Hier wordt er niks aan Sint Maarten gedaan, vind het wel jammer want lijkt me wel gezellig al die kindjes aan de deur voor snoepjes
Wel wordt er een lampionnenoptocht gehouden maar dat is samen met Sinterklaas en de zwarte pieten.
Goh Kyara wat voor vragen zijn dat dan waar je nu kritischer over bent? De voorbereiding voor groep 1?
Hier zit Rayen op een zeg maar zwarte school, waar ze hoog inzetten op taal en dergelijke.
Ook logopediste aan school (maar dat zal op meer scholen zijn)
Nu vonden ze dat hij vaak niet te verstaan was, dat kan natuurlijk. Hij klets de oren van je hoofd en mijn vriend verstaat het ook niet altijd.
Maar ik vond dat dat wel bij zijn leeftijd hoorde (bijna 3) Hij was al 2x getest door de logopediste (een kort 10 minuten gesprekje).
Ze vond dat hij een ruime woordenschat had en inderdaad vaak niet goed te verstaan, en sommige letters zoals de R nog niet zei. Bijvoorbeeld "klaar" wordt "klaaj"
Maar hij kan bijvoorbeeld weer wel "verrukkelijk" zeggen
Afijn mijn vroegere gastouder die ik nog 1x in de maand zie, vond Rayen wel goed te verstaan.
Naar mijn mening hoort dit soms "onverstaanbare woorden" bij zijn leeftijd.
Toen ik aan de logopediste vroeg of het nou echt nodig was, zei ze "jaaa je kan maar beter vroeg genoeg beginnen".
Toen ik vroeg van tsja word het wel vergoed door de verzekering want als dat niet zo is dan is het weer een ander verhaal.
Toen was haar antwoord,

nou als het niet vergoed word dan zou ik gewoon even afwachten en testen we over een tijd weer. Dan zou ik geen "behandeling" starten.
Eigenlijk vind ik dat nogal vreemd, want is het niet zo, dat een kind dan zwart/wit gezien gewoon wel of niet een behandeling nodig heeft.
Daar is die test toch voor. En als het niet vergoed word dan valt ineens blijkbaar zijn onverstaanbaarheid wel mee
Ik vind het nogal een apart gesprek en heb er ook geen goed gevoel over.
Ik krijg er een beetje het idee van, lekker makkelijk, het wordt toch vergoed dus beginnen we maar of het nou echt nodig is of niet.