abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146397980
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:42 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Alle mensen zijn dus eigenlijk gewoon pedo. Dus dat maakt het weer normaal :+
Geef het maar toe, TS! Je wilt je eigen kind seksueel misbruiken!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:46:29 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146398087
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:41 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Christelijk is niet overal het zelfde he. Je hebt ontzettend veel takken daarin, incl verschillende ''regels''. Sommigen mogen niet werken op zondag, andere wel. De een heeft geen tv, de andere wel. Er zijn genoeg christelijke mensen waaraan je niet eens merkt dat ze gelovig zijn ( behalve dat ze niet vloeken maar dat vind ik nou niet echt een minpunt )
Er zijn ontzettend veel verschillen, per kerk soms gewoon al.
Ik heb jarenlang in het epi-centrum van de bible-belt gewoond, en inderdaad de zwarte kousen (gereformeerde gemeente) sporten in principe helemaal niet, maar voor de 3 andere kerkvarianten in het dorp met 5.000 inwoners (52% SGP) is korfbal de enige teamsport.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146398170
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang in het epi-centrum van de bible-belt gewoond, en inderdaad de zwarte kousen (gereformeerde gemeente) sporten in principe helemaal niet, maar voor de 3 andere kerkvarianten in het dorp met 5.000 inwoners (52% SGP) is korfbal de enige teamsport.
Hier is het juist voetbal en volleybal gym en zwemmen. Ik woon ook in de BB :) Maar ik denk dat het van de regio afhangt.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_146398202
Het mooie van mensen die het hardst om rechten roepen is dat zij hun plichten 'vergeten'. Mijns inziens is het je plicht als ouder om te zorgen dat je kind zich op een jonge leeftijd kan redden in het water.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_146398352
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:49 schreef geppie het volgende:
Het mooie van mensen die het hardst om rechten roepen is dat zij hun plichten 'vergeten'. Mijns inziens is het je plicht als ouder om te zorgen dat je kind zich op een jonge leeftijd kan redden in het water.
"Maar dan moet de overheid dat wel mógelijk maken! De overheid wekt mij tegen in het vervullen van mijn plichten! Het is de schuld van de overheid als mijn kind ooit verdrinkt!"
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:56:05 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146398405
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Hier is het juist voetbal en volleybal gym en zwemmen. Ik woon ook in de BB :) Maar ik denk dat het van de regio afhangt.
Voetbal hier niet, dat is een dorp verderop, volleybal zou nog kunnen.

Ik heb net de schoolgids van de strengste school even bekeken en ik heb geen reden om aan te nemen dat de gymlessen apart zijn.

En dan gaat het om een school die in de schoolgids heeft staan dat meisjes een rok tot op de knie behoren te dragen, en dat ook qua haardracht het verschil tussen jongens en meisjes zichtbaar moet zijn.
Ja, ook tijdens de gymlessen moeten de meisjes een rokje dragen (dan mogen ze wel een legging).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146398425
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"Maar dan moet de overheid dat wel mógelijk maken! De overheid wekt mij tegen in het vervullen van mijn plichten! Het is de schuld van de overheid als mijn kind ooit verdrinkt!"
Iets in die strekking had ik in eerste instantie ook nog getypt maar sowieso in dit topic reageren is zinloos :P
pi_146398438
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb net de schoolgids van de strengste school even bekeken en ik heb geen reden om aan te nemen dat de gymlessen apart zijn.

En dan gaat het om een school die in de schoolgids heeft staan dat meisjes een rok tot op de knie behoren te dragen, en dat ook qua haardracht het verschil tussen jongens en meisjes zichtbaar moet zijn.
Ja, ook tijdens de gymlessen moeten de meisjes een rokje dragen (dan mogen ze wel een legging).
Precies, vind het dan ook raar dat het bij TS allemaal zo ''moet''
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:57:35 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146398466
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als er iets is wat vrij makkelijk te vinden is, dan is dat privé zwemles.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146398520
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:57 schreef Leandra het volgende:
Als er iets is wat vrij makkelijk te vinden is, dan is dat privé zwemles.
Precies. Er zijn genoeg mogelijkheden aangereikt in dit topic, maar TS neemt haar verantwoordelijkheid naar haar kind toe niet. Het is zo makkelijk anderen de schuld te geven van je eigen falen. *zucht*
pi_146398544
Rokje tijdens gymles is toch niet veilig?!

Op mijn christelijke middelbare school was gymen trouwens ook gescheiden, ik ben van 1978. Ik vond het toen heel normaal maar nu ik erover nadenk sloeg het natuurlijk ook nergens op!
pi_146398800
Op de kleuterschool 'gymden' we in ons ondergoed. Gemengd. Niemand maakte zich daar druk om.
pi_146399614
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:54 schreef Vicky het volgende:

[..]

yep... ik zou nirt weten waarom er gescheiden gesport zou moeten worden.. dat is prehistorisch...
Ik wel en dan vooral in de bovenbouw en op de middelbareschool.
pi_146399670
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:39 schreef LadyTagliatelle het volgende:

Ik vraag me sowieso af wat er mis is met gymmen met jongens en meisjes... ik bedoel.. wat is er nou anders dan met elkaar spelen op het schoolplein of in een gymzaal.. Behalve dat ze zomer en winter een shirt en een kort broekje aanhebben. ( en veel meisjes tegenwoordig een lange broek aan willen )

Dezelfde reden waarom sportclubs meestal niet gemengd zijn. Jongens die tegen meisjes sporten is uhhh....hoe zeg ik dat op een correcte manier in dit subforum....een beetje Ireen Wüst tegen Sven Kramer laten schaatsen. ;)

Daarvan vinden we het ook heel normaal dat het gescheiden gebeurt. Op hele jonge leeftijd zal dat mss minder spelen, maar zeker op de middelbare school was ik toch blij dat ik niet met meiden hoefde te gymmen.

Om een beetje on-topic terug te keren. Heb even bij ons lokale zwemparadijs gecheckt en daar kan elke groep apart zwemmen als ze willen....kinderen, bejaarden, gehandicapten, allochtonen, vrouwen, homo's....behalve hetero-mannen....dat is de enige groep die nooit hun een eigen uurtje kunnen hebben. :'(
pi_146399840
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:28 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik wel en dan vooral in de bovenbouw en op de middelbareschool.
Volgens mij had het bij ons vooral met verschillen tussen jongens en meisjes te maken en niet zozeer met een geloofsovertuiging. Ondanks dat wij wel een protestantse middelbare school hadden, maar daar was niet zoveel van te merken :')
Dus zeg maar dezelfde reden waarom je met volleybal vrouwen en mannenteams hebt, of hockey, of voetbal of softbal enz enz.

Ik herinner me wel in het laatste jaar dat we tegen jongens gevoetbald hebben dus dat zal dan wellicht alleen de onderbouw zijn geweest waarin we gescheiden gegymd hebben? Ik was er niet zo vaak met gym :') :+

Oh en verplichte school-gymkleding hadden we. Zwart broekje mocht je evt vervangen door lange broek van jezelf en een grijs t-shirt (model slobber) met logo van school.
:)
pi_146399923
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:29 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dezelfde reden waarom sportclubs meestal niet gemengd zijn. Jongens die tegen meisjes sporten is uhhh....hoe zeg ik dat op een correcte manier in dit subforum....een beetje Ireen Wüst tegen Sven Kramer laten schaatsen. ;)

Daarvan vinden we het ook heel normaal dat het gescheiden gebeurt. Op hele jonge leeftijd zal dat mss minder spelen, maar zeker op de middelbare school was ik toch blij dat ik niet met meiden hoefde te gymmen.

Om een beetje on-topic terug te keren. Heb even bij ons lokale zwemparadijs gecheckt en daar kan elke groep apart zwemmen als ze willen....kinderen, bejaarden, gehandicapten, allochtonen, vrouwen, homo's....behalve hetero-mannen....dat is de enige groep die nooit hun een eigen uurtje kunnen hebben. :'(
ja dan heb je het over sport sport. Niet over gym op school. Op de middelbare moesten we ook gewoon met jongens en meiden samen gymmen.
pi_146399941
Dat wat kingstone en mignonne zeggen. Al vind ik 1x in de week gemengd en 1x in de week apart gymmen een goede verdeling.

Ik zat op een protestantse basisschool maar wij moesten t/m gr 8 gemengd omkleden en dat vond ik wel belachelijk
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:42:52 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146400192
Gemengd omkleden heb ik dan weer nooit meegemaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146400205
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:36 schreef LadyTagliatelle het volgende:

ja dan heb je het over sport sport. Niet over gym op school. Op de middelbare moesten we ook gewoon met jongens en meiden samen gymmen.
Ik heb werkelijk geen idee wat er tegenwoordig onder gymmen wordt verstaan, maar op m'n twaalfde vond ik er toch echt geen zak meer aan om tegen meiden te basketballen, voetballen, softballen, hockeyen etc. en met het klimmen der jaren nam dat alleen maar toe.
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:44:28 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_146400262
http://www.ed.nl/regio/ei(...)deleine-14-1.2166054

En zo zijn er nog wel meer kinderen die verdronken zijn omdat ze geen diploma had.
(Al vermoed dat dochter van TS ook niet op kamp mag gaan tzt)
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:46:30 #71
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146400332
Je kind zit in groep 4, wat maakt het uit dat ze jongetjes in hun zwembroek ziet of andersom? Op die leeftijd kijken ze nog helemaal niet seksueel naar een lichaam. :')
Hier is het gemengd omkleden en zwemmen, nog nooit een ouder daar moeilijk over horen doen, zelfs niet de moslimouders en die zitten er toch ook een aantal.

