abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146563224
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:18 schreef laziness het volgende:
I O+ O+ O+ de kneuterigheid van deze tijd van het jaar.
QFT _O_

Die mummiemonsterpyjama en fotosmile :D O+

Mijn kind doet ineens raar, gisteren sliep ze van 0.30 tot 6u en vandaag van 23 tot 6u, voor het eerst sinds meer dan twee jaar heb ik een hele nacht geslapen. Ik weet niet wat me overkomt, maar ik hoop dat ze het volhoudt.
pi_146563814
Mus en Lazi O+ ik hou ook van de kneuterigheid!

Waar ik vandaan kom is Sint Maarten heel groot dus ik ben blij dat het hier nu ook een beetje op gang komt. We hebben meegelopen in de optocht van het kdv, met zelfgeknutselde linksdraaiende pompoenlampion :+ Daarvan was de kabouter zo opgewonden dat we het lopen door de buurt maar hebben gelaten. Maar wel de deur open gedaan voor alle kindjes die langskwamen (en zelf snoepjes uit de bak gepikt 8-) )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 12 november 2014 @ 09:53:57 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146564562
Joehoe go Otje *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146565415
Hier ook Sint Maarten overal! Maar wij wonen aan een redelijk afgesloten pleintje met weinig jonge kinderen, dus alsnog weinig snoep kunnen slijten :P. Het bleek dat peuter op het kdv een lampion had geknutseld en liedjes had geleerd (en dan na het zingen heel triomfantelijk zeggen: "En dan krijg je een snoepje! *)"). Dus gister nog het hele winkelcentrum afgelopen voor een lampje, uiteraard in de laatste winkel (blokker) voor het geweldige bedrag van 65 cent :'). Hij vond het mooi!! En overweldigend, en spannend... Durfde natuurlijk niet te zingen toen we eenmaal de deuren langsgingen. We liepen met buurtkindjes het pleintje langs, maar na het halve pleintje wilde peuter liever weer naar huis.

Ophelia, wat heerlijk!! Hopelijk houdt ze het nu vast *O*.

Wij hoorden maandag dat peuter vanaf januari al naar de oudste peutergroep mag. Bizar hoe snel dat gaat! In maart kwam hij van de babygroep naar zijn huidige groep en nog geen jaar later schuift hij alweer door. Hij is zo hard gegaan in zijn ontwikkeling afgelopen maanden :o :o. Hij schijnt ook status te hebben in de groep, want andere kindjes maken ruzie over wie er naast hem mag zitten :D O+. Wat heerlijk om te horen dat het zo leuk is daar, gewoon door helemaal zichzelf te zijn O+. Kon het maar altijd zo makkelijk blijven!

*zucht*
*zwijmel*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146572759
Otje gefeliciteerd!! *O*
Ik ben niet goed bij gelezen...we waren naar Landal en dan naar mijn ouders en toen werd ik uitgelogd en was ik te lui om mijn ww te zoeken :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146575073
Klinkt leuk Phaidra O+

Ik merk dat ik wat kritischer wordt naar het kdv. Volgende week 10 minutengesprekje en dan heb ik toch wel wat vragen. Wij betalen nu natuurlijk alles zelf en hij gaat niet naar een psz dus kijk er nu toch een beetje anders naar.
pi_146579262
Vandaag was de eerste keer dat er thuis meegekeken werd, zodat we snel de gepaste behandeling kunnen inzetten.

wat een fijne vrouw,een aanpakker,een luisterend oor.
Daar gaan we een fijne tijd mee beleven.

Roy liet al snel zien wie hij is enzo en dat was juist helemaal top. Ze snapte meteen waarom wij om hulp gevraagd hebben.
O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 12 november 2014 @ 17:48:48 #58
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146580067
Hier wordt er niks aan Sint Maarten gedaan, vind het wel jammer want lijkt me wel gezellig al die kindjes aan de deur voor snoepjes ;)
Wel wordt er een lampionnenoptocht gehouden maar dat is samen met Sinterklaas en de zwarte pieten.

Goh Kyara wat voor vragen zijn dat dan waar je nu kritischer over bent? De voorbereiding voor groep 1?

Hier zit Rayen op een zeg maar zwarte school, waar ze hoog inzetten op taal en dergelijke.
Ook logopediste aan school (maar dat zal op meer scholen zijn)
Nu vonden ze dat hij vaak niet te verstaan was, dat kan natuurlijk. Hij klets de oren van je hoofd en mijn vriend verstaat het ook niet altijd.
Maar ik vond dat dat wel bij zijn leeftijd hoorde (bijna 3) Hij was al 2x getest door de logopediste (een kort 10 minuten gesprekje).
Ze vond dat hij een ruime woordenschat had en inderdaad vaak niet goed te verstaan, en sommige letters zoals de R nog niet zei. Bijvoorbeeld "klaar" wordt "klaaj"
Maar hij kan bijvoorbeeld weer wel "verrukkelijk" zeggen :{

Afijn mijn vroegere gastouder die ik nog 1x in de maand zie, vond Rayen wel goed te verstaan.
Naar mijn mening hoort dit soms "onverstaanbare woorden" bij zijn leeftijd.

Toen ik aan de logopediste vroeg of het nou echt nodig was, zei ze "jaaa je kan maar beter vroeg genoeg beginnen".
Toen ik vroeg van tsja word het wel vergoed door de verzekering want als dat niet zo is dan is het weer een ander verhaal.
Toen was haar antwoord, :{ nou als het niet vergoed word dan zou ik gewoon even afwachten en testen we over een tijd weer. Dan zou ik geen "behandeling" starten.
Eigenlijk vind ik dat nogal vreemd, want is het niet zo, dat een kind dan zwart/wit gezien gewoon wel of niet een behandeling nodig heeft.
Daar is die test toch voor. En als het niet vergoed word dan valt ineens blijkbaar zijn onverstaanbaarheid wel mee ;( :N

Ik vind het nogal een apart gesprek en heb er ook geen goed gevoel over.
Ik krijg er een beetje het idee van, lekker makkelijk, het wordt toch vergoed dus beginnen we maar of het nou echt nodig is of niet.
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 12 november 2014 @ 17:52:56 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146580221
Ik vind het normaal bij een peuter.
Ik zou die druk er echt nog niet op leggen.
Sterker nog ik vind het vrij slecht dat een logopediste inderdaad het af laat hangen van vergoeding maar ook dat ze dit als zo afwijkend beschouwd.
Nou moet ik het natuurlijk wel doen met enkel jouw verhaal en hoor ik hem niet praten(als nuance ff :P )
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146580954
Ooooh lazi je foto's ♡♡ heerlijk he deze tijd ♡

En Bar wat fijn! Dat klinkt als iemand waar je je goed op je gemak mee voelt.

TJ, ik ben geen logopedist dus hoe me ten goede maar ik heb altijd begrepen dat de spraakontwikkeling van een kind pas rond een jaar of 6 af is. Voor die tijd struikelen veel kinderen over letters. De R is een beruchte, maar ook het verschil tussen m/n/ng is lastig als eindklank of de w als beginletter. Kortom, persoonlijk zou ik het nog even aankijken. Wel voorleven, maar zonder constant te corrigeren. Hij doet het teb slotte niet opzettelijk fout. Als hij zeg dat hij hommer heeft gewoon herhalen van oh heb je honger. 9 van de 10 gevallen komt het echt vanzelf wel weer goed.
:)
pi_146580989
TJ, wat ik juist van logopedisten begrijp is dat therapie voor het niet goed maken van klanken absoluut geen zin heeft onder 6 jaar, omdat kinderen nog veel te weinig bewuste sturing hebben over het mondgebied. Ze moeten hun motoriek op gevoel aanpassen (ipv op zicht) en dat is voor heel jonge kinderen nog erg moeilijk. M heeft ook een spraatgebret ( ;) ) en het advies van oma de logopedist is om er vooral niets aan te doen. Het komt vanzelf wel waarschijnlijk en anders is over een paar jaar wat logopedie echt vroeg genoeg.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_146581028
Oh en ik kwam vertellen dat we kennis gemaakt hebben met E.'s juf, leuke meid. Ze stelde voor om een keer rustig te gaan zitten samen om het over haar coeliakie te hebben omdat ze er niet zoveel vanaf weet. Heel fijn dat ze zich zo open opstelt vond ik.
:)
pi_146581134
Hier ook een oma logopedist en sluit me aan bij bovenstaande.

Bij peuters is de n/l ook een beruchte.

Mijn schoonmoeder raadt wel aan om liedjes te zingen met een bepaalde letter. Hier de L dus veel lalala.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:43:26 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146581857
Anouk zegt standaard Anout :P En dus met meerdere woorden waar een k in zit. Terwijl ze kikker wel weer gewoon kan zeggen? :?
En ze slist wat, alhoewel ik het niet echt slissen kan noemen, maar meer haar speeksel "ophalen" bij bepaalde woorden? Weet niet hoe te omschrijven eigenlijk. Dat laatste ga ik bespreken bij het cb.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 12 november 2014 @ 19:01:52 #65
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146582471
Bedankt voor jullie commentaren ^O^ wat een fijn forum is dit toch. :Y
Ik heb in mijn omgeving die Rayen kennen ook wat rond geïnformeerd, en volgens mij valt het met de "onverstaanbaarheid" geweldig mee. Gewoon wat bij zijn leeftijd hoort.
Maar was toch effe van de wijs gebracht door die testdrang daar op die school.
En daarbij als het niet nodig is, om dan misschien zo'n druk op mijn kind te leggen :N
Als hij wat verkeerds zeg, herhaal ik gewoon op gewone toon de hele zin. Dat moet nu nog voldoende zijn.

En ik heb er ook wat tegen om onnodig te "behandelen". We betalen al genoeg verzekeringspremie, die word ook alleen maar hoger als de hele groep daar onder logopedie"behandeling"staat bij gevallen waar het niet nodig is.
Lekker de logopediste aan het werk houden. Nu gun ik die mevrouw haar baan wel, maar niet in onnodige gevallen.

Bar wat fijn dat het zo'n fijn mens is. Dat scheelt al een heleboel als er een klik is :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_146584898
Bar, fijn dat Roy zichzelf goed heeft laten zien en dat de mevrouw aardig was. Hoelijk

Hier een 7-jarige die de R nog niet eens fatsoenlijk kan zeggen..
En veel andere klanken kwamen ook later dan ze zouden moeten komen. Of verwisselen met andere klanken aan het begin van het woord.
Chris is wel naar de logopedist gegaan vanaf 3 jaar. Maar puur omdat ik 9 van de 10 woorden begreep, maar een vreemde in de winkel misschien 1 van de 10. Dat contrast was te groot. En omdat ik het wel begreep kon ik het ook niet goed bijsturen. Hij heeft zich er prima vermaakt, en in periodes van steeds een paar maanden wel, een paar maanden niet alles geleerd behalve de R. Vooral dat verwisselen van klanken was hardnekkig, omdat hij zelf niet hoorde dat hij het verkeerd zei. hij was verkeerd geprogrammeerd. Als ik koek zei, zei Chris toek. Het horen van een K-klank, werd in zijn hoofd de de T. Maar een losse K kon hij prima zeggen, en ook verderop in een woord.

Hier nog een lijstje met welke klank wanneer komt, veel pas tussen 3&5 jaar. ;) http://www.logopedica.nl/files/3014/0506/6071/articulatie.pdf
pi_146585152
Ja, dat is ook wel weer zo DF, vaak wordt het zo spelenderwijs gedaan dat ze het gewoon leuk vinden.

Want in het geval van misschien niet helemaal noodzakelijk behandelen mag ik ook niet zoveel zeggen. M heeft momenteel fysiotherapie voor zijn grove motoriek. Ik merkte dat hij toch teveel de aansluiting mistte met zijn leeftijdsgenootjes. En wat voor mij de druppel was: zijn zusjes zitten nu al op hetzelfde niveau als hij. De drempel om de fysio te bellen was niet zo hoog omdat ze hier ook al een jaar over de vloer is geweest voor mijn meiden. In elk geval is er lichamelijk niets aan de hand maar zit het vooral in het zelfvertrouwen. Met peutergym (ouder- en kindgym dus) hebben we amper wat bereikt (waarschijnlijk ook door de juf en de manier van "lesgeven") dus nu dus fysio in een 1 op 1 situatie. En hij maakt nu echt supergrote sprongen O+ figuurlijk dan, letterlijk nog niet
pi_146586957
Goed bezig M! ^O^

Ik moest vanmiddag "oppe slang liggen" toen we een boekje gingen lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 12 november 2014 @ 21:23:10 #69
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_146588889
Oppe slang liggen O+
Oude (on)bekende.
pi_146606103
Volgens mij wordt logopedie bij kinderen vergoed vanuit de basisverzekering, er zijn wel uitzonderingen, bijvoorbeeld als het verband houdt met tweetaligheid, en je hebt een verwijsbriefje nodig en moet even informeren of de logopediepraktijk een contract met de zorgverzekering heeft.

Als moeder heb je vaak het meeste contact met je kind en begrijp je ook woorden of uitdrukkingen, die een ander niet verstaat, en er zit natuurlijk ook gewoon verschil tussen de kinderen in wat en hoe ze spreken. Bij ons heeft toen het consultatiebureau aanbevolen om contact met logopedie op te nemen, tussentijds had ik misschien ook een keertje kunnen stoppen om te zien hoe zich mijn zoon verder ontwikkelt, ik heb er wel voor gekozen om door te gaan, ook al heb ik soms twijfel of het echt werkt.

De logopediste heeft testen waaruit ze het niveau kan aflezen en vooruitgang kan laten zien, maar voor een leek is het best wel moeilijk om te zien of het komt door de normale spraakontwikkeling of door de oefeningen bij de logopediste.

Alles gaat spelenderwijs en soms lijkt het op een knutselles en ik denk dat mijn zoon het vooral daarom leuk vindt, maar het is ook best lastig oefenen, omdat hij dan geen zin heeft om de woorden of zinnen zo te zeggen hoe het eigenlijk zou moeten. Je kunt hem ook niet dwingen, alleen vaak laten horen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Zana op 13-11-2014 19:23:32 ]
pi_146608447
TJ soms begrijpen mensen R niet maar ik begrijp dr altijd! ze spreekt niet alle letters precies goed maar het hoort echt zo bij die leeftijd
:*

Otje wat een schatje O+

Mijn vader zei dat R dr ene been draait naar binnen bij het lopen en dat ze ook veel op de tenen loopt. Kan ook bij het cb bespreken. Ik heb wel correctie zolen hiervoor want mijn been draait niet alleen flink naar binnen maar is ook korter dan de andere :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146620379
Moet je binnenkort naar het Cb Bitterend? Anders is even naar de huisarts misschien een kortere route.
pi_146636276
TJ dan zou ik toch nog even afwachten en voorlopig niets doen met de logopediste.

Wat schattig Ophelia.

Bitterend hoe is het met R?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_146672809
Logopedie zou ik nu ook nog niet zo gauw doen (tenzij het echt duidelijk is dat er iets 'mis' is). Mijnes spreekt ook sommige letters nog niet goed uit, maar ik merk wel dat het steeds verbeterd. Onze poes heet Bobbie, dat was tot voor kort Bollie maar opeens lukte het wel. Tortel voor wortel, onijn ipv konijn. Helemaal schattig als hij woorden als cranberry, bibliotheek of navigatiesysteem uit probeert te spreken O+.

Ik vind het vervelender dat hij geregeld te snel wil praten en dan niet uit zijn woorden komt en/of gaat stotteren. Ik weet dat dat er ook bij hoort, maar mijn zwager is een vreselijke stotteraar en hij zit redelijk in mijn irritatiezone :@. Dus ik vind het lastig om er neutraal mee om te gaan. Is het beter om het te negeren (afwachten of hij er zelf uitkomt, wat soms resulteert in dat hij eindigt met mja, ja, en het opgeeft omdat hij kwijt is wat hij wilde zeggen), hem gerust te stellen (iets zeggen als: 'probeer het maar rustig te vertellen') of woorden aanreiken/ gericht vragen stellen als ik weet waar hij heen wil?

Nog even trots: peuter heeft met 2 jaar, 5 maanden en 2 dagen opeens zonder speen geslapen! *O* Gister paste mijn schoonmoeder even op en die vergat zijn slaapkamerdeur dicht te doen na het verschonen van de luier. Nou hebben wij een kat met rubberfetish, dus toen ik peuter 's middags naar bed wilde brengen, waren zijn twee speentjes in kleine stukjes gebeten :'(. Mini helemaal verdrietig natuurlijk (Mijhijhijn speeheeeheeen) maar ik had niks liggen meer. Nou slaapt hij 's middags altijd makkelijk in (meestal aan de borst) dus dat ging nog wel. We hadden wel gezorgd voor een reservespeen 's avonds, maar we wilden ook eens kijken hoe het zonder zou gaan. Prima dus! Hij heeft nog 2x verteld dat Hobbes zijn speen heeft stukgemaakt, dat die nu niet meer in je mond past en weg is en toen was het klaar. Inslapen duurde 15 minuten langer dan anders, maar daarna hebben we hem niet meer gehoord tot 6.30 :o *O*. Ik hoop dat het zo makkelijk blijft!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146673158
Stoere peuter *O* phaidra hopelijk blijft het idd zo ^O^

Wij hebben net Roy naar "school"gebracht. Het fijne is het is op dezelfde locatie als door de week.
Hij keek wel even verbaasd toen we voor de deur stopten,eenmaal uit de auto in een rechte lijn zo naar binnen :)

om 4uur mogen we er weer om.
even wennen hoor even rust om ons heen :7
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')