Balen... Gewoon volhouden komt vanzelf goed, gaat soms met horten en stoten.quote:Op maandag 10 november 2014 08:00 schreef Fripsel het volgende:
Baalmomentje.. Super m'n best gedaan en dan toch zwaarder wegen.
Is normaal. Je lichaam moet zich ook aanpassen. Ik woog ook onwijs zwaarder vanmorgenquote:Op maandag 10 november 2014 08:00 schreef Fripsel het volgende:
Herkenbaarquote:Op maandag 10 november 2014 08:00 schreef Fripsel het volgende:
Waarom alleen crackers als ontbijt? Komkommersalade klinkt wel gezond, maar is het (meestal) niet. Kun je niet beter twee bth'en nemen?quote:Op maandag 10 november 2014 12:39 schreef BananaPancake het volgende:
Ik zal ook maar een lijst doen dan
O: 3 volkorencrackers met komkommersalade
T: banaan
L: 3 meergranenboterhammen met 2x dunne laag roomkaas, 1 x brie
T: appel
D: kant en klare wraps voor in de oven (moet werken tot half 8). Met kip en cherrytomaatjes
T: sinaasappel
Ja ik moet zeggen dat ik bij mezelf ook een regelmaat begin te zien. Ik heb vaak dat ik eerst weer iets aan kom, om daarna dat plus wat extra weer lichter te zijn. Dus woensdag weer proberenquote:Op maandag 10 november 2014 13:54 schreef Holyme het volgende:
Even vergeleken met volkorenbrood, per 100 gr:
Bolletje 420kcal - vet 7,5gr (verz 3,5) - koolh 75gr (suiker 4,5) - vezels 3,5gr - eiwit 12gr
Volkoren brood 246kcal - vet 2,6gr (verz 0,5) - koolh 43,5gr (suiker 1,5) - vezels 6,9gr - eiwit 8,4gr
Overigens, nog even inhaken op het baalmomentje: schommelingen horen erbij zoals gezegd, maar bij mij duurde het ook zeker een maand voor m'n lijf snapte wat de bedoeling was, en ik begon af te vallen. Erg balen die eerste weken, want "de eerste weken gaan altijd hard!" nou, niet dus. Gewoon vol blijven houden, die verandering komt vanzelf!
Ik vind het lekker en ik weet ook dat komkommersalade niet heel gezond is. Doe ook niet zoveel erop.quote:Op maandag 10 november 2014 13:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom alleen crackers als ontbijt? Komkommersalade klinkt wel gezond, maar is het (meestal) niet. Kun je niet beter twee bth'en nemen?
Als ik 's ochtends met iets anders dan yoghurt ontbijt, dan zijn het ook crackers. Is net wat lichter dan brood, dat krijg ik zo vroeg niet lekker wegquote:Op maandag 10 november 2014 14:33 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik vind het lekker en ik weet ook dat komkommersalade niet heel gezond is. Doe ook niet zoveel erop.
's ochtends heb ik ook minder honger dan 's middags en heb ik aan die crackers genoeg.
Neem dan op z'n minst een volkorencracker. Wasa heeft ze, maar ook die van Bolletje zijn er volgens mij in een volkorenvariantquote:Op maandag 10 november 2014 13:35 schreef Fripsel het volgende:
Is het verschil tussen crackers en boterhammen zo groot dan?
Ik heb zelf altijd deze:
[ afbeelding ]
Die Wasa volkoren crackers zijn wel lekker inderdaad, die hebben wij thuis ook altijdquote:Op maandag 10 november 2014 15:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Neem dan op z'n minst een volkorencracker. Wasa heeft ze, maar ook die van Bolletje zijn er volgens mij in een volkorenvariantNet zo lekker, maar wel wat meer vezels
Nog een gelukkige verjaardag, was het een leuke dag?quote:Op maandag 10 november 2014 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
O: 1 roggebrood met katenspek
T: Rubens appel.
L: Courgettepannekoekjes met ruim 100 gram courgette, 1 ei, beetje bloem, beetje spek.
T: Weet ik nog niet
D: Stoof van varkenswangetjes, courgette, aardappel, rode kool
T: Weet ik nog niet
Het is, tot nu toe, wat weinig, maar een balansdag is prima na een weekend met 3 feestjes waaronder m'n eigen.
Ja! 's Middags wezen shoppen, 's avonds wat gezellig mensen en paar glaasjes bier.quote:Op maandag 10 november 2014 18:13 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Nog een gelukkige verjaardag, was het een leuke dag?
Het weekend is voor mij het moeilijkste omdat ik dan veel keuze heb van eten. Als je ergens zin in hebt, ga je het halen of maak je het. Ik heb dus wel wat chocolade en koeken gegeten. Geen ramp, maar toch spijtig.
Lijstje voor vandaag:
O: 2 snede speltbrood met jam
T: kerstomaten
L: 4 snede speltbrood met tonijnsalade (zelfgemaakt)
T: 2 mandarijnen
D: Bami met groenten, kipfilet, ei en beetje satésaus
Dit is het tot nu toe, 1626 kcal.quote:Op maandag 10 november 2014 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
O: 1 roggebrood met katenspek
T: Rubens appel.
L: Courgettepannekoekjes met ruim 100 gram courgette, 1 ei, beetje bloem, beetje spek.
D: Stoof van varkenswangetjes, courgette, aardappel, rode kool
T: 1 blokje chocola, klein handje cashews
T2: Roggebrood met kaas
Ziet er goed uit Lonaa! En lekkerquote:
Paar dingen die me zo te binnen schieten:quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:52 schreef Tink89 het volgende:
Welkom terug Barrel!![]()
Geniet van je vakantie en lekker veel groente eten daar!
Ik heb exact hetzelfde lijstje als gisteren, dus ga eens proberen om het hier niet neer te zetten. Kijken of ik me er dan ook aan kan houden.
Het is btw misschien wat vroeg, maar hebben jullie gezonde ideeën voor een kerstdiner? We zijn met z'n vieren en ik kook. Kan dus precies bepalen wat er op tafel komt en zoek wat luxere, maar wel gezonde gerechten.
Konijnenstoof? Konijn is mooi mager en een luxe (kerst) product.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:52 schreef Tink89 het volgende:
Welkom terug Barrel!![]()
Geniet van je vakantie en lekker veel groente eten daar!
Ik heb exact hetzelfde lijstje als gisteren, dus ga eens proberen om het hier niet neer te zetten. Kijken of ik me er dan ook aan kan houden.
Het is btw misschien wat vroeg, maar hebben jullie gezonde ideeën voor een kerstdiner? We zijn met z'n vieren en ik kook. Kan dus precies bepalen wat er op tafel komt en zoek wat luxere, maar wel gezonde gerechten.
Ik vind van wel. Wat kruidiger dan kip, maar niet als wild. Ofzo.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:59 schreef Tink89 het volgende:
Ik had misschien even erbij moeten zetten dat alles strikt melkproductenvrij moet zijn... Toch zitten er al leuke suggesties bij. Pommes duchesse had ik vorig jaar ook al zelf gemaakt. Idd wel lekker, maar stiekem vind ik de voorgefrituurde uit de vriezer dan toch nog lekkerder![]()
Konijn heb ik nog nooit gegeten. Is dat lekker?
Kom maar op met dat recept!quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Wat kruidiger dan kip, maar niet als wild. Ofzo.
Het recept dat ik heb is lactosevrij.
Philadelphia ga ik een beetje dood vanquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:17 schreef Fripsel het volgende:
Gepofte aardappelen vind ik ook altijd wel lekker tink89! Of geglaceerde worteltjes. En qua vlees ik weet niet of het heel chique moet maar kipfilet gevuld met Philadelphia en met een stukje ham eromheen gewikkeld in de oven is ook lekker en iets uitgebreider als ik normaal maak..
Ik heb er nog geen blog over geschreven op m'n eigen site, helaas, maar het is dit recept:quote:
Oh sorry ik heb echt geen idee waar allemaal lactose inzitquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kom maar op met dat recept!
[..]
Philadelphia ga ik een beetje dood van
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |