Maar als je naar beneden gaat hoor je haar niet meer denk ik?quote:Op zondag 9 november 2014 13:05 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik nu ook. Zodat ik zeker weet dat ik haar hoor.
Ja, dan blijf ik met haar praten / laat ik haar een liedje zingen.quote:Op zondag 9 november 2014 13:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar als je naar beneden gaat hoor je haar niet meer denk ik?
Daar ligt voor mij dan de grens.
(Ik woon gelijkvloers dus ben niet bekend met de reikwijdte van geluiden een verdieping lager hoor)
Niet het maken van koffie. Maar alleen op de koffieknop drukken van het apparaat. Denk zo'n 1 minuut.quote:Op zondag 9 november 2014 13:15 schreef Kyara het volgende:
Ik blijf inderdaad wel op dezelfde verdieping. Bij het maken van koffie zou ik voor mijn gevoel te lang weg zijn.
Maar dan ga ik inderdaad uit van ons eigen huis.
actionquote:Op maandag 10 november 2014 21:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij doen morgen ook voor de eerste keer mee met Sint Maarten![]()
Het lampje hebben we .. maar een lampion vinden is drama in onze woonplaats. Dus morgen zelf maar even aan de knutsel denk ik
lege petfles laten beplakken met stickers of plaatjes daar het lichtje in hangen.quote:
Zwembandjes.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Hee als jullie gaan zwemmen met mini he, wat doen jullie hem/haar dan aan voor de veiligheid? Zwembandjes? Zwemvest? Kurkjes? Want misschien is dat nog wel iets voor op het lijstje van Sinterklaas.
Lees vooral ook even het woordje "hier"quote:
Nee, maar wel tof! Misschien volgend jaar. Nu geen ruimte voor grote boom, plus kindjes net iets te klein nog.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:05 schreef agter het volgende:
Oh, ik wil nog even een idee spammen:
Wij willen dit jaar samen met onze dochter zelf een kerstboom gaan zagen.
Toen kwam ik dit tegen:
http://www.hogeveluwe.nl/(...)de-hoge-veluwe/38907
Iemand dit al eens gedaan?
Zwembandjes zijn verplicht in het zwembad hier, ze hebben ze ook standaard in alle maten liggen dus ik pak daar altijd een paar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Hee als jullie gaan zwemmen met mini he, wat doen jullie hem/haar dan aan voor de veiligheid? Zwembandjes? Zwemvest? Kurkjes? Want misschien is dat nog wel iets voor op het lijstje van Sinterklaas.
hier ook niet hoorquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:28 schreef Kyara het volgende:
Hier ging vandaag weer een briefje op de deur dat we niet mee doen. Het is hier echt zo'n net niet feest. Idem voor Halloween trouwens.
QFTquote:Op dinsdag 11 november 2014 23:18 schreef laziness het volgende:
I![]()
![]()
de kneuterigheid van deze tijd van het jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeujjjjj Barquote:Op zaterdag 15 november 2014 09:48 schreef _Bar_ het volgende:
Stoere peuterphaidra hopelijk blijft het idd zo
![]()
Wij hebben net Roy naar "school"gebracht. Het fijne is het is op dezelfde locatie als door de week.
Hij keek wel even verbaasd toen we voor de deur stopten,eenmaal uit de auto in een rechte lijn zo naar binnen![]()
om 4uur mogen we er weer om.
even wennen hoor even rust om ons heen
we vonden ons "zielig"quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:16 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Jeujjjjj Bar![]()
![]()
![]()
Volgens mij zit je nu thuis jezelf "kaal" te voelen met zoveel rust![]()
Geniet ervan!!!!!
Dat is vrij normaal op die leeftijd. Vorig jaar was Ollie 2 jr 10 maanden en ging hij ook spelen na een tijdje.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:42 schreef Susie het volgende:
En Anouk boeide de intocht op tv ook niet
Daar kwam mijn schoontante gisteren mee om naar de intocht in Leiden of Leiderdorp te gaan en Sint per boot te zien aankomen, maar met minder drukte dan in A' dam.quote:Op zondag 16 november 2014 09:59 schreef mignonne het volgende:
Lazi hier is de intocht volgende week. Ik twijfel nog over wel of niet gaan. Ze vonden de tv intocht wel heel spannend maar het was niet alsof ze non-stop aan de buis zaten. Bovendien moet ik dan weer allerlei kunstgrepen uithalen met E en dr kruidnootjes enzo. Misschien dat we ook wel weer naar Leiden gaan naar de waag, was vorig jaar ook leuk.
En wat grappig die viool! ♡
Wat een leuke foto zeg met dat viooltjequote:Op zondag 16 november 2014 11:38 schreef Troeta het volgende:
Timejumper,aan de andere kant kan 2 of 3 keer naar de logopedie gaan al een heel groot verschil geven en is er vroeg bij zijn idd beter.
Nena,nog geen 2,5 jaar heeft gisteren echt genoten bij de optocht. Ze riep maar Pieten,pieten!! Gaf iedereen handjes en high fives en danste op elk muziekje. Wat een verschil met haar broer:D
oh maar ik ga daar niet naar de intocht hoor, dat is me nog steeds veel te druk daar. In de Waag in Leiden hebben ze ook altijd een huis van sinterklaas, daar wil jk wellicht weer heen met ze.quote:Op zondag 16 november 2014 16:41 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Daar kwam mijn schoontante gisteren mee om naar de intocht in Leiden of Leiderdorp te gaan en Sint per boot te zien aankomen, maar met minder drukte dan in A' dam.
