abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146495733

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwabberhark op 11-11-2014 12:50:29 ]
  maandag 10 november 2014 @ 13:19:58 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146495775
We waren synchroon aan het openen :+
Ik had best een leuke OP :s)

Maar Stream heeft het druk, dat is ook weer waar.
pi_146495848
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:19 schreef Quoi het volgende:
:@
SPOILER
pi_146495918
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Komt goed.

Overigens kom ik zondag wel gewoon kijken hoor! Want m'n beste vriend loopt, en m'n moeder. En een hele bak Fok!kers natuurlijk ook nog! Dus ik ben er wel gewoon bij :+
Jammer Gup, maar verstandig. Hopelijk komen we elkaar nog wel even tegen! Heb geen zin in drukke whatsappgroepen en ga met mensen van de atletiekvereniging richting Nijmegen. En ben bang voor slecht bereik daar.

Zelf net een laatste rondje gelopen voor zondag. Althans; heel misschien loop ik donderdag nog een kilometer of 3, maar dan zou ik 's avonds moeten en daar ben ik nooit zo dol op. Waarschijnlijk dus lekker rust tot dit weekend.
pi_146495933
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:19 schreef Quoi het volgende:
We waren synchroon aan het openen :+
Ik had best een leuke OP :s)

En het mooie is: ik stap zo in de auto richting het werk. Dus mochten er 100.000 aanvragen voor het toevoegen van loopjes komen in de tussentijd: er zal tot morgen niks gebeuren. Workaround: topic volposten.
pi_146495939
Pijll en Murmeli jullie vakantie klinkt echt O+

Misschien moet ik toch ook maar eens op zoek naar een loopvriendje...of mijn eigen vent zo ver krijgen dat hij met me mee gaat hardlopen...
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 november 2014 @ 13:28:27 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_146495986
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:08 schreef Quoi het volgende:

Je gaat een marathon-website bouwen voor personeel en studenten? of
Je gaat een marathon website-bouwen-instructie geven voor personeel en studenten?
Als ik dat laatste moet doen komt er nooit een website :P

Officieel moeten redacteurs dat doen, maar die zijn van dusdanig laag allooi dat ik de boel zelf maar even in elkaar zet.
  maandag 10 november 2014 @ 13:32:29 #8
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146496097
Wat een heerlijk loopje heb ik achter de rug _O_ Gewoon even 4,2km aangetikt terwijl ik bij les 11 van Evy ben. Wel met loopmomenten, die ik gevoelsmatig nog wel nodig heb. Dus ik ga het programma van Evy wel afmaken.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 10 november 2014 @ 13:34:01 #9
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146496149
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:26 schreef Nanook24 het volgende:
Pijll en Murmeli jullie vakantie klinkt echt O+

Misschien moet ik toch ook maar eens op zoek naar een loopvriendje...of mijn eigen vent zo ver krijgen dat hij met me mee gaat hardlopen...
Gewoon D aan het lopen krijgen ^O^
Vakantie is heel erg O+ het helpt dat we echt veel dezelfde dingen leuk vinden om te doen en dat pijll niet moeilijk doet als ik naar de Lush wil.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_146496191
Voor alle PR lopers van afgelopen weekend *O*
Voor iedereen die geen PR heeft gelopen stiekem ook *O* (als je maar lol hebt)

En een *O* voor Hats' gesprek, succes alvast!

Ik heb zelf afgelopen zaterdag een dubbele training afgewerkt.

De eerste begon om 7.30 uur vanuit de plaatselijke Runnersworld. Urban trail of zo noemen ze het geloof ik, het was in ieder geval bootcampachtig. Lunges, squats, planken en tussen de oefeningen door stukjes lopen. Omdat we tussendoor steeds stil stonden en lagen maar gekozen voor lang-lang, ook gezien het tijdstip.

SPOILER
Daarna naar huis gelopen, douchen en omkleden, boterham eten en wat drinken en weer door naar de training met de loopgroep. Strakblauwe lucht, zonnetje en weinig wind en dus in kort-kort (op één na was de rest in lang-lang). Ik denk dat wij twee de enigen waren die achteraf géén spijt hadden van hun kledingkeus. 8-)
Inlopen, rekken en strekken, nog 2,5 km op rustig tempo om goed warm te worden en daarna 5 km lopen op hoog tempo. Ik had me voorgenomen om niet helemaal volle bak te gaan i.v.m. de eerste training, richttijd was 5.30/km. Dankzij een negatieve split en een loper die ik langzaam binnen kon hengelen "gefinisht" in 26.30. Slechts 4 seconden boven mijn 5 km tijd die ik tijdens de Ekiden liep. :o
Ik merk dus duidelijk vooruitgang in de tussenliggende vier maanden. Ik hoop in een 5 km wedstrijd in de buurt van de 25 minuten te komen, maar ik heb nog geen wedstrijd gepland.

