Die moet ik onthouden! Geen monsters hier, wel varkens (m.n. miss Piggy) en clowns.quote:Op maandag 1 december 2014 13:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh ja, hier wilde ik (heeeeel laat) nog even op reageren.
Wij hebben het boekje over Kikker is bang en die leest hij heel graag. Ik worstel zelf nog of ik steeds moet benadrukken dat monsters niet bestaan en proberen te achterhalen waar hij bang door werd (geluid van de verwarming, herrie buiten, gekke schaduw, etc) of erin mee moet gaan door ze bijv. weg te jagen. Bij het boekje van Kikker wordt het allemaal een beetje in het midden gelaten, dat vind ik wel prettig.
Die lijkt me heel lastig.quote:Op maandag 1 december 2014 20:32 schreef bitterend het volgende:
Phaidra hier ook eentje die veel bang is. Nu is ze bang van auto's en in de garage bij mijn werk ging ze echt volledig over de rooie van angst![]()
quote:Op maandag 1 december 2014 23:39 schreef Aventura het volgende:
Hihi Danic!! Lekker bijdehand. Zo gaf ik ventje laatst een kleurboek. Zegt-ie: 'ja, wat moet ik daarmee?!'
Met dit intentie had ik het boekje Lotje op het potje gekocht (quote:Op maandag 1 december 2014 22:39 schreef Mevr_Mus het volgende:
Boekje van Kikker was hier juist de oorzaak van angsten op een gegeven moment![]()
En net als kikker wilde S dan samen in het grote bed, net als Kikker, Varkentje en Eend dat doen als ze bang zijn voor monsters. Dus wij lagen dankzij Kikker een tijd lang met een overdwarse peuter in ons bed
Zit er echt een regelmaat in? Dan zou ik eerder denken dat het met activiteit overdag te maken heeft. Maar last van groeipijn kan ook natuurlijk. Ik heb er als kind veel last van gehad, doet behoorlijk zeer.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:47 schreef Zana het volgende:
Ik heb hier het idee dat mijn zoontje om de zoveel weken groeipijn heeft, zou dat kunnen?
Vannacht weer een jongetje dat midden in de nacht over pijn aan zijn voet klaagde tot huilen aan toe, eerst de ene voet en toen die ingesmeerd en ingezwachteld was even later ook de ander. Daar voldeed gelukkig een nat washandje. In het verleden heb ik het altijd gerelateerd aan enthousiast voetbalspelen, maar dat heeft hij gisteren niet echt gedaan. Hij kan zich natuurlijk ook in bed hebben gestoten of een rare droom hebben gehad, maar ik vroeg mij dus af of het gerelateerd kan zijn aan het groeien.
Dat is hier ook wel, maar volgens mij staat het los van het boekjequote:Op maandag 1 december 2014 22:39 schreef Mevr_Mus het volgende:
Boekje van Kikker was hier juist de oorzaak van angsten op een gegeven moment![]()
En net als kikker wilde S dan samen in het grote bed, net als Kikker, Varkentje en Eend dat doen als ze bang zijn voor monsters. Dus wij lagen dankzij Kikker een tijd lang met een overdwarse peuter in ons bed
quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:26 schreef bitterend het volgende:
[..]
Met dit intentie had ik het boekje Lotje op het potje gekocht (![]()
) het boek vindt ze geweldig maar als ik vraag of ze ook op het potje wil als Lotje zegt ze "neee potje is stom"
![]()
Ze gaat af en toe wel op de wc trouwens en ze informeert me als ze in dr luier heeft geplast
De deur uitgaan. Daar heb je geen laptop en dat scheelt al een hele hoop aantrekkingskrachtquote:Op woensdag 3 december 2014 17:08 schreef Handheld het volgende:
Hallo allemaal,
Ik wil hier een vraag droppen...
Ben geen echte lurker of poster in dit topic.
Maar zit toch echt met iets, hoop dat ik het hier kwijt kan.
Ons zoontje is nu 2 en een half jaar.
Alles oke en gezellig, hij heeft zijn buien maar niet veel ( ff afkloppen)
KA al vrij veel voor zijn leeftijd en is meeste van de dagen echt een vrolijk jongetje
Maar nu komt het:
Ik als papa vind dat ik te weinig tijd aan hem besteed.
Ik speel bij elkaar op pappa-dag misschien wel een half uurtje maar met hem, en voor de rest grijp ik toch weer naar oude gewoontes en ga ik achter de laptop zitten, niet constant natuurlijk.
We maken voor de rest samen wel het eten, eten daarna samen enz.
Maar de momentjes dat hij toch aandacht vraagt en ik toch mijn eigen ding wil doen die zijn voor mij best moeilijk om te verkroppen of ik nu wel een goede vader ben.
Natuurlijk zit dat ook in andere dingen, maar vooral het aandacht probleem heb ik zelf moeite mee.
Ik kan zelf mijn aandacht er niet zo lang bij houden om met hem te spelen en dat vind ik altijd achteraf best erg.
Nou ja dit is zo beetje mijn probleem.....
quote:Op woensdag 3 december 2014 17:17 schreef Kyara het volgende:
Waarom ga je dan niet iets met hem ondernemen? Dierentuin, speeltuin, kinderboerderij, bibliotheek, boodschapjes doen, fietsen, treinen kijken, met de bus mee.........
Daar hebben jullie inderdaad gelijk in!quote:Op woensdag 3 december 2014 17:21 schreef Vlindur het volgende:
[..]
De deur uitgaan. Daar heb je geen laptop en dat scheelt al een hele hoop aantrekkingskracht
Het is nu echt al de derde keer of zo dat hij midden in de nacht klaagt. Ik kan het van mijzelf ook herinneren, maar dan pas op veel latere leeftijd.quote:Op woensdag 3 december 2014 07:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zit er echt een regelmaat in? Dan zou ik eerder denken dat het met activiteit overdag te maken heeft. Maar last van groeipijn kan ook natuurlijk. Ik heb er als kind veel last van gehad, doet behoorlijk zeer.
Ik herken het ook een beetje, 2 1/2 jaar is ook best een lastige leeftijd, ze kunnen vaak hun aandacht nog niet zo lang bij één ding houden, trekken alles los wat in hun bereik komt en kunnen nog niet zo goed opruimen, kunnen niet lang alleen spelen en komen steeds weer opnieuw bij jou, ook wanneer je net even zit en ook eens behoefde aan een beetje rust hebt, de communicatie kan soms lastig zijn en ik vond de bezigheden/ spelletjes op zich nu ook niet echt uitdagend.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:08 schreef Handheld het volgende:
Hallo allemaal,
Ik wil hier een vraag droppen...
Ben geen echte lurker of poster in dit topic.
Maar zit toch echt met iets, hoop dat ik het hier kwijt kan.
Ons zoontje is nu 2 en een half jaar.
Alles oke en gezellig, hij heeft zijn buien maar niet veel ( ff afkloppen)
KA al vrij veel voor zijn leeftijd en is meeste van de dagen echt een vrolijk jongetje
Maar nu komt het:
Ik als papa vind dat ik te weinig tijd aan hem besteed.
Ik speel bij elkaar op pappa-dag misschien wel een half uurtje maar met hem, en voor de rest grijp ik toch weer naar oude gewoontes en ga ik achter de laptop zitten, niet constant natuurlijk.
We maken voor de rest samen wel het eten, eten daarna samen enz.
Maar de momentjes dat hij toch aandacht vraagt en ik toch mijn eigen ding wil doen die zijn voor mij best moeilijk om te verkroppen of ik nu wel een goede vader ben.
Natuurlijk zit dat ook in andere dingen, maar vooral het aandacht probleem heb ik zelf moeite mee.
Ik kan zelf mijn aandacht er niet zo lang bij houden om met hem te spelen en dat vind ik altijd achteraf best erg.
Nou ja dit is zo beetje mijn probleem.....
Precies wat je hierboven schetst inderdaad.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:38 schreef Zana het volgende:
[..]
Ik herken het ook een beetje, 2 1/2 jaar is ook best een lastige leeftijd, ze kunnen vaak hun aandacht nog niet zo lang bij één ding houden, trekken alles los wat in hun bereik komt en kunnen nog niet zo goed opruimen, kunnen niet lang alleen spelen en komen steeds weer opnieuw bij jou, ook wanneer je net even zit en ook eens behoefde aan een beetje rust hebt, de communicatie kan soms lastig zijn en ik vond de bezigheden/ spelletjes op zich nu ook niet echt uitdagend.
Wat hier hielp om iets binnenhuis samen te doen was gewoon aan het werk zetten...oude kranten in een bakje doen, toiletpapierrol laten vervangen, beddengoed samen wisselen, wasmachine vullen en aanzetten, vaatwasser uitruimen, water schepen, kleren opruimen, wasknijpers opruimen, groente laten wassen, nu ja, wat jezelf ook moet doen .....alles duurt 6 keer zo lang en het is soms niet zoals het hoort, maar ja ze zijn bezig en helpen mee...en ze willen sowieso alles zelf doen, dus laat maar prutsen.
Ik denk het hangt ook een beetje van je eigen persoonlijkheid af en hoe je bent opgegroeid, ik was steeds heel erg op mezelf gefocust en kon doen en laten wat ik wou.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:28 schreef Handheld het volgende:
[..]
Maar dat gevoel dat ik soms mijn eigen ding doet terwijl hij op dat moment alleen op mij aangewezen is en dat ik dan s'avonds in bed denk dat ik meer met hem had moeten spelen/doen.
Niet echt denk ik. Wel dat er een baby in m'n buik zit en dat hij grote broer wordt, maar of hij nu echt beseft dat er straks nog een kindje in huis is en blijft, dat vraag ik me af.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:53 schreef bitterend het volgende:
PhaidraBeseft ie trouwens dat ie een broertje/zusje krijgt?
Grappige Otje![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |