Het feit dat iets minder erg is dan 3rd world problems, betekend niet we het maar moeten laten zoals het is. Dat jij het niet zo voelt, dat kan. Maar een ander voelt het blijkbaar wel zo.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:35 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het punt is dat jij doet alsof je zwaar onderdrukt wordt en levensgevaarlijk bedreigd wordt omdat je een vagina hebt met dit soort eerste wereld probleempjes waar ik dat niet doe als ik de mannelijke equivalent (en ja daar zijn er tal van) zou bedenken.
Omdat ik al heb geprobeerd een fatsoenlijke discussie met jou te voeren, maar dat gewoon niet lukt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:36 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het enige wat ik jou heb zien doen is je standaard dogma opnoemen en dan als er tegenargumenten komen weer verdwijnen. Mafketel.
Ja gek genoeg durf ik niet 's avonds in het donker alleen over straat en al helemaal niet in de zomer in een korte rok/jurk. Want als ik het wel doe dan is het weer mijn eigen schuld als ik verkracht wordtquote:Op dinsdag 11 november 2014 14:35 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het punt is dat jij doet alsof je zwaar onderdrukt wordt en levensgevaarlijk bedreigd wordt omdat je een vagina hebt met dit soort eerste wereld probleempjes waar ik dat niet doe als ik de mannelijke equivalent (en ja daar zijn er tal van) zou bedenken.
Zoals ik al zei is dat blijkbaar wat mensen aantrekt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is veel meer diversiteit onder mannelijke karakters.
Daarnaast, als je als man in het leger zit of een superheld bent is het niet vreemd dat je gespierd bent en sterk bent.
Het is wel vreemd dat als je in vrouw in diezelfde situatie een blote buik, grote borsten hebt die er half uitvallen en geseksualiseerd wordt, die grote borsten zullen alleen maar in de weg zitten in combat en een bikini bied niet veel bescherming.
Dat ze dan slank is is logisch, ze traint veel dus dat hoor er bij.
Dit is wat veel mannen denken, maar dat is dus NIET hoe veel vrouwen het ervaren. Het is misschien iets minder creepy van een normaal-ogende of knappe man, maar het blijft vervelend en intimiderend.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:33 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Serieus? Werkelijk waar alles wat je noemt heeft ook een mannelijke versie.
- Vrouwen op het werk die ‘groepjes’ vormen en roddelen.
- Als ik niet op de avances van een vrouw op straat in ga ben ik een homo.
- Als ik juist wel op de avances inga van meerdere vrouwen ben ik een player.
- Als ik in een meubelzaak sta met mijn vriendin, wordt er ook met haar gepraat alsof zij in huis de scepter zwaait.
- Als ik in een kledingwinkel iets pas met mijn vriendin, wordt er op haar ingepraat dat het heel mooi is.
- Ik word juist dom aangekeken als ik iets niet van computers/auto’s/boormachines weet, alsof ik dat ‘hoor te weten’
- Het valt mij op dat juist vrouwelijke collega’s de termen: collegaatje en baasje gebruiken.
- Familie die mij subtiele hints gaf dat het wel tijd werd om ’serieus te worden’ en te settelen en aan kinderen te denken
- Mannenkleding is duurder dan vrouwenkleding, neem eens broeken als voorbeeld.
Klachten over seksueel getinte opmerkingen neem ik altijd met een korrel zout. Wanneer een lelijke man zoiets zegt is het creepy, wanneer een gespierde hunk het zegt is het opeens een compliment en flirtgedrag.
Je bedoelt niet op de tegenargumenten ingaan en dan als een bange hond met de staart tussen je benen weg te rennen om vervolgens pas weer terug te komen als er een kans is om te white knighten?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat ik al heb geprobeerd een fatsoenlijke discussie met jou te voeren, maar dat gewoon niet lukt.
Oh zoals in de fantasy games? World of Warcraft? Elke andere mmorpg?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:39 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is dat blijkbaar wat mensen aantrekt.
Als mannen zich aangetrokken zouden voelen tot 200kg zware trollen dan zouden we dat terugzien in de games.
Steeds meer gamers vinden het onnodig en seksistisch, ook steeds meer mannelijke gamers gelukkig.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:39 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is dat blijkbaar wat mensen aantrekt.
Als mannen zich aangetrokken zouden voelen tot 200kg zware trollen dan zouden we dat terugzien in de games.
In eerdere delen heb ik dat wel geprobeerd, maar er kwam gewoon zoveel onzin naar voren dat het niet waard was om op in te gaan. Dat je 'slut shaming' schaart onder vrijheid van meningsuiting zegt al genoeg (en dan natuurlijk niet beseffen dat de vrijheid van vrouwen daarmee wel wordt aangetast).quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:40 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je bedoelt niet op de tegenargumenten ingaan en dan als een bange hond met de staart tussen je benen weg te rennen om vervolgens pas weer terug te komen als er een kans is om te white knighten?
Dat is wat jij fatsoenlijk discussieren noemt?
Jouw gevoel is niet representatief voor de realiteit en de realiteit laat zien dat niet elke man een potentiele verkrachter is hoe angstig jij ook bent.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja gek genoeg durf ik niet 's avonds in het donker alleen over straat en al helemaal niet in de zomer in een korte rok/jurk. Want als ik het wel doe dan is het weer mijn eigen schuld als ik verkracht wordt
Niet elke man een potentiele verkrachter. Maar wel elke vrouw heeft seksuele intimidatie meegemaakt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:41 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Jouw gevoel is niet representatief voor de realiteit en de realiteit laat zien dat niet elke man een potentiele verkrachter is hoe angstig jij ook bent.
Games net als andere vormen van kunst zijn een afspiegeling van de realiteit en daarom zie je dat soort dingen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Steeds meer gamers vinden het onnodig en seksitisch, ook steeds meer mannelijke gamers gelukkig.
Flikker toch op joh. Als er 1 misdaad is die serieus genomen wordt dan is het verkrachting wel en er vanuit gaan dat elke man mogelijk een verkrachter is is per definitie discriminerend.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:43 schreef Elvi het volgende:
[..]
Niet elke man een potentiele verkrachter. Maar wel elke vrouw heeft seksuele intimidatie meegemaakt.
En wat als ik wel verkracht word? Dan word ik niet eens gelooft
Ik typte dat verhaal over kinderen omdat jij dat ook deed. Ik deed het om aan te geven dat dit ook wel tegen mannen wordt gezegd. Sociale druk is niet exclusief voor vrouwen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:37 schreef Elvi het volgende:
[..]
En oh mijn god ze gaven aan dat je aan kinderen moest beginnen?! Wow vrouwen maken dat echt noooooit mee.Vaak komt er dan nog een leuke opmerking over leeftijd achteraan.
Je moet gewoon helemaal geen seksueel getinte opmerkingen maken tenzij je zeker weet dat iemand met je verder wil.
Als jij direct naar de politie gaat en zij vinden DNA op je lichaam waar niet zomaar DNA van een vreemde hoort te zitten en je hebt dubieuze blauwe plekken, zullen weinig mensen twijfelen aan de geloofwaardigheid van je verhaal.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:43 schreef Elvi het volgende:
[..]
Niet elke man een potentiele verkrachter. Maar wel elke vrouw heeft seksuele intimidatie meegemaakt.
Het probleem hier is, jij bekijkt alles vanuit mannelijk oogpunt en gaat compleet voorbij aan vrouwen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:45 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat mannen bepaalde vrouwen aantrekkelijk en dat vrouwen bepaalde mannen aantrekkelijk vinden is niks seksistisch aan maar helaas zijn er steeds meer mensen die denken dat het normaal is om mannen schaamte aan te praten en te kunnen dicteren hoe er gedacht en gevoeld moet worden.
Tsja beetje "boy who cried wolf" te veel vrouwen hebben het geroepen terwijl het niet waar is, en dan worden er steeds minder geloofd. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik van mening ben dat de vrouw in zo een geval opgevangen moet worden maar dat er wel even een onderzoekje mag komen voordat de man aan de schandpaal gaat.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:43 schreef Elvi het volgende:
[..]
Kijk en nu ben ik wel uitgediscussieerd met jou achterlijke muts.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het probleem hier is, jij bekijkt alles vanuit mannelijk oogpunt en gaat compleet voorbij aan vrouwen.
Er zijn ook genoeg vrouwelijke gamers namelijk!
Met als gevolg dat je dus figuren als jijzelf krijgt die het gevoel hebben recht te hebben op de mooiste vrouwen en zich benadeeld voelen als ze er geen kunnen krijgen, dan gefrustreerd worden en ineens zijn ''alle vrouwen hoeren!!''
Dan krijg je dus figuren als Elliot Rodger.
Weet je wel hoe ingrijpend en verschrikkelijk een verkrachting is?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:49 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Als jij direct naar de politie gaat en zij vinden DNA op je lichaam waar niet zomaar DNA van een vreemde hoort te zitten en je hebt dubieuze blauwe plekken, zullen weinig mensen twijfelen aan de geloofwaardigheid van je verhaal.
Als je eerst een uur gaat douchen omdat jij je vies voelt, vervolgens ben je een jaar depressief en doet dan aangifte is de geloofwaardigheid er een beetje af.
Ik zeg niet dat het dan per definitie niet waar is, maar de geloofwaardigheid is gewoon minder.
Wat wordt er precies bedoeld met dat plaatje?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee dat vrouwen ook slim kunnen zijn, dan vrouwen die niet voldoen aan de ''sexuele norm'' ook een bijdrage kunnen leveren.
Waarom moet een vrouw in een kindergame in vredesnaam tieten hebben die er half uitvallen?
Dat wanneer ik een vrouwelijk karakter kies ik haar graag een full body armor geef.
Begrijp je het verschil echt niet?
[ afbeelding ]
Uit je topic history en ga nu niet beweren dat ik de enige ben die het opgevallen is, je staat er bekend om op Fok!quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:52 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Kijk en nu ben ik wel uitgediscussieerd met jou achterlijke muts.
Claimen dat ik dat denk (waar the fuck baseer je dat op?) en mij vergelijken met Elliot Rodger, een mafketel die iedereen haatte en meerdere mensen vermoordde?
Dat vrouwen vaak zo sexy mogelijk worden afgebeeld en mannen vaak met een compleet harnas.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:55 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wat wordt er precies bedoeld met dat plaatje?![]()
In games speel ik altijd een vrouwelijk character (wanneer het mogelijk is). Weet niet waarom, vind het gewoon leuker.
Tsja duidelijk een type doelgroep. Maar alle mannen zijn daar ook groot en gespierd klopt ook niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee dat vrouwen ook slim kunnen zijn, dan vrouwen die niet voldoen aan de ''sexuele norm'' ook een bijdrage kunnen leveren.
Waarom moet een vrouw in een kindergame in vredesnaam tieten hebben die er half uitvallen?
Dat wanneer ik een vrouwelijk karakter kies ik haar graag een full body armor geef.
Begrijp je het verschil echt niet?
[ afbeelding ]
Dat de man een full body armor nodig heeft en voor een vrouw blijkbaar een topje met klein broekje genoeg bescherming bied.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:55 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wat wordt er precies bedoeld met dat plaatje?![]()
In games speel ik altijd een vrouwelijk character (wanneer het mogelijk is). Weet niet waarom, vind het gewoon leuker.
Dat begrijp ik. Echt, heel goed. Het is enorm traumatiserend, dat klopt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:52 schreef Elvi het volgende:
[..]
Weet je wel hoe ingrijpend en verschrikkelijk een verkrachting is?Weet je wel hoe zo'n aangifte gaat? Je moet zo vaak alles in detail herhalen en op film ook, je krijgt een inwendig onderzoek wat zo vlak na een verkrachting niet prettig is, je hebt psychische schade, en dan is niet eens zeker dat de dader gepakt wordt.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:58 schreef tharealmb het volgende:
Ik vind el grappig dat, wanneer een vrou hier meld dat ze (op wat voor manier dan ook) benadeeld wordt, dat alle mannen roepen dat het andersom ook gebeurt....
Moet dat dan allebei niet opgelost? in plaats van dat het ene kwaad, het andere kwaad rechtvaardigd?
Feminisme is voor gelijkwaardigheid. Dus ook om de misstanden aan de andere kant aan te pakken. Waarom het Feminisme heet, is logisch. Vroeger waren vrouwen nog veel verder achtergesteld dan nu. En wie gaat dan bepalen wanneer het gelijkwaardig genoeg is? Niemand, dus houd je de naam Feminisme.
en het verkrachtingsverhaal van Trankilo is gewoon bij de beesten af. Als het echt zo makkelijk zou zijn, zu het ook echt wel gebeuren. Maar aangifte doen is vaak al ee groot genoege stap voor andere delicten...
Ja toch? En daarom schreef ik ook dat het voor beide geslachten onzin is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:57 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Tsja duidelijk een type doelgroep. Maar alle mannen zijn daar ook groot en gespierd klopt ook niet.
Maar welke debiel het ooit verzonnen heeft dat bij een man steeds meer aan moet, want dan heeft die meer bepantsering, terwijl het aller beste voor een vrouw een string en twee tepelstickers blijkt te zijn heeft inderdaad down.
Nee is waar, sommige games zijn duidelijk gericht op mannen. Bedenk daarbij wel, sommige TV programmas zijn ook duidelijk gericht op mannen en andere op vrouwen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja toch? En daarom schreef ik ook dat het voor beide geslachten onzin is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |