Voor alle PR lopers van afgelopen weekend
Voor iedereen die geen PR heeft gelopen stiekem ook

(als je maar lol hebt)
En een

voor Hats' gesprek, succes alvast!
Ik heb zelf afgelopen zaterdag een dubbele training afgewerkt.
De eerste begon om 7.30 uur vanuit de plaatselijke Runnersworld. Urban trail of zo noemen ze het geloof ik, het was in ieder geval bootcampachtig. Lunges, squats, planken en tussen de oefeningen door stukjes lopen. Omdat we tussendoor steeds stil stonden en lagen maar gekozen voor lang-lang, ook gezien het tijdstip.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarna naar huis gelopen, douchen en omkleden, boterham eten en wat drinken en weer door naar de training met de loopgroep. Strakblauwe lucht, zonnetje en weinig wind en dus in kort-kort (op één na was de rest in lang-lang). Ik denk dat wij twee de enigen waren die achteraf géén spijt hadden van hun kledingkeus.
Inlopen, rekken en strekken, nog 2,5 km op rustig tempo om goed warm te worden en daarna 5 km lopen op hoog tempo. Ik had me voorgenomen om niet helemaal volle bak te gaan i.v.m. de eerste training, richttijd was 5.30/km. Dankzij een negatieve split en een loper die ik langzaam binnen kon hengelen "gefinisht" in 26.30. Slechts 4 seconden boven mijn 5 km tijd die ik tijdens de Ekiden liep.
Ik merk dus duidelijk vooruitgang in de tussenliggende vier maanden. Ik hoop in een 5 km wedstrijd in de buurt van de 25 minuten te komen, maar ik heb nog geen wedstrijd gepland.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over drie weken de Vlasakkerloop (10 EM), die wil ik als test lopen voor de HM drie weken daarna. Onder de 1.30 zou heel mooi zijn, dan heb ik nog een half uur om die laatste 5 km te lopen (richttijd voor de HM is 2 uur).
Murmeli
buiten spelen
quote:
Op maandag 10 november 2014 13:32 schreef Maraca het volgende:Wat een heerlijk loopje heb ik achter de rug

Gewoon even 4,2km aangetikt terwijl ik bij les 11 van Evy ben. Wel met loopmomenten, die ik gevoelsmatig nog wel nodig heb. Dus ik ga het programma van Evy wel afmaken.
Goed zo!
En maak evy vooral rustig af hoor!! Die eerste 5 km bouw je het beste langzaam op. Vinden je benen fijner.
Ik ben echt blij dat mijn conditie gewoon ruk was toen. Ik kon gewoon ook niet sneller opbouwen. En ik heb evy een keer of 3 gedaan

want ik hield het steeds maar net vol en als ik dan 3 weken niet liep was ik weer terug bij af.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
Maraca
#cijferfetisjist
quote:
Op maandag 10 november 2014 13:36 schreef Murmeli het volgende:[..]
Goed zo!
En maak evy vooral rustig af hoor!! Die eerste 5 km bouw je het beste langzaam op. Vinden je benen fijner.
Ik ben echt blij dat mijn conditie gewoon ruk was toen. Ik kon gewoon ook niet sneller opbouwen. En ik heb evy een keer of 3 gedaan

want ik hield het steeds maar net vol en als ik dan 3 weken niet liep was ik weer terug bij af.
Ga ik ook zeker doen. Heb alle tijd van de wereld om rustig tot de 5km te komen (ok, niet helemaal waar.. heb tot eind februari

)
Dit is ook de 2e keer dat ik Evy doe

Weet hoe je je voelt
quote:
Bazin

Die DrechtStadLoop gaat helemaal goedkomen!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
quote:
Op maandag 10 november 2014 13:34 schreef Murmeli het volgende:[..]
Gewoon D aan het lopen krijgen

Vakantie is heel erg

het helpt dat we echt veel dezelfde dingen leuk vinden om te doen en dat pijll niet moeilijk doet als ik naar de Lush wil.
Goede timing ook wel voor Lush met alle kerstspullen nu.

En een loopvriendje kan ook gewoon gezellig zijn natuurlijk hè.

En

voor Maraca en Peach zie ik nog voorbij komen. Netjes
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
quote:
Die was toch 2 weken geleden?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
M'n benen voelen vandaag stuk beter dan gisteren, maar ga toch maar even rust houden.
Solique
I Kill You !
quote:
Op maandag 10 november 2014 13:32 schreef Maraca het volgende:Wat een heerlijk loopje heb ik achter de rug

Gewoon even 4,2km aangetikt terwijl ik bij les 11 van Evy ben. Wel met loopmomenten, die ik gevoelsmatig nog wel nodig heb. Dus ik ga het programma van Evy wel afmaken.
quote:
Goed bezig dames
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
Zeg, even een vraagje. Heeft iemand van jullie ook wel eens last van een slaapvoet? Bij mij is het eigenlijk altijd mijn linker voet, de ene keer wel de andre keer niet...
Ik heb vorig jaar schoenen aan laten meten waardoor ik nu een stuk minder tot eigenlijk geen last van shin splints heb, maar nu heb ik dus weer een slaapvoet :p Vraag me af wat jullie hier tegen gedaan hebben. Misschien toch maar eens een langere veter kopen zodst mijn schoen misschien ietsje losser kan?
MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
quote:
Nice, wellicht loop ik die ook wel

Maar dat is nog even ver weg...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Ik zat er al een tijdje op te azen en nu in de sale toch maar besteld.
http://www.wiggle.co.uk/mizuno-womens-drylite-active-skirt-ss14/Run like a girl
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Maraca
#cijferfetisjist
quote:
Heb er alle vertrouwen in dat ik die 5km wedstrijd binnen de tijd (je hebt maximaal 45 minuten) ga uitlopen
quote:
Gezellig! Maar gelukkig is hij nog ver weg.. we moeten nog best wat km's maken
quote:

Iemand gaf me laatst een linkje naar echt hele leuke hardloop rokjes maar eerst maar eens zien of het bevalt voor ik er een hoop geld in ga steken.
quote:
Op maandag 10 november 2014 14:35 schreef bijdehand het volgende:Hoi! Even twee korte vraagjes: is de overgang van binnen hardlopen (op de lopende band in de sportschool) naar buiten lopen een lastige overgang? Waar moet ik rekening mee houden? Ik loop sinds een maand of drie op de lopende band in de sportschool, maar het lijkt me ook fijn om buiten te kunnen lopen

Loop je met de loopband op een helling? Of gewoon op 0?
Buiten lopen komt (schijnbaar) overeen met een helling 1 op de loopband.
Ik denk dat er wel wat verschil inzit maar het zal ook geen levensgroot verschil zijn, dus gewoon proberen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
quote:
Op maandag 10 november 2014 14:35 schreef bijdehand het volgende:Hoi! Even twee korte vraagjes: is de overgang van binnen hardlopen (op de lopende band in de sportschool) naar buiten lopen een lastige overgang? Waar moet ik rekening mee houden? Ik loop sinds een maand of drie op de lopende band in de sportschool, maar het lijkt me ook fijn om buiten te kunnen lopen

Hoogstwaarschijnlijk heb je andere schoenen nodig, want ik gok dat je nu op standaard sportschoenen loopt op de loopband? Ik zou als je de stap naar buiten wil gaan maken wel echte hardloopschoenen kopen, die hebben meer demping enzulks.
Voor de rest kan ik het alleen maar aanraden. Je bent en voelt je een stuk vrijer, en de wereld is buiten zoveel mooier dan binnen!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
quote:
Op maandag 10 november 2014 14:50 schreef Quoi het volgende:@Nanook, ik heb bijna eenzelfde soort rokje. Ik vind het niet veel uitmaken of ik een broekje of rokje aan heb overigens. Puur voor naar de buitenkant (ook niet onbelangrijk

, want van binnen zit gewoon een strakke korte tight.
Alleen voor lange duurlopen is 'ie te kort 
Daar was ik al bang voor maar even kijken of daar een oplossing voor te bedenken is.
Maraca
#cijferfetisjist
quote:
Op maandag 10 november 2014 14:54 schreef Wolve000 het volgende:De temperatuur is weer gestegen. Nu moet ik vanavond waarschijnlijk in m'n korte broek lopen en kan ik m'n nieuwe wintertight niet uittesten.
#firstwordproblems

Heb jij ook een hardlooprokje?
quote:
Dat kan alsnog wel.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Blegh, ik had mezelf echt voorgenomen tot 5 uur te werken zodat ik naar de indoortraining van de AV kan. Maar ik ben al de hele ochtend gefrustreerd aan het proberen om iets werkend te krijgen en het werkt nog steeds niet.

Zonder resultaat naar huis gaan en er pas zaterdag weer aan kunnen werken is ook weer niks.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
bijdehand
bijdevoet
quote:
Op maandag 10 november 2014 14:49 schreef trolley het volgende:[..]
Hoogstwaarschijnlijk heb je andere schoenen nodig, want ik gok dat je nu op standaard sportschoenen loopt op de loopband? Ik zou als je de stap naar buiten wil gaan maken wel echte hardloopschoenen kopen, die hebben meer demping enzulks.
Voor de rest kan ik het alleen maar aanraden. Je bent en voelt je een stuk vrijer, en de wereld is buiten zoveel mooier dan binnen!

Ik heb nu standaard Nike schoenen, echt van die sportschoenen dus. Hardloopschoenen staan op m'n lijstje

Wil dus ook buiten gaan lopen omdat ik dan mooi door de polder kan lopen, woon namelijk aan de rand van een bebouwde kom dus na 10 meter sta ik letterlijk tussen de koeien

@Guard, ik loop op helling 3
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
Maraca
#cijferfetisjist
quote:
Op maandag 10 november 2014 15:04 schreef bijdehand het volgende:[..]
Ik heb nu standaard Nike schoenen, echt van die sportschoenen dus. Hardloopschoenen staan op m'n lijstje

Wil dus ook buiten gaan lopen omdat ik dan mooi door de polder kan lopen, woon namelijk aan de rand van een bebouwde kom dus na 10 meter sta ik letterlijk tussen de koeien

Hoeveel km haal je nu op een loopband?
Ik denk dat het lopen op een loopband ook in een ander opzicht verschilt van lopen op de weg.
De vering van de loopband namelijk. Toen onze trainer een marathon liep op een loopband en hij halverwege even naar het toilet moest, liep hij echt te zwalken over de weg. En hij is als ultraloper echt wel gewend om grote afstanden te lopen. Hij had een soort "zeebenen".
quote:
Op maandag 10 november 2014 15:04 schreef bijdehand het volgende:[..]

Oh dan zal de overgang wel meevallen.
Een paar kekke hardloopschoenen laten aanmeten is wel een goed plan. Filmpje en zo laten maken, om te kijken wat je nodig hebt is wel een aanrader, bij de betere hardloopwinkel
quote:
Op maandag 10 november 2014 15:09 schreef McTwente het volgende:Ik denk dat het lopen op een loopband ook in een ander opzicht verschilt van lopen op de weg.
De vering van de loopband namelijk. Toen onze trainer een marathon liep op een loopband en hij halverwege even naar het toilet moest, liep hij echt te zwalken over de weg. En hij is als ultraloper echt wel gewend om grote afstanden te lopen. Hij had een soort "zeebenen".
Had ie een weddenschap verloren?
Ik kan me niet voorstellen dat je vrijwillig een marathon gaat lopen op een loopband
Ajaxfan
Look out for me
quote:
Op maandag 10 november 2014 15:09 schreef McTwente het volgende:Ik denk dat het lopen op een loopband ook in een ander opzicht verschilt van lopen op de weg.
Ik zou denk ik mentaal dan nog 3 weken door aan het lopen zijn zodra je van dat ding af zou stappen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ik denk dat die 'zeebenen' ook komen omdat je benen soort van automatisch voortbewogen worden, dat is toch een hele andere aansturing dan lopen op land.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
quote:
Op maandag 10 november 2014 15:35 schreef McTwente het volgende:[..]
Nope, inzamelingsactie voor Kris en Lisanne (de meisjes die verdwenen waren in Panama). Je kon met hem meelopen tegen betaling. En aangezien diverse mensen een kilometer (of een paar) meeliepen was dit het meest praktisch.
Overigens was dit niet zijn eerste lange afstand op een loopband:
"Op 25 december 2006 vestigde Borsten een Nederlands record door 100 kilometer hard te lopen op een loopband in een tijd van 8:57.20. Deze actie was ter ondersteuning van Stichting KiKa en Stichting Leukemie." (bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mik_Borsten).
Ook een manier om eerste kerstdag door te brengen...

Ok liefdadigheid is dan nog wel een goede reden...
Maar het lijkt me echt dodelijk saai, dan nog liever 42 rondjes van een km, en dat er dan iemand een rondje of 2 meeloopt
bijdehand
bijdevoet
quote:
6 in 45 minuten (lopen, rennen, lopen, rennen, etc). Ben nog echt een beginner dus maar het gaat wel stukken beter als in 't begin
quote:
Op maandag 10 november 2014 15:10 schreef Guard het volgende:[..]
Oh dan zal de overgang wel meevallen.
Een paar kekke hardloopschoenen laten aanmeten is wel een goed plan. Filmpje en zo laten maken, om te kijken wat je nodig hebt is wel een aanrader, bij de betere hardloopwinkel

Thanks, dat komt goed

quote:
Op maandag 10 november 2014 15:35 schreef Danter het volgende:Ik denk dat je dan qua weerstand wel goed zit.. wel word ik altijd n beetje "zwabberig" van de loopband dat zal dus (zoals hierboven al gemeld was) door de vering komen.. hou er dus rekening mee dat je "getrained" bent op een zachte ondergrond.. en dat kan zelfs met goede schoenen wel wat klachten geven op asfalt.. dus buiten voor je benen toch een beetje rustig opbouwen.. of onverhard lopen.. :p
maar de grootste tip is denk ik om gewoon even goede schoenen te kopen en het dan gewoon te proberen.. Als je het in de sportschool al leuk vind dan ben je straks buiten helemaal verslaafd denk ik

. Ik kan mentaal in de sportschool niet langer "hardlopen" dan 15/20 minuten.. daarna ga ik gewoon dood van binnen haha
Om de tijd te vergeten download ik altijd filmpjes op een oude telefoon en ga ik die kijken tijdens het hardlopen

Hier zijn wel wat zandwegen dus ik denk dat ik daar ook ga starten
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''