Geef het maar toe, TS! Je wilt je eigen kind seksueel misbruiken!quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:42 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Alle mensen zijn dus eigenlijk gewoon pedo. Dus dat maakt het weer normaal
Ik heb jarenlang in het epi-centrum van de bible-belt gewoond, en inderdaad de zwarte kousen (gereformeerde gemeente) sporten in principe helemaal niet, maar voor de 3 andere kerkvarianten in het dorp met 5.000 inwoners (52% SGP) is korfbal de enige teamsport.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:41 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Christelijk is niet overal het zelfde he. Je hebt ontzettend veel takken daarin, incl verschillende ''regels''. Sommigen mogen niet werken op zondag, andere wel. De een heeft geen tv, de andere wel. Er zijn genoeg christelijke mensen waaraan je niet eens merkt dat ze gelovig zijn ( behalve dat ze niet vloeken maar dat vind ik nou niet echt een minpunt )
Er zijn ontzettend veel verschillen, per kerk soms gewoon al.
Hier is het juist voetbal en volleybal gym en zwemmen. Ik woon ook in de BBquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang in het epi-centrum van de bible-belt gewoond, en inderdaad de zwarte kousen (gereformeerde gemeente) sporten in principe helemaal niet, maar voor de 3 andere kerkvarianten in het dorp met 5.000 inwoners (52% SGP) is korfbal de enige teamsport.
"Maar dan moet de overheid dat wel mógelijk maken! De overheid wekt mij tegen in het vervullen van mijn plichten! Het is de schuld van de overheid als mijn kind ooit verdrinkt!"quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:49 schreef geppie het volgende:
Het mooie van mensen die het hardst om rechten roepen is dat zij hun plichten 'vergeten'. Mijns inziens is het je plicht als ouder om te zorgen dat je kind zich op een jonge leeftijd kan redden in het water.
Voetbal hier niet, dat is een dorp verderop, volleybal zou nog kunnen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Hier is het juist voetbal en volleybal gym en zwemmen. Ik woon ook in de BBMaar ik denk dat het van de regio afhangt.
Iets in die strekking had ik in eerste instantie ook nog getypt maar sowieso in dit topic reageren is zinloosquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Maar dan moet de overheid dat wel mógelijk maken! De overheid wekt mij tegen in het vervullen van mijn plichten! Het is de schuld van de overheid als mijn kind ooit verdrinkt!"
Precies, vind het dan ook raar dat het bij TS allemaal zo ''moet''quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb net de schoolgids van de strengste school even bekeken en ik heb geen reden om aan te nemen dat de gymlessen apart zijn.
En dan gaat het om een school die in de schoolgids heeft staan dat meisjes een rok tot op de knie behoren te dragen, en dat ook qua haardracht het verschil tussen jongens en meisjes zichtbaar moet zijn.
Ja, ook tijdens de gymlessen moeten de meisjes een rokje dragen (dan mogen ze wel een legging).
Als er iets is wat vrij makkelijk te vinden is, dan is dat privé zwemles.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Maar dan moet de overheid dat wel mógelijk maken! De overheid wekt mij tegen in het vervullen van mijn plichten! Het is de schuld van de overheid als mijn kind ooit verdrinkt!"
Precies. Er zijn genoeg mogelijkheden aangereikt in dit topic, maar TS neemt haar verantwoordelijkheid naar haar kind toe niet. Het is zo makkelijk anderen de schuld te geven van je eigen falen. *zucht*quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:57 schreef Leandra het volgende:
Als er iets is wat vrij makkelijk te vinden is, dan is dat privé zwemles.
Ik wel en dan vooral in de bovenbouw en op de middelbareschool.quote:Op vrijdag 7 november 2014 08:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
yep... ik zou nirt weten waarom er gescheiden gesport zou moeten worden.. dat is prehistorisch...
Dezelfde reden waarom sportclubs meestal niet gemengd zijn. Jongens die tegen meisjes sporten is uhhh....hoe zeg ik dat op een correcte manier in dit subforum....een beetje Ireen Wüst tegen Sven Kramer laten schaatsen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:39 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik vraag me sowieso af wat er mis is met gymmen met jongens en meisjes... ik bedoel.. wat is er nou anders dan met elkaar spelen op het schoolplein of in een gymzaal.. Behalve dat ze zomer en winter een shirt en een kort broekje aanhebben. ( en veel meisjes tegenwoordig een lange broek aan willen )
Volgens mij had het bij ons vooral met verschillen tussen jongens en meisjes te maken en niet zozeer met een geloofsovertuiging. Ondanks dat wij wel een protestantse middelbare school hadden, maar daar was niet zoveel van te merkenquote:Op vrijdag 7 november 2014 13:28 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik wel en dan vooral in de bovenbouw en op de middelbareschool.
ja dan heb je het over sport sport. Niet over gym op school. Op de middelbare moesten we ook gewoon met jongens en meiden samen gymmen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dezelfde reden waarom sportclubs meestal niet gemengd zijn. Jongens die tegen meisjes sporten is uhhh....hoe zeg ik dat op een correcte manier in dit subforum....een beetje Ireen Wüst tegen Sven Kramer laten schaatsen.![]()
Daarvan vinden we het ook heel normaal dat het gescheiden gebeurt. Op hele jonge leeftijd zal dat mss minder spelen, maar zeker op de middelbare school was ik toch blij dat ik niet met meiden hoefde te gymmen.
Om een beetje on-topic terug te keren. Heb even bij ons lokale zwemparadijs gecheckt en daar kan elke groep apart zwemmen als ze willen....kinderen, bejaarden, gehandicapten, allochtonen, vrouwen, homo's....behalve hetero-mannen....dat is de enige groep die nooit hun een eigen uurtje kunnen hebben.
Ik heb werkelijk geen idee wat er tegenwoordig onder gymmen wordt verstaan, maar op m'n twaalfde vond ik er toch echt geen zak meer aan om tegen meiden te basketballen, voetballen, softballen, hockeyen etc. en met het klimmen der jaren nam dat alleen maar toe.quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:36 schreef LadyTagliatelle het volgende:
ja dan heb je het over sport sport. Niet over gym op school. Op de middelbare moesten we ook gewoon met jongens en meiden samen gymmen.
quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee wat er tegenwoordig onder gymmen wordt verstaan, maar op m'n twaalfde vond ik er toch echt geen zak meer aan om tegen meiden te basketballen, voetballen, softballen, hockeyen etc. en met het klimmen der jaren nam dat alleen maar toe.
Ik hoop maar dat je dochter geen juf heeft danquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:25 schreef selen het volgende:
[..]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zaak-Benno_L.
Mja, tegenwoordig zijn er ook genoeg jongens die met hun onderbroek onder de zwembroek zwemmen. Over onhygiënisch gesproken...quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:14 schreef Fladderaar666 het volgende:
Vraag me eigenlijk wel af of het wel hygienisch/veilig is om met zo'n flodder ding te zwemmen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |