Er bestaan toch verschillende maten van racisme? Niet alle racisten over een kam scheren.quote:Op woensdag 19 november 2014 22:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een racist vragen om netjes te doen. Kom, kom.
Het gaat hier niet eens om 10 maar hooguit 7 miljoen. Het is voor Marokko wel een mooie stok om mee te slaan. Denk aan de visserijverdragen waar Nederlandse vissers nu gebruik van maken.quote:Op woensdag 19 november 2014 22:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zo, 20% van hun nationaal inkomen. Dus 10 miljoen euro is volgens jou 20% van het nationaal inkomen. Tuurlijk, de Marokkaanse economie is belachelijk klein, maar jij brengt het naar een heel nieuw niveau. Het BNP was 104/105 miljard dollar in 2013. Ik denk dat 0,02% eerder in de buurt komt als het al niet minder is.
We zullen zien hoe het zich ontwikkeld.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet eens om 10 maar hooguit 7 miljoen. Het is voor Marokko wel een mooie stok om mee te slaan. Denk aan de visserijverdragen waar Nederlandse vissers nu gebruik van maken.
Als Marokko er daadwerkelijk zo weinig aan heeft hoeven ze er ook niet zoveel ophef over te maken.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goede berekening.![]()
Maar goed. We hebben het hier over een maximum besparing van Nederland van 7 miljoen in totaal. En dat is niet op jaarbasis, nee in totaal - over heel veel jaartjes. Marokko heeft het bedrag in één maand gedeeltelijk weten te compenseren door (n.a.v. dit grapje) meteen 1 miljoen euro aan subsidie richting een Nederlands museum terug te trekken.
Over de handel: Minister Kamp is even vergeten dat Nederland (vorig jaar) 300 miljoen euro alleen aan wapens heeft verkocht aan Marokko. Oops. Die 7 miljoen euro aan uitkeringen zal Marokko een rotzorg zijn - de koning hoeft een keer te boeren en die 7 miljoen komt uit zijn zak op tafel.
Speldenprikjes over en weer as usual. Er gaat op grote schaal in ieder geval weinig gebeuren. Allemaal symboolpolitiek.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We zullen zien hoe het zich ontwikkeld.
Als er geen ophef is dan is er ook geen zichtbare stok. We hebben het hier over zeven miljoen.. dat is op landniveau..... helemaal niets.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als Marokko er daadwerkelijk zo weinig aan heeft hoeven ze er ook niet zoveel ophef over te maken.
Dus hoeft Marokko zich er niet zo druk over te maken.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als er geen ophef is dan is er ook geen zichtbare stok. We hebben het hier over zeven miljoen.. dat is op landniveau..... helemaal niets.
Volgens mij begrijp je het principe van symboolpolitiek niet helemaal. Het is vrij duidelijk dat beide landen dit onderwerp daarvoor gebruiken. Als Marokko zich daadwerkelijk druk had gemaakt dan had het niet nu pas op de gang van zaken gereageerd. En ook nog pas na aandringen van de Volkskrant. Een nieuwsitem van hooguit 2 minuten op de nationale nieuwszender getuigt ook weinig van ophef.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus hoeft Marokko zich er niet zo druk over te maken.
Ik snap je argument gewoon niet zo. Je doet net alsof Nederland die 7 miljoen makkelijk kan missen omdat het 'maar' 7 miljoen is, maar als we vervolgens Marokko ermee confronteren dat het voor hen ook 'maar' 7 miljoen is gaat die vlieger opeens niet meer op. Dat vind ik een rare manier van redeneren.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het principe van symboolpolitiek niet helemaal. Het is vrij duidelijk dat beide landen dit onderwerp daarvoor gebruiken.
Ik raad je aan goed mijn reacties te lezen. Dan zal je zien dat je mijn argument niet snapt omdat je simpelweg niet goed gelezen hebt. Volgens mij zei ik juist dat 7 miljoen ook voor Marokko niets voorstelt. Ik zei daarom ook juist dat beide landen aan symbool politiek doen. Het is zowel voor Nederland als Marokko een bliksemafleider voor de daadwerkelijke interne problemen.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik snap je argument gewoon niet zo. Je doet net alsof Nederland die 7 miljoen makkelijk kan missen omdat het 'maar' 7 miljoen is, maar als we vervolgens Marokko ermee confronteren dat het voor hen ook 'maar' 7 miljoen is gaat die vlieger opeens niet meer op. Dat vind ik een rare manier van redeneren.
Ik heb je reactie juist heel goed gelezen, maar daaruit komt je gevolgtrekking niet duidelijk naar voren.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik raad je aan goed mijn reacties te lezen. Dan zal je zien dat je mijn argument niet snapt omdat je simpelweg niet goed gelezen hebt.
Dat heb je gezegd ja.quote:Volgens mij zei ik juist dat 7 miljoen ook voor Marokko niets voorstelt.
Dat heb je niet expliciet gezegd in je 1e reactie, pas na mijn reactie's zeg je dat.quote:Ik zei daarom ook juist dat beide landen aan symbool politiek doen.
Nu zeg je het, ondanks een eerdere vermelding dat het een stok om mee te slaan zou zijn.quote:Het is zowel voor Nederland als Marokko een bliksemafleider voor de daadwerkelijke interne problemen.
Het staat er allemaal gewoon. Dat jij het niet leest of anders interpreteert is een tweede. Mijn laatste post is verder vrij helder.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb je reactie juist heel goed gelezen, maar daaruit komt je gevolgtrekking niet duidelijk naar voren.
[..]
Dat heb je gezegd ja.
[..]
Dat heb je niet expliciet gezegd in je 1e reactie, pas na mijn reactie's zeg je dat.
[..]
Nu zeg je het voor het eerst, ondanks een eerdere vermelding dat het een stok om mee te slaan zou zijn.
Ja, uiteindelijk wel ja, nadat je jezelf moest verduidelijken omdat je standpunt niet helder was.quote:
Hoe kan ik iets in een reactie van jou lezen als dat er simpelweg niet staat? Control + F op symboolpolitiek en je zult zien dat je dat woord pas gebruikt nadat ik een opmerking had gemaakt over je standpunt.quote:Dat jij het niet leest of anders interpreteert is een tweede.
Doe dat de volgende keer wat eerder, scheelt mij typwerk.quote:Mijn laatste post is verder vrij helder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |