abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146532061
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:41 schreef miss_sly het volgende:

Dus ja, seksistische aannames, niet kijkend naar het individu, maar naar het geslacht.
dit is het hele probleem
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:52:08 #202
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146532082
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:48 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee _O-

Het gaat om de prestaties. Misschien nu niet meer, maar toen ik een aantal jaar terug Pabo deed was er gewoon een lijst met wat kinderen moesten kunnen. Zelf vind ik het belachelijk om een kind een 5 te geven omdat deze geen salto kan maken, ongeacht of het een jongen of meisje is.
Dat geloof ik niet, misschien die shuttle run test wel. Maar volgens mij is ook hier de beoordeling voor jongens anders dan voor meiden.

Is het vanuit jouw optiek dan ook belachelijk om een kind een 3 te geven op wiskunde omdat hij/zij simpelweg minder inzicht heeft in exacte vakken?

Gym is echt zo'n vak waarbij veel meiden altijd claimden 'ongesteld' te zijn zodat ze niet mee hoefden te doen. Als de leraar daaraan twijfelde kreeg hij een grote mond. Ik kan mij niet herinneren dan jongens bij het vak 'verzorging' opeens last hadden van blauwe ballen of een druiper. :') Natuurlijk slaat die vergelijking nergens op, maar om maar eventjes aan te geven dat ze er gemakkelijk mee weg komen.

Gym is ook belangrijk in het voortgezet onderwijs en tuurlijk worden daar cijfers op gegeven. Mijn ervaring is juist wel dat dit op basis van inzet was, niet op daadwerkelijke prestaties.
pi_146532109
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Eens, maar je kunt er niet omheen dat er best wel wat vrouwen zijn die 5 jaar down the road toch zwanger willen worden of door omstandigheden toch zwanger worden...een man wordt niet zwanger, it's that simple.

Herhaling: Ik vind ook niet dat dat als excuus gebruikt moet worden, maar zeggen dat het irreëel is, kan simpelweg niet
Alsof alleen vrouwen gezinnen willen vormen, mannen helemaal niet en voor het leven van mannen heeft het krijgen van kinderen helemaal geen gevolgen....

Alleen het stukje fysieke zwangerschap maakt echt dat grote verschil niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146532238
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:52 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet, misschien die shuttle run test wel. Maar volgens mij is ook hier de beoordeling voor jongens anders dan voor meiden.

Is het vanuit jouw optiek dan ook belachelijk om een kind een 3 te geven op wiskunde omdat hij/zij simpelweg minder inzicht heeft in exacte vakken?

Gym is echt zo'n vak waarbij veel meiden altijd claimden 'ongesteld' te zijn zodat ze niet mee hoefden te doen. Als de leraar daaraan twijfelde kreeg hij een grote mond. Ik kan mij niet herinneren dan jongens bij het vak 'verzorging' opeens last hadden van blauwe ballen of een druiper. :') Natuurlijk slaat die vergelijking nergens op, maar om maar eventjes aan te geven dat ze er gemakkelijk mee weg komen.

Gym is ook belangrijk in het voortgezet onderwijs en tuurlijk worden daar cijfers op gegeven. Mijn ervaring is juist wel dat dit op basis van inzet was, niet op daadwerkelijke prestaties.
Gym is vooral bedoeld om de kinderen een beetje in beweging te houden. Vaak niet echt relevant voor een verdere schoolcarrière.

Ik kan me herinneren dat ik een cijfer kreeg voor hoe ver of hoe hoog ik sprong. Belachelijk vond ik het, maar de gymlerares vond dat het cijfer voor gym niet alleen voor inzet moest gelden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:59:09 #205
47102 Elvi
miemkwien
pi_146532341
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:52 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Ik gymde ook niet mee als ik ongesteld was. En omdat ik heel onregelmatig ongesteld was kwam het wel eens voor dat er de ene keer 6 weken en de andere keer 2 weken tussen zaten. Of 2 weken lang ongesteld zijn, ook een feest. En ik kon echt niet mee doen omdat er alleen al klonten naar buiten schoten als ik op de trap liep. Misschien heb jij een Always-reclame-beeld van ongesteld zijn maar slijmerige bonken naar buiten voelen lopen en elk uur naar de wc gaan en door het vegen helemaal rauw zijn is geen feest. Laat staan als je het 2 weken lang hebt. En dan ook nog een gymleraar hebben die dat allemaal niet begrijpt. Ik kon soms niet eens lopen of rechtop zitten van de pijn. Dus ga dit alsjeblieft niet vergelijken met blauwe ballen :')

Gym en sporten vind ik hobbies. Onzin om daar een cijfer aan te hangen. Overigens vind het ik het Nederlandse onderwijssysteem echt niks dus je vraagt het nu echt aan de verkeerde persoon _O- dat heeft niets met feminisme te maken maar meer met mijn visie van het onderwijs.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 14:03:55 #206
5428 crew  miss_sly
pi_146532498
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:59 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik gymde ook niet mee als ik ongesteld was. En omdat ik heel onregelmatig ongesteld was kwam het wel eens voor dat er de ene keer 6 weken en de andere keer 2 weken tussen zaten. Of 2 weken lang ongesteld zijn, ook een feest. En ik kon echt niet mee doen omdat er alleen al klonten naar buiten schoten als ik op de trap liep. Misschien heb jij een Always-reclame-beeld van ongesteld zijn maar slijmerige bonken naar buiten voelen lopen en elk uur naar de wc gaan en door het vegen helemaal rauw zijn is geen feest. Laat staan als je het 2 weken lang hebt. En dan ook nog een gymleraar hebben die dat allemaal niet begrijpt. Ik kon soms niet eens lopen of rechtop zitten van de pijn. Dus ga dit alsjeblieft niet vergelijken met blauwe ballen :')

Gym en sporten vind ik hobbies. Onzin om daar een cijfer aan te hangen. Overigens vind het ik het Nederlandse onderwijssysteem echt niks dus je vraagt het nu echt aan de verkeerde persoon _O- dat heeft niets met feminisme te maken maar meer met mijn visie van het onderwijs.
Deels klopt dat wel, deels werd het door veel meiden ook als excuus gebruikt, bij mij op school. Door de meiden die sporten/gymen helemaal niet leuk vonden.

Laten we nou niet gaan doen alsof vrouwen heilig zijn, want er zijn er ook genoeg die op z'n tijd misbruik maken van het vrouwzijn als het hen goed uitkomt. Zeker jonge vrouwen, denk ik, omdat ze nog niet eens in de gaten hebben wat ze daarmee kunnen aanrichten als het gaat om het beeld dat (jonge)mannen van vrouwen hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:04:40 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146532537
Zolang vele nog niet het verschil begrijpen tussen ''gelijkheid'' en ''gelijkwaardig'' blijft deze discussie natuurlijk lastig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146532590
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:04 schreef snakelady het volgende:
Zolang vele nog niet het verschil begrijpen tussen ''gelijkheid'' en ''gelijkwaardig'' blijft deze discussie natuurlijk lastig.
Eens, aan de andere kant moet je wel weten dat die twee niet hetzelfde zijn maar wel met elkaar te maken hebben.

Want wanneer zijn mannen en vrouwen compleet gelijkwaardig? is het niet gewoon een basis waar je vanuit moet gaan? en is dat in Nederland niet allang zo (over het algemeen)?
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 14:08:02 #209
5428 crew  miss_sly
pi_146532656
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Eens, aan de andere kant moet je wel weten dat die twee niet hetzelfde zijn maar wel met elkaar te maken hebben.

Want wanneer zijn mannen en vrouwen compleet gelijkwaardig? is het niet gewoon een basis waar je vanuit moet gaan? en is dat in Nederland niet allang zo (over het algemeen)?
In Nederland is het helemaal zo slecht nog niet, maar dat geldt voor zowel mannen als vrouwen :)

Ik denk overigens dat je gelijk hebt als het gaat om de complete gelijkwaardigheid. Moet dat werkelijk het streven zijn? Is dat ooit mogelijk?
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:08:06 #210
47102 Elvi
miemkwien
pi_146532660
quote:

[..]

Nee. Het is nog niet gelijkwaardig. Ik, als vrouw, ervaar het niet als gelijkwaardig. Maar ik mag dat niet zeggen want mannen vinden dat het wel zo is.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 14:09:30 #211
5428 crew  miss_sly
pi_146532717
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:08 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee. Het is nog niet gelijkwaardig. Ik, als vrouw, ervaar het niet als gelijkwaardig. Maar ik mag dat niet zeggen want mannen vinden dat het wel zo is.
Maar wanneer ervaar jij het niet als gelijkwaardig?
pi_146532808
quote:

[..]

Van mij mag je het zeggen.
pi_146532841
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In Nederland is het helemaal zo slecht nog niet, maar dat geldt voor zowel mannen als vrouwen :)

Ik denk overigens dat je gelijk hebt als het gaat om de complete gelijkwaardigheid. Moet dat werkelijk het streven zijn? Is dat ooit mogelijk?
Het punt is: wat is die complete gelijkwaardigheid?

Hoe ziet dat eruit?
pi_146532979
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:30 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ok dus als vrouwen zeggen "goh we vinden het niet zo fijn om na te worden geroepen op straat, en we zouden ook wel gelijke betaling willen hebben, en als jullie zouden kunnen ophouden met ons slet of hoer te noemen als we in POL posten of online gamen zou dat ook top zijn" dan is dat onzin en moeten we niet zeuren want we willen tenslotte ook niet op een boorplatform werken?

Wie is jullie? Doe ik dat? Dat bedoel ik dus dat het maar 1 kant op mag en dat is als jij het doet maar mannen mogen geen aannames doen of generaliseren.

quote:

[..]

Over slachtofferrol gesproken...
In welke zin ben jij minder gelijkwaardig dan een man?
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 14:16:50 #215
5428 crew  miss_sly
pi_146533029
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het punt is: wat is die complete gelijkwaardigheid?

Hoe ziet dat eruit?
Voor mij betekent het dat iedereen gelijke kansen heeft, en dat als je de kansen aangrijpt, dat mannen en vrouwen hetzelfde kunnen bereiken. Op allerlei gebieden.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:18:05 #216
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146533089
quote:

[..]

Voor mij gaat het er om dat mannen niet automatisch meer respect en kansen krijgen omdat ze toevallig geboren zijn met een penis.
Dat vrouwen dus niet achtergesteld worden omdat ze geboren zijn met een vagina.

Ook dat vrouwen meer zijn dan alleen een lustobject op aarde gezet om mannen te plezieren.
Dat een vrouw die de hoogste juridische functie heeft belachelijk gemaakt wordt omdat ze niet aan het uiterlijk voldoet die veel mannen voor ogen hebben, en dus compleet voorbij gaan aan het feit wat ze bereikt heeft, dat is respectloos en seksistisch.

Ik was laats op zoek naar een game voor mijn stiefzoon, de mannelijke karakters bestond uit een grote gorilla, een slechterik met een skeleton face en twee jonge gewoon uitziende jongetjes, de vrouwelijke karakters waren rondborstige vrouwen met strakke en skimpy kleding aan waar duidelijk de nadruk op borsten en billen lag...
Dat is wat wij jonge kinderen leren, mannen moeten groot en sterk zijn, vrouwen sexy.

Het lijkt misschien wat ver gezocht maar voor beide geslachten zet je standaarden die voor vele niet haalbaar zijn. Ik zou graag wat meer diversiteit willen zien.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146533236
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor mij betekent het dat iedereen gelijke kansen heeft, en dat als je de kansen aangrijpt, dat mannen en vrouwen hetzelfde kunnen bereiken. Op allerlei gebieden.
Maar dat is ook wel zo toch?
pi_146533288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Voor mij gaat het er om dat mannen niet automatisch meer respect en kansen krijgen omdat ze toevallig geboren zijn met een penis.
Dat vrouwen dus niet achtergesteld worden omdat ze geboren zijn met een vagina.

Ook dat vrouwen meer zijn dan alleen een lustobject op aarde gezet om mannen te plezieren.
Dat een vrouw die de hoogste juridische functie heeft belachelijk gemaakt wordt omdat ze niet aan het uiterlijk voldoet die veel mannen voor ogen hebben, en dus compleet voorbij gaan aan het feit wat ze bereikt heeft, dat is respectloos en seksistisch.

Ik was laats op zoek naar een game voor mijn stiefzoon, de mannelijke karakters bestond uit een grote gorilla, een slechterik met een skeleton face en twee jonge gewoon uitziende jongetjes, de vrouwelijke karakters waren rondborstige vrouwen met strakke en skimpy kleding aan waar duidelijk de nadruk op borsten en billen lag...
Dat is wat wij jonge kinderen leren, mannen moeten groot en sterk zijn, vrouwen sexy.

Het lijkt misschien wat ver gezocht maar voor beide geslachten zet je standaarden die voor vele niet haalbaar zijn. Ik zou graag wat meer diversiteit willen zien.
Wat is er mis met vrouwen die sexy zijn? ik zie het probleem niet.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:22:50 #219
47102 Elvi
miemkwien
pi_146533293
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar wanneer ervaar jij het niet als gelijkwaardig?
Vrijwel constant. Zodra er een man tegenover me zit heb ik het idee dat mijn mening er niet toe doet. Zoals hier waar we ons constant moeten verdedigen. Als ik in POL post dan krijg ik als enige reactie dat ik terug moet gaan naar de keuken en dat ik in dat subforum niks te zoeken heb. Op mijn werk waar de leuke banen en taken naar "een vriendje" gaan. Of waar ze met mijn idee aan de haal gaan. Of me gewoon negeren. Op straat, als ik zeg dat ik echt geen interesse heb en dat ik of voor hoer wordt uitgemaakt of de dichtsbijzijnde winkel/groep mensen moet opzoeken. In electronica winkels/doe het zelf zaken/ game stores als de gesprekken met mijn vader worden gehouden en niet met mij terwijl ik de klant ben en weet wat ik wil hebben. Weer op mn werk, als de IT'er doet alsof ik werkelijk niks van pc's weet terwijl ik als sinds mn 3de achter zo'n ding zit en hij pas na zijn pensioen. In mijn familie, als ik zeg dat ik het niet fijn vind als ooms sexuele opmerkingen tegen mij maken en ik gewoon word uitgelachen. Bij klantenservices, waar ik word aangesproken met 'mevrouwtje'. Bij mijn vorige baan, waar mijn manager bij wijze van 'aanmoediging' over mijn bovenbenen wreef. Bij sollicitatiegesprekken, als ze gaan vissen of ik een relatie heb en of ik kinderen wil. In winkels, waar ik doodgegooit word met de 'women' versie van producten die altijd roze en duurder zijn dan de 'men' versies.
pi_146533379
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:22 schreef Elvi het volgende:

[..]

Vrijwel constant. Zodra er een man tegenover me zit heb ik het idee dat mijn mening er niet toe doet. Zoals hier waar we ons constant moeten verdedigen. Als ik in POL post dan krijg ik als enige reactie dat ik terug moet gaan naar de keuken en dat ik in dat subforum niks te zoeken heb. Op mijn werk waar de leuke banen en taken naar "een vriendje" gaan. Of waar ze met mijn idee aan de haal gaan. Of me gewoon negeren. Op straat, als ik zeg dat ik echt geen interesse heb en dat ik of voor hoer wordt uitgemaakt of de dichtsbijzijnde winkel/groep mensen moet opzoeken. In electronica winkels/doe het zelf zaken/ game stores als de gesprekken met mijn vader worden gehouden en niet met mij terwijl ik de klant ben en weet wat ik wil hebben. Weer op mn werk, als de IT'er doet alsof ik werkelijk niks van pc's weet terwijl ik als sinds mn 3de achter zo'n ding zit en hij pas na zijn pensioen. In mijn familie, als ik zeg dat ik het niet fijn vind als ooms sexuele opmerkingen tegen mij maken en ik gewoon word uitgelachen. Bij klantenservices, waar ik word aangesproken met 'mevrouwtje'. Bij mijn vorige baan, waar mijn manager bij wijze van 'aanmoediging' over mijn bovenbenen wreef. Bij sollicitatiegesprekken, als ze gaan vissen of ik een relatie heb en of ik kinderen wil. In winkels, waar ik doodgegooit word met de 'women' versie van producten die altijd roze en duurder zijn dan de 'men' versies.
Ojee toch meid, wat verschrikkelijk.
Dat soort dingen overkomt mannen noooooooooit!!!! _O- _O-
pi_146533380
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:22 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik vind dit wel problemen zoeken die er eigenlijk niet zijn.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:25:05 #222
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146533409
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is er mis met vrouwen die sexy zijn? ik zie het probleem niet.
Er is niks mis met vrouwen die sexy zijn, er is wel wat mis als dat de enige goede eigenschap is die aan vrouwen wordt gegeven en dat de rest naar de achtergrond wordt geschoven alsof het niet belangrijk is.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 14:26:07 #223
5428 crew  miss_sly
pi_146533445
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar dat is ook wel zo toch?
Nou, niet echt. Het idee is er wel dat het zo moet zijn, en heel oppervlakkig bekeken lijkt het ook zo te zijn, maar ik denk dat er nog heel vaak incidenten zijn die het tegendeel bewijzen.

En ik denk dat er in veel gevallen helemaal niet bewust zo gehandeld wordt. Ik denk dat er heel veel mannen zijn die het oprecht niet zien.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:27:27 #224
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146533509
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vind dit wel problemen zoeken die er eigenlijk niet zijn.
En dat jongetjes 10x meer moeten push-ups moeten doen is zo verschrikkelijk veel erger dan dit?
pi_146533550
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

En dat jongetjes 10x meer moeten push-ups moeten doen is zo verschrikkelijk veel erger dan dit?
Net zo onzinnig inderdaad. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')