abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2014 @ 22:04:58 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146384535
Van mijn broer kreeg ik een kopie van de rouwkaart van mijn oom die afgelopen weekend is overleden (op de een of andere manier sta ik zelf niet op de lijst voor zo'n kaart).

Tot mijn grote schrik zag ik dat mijn nichtje (als dochter van de overledene) niet vermeld stond. Wel alle andere kinderen met partner en kinderen.

Nu weet ik dat er grote problemen waren tussen mijn nichtje en haar broers en zussen (totaal 7). Maar om iemand niet te vermelden op een rouwkaart.... ik ben echt geschokt.

Heeft iemand dit ooit zelf ook meegemaakt en wat was de reden?
pi_146384558
Pure haat en nijd is meestal de reden.
  donderdag 6 november 2014 @ 22:10:06 #3
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_146384733
Ja ook meegemaakt. Zoals Scorpie ook al heeft gemeld, pure haat vanuit één kant was de reden.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_146384795
Niet meegemaakt gelukkig. Maar eens met Scorp. Veel sterkte. :*
  donderdag 6 november 2014 @ 22:12:05 #5
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_146384836
Dat familieruzies soms zo uit de hand kunnen lopen dat de dood van hun vader hen niet eens verzoent, is inderdaad schokkend.
Helemaal super.
pi_146384901
Ik ook, maar was een foutje. Krant heeft het moeten rectificeren
pi_146384904
Het is maar te hopen dat die dochter wel op de hoogte is gebracht, het wil ooit nog wel eens voorkomen dat kinderen er pas na lange tijd achter komen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_146384966
Dat is niet oké. Wat er ook speelt, je vermeld familieleden op de kaart. Dit is gewoon zeer laag en zeer triest. How low can you go? (Niet persoonlijk.)
pi_146385125
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat is niet oké. Wat er ook speelt, je vermeld familieleden op de kaart. Dit is gewoon zeer laag en zeer triest. How low can you go? (Niet persoonlijk.)
Als mijn kind een seriemoordenaar blijkt te zijn zal ik hem waarschijnlijk ook niet op mn doodskaartje zetten hoor.
Tevens waarde hechten enkel aan genetica :'). Ik zal veel eerder mn beste vrienden vermelden dan een oom of tante die ik totaal niet mag.
Of moet ik mn oom die me jarenlang heeft misbruikt op mn rouwkaartje zetten omdat hij familie is?
Of mn tante die ik 1 keer gezien heb omdat ze altijd in de bak zat.
Of mn nichtje die hoer is.
Of mn opa die oorlogsmisdaden heeft gepleegd.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_146385216
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:18 schreef Seam het volgende:

[..]

Als mijn kind een seriemoordenaar blijkt te zijn zal ik hem waarschijnlijk ook niet op mn doodskaartje zetten hoor.
Tevens waarde hechten enkel aan genetica :'). Ik zal veel eerder mn beste vrienden vermelden dan een oom of tante die ik totaal niet mag.
Of moet ik mn oom die me jarenlang heeft misbruikt op mn rouwkaartje zetten omdat hij familie is?
Of mn tante die ik 1 keer gezien heb omdat ze altijd in de bak zat.
Of mn nichtje die hoer is.
Of mn opa die oorlogsmisdaden heeft gepleegd.
je dochter ook niet als je haar toevallig niet mag?!
pi_146385263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:20 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

je dochter ook niet als je haar toevallig niet mag?!
Want dat is vergelijkbaar met de voorbeelden die ik noem?
pi_146385315
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:21 schreef Seam het volgende:

[..]

Want dat is vergelijkbaar met de voorbeelden die ik noem?
Jouw voorbeelden zijn in de verste verte niet te vergelijken met het verhaal uit de OP, je geeft er alleen mee aan dat je uit een tokkie-familie komt.
pi_146385337
Familievetes _O_

Lekt me trouwens schandelijker voor de familie dan voor de persoon die niet op de kaart staat. Dat speelt nogal in de kleinere gemeentes.
pi_146385353
Oh ja hoor. Mijn tante werd ook niet vermeld op de rouwkaart van m'n oma. Met recht, overigens.
pi_146385391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:22 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Jouw voorbeelden zijn in de verste verte niet te vergelijken met het verhaal uit de OP, je geeft er alleen mee aan dat je uit een tokkie-familie komt.
Ja man, mijn voorbeelden zijn allemaal waargebeurd :')
Daarnaast, wie zegt dat het niet zo is? Je weet de reden niet en om mensen meteen af te branden omdat ze iemand niet vermelden op zo'n kaartje is pas kortzichtig. Ze zullen er vast een goede reden voor hebben gehad.
  donderdag 6 november 2014 @ 22:25:51 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146385477
Pure haat ja, dat denk ik eigenlijk ook wel...

Iemand heeft dit niet gewild. Het kan ook nog mijn oom zélf geweest zijn, die kon snoeihard zijn. Maar als het mijn oom zelf niet is geweest, vind ik het héél heftig van zijn kinderen, of diegenen die de rouwkaart hebben opgesteld.

Dan vind ik het een intense belediging naar de overledene. Hij heeft dat kind verwekt, zien opgroeien, wát er ook voorgevallen is, als iemand doodgaat, zijn vetes toch echt even iets minder belangrijk.

Dit is iemand eigenlijk doodverklaren. Openlijk. Zo hard komt het wel bij mij over.
  donderdag 6 november 2014 @ 22:27:32 #17
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146385562
Erg triest dit , Egoïsme ten top
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 6 november 2014 @ 22:28:19 #18
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_146385603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:05 schreef Scorpie het volgende:
Pure haat en nijd is meestal de reden.
Dit.

Pesten op het laagste niveau.

vol kind 1 mocht er wel op, vol kind 2 wegens ruzie niet.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_146385684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:23 schreef LelijKnap het volgende:
Oh ja hoor. Mijn tante werd ook niet vermeld op de rouwkaart van m'n oma. Met recht, overigens.
Dat is aan jou om te bepalen? :N
pi_146385737
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:24 schreef Seam het volgende:

[..]

Ja man, mijn voorbeelden zijn allemaal waargebeurd :')
Daarnaast, wie zegt dat het niet zo is? Je weet de reden niet en om mensen meteen af te branden omdat ze iemand niet vermelden op zo'n kaartje is pas kortzichtig. Ze zullen er vast een goede reden voor hebben gehad.
Er is nooit een goede reden om je kind niet te noemen.
pi_146385774
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:30 schreef JoPiDo het volgende:
Dat is aan jou om te bepalen?
Zeker. Die desbetreffende tante heeft mijn oma eigenhandig het graf in gewerkt.
pi_146385866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeker. Die desbetreffende tante heeft mijn oma eigenhandig het graf in gewerkt.
Yeah right, dat heb jij ook maar van horen zeggen. En omdat jullie vinden dat dat zo is, wordt ze maar niet vernoemd.

Nogmaals; er is nooit een goede reden om een kind niet te noemen.
pi_146385897
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:31 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Er is nooit een goede reden om je kind niet te noemen.
Man man man, hoe kortzichtig kun je zijn. Dus als jouw kind de volgende Hitler blijkt te zijn of 80 kinderen verkracht vermeld je hem alsnog?
pi_146385906
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:34 schreef JoPiDo het volgende:
Yeah right, dat heb jij ook maar van horen zeggen. En omdat jullie vinden dat dat zo is, wordt ze maar niet vernoemd.

Doe jij dat altijd, oordelen over dat waar je geen flikker van weet om je dogmatische domheid in stand te houden?
  donderdag 6 november 2014 @ 22:36:37 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146385969
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:34 schreef JoPiDo het volgende:

Ja, ik ben het hier mee eens... de geschiedenis, de band die je als ouder met je kind hebt, stijgt uit boven alles wat met ruzie/onenigheid/haat te maken heeft. Je kunt in het dagelijks leven iemand van alles toewensen, maar niet vermelden op een rouwkaart... nee... dat gaat mij te ver...

Maar... ik zal denk ik nog wel horen wat de reden daarvan was, want mijn broers gaan naar de begrafenis.
pi_146386045
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:35 schreef Seam het volgende:

[..]

Man man man, hoe kortzichtig kun je zijn. Dus als jouw kind de volgende Hitler blijkt te zijn of 80 kinderen verkracht vermeld je hem alsnog?
Ik zeg toch nooit? En daarbij neem ik aan dat degene waar het in de OP om gaat niet Hitler was of 80 kinderen heeft verkracht, dus je voorbeelden slaan nergens op.
pi_146386137
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Doe jij dat altijd, oordelen over dat waar je geen flikker van weet om je dogmatische domheid in stand te houden?
Lekker natrappen als iemand is overleden, alsof het niet al pijnlijk genoeg is voor iedereen. Je uit je oordeel over iemand niet op een rouwkaart, dat doe je gewoon niet. Wat de situatie ook is.
pi_146386157
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:40 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Lekker natrappen als iemand is overleden, alsof het niet al pijnlijk genoeg is voor iedereen. Je uit je oordeel over iemand niet op een rouwkaart, dat doe je gewoon niet. Wat de situatie ook is.
Oke meester. Volgens welke normen en waarden moet ik nog meer leven? Of sterven?
  donderdag 6 november 2014 @ 22:41:40 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146386167
Kan het ook nog zo zijn dat je nichtje zelf niet op de rouwkaart wilde?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 november 2014 @ 22:44:16 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146386267
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:41 schreef Leandra het volgende:
Kan het ook nog zo zijn dat je nichtje zelf niet op de rouwkaart wilde?
Daar heb ik ook nog aan gedacht. Maar ik denk het haast niet... ze hebben geen contact meer geloof ik, iemand stelde terecht al de vraag of mijn nichtje überhaupt wel weet van het overlijden van haar vader. Mijn nichtje is overigens ook geen heilige hoor.

En dan nog... als je als kinderen de rouwkaart opstelt, kun je daar uit respect voor de vader, aan voorbijgaan lijkt me. Ik zou die vraag zelf denk ik niet honoreren. Alle kinderen zijn 40ers en 50ers, dus volwassen overigens.
pi_146386273
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:41 schreef Seam het volgende:

[..]

Oke meester. Volgens welke normen en waarden moet ik nog meer leven?
Je bordje leeg eten 's avonds en verder zoveel mogelijk je bakkes houden.
  donderdag 6 november 2014 @ 22:50:55 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146386599
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Daar heb ik ook nog aan gedacht. Maar ik denk het haast niet... ze hebben geen contact meer geloof ik, iemand stelde terecht al de vraag of mijn nichtje überhaupt wel weet van het overlijden van haar vader. Mijn nichtje is overigens ook geen heilige hoor.

En dan nog... als je als kinderen de rouwkaart opstelt, kun je daar uit respect voor de vader, aan voorbijgaan lijkt me. Ik zou die vraag zelf denk ik niet honoreren. Alle kinderen zijn 40ers en 50ers, dus volwassen overigens.
Ik zou er van uitgaan dat iemands wensen ermee gerespecteerd zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 november 2014 @ 22:53:31 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146386749
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou er van uitgaan dat iemands wensen ermee gerespecteerd zijn.
Bedoel je de wens van de dochter om niet vermeld te worden? Ik zou daar geen gehoor aan geven, uit respect voor de vader/de overledene.
  donderdag 6 november 2014 @ 23:31:04 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146388239
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Bedoel je de wens van de dochter om niet vermeld te worden? Ik zou daar geen gehoor aan geven, uit respect voor de vader/de overledene.
Of die van de vader, maar als het die van de dochter was, wie ben jij dan om dat te overrulen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146388581
Triest, maar komt in de "beste" families voor.
  donderdag 6 november 2014 @ 23:44:29 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146388593
[quote Leandra]

Of die van de vader, maar als het die van de dochter was, wie ben jij dan om dat te overrulen?
[/quote]
Stel dat ik een zus had die niet op de rouwkaart had gewild uit haat t.o.v. onze vader. Als ik daar aan gehoor zou geven, dan zou ik voor mijn gevoel een oordeel over iets vellen wat absoluut niet op een rouwkaart past (dat zei Jopido hierboven heel mooi). Maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen, dit is bizar.
pi_146389295
Is ze wel uitgenodigd voor de begrafenis/crematie? :o
pi_146389534
Mijn tante was niet welkom op de begrafenis van haar eigen zoon omdat haar schoondochter haar niet mocht :Y) Echt, te bizar gewoon. Dit vind ik ook bizar als het contact tussen die dochter en haar vader verder wel normaal was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 7 november 2014 @ 00:39:00 #39
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_146389849
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, ik ben het hier mee eens... de geschiedenis, de band die je als ouder met je kind hebt, stijgt uit boven alles wat met ruzie/onenigheid/haat te maken heeft. Je kunt in het dagelijks leven iemand van alles toewensen, maar niet vermelden op een rouwkaart... nee... dat gaat mij te ver...
blijkbaar heb je dit zelf nooit meegemaakt want het is niet zo
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:02:15 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146391946
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:12 schreef Arident het volgende:
Is ze wel uitgenodigd voor de begrafenis/crematie? :o
Nee, denk het niet. Ik begreep via mijn broer dat mijn nichtje al lang niet meer welkom is in die familie en als ze al niet op de rouwkaart staat, nee, die zal niet uitgenodigd zijn.

Overigens: ik heb als volle nicht, óók geen rouwkaart gehad. Dat is al de derde keer, toen bijvoorbeeld de tweede vrouw van deze oom overleed (niet mijn 'echte' tante dus maar wel iemand die ik als kind nog had meegemaakt) wist ik ook van niks en kwam ik er pas na de begrafenis achter. Dat vond ik heel stuitend. Ik heb dat hen laten weten maar kennelijk bepalen ze zelf wel hoe of wat want nu dus weer geen rouwkaart ontvangen.

Maar ik herken daar die familie wel in: hard zijn en niet aanvoelen wat je een ander ermee aandoet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:23 schreef Isabeau het volgende:
Mijn tante was niet welkom op de begrafenis van haar eigen zoon omdat haar schoondochter haar niet mocht :Y) Echt, te bizar gewoon. Dit vind ik ook bizar als het contact tussen die dochter en haar vader verder wel normaal was.
Nee, dat contact tussen haar en haar vader was ook heel ernstig verstoord. Maar in jouw voorbeeld herken ik wel hetzelfde in: beslissen dat iemand er niet bij mag zijn terwijl je daar niet over mág beslissen. Als iemand overlijdt dan is het normaal dat je toch wat milder denkt en oordeelt en je haat jegens iemand niet in álles doortrekt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:39 schreef Catch22- het volgende:

[..]

blijkbaar heb je dit zelf nooit meegemaakt want het is niet zo
Jij vindt dat het niet zo is. Oké.
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:19:38 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146392115
Ik blijf het vreemd vinden dat je kennelijk niet weet hoe het zit, maar het op voorhand wel veroordeelt.

Overigens maak ik uit je opmerking 'je "echte" tante' op dat deze oom geen bloedband met je heeft, en na het huwelijk met je echte tante (of haar overlijden) opnieuw getrouwd is, en je bij het overlijden van echtgenote #2 (die dan dus niets van jou was) ook geen uitnodiging gehad hebt.
Dus hoezo zou je een volle nicht zijn? Dat ben je hoogstens van zijn kinderen als hij geen broer van je vader of moeder is.

En nee, je hebt kennelijk geen ervaring met zulke dingen, ik weet dat een vriendin ook niet op de rouwkaart van haar vader stond, en dat maakte haar ook niets uit, ze heeft de erfenis ook verworpen.
Bij een andere vriendin verwacht ik dat ze niet op de kaart zal staan als haar vader overlijdt.
Bijzonder detail: ze zijn allebei enig kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:23:15 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146392160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:19 schreef Leandra het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat je kennelijk niet weet hoe het zit, maar het op voorhand wel veroordeelt.

Overigens maak ik uit je opmerking 'je "echte" tante' op dat deze oom geen bloedband met je heeft, en na het huwelijk met je echte tante of haar overlijden opnieuw getrouwd is, en je bij het overlijden van echtgenote #2 (die dan dus niets van jou was) ook geen uitnodiging gehad hebt.
Dus hoezo zou je een volle nicht zijn? Dat ben je hoogstens van zijn kinderen als hij geen broer van je vader of moeder is.

En nee, je hebt kennelijk geen ervaring met zulke dingen, ik weet dat een vriendin ook niet op de rouwkaart van haar vader stond, en dat maakte haar ook niets uit, ze heeft de erfenis ook verworpen.
Bij een andere vriendin verwacht ik dat ze niet op de kaart zal staan als haar vader overlijdt.
Bijzonder detail: ze zijn allebei enig kind.
Het is de broer van mijn vader, dus mijn volle oom. Echtgenote #2 was dus geen familie, maar als kind heb ik bij hen gelogeerd dus ik kende haar ook al heel lang.

Ook al heb ik hier geen ervaring mee, ik vind het héél, héél heftig om niet op een rouwkaart te willen, danwel geweigerd te worden.
pi_146392512
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Ook al heb ik hier geen ervaring mee, ik vind het héél, héél heftig om niet op een rouwkaart te willen, danwel geweigerd te worden.
Dat mag en dat kan, maar dan maakt nog steeds iedereen zijn eigen keuzes. En afhankelijk van wat er is voorgevallen, kan zoiets dan gebeuren. Ik snap het best wel. Zo'n bloedband betekent niet dat alles maar gepikt wordt. Genoeg mensen die dat contact verbroken hebben.

Net als dat ze jou als volle nicht niet hebben uitgenodigd: blijkbaar vonden ze de band niet dusdanig dat ze je de mogelijkheid wilden bieden zelf afscheid te nemen. Daar mag jij van alles van vinden, maar jouw mening is niet belangrijker dan die van hen. Ze zullen hun redenen hebben.

Enige lastige is, dat wanneer later uitkomt dat de redenen niet kies zijn, het moment van afscheid niet teruggedraaid of overgedaan kan worden. Maar dat geldt andersom ook (als zus wel wordt uitgenodigd en het wordt een drama, is zelf het laatste moment nog verpest).
Schip ahoy!
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:06:00 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146392746
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:49 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat mag en dat kan, maar dan maakt nog steeds iedereen zijn eigen keuzes. En afhankelijk van wat er is voorgevallen, kan zoiets dan gebeuren. Ik snap het best wel. Zo'n bloedband betekent niet dat alles maar gepikt wordt. Genoeg mensen die dat contact verbroken hebben.

Net als dat ze jou als volle nicht niet hebben uitgenodigd: blijkbaar vonden ze de band niet dusdanig dat ze je de mogelijkheid wilden bieden zelf afscheid te nemen. Daar mag jij van alles van vinden, maar jouw mening is niet belangrijker dan die van hen. Ze zullen hun redenen hebben.

Wat JoPiDo eerder schreef, dat trof me. Dat je geen oordeel over iemand velt via een rouwkaart. En dat geldt wat mij betreft ook als het gaat om het op de hoogte brengen van een volle nicht van het overlijden van haar oom. In dit geval ik dus. Ik vermoed omdat ik niet op familie-dingen verschijn, al heel lang niet meer. Iets anders kan ik niet verzinnen want trammelant veroorzaak ik toch écht niet.

Van het overlijden en de begrafenis van mijn tante, heb ik toen niet geweten. Dit keer ben ik gelukkig gebeld door mijn vader en mijn broers. Maar ondanks dat ik eerder aan die kant van de familie heb laten weten gekrenkt te zijn doordat ik niet wist van het overlijden van mijn tante, heb ik nu voor de derde keer bij een overlijden aan die kant, geen kaart ontvangen. Ik hoef dus wat hen betreft, niet op de hoogte gesteld te worden van het overlijden van mijn oom. En dat, dat vind ik aanmatigend en dat heb ik niet verdiend. Het enige wat ik vraag, is om op de hoogte gesteld te worden. Maar dat vindt iemand aan die kant, kennelijk niet nodig. Hard hoor. Nogal gevoelloos vind ik het.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:08:51 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146392790
Als ze je broers wel een kaart sturen en jou niet, vind ik dat ook vreemd. Het gebeurt bij ons wel dat bijv. alleen mijn moeder een krijgt, maar dan brengt die alle kinderen wel z.s.m. op de hoogte.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:10:52 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146392825
quote:
11s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Van mijn broer kreeg ik een kopie van de rouwkaart van mijn oom die afgelopen weekend is overleden (op de een of andere manier sta ik zelf niet op de lijst voor zo'n kaart).

Tot mijn grote schrik zag ik dat mijn nichtje (als dochter van de overledene) niet vermeld stond. Wel alle andere kinderen met partner en kinderen.

Nu weet ik dat er grote problemen waren tussen mijn nichtje en haar broers en zussen (totaal 7). Maar om iemand niet te vermelden op een rouwkaart.... ik ben echt geschokt.

Heeft iemand dit ooit zelf ook meegemaakt en wat was de reden?
Ja, ik stond ook niet vermeld op de rouwkaart van mijn vader. Omdat ik al sinds mijn zeventiende zwaar met hem gebrouilleerd was. Eigen keuze geweest, zou een beetje hypocriet zijn geweest om nu opeens als liefhebbende rouwende op die kaart te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copycat op 07-11-2014 09:40:25 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:11:28 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146392839
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:08 schreef Lienekien het volgende:
Als ze je broers wel een kaart sturen en jou niet, vind ik dat ook vreemd. Het gebeurt bij ons wel dat bijv. alleen mijn moeder een krijgt, maar dan brengt die alle kinderen wel z.s.m. op de hoogte.
Ja Lienekien.

Mijn vader heeft maar één broer: mijn - nu overleden - oom. Dus het zijn twee broers en geen zussen. Mijn oom heeft 7 kinderen, mijn vader 3. Ik ben dus maar met twee broers. Mijn broers krijgen wél een kaart, ik niet. Dit is op z'n minst, zeer onzorgvuldig te noemen.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:12:47 #48
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146392859
Ik heb trouwens wel de tekst van het bidprentje geschreven, puur professioneel en als een soort van laatste woord. Werkte heel therapeutisch.
En ik was, samen met mijn moeder, op de begrafenis. Om mijn broer, zus en hun gezinnen te steunen.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:15:47 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146392901
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, ik stond ook niet vermeld op de rouwkaart van mijn vader. Omdat ik al sinds mijn zeventiende zwaar met hem gebrouilleerd was. Eigen keuze geweest, zouden beetje hypocriet zijn geweest om nu opeens als liefhebbende rouwende op die kaart te staan.
CC, ik zie het niet als 'liefhebbende rouwende'. Maar als het feit dat je een kind van de overledene bent. Een nabestaande. Om de één wel te noemen en de ander niet, dat heeft iets onnatuurlijks voor mij. Alsof de opsteller van de rouwkaart zelf wel even beslist wie er nog familie is en niet. Dat beslis je niet, dat ben je of ben je niet. Zo zie ik het.

Bij een overlijden wordt een mens toch op z'n minst éven wat milder. Afscheid nemen kun je maar één keer. Genoemd worden op een rouwkaart, ook.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:18:20 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146392953
Ik voel me geen nabestaande van mijn vader.
En ik heb daar heus wel diep over nagedacht toentertijd, maar juist daardoor tot het besluit gekomen dat een afgesloten hoofdstuk ook echt een afgesloten hoofdstuk is. Heeft me door de jaren heen al veel te veel kruim gekost.

Nooit spijt gehad van mijn beslissing, dat sterkt mijn gedachte dat het de juiste is geweest.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:25:32 #51
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146393099
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:18 schreef Copycat het volgende:
Ik voel me geen nabestaande van mijn vader.
En ik heb daar heus wel diep over nagedacht toentertijd, maar juist daardoor tot het besluit gekomen dat een afgesloten hoofdstuk ook echt een afgesloten hoofdstuk is. Heeft me door de jaren heen al veel te veel kruim gekost.

Nooit spijt gehad van mijn beslissing, dat sterkt mijn gedachte dat het de juiste is geweest.
Daar is ongetwijfeld heel veel aan voorafgegaan. Daar kan ik me dan nog wel iets bij indenken (het kan heel idioot lopen tussen ouders en kinderen, geloof ik onmiddellijk). Laat ik dan zeggen: als ik als buitenstaander een nabestaande niet genoemd zie worden op een rouwkaart, dan ben ik geschokt.

Ik was hele dikke vriendinnen met mijn nichtje vroeger, hoe kan ik nou als 'insider' dit zo aanzien? Ook al weet ik dat mijn nichtje inmiddels geen heilig boontje meer is, bepaald niet. En wie weet wilde zij dit zelf niet, weet ik ook niet. Maar het heeft iets heel bizars. Ik was gister zo geschokt dat ik de hele ochtend m'n draai kwijt was. Gewoon van de kaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')