abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146460196
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_146460237
Waar ik "ohai" zei omdat ik al een week en een dag een peuter heb en gelijk het topic dichtgooide. :')
pi_146460250
Nog gefeliciteerd met je peuter Ophelia!
  zondag 9 november 2014 @ 13:12:49 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146460251
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 13:05 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik nu ook. Zodat ik zeker weet dat ik haar hoor. :)
Maar als je naar beneden gaat hoor je haar niet meer denk ik?
Daar ligt voor mij dan de grens.

(Ik woon gelijkvloers dus ben niet bekend met de reikwijdte van geluiden een verdieping lager hoor)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146460327
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 13:12 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar als je naar beneden gaat hoor je haar niet meer denk ik?
Daar ligt voor mij dan de grens.

(Ik woon gelijkvloers dus ben niet bekend met de reikwijdte van geluiden een verdieping lager hoor)
Ja, dan blijf ik met haar praten / laat ik haar een liedje zingen.
Make my day!
pi_146460346
Ik blijf inderdaad wel op dezelfde verdieping. Bij het maken van koffie zou ik voor mijn gevoel te lang weg zijn.

Maar dan ga ik inderdaad uit van ons eigen huis.
pi_146460425
quote:
2s.gif Op zondag 9 november 2014 13:15 schreef Kyara het volgende:
Ik blijf inderdaad wel op dezelfde verdieping. Bij het maken van koffie zou ik voor mijn gevoel te lang weg zijn.

Maar dan ga ik inderdaad uit van ons eigen huis.
Niet het maken van koffie. Maar alleen op de koffieknop drukken van het apparaat. Denk zo'n 1 minuut.

Vanaf hoe oud zou je ze wel wat langer alleen durven laten?
Make my day!
  zondag 9 november 2014 @ 13:18:28 #8
244125 laziness
pi_146460478
Alle eengezinswoningen die ik ken liggen keuken en badkamer toch wel zodanig van elkaar af met trap etc dat je niet meer voldoende kan communiceren.
Pas als hij op zwemles heeft geleerd verstandig met water om te gaan zou ik er geruster op zijn.

Noh Otje alweer twee. De tijd vliegt ook maar door.
pi_146460501
Denk dat dat heel erg afhankelijk is van kind en situatie. Hier zitten ze met z'n drietjes in bad en kan het er best hard/lomp aan toe gaan bijvoorbeeld.
pi_146460819
Troeta, ik denk dat het.van de reclame komt. Geen idee :D heb het zelf nog nooit gezien :') nou let ik ook slecht op reclame hoor :P

Bad hebben we thuis niet, maar wel vaak op vakantie. En dan laat ik ze wel eens alleen om iets uit een slaapkamer te pakken, maar verder niet.
pi_146460863
Hier mogen kleuter en bijna peuter niet samen in bad. Dat werkt echt niet. We hebben een biba bad. Ze gaan nu achter elkaar aan.

Toen we nog op de flat woonden hadden we de badkamer naast de keuken. Toen ging ik wel wat aan rommelen in de keuken.
pi_146463010
Gefeliciteerd en welkom Ophelia.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_146463919
Gefeliciteerd en welkom Otje O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_146473540
Ik loop wel eens naar zolder om een nieuwe was in te zetten ofzo. Maar dat is een open ruimte/verbinding. En nouja, mijn kleinste is bijna 4 al. Een jaar geleden deed ik dat echt niet.

Andere vraag... heeft iemand van jullie ervaring met muziekles (viool in dit geval) volgens de Suzuki methode?
Ik overweeg dat voor E. maar ben wel op zoek naar ervaringen van andere ouders nog.
:)
  zondag 9 november 2014 @ 19:40:47 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146474379
Gefeliciteerd Ophelia!

Ik pak meestal de was en ga deze opvouwen. Of ik ga douchen, terwijl zij in bad zit. Ik laat haar wel even alleen, deur open en dan ben ik in de slaapkamer (aankleden dus) en hoor ik haar gillen en plonsen O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 november 2014 @ 19:45:06 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146474544
Tegenwoordig staan de mijnesse altijd onder de douche, maar ze zaten ook wel samen in bad (ikea badje, toen dat te klein werd voor twee, extra badje bijgehaald) en ik liet ze gerust vijf minuten alleen oid. Maar nou maken die van mij wel een dusdanig kabaal dat stilte meteen zou opvallen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146474648
Haai Ophelia :W gefeliciteerd met je peuter! Men wat moet ik er self nog aan wennen :o :+ :@ .. gaat veul te hard

Toevallig had ik gister zo'n situatie. Djen in bad .. Boaz die het opeens op een brullen zette. Deur van de badkamer zodat ik haar kon horen spetteren en spatteren.. als de wiedeweerga bij Boaz zijn speen erin gefrot en weer terug naar Djenna. Vond het maar niks maar ik moest wat. Denk dat ik er pas vertrouwen in heb inderdaad zodra ze bezig is met haar zwemdiplona. Tot die tijd voorzichtig. Better safe than sorry.
pi_146496561
Verse peuter! Welkom Ophelia.

Ik blijf meestal wel op de verdieping als Daan in bad zit. Dat is dan zo'n babybadje. Soms even snel naar beneden om iets te pakken. Niet langer dan de koffie aanzetten. Of naar de wc onderaan de trap, onder de douche. Maar dan hoor ik hem nog wel lawaai maken.
In een groter bad zou ik wel in de buurt blijven. Dat is toch glader en meer ruimte om uit te glijden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 november 2014 @ 20:13:28 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146510177
morgen voor de eerste keer Sint Maarten lopen met de kinderen.. Geert kent de liedjes nu ook en durft ze heel zachtjes en voorzichtig (met wat aansporing en het begin van de zin maken zeg maar) ook te zingen als vreemde mensen hem kunnen horen O+

(ik kan de liedjes zo langzamerhand niet meer horen, Jan blijft ze tot in den treure herhalen, zelfs tot een half uur na bedtijd hoorde ik hem nog zingen _O- )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_146511145
Vanavond een oververmoeide peuter. Zo zielig om het minste of geringste kan hij dan vreselijk huilen. En protest ophouden als het erom gaat, dat hij niet naar bed wil, maar dan om 19 uur (normaal is bedtijd rond 20 uur) zonder problemen overgaan naar dromenland.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_146511699
Roy laat ik niet alleen douchen,die haalt zulke toeren uit onder de douche daar moet je bij blijven. Al is het maar om de douche deuren dicht te houden
:')
Roy danst en gymt onder de douche :') en als je er niet bij blijft gaat hij al dansend de douche uit :7
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_146513924
Wij doen morgen ook voor de eerste keer mee met Sint Maarten *O*
Het lampje hebben we .. maar een lampion vinden is drama in onze woonplaats. Dus morgen zelf maar even aan de knutsel denk ik :')
  maandag 10 november 2014 @ 21:44:00 #23
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146514030
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij doen morgen ook voor de eerste keer mee met Sint Maarten *O*
Het lampje hebben we .. maar een lampion vinden is drama in onze woonplaats. Dus morgen zelf maar even aan de knutsel denk ik :')
action
pi_146514147
Man zegt net dat ook daar alles uitverkocht was ;( .. xenos big bazaar hema kruidvat marskramer blokker .. you name it ;(

En ik ben al zon crea bea *not*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 november 2014 @ 21:47:16 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146514192
hier liggen ze gewoon bij de AH

pi_146515516
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 21:44 schreef PureEvil het volgende:

[..]

action
lege petfles laten beplakken met stickers of plaatjes daar het lichtje in hangen.

veel plezier met sint maarten. Hier kennen we dat niet.
pi_146515587
Op het KDV heeft mijn peuter een lampion geknutseld O+. Maar ik heb geen lampje nog. Morgen dus naast bezoek vk, boekjes halen/brengen bij de bieb en boodschappen doen, ook nog zoeken naar zo'n lamp :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146516271
Lampjes lagen bij de supermarkt hier.
pi_146517495
Ik heb papa opgezadeld met het klusje :D
pi_146523254
Hee als jullie gaan zwemmen met mini he, wat doen jullie hem/haar dan aan voor de veiligheid? Zwembandjes? Zwemvest? Kurkjes? Want misschien is dat nog wel iets voor op het lijstje van Sinterklaas.
  dinsdag 11 november 2014 @ 08:23:46 #31
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146523448
Lampjes lagen hier zojuist ook nog bij de supermarkt.
Lampion is op kdv geknutseld O+
Ik moet alleen werken tot 19 uur en voordat ik thuis ben is het 20 uur, dus mis alles :'(
pi_146539436
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Hee als jullie gaan zwemmen met mini he, wat doen jullie hem/haar dan aan voor de veiligheid? Zwembandjes? Zwemvest? Kurkjes? Want misschien is dat nog wel iets voor op het lijstje van Sinterklaas.
Zwembandjes.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_146541611
Hier zwemt Daan met zwembandjes. Ik heb wel een zwemvest (met van die losse drijvers), maar daar drijft hij heel raar in. Alsof hij te licht is nog..
Met de bandjes springt hij zo in het water en trappelt zichzelf het bad rond. Dus dat werkt prima..

Sint maarten wordt hier niet aan gedaan volgens mij. Halloween een beetje, maar degene die langs onze deur zou komen werd bang onderweg ;)
pi_146552231
Hier ging vandaag weer een briefje op de deur dat we niet mee doen. Het is hier echt zo'n net niet feest. Idem voor Halloween trouwens.
pi_146552972
Mijn kinderen zwemmen met zwembandjes, behalve de grote, die zwemt tijdens zwemles nu met andere drijfmiddelen.

Kyara waarom net niet feest?

Hier alle buren met kinderen aan de deur gehad. De mijnessen vonden het ook superleuk snoepjes aan de andere kinderen uit te delen. En ze kregen er zelf ook een.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 11 november 2014 @ 21:57:32 #36
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_146553823
Mijn peuter vond het reuze spannend O+ Gelukkig vonden de buren mijn gezang ook mooi :7

S zong thuis wel alle liedjes. Met de lampen uit uiteraard, want pas als het donker is heb je je lantaarn nodig O+
Oude (on)bekende.
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:00:27 #37
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146553993
Hier was dus niemand thuis. Man is met Anouk langs de familie gegaan en daar heeft ze geen enkel liedje gezongen. Toen ik thuis kwam, ging ik haar nog even een knuffel geven (nog net wakker) en toen ik weg ging, klonk er "elluf november de dag dat lichtje branduh mag" O+
pi_146554158
Eerst het Sinterklaasjournaal, met rode oortjes.
En toen met de buurtkinderen met een lampion langs de deuren (met papa op veilige afstand).
Daarna oververmoeid naar bed. Haha! Zo lief!
Make my day!
pi_146554242
Oh, ik wil nog even een idee spammen:
Wij willen dit jaar samen met onze dochter zelf een kerstboom gaan zagen.
Toen kwam ik dit tegen:
http://www.hogeveluwe.nl/(...)de-hoge-veluwe/38907