SPOILER
Over drie weken de Vlasakkerloop (10 EM), die wil ik als test lopen voor de HM drie weken daarna. Onder de 1.30 zou heel mooi zijn, dan heb ik nog een half uur om die laatste 5 km te lopen (richttijd voor de HM is 2 uur).
  maandag 10 november 2014 @ 13:36:51 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146496229
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:32 schreef Maraca het volgende:
Wat een heerlijk loopje heb ik achter de rug _O_ Gewoon even 4,2km aangetikt terwijl ik bij les 11 van Evy ben. Wel met loopmomenten, die ik gevoelsmatig nog wel nodig heb. Dus ik ga het programma van Evy wel afmaken.
Goed zo!
En maak evy vooral rustig af hoor!! Die eerste 5 km bouw je het beste langzaam op. Vinden je benen fijner.

Ik ben echt blij dat mijn conditie gewoon ruk was toen. Ik kon gewoon ook niet sneller opbouwen. En ik heb evy een keer of 3 gedaan :@ want ik hield het steeds maar net vol en als ik dan 3 weken niet liep was ik weer terug bij af.
pi_146496260
Goed bezig iedereen!

Ik heb net ook vijf km gehobbeld zonder pauze.. voor het eerst in 38:17 :D whoppa!
  maandag 10 november 2014 @ 13:39:07 #13
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146496310
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 13:36 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Goed zo!
En maak evy vooral rustig af hoor!! Die eerste 5 km bouw je het beste langzaam op. Vinden je benen fijner.

Ik ben echt blij dat mijn conditie gewoon ruk was toen. Ik kon gewoon ook niet sneller opbouwen. En ik heb evy een keer of 3 gedaan :@ want ik hield het steeds maar net vol en als ik dan 3 weken niet liep was ik weer terug bij af.
Ga ik ook zeker doen. Heb alle tijd van de wereld om rustig tot de 5km te komen (ok, niet helemaal waar.. heb tot eind februari :+)

Dit is ook de 2e keer dat ik Evy doe :P Weet hoe je je voelt

quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:37 schreef _Peach_ het volgende:
Goed bezig iedereen!

Ik heb net ook vijf km gehobbeld zonder pauze.. voor het eerst in 38:17 :D whoppa!
Bazin _O_ Die DrechtStadLoop gaat helemaal goedkomen!
pi_146496346
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 13:34 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Gewoon D aan het lopen krijgen ^O^
Vakantie is heel erg O+ het helpt dat we echt veel dezelfde dingen leuk vinden om te doen en dat pijll niet moeilijk doet als ik naar de Lush wil.
Goede timing ook wel voor Lush met alle kerstspullen nu. *O*

En een loopvriendje kan ook gewoon gezellig zijn natuurlijk hè. O-)

En *O* voor Maraca en Peach zie ik nog voorbij komen. Netjes ^O^
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 10 november 2014 @ 13:45:00 #15
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_146496459
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Die was toch 2 weken geleden?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_146496521
M'n benen voelen vandaag stuk beter dan gisteren, maar ga toch maar even rust houden.
  maandag 10 november 2014 @ 13:48:45 #17
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146496542
Goed bezig peach!!

@maraca: oja, eind feb! Dat red je wel!

@nanook: tuulk! Dat hardloopvriendje dat niet je eigen vent is bedoelde je toch alleen vriendschappelijk. Zou niet weten wat anders....
  maandag 10 november 2014 @ 13:50:03 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146496568
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 13:45 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Die was toch 2 weken geleden?
Peach en ik gaan trainen voor de HM bij de DrechtStadLoop in 2015 *O*
  maandag 10 november 2014 @ 13:52:37 #19
258885 Solique
I Kill You !
pi_146496623
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:32 schreef Maraca het volgende:
quote:
Goed bezig iedereen!

Goed bezig dames ^O^
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_146497000
Zeg, even een vraagje. Heeft iemand van jullie ook wel eens last van een slaapvoet? Bij mij is het eigenlijk altijd mijn linker voet, de ene keer wel de andre keer niet...

Ik heb vorig jaar schoenen aan laten meten waardoor ik nu een stuk minder tot eigenlijk geen last van shin splints heb, maar nu heb ik dus weer een slaapvoet :p Vraag me af wat jullie hier tegen gedaan hebben. Misschien toch maar eens een langere veter kopen zodst mijn schoen misschien ietsje losser kan?
pi_146497050
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ga ik ook zeker doen. Heb alle tijd van de wereld om rustig tot de 5km te komen (ok, niet helemaal waar.. heb tot eind februari :+)

Dit is ook de 2e keer dat ik Evy doe :P Weet hoe je je voelt

[..]

Je hebt nog 2,5 maand en zit al op de 4,2 km... gaat helemaal goedkomen!!!
  maandag 10 november 2014 @ 14:10:39 #22
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_146497139
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:50 schreef Maraca het volgende:

[..]

Peach en ik gaan trainen voor de HM bij de DrechtStadLoop in 2015 *O*
Nice, wellicht loop ik die ook wel :) Maar dat is nog even ver weg...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_146497214
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 14:06 schreef _Peach_ het volgende:
Zeg, even een vraagje. Heeft iemand van jullie ook wel eens last van een slaapvoet? Bij mij is het eigenlijk altijd mijn linker voet, de ene keer wel de andre keer niet...

Ik heb vorig jaar schoenen aan laten meten waardoor ik nu een stuk minder tot eigenlijk geen last van shin splints heb, maar nu heb ik dus weer een slaapvoet :p Vraag me af wat jullie hier tegen gedaan hebben. Misschien toch maar eens een langere veter kopen zodat mijn schoen misschien ietsje losser kan?
Losser veteren zou inderdaad mijn eerste suggestie zijn. Altijd het proberen waard, mocht het niet werken zou ik er even mee terug gaan naar de winkel.
pi_146497269
Ik zat er al een tijdje op te azen en nu in de sale toch maar besteld.

http://www.wiggle.co.uk/mizuno-womens-drylite-active-skirt-ss14/

Run like a girl *O*
pi_146497792
Ik heb gisteren tijdens mijn LDL weer eens met mijn gsm gelopen. Met muziek lopen vind ik niet fijn omdat ik dan telkens een andere tempo heb.
Daarom heb ik gisteren een audioboek (deze) geluisterd.
Een oor met oortje en de andere ook vrij zodat ik nog steeds moutainbikers e.d. aan hoor komen.
En ik moet zeggen... dit beviel mij erg goed. Ik vind dit een aanrader als je vaak alleen loopt en je hebt een keer minder zin.
De tijd vloog voorbij.
  maandag 10 november 2014 @ 14:35:41 #26
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146498019
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 14:07 schreef _Peach_ het volgende:

[..]

Je hebt nog 2,5 maand en zit al op de 4,2 km... gaat helemaal goedkomen!!!
Heb er alle vertrouwen in dat ik die 5km wedstrijd binnen de tijd (je hebt maximaal 45 minuten) ga uitlopen :Y

quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 14:10 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Nice, wellicht loop ik die ook wel :) Maar dat is nog even ver weg...
Gezellig! Maar gelukkig is hij nog ver weg.. we moeten nog best wat km's maken :+
pi_146498026
Hoi! Even twee korte vraagjes: is de overgang van binnen hardlopen (op de lopende band in de sportschool) naar buiten lopen een lastige overgang? Waar moet ik rekening mee houden? Ik loop sinds een maand of drie op de lopende band in de sportschool, maar het lijkt me ook fijn om buiten te kunnen lopen :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 10 november 2014 @ 14:39:07 #28
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146498155
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:14 schreef Nanook24 het volgende:
Ik zat er al een tijdje op te azen en nu in de sale toch maar besteld.

http://www.wiggle.co.uk/mizuno-womens-drylite-active-skirt-ss14/

Run like a girl *O*
Hij is leuk ^O^
pi_146498223
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hij is leuk ^O^
:Y Iemand gaf me laatst een linkje naar echt hele leuke hardloop rokjes maar eerst maar eens zien of het bevalt voor ik er een hoop geld in ga steken.
pi_146498540
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:35 schreef bijdehand het volgende:
Hoi! Even twee korte vraagjes: is de overgang van binnen hardlopen (op de lopende band in de sportschool) naar buiten lopen een lastige overgang? Waar moet ik rekening mee houden? Ik loop sinds een maand of drie op de lopende band in de sportschool, maar het lijkt me ook fijn om buiten te kunnen lopen :)
Loop je met de loopband op een helling? Of gewoon op 0?
Buiten lopen komt (schijnbaar) overeen met een helling 1 op de loopband.
Ik denk dat er wel wat verschil inzit maar het zal ook geen levensgroot verschil zijn, dus gewoon proberen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_146498541
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:35 schreef bijdehand het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk heb je andere schoenen nodig, want ik gok dat je nu op standaard sportschoenen loopt op de loopband? Ik zou als je de stap naar buiten wil gaan maken wel echte hardloopschoenen kopen, die hebben meer demping enzulks.

Voor de rest kan ik het alleen maar aanraden. Je bent en voelt je een stuk vrijer, en de wereld is buiten zoveel mooier dan binnen! O+
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
  maandag 10 november 2014 @ 14:50:25 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146498570
@Nanook, ik heb bijna eenzelfde soort rokje. Ik vind het niet veel uitmaken of ik een broekje of rokje aan heb overigens. Puur voor naar de buitenkant (ook niet onbelangrijk ;) , want van binnen zit gewoon een strakke korte tight.

Alleen voor lange duurlopen is 'ie te kort :X
pi_146498646
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:50 schreef Quoi het volgende:
@Nanook, ik heb bijna eenzelfde soort rokje. Ik vind het niet veel uitmaken of ik een broekje of rokje aan heb overigens. Puur voor naar de buitenkant (ook niet onbelangrijk ;) , want van binnen zit gewoon een strakke korte tight.

Alleen voor lange duurlopen is 'ie te kort :X
Daar was ik al bang voor maar even kijken of daar een oplossing voor te bedenken is.
  maandag 10 november 2014 @ 14:54:17 #34
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146498714
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:52 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor maar even kijken of daar een oplossing voor te bedenken is.
Vaseline :Y Maar ik doe eigenlijk liever iets anders aan dan. Maar goed, de tijd van lange broeken is bijna aangebroken, dat scheelt.
  maandag 10 november 2014 @ 14:54:46 #35
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_146498727
De temperatuur is weer gestegen. Nu moet ik vanavond waarschijnlijk in m'n korte broek lopen en kan ik m'n nieuwe wintertight niet uittesten.

#firstwordproblems :X
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  maandag 10 november 2014 @ 14:56:08 #36
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146498779
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:54 schreef Wolve000 het volgende:
De temperatuur is weer gestegen. Nu moet ik vanavond waarschijnlijk in m'n korte broek lopen en kan ik m'n nieuwe wintertight niet uittesten.

#firstwordproblems :X
Heb jij ook een hardlooprokje? O+
  maandag 10 november 2014 @ 14:56:58 #37
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_146498815
Eh, nee... :+

Tight is overigens vooral voor offroad, maar ik had 'm graag even willen testen.
pi_146498857
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:56 schreef Wolve000 het volgende:
Eh, nee... :+

Tight is overigens vooral voor offroad, maar ik had 'm graag even willen testen.
Dat kan alsnog wel.
pi_146498947
Blegh, ik had mezelf echt voorgenomen tot 5 uur te werken zodat ik naar de indoortraining van de AV kan. Maar ik ben al de hele ochtend gefrustreerd aan het proberen om iets werkend te krijgen en het werkt nog steeds niet. :( Zonder resultaat naar huis gaan en er pas zaterdag weer aan kunnen werken is ook weer niks.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_146499129
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:49 schreef trolley het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk heb je andere schoenen nodig, want ik gok dat je nu op standaard sportschoenen loopt op de loopband? Ik zou als je de stap naar buiten wil gaan maken wel echte hardloopschoenen kopen, die hebben meer demping enzulks.

Voor de rest kan ik het alleen maar aanraden. Je bent en voelt je een stuk vrijer, en de wereld is buiten zoveel mooier dan binnen! O+
Ik heb nu standaard Nike schoenen, echt van die sportschoenen dus. Hardloopschoenen staan op m'n lijstje ;)Wil dus ook buiten gaan lopen omdat ik dan mooi door de polder kan lopen, woon namelijk aan de rand van een bebouwde kom dus na 10 meter sta ik letterlijk tussen de koeien :P

@Guard, ik loop op helling 3 :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 10 november 2014 @ 15:06:13 #41
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146499189
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 15:04 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb nu standaard Nike schoenen, echt van die sportschoenen dus. Hardloopschoenen staan op m'n lijstje ;)Wil dus ook buiten gaan lopen omdat ik dan mooi door de polder kan lopen, woon namelijk aan de rand van een bebouwde kom dus na 10 meter sta ik letterlijk tussen de koeien :P

Hoeveel km haal je nu op een loopband?
pi_146499315
Ik denk dat het lopen op een loopband ook in een ander opzicht verschilt van lopen op de weg.
De vering van de loopband namelijk. Toen onze trainer een marathon liep op een loopband en hij halverwege even naar het toilet moest, liep hij echt te zwalken over de weg. En hij is als ultraloper echt wel gewend om grote afstanden te lopen. Hij had een soort "zeebenen".
pi_146499355
quote:

[..]

Oh dan zal de overgang wel meevallen.
Een paar kekke hardloopschoenen laten aanmeten is wel een goed plan. Filmpje en zo laten maken, om te kijken wat je nodig hebt is wel een aanrader, bij de betere hardloopwinkel :)
pi_146499413
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:09 schreef McTwente het volgende:
Ik denk dat het lopen op een loopband ook in een ander opzicht verschilt van lopen op de weg.
De vering van de loopband namelijk. Toen onze trainer een marathon liep op een loopband en hij halverwege even naar het toilet moest, liep hij echt te zwalken over de weg. En hij is als ultraloper echt wel gewend om grote afstanden te lopen. Hij had een soort "zeebenen".
Had ie een weddenschap verloren? :P
Ik kan me niet voorstellen dat je vrijwillig een marathon gaat lopen op een loopband :{
  maandag 10 november 2014 @ 15:16:11 #45
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_146499562
quote:
Ik zou denk ik mentaal dan nog 3 weken door aan het lopen zijn zodra je van dat ding af zou stappen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_146500190
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:12 schreef Guard het volgende:

[..]

Had ie een weddenschap verloren? :P
Ik kan me niet voorstellen dat je vrijwillig een marathon gaat lopen op een loopband :{
Nope, inzamelingsactie voor Kris en Lisanne (de meisjes die verdwenen waren in Panama). Je kon met hem meelopen tegen betaling. En aangezien diverse mensen een kilometer (of een paar) meeliepen was dit het meest praktisch.

Overigens was dit niet zijn eerste lange afstand op een loopband:
"Op 25 december 2006 vestigde Borsten een Nederlands record door 100 kilometer hard te lopen op een loopband in een tijd van 8:57.20. Deze actie was ter ondersteuning van Stichting KiKa en Stichting Leukemie." (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mik_Borsten).
Ook een manier om eerste kerstdag door te brengen... 8)7
pi_146500204
quote:
Goed bezig iedereen!

*O* Topper!!

quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 14:06 schreef _Peach_ het volgende:

Ik heb vorig jaar schoenen aan laten meten waardoor ik nu een stuk minder tot eigenlijk geen last van shin splints heb, maar nu heb ik dus weer een slaapvoet :p Vraag me af wat jullie hier tegen gedaan hebben. Misschien toch maar eens een langere veter kopen zodst mijn schoen misschien ietsje losser kan?
Losser veteren was voor mij inderdaad de oplossing! Ik heb het ook wel eens in mijn gewone sneakers.. ik veter gewoon graag strak denk ik haha

quote:

[..]

Ik denk dat je dan qua weerstand wel goed zit.. wel word ik altijd n beetje "zwabberig" van de loopband dat zal dus (zoals hierboven al gemeld was) door de vering komen.. hou er dus rekening mee dat je "getrained" bent op een zachte ondergrond.. en dat kan zelfs met goede schoenen wel wat klachten geven op asfalt.. dus buiten voor je benen toch een beetje rustig opbouwen.. of onverhard lopen.. :p

maar de grootste tip is denk ik om gewoon even goede schoenen te kopen en het dan gewoon te proberen.. Als je het in de sportschool al leuk vind dan ben je straks buiten helemaal verslaafd denk ik ;). Ik kan mentaal in de sportschool niet langer "hardlopen" dan 15/20 minuten.. daarna ga ik gewoon dood van binnen haha
pi_146500224
Ik denk dat die 'zeebenen' ook komen omdat je benen soort van automatisch voortbewogen worden, dat is toch een hele andere aansturing dan lopen op land.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_146500230
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:35 schreef McTwente het volgende:

[..]

Nope, inzamelingsactie voor Kris en Lisanne (de meisjes die verdwenen waren in Panama). Je kon met hem meelopen tegen betaling. En aangezien diverse mensen een kilometer (of een paar) meeliepen was dit het meest praktisch.

Overigens was dit niet zijn eerste lange afstand op een loopband:
"Op 25 december 2006 vestigde Borsten een Nederlands record door 100 kilometer hard te lopen op een loopband in een tijd van 8:57.20. Deze actie was ter ondersteuning van Stichting KiKa en Stichting Leukemie." (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mik_Borsten).
Ook een manier om eerste kerstdag door te brengen... 8)7
Ok liefdadigheid is dan nog wel een goede reden... ^O^
Maar het lijkt me echt dodelijk saai, dan nog liever 42 rondjes van een km, en dat er dan iemand een rondje of 2 meeloopt
pi_146501591
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:06 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hoeveel km haal je nu op een loopband?
6 in 45 minuten (lopen, rennen, lopen, rennen, etc). Ben nog echt een beginner dus maar het gaat wel stukken beter als in 't begin ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:10 schreef Guard het volgende:

[..]

Oh dan zal de overgang wel meevallen.
Een paar kekke hardloopschoenen laten aanmeten is wel een goed plan. Filmpje en zo laten maken, om te kijken wat je nodig hebt is wel een aanrader, bij de betere hardloopwinkel :)
Thanks, dat komt goed :D
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:35 schreef Danter het volgende:

Ik denk dat je dan qua weerstand wel goed zit.. wel word ik altijd n beetje "zwabberig" van de loopband dat zal dus (zoals hierboven al gemeld was) door de vering komen.. hou er dus rekening mee dat je "getrained" bent op een zachte ondergrond.. en dat kan zelfs met goede schoenen wel wat klachten geven op asfalt.. dus buiten voor je benen toch een beetje rustig opbouwen.. of onverhard lopen.. :p

maar de grootste tip is denk ik om gewoon even goede schoenen te kopen en het dan gewoon te proberen.. Als je het in de sportschool al leuk vind dan ben je straks buiten helemaal verslaafd denk ik ;). Ik kan mentaal in de sportschool niet langer "hardlopen" dan 15/20 minuten.. daarna ga ik gewoon dood van binnen haha
Om de tijd te vergeten download ik altijd filmpjes op een oude telefoon en ga ik die kijken tijdens het hardlopen :@ Hier zijn wel wat zandwegen dus ik denk dat ik daar ook ga starten ;)
pi_146502244
quote:
99s.gif Op maandag 10 november 2014 16:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

6 in 45 minuten (lopen, rennen, lopen, rennen, etc). Ben nog echt een beginner dus maar het gaat wel stukken beter als in 't begin ^O^
Het loopt buiten iets zwaarder dan op de band. (wind, stoepjes, oneffenheden, bochtjes) Dus probeer niet meteen op je snelheid van op de band te gaan knallen.

Buiten is wel een stuk leuker ^O^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 10 november 2014 @ 17:03:42 #52
50430 Yuki
Student Midwife
pi_146503282
quote:
99s.gif Op maandag 10 november 2014 16:33 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Het loopt buiten iets zwaarder dan op de band. (wind, stoepjes, oneffenheden, bochtjes) Dus probeer niet meteen op je snelheid van op de band te gaan knallen.

Buiten is wel een stuk leuker ^O^
Dit. En blijf even hangen op je huidige niveau qua tijd/afstand, of nog liever: neem een stapje terug.

Verander 1 aspect tegelijk, dus niet van binnen naar buiten en ook harder/langer lopen. Dan ga je stuk (blessure) en da's zonde.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_146503402
Tussen alle mooie vorderingen door post ik vandaag gewoon even een kleine terugslag ;(

Het was wederom heerlijk hardloopweer om in kort-lang te lopen, en aangezien bij de wedstrijd van afgelopen zaterdag drieënhalve kilometers onderweg ergens zijn gesneuveld besloot ik die verloren kilometers vandaag maar te maken.

Maar wat een miep rondje was het vandaag :r M'n lichaam protesteerde vandaag echt voor het eerst en had er duidelijk totaal geen zin in. Ik heb zelfs na 3,5 km even 500m moeten wandelen :r Dat is mij echt al een hele tijd niet meer overkomen. Maar het was wel noodzakelijk. Dat bleek ook wel, want na het stukje wandelen liep ik gelukkig weer wat lekkerder. Uiteindelijk 7,6 kilometer gehobbeld, maar het ging zwaar vandaag.

Nu eerst maar minstens twee dagen rust, hopelijk gaat het donderdag weer wat beter dan. -O-
  maandag 10 november 2014 @ 17:08:43 #54
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_146503446
Je had je snelheid natuurlijk wel wat gepusht. Dus dan is de keer daarna nog wel eens wat minder soepel.

Volgende keer gaat het gewoon weer als vanouds!
pi_146504335
Dat klopt, en dat was ook duidelijk te merken vandaag. Nu eerst maar even rust gunnen, en hopen dat het de volgende keer weer wat soepeler gaat :)
pi_146504432
quote:
Dit kan ik als zeeman bevestigen. Al heb ik enkel ervaring met loopbanden op een zeevarend schip, waardoor dit effect nog eens vergroot wordt, vermoed ik.
Get stoned
pi_146504647
Om mijn gezonde eet gewoontes te continueren.

Pizza tijd :Y) *O*
  maandag 10 november 2014 @ 17:47:33 #58
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_146504770
pi_146505148
  maandag 10 november 2014 @ 18:18:16 #60
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146505835
Dilemma 1

Volgens mij sta ik nog ingeschreven op tisvoorniks voor 30k, maar wellicht dat het slimmer is dat ik de HM daar doe gezien voet en trainingsachterstand ..

Dilemma 2

Ik kan misschien meedoen met de roparun, maar die is een maand na mijn eerste marathon, dus dat is een beetje kortdag lijkt me.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik lees het wel nadat ik van de sportschool terug kom. Dan ga ik ook de kalender invullen mbt loopjes volgend jaar. Ideeën meer dan welkom!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_146505942
pi_146506049
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 18:18 schreef Daywalk3r het volgende:
Dilemma 1

Volgens mij sta ik nog ingeschreven op tisvoorniks voor 30k, maar wellicht dat het slimmer is dat ik de HM daar doe gezien voet en trainingsachterstand ..

Dilemma 2

Ik kan misschien meedoen met de roparun, maar die is een maand na mijn eerste marathon, dus dat is een beetje kortdag lijkt me.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik lees het wel nadat ik van de sportschool terug kom. Dan ga ik ook de kalender invullen mbt loopjes volgend jaar. Ideeën meer dan welkom!
Gewoon die HM doen in Geldrop, langere afstanden komen vanzelf wel weer.
ROPA run kun je weinig van zeggen, ligt een beetje aan je herstel of je dat een beetje goed aankan.
Probleem daarbij is dat je een team hebt, dus beetje lullig voor hen als je nog niet goed genoeg hersteld bent, dan moeten ze op zoek naar een vervanger zo vlak voor de ROPA
pi_146506244
Als je de marathon als training voor de Roparun loopt kan het wel denk ik.
Maar als je echt diep bent gegaan tijdens de marathon, ga je dingen stuk maken vrees ik als je een maand later 70km gaat lopen (al is het in etappes). Voor mij is het nu bijna een maand geleden en ik voel me nog niet eens 100% hersteld voor de 15km van de 7^^.

[ Bericht 1% gewijzigd door La_Tramposa op 10-11-2014 18:35:39 ]
pi_146506316
quote:
Dilemma 1

Dilemma 2

Dilemma 1: ik had liever dat je je startbewijs aan mij zou afstaan. Hoef je ook niet meer te twijfelen tussen de afstanden.

Dilemma 2: vorige week zat ik nog op de site te kijken. :o
Ik heb me nog niet ingeschreven voor een marathon, maar wil er in principe ook een in april lopen.
Het zijn overigens wel stukjes van maar 2 km, hè.
Zou ik best lastig vinden, ik kom pas na 2-3 km op gang. Op zo'n afstand durf ik niet voluit te gaan.
pi_146508634
@maraca en peach: Mooie vooruitgang dames!

Ik ga er op uit voor een 10x 400m loopje, zin in :)
  maandag 10 november 2014 @ 19:43:20 #66
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146509080
quote:
Dilemma 1

Dilemma 2

Ik zou dilemma 2 niet doen. Kies tussen die 2 :) De Roparun is niet alleen 60-70 km afstand in een weekend (ja in 'stukjes' van 2km, maar dat houdt ook in dat je nooit kunt opwarmen of in een ritme kunt komen), maar ook slaapgebrek, 's nachts lopen, geen tijd om te herstellen, mentaal zwaar. Al dat gecombineerd is al zwaar, laat staan zo kort na je 1e marathon (waarvan je niet weet hoe je gaat lopen/herstellen).

Valt het op dat ik Yur z'n 1e marathon icm 6 weken erna Roparun vers op m'n netvlies heb staan? :+ Hij heeft na de Roparun maanden nauwelijks gelopen en dat gun ik niemand. Ook het thuisfront niet :P

Overigens is de Roparun wel ontzettend tof om mee te maken O+ Maar onderschat het niet.
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 19:51:16 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_146509358
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:25 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Jammer Gup, maar verstandig. Hopelijk komen we elkaar nog wel even tegen! Heb geen zin in drukke whatsappgroepen en ga met mensen van de atletiekvereniging richting Nijmegen. En ben bang voor slecht bereik daar.

Zelf net een laatste rondje gelopen voor zondag. Althans; heel misschien loop ik donderdag nog een kilometer of 3, maar dan zou ik 's avonds moeten en daar ben ik nooit zo dol op. Waarschijnlijk dus lekker rust tot dit weekend.
De whatsappgroep valt reuze mee :) En ik ga extra opletten om je te zien *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 10 november 2014 @ 19:53:39 #68
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146509442
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

De whatsappgroep valt reuze mee :) En ik ga extra opletten om je te zien *O*
Oooh dat is en blijft een leuke uitdaging :P

Hee maarre...volgend jaar lopen we allebei de 7^^ :* :Y
  maandag 10 november 2014 @ 19:59:06 #69
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146509645
Van YUR weet ik nog idd. Ga het ook maar niet doen. Zal een berichtje sturen dat als ze echt niemand kunnen vinden, dat ik evt wil helpen... Ga er van uit dat ze wel iemand vinden. Wel een mooie kans, maar die komt wel weer.

Geldrop zet ik om.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 20:07:11 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_146509961
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 19:53 schreef GotC het volgende:

[..]

Oooh dat is en blijft een leuke uitdaging :P

Hee maarre...volgend jaar lopen we allebei de 7^^ :* :Y
Beloofd! Ik zal niet meer op vakantie gaan :+

En inderdaad, iedereen spotten gaat een uitdaging worden :D gelukkig zijn er veel mensen te zien, dus ik heb veel kansen! Ik denk dat ik weer op dezelfde plek ga staan als waar wij toen stonden. Was wel een goed punt :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 10 november 2014 @ 20:17:12 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146510329
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Beloofd! Ik zal niet meer op vakantie gaan :+

En inderdaad, iedereen spotten gaat een uitdaging worden :D gelukkig zijn er veel mensen te zien, dus ik heb veel kansen! Ik denk dat ik weer op dezelfde plek ga staan als waar wij toen stonden. Was wel een goed punt :Y
Waar? O-)
  maandag 10 november 2014 @ 20:20:27 #72
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146510458
vanmorgen maar wer even gelopen en de schade aan lijf en leden valt alles mee...
Mijn gezicht nog wel gevoelig omdat alle wonden trekken bij iedere stap en mijn knie wat gevoelig maar dat was een "je bent er gewoon op gevallen so deal with it" gevoeligheid ipv "alarmbel-gerinkel want dit is een blessure" gevoeligheid...
dus testloopje van 45 minuten is geslaagd!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 20:21:11 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_146510485
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:17 schreef Quoi het volgende:

[..]

Waar? O-)
Ik ga even google-mappen om te kijken waar het precies is :9

Volgens mij stonden we toen hier: klikkerdeklik

Kruising Groesbeekseweg - Archipelstraat. In het boekje pagina 11 rechtsonder :) Daar ga ik staan :Y is een goeien plek.

[ Bericht 27% gewijzigd door Guppy op 10-11-2014 20:30:18 ]
  maandag 10 november 2014 @ 20:33:09 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146510959
Kiek nou!
Linkerhandje is zwabberhandje :D Clubgenootje heeft erg zijn best gedaan op de lvml-foto's :+

SPOILER
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:21 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ga even google-mappen om te kijken waar het precies is :9

Volgens mij stonden we toen hier: klikkerdeklik

Kruising Groesbeekseweg - Archipelstraat. In het boekje pagina 11 rechtsonder :) Daar ga ik staan :Y is een goeien plek.
Leuk! Ik ga het in de gaten houden :Y
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 20:38:49 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_146511191
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:33 schreef Quoi het volgende:
Kiek nou!
Linkerhandje is zwabberhandje :D Clubgenootje heeft erg zijn best gedaan op de lvml-foto's :+

SPOILER
[..]

Leuk! Ik ga het in de gaten houden :Y
Zal ik een beachflag van m'n werk meenemen?? :P Kunnen jullie me goed zien

En je handje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')