Je kan natuurlijk ook te ver gaan in je geloof en dat doe jij nu, je geeft een waardeoordeel aan kinderen met zaken waar ze nog helemaal niet mee bezig zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146401425
Toen ik op de basisschool zat, zaten er 2 meisjes in de klas met een islamitische geloofsovertuiging. Alle twee kwamen uit een zeer streng gezin en toch mochten beiden gewoon mee doen met school zwemmen! Het is toch van de zotten dat je kind in groep 4 zit en niet eens een zwemdiploma heeft. Afgelopen jaar zijn er veel jonge kinderen en mensen verdronken omdat deze niet konden zwemmen. Ik begrijp dat je je dochter niet in een bikini wilt laten rond dobberen maar trek je dochter gewoon een badpak (droegen de meisjes bij mij in de klas destijds ook) aan of een burkini.

Vraag me eigenlijk wel af of het wel hygienisch/veilig is om met zo'n flodder ding te zwemmen?
pi_146401686
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee wat er tegenwoordig onder gymmen wordt verstaan, maar op m'n twaalfde vond ik er toch echt geen zak meer aan om tegen meiden te basketballen, voetballen, softballen, hockeyen etc. en met het klimmen der jaren nam dat alleen maar toe.
:D dat snap ik best ja!
Wij hadden al van die meisjes die vooral bang waren dat hun nagels braken :')
Softballen enzo tegen die types is ook geen lol aan.

Wij hadden op de middelbare school (98-04) ook gemengd gym. Gewoon een openbare school.
Maar dat had te maken met het sporten idd. Als we buiten gym hadden was het gewoon naast de jongens, sportdagen waren ook gewoon in dezelfde sporthallen. Had gewoon met niveau te maken.
Op de basisschool was het gemengd.
pi_146401879
quote:
Ik hoop maar dat je dochter geen juf heeft dan
http://www.spitsnieuws.nl(...)-32-doet-leerling-13
pi_146401896
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:14 schreef Fladderaar666 het volgende:
Vraag me eigenlijk wel af of het wel hygienisch/veilig is om met zo'n flodder ding te zwemmen?
Mja, tegenwoordig zijn er ook genoeg jongens die met hun onderbroek onder de zwembroek zwemmen. Over onhygiënisch gesproken...
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:36:39 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_146402149
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Mja, tegenwoordig zijn er ook genoeg jongens die met hun onderbroek onder de zwembroek zwemmen. Over onhygiënisch gesproken...
Dat is al in veel zwembaden (terecht) verboden
pi_146402195
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:36 schreef amaranta het volgende:
Dat is al in veel zwembaden (terecht) verboden
Gelukkig wel idd.
Maar ik denk dus dat een burkini niet onhygiënischer is dan een gewoon badpak. Is ook ongeveer van hetzelfde materiaal, dacht ik ooit eens gelezen te hebben?
pi_146428624
Maar als jij niet wilt dat anderen jou kind in een badpak zien, kan ze uberhaupt niet op zwemles lijkt mij? Of ze moet zo'n burka (?) aan. En naar mijn weten hebben mensen hier allemaal dezelfde rechten. Geen idee of het mogelijk is, maar wellicht is er zoiets als privéles? Anders heb je denk ik alleen nog de keuze tussen wel of geen zwemles voor je kind. En ik persoonlijk zou dan naar het belang van het kind kijken en het toch naar zwemles sturen (eventueel met zo'n burka aan).
pi_146429329
quote:
Hoe weet jij dat er geen BennoL (of BellaL, ze bestaan hoor!) zwemles geeft op een school die wel aan jouw eisen voldoet? Of in de privé zwemschool? Als dat de reden is dat je je kind wil afzonderen van haar schoolgenootjes, dan is dit niet de oplossing.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146429447
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:35 schreef selen het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij andere normen en waarden hebt, en dat respecteer ik ook. Maar het punt is, is dat wij dit niet willen (als ouders ) op grond(en) van religieuze kuisheid. Ik ga hier niet heel diep op in, maar dat heeft ook te maken met de badmeester, dat het lichaam gezien wordt, etc. etc.

Het gaat hier vooral om het ontnemen van vrijheden van de minderheden onder het mom democratie. Ik vind dat ik (en mijn dochter) precies dezelfde rechten hebben als ieder andere Nederlander. Ik eis een recht wat onder de godsdienstvrijheid valt, maar die vlieger gaat niet op..
Jij wilt helemaal geen vrijheid. Je wilt je dochter opsluiten en kluisteren. Bah. Over het ontnemen van vrijheid gesproken.

Je mag gewoon naar jouw kerk /moskee /synagoge, je mag je feesten vieren. Je mag je kind niet aan de leerplicht onttrekken.

Dus je hebt inderdaad dezelfde rechten. Jij denkt helaas op basis van jouw geloof meer rechten te hebben dan anderen, namelijk de wet te mogen overtreden.
Whatever...
pi_146429516
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:56 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Precies, vind het dan ook raar dat het bij TS allemaal zo ''moet''
Ts is behoorlijk extremistisch..
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: