abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146854244
TJ gefeliciteerd! *G*

Bar :*

En fijn dat Anouk weer helemaal Anouk is!
pi_146856726
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:30 schreef Phaidra het volgende:
Wauw Luc!! _O_

Ophelia :o

Wij hebben opeens te maken met een doodsbange peuter. Hij is ervan overtuigd dat er een monster in zijn bed zit en was gisteravond echt panisch :'(. Wegjagen lukte niet, erover praten ging redelijk tot we weer een poging deden om hem in zijn bed te leggen. Bij hem blijven was niet genoeg om hem te kalmeren. Voorgesteld om matras op de grond te leggen, zodat hij daar kon slapen, maar dat wilde hij ook niet. Hij had wel bij papa en mama in bed willen slapen, maar dat vonden wij eigenlijk geen optie/ oplossing. Want dan zouden we hem toch omleggen naar zijn eigen bed als hij sliep en daar wordt hij misschien nog wel banger van. Hebben jullie nog andere tips?

Hij heeft al knuffels in zijn bed en had zelf bedacht dat zijn uil het monster weg kon jagen door met zijn vleugels te wapperen. En blijkbaar hielpen de babyfoonmuziekjes ook wel om het monster weg te krijgen, maar toch wilde hij echt-echt-echt niet in zijn bed. Hij slaapt nog in een ledikantje en wilde dan wel slapen in een groter bed, maar dat staat er ook niet van vandaag op morgen.

Het was zo sneu om hem zo bang te zien.. Uiteindelijk sliep hij rond 21 uur, na ruim een uur praten en troosten.
Boekjes lezen over bang zijn in het donker helpen hier goed. En we sturen monsters altijd naar hun mama :+ helpt ook vaak!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_146860798
Gefeliciteerd TJ met je peuter!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_146862523
Tj gefeliciteerd
Spees welkom
Vanyel/sola/bar zwaar voor jullie maar geen tips helaas.

Dank u sinterklaas
pi_146865861
Phaidra, angst is lastig.. Bij Chris hielp een lampje wel, bij Daan de sterren van de babyfoon. Maar die waren niet zo bang. Hopelijk is het een korte fase.

TJ nog gefeliciteerd :@

FR, dat is ook een leuk cadeautje!
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:40:47 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_146872601
Ventje is nu 3 jaar en 4 maanden en is is opeens geen land meer met hem te bezeilen. Huilen om het minste of geringste, idem met boos worden. Bijna niets eten op een dag en enorm de grenzen opzoeken. Aan- en uitkleden, naar bed brengen, alles gaat even moeizaam. Het lijkt wel een ander kind. Herkenbaar?
pi_146873195
Hier is het ook even wat minder. De gastouder klaagde al dat de oren zoek zijn...
pi_146875917
Ze worden schoolrijp ik merk het ook aan Ean.
pi_146881248
Wat een lieve foto f_r !
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146902018
A. speelt ook anders. Hij gaat nu zelf boekjes lezen/voorlezen, ipv dat de trein gewoon rondjes rijdt op het spoor komen er hele verhalen bij kijken, en hij bedenkt zelf liedjes...

Met de duplo wordt ook vanalles gebouwd, het gaat echt weer hard ineens...
pi_146904186
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:40 schreef Aventura het volgende:
Ventje is nu 3 jaar en 4 maanden en is is opeens geen land meer met hem te bezeilen. Huilen om het minste of geringste, idem met boos worden. Bijna niets eten op een dag en enorm de grenzen opzoeken. Aan- en uitkleden, naar bed brengen, alles gaat even moeizaam. Het lijkt wel een ander kind. Herkenbaar?
oh ja, hier vooral overduidelijk nephuilen, omdat iets niet lukt of hij zijn zin niet krijgt, eten was hier een periode ook heel weinig, nu gaat het weer ietsje beter, en bij het aan en uitkleden niet meewerken is bijna standaard, dan gaat hij zich verstoppen, of steeds weer weglopen en natuurlijk precies dan wanneer je haast hebt, of bij het tandenpoetsen net het hoofd zo draaien dat je niet makkelijk bij kunt,

met aan en uitkleden heb ik hem verteld dat hij dat het liefst zelfs moet kunnen, wanneer hij naar de basisschool wil, ik leg nu alles op tijd klaar en laat hem een beetje aanklooien, heb hem gezegd waarop hij moet letten en een paar trucjes laten zien....nu ja soms heeft hij dan na 5 minuten zijn onderbroek en de sokken aan en is met zijn armen verstrikt in het hemdje....

ik probeer duidelijk en consequent te zijn en hoop dat zich dat op gegeven moment ook uitbetaald

maar misschien is niet alleen de leeftijd, maar ook het Sinterklaasgedoe van invloed?
pi_146913935
Pfff hier ook even een kindje wat de kluts kwijt is (denk ik).

Ze is woensdagochtend met haar vader naar monkeytown geweest. Bij terugkomst viel ze op schoot bij me in slaap :? Achteraf bleek waarom. Want na een uur slapen in haar bed (wat ze dus nooit meer doet, omdat ze dat niet meer wil) zat ze ziek op de bank en heeft een paar keer overgegeven.
De volgende dag weer oké, maar einde van de dag huilde ze steeds omdat ze hoofdpijn had. Ze wilde ook gelijk naar bed en niet meer in bad. Wat ze heerlijk vindt.
Gisteravond weer, maar toen moest ze van mij wel in bad (gaat zo stinken anders hè :P ) en heeft ze uiteindelijk de nacht bij mij geslapen.

Vanmorgen heerlijk gespeeld thuis en rond 14.00 even naar het lokale winkelcentrum voor een boodschap en ik wist dat er een sinterklaasfeest was. Bewust niks gezegd want dan kan ze zich al een dag van tevoren druk gaan maken.
Ze was nieuwsgierig toen ze de geluiden hoorde, maar eenmaal daar was het brullen. Ze vond het doodeng! -O- dikke tranen en in mijn hand knijpen en haar hoofd wegdraaien.

Terwijl er achter haar haar zusje zat te stuiteren 'piet! Piet! Sintklaas!'
Eenmaal in de winkel nog even erover gehad en toen zei ze dat ze bang was dat zwarte piet haar op zou eten :?
Uitgelegd dat zwarte piet ook een mens is en dat die elkaar toch niet opeten? Maar ik vraag me af of ze er iets mee kon.

Ik baal daar dan zo van hè. Om me heen zie ik allemaal enthousiaste kinderen die staan te dansen en te zingen en mijn gup duikt in elkaar en gaat huilen. Ze raakt er compleet van van slag.
Als een piet tegen haar ging praten ging ze gewoon stoïcijns de andere kant op kijken. En ook nergens op reageren, ook niet op mij.

Het is een heel bijdehand kind, maar wat dit soort dingen betreft (en ook minder groot), zou ik het toch fijn vinden als ze onbezorgd kan genieten.

Ik heb al eerder hoogsensitiviteit vermoed, en dit versterkt het alleen maar -O-
pi_146914197
Iedere dag in bad?
No way hier. Hooguit 2 keer per week. En maximaal 1 keer per week haren wassen.
Haha!
En bang voor Sinterklaas/zwarte piet: ja, dat kan ik me van mijzelf nog heel goed herinneren. En ik ben niet hoog sensitief oid. Mijn dochter van drie heeft dat ook. In mijn ogen een goed ontwikkelde gave om te kunnen fantaseren. :)
Make my day!
pi_146915318
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:47 schreef agter het volgende:
Iedere dag in bad?
No way hier. Hooguit 2 keer per week. En maximaal 1 keer per week haren wassen.
Haha!
Hier om de dag om soms 2 dagen niet.
Maar bijna altijd om de dag. Haren wassen idd ook 1x per week.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_146915531
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
A. speelt ook anders. Hij gaat nu zelf boekjes lezen/voorlezen, ipv dat de trein gewoon rondjes rijdt op het spoor komen er hele verhalen bij kijken, en hij bedenkt zelf liedjes...

Met de duplo wordt ook vanalles gebouwd, het gaat echt weer hard ineens...
Luc doet dat ook. Vooral de verhalen, liedjes & boekje voorlezen. Hij verzint de grappigste dingen O+

Ik ben vandaag bij mijn ouders en ik zat samen met mijn moeder en Luc in de auto en hij heeft 15 min lang allemaal zelf verzonnen liedjes (op bestaande melodieën) zitten zingen

Luc is ook gevoelig voor veel dingen. Mij heeft het boek temperamentvolle kinderen heel erg geholpen. Ik zou uit mezelf kinderen niet zo opvoeden (mede door mijn eigen opvoeding) maar het boek was pijnlijk herkenbaar en ik heb echt zitten huilen :@ bij sommige stukken omdat ik mijzelf er zo in herkende (en hoe mijn ouders daar "verkeerd" mee omgingen) Maar ik pas nu sommige tips bij Luc ook toe en het gaat zoveel beter. En door het boek begrijp ik Luc ook veel beter. (En mijzelf :D)
  zondag 23 november 2014 @ 08:20:20 #220
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146919473
Bedankt voor alle felicitaties :W
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:38 schreef danic het volgende:

Ik baal daar dan zo van hè. Om me heen zie ik allemaal enthousiaste kinderen die staan te dansen en te zingen en mijn gup duikt in elkaar en gaat huilen. Ze raakt er compleet van van slag.
Als een piet tegen haar ging praten ging ze gewoon stoïcijns de andere kant op kijken. En ook nergens op reageren, ook niet op mij.

Ha hier nog zo één :Y
Huilen doet hij nog niet, maar hij draait gewoon zijn hoofd om en zegt niets meer of als we zwarte piet tegenkomen als hij op zijn loopfiets zit dan gaat hij er gewoon vandoor :+

Laatst zijn we wel in het "pietenhuis" geweest hier in de stad. Heel leuk heel het gemeentehuis is ingericht als Piet en Sinterklaashuis.
Dit had ik vantevoren wel gezegd dat we daar naartoe gingen. Het was eigenlijk best wel zielig.
Rayen steeds zielig zeggen, terwijl we op de fiets daarnaartoe gingen, Mama, rij maar door ik vind het niet leuk.
Eenmaal binnen duurde het nog effe voordat hij "ontdooit" was, maar daarna ging het goed.
Heeft hij in de "keuken" van de pieten ook nog pepernoten gebakken (net alsof dan)
Hij heeft altijd even tijd nodig om te "ontdooien" noem ik het maar.

Misschien heeft ze meer tijd nodig om ook te "ontdooien". Maar ik kan me je gevoel van "balen" wel voorstellen.
Heb ik ook altijd als rayen helemaal in me duikt en zijn armen voor zijn ogen slaat. Dan denk ik toe nou :{ ;)
Maar ja het is niet anders.
Rayen 2½ jaar!
pi_146919482
Danic, niet gelijk panieken hoor. Ik zie het best wel vaker gebeuren dan een kind rond de 2/3 jaar wat meer teruggetrokken en gevoeliger wordt, soms best wel extreem ook. Mijn oudste, een neefje, en meer. Andere peuters gaan juist helemaal los. Ze ontwikkelen zich verder, en op die leeftijd is de wereld steeds groter. Sommigen kunnen dat niet zo snel aan, en slaan even dicht. Chris werd vanaf 3,5 opeens weer beter, en nu bij 7 jaar is hij nog steeds rustig. Maar als ik hem vergelijk met zijn klasgenootjes is dat wel normaal qua karakter.
pi_146919591
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 00:30 schreef Skoap het volgende:

[..]

Luc doet dat ook. Vooral de verhalen, liedjes & boekje voorlezen. Hij verzint de grappigste dingen O+

Ik ben vandaag bij mijn ouders en ik zat samen met mijn moeder en Luc in de auto en hij heeft 15 min lang allemaal zelf verzonnen liedjes (op bestaande melodieën) zitten zingen

Luc is ook gevoelig voor veel dingen. Mij heeft het boek temperamentvolle kinderen heel erg geholpen. Ik zou uit mezelf kinderen niet zo opvoeden (mede door mijn eigen opvoeding) maar het boek was pijnlijk herkenbaar en ik heb echt zitten huilen :@ bij sommige stukken omdat ik mijzelf er zo in herkende (en hoe mijn ouders daar "verkeerd" mee omgingen) Maar ik pas nu sommige tips bij Luc ook toe en het gaat zoveel beter. En door het boek begrijp ik Luc ook veel beter. (En mijzelf :D)
Bedoel je het boek van Eva Bronsveld? Ik heb haar blog gelezen en ik viel echt achterover van verbazing want het was echt woord voor woord mijn kind wat ze beschreef. (hier staat een algemeen stukje en dan heeft ze nog wat blogs waarin ze de karaktereigenschappen wat dieper uitwerkt). Het heeft mij ook enorm geholpen om aan de ene dat hyperactieve, stuiterige en onhoudbaar nieuwsgierige en aan de andere kant het voorzichtige, terughoudende en angstige van M te kunnen snappen. Het voelde voor mij heel tegenstrijdig maar ik snap nu beter hoe dat samen gaat. En ik herken mezelf er ook erg in ;) Met het boek ben ik nog bezig maar dat vind ik ook fijn.

Danic, ik herken je teleurstelling. Je gunt je kind onbezorgheid en dat lukt niet. Ik probeer altijd ervoor te waken om die teleurstelling te veel te laten zien, want juist zo'n opmerkzaam en gevoelig kind pikt dat weer op en de kans is groot dat ze zich dan schuldig gaan voelen. En dat wil ik niet, mijn kind is goed zoals hij is, óók als dat anders is dan ik me had voorgesteld. Ik denk dat de peuterleeftijd sowieso een leeftijd is vol angsten, en dat veel dingen ook weer makkelijker gaan als ze ouder worden. Wat hier goed werkt is ook op mijn eigen stemming en gemoedstoestand letten. Als ik ontspannen naar uitstapjes ga, dan pikt M dát op en dan komt hij vanzelf los en geniet hij meer. Maar het blijft soms een moeilijk balans tussen wat we wel en niet doen en of ik hem wel of niet een drempeltje over moet helpen.

Wij gaan woensdag bijvoorbeeld naar Sinterklaas op het werk van mij lief. M vindt sinterklaas leuk en niet eng, maar ik ben er nu al wel mee bezig hoe we dat aanpakken. Rustige ochtend ervan maken, hem voorbereiden op wat we gaan doen enzo. Er heeft vorige week al een lieve collega bij ons gegeten, zodat M straks nog een vertrouwd gezicht heeft (dat was het idee van mijn lief trouwens, ik vond het zo tof ze zo meedenkt O+ ) Maar ik hou er wel rekening mee dat hij er geen bal aan vindt. Is ook niet erg trouwens, dan gaat het vast volgend jaar beter,
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_146919667
@clubsoda: inderdaad! Dat boek.
pi_146923019
Bedankt voor jullie reacties. 'Balen' is misschien ook niet het goede woord. Het is niet zo dat ze van mij 'moet' genieten. Maar ik zou haar inderdaad zo graag een beetje onbezorgder willen maken.

Zoals Clubsoda M omschrijft, dat is in een notendop exact Eva. Stuiteren en heel nieuwsgierig, maar aan de andere kant heel onzeker en angstig.
Ze heeft een hele goede fantasie ontwikkeling. Dat heb ik al met meer dingen gemerkt. Ze kan zich ook heel erg goed inleven. Ze heeft al met meerdere tekenfilms zitten mee-huilen omdat ze het zo zielig vond (dat knorretje kwijt was, dat pim en pom verdwaalden in het bos).
Veel familie en vrienden zeggen ook dat ze nooit baby is geweest. Ze ontwikkelde zich motorisch zo bizar snel. En je merkte dat dat koppie erin meeging. Ze lijkt echt een oude ziel te hebben (zo zeg je dat toch?)

Gisteren als ze dan op afstand de muziek en de feestelijke hoort, dan is ze heel enthousiast en zei ze zelfs dat ik moest doorlopen 'want ze was nieuwsgierig'. Maar eenmaal aan de rand van het feestgedruis, slaat ze helemaal dicht.
Ik moest me echt inhouden om niet met haar mee te huilen.
En ook dat heb ik al wel eens stilletjes gedaan. Terwijl ze op schoot zat en heel haar klas met ouders liedjes aan het zingen was zat ik stilletjes tranen weg te vegen en wel mee te zingen, terwijl zij moest huilen. Dan probeer ik haar op haar gemak te stellen door mee te zingen en 'gewoon' te doen. Maar het lijkt niks te helpen.

Als ik er aan denk ga ik dat boek eens opzoeken in de bieb.
  zondag 23 november 2014 @ 14:14:15 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146924979
Gister Sinterklaas gevierd op het werk van mijn man. M vindt het heel spannend, maar wel leuk spannend. Hij is meer een observeerder die alles van een afstandje bekijkt en wel mee wil doen maar het niet altijd durft. Soms gaat het te druk en te ruw (springen en zo) en dan blijft hij liever op een afstandje. Maar Sinterklaas een handje geven dat was geen probleem. Hij snapte alleen de microfoon niet helemaal die sinterklaas voor hem hield om iets te zeggen. Dus hij gaf er maar een kusje op.

Overigens herken is]k het lichtelijke gevoel van teleurstelling wel. Ik vind het bij M ook vaak erg sneu om te zien dat hij wel wil maar niet goed durft. Als hij liever aan de kant zit om toe te kijken dan is dan natuurlijk geen probleem maar het lijkt er zo op dat hij vaak wel mee wil doen maar nog een beetje de sociale vaardigheden en het lef mist om daar wat mee te doen.
pi_146925537
Naar dat boek ga ik ook eens zoeken.

Hier gisteren Sinterklaasviering van vriends werk gehad in Toverland. Ean kon 's morgens niet wachten om naar Sinterklaas te gaan maar eenmaal daar durfde ze niks. Zwarte piet was wegkruipen en ze durfde niet bij Sint in de buurt te komen. Zo sneu omdat ik zie dat ze wel graag wilt. Ze wees heel enthousiast naar de boomstammen en ik ben met haar in de rij gaan staan. Eenmaal boven wilde ze niet meer maar ik heb toch doorgezet. Wel een huilende Ean die de rest van de dag gezegd heeft dat ze nat geworden was.

Het cadeau moest bij opa en oma blijven :? maar vandaag is ze wel als Pietje verkleed.

Volgende week komt de Sint bij de familie van vriend ik verwacht een Ean die niks zegt en ik gok zelfs dat ze gaat huilen en ook ik huil dan een beetje mee.
pi_146946480
Ik begrijp jullie heel goed Danic, Kyara en f_r jullie willen gewoon het beste voor je kind. Net als elke ouder en daar hoort vreugde en levenslust bij en dat zien jullie duidelijk niet in de omschreven situaties.

Wij waren gisteren in de efteling voor de eerste keer voor ons allemaal. Het was superleuk. As zondag weer sinterklaasviering op mijn werk. Voor de zekerheid heb ik maar ingevuld, dat ze sint en piet eng vinden (je weet maar nooit). Maar tot nu toe lukte het iig wel aardig als wij erbij bleven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_147025955
Wij hadden ean uitgelegd dat ze naar het Sinterklaasjournaal mocht kijken als de grote wijzer op boven stond op de 12 en de kleine wijzer op de 6.

Dat duurde wel erg lang volgens haar komt ze met de klok aan en houdt hem op zijn kop kijk hij staat bijna bovenaan op de 6. Wel slim gevonden van d'r

En ik ben weer zo blij dat ean en sac zo als wij nu weten gezond zijn. Had vandaag en gisteren een klas met kinderen tussen de 12 en 18 waarvan vele niet konden praten ed. Dan word je wel even wakker geschud.
pi_147036333
DL vindt de hele sint gebeuren niet zo boeiend..vandaag op het werk was het te druk voor dr..ze vond de pieten eng en de sint "een beetje saai" ze vonden het veel leuker bij mij aan mijn bureau te zitten kleuren :D
Eenmaal toen de cadeautjes werden uitgedeeld werd ze enthousiast :P Ik had gevraagd of ze de schoen wou zetten maar ze had er niet zo veel interesse in.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 26 november 2014 @ 22:44:21 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147040214
Een van m'n laatste posts hier: Soneal is ook een kind dat zich ergens thuis moet voelen voor hij enthousiast gaat doen.
Wat ons in vreemde en drukke situaties wel helpt is zorgen dat we er vroeg zijn, als het nog rustig is, dan lijkt hij de omgeving meer als "eigen" te zien en zijn degenen die na hem binnenkomen de "nieuwelingen".
Of het is omdat het dan overzichtelijker voor hem is (hij hoeft de meute niet te scannen, ze druppelen immers een voor een binnen), of omdat hij zich dan koning van zijn territorium voelt weet ik niet, maar het helpt bij onze kat uit de boom kijker wel heel goed.
Maar het blijft een kat uit de boom kijker natuurlijk, aard van t beestje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147040358
danic, ik heb dat ook vaak gedacht bij Mex, hij vond ook nooit dat soort dingen leuk...en zijn zusje geniet volop van feesten,zingen,dansen enz.
Maar Mex vindt andere dingen gewoon heel leuk, als ik goed oplet zie ik hem daar ook intens van genieten. Zoals logeren bij opa en oma, bouwen met duplo of met grote jongens spelen.
En dan ineens ziet hij een breakdancevoorstelling en vindt hij dat geweldig O+
Komt echt goed!
pi_147066678
Die van mij kan heel stil enorm genieten. Maar je moet haar ( als vreemden dus) niet willen aanraken of zomaar op schoot nemen. Lekker kijken, luisteren, dansen.......................... op afstand. Ook als het mega druk is !

[ Bericht 26% gewijzigd door kleinzusje op 27-11-2014 21:49:01 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_147082080
haha KZ dat is met mijn jongste ook :Y
Echt hoe vaak ik niet tegen mensen zeg "laat haar maar" om moe van te worden. Laat haar toch lekker staan en op haar eigen gekozen afstand toekijken. Waar komt toch dat idee vandaan dat het pas leuk is als je vóóraan staat. Dat het pas leuk is als je bij sinterklaas op schoot zit of piet een handje geeft (ik noem maar wat). Ieder geniet op zn eigen manier van dingen, en voor sommige mensen zijn bepaalde dingen gewoon écht niet leuk. Geef je kind ook die ruimte om iets gewoon echt niet leuk te vinden.

Disclaimer... dit is absoluut niet bedoeld als kritiek! ik snap heel goed wat je bedoeld danic; het is meer bedoeld als iets wat me opvalt dat er door sommige mensen heel veel druk op bepaalde dingen gelegd wordt terwijl het kind er geen behoefte aan lijkt te hebben. Lekker zo laten denk ik dan.

Verder, Danic, ik kan zelf niet zoveel met dat soort termen of concepten als hoog-sensitief of weet ik het, maar das ieder voor zich. Het 'gevaar' ervan is dat je veel meer daar aan op gaat hangen dan eigenlijk nodig of terecht is. Ik merk het bij E. ook met haar coeliakie. Als ze eens buikpijn heeft of moe is of slecht slaapt of weet ik het, dan denk ik gelijk shit, wáár is het fout gegaan? Wanneer heeft ze iets verkeerds binnen gekregen, wát heb ik verkeerd gedaan. In detail je dag nalopen om dat allemaal na te gaan. En dan valt het kwartje weer, het kán, het hoeft niet daaraan te liggen. Alle kinderen hebben wel eens buikpijn of zijn moe, not to mention slapen slecht.
Ik zou met zo'n theorie doen waar je je prettig bij voelt, als het je helpt om je kind beter te snappen dan, grijp het vooral aan om er meer over te lezen. Als je zelf heel extravert bent en je kind heel introvert of andersom dan kan het best een grote brug zijn die je over moet. Als je behoefte hebt aan tips om met bepaalde situaties om te gaan dan is zo'n theorie/boek erg fijn en handig. Maar bedenk voor jezelf ook steeds hoeveel van Eva hoog-sensitief is en hoeveel gewoon peuter/kind; en daarbij, bedenk ook waar jij/je omgeving in mee kunt veren, maar ook waarin zij moet leren mee te veren. Als ze gevoelig is voor prikkels, dan niet alleen maar hoe jij die prikkels kunt reduceren, maar ook hoe zij zich er tegen kan 'wapenen', wat ze moet doen als het teveel wordt.

Nouja so much voor ongevraagd advies :') haha, maar dat is wat in me opkwam toen ik het las. Ik vind dat gewoon het lastigste aan opvoeden, hoeveel veer je als ouders mee (heel veel wat mij betreft) en hoeveel moet je je kind ook aanleren om zelf met situaties om te leren gaan.
:)
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:28:09 #234
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147082135
Hier ook een gevoelig jongetje. Enerzijds heel mooi omdat hij alles heel intens beleeft, maar soms overweldigt de wereld hem ook en dan kruipt hij in zijn schulp. Hoe vrij hij zich voelt lijkt echt af te hangen van de sfeer / stemming van mensen. Als ik me ergens niet helemaal op mijn gemak voel, weet ik dat S zich ook niet zo snel open zal stellen. En als hier iemand op bezoek komt die stress heeft oid, dan merk ik dat ook aan S. Best lastig soms, maar juist dat gevoelige maakt hem ook zo puur O+
Oude (on)bekende.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:34:12 #235
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147082313
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:25 schreef mignonne het volgende:
haha KZ dat is met mijn jongste ook :Y
Echt hoe vaak ik niet tegen mensen zeg "laat haar maar" om moe van te worden. Laat haar toch lekker staan en op haar eigen gekozen afstand toekijken. Waar komt toch dat idee vandaan dat het pas leuk is als je vóóraan staat. Dat het pas leuk is als je bij sinterklaas op schoot zit of piet een handje geeft (ik noem maar wat). Ieder geniet op zn eigen manier van dingen, en voor sommige mensen zijn bepaalde dingen gewoon écht niet leuk. Geef je kind ook die ruimte om iets gewoon echt niet leuk te vinden.
En dit! Als volwassen ben je geneigd in te vullen wat een kind leuk zou moeten vinden. Ik probeer dat zoveel mogelijk los te laten. En ik probeer mijn omgeving zover te krijgen :7 Mijn moeder kan namelijk echt teleurgesteld zijn omdat S iets niet leuk vindt wat hij in haar beleving wel leuk zou moeten vinden :X
Oude (on)bekende.
pi_147082352
oja, ik kan me ook zo aan mensen ergeren die hem optillen (hij haat het en het komt dan echt niet goed meer) of ze blijven maar aan hem trekken of gaan grappig in zijn zij prikken.
We kunnen dan net zo goed weg gaan, want voor hem en mij is het dan al niet leuk meer.
Maar dat zijn zusje zo spontaan is open geeft hem wel een goed voorbeeld, hij staat er nu ook meer voor open....lekker op zijn eigen manier.
pi_147084833
Hi! Meld!
Met mijn vandaag jarige peuter N.

Vandaag haar verjaardag een beetje gevierd in Ballorig. Zondag het echte feestje.
pi_147085195
:W AM, welkom hier
pi_147089608
Hai, ik kom me ook maar melden met een peuter. Helaas geen groot feest voor hem nu omdat zijn zus goed ziek is nu. Ik heb net al het bezoek afgebeld :(
pi_147091137
Ook (weer) welkom Olivia. Beterschap voor zus -O-
pi_147125883
AM en Olivia gefeliciteerd met jullie peuters en welkom!

Beterschap voor de zus van je peuter. Balen dat ze precies op verjaardag en verjaardagsweekend/ feestje van haar broer ziek is.

Vanavond was weer zo'n typische avond waarbij hij standaard zegt dat hij niet moe is en niet naar bed wil. Maar dan om 19 uur al diep in slaap zijn (is een uur eerder dan zijn standaard bedtijd). Hopelijk is hij niet een uur eerder wakker morgenochtend, 6 uur is al vroeg genoeg.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_147127130
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:25 schreef mignonne het volgende:
knip
Helemaal + 1 ^O^

Welkom nieuwe peuters *O*
Beterschap voor je meisje O
pi_147127178
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:35 schreef Troeta het volgende:
oja, ik kan me ook zo aan mensen ergeren die hem optillen (hij haat het en het komt dan echt niet goed meer) of ze blijven maar aan hem trekken of gaan grappig in zijn zij prikken.
We kunnen dan net zo goed weg gaan, want voor hem en mij is het dan al niet leuk meer.
Maar dat zijn zusje zo spontaan is open geeft hem wel een goed voorbeeld, hij staat er nu ook meer voor open....lekker op zijn eigen manier.
Ik heb hem stiekem wel even opgetild :@ O+
pi_147127304
Welkom nieuwe peuters :W

Tinu hier ook eentje om 7 uur in slaap viel! (aan de borst O+ ) dat gebeurt als je geen dutjes meer wil doen!
pi_147127379
Mignonne en KZ, heel begrijpelijk hoor. Hier vandaag paniek toen een vage kennis zijn hand op het hoofd van mijn peuter legde. Dat vond hij duidelijk niet leuk.

Bitterend dat idd. En als je dan ook nog veel buiten bent geweest en een inspannende dag had. Hier viel hij ook aan de borst in slaap.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_147132969
Animal is dat een winterjasje ? O+
Mensen moeten kindjes gewoon niet ongevraagd aanraken vind ik.

[ Bericht 38% gewijzigd door kleinzusje op 29-11-2014 23:19:19 ]
pi_147133026
Heerlijk is het he Tinu O+
pi_147143701
Mignonne je hebt helemaal gelijk hoor. En ik zal haar ook nooit die stempel uit mezelf geven. Het valt me wel op dat ze veel overeenkomsten heeft met de beschrijving die hoor bij hoog - sensitief.
Dus ik probeer daar soms wel rekening mee te houden.
En verder vind ik het vooral voor haar heel sneu. Ik zou zo graag zien dat ze onbezorgd kan genieten ipv zo angstig te zijn. Maar ik forceer niks.
Ik probeer het met haar te bespreken en uitleg te geven, maar ik zal nooit iets door duwen als ze niet wil.
pi_147144148
Hier gisteren Sint aan de kant van schoonfamilie gehad met Sint op bezoek. Ean wilde dus absoluut niet in de beurt komen. Zo sneu voor haar want ze was wel nieuwsgierig naar wat er gebeurde. Alle andere kinderen aan de kant van schoonfamilie gingen er graag naar toe alleen Ean dus niet.
pi_147144336
En Tinu hoe heeft ie geslapen??
En bij Bitterend?

Kz nee helaas is het een zomerjasje. Dit was op de laatste mooie warme dag van november. Jasje is bijna te klein. Zo jammer....heel veel complimenten over gekregen. Stond haar geweldig!
pi_147144731
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:44 schreef Leandra het volgende:
Een van m'n laatste posts hier: Soneal is ook een kind dat zich ergens thuis moet voelen voor hij enthousiast gaat doen.
Wat ons in vreemde en drukke situaties wel helpt is zorgen dat we er vroeg zijn, als het nog rustig is, dan lijkt hij de omgeving meer als "eigen" te zien en zijn degenen die na hem binnenkomen de "nieuwelingen".
Of het is omdat het dan overzichtelijker voor hem is (hij hoeft de meute niet te scannen, ze druppelen immers een voor een binnen), of omdat hij zich dan koning van zijn territorium voelt weet ik niet, maar het helpt bij onze kat uit de boom kijker wel heel goed.
Maar het blijft een kat uit de boom kijker natuurlijk, aard van t beestje.
Dit is echt precies mijn kind en wat bij ons ook helpt. Al moet ik zeggen dat we er meestal niet speciaal rekening mee houden. Hij is geen type dat graag op de voorgrond treedt, dat zijn wij zelf ook niet.

En tevens hoi, ik heb al een tijd een peuter maar ik lees hier eigenlijk alleen :P
pi_147157583
F_r hielp het ook niet als je met haar (excuses) mee ging naar de sint? Dat wil hier nog wel helpen.

Animal hij had wel goed geslapen tot 6.15 uur, dus dat uurtje extra was wel nodig blijkbaar.

Minneola, alsnog welkom en gefeliciteerd!

Vandaag Sinterklaas op mijn werk, het was super gezellig. Alleen ja,mer dat hij ging overgeven dwars over al zijn en mijn kleren heen. En ook dat we daardoor een groot gedeelte misten.

Nog even een verlate Efteling foto: -weg

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinuviel op 01-12-2014 06:47:08 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_147160280
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 19:26 schreef Tinuviel het volgende:
F_r hielp het ook niet als je met hem mee ging naar de sint? Dat wil hier nog wel helpen.

Animal hij had wel goed geslapen tot 6.15 uur, dus dat uurtje extra was wel nodig blijkbaar.

Vandaag Sinterklaas op mijn werk, het was super gezellig. Alleen ja,mer dat hij ging overgeven dwars over al zijn en mijn kleren heen. En ook dat we daardoor een groot gedeelte misten.

Nog even een verlate Efteling foto:
[ afbeelding ]
Ik ga wel met HAAR mee hoor. Maar dat wil ze ook niet.
  zondag 30 november 2014 @ 21:17:48 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147162186
Dames, het was gezellig (als ik er was :@ ) maar vanaf vandaag heb ik een kleuter, morgen voor het eerst echt naar school... Als hij niet ziek is, want vandaag was geen feestje qua gezondheid :X

:W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147162312
foutje
pi_147162618
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:34 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Ik heb hem stiekem wel even opgetild :@ O+
quote:
19s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:46 schreef kleinzusje het volgende:
Animal is dat een winterjasje ? O+
Mensen moeten kindjes gewoon niet ongevraagd aanraken vind ik.

[/quote]

:o
pi_147163653
Ze heeft tot half 7 geslapen vanochtend! om vervolgens van 1-4 te slapen en nu is ze pas naar bed :D

Tinu wat een schatje O+ wat sneu dat ie zo ziek was!!

f_r sneu zo -O- kijkt ze wel uit naar pakjes avond?

Leandra veel plezier bij de kleuters!! :W
  zondag 30 november 2014 @ 21:49:14 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147163802
Welkom Mineola! Hoe gaat het bij jullie?

Leandra, gefeliciteerd met je kleuter!

Leuke foto Tinu! Wat sneu dat hij ziek was. Hoe gaat het inmiddels met hem?

Hopelijk slaapt ze vannacht ook goed Bitterend :D
pi_147165344
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2014 21:49 schreef Kyara het volgende:
Welkom Mineola! Hoe gaat het bij jullie?

Leandra, gefeliciteerd met je kleuter!

Leuke foto Tinu! Wat sneu dat hij ziek was. Hoe gaat het inmiddels met hem?

Hopelijk slaapt ze vannacht ook goed Bitterend :D
Wat lief, dat je het vraagt. Hij heeft nog wel last van hoest en is erg moe. Hopelijk is hij morgen weer ok.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 30 november 2014 @ 22:15:08 #260
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147165419
Leuke foto Tinu! Hij wordt alweer groot ook! O+

Anouk was vanmorgen kwart over 7 wakker O+ (gister een uur eerder trouwens), ook vanmiddag geslapen ruim 2,5 en dus vanavond ook pas slapen tegen half tien :X We zullen zien morgenochtend :P

:W Leandra, succes op school morgen!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_147168819
Eva praat heel veel in haar slaap en meestal kan ik er niks van maken.

Maar nu net hoor ik heel zielig "mama, ik ben echt niet moe"

En ze slaapt weer verder :D _O-
pi_147168842
Oh spannend Leandra, eerste schooldag. Hopelijk begint hij er een beetje fit aan.
pi_147170958
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:14 schreef danic het volgende:

:D
pi_147171747
Om maar even kort aan te haken (lees vooral veel mee de laatste tijd)

Hier ook een peuter met Sint en piet angst. Wilde nog geen pepernoten aanpakken van zwarte piet, ik moest de kleurplaat geven en de snoepzak aanpakken deed ie alleen maar als ik hem op tilde.
Een week later wilde hij eigenlijk niet mee naar Sinterklaas bij mij op het werk, maar daar hadden de pieten het zo goed voor elkaar dar Jelle op een gegeven moment huilend naar me toe kwam omdat er een ander kindje naast zwarte piet zat en hij wilde naast zwarte piet zitten. Die pieten hadden het dus erg goed voor elkaar daar! Sinterklaas een tekening geven was nog steeds wel heel spannend hoor ;)

Verder is Jelle al het hele weekend ziek. Flink koortsig en hangerig. Zo sneu..
Net voelde hij ook nog wel wat warm aan. Hopelijk gaat het morgen wat beter
pi_147174613
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:14 schreef danic het volgende:

_O-

Susie hoe ging het vanochtend?

Hillie beterschap voor Jelle!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 1 december 2014 @ 08:02:00 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147174938
Wij zijn net een half uurtje wakker :7

Beterschap Hillie.

Wij mogen straks naar het cb voor de 3 jaar afspraak.
  maandag 1 december 2014 @ 11:46:11 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147178572
Beterschap Hilli!

Fijn Tinu, hopelijk gaat het elke dag weer wat beter.

Succes Susie. Oh ja, die afspraak komt er natuurlijk ook weer aan. Mijn vorige bezoekje zit me nog steeds dwars dus dat ga ik dan ook maar even aankaarten. Maar goed, dat duurt nog heel lang.

Mijn peuter is vandaag even mee naar de 3+ groep op het kdv :o En nu lijkt ie ineens weer heel klein en jong op de foto's O+ Hij wordt natuurlijk ook pas volgend jaar 3. Duurt nog heeeeeeeeeeeel lang. :+
pi_147179587
Tinu foto gezien. Toffe vent heb je!

Beterschap voor Jelle!

Kyara M. vindt het vast leuk! En ik herken het wel dat ie dan ineens weer zo klein lijkt. Heb ik ook als ik mijn kleuter op school zie tussen alle grotere kleuters.

Whaha Danic! Die is grappig!

Leandra, spannend voor het eerst naar school!

Mijn meisje is ook al niet helemaal fit. Zouden op kraamvisite gaan, maar dat hebben we maar afgezegd. Was meer dan een uur rijden. Dat zag ik met een meisje dat gisteren nog spuugde niet echt zitten.

Gisteren haar verjaardag gevierd. Grappig om te zien dat ze totaal geen interesse had voor de kadootjes. Broer heeft ze voor haar uitgepakt. Zij speelde liever met de ballon :D
  maandag 1 december 2014 @ 12:38:02 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147180223
16,3 kg bij 97 cm. Arts was tevreden over haar gewicht, want het boog af.
Ogentest ging niet zo goed. Bovenste 3 lijnen zag ze wel, de 4de wilde of zag ze niet goed. Herkansing over 2 maanden.
Edit; en uiteraard niets zeggen hè? Later wel wat, en de arts gaf aan dat ze haar goed verstond ook.
pi_147180415
Hier ook een zieke peuter. En ik ook. Iets met een virusje, dat schijnt te heersen.
Beterschap voor alle zieken!!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_147181236
Beterschap voor alle zieken! Er heerst van alles he! :(

AM welkom met je mooie meisje!

Leandra, gefeliciteerd met je kleuter en veel succes vandaag op zijn eerste schooldag. Bijzonder moment lijkt me dat toch!

Kyara, wat was er bij de laatste CB afspraak ook alweer? Vervelend dat het nog dwars zit, goed dat je er wat van gaat zeggen iig. En M. al naar de 3+ groep! I. mag in januari over naar de 'grote' peuters (er is niet echt een leeftijdsgrens bij ons), gek idee inderdaad!

Susie, mooie stats, maar balen dat de ogentest nog niet goed ging. Lijkt me ook lastig om langere tijd de medewerking van peuter te houden en het verschil tussen niet willen/niet kunnen te onderscheiden.

Wij hadden gister een heel zielige jongetje met oorpijn. Hij schreeuwde het af en toe uit van de pijn, om een kwartiertje later weer door de kamer te rennen alsof er niks aan de hand was. En dat op repeat de hele dag (vanaf 5 uur). Vannacht beter geslapen en ook vanmorgen geen pijn meer, dus hij is wel naar het kdv. Ik werk thuis zodat ik hem snel op kan halen als het nodig is..
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 1 december 2014 @ 13:41:11 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147181956
Mooie stats Susie! Balen van de ogentest. M heeft hem met 2,5 al ens gedaan maar toen hoefde hij de onderste regels nog niet te kunnen. en dat mens was nogal lomp met het oogafdekken dus ik vond het al heel wat dat hij uberhaupt meedeed :X

AM, wat heeft ze gekregen? Sneu dat ze ziekjes is/was. Voelt ze zich vandaag weer wat beter?

Phaidra, M is met 2,5 nog een keer extra gegaan voor zijn ogen. Toen heb ik ook mijn twijfels aangekaart over zijn motorische ontwikkeling. De reactie van de (inval)cb arts was dat hij te dik was en dat hij daarom motorisch achterbleef. Ze kwam met wat tips die misschien prima te doen zijn met 1 kind maar met 3 best wel onmogelijk als je alleen bent. En ze bleef maar doorhameren op zijn gewicht en dat ik toch ook niet wilde "dat hij straks op school gepest gaat worden omdat hij te dik is en als laatste gekozen wordt met gym". (letterlijk gezegd dus). En voor de goede orde, hij volgt dus gewoon de curve die hij met 6 maanden heeft ingezet en hij zit ook nog ruim in het groene gebied, wel aan de bovenkant en bovengemiddeld maar goed, elk kind zijn eigen bouw.

Wat mij dus dwars zit is de manier van communiceren (over dat pesten), het niet meedenken/inleven in mijn specifieke situatie en het volledig voorbijgaan aan wat nou mijn initiële vraag was.

dus toen zelf maar een fysio ingeschakeld en daar lopen we nu. Volgens de fysio heeft gewicht dus absoluut geen invloed op zijn manier van bewegen en is hij zeker ook niet te zwaar :6
pi_147182205
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 13:41 schreef Kyara het volgende:
Mooie stats Susie! Balen van de ogentest. M heeft hem met 2,5 al ens gedaan maar toen hoefde hij de onderste regels nog niet te kunnen. en dat mens was nogal lomp met het oogafdekken dus ik vond het al heel wat dat hij uberhaupt meedeed :X

AM, wat heeft ze gekregen? Sneu dat ze ziekjes is/was. Voelt ze zich vandaag weer wat beter?

Phaidra, M is met 2,5 nog een keer extra gegaan voor zijn ogen. Toen heb ik ook mijn twijfels aangekaart over zijn motorische ontwikkeling. De reactie van de (inval)cb arts was dat hij te dik was en dat hij daarom motorisch achterbleef. Ze kwam met wat tips die misschien prima te doen zijn met 1 kind maar met 3 best wel onmogelijk als je alleen bent. En ze bleef maar doorhameren op zijn gewicht en dat ik toch ook niet wilde "dat hij straks op school gepest gaat worden omdat hij te dik is en als laatste gekozen wordt met gym". (letterlijk gezegd dus). En voor de goede orde, hij volgt dus gewoon de curve die hij met 6 maanden heeft ingezet en hij zit ook nog ruim in het groene gebied, wel aan de bovenkant en bovengemiddeld maar goed, elk kind zijn eigen bouw.

Wat mij dus dwars zit is de manier van communiceren (over dat pesten), het niet meedenken/inleven in mijn specifieke situatie en het volledig voorbijgaan aan wat nou mijn initiële vraag was.

dus toen zelf maar een fysio ingeschakeld en daar lopen we nu. Volgens de fysio heeft gewicht dus absoluut geen invloed op zijn manier van bewegen en is hij zeker ook niet te zwaar :6
Oh ja, nou weet ik het weer! Dat was inderdaad op zijn minst nogal lomp :X. Gelukkig heb je nu een plek gevonden waar beter meegedacht wordt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 1 december 2014 @ 13:50:44 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147182286
Ja, maar omdat het me nu nog steeds raakt (paar maanden later nog :') ) zal ik het toch even aankaarten dan, dat ik die opmerkingen echt niet gepast vind.
pi_147182464
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Boekjes lezen over bang zijn in het donker helpen hier goed. En we sturen monsters altijd naar hun mama :+ helpt ook vaak!
Oh ja, hier wilde ik (heeeeel laat) nog even op reageren.

Wij hebben het boekje over Kikker is bang en die leest hij heel graag. Ik worstel zelf nog of ik steeds moet benadrukken dat monsters niet bestaan en proberen te achterhalen waar hij bang door werd (geluid van de verwarming, herrie buiten, gekke schaduw, etc) of erin mee moet gaan door ze bijv. weg te jagen. Bij het boekje van Kikker wordt het allemaal een beetje in het midden gelaten, dat vind ik wel prettig.

Monsters zijn nu weer wat minder aanwezig, maar laatst zei hij wel dat het monster soms naar hem kijkt als hij in zijn bed ligt. Ik kreeg er zelf de kriebels van :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 1 december 2014 @ 17:30:43 #276
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147190083
Inderdaad een achterlijke opmerking Kyara, nog steeds.
Anouk zit dus ook op het bovenste lijntje, in het groene. Het buigt nu iets af. Maar hallo, mevrouw had ook bij geboorte al een flinke voorsprong! (Voor degene die het niet meer weten 4790 gr bij geboorte :+ )
Die ogentest maak ik mij ook niet heel druk om. Hier hebben ze trouwens een brilletje die 1 oog afdekt? Anouk ging spieken :P
pi_147198053
Beterschap zieke peuters :*

AM grappig he :D toen R net werd boeide het haar ook niet veel het feestje

Susie je dame is lang! ik denk dat R 95cm is..ze heeft echt een pens O+

Kyara wat een rot opmerking zeg!!! ik kreeg ook te horen dat ze te dik was, kwam door de bv kennelijk _O- ik heb haar verteld wat ik ervan dacht ;)

Phaidra hier ook eentje die veel bang is. Nu is ze bang van auto's en in de garage bij mijn werk ging ze echt volledig over de rooie van angst :'(

Monsters waren hier ook een big deal paar maanden terug
  maandag 1 december 2014 @ 21:22:43 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147200563
Lang? Met 95 is jouw dame dan toch ook lang? Is maar 2 cm verschil! Anouk is een maandje ouder hè? :P
pi_147200776
In mijn hoofd is Anouk ze nog groter :D
Misschien heeft mijne een groei spurt gehad!
pi_147204140
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh ja, hier wilde ik (heeeeel laat) nog even op reageren.

Wij hebben het boekje over Kikker is bang en die leest hij heel graag. Ik worstel zelf nog of ik steeds moet benadrukken dat monsters niet bestaan en proberen te achterhalen waar hij bang door werd (geluid van de verwarming, herrie buiten, gekke schaduw, etc) of erin mee moet gaan door ze bijv. weg te jagen. Bij het boekje van Kikker wordt het allemaal een beetje in het midden gelaten, dat vind ik wel prettig.

Die moet ik onthouden! Geen monsters hier, wel varkens (m.n. miss Piggy) en clowns. :? (dat zou natuurlijk ook kunnen komen doordat 'monsters' nog te abstract is, ze kent ze alleen van Sesamstraat en die zijn leuk)

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:32 schreef bitterend het volgende:
Phaidra hier ook eentje die veel bang is. Nu is ze bang van auto's en in de garage bij mijn werk ging ze echt volledig over de rooie van angst :'(
Die lijkt me heel lastig. :*
  maandag 1 december 2014 @ 22:39:58 #281
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147204408
Boekje van Kikker was hier juist de oorzaak van angsten op een gegeven moment }:|

En net als kikker wilde S dan samen in het grote bed, net als Kikker, Varkentje en Eend dat doen als ze bang zijn voor monsters. Dus wij lagen dankzij Kikker een tijd lang met een overdwarse peuter in ons bed :')
Oude (on)bekende.
pi_147204491
Ah, dat gaat hier gegarandeerd ook gebeuren. Dan laat ik dat nog maar even denk ik.
pi_147205360
Oei phaidra daar zou ik ook de rillingen van krijgen. Van zo'n opmerking.

Eva heeft het momenteel vooral over boze wolven. Volgens mij is het een beetje een haat/liefde verhouding. Ze vindt ze eng maar fascinerend tegelijk.
Ik leg haar steeds uit dat boze wolven bij roodkapje zijn (vindt ze een geweldig sprookje, we hebben het sprookjesboek van Richard scary) en dat de gewone wolven in Blijdorp zijn. Ze komt daar regelmatig en weet in welk verblijf ze zitten.

Mevrouw had vanmiddag ook weer een pareltje trouwens: mijn vriend was met haar aan het kleien en zei 'zo! Dat heb ik eens even goed voor je geregeld hè'
Eva: 'nou papa, daar zijn de meningen nog over verdeeld'
_O-

Echt. Hoezo je hoort jezelf terug? Hij werd echt ff een spiegel voorgehouden. Echt hilarisch
pi_147205655
Ik ben vandaag met jongste nzar het cb geweest. Waar hij vorig jaar nog zwaar was en we op zijn tussendoortjes mesten letten is hij nu te licht voor zijn lengte. Hij is 12 kilo bij 92 cm vorig jaar was hij nkg een liggende baby en nu een overactieve peuter. Die heel hard doorheeft dat eten een machtsmiddel is en je dat dus kan weigeren

Verder waren ze tevreden geloof ik.
We moeten komend weekend zijn verjaardag maar eens goed inhalen. Alles is niet door gegaan dor zijn zieke zus. ( die 6 dagen hoge (40+) koorts had en uiteindelijk oor ontsteking had en er ook nog een beginnende luchtweg infectie leek te zitten)
  maandag 1 december 2014 @ 23:39:07 #285
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_147205882
Hihi Danic!! Lekker bijdehand. Zo gaf ik ventje laatst een kleurboek. Zegt-ie: 'ja, wat moet ik daarmee?!'
pi_147209472
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 23:39 schreef Aventura het volgende:
Hihi Danic!! Lekker bijdehand. Zo gaf ik ventje laatst een kleurboek. Zegt-ie: 'ja, wat moet ik daarmee?!'
:o
Geniaal!

Olivia, wat heftig zeg van je oudste! Ze is echt goed ziek geweest. Hopelijk knapt ze nu een beetje op.
En je jongste, die laat het cb gewoon even heel goed merken dat ze niet te voorbarige conclusies moeten trekken.
Als ik hem zo heb gezien op de foto's van laatst, zou ik me er geen zorgen over maken. Hij ziet er prima uit.
pi_147210199
Ik heb hier het idee dat mijn zoontje om de zoveel weken groeipijn heeft, zou dat kunnen?
Vannacht weer een jongetje dat midden in de nacht over pijn aan zijn voet klaagde tot huilen aan toe, eerst de ene voet en toen die ingesmeerd en ingezwachteld was even later ook de ander. Daar voldeed gelukkig een nat washandje. In het verleden heb ik het altijd gerelateerd aan enthousiast voetbalspelen, maar dat heeft hij gisteren niet echt gedaan. Hij kan zich natuurlijk ook in bed hebben gestoten of een rare droom hebben gehad, maar ik vroeg mij dus af of het gerelateerd kan zijn aan het groeien.
pi_147216156
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 22:39 schreef Mevr_Mus het volgende:
Boekje van Kikker was hier juist de oorzaak van angsten op een gegeven moment }:|

En net als kikker wilde S dan samen in het grote bed, net als Kikker, Varkentje en Eend dat doen als ze bang zijn voor monsters. Dus wij lagen dankzij Kikker een tijd lang met een overdwarse peuter in ons bed :')
Met dit intentie had ik het boekje Lotje op het potje gekocht ( :+ :') ) het boek vindt ze geweldig maar als ik vraag of ze ook op het potje wil als Lotje zegt ze "neee potje is stom" _O-
Ze gaat af en toe wel op de wc trouwens en ze informeert me als ze in dr luier heeft geplast :7
pi_147238665
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 08:47 schreef Zana het volgende:
Ik heb hier het idee dat mijn zoontje om de zoveel weken groeipijn heeft, zou dat kunnen?
Vannacht weer een jongetje dat midden in de nacht over pijn aan zijn voet klaagde tot huilen aan toe, eerst de ene voet en toen die ingesmeerd en ingezwachteld was even later ook de ander. Daar voldeed gelukkig een nat washandje. In het verleden heb ik het altijd gerelateerd aan enthousiast voetbalspelen, maar dat heeft hij gisteren niet echt gedaan. Hij kan zich natuurlijk ook in bed hebben gestoten of een rare droom hebben gehad, maar ik vroeg mij dus af of het gerelateerd kan zijn aan het groeien.
Zit er echt een regelmaat in? Dan zou ik eerder denken dat het met activiteit overdag te maken heeft. Maar last van groeipijn kan ook natuurlijk. Ik heb er als kind veel last van gehad, doet behoorlijk zeer.

Otje, vers aangekleed om naar het kinderdagverblijf te gaan, met een stukje brood met pindakaas: "komt een vliegtuig aangevlogen, whieee, zomaar in je nekje gekropen" *frotfrotfrot*.
pi_147246900
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 22:39 schreef Mevr_Mus het volgende:

Dat is hier ook wel, maar volgens mij staat het los van het boekje :P. Als meneer wakker wordt 's nachts is het een hele toer om hem nog in zijn eigen bed te laten slapen }:|. Omdat ik mijn/onze eigen slaap ook wel belangrijk vind, krijgt hij meestal nog zijn zin ook...

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:26 schreef bitterend het volgende:

[..]

Met dit intentie had ik het boekje Lotje op het potje gekocht ( :+ :') ) het boek vindt ze geweldig maar als ik vraag of ze ook op het potje wil als Lotje zegt ze "neee potje is stom" _O-
Ze gaat af en toe wel op de wc trouwens en ze informeert me als ze in dr luier heeft geplast :7
:D

Hier is het potje opeens wel een trending topic in huis. Maar meestal pas nadat hij geplast heeft. Roept hij opeens "hee! Een plasje!" even stil "Oh moet op het potje!" en dan volgt de riedel van uitkleden, 2 seconden zitten, 1 druppel in de wc gooien, wc doortrekken (hoogtepunt!!), weer aankleden, handen wassen :+. En meestal gaat hij tussendoor nog even als een bezetene in zijn blote kont door het huis rennen _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147252447
Hallo allemaal,

Ik wil hier een vraag droppen...
Ben geen echte lurker of poster in dit topic.
Maar zit toch echt met iets, hoop dat ik het hier kwijt kan.

Ons zoontje is nu 2 en een half jaar.
Alles oke en gezellig, hij heeft zijn buien maar niet veel ( ff afkloppen)
KA al vrij veel voor zijn leeftijd en is meeste van de dagen echt een vrolijk jongetje

Maar nu komt het:

Ik als papa vind dat ik te weinig tijd aan hem besteed.

Ik speel bij elkaar op pappa-dag misschien wel een half uurtje maar met hem, en voor de rest grijp ik toch weer naar oude gewoontes en ga ik achter de laptop zitten, niet constant natuurlijk.
We maken voor de rest samen wel het eten, eten daarna samen enz.

Maar de momentjes dat hij toch aandacht vraagt en ik toch mijn eigen ding wil doen die zijn voor mij best moeilijk om te verkroppen of ik nu wel een goede vader ben.
Natuurlijk zit dat ook in andere dingen, maar vooral het aandacht probleem heb ik zelf moeite mee.

Ik kan zelf mijn aandacht er niet zo lang bij houden om met hem te spelen en dat vind ik altijd achteraf best erg.

Nou ja dit is zo beetje mijn probleem..... :)
pi_147252683
Waarom ga je dan niet iets met hem ondernemen? Dierentuin, speeltuin, kinderboerderij, bibliotheek, boodschapjes doen, fietsen, treinen kijken, met de bus mee.........
pi_147252809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:08 schreef Handheld het volgende:
Hallo allemaal,

KA al vrij veel voor zijn leeftijd en is meeste van de dagen echt een vrolijk jongetje

Maar nu komt het:

Ik speel bij elkaar op pappa-dag misschien wel een half uurtje maar met hem, en voor de rest grijp ik toch weer naar oude gewoontes en ga ik achter de laptop zitten, niet constant natuurlijk.

Maar de momentjes dat hij toch aandacht vraagt en ik toch mijn eigen ding wil doen die zijn voor mij best moeilijk om te verkroppen of ik nu wel een goede vader ben.
Natuurlijk zit dat ook in andere dingen, maar vooral het aandacht probleem heb ik zelf moeite mee.

Ik kan zelf mijn aandacht er niet zo lang bij houden om met hem te spelen en dat vind ik altijd achteraf best erg.

De deur uitgaan. Daar heb je geen laptop en dat scheelt al een hele hoop aantrekkingskracht ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_147254621
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:17 schreef Kyara het volgende:
Waarom ga je dan niet iets met hem ondernemen? Dierentuin, speeltuin, kinderboerderij, bibliotheek, boodschapjes doen, fietsen, treinen kijken, met de bus mee.........
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:21 schreef Vlindur het volgende:

[..]

De deur uitgaan. Daar heb je geen laptop en dat scheelt al een hele hoop aantrekkingskracht ;)
Daar hebben jullie inderdaad gelijk in! :)

Heb ik vandaag alleen niet aan gedacht, was niet zo lekker weer en voel mij zelf vandaag ook niet zo lekker.
Normaal gaan we inderdaad even de deur uit. Meestal naar de speeltuin en een rondje op zijn loopfiets.

Maar dan nog.. het speelt zich vaak thuis af dat ik mijn aandacht er bij kan houden in plaats van hij.
Hij mag max half uurtje Tv kijken dus die staat ook vaak uit, wel hebben we de muziek aan.

Het is in principe MIJN probleem.
Mensen om mij heen zeggen, maak je niet druk je geeft hem genoeg aandacht en liefde, alleen zo voel ik het dus zelf niet.
pi_147254926
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 07:47 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Zit er echt een regelmaat in? Dan zou ik eerder denken dat het met activiteit overdag te maken heeft. Maar last van groeipijn kan ook natuurlijk. Ik heb er als kind veel last van gehad, doet behoorlijk zeer.

Het is nu echt al de derde keer of zo dat hij midden in de nacht klaagt. Ik kan het van mijzelf ook herinneren, maar dan pas op veel latere leeftijd.
pi_147255294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:08 schreef Handheld het volgende:
Hallo allemaal,

Maar nu komt het:

Ik herken het ook een beetje, 2 1/2 jaar is ook best een lastige leeftijd, ze kunnen vaak hun aandacht nog niet zo lang bij één ding houden, trekken alles los wat in hun bereik komt en kunnen nog niet zo goed opruimen, kunnen niet lang alleen spelen en komen steeds weer opnieuw bij jou, ook wanneer je net even zit en ook eens behoefde aan een beetje rust hebt, de communicatie kan soms lastig zijn en ik vond de bezigheden/ spelletjes op zich nu ook niet echt uitdagend.
Wat hier hielp om iets binnenhuis samen te doen was gewoon aan het werk zetten...oude kranten in een bakje doen, toiletpapierrol laten vervangen, beddengoed samen wisselen, wasmachine vullen en aanzetten, vaatwasser uitruimen, water schepen, kleren opruimen, wasknijpers opruimen, groente laten wassen, nu ja, wat jezelf ook moet doen .....alles duurt 6 keer zo lang en het is soms niet zoals het hoort, maar ja ze zijn bezig en helpen mee...en ze willen sowieso alles zelf doen, dus laat maar prutsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 03-12-2014 18:44:57 ]
pi_147256995
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:38 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik herken het ook een beetje, 2 1/2 jaar is ook best een lastige leeftijd, ze kunnen vaak hun aandacht nog niet zo lang bij één ding houden, trekken alles los wat in hun bereik komt en kunnen nog niet zo goed opruimen, kunnen niet lang alleen spelen en komen steeds weer opnieuw bij jou, ook wanneer je net even zit en ook eens behoefde aan een beetje rust hebt, de communicatie kan soms lastig zijn en ik vond de bezigheden/ spelletjes op zich nu ook niet echt uitdagend.
Wat hier hielp om iets binnenhuis samen te doen was gewoon aan het werk zetten...oude kranten in een bakje doen, toiletpapierrol laten vervangen, beddengoed samen wisselen, wasmachine vullen en aanzetten, vaatwasser uitruimen, water schepen, kleren opruimen, wasknijpers opruimen, groente laten wassen, nu ja, wat jezelf ook moet doen .....alles duurt 6 keer zo lang en het is soms niet zoals het hoort, maar ja ze zijn bezig en helpen mee...en ze willen sowieso alles zelf doen, dus laat maar prutsen.
Precies wat je hierboven schetst inderdaad.
We doen in principe ook best veel in huis (misschien door dit topic kom ik erachter dat ik het toch best goed doe :) )
Vandaag de kliko gevuld en buiten gezet in de ochtend daarvoor nog de kattenbak verschoond.
Hij de folders weggegooid en inderdaad samen de vaatwasser uitgeruimd.

Ja die dingen doe ik dan toch wel, het is inderdaad meer de momenten dat hij komt voor aandacht en ik op dat moment daar mijzelf niet toe kan zetten.
Misschien maak ik het voor mijzelf wel te zwaar en gaat het dan toch best goed.

Maar dat gevoel dat ik soms mijn eigen ding doet terwijl hij op dat moment alleen op mij aangewezen is en dat ik dan s'avonds in bed denk dat ik meer met hem had moeten spelen/doen.
pi_147258329
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:28 schreef Handheld het volgende:

[..]

Maar dat gevoel dat ik soms mijn eigen ding doet terwijl hij op dat moment alleen op mij aangewezen is en dat ik dan s'avonds in bed denk dat ik meer met hem had moeten spelen/doen.
Ik denk het hangt ook een beetje van je eigen persoonlijkheid af en hoe je bent opgegroeid, ik was steeds heel erg op mezelf gefocust en kon doen en laten wat ik wou.
Ik moest eerst leren dat een kind daar geen rekening mee houdt. Iemand die misschien heel veel broers en zussen heeft is dat misschien meer gewend dat er steeds iemand komt en aandacht vraagt. Ook zijn er mensen die het zorgzaame "in zich hebben" en anderen die het eerst moeten leren, niet iedereen is een geboren peuterleidster, juf/ meester of verpleegster.
pi_147260284
Phaidra O+ Beseft ie trouwens dat ie een broertje/zusje krijgt?

Grappige Otje O+ O+
pi_147263112
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:53 schreef bitterend het volgende:
Phaidra O+ Beseft ie trouwens dat ie een broertje/zusje krijgt?

Grappige Otje O+ O+
Niet echt denk ik. Wel dat er een baby in m'n buik zit en dat hij grote broer wordt, maar of hij nu echt beseft dat er straks nog een kindje in huis is en blijft, dat vraag ik me af.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147275249
Zullen we deze maar gewoon even op slot gooien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')