Iemand dit al eens gedaan?
Make my day!
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:25:26 #40
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_146555271
Mijn S. O+
Oude (on)bekende.
pi_146555413
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:41 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara waarom net niet feest?
Lees vooral ook even het woordje "hier" ;)

Het is hier geen traditie en het leeft ook amper. Een paar groepjes kinderen en that's it. Beetje net als carnaval hier, het gewone leven gaat gewoon door en dan op 1 plek wordt er carnaval gevierd en dan lopen er een paar verkleden figuren rond.
pi_146555543
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:05 schreef agter het volgende:
Oh, ik wil nog even een idee spammen:
Wij willen dit jaar samen met onze dochter zelf een kerstboom gaan zagen.
Toen kwam ik dit tegen:
http://www.hogeveluwe.nl/(...)de-hoge-veluwe/38907

Iemand dit al eens gedaan?
Nee, maar wel tof! Misschien volgend jaar. Nu geen ruimte voor grote boom, plus kindjes net iets te klein nog.
pi_146556275
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:25 schreef Mevr_Mus het volgende:
Mijn S. O+
[ link | afbeelding ]
Haha! Dat zingen. Zo leuk!
Make my day!
pi_146556298
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Zwembandjes zijn verplicht in het zwembad hier, ze hebben ze ook standaard in alle maten liggen dus ik pak daar altijd een paar.
pi_146556461
Mevr. Mus O+

Ik vind het wel jammer dat het hier niet gevierd wordt. Met Driekoningen heb ik persoonlijk een stuk minder.
pi_146557341
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:28 schreef Kyara het volgende:
Hier ging vandaag weer een briefje op de deur dat we niet mee doen. Het is hier echt zo'n net niet feest. Idem voor Halloween trouwens.
hier ook niet hoor :N
ik haal wel hardnekkig snoep in huis voor de verdwaalde kindjes :P voordeeltje, alles is voor bassie nu :+
pi_146558031
Ja, dat vond ik dan weer een nadeeltje :D
En vorig jaar alle kinderen wakker en hyper, vond ik ook niet tof,
  dinsdag 11 november 2014 @ 23:18:31 #48
244125 laziness
pi_146558164
S O+ mooie lampion ook!

Hier wel Halloween en vandaag een lampionnenoptocht.

Plaatje bij het praatje :P

Nu lekker onderdompelen in Sinterklaas. Ollie zit er al helemaal in en we hebben heel hard sinterklaas liedjes gezongen samen onder de douche :D
En we lezen het grote boek voor sinterklaas van Anne Takens samen met een zelfgebakken speculaasje.
I O+ O+ O+ de kneuterigheid van deze tijd van het jaar.
  woensdag 12 november 2014 @ 00:10:01 #49
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146560226
Bij ons is het echt een big deal.. ook hart van nederland uitzending etc etc.
Ik heb er echt helemaal niets mee (pax loopt dus met de kinderen ) :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146562742
Ik heb ook niet zoveel met Sint Maarten, maar vond het gisteren wel jammer dat ik niet wist dat de bewonersvereniging dat ook organiseert (kan het me niet herinneren van de afgelopen 6 jaar :')). Jut en jul waren wel in ban van de lampionnen.
Dus volgend jaar maar :D

Ben iig al blij dat ze Sint Maarten doen en geen Halloween . Daar heb ik helemaaaaaal niks mee .
pi_146563224
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:18 schreef laziness het volgende:
I O+ O+ O+ de kneuterigheid van deze tijd van het jaar.
QFT _O_

Die mummiemonsterpyjama en fotosmile :D O+

Mijn kind doet ineens raar, gisteren sliep ze van 0.30 tot 6u en vandaag van 23 tot 6u, voor het eerst sinds meer dan twee jaar heb ik een hele nacht geslapen. Ik weet niet wat me overkomt, maar ik hoop dat ze het volhoudt.
pi_146563814
Mus en Lazi O+ ik hou ook van de kneuterigheid!

Waar ik vandaan kom is Sint Maarten heel groot dus ik ben blij dat het hier nu ook een beetje op gang komt. We hebben meegelopen in de optocht van het kdv, met zelfgeknutselde linksdraaiende pompoenlampion :+ Daarvan was de kabouter zo opgewonden dat we het lopen door de buurt maar hebben gelaten. Maar wel de deur open gedaan voor alle kindjes die langskwamen (en zelf snoepjes uit de bak gepikt 8-) )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 12 november 2014 @ 09:53:57 #53
244125 laziness
pi_146564562
Joehoe go Otje *O*
pi_146565415
Hier ook Sint Maarten overal! Maar wij wonen aan een redelijk afgesloten pleintje met weinig jonge kinderen, dus alsnog weinig snoep kunnen slijten :P. Het bleek dat peuter op het kdv een lampion had geknutseld en liedjes had geleerd (en dan na het zingen heel triomfantelijk zeggen: "En dan krijg je een snoepje! *)"). Dus gister nog het hele winkelcentrum afgelopen voor een lampje, uiteraard in de laatste winkel (blokker) voor het geweldige bedrag van 65 cent :'). Hij vond het mooi!! En overweldigend, en spannend... Durfde natuurlijk niet te zingen toen we eenmaal de deuren langsgingen. We liepen met buurtkindjes het pleintje langs, maar na het halve pleintje wilde peuter liever weer naar huis.

Ophelia, wat heerlijk!! Hopelijk houdt ze het nu vast *O*.

Wij hoorden maandag dat peuter vanaf januari al naar de oudste peutergroep mag. Bizar hoe snel dat gaat! In maart kwam hij van de babygroep naar zijn huidige groep en nog geen jaar later schuift hij alweer door. Hij is zo hard gegaan in zijn ontwikkeling afgelopen maanden :o :o. Hij schijnt ook status te hebben in de groep, want andere kindjes maken ruzie over wie er naast hem mag zitten :D O+. Wat heerlijk om te horen dat het zo leuk is daar, gewoon door helemaal zichzelf te zijn O+. Kon het maar altijd zo makkelijk blijven!

*zucht*
*zwijmel*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146572759
Otje gefeliciteerd!! *O*
Ik ben niet goed bij gelezen...we waren naar Landal en dan naar mijn ouders en toen werd ik uitgelogd en was ik te lui om mijn ww te zoeken :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146575073
Klinkt leuk Phaidra O+

Ik merk dat ik wat kritischer wordt naar het kdv. Volgende week 10 minutengesprekje en dan heb ik toch wel wat vragen. Wij betalen nu natuurlijk alles zelf en hij gaat niet naar een psz dus kijk er nu toch een beetje anders naar.
pi_146579262
Vandaag was de eerste keer dat er thuis meegekeken werd, zodat we snel de gepaste behandeling kunnen inzetten.

wat een fijne vrouw,een aanpakker,een luisterend oor.
Daar gaan we een fijne tijd mee beleven.

Roy liet al snel zien wie hij is enzo en dat was juist helemaal top. Ze snapte meteen waarom wij om hulp gevraagd hebben.
O+
  woensdag 12 november 2014 @ 17:48:48 #58
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146580067
Hier wordt er niks aan Sint Maarten gedaan, vind het wel jammer want lijkt me wel gezellig al die kindjes aan de deur voor snoepjes ;)
Wel wordt er een lampionnenoptocht gehouden maar dat is samen met Sinterklaas en de zwarte pieten.

Goh Kyara wat voor vragen zijn dat dan waar je nu kritischer over bent? De voorbereiding voor groep 1?

Hier zit Rayen op een zeg maar zwarte school, waar ze hoog inzetten op taal en dergelijke.
Ook logopediste aan school (maar dat zal op meer scholen zijn)
Nu vonden ze dat hij vaak niet te verstaan was, dat kan natuurlijk. Hij klets de oren van je hoofd en mijn vriend verstaat het ook niet altijd.
Maar ik vond dat dat wel bij zijn leeftijd hoorde (bijna 3) Hij was al 2x getest door de logopediste (een kort 10 minuten gesprekje).
Ze vond dat hij een ruime woordenschat had en inderdaad vaak niet goed te verstaan, en sommige letters zoals de R nog niet zei. Bijvoorbeeld "klaar" wordt "klaaj"
Maar hij kan bijvoorbeeld weer wel "verrukkelijk" zeggen :{

Afijn mijn vroegere gastouder die ik nog 1x in de maand zie, vond Rayen wel goed te verstaan.
Naar mijn mening hoort dit soms "onverstaanbare woorden" bij zijn leeftijd.

Toen ik aan de logopediste vroeg of het nou echt nodig was, zei ze "jaaa je kan maar beter vroeg genoeg beginnen".
Toen ik vroeg van tsja word het wel vergoed door de verzekering want als dat niet zo is dan is het weer een ander verhaal.
Toen was haar antwoord, :{ nou als het niet vergoed word dan zou ik gewoon even afwachten en testen we over een tijd weer. Dan zou ik geen "behandeling" starten.
Eigenlijk vind ik dat nogal vreemd, want is het niet zo, dat een kind dan zwart/wit gezien gewoon wel of niet een behandeling nodig heeft.
Daar is die test toch voor. En als het niet vergoed word dan valt ineens blijkbaar zijn onverstaanbaarheid wel mee ;( :N

Ik vind het nogal een apart gesprek en heb er ook geen goed gevoel over.
Ik krijg er een beetje het idee van, lekker makkelijk, het wordt toch vergoed dus beginnen we maar of het nou echt nodig is of niet.
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 12 november 2014 @ 17:52:56 #59
244125 laziness
pi_146580221
Ik vind het normaal bij een peuter.
Ik zou die druk er echt nog niet op leggen.
Sterker nog ik vind het vrij slecht dat een logopediste inderdaad het af laat hangen van vergoeding maar ook dat ze dit als zo afwijkend beschouwd.
Nou moet ik het natuurlijk wel doen met enkel jouw verhaal en hoor ik hem niet praten(als nuance ff :P )
pi_146580954
Ooooh lazi je foto's ♡♡ heerlijk he deze tijd ♡

En Bar wat fijn! Dat klinkt als iemand waar je je goed op je gemak mee voelt.

TJ, ik ben geen logopedist dus hoe me ten goede maar ik heb altijd begrepen dat de spraakontwikkeling van een kind pas rond een jaar of 6 af is. Voor die tijd struikelen veel kinderen over letters. De R is een beruchte, maar ook het verschil tussen m/n/ng is lastig als eindklank of de w als beginletter. Kortom, persoonlijk zou ik het nog even aankijken. Wel voorleven, maar zonder constant te corrigeren. Hij doet het teb slotte niet opzettelijk fout. Als hij zeg dat hij hommer heeft gewoon herhalen van oh heb je honger. 9 van de 10 gevallen komt het echt vanzelf wel weer goed.
pi_146580989
TJ, wat ik juist van logopedisten begrijp is dat therapie voor het niet goed maken van klanken absoluut geen zin heeft onder 6 jaar, omdat kinderen nog veel te weinig bewuste sturing hebben over het mondgebied. Ze moeten hun motoriek op gevoel aanpassen (ipv op zicht) en dat is voor heel jonge kinderen nog erg moeilijk. M heeft ook een spraatgebret ( ;) ) en het advies van oma de logopedist is om er vooral niets aan te doen. Het komt vanzelf wel waarschijnlijk en anders is over een paar jaar wat logopedie echt vroeg genoeg.
pi_146581028
Oh en ik kwam vertellen dat we kennis gemaakt hebben met E.'s juf, leuke meid. Ze stelde voor om een keer rustig te gaan zitten samen om het over haar coeliakie te hebben omdat ze er niet zoveel vanaf weet. Heel fijn dat ze zich zo open opstelt vond ik.
pi_146581134
Hier ook een oma logopedist en sluit me aan bij bovenstaande.

Bij peuters is de n/l ook een beruchte.

Mijn schoonmoeder raadt wel aan om liedjes te zingen met een bepaalde letter. Hier de L dus veel lalala.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:43:26 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146581857
Anouk zegt standaard Anout :P En dus met meerdere woorden waar een k in zit. Terwijl ze kikker wel weer gewoon kan zeggen? :?
En ze slist wat, alhoewel ik het niet echt slissen kan noemen, maar meer haar speeksel "ophalen" bij bepaalde woorden? Weet niet hoe te omschrijven eigenlijk. Dat laatste ga ik bespreken bij het cb.
  woensdag 12 november 2014 @ 19:01:52 #65
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146582471
Bedankt voor jullie commentaren ^O^ wat een fijn forum is dit toch. :Y
Ik heb in mijn omgeving die Rayen kennen ook wat rond geïnformeerd, en volgens mij valt het met de "onverstaanbaarheid" geweldig mee. Gewoon wat bij zijn leeftijd hoort.
Maar was toch effe van de wijs gebracht door die testdrang daar op die school.
En daarbij als het niet nodig is, om dan misschien zo'n druk op mijn kind te leggen :N
Als hij wat verkeerds zeg, herhaal ik gewoon op gewone toon de hele zin. Dat moet nu nog voldoende zijn.

En ik heb er ook wat tegen om onnodig te "behandelen". We betalen al genoeg verzekeringspremie, die word ook alleen maar hoger als de hele groep daar onder logopedie"behandeling"staat bij gevallen waar het niet nodig is.
Lekker de logopediste aan het werk houden. Nu gun ik die mevrouw haar baan wel, maar niet in onnodige gevallen.

Bar wat fijn dat het zo'n fijn mens is. Dat scheelt al een heleboel als er een klik is :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_146584898
Bar, fijn dat Roy zichzelf goed heeft laten zien en dat de mevrouw aardig was. Hoelijk

Hier een 7-jarige die de R nog niet eens fatsoenlijk kan zeggen..
En veel andere klanken kwamen ook later dan ze zouden moeten komen. Of verwisselen met andere klanken aan het begin van het woord.
Chris is wel naar de logopedist gegaan vanaf 3 jaar. Maar puur omdat ik 9 van de 10 woorden begreep, maar een vreemde in de winkel misschien 1 van de 10. Dat contrast was te groot. En omdat ik het wel begreep kon ik het ook niet goed bijsturen. Hij heeft zich er prima vermaakt, en in periodes van steeds een paar maanden wel, een paar maanden niet alles geleerd behalve de R. Vooral dat verwisselen van klanken was hardnekkig, omdat hij zelf niet hoorde dat hij het verkeerd zei. hij was verkeerd geprogrammeerd. Als ik koek zei, zei Chris toek. Het horen van een K-klank, werd in zijn hoofd de de T. Maar een losse K kon hij prima zeggen, en ook verderop in een woord.

Hier nog een lijstje met welke klank wanneer komt, veel pas tussen 3&5 jaar. ;) http://www.logopedica.nl/files/3014/0506/6071/articulatie.pdf
pi_146585152
Ja, dat is ook wel weer zo DF, vaak wordt het zo spelenderwijs gedaan dat ze het gewoon leuk vinden.

Want in het geval van misschien niet helemaal noodzakelijk behandelen mag ik ook niet zoveel zeggen. M heeft momenteel fysiotherapie voor zijn grove motoriek. Ik merkte dat hij toch teveel de aansluiting mistte met zijn leeftijdsgenootjes. En wat voor mij de druppel was: zijn zusjes zitten nu al op hetzelfde niveau als hij. De drempel om de fysio te bellen was niet zo hoog omdat ze hier ook al een jaar over de vloer is geweest voor mijn meiden. In elk geval is er lichamelijk niets aan de hand maar zit het vooral in het zelfvertrouwen. Met peutergym (ouder- en kindgym dus) hebben we amper wat bereikt (waarschijnlijk ook door de juf en de manier van "lesgeven") dus nu dus fysio in een 1 op 1 situatie. En hij maakt nu echt supergrote sprongen O+ figuurlijk dan, letterlijk nog niet
pi_146586957
Goed bezig M! ^O^

Ik moest vanmiddag "oppe slang liggen" toen we een boekje gingen lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 12 november 2014 @ 21:23:10 #69
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_146588889
Oppe slang liggen O+
Oude (on)bekende.
pi_146606103
Volgens mij wordt logopedie bij kinderen vergoed vanuit de basisverzekering, er zijn wel uitzonderingen, bijvoorbeeld als het verband houdt met tweetaligheid, en je hebt een verwijsbriefje nodig en moet even informeren of de logopediepraktijk een contract met de zorgverzekering heeft.

Als moeder heb je vaak het meeste contact met je kind en begrijp je ook woorden of uitdrukkingen, die een ander niet verstaat, en er zit natuurlijk ook gewoon verschil tussen de kinderen in wat en hoe ze spreken. Bij ons heeft toen het consultatiebureau aanbevolen om contact met logopedie op te nemen, tussentijds had ik misschien ook een keertje kunnen stoppen om te zien hoe zich mijn zoon verder ontwikkelt, ik heb er wel voor gekozen om door te gaan, ook al heb ik soms twijfel of het echt werkt.

De logopediste heeft testen waaruit ze het niveau kan aflezen en vooruitgang kan laten zien, maar voor een leek is het best wel moeilijk om te zien of het komt door de normale spraakontwikkeling of door de oefeningen bij de logopediste.

Alles gaat spelenderwijs en soms lijkt het op een knutselles en ik denk dat mijn zoon het vooral daarom leuk vindt, maar het is ook best lastig oefenen, omdat hij dan geen zin heeft om de woorden of zinnen zo te zeggen hoe het eigenlijk zou moeten. Je kunt hem ook niet dwingen, alleen vaak laten horen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Zana op 13-11-2014 19:23:32 ]
pi_146608447
TJ soms begrijpen mensen R niet maar ik begrijp dr altijd! ze spreekt niet alle letters precies goed maar het hoort echt zo bij die leeftijd
:*

Otje wat een schatje O+

Mijn vader zei dat R dr ene been draait naar binnen bij het lopen en dat ze ook veel op de tenen loopt. Kan ook bij het cb bespreken. Ik heb wel correctie zolen hiervoor want mijn been draait niet alleen flink naar binnen maar is ook korter dan de andere :')
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146620379
Moet je binnenkort naar het Cb Bitterend? Anders is even naar de huisarts misschien een kortere route.
pi_146636276
TJ dan zou ik toch nog even afwachten en voorlopig niets doen met de logopediste.

Wat schattig Ophelia.

Bitterend hoe is het met R?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_146672809
Logopedie zou ik nu ook nog niet zo gauw doen (tenzij het echt duidelijk is dat er iets 'mis' is). Mijnes spreekt ook sommige letters nog niet goed uit, maar ik merk wel dat het steeds verbeterd. Onze poes heet Bobbie, dat was tot voor kort Bollie maar opeens lukte het wel. Tortel voor wortel, onijn ipv konijn. Helemaal schattig als hij woorden als cranberry, bibliotheek of navigatiesysteem uit probeert te spreken O+.

Ik vind het vervelender dat hij geregeld te snel wil praten en dan niet uit zijn woorden komt en/of gaat stotteren. Ik weet dat dat er ook bij hoort, maar mijn zwager is een vreselijke stotteraar en hij zit redelijk in mijn irritatiezone :@. Dus ik vind het lastig om er neutraal mee om te gaan. Is het beter om het te negeren (afwachten of hij er zelf uitkomt, wat soms resulteert in dat hij eindigt met mja, ja, en het opgeeft omdat hij kwijt is wat hij wilde zeggen), hem gerust te stellen (iets zeggen als: 'probeer het maar rustig te vertellen') of woorden aanreiken/ gericht vragen stellen als ik weet waar hij heen wil?

Nog even trots: peuter heeft met 2 jaar, 5 maanden en 2 dagen opeens zonder speen geslapen! *O* Gister paste mijn schoonmoeder even op en die vergat zijn slaapkamerdeur dicht te doen na het verschonen van de luier. Nou hebben wij een kat met rubberfetish, dus toen ik peuter 's middags naar bed wilde brengen, waren zijn twee speentjes in kleine stukjes gebeten :'(. Mini helemaal verdrietig natuurlijk (Mijhijhijn speeheeeheeen) maar ik had niks liggen meer. Nou slaapt hij 's middags altijd makkelijk in (meestal aan de borst) dus dat ging nog wel. We hadden wel gezorgd voor een reservespeen 's avonds, maar we wilden ook eens kijken hoe het zonder zou gaan. Prima dus! Hij heeft nog 2x verteld dat Hobbes zijn speen heeft stukgemaakt, dat die nu niet meer in je mond past en weg is en toen was het klaar. Inslapen duurde 15 minuten langer dan anders, maar daarna hebben we hem niet meer gehoord tot 6.30 :o *O*. Ik hoop dat het zo makkelijk blijft!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146673158
Stoere peuter *O* phaidra hopelijk blijft het idd zo ^O^

Wij hebben net Roy naar "school"gebracht. Het fijne is het is op dezelfde locatie als door de week.
Hij keek wel even verbaasd toen we voor de deur stopten,eenmaal uit de auto in een rechte lijn zo naar binnen :)

om 4uur mogen we er weer om.
even wennen hoor even rust om ons heen :7
pi_146673168
Phaidra, M doet dat ook en van mijn schoonmoeder (logopediste) begreep ik dat het inderdaad normaal is maar je kunt er wel verkeerd mee om gaan. Hem.gewoon zelf zijn woorden laten zoeken en er niet teveel aamdacht aan besteden is het beste. Bij M,merk ik dat het steeds beter gaat in elk geval.
  zaterdag 15 november 2014 @ 10:16:45 #77
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146673423
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 09:48 schreef _Bar_ het volgende:
Stoere peuter *O* phaidra hopelijk blijft het idd zo ^O^

Wij hebben net Roy naar "school"gebracht. Het fijne is het is op dezelfde locatie als door de week.
Hij keek wel even verbaasd toen we voor de deur stopten,eenmaal uit de auto in een rechte lijn zo naar binnen :)

om 4uur mogen we er weer om.
even wennen hoor even rust om ons heen :7
Jeujjjjj Bar *O* *O* *O*
Volgens mij zit je nu thuis jezelf "kaal" te voelen met zoveel rust ;)
Geniet ervan!!!!!
Rayen 2½ jaar!
pi_146673457
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 10:16 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Jeujjjjj Bar *O* *O* *O*
Volgens mij zit je nu thuis jezelf "kaal" te voelen met zoveel rust ;)
Geniet ervan!!!!!
we vonden ons "zielig" ;) en zijn langs de bakker gegaan voor wat lekkers :9

Ik wilde een boel doen,maar mag niet van p, eerst eens even helemaal niks.
pi_146673531
Dat zal vast wel even wennen zijn Bar! Hopelijk kun je er een beetje van genieten :*

Oh en Phaidra, wat goed van die speen zeg!
pi_146674737
Oh bar wat gek zeg, die rust opeens! Maar je hebt een verstandige man, lekker even niets doen O+.

Kyara, dank voor de tips over het stotteren ^O^.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146678096
Bar wel vreemd lijkt mij. Maar een goed besluit van p.
pi_146679273
Phaidra wat goed *O*

Bar 'geniet' nog even van de rust. Raar wel!

Net met Djen Sinterklaas proberen te kijken. Maar het boeit haar echt niet :')
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:41:14 #83
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146680404
Wat fijn Bar. Ik zou idd ook heel veel gaan doen, verstandige man ;)

Prettig zo zonder speen Phaidra ^O^ Ik zou het verhaal van de poezen volhouden en niet de reserve aanbieden :P
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:42:00 #84
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146680427
En Anouk boeide de intocht op tv ook niet :{
pi_146680623
Ik denk dat de intocht voor Otje ook nog te moeilijk is, al ga ik hem wel gewoon aanzetten waar ze bij is. We hebben vanmorgen wel samen onder een dekentje een oude aflevering van Sinterklaas in Sesamstraat gekeken. O+ En vanavond mag ze haar schoen zetten.

Verstandige man heb je Bar ;) ik hoop dat je een beetje kunt bijtanken.

Phaidra zomaar zonder speen, wat goed! Kan ik je kat niet lenen over een half jaartje. ;)
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:51:18 #86
244125 laziness
pi_146680677
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:42 schreef Susie het volgende:
En Anouk boeide de intocht op tv ook niet :{
Dat is vrij normaal op die leeftijd. Vorig jaar was Ollie 2 jr 10 maanden en ging hij ook spelen na een tijdje.
Nu met 3 jr 10 maanden snapte hij veel meer en kon het hem tot het eind boeien.

Hij vraagt ook om de schoen zet kalender die bij het sinterklaasjournaal voorbij komt. En een potlood moet er dus in de schoen en een wortel voor het paard hebben we gekocht bij de supermarkt op zijn verzoek O+
pi_146680740
We hebben ze hier met hun boterhammetjes voor de tv gezet. Ze gingen wel hun eigen gang maar M ging ook weer niet heel ver weg van de tv. Morgen naar de intocht kijken.
pi_146685845
Heerlijk en stoer Bar ! Hoe gaat het na die aanvallen ?
Knap Phaidra !
De Sint komt hier morgen aangevaren. Ben benieuwd. Vandaag zei ik dat ze vanavond al haar schoen mag zetten. "Nee, morggggggggeeeeeen whaaaaa" Ok :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_146690511
:6 zetten.

In box op de rand geklommen en zo eruit gegaan. Gezegd dat dit niet mocht(ik vond het wel knap )erg beheersd, en dan gooide hij zich even plat op de buik maar ging dan weer mooi spelen.

:+

Het ging hardstikke goed ^O^
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:50:12 #90
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146695281
Bij ons was ook de intocht nu pas leuk en over 13 dagen is hij 4 ( :o )
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146697163
Hier boeit de intocht niet "mama, ik vind het een beetje saai" en we waren het eerlijk gezegd helemaal vergeten ook schoen zetten dachten we niet aan..Het zit gewoon totaal niet in mijn systeem en mijn man is misschien Nederlander maar hij denkt er ook niet aan. Misschien dat als ze volgend jaar veel meer mee bezig is dat wij ook vaker aan denken.

Ohja! we waren bij de Ikea en ze had een plantje gezien dat op een kerstboom leek en daar was ze helemaal weg van :D die hebben we dus gekocht en ze mocht versieringen bij kiezen (balletjes) en ze had hem dus helemaal mooi gedaan! hij mocht niet in het raam maar op haar tafeltje O+

Tinu het gaat veel beter bedankt voor het vragen!

Phaidra wat fijn van het speentje!! hier is het andersom...met 2 jaar en 8 maanden (ofzo) had ze een speen ontdekt...en ze kan niet slapen zonder :? ik vind het wel gek maar maakt me niet uit..ik hoop alleen dat hij niet breekt want het is die BIBI speen en ze hebben ze nergens meer...productie fout ofzo??

Bar wat super goed zeg O+
pi_146701150
Hier is Sint op tv nog niet zo interessant (want geen tekenfilm en is dus niet leuk) heb van de week wel het Sinterklaasjournaal opgezet en expres niet iets anders opgezet toen hij dat vroeg en heeft wel aandachtig zitten kijken (toen ik daarna vroeg of ie het leuk vond zei hij van niet). De intocht heeft bij oma wel even op gestaan maar heeft ie blijkbaar ook niet heel aandachtig gekeken.
Morgen hier in het dorp naar Sinterklaas. Ben benieuwd wat hij er van vind, maar hij heeft er in ieder geval zin in (vorig jaar vond ie het ook leuk)
Schoen zetten was niet veel interesse voor, hij weet dat ie staat maar papa heeft hem neer moeten zetten. Ben benieuwd of ie er morgenvroeg aan denkt en de chocolade muntjes ziet.. Of ie dan vaker wil ;)
pi_146703912
Wat stoer van I, Phaidra!

Yeah, Bar. Heel fijn dat het zo goed ging. En wat verstandig van je man.

Bitterend, fijn, dat het beter gaat.

Vanochtend 2 minuten intocht op tv gekeken. Ze vonden er niets aan. Terwijl de live intocht vorig jaar (4 jaar) en ik dacht ook het jaar daarvoor (3 jaar) al leuk was voor de grote. Intocht gaat dit jaar denk ik niet lukken. Daar was gisteren geen tijdvoor en vandaag in A' dam vinden we nog te druk voor ze.

Vanavond wel even schoen zetten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_146704244
Hoe gaat het nu met speenloze I? En wat fijn Bar, zo'n zaterdag tijd voor jezelf. Ik hoop dat je ervan genoten hebt! Fijn dat je meisje opknapt Bitterend!

M was dit jaar boven verwachting geïnteresseerd in Sinterklaas. Hij heeft een stuk van de intocht gekeken en leefde echt mee ("waarom is sinterklaas nog niet wakker mama?!!") Daarna naar de intocht in ons stadje en dat vond hij ook magisch. Sinterklaas te paard vond hij hilarisch ("Sinterklaas zit op een paard mama, dat is supergrappig!! _O- ") :+ en hij wilde heel graag met Sint praten en vertellen wat voor cadeautjes hij wilde. Helaas had de beste man daar geen tijd voor ;) dus hebben we een mooie tekening in de schoen gedaan. Hij was het vanmorgen alweer glad vergeten, van die schoen zetten, maar hij was wel heel blij met z'n cadeau. Een gitaartje van de Hema, dus er wordt hier druk gemusiceerd. Hij heeft ook al een plectrum van mijn lief ergens vandaag geplukt om het een nog wat professioneler karakter te geven :+

Ik vind het zo leuk, Sinterklaas vieren met mijn kindje O+
  zondag 16 november 2014 @ 09:17:36 #95
244125 laziness
pi_146704259
Alle intochten in de omgeving zijn tegelijk met de televisie intocht en die kijken we dan liever.
Maar we gaan volgende week naar het huis van Sinterklaas en omdat het daar met een klein groepje per keer gaat is er ook echt tijd om Sinterklaas een handje te geven. We waren er vorig jaar ook.

Mijn kleintje wilde al heel lang een viool dus via ebay een mooi roze is niet lelijk exemplaar gevonden.
Hij is er zo gelukkig mee. Ik moet wel even een plakbandje zoeken want de takke herrie die er uit komt is wat minder :P

pi_146704273
Nog een muzikant in de dop! ^O^
  zondag 16 november 2014 @ 09:23:42 #97
244125 laziness
pi_146704316
M. ook al een klein muzikantje O+

I. wat ontzettend stoer zo zonder speen!

Bitterend is het echt de bewuste speen die terug geroepen is die ze heeft? Want dan zou ik hem niet meer geven en een alternatief proberen te vinden.
Sowieso worden ze na een tijdje broos en moet je ze eigenlijk wel vervangen vanwege de veiligheid. Dat ze hem niet per ongeluk 's nachts kapot bijt met gevolgen van dien.
pi_146704689
Lazi hier is de intocht volgende week. Ik twijfel nog over wel of niet gaan. Ze vonden de tv intocht wel heel spannend maar het was niet alsof ze non-stop aan de buis zaten. Bovendien moet ik dan weer allerlei kunstgrepen uithalen met E en dr kruidnootjes enzo. Misschien dat we ook wel weer naar Leiden gaan naar de waag, was vorig jaar ook leuk.

En wat grappig die viool! ♡
pi_146706059
Timejumper,aan de andere kant kan 2 of 3 keer naar de logopedie gaan al een heel groot verschil geven en is er vroeg bij zijn idd beter.

Nena,nog geen 2,5 jaar heeft gisteren echt genoten bij de optocht. Ze riep maar Pieten,pieten!! Gaf iedereen handjes en high fives en danste op elk muziekje. Wat een verschil met haar broer:D
pi_146708988
Wij waren een klein uurtje bij de Utrechtintocht en dat was heel gezellig. Komen ze op het water, dus mooi geen pepernoten of kruidnoten. Lekker makkelijk :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')