abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146925537
Naar dat boek ga ik ook eens zoeken.

Hier gisteren Sinterklaasviering van vriends werk gehad in Toverland. Ean kon 's morgens niet wachten om naar Sinterklaas te gaan maar eenmaal daar durfde ze niks. Zwarte piet was wegkruipen en ze durfde niet bij Sint in de buurt te komen. Zo sneu omdat ik zie dat ze wel graag wilt. Ze wees heel enthousiast naar de boomstammen en ik ben met haar in de rij gaan staan. Eenmaal boven wilde ze niet meer maar ik heb toch doorgezet. Wel een huilende Ean die de rest van de dag gezegd heeft dat ze nat geworden was.

Het cadeau moest bij opa en oma blijven :? maar vandaag is ze wel als Pietje verkleed.

Volgende week komt de Sint bij de familie van vriend ik verwacht een Ean die niks zegt en ik gok zelfs dat ze gaat huilen en ook ik huil dan een beetje mee.
pi_146946480
Ik begrijp jullie heel goed Danic, Kyara en f_r jullie willen gewoon het beste voor je kind. Net als elke ouder en daar hoort vreugde en levenslust bij en dat zien jullie duidelijk niet in de omschreven situaties.

Wij waren gisteren in de efteling voor de eerste keer voor ons allemaal. Het was superleuk. As zondag weer sinterklaasviering op mijn werk. Voor de zekerheid heb ik maar ingevuld, dat ze sint en piet eng vinden (je weet maar nooit). Maar tot nu toe lukte het iig wel aardig als wij erbij bleven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_147025955
Wij hadden ean uitgelegd dat ze naar het Sinterklaasjournaal mocht kijken als de grote wijzer op boven stond op de 12 en de kleine wijzer op de 6.

Dat duurde wel erg lang volgens haar komt ze met de klok aan en houdt hem op zijn kop kijk hij staat bijna bovenaan op de 6. Wel slim gevonden van d'r

En ik ben weer zo blij dat ean en sac zo als wij nu weten gezond zijn. Had vandaag en gisteren een klas met kinderen tussen de 12 en 18 waarvan vele niet konden praten ed. Dan word je wel even wakker geschud.
pi_147036333
DL vindt de hele sint gebeuren niet zo boeiend..vandaag op het werk was het te druk voor dr..ze vond de pieten eng en de sint "een beetje saai" ze vonden het veel leuker bij mij aan mijn bureau te zitten kleuren :D
Eenmaal toen de cadeautjes werden uitgedeeld werd ze enthousiast :P Ik had gevraagd of ze de schoen wou zetten maar ze had er niet zo veel interesse in.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 26 november 2014 @ 22:44:21 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147040214
Een van m'n laatste posts hier: Soneal is ook een kind dat zich ergens thuis moet voelen voor hij enthousiast gaat doen.
Wat ons in vreemde en drukke situaties wel helpt is zorgen dat we er vroeg zijn, als het nog rustig is, dan lijkt hij de omgeving meer als "eigen" te zien en zijn degenen die na hem binnenkomen de "nieuwelingen".
Of het is omdat het dan overzichtelijker voor hem is (hij hoeft de meute niet te scannen, ze druppelen immers een voor een binnen), of omdat hij zich dan koning van zijn territorium voelt weet ik niet, maar het helpt bij onze kat uit de boom kijker wel heel goed.
Maar het blijft een kat uit de boom kijker natuurlijk, aard van t beestje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147040358
danic, ik heb dat ook vaak gedacht bij Mex, hij vond ook nooit dat soort dingen leuk...en zijn zusje geniet volop van feesten,zingen,dansen enz.
Maar Mex vindt andere dingen gewoon heel leuk, als ik goed oplet zie ik hem daar ook intens van genieten. Zoals logeren bij opa en oma, bouwen met duplo of met grote jongens spelen.
En dan ineens ziet hij een breakdancevoorstelling en vindt hij dat geweldig O+
Komt echt goed!
pi_147066678
Die van mij kan heel stil enorm genieten. Maar je moet haar ( als vreemden dus) niet willen aanraken of zomaar op schoot nemen. Lekker kijken, luisteren, dansen.......................... op afstand. Ook als het mega druk is !

[ Bericht 26% gewijzigd door kleinzusje op 27-11-2014 21:49:01 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_147082080
haha KZ dat is met mijn jongste ook :Y
Echt hoe vaak ik niet tegen mensen zeg "laat haar maar" om moe van te worden. Laat haar toch lekker staan en op haar eigen gekozen afstand toekijken. Waar komt toch dat idee vandaan dat het pas leuk is als je vóóraan staat. Dat het pas leuk is als je bij sinterklaas op schoot zit of piet een handje geeft (ik noem maar wat). Ieder geniet op zn eigen manier van dingen, en voor sommige mensen zijn bepaalde dingen gewoon écht niet leuk. Geef je kind ook die ruimte om iets gewoon echt niet leuk te vinden.

Disclaimer... dit is absoluut niet bedoeld als kritiek! ik snap heel goed wat je bedoeld danic; het is meer bedoeld als iets wat me opvalt dat er door sommige mensen heel veel druk op bepaalde dingen gelegd wordt terwijl het kind er geen behoefte aan lijkt te hebben. Lekker zo laten denk ik dan.

Verder, Danic, ik kan zelf niet zoveel met dat soort termen of concepten als hoog-sensitief of weet ik het, maar das ieder voor zich. Het 'gevaar' ervan is dat je veel meer daar aan op gaat hangen dan eigenlijk nodig of terecht is. Ik merk het bij E. ook met haar coeliakie. Als ze eens buikpijn heeft of moe is of slecht slaapt of weet ik het, dan denk ik gelijk shit, wáár is het fout gegaan? Wanneer heeft ze iets verkeerds binnen gekregen, wát heb ik verkeerd gedaan. In detail je dag nalopen om dat allemaal na te gaan. En dan valt het kwartje weer, het kán, het hoeft niet daaraan te liggen. Alle kinderen hebben wel eens buikpijn of zijn moe, not to mention slapen slecht.
Ik zou met zo'n theorie doen waar je je prettig bij voelt, als het je helpt om je kind beter te snappen dan, grijp het vooral aan om er meer over te lezen. Als je zelf heel extravert bent en je kind heel introvert of andersom dan kan het best een grote brug zijn die je over moet. Als je behoefte hebt aan tips om met bepaalde situaties om te gaan dan is zo'n theorie/boek erg fijn en handig. Maar bedenk voor jezelf ook steeds hoeveel van Eva hoog-sensitief is en hoeveel gewoon peuter/kind; en daarbij, bedenk ook waar jij/je omgeving in mee kunt veren, maar ook waarin zij moet leren mee te veren. Als ze gevoelig is voor prikkels, dan niet alleen maar hoe jij die prikkels kunt reduceren, maar ook hoe zij zich er tegen kan 'wapenen', wat ze moet doen als het teveel wordt.

Nouja so much voor ongevraagd advies :') haha, maar dat is wat in me opkwam toen ik het las. Ik vind dat gewoon het lastigste aan opvoeden, hoeveel veer je als ouders mee (heel veel wat mij betreft) en hoeveel moet je je kind ook aanleren om zelf met situaties om te leren gaan.
:)
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:28:09 #234
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147082135
Hier ook een gevoelig jongetje. Enerzijds heel mooi omdat hij alles heel intens beleeft, maar soms overweldigt de wereld hem ook en dan kruipt hij in zijn schulp. Hoe vrij hij zich voelt lijkt echt af te hangen van de sfeer / stemming van mensen. Als ik me ergens niet helemaal op mijn gemak voel, weet ik dat S zich ook niet zo snel open zal stellen. En als hier iemand op bezoek komt die stress heeft oid, dan merk ik dat ook aan S. Best lastig soms, maar juist dat gevoelige maakt hem ook zo puur O+
Oude (on)bekende.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:34:12 #235
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147082313
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:25 schreef mignonne het volgende:
haha KZ dat is met mijn jongste ook :Y
Echt hoe vaak ik niet tegen mensen zeg "laat haar maar" om moe van te worden. Laat haar toch lekker staan en op haar eigen gekozen afstand toekijken. Waar komt toch dat idee vandaan dat het pas leuk is als je vóóraan staat. Dat het pas leuk is als je bij sinterklaas op schoot zit of piet een handje geeft (ik noem maar wat). Ieder geniet op zn eigen manier van dingen, en voor sommige mensen zijn bepaalde dingen gewoon écht niet leuk. Geef je kind ook die ruimte om iets gewoon echt niet leuk te vinden.
En dit! Als volwassen ben je geneigd in te vullen wat een kind leuk zou moeten vinden. Ik probeer dat zoveel mogelijk los te laten. En ik probeer mijn omgeving zover te krijgen :7 Mijn moeder kan namelijk echt teleurgesteld zijn omdat S iets niet leuk vindt wat hij in haar beleving wel leuk zou moeten vinden :X
Oude (on)bekende.
pi_147082352
oja, ik kan me ook zo aan mensen ergeren die hem optillen (hij haat het en het komt dan echt niet goed meer) of ze blijven maar aan hem trekken of gaan grappig in zijn zij prikken.
We kunnen dan net zo goed weg gaan, want voor hem en mij is het dan al niet leuk meer.
Maar dat zijn zusje zo spontaan is open geeft hem wel een goed voorbeeld, hij staat er nu ook meer voor open....lekker op zijn eigen manier.
pi_147084833
Hi! Meld!
Met mijn vandaag jarige peuter N.

Vandaag haar verjaardag een beetje gevierd in Ballorig. Zondag het echte feestje.
pi_147085195
:W AM, welkom hier
pi_147089608
Hai, ik kom me ook maar melden met een peuter. Helaas geen groot feest voor hem nu omdat zijn zus goed ziek is nu. Ik heb net al het bezoek afgebeld :(
pi_147091137
Ook (weer) welkom Olivia. Beterschap voor zus -O-
pi_147125883
AM en Olivia gefeliciteerd met jullie peuters en welkom!

Beterschap voor de zus van je peuter. Balen dat ze precies op verjaardag en verjaardagsweekend/ feestje van haar broer ziek is.

Vanavond was weer zo'n typische avond waarbij hij standaard zegt dat hij niet moe is en niet naar bed wil. Maar dan om 19 uur al diep in slaap zijn (is een uur eerder dan zijn standaard bedtijd). Hopelijk is hij niet een uur eerder wakker morgenochtend, 6 uur is al vroeg genoeg.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_147127130
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:25 schreef mignonne het volgende:
knip
Helemaal + 1 ^O^

Welkom nieuwe peuters *O*
Beterschap voor je meisje O
pi_147127178
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:35 schreef Troeta het volgende:
oja, ik kan me ook zo aan mensen ergeren die hem optillen (hij haat het en het komt dan echt niet goed meer) of ze blijven maar aan hem trekken of gaan grappig in zijn zij prikken.
We kunnen dan net zo goed weg gaan, want voor hem en mij is het dan al niet leuk meer.
Maar dat zijn zusje zo spontaan is open geeft hem wel een goed voorbeeld, hij staat er nu ook meer voor open....lekker op zijn eigen manier.
Ik heb hem stiekem wel even opgetild :@ O+
pi_147127304
Welkom nieuwe peuters :W

Tinu hier ook eentje om 7 uur in slaap viel! (aan de borst O+ ) dat gebeurt als je geen dutjes meer wil doen!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147127379
Mignonne en KZ, heel begrijpelijk hoor. Hier vandaag paniek toen een vage kennis zijn hand op het hoofd van mijn peuter legde. Dat vond hij duidelijk niet leuk.

Bitterend dat idd. En als je dan ook nog veel buiten bent geweest en een inspannende dag had. Hier viel hij ook aan de borst in slaap.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_147132969
Animal is dat een winterjasje ? O+
Mensen moeten kindjes gewoon niet ongevraagd aanraken vind ik.

[ Bericht 38% gewijzigd door kleinzusje op 29-11-2014 23:19:19 ]
pi_147133026
Heerlijk is het he Tinu O+
pi_147143701
Mignonne je hebt helemaal gelijk hoor. En ik zal haar ook nooit die stempel uit mezelf geven. Het valt me wel op dat ze veel overeenkomsten heeft met de beschrijving die hoor bij hoog - sensitief.
Dus ik probeer daar soms wel rekening mee te houden.
En verder vind ik het vooral voor haar heel sneu. Ik zou zo graag zien dat ze onbezorgd kan genieten ipv zo angstig te zijn. Maar ik forceer niks.
Ik probeer het met haar te bespreken en uitleg te geven, maar ik zal nooit iets door duwen als ze niet wil.
pi_147144148
Hier gisteren Sint aan de kant van schoonfamilie gehad met Sint op bezoek. Ean wilde dus absoluut niet in de beurt komen. Zo sneu voor haar want ze was wel nieuwsgierig naar wat er gebeurde. Alle andere kinderen aan de kant van schoonfamilie gingen er graag naar toe alleen Ean dus niet.
pi_147144336
En Tinu hoe heeft ie geslapen??
En bij Bitterend?

Kz nee helaas is het een zomerjasje. Dit was op de laatste mooie warme dag van november. Jasje is bijna te klein. Zo jammer....heel veel complimenten over gekregen. Stond haar geweldig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')