraken over gemaakt ooit door de VVD toen zij veel goedkope arbeidskrachten wilden binnenhalen.
pi_146532847
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Gaat dat niet vooral over kinderen in Marokko van iemand die hier werkt/woont of een uitkering krijgt van de Nederlandse staat maar in Marokko woont?
pi_146532990
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Het bezit van een Nederlands paspoort wordt dan ook wereldwijd beschouwd als een briefje "levenslang gratis geld voor familie en alle nakomelingen die erop volgen"
Is er iemand wakker in de regering? Kunnen we dit uitdelen NU stoppen?
Bron dat dit wereldwijd zo beschouwd wordt.
Bron dat familie en alle nakomelingen ook geld krijgen.
pi_146533546
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:15 schreef Zolder het volgende:

[..]

Oost-europa maakt er anders ook goed gebruik van. Met alle fraude met uitkeringen en andere vergoedingen. Dit soort uitkeringen en vergoedingen moeten gewoon op landniveau geregeld worden IMHO.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:33:57 #40
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_146533803
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom denk je anders dat Marokko tegen is? Die zien de influx van gratis kapitaal ineens verdampen natuurlijk. :')
Groot kapitaal? 10 miljoen euro op jaarbasis. Daar bouw je net 10 meter autoweg van. Nederlandse-Marokkanen maken ca. 120 miljoen euro per jaar over aan Marokko. Alle buitenlandse Marokkanen en het cash (cq. investeringen) wat ze overmaken zit zeker in de miljard euro. 10 miljoen euro van de Nederlandse uitkeringen is maar een klein percentage daarvan. Dat zal de komende generaties minder worden. Nieuwe generaties gaan zich steeds meer richten op het geboorteland.

http://www.rijksoverheid.(...)lokale-economie.html

[ Bericht 15% gewijzigd door Jellereppe op 11-11-2014 14:44:11 ]
pi_146534405
Alle Marokkanen terug naar Marokkanië.
:')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_146534436
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:28 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Oost-europa maakt er anders ook goed gebruik van. Met alle fraude met uitkeringen en andere vergoedingen. Dit soort uitkeringen en vergoedingen moeten gewoon op landniveau geregeld worden IMHO.
Ik ben er dan ook een groot voorstander van om in Nederland verdiende premies gewoon linearecta over te maken aan het land van afkomst en wanneer die buitenlander daar aanspraak op wil maken hem naar dat land te verwijzen.
Dat zou een hoop gezeik, kosten en valse concurrentie schelen. Niks geen goedkope arbeiders meer omdat zij hier geen belastingen en premies hoeven te betalen (o.a. door schijnconstructies), geen financiële uitbuiting meer doordat zij een kaal netto minimumloon krijgen (als ze dat al krijgen) maar in het thuisland nog belastingen (en soms premies) moeten betalen daarover. Nederlandse arbeid is Nederlands loon, Nederlandse belastingen en premies en het Rijk maakt wat niet hier thuis hoort gewoon over naar het land van herkomst. Ook het risico dat buitenlanders hier even komen werken om daarna levenslang in een Nederlandse uitkering te duiken kan je zo voorkomen.
Opengrenzen voor arbeid, niet voor uitkeringen.

En dan verplichte koppeling werk-huisvesting verbieden.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:48:20 #43
358523 IkStampOpTacos
pi_146534455
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:33 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Groot kapitaal? 10 miljoen euro op jaarbasis. Daar bouw je net 10 meter autoweg van. Nederlandse-Marokkanen maken ca. 120 miljoen euro per jaar over aan Marokko. Alle buitenlandse Marokkanen en het cash (cq. investeringen) wat ze overmaken zit zeker in de miljard euro. 10 miljoen euro van de Nederlandse uitkeringen is maar een klein percentage daarvan. Dat zal de komende generaties minder worden. Nieuwe generaties gaan zich steeds meer richten op het geboorteland.

http://www.rijksoverheid.(...)lokale-economie.html
Waar haal jij groot kapitaal vandaan dan?
-
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:50:29 #44
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_146534545
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar haal jij groot kapitaal vandaan dan?
Ah, ik zie het al. Ik las 'groot' in plaats van 'gratis'.
  dinsdag 11 november 2014 @ 15:11:11 #45
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_146535487
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef nixxx het volgende:
Volgens mij verliest men na 10 jaar verblijf in het buitenland, als je eveneens de nationaliteit van dit land hebt (dubbel paspoort dus) , automatisch het Nederlanderschap.
ik denk zomaar dat de NL overheid een zeer goed database heeft waarin ze prima kunnen zien wie hiervoor in aanmerking komen. :Y
pi_146536479
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:15 schreef Zolder het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk, waarom anders komen bijvoorbeeld Eritreërs met karrenvol het land in en stoppen ze niet bij één van de 10 landen die ze passeren?
Nakomelingen; kinderbijslag? (Maar ik zie dat er schot in komt; 14 juni 2014 heeft de 1e kamer het wetsvoorstel aangenomen om de export van kinderbijslag te beëindigen). *O*
Racist
  dinsdag 11 november 2014 @ 15:42:10 #47
430880 mig72
De Professional
pi_146536873
Hoe zit het met uitkeringen naar andere landen buiten de EU dan? Het lijkt me dat Marrokko geen uitzondering moet zijn, dat er een gelijkwaardig beleid moet zijn.
pi_146540755
Goed dat Nederland er eens iets aan doet. Het is klaar! Daaaggg
Zonder wrijving geen glans
pi_146805921
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:49 schreef grimselman het volgende:

[..]

Het geld wat ze direct of indirect aan ze uitgeven gaat ook de grens over . Denk aan medicatie en aan dat soort dingen. Verder komt er natuurlijk ook een stop op uitleveren criminele tegoeden en onderzoeken die met financiële delicten te maken hebben. Dat levert meer op voor Marokko dan die oudjes met 20 miljoen euro per jaar.
En wat denk je van criminele socio trekkers die daar als koning leven. Daar gaan ze echt niet meer aan meewerken om ze hier financieel geplukt te krijgen. Dat laatste is denk ik ook meer geld per jaar dan wat die oudjes kosten.

Denk niet dat ze daar wakker van liggen als NL dit verdrag opzegt. Ze hebben daar al aangegeven dat ze dan alle andere verdragen met NL opzeggen. Volgens mij zitten ze er gewoon op te wachten om het als excuus te gebruiken straks en kunnen ze met een vinger wijzen deze kant op.
pi_146805968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Nog steeds goedkoper dan het zo laten als het nu is. Nu gaan ze immers weg en komt er een ander gezin voor terug.... Laat ze maar zitten, dan komt er geen nieuwe voor terug.
Nee hoor is meteen al veel duurder en de nieuwelingen komen gewoon via dezelfde weg als nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')