Nog wat leuke schoencadeautjes gescored voor het weekend en vandaag. Laatste van de badkrijtjes gekocht. Knutselspullen voor de grote en een getallen natrek boekje. En voor peuter een potje klei. Vanavond alles inpakken en eerste keer schoen zetten.
groep1 toch?quote:Op zondag 16 november 2014 19:17 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind ddat best een moeilijke lijn hoor. Dot loopt erg achter op taal, krijgt logopedie maar pas sinds kort, en is nog wel echt jong voor haar leeftijd, slecht instrueerbaar, doet alleen wat ze zelf wil. Ik krijg regelmatig de vraag hoe ik dat dan ga doen met school.
En dat wweet ik niet. Ze heeft nog 4 mnd en in die tijd kan vanalles of helemaal niks veranderen, weetikveel hoe ze dan is of wat er verwacht wordt van een kleuter in groep 3?
leuk he?quote:Op zondag 16 november 2014 19:38 schreef laziness het volgende:
Ik kreeg het idee dat Rayen alleen letters omdraaide. Daar lijkt me geen logo voor nodig nog.
Als ze met 3 nog steeds alleen voor bekenden verstaanbaar zijn is het issue wel wat groter.
Klinkt als een leuk feest TJ![]()
En bedankt voor het compliment over mijn jongetje.
Vanyel je bedoelt verwacht van een kleuter in groep 1 denk ik?
En gaat ze langer naar het kdv? Ik ben het even kwijt.
Voor Ollie duurt het namelijk geen vier maanden meer.
Ik ben druk met rugtas, gymkleding, lunchtrommels. Ik vind het spannender dan hij man
Jaa groep 1 natuurlijk. Dot gaat 2 maart omdat eind feb nog voorjaarsvakantie is en we het dan onzin vinden om vlak daarvoor te beginnen. De klas splitst ook op 2 maart, dan gaat groep 2 eruit. Juist omdat ze nog zo jong is, vinden we dat wel handig.quote:Op zondag 16 november 2014 19:38 schreef laziness het volgende:
Ik kreeg het idee dat Rayen alleen letters omdraaide. Daar lijkt me geen logo voor nodig nog.
Als ze met 3 nog steeds alleen voor bekenden verstaanbaar zijn is het issue wel wat groter.
Klinkt als een leuk feest TJ![]()
En bedankt voor het compliment over mijn jongetje.
Vanyel je bedoelt verwacht van een kleuter in groep 1 denk ik?
En gaat ze langer naar het kdv? Ik ben het even kwijt.
Voor Ollie duurt het namelijk geen vier maanden meer.
Ik ben druk met rugtas, gymkleding, lunchtrommels. Ik vind het spannender dan hij man
Dat is nou een boodschap waar ik vrolijk van word. Om ons heen lijkt t alsof elke kleuter vanaf dag 1 alles zelf moet kunnen en ook nog graag briljante inhoudelijke gesprekken kan voeren.quote:Op zondag 16 november 2014 19:46 schreef ferrari_rood het volgende:
En vanyel ze kleutert 2,5 jaar. Dan kan ze nog heel veel leren. Sowieso is het verschil in groep 0 en 1 nog heel groot tussen de kinderen. De een kleed zich al heel al helemaal alleen aan de ander kan nog geen knoop open maken. De een praat alsof ze alles snapt en de ander is nog zeer moeilijk te verstaan.
Ik kan het natuurlijk niet en dat haal taal slecht is momenteel is nooit leuk om te horen. Maar het kan ook ineens omslaan. Ze hoort goed toch?quote:Op zondag 16 november 2014 19:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is nou een boodschap waar ik vrolijk van word. Om ons heen lijkt t alsof elke kleuter vanaf dag 1 alles zelf moet kunnen en ook nog graag briljante inhoudelijke gesprekken kan voeren.
Los daarvan is haar taal echt slecht hoor. De logo zegt steeds 'heel zwak, das wel heel zwak hoor'. Gelukkig praat ze thuis wel beter dan daar, maar dan nog.
Hier kan peuter met 2,5 jaar ook nog niet trappen op de driewieler. Dus hij heeft echt nog niets aan een fietsje voor zijn 3e verjaardag.quote:Op zondag 16 november 2014 19:57 schreef Kyara het volgende:
Zo zie je maar he. Hier dus een peuter die erg goed praat maar dus motorisch niet zo'n snelle is. Als ik hier lees over fietsjes voor 3e verjaardag dan denk ik ook wel eensM kan nog niet eens op een driewieler of loopfiets fietsen. En het is pas sinds fysio dat hij een beetje fatsoenlijk een glijbaan af kan.
Nee helaas niet moet ik zeggen. En eigenlijk vind ik dat heel spijtig.quote:Op zondag 16 november 2014 19:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
groep1 toch?of zet je hoog in voor dot?
![]()
je hebt ook gelijk hoor, maar ik denk dat het wel goed is om te kijken naar enkel slecht verstaanbaar of daadwerkelijk achterlopen met de spraak/taalontwikkeling. En als het alleen gaat om de cb-dame die hem slecht kan verstaan bijv maar als ouder weet je dat het qua woordenschat en zulks wel goed zit. Mja... tj voeden jullie hem ook tweetalig op?
Mja dan snap ik wel dat je bijvoorbeeld een glijbaan wel verwacht.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |