abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2014 @ 22:04:58 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146384535
Van mijn broer kreeg ik een kopie van de rouwkaart van mijn oom die afgelopen weekend is overleden (op de een of andere manier sta ik zelf niet op de lijst voor zo'n kaart).

Tot mijn grote schrik zag ik dat mijn nichtje (als dochter van de overledene) niet vermeld stond. Wel alle andere kinderen met partner en kinderen.

Nu weet ik dat er grote problemen waren tussen mijn nichtje en haar broers en zussen (totaal 7). Maar om iemand niet te vermelden op een rouwkaart.... ik ben echt geschokt.

Heeft iemand dit ooit zelf ook meegemaakt en wat was de reden?
pi_146384558
Pure haat en nijd is meestal de reden.
  donderdag 6 november 2014 @ 22:10:06 #3
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_146384733
Ja ook meegemaakt. Zoals Scorpie ook al heeft gemeld, pure haat vanuit één kant was de reden.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_146384795
Niet meegemaakt gelukkig. Maar eens met Scorp. Veel sterkte. :*
  donderdag 6 november 2014 @ 22:12:05 #5
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_146384836
Dat familieruzies soms zo uit de hand kunnen lopen dat de dood van hun vader hen niet eens verzoent, is inderdaad schokkend.
Helemaal super.
pi_146384901
Ik ook, maar was een foutje. Krant heeft het moeten rectificeren
pi_146384904
Het is maar te hopen dat die dochter wel op de hoogte is gebracht, het wil ooit nog wel eens voorkomen dat kinderen er pas na lange tijd achter komen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_146384966
Dat is niet oké. Wat er ook speelt, je vermeld familieleden op de kaart. Dit is gewoon zeer laag en zeer triest. How low can you go? (Niet persoonlijk.)
pi_146385125
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat is niet oké. Wat er ook speelt, je vermeld familieleden op de kaart. Dit is gewoon zeer laag en zeer triest. How low can you go? (Niet persoonlijk.)
Als mijn kind een seriemoordenaar blijkt te zijn zal ik hem waarschijnlijk ook niet op mn doodskaartje zetten hoor.
Tevens waarde hechten enkel aan genetica :'). Ik zal veel eerder mn beste vrienden vermelden dan een oom of tante die ik totaal niet mag.
Of moet ik mn oom die me jarenlang heeft misbruikt op mn rouwkaartje zetten omdat hij familie is?
Of mn tante die ik 1 keer gezien heb omdat ze altijd in de bak zat.
Of mn nichtje die hoer is.
Of mn opa die oorlogsmisdaden heeft gepleegd.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_146385216
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:18 schreef Seam het volgende:

[..]

Als mijn kind een seriemoordenaar blijkt te zijn zal ik hem waarschijnlijk ook niet op mn doodskaartje zetten hoor.
Tevens waarde hechten enkel aan genetica :'). Ik zal veel eerder mn beste vrienden vermelden dan een oom of tante die ik totaal niet mag.
Of moet ik mn oom die me jarenlang heeft misbruikt op mn rouwkaartje zetten omdat hij familie is?
Of mn tante die ik 1 keer gezien heb omdat ze altijd in de bak zat.
Of mn nichtje die hoer is.
Of mn opa die oorlogsmisdaden heeft gepleegd.
je dochter ook niet als je haar toevallig niet mag?!
pi_146385263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:20 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

je dochter ook niet als je haar toevallig niet mag?!
Want dat is vergelijkbaar met de voorbeelden die ik noem?
pi_146385315
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:21 schreef Seam het volgende:

[..]

Want dat is vergelijkbaar met de voorbeelden die ik noem?
Jouw voorbeelden zijn in de verste verte niet te vergelijken met het verhaal uit de OP, je geeft er alleen mee aan dat je uit een tokkie-familie komt.
pi_146385337
Familievetes _O_

Lekt me trouwens schandelijker voor de familie dan voor de persoon die niet op de kaart staat. Dat speelt nogal in de kleinere gemeentes.
pi_146385353
Oh ja hoor. Mijn tante werd ook niet vermeld op de rouwkaart van m'n oma. Met recht, overigens.
pi_146385391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:22 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Jouw voorbeelden zijn in de verste verte niet te vergelijken met het verhaal uit de OP, je geeft er alleen mee aan dat je uit een tokkie-familie komt.
Ja man, mijn voorbeelden zijn allemaal waargebeurd :')
Daarnaast, wie zegt dat het niet zo is? Je weet de reden niet en om mensen meteen af te branden omdat ze iemand niet vermelden op zo'n kaartje is pas kortzichtig. Ze zullen er vast een goede reden voor hebben gehad.
  donderdag 6 november 2014 @ 22:25:51 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146385477
Pure haat ja, dat denk ik eigenlijk ook wel...

Iemand heeft dit niet gewild. Het kan ook nog mijn oom zélf geweest zijn, die kon snoeihard zijn. Maar als het mijn oom zelf niet is geweest, vind ik het héél heftig van zijn kinderen, of diegenen die de rouwkaart hebben opgesteld.

Dan vind ik het een intense belediging naar de overledene. Hij heeft dat kind verwekt, zien opgroeien, wát er ook voorgevallen is, als iemand doodgaat, zijn vetes toch echt even iets minder belangrijk.

Dit is iemand eigenlijk doodverklaren. Openlijk. Zo hard komt het wel bij mij over.
  donderdag 6 november 2014 @ 22:27:32 #17
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146385562
Erg triest dit , Egoïsme ten top
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 6 november 2014 @ 22:28:19 #18
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_146385603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:05 schreef Scorpie het volgende:
Pure haat en nijd is meestal de reden.
Dit.

Pesten op het laagste niveau.

vol kind 1 mocht er wel op, vol kind 2 wegens ruzie niet.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_146385684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:23 schreef LelijKnap het volgende:
Oh ja hoor. Mijn tante werd ook niet vermeld op de rouwkaart van m'n oma. Met recht, overigens.
Dat is aan jou om te bepalen? :N
pi_146385737
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:24 schreef Seam het volgende:

[..]

Ja man, mijn voorbeelden zijn allemaal waargebeurd :')
Daarnaast, wie zegt dat het niet zo is? Je weet de reden niet en om mensen meteen af te branden omdat ze iemand niet vermelden op zo'n kaartje is pas kortzichtig. Ze zullen er vast een goede reden voor hebben gehad.
Er is nooit een goede reden om je kind niet te noemen.
pi_146385774
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:30 schreef JoPiDo het volgende:
Dat is aan jou om te bepalen?
Zeker. Die desbetreffende tante heeft mijn oma eigenhandig het graf in gewerkt.
pi_146385866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeker. Die desbetreffende tante heeft mijn oma eigenhandig het graf in gewerkt.
Yeah right, dat heb jij ook maar van horen zeggen. En omdat jullie vinden dat dat zo is, wordt ze maar niet vernoemd.

Nogmaals; er is nooit een goede reden om een kind niet te noemen.
pi_146385897
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:31 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Er is nooit een goede reden om je kind niet te noemen.
Man man man, hoe kortzichtig kun je zijn. Dus als jouw kind de volgende Hitler blijkt te zijn of 80 kinderen verkracht vermeld je hem alsnog?
pi_146385906
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:34 schreef JoPiDo het volgende:
Yeah right, dat heb jij ook maar van horen zeggen. En omdat jullie vinden dat dat zo is, wordt ze maar niet vernoemd.

Doe jij dat altijd, oordelen over dat waar je geen flikker van weet om je dogmatische domheid in stand te houden?
  donderdag 6 november 2014 @ 22:36:37 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146385969
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:34 schreef JoPiDo het volgende:

Ja, ik ben het hier mee eens... de geschiedenis, de band die je als ouder met je kind hebt, stijgt uit boven alles wat met ruzie/onenigheid/haat te maken heeft. Je kunt in het dagelijks leven iemand van alles toewensen, maar niet vermelden op een rouwkaart... nee... dat gaat mij te ver...

Maar... ik zal denk ik nog wel horen wat de reden daarvan was, want mijn broers gaan naar de begrafenis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')