• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Weet je nog dat ik zei dat ik dacht dat Hiddema die rechtszaak helemaal niet aanspant omdat hij gekwetst is maar om andere redenen, bijvoorbeeld dat hij gewoon aandacht wil?quote:
http://www.1limburg.nl/ad(...)oon?context=topstoryquote:Volgens Theo Hiddema hoeft het Maastrichtse weekblad De Ster de spotprent van cartoonist Ruben L. Oppenheimer waarin hij als 'louche advocaat' geportretteerd wordt, niet te rectificeren.
In een verklaring laat Hiddema woensdag weten "geen belang meer te hebben bij een rectificatie, omdat ieder weldenkende lezer de boodschap inmiddels begrepen heeft."
Punt gemaakt
Hiddema zegt dat hij dankzij landelijke media-aandacht zijn punt gemaakt heeft en daarmee zijn doel bereikt. Namelijk: dat het woord 'louche' met betrekking op zijn persoon onrechtmatig is.
Verbijstering
Oppenheimer is verbijsterd over deze nieuwe wending. De cartoonist had donderdag bekend willen maken dat hij vrijdag een rectificatie zou plaatsen. Hij zou vervolgens wel in hoger beroep gaan tegen het vonnis.
25.000 euro
Vorige week vrijdag oordeelde de rechtbank dat de spotprent gerectificeerd moest worden door weekblad De Ster. Maar eerder deze week liet weekblad De Ster al weten niet van plan te zijn de spotprent van Oppenheimer te rectificeren. Het blad is zelfs bereid de dwangsom - die op kan lopen tot 25.000 euro - te betalen als het nodig is.
Recht op satire
Hoofdredacteur Marcel van Lingen van persbureau ANP was al een inzamelactie begonnen om rectificatie te voorkomen en Oppenheimer te steunen om zo de vrijheid van het woord te steunen. Oppenheimer en De Ster vinden dat het vonnis van de rechter het recht op satire inperkt.
En jij?quote:Op woensdag 5 november 2014 22:51 schreef Etsu het volgende:
[..]
alsof jij weet wat t inhoudt tiesNULTWEE
In be4: aandachtshoerquote:Op woensdag 5 november 2014 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet je nog dat ik zei dat ik dacht dat Hiddema die rechtszaak helemaal niet aanspant omdat hij gekwetst is maar om andere redenen, bijvoorbeeld dat hij gewoon aandacht wil?
.
[..]
http://www.1limburg.nl/ad(...)oon?context=topstory
Insert [legdatmaareensuit.jpg]quote:Op donderdag 6 november 2014 08:42 schreef Maharbal het volgende:
http://www.mo.be/nieuws/d(...)-belgische-bedrijven
Oops.
Mailen is niet meer van deze tijd /jwzquote:Op donderdag 6 november 2014 09:00 schreef Tchock het volgende:
Docent ziek. Mail dan even godverdomme
Wat vind jij van de uitgelekte constructies, professioneel en persoonlijk?quote:Op donderdag 6 november 2014 08:42 schreef Maharbal het volgende:
http://www.mo.be/nieuws/d(...)-belgische-bedrijven
Oops.
*pakt alvast wat popcorn*quote:Het gigantische datalek Luxembourg Leaks ligt ook gevoelig voor de gloednieuwe voorzitter van de Europese commissie, de Luxemburger Jean-Claude Juncker. Van 1995 tot 2013 heeft hij als premier van Luxemburg al deze belastingconstructies toegestaan – die de andere Europese lidstaten miljarden euro’s aan belastinginkomsten hebben ontfutseld. Eén wetsartikel dat in Luxemburg een gunstig belastingsregime opzette voor royalties uit merken werd zelfs door Juncker himself ondertekend in zijn toenmalige hoedanigheid als minister van Financiën.
De ambtenaar die zijn stempel zette op de meeste rulings, Marius Kohl, viel bijna rechtstreeks onder de Luxemburgse regering: er stonden slechts twee hiërarchische verantwoordelijke tussen hem en de regering. Kohl is in 2013 met pensioen gegaan, maar benadrukte onlangs nog tegenover Wall Street Journal dat Juncker en de rest van de Luxemburgse regering nooit opmerkingen of kritiek hadden op zijn aanpak. Luxembourg Leaks brengt Juncker als nieuwe Europese commissievoorzitter mogelijk in zeer nauwe schoentjes.
Doorgepakt waarmee?quote:Op donderdag 6 november 2014 09:54 schreef eriksd het volgende:
Ben benieuwd. Misschien dat er nu echt doorgepakt wordt. Kan geen kwaad m.i.
Professioneel moeten we nu (terecht) bang zijn voor een uitstraalingseffect richting Nederland, alhoewel ik je wel kan vertellen dat Nederlandse rulings logischer (en beter) in elkaar steken dan Luxemburgse (ik heb zowel Nederlandse als Luxemburgse rulings gezien, gemaakt en gehaald).quote:Op donderdag 6 november 2014 09:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat vind jij van de uitgelekte constructies, professioneel en persoonlijk?
Betere 'bestrijding (lees: samenwerking)' op Europees/Internationaal niveau.quote:
En heb je er ook een ethisch of moreel standpunt over of interesseert dat je niet zo veel als fiscalist?quote:Op donderdag 6 november 2014 10:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Professioneel moeten we nu (terecht) bang zijn voor een uitstraalingseffect richting Nederland, alhoewel ik je wel kan vertellen dat Nederlandse rulings logischer (en beter) in elkaar steken dan Luxemburgse (ik heb ook wel eens Luxemburgse rulings gezien, gemaakt en gehaald).
Aan de andere kant is de berichtgeving weer heel erg gekleurd, maar dat zijn we gewend van de media. Technisch gezien gebeurt er in de meeste rulings eigenlijk niets illegaals, maar sommige rulings rekken het een en ander wel aardig op.
Persoonlijk heb ik net smakelijk achter m'n computer gelachen, vooral om PWC.
Ik ben nooit zo onder de indruk van ethisch/morele discussies over dit soort zaken, en dat staat ook enigszins los van mij als fiscalist. Ik ben wat dat betreft strikt zakelijk en pragmatisch (wellicht te veel). Het mag en kan, dus waarom niet? Ik hanteer vaak de vergelijking met de HRA en vraag mensen of zij de HRA zouden laten liggen uit principe. Ik heb nog nooit iemand ja horen zeggen.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
En heb je er ook een ethisch of moreel standpunt over of interesseert dat je niet zo veel als fiscalist?
Ik besef me dat dit denigrerend klinkt maar ik bedoel het oprecht neutraal
Ik snap je punt wel, maar toch gaat het erg tegen mijn rechtvaardigingsgevoel in dat een bedrijf dat nota bene voor het overgrote deel in handen van de staat is naar een ander land gaat om belasting te ontwijken. Dat is toch, hoe legaal en mogelijk het ook is, onttrekken van belastingopbrengst aan het land dat wel jouw bedrijfsvoering mogelijk maakt?quote:Op donderdag 6 november 2014 10:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben nooit zo onder de indruk van ethisch/morele discussies over dit soort zaken, en dat staat ook enigszins los van mij als fiscalist. Ik ben wat dat betreft strikt zakelijk en pragmatisch (wellicht te veel). Het mag en kan, dus waarom niet? Ik hanteer vaak de vergelijking met de HRA en vraag mensen of zij de HRA zouden laten liggen uit principe. Ik heb nog nooit iemand ja horen zeggen.
Het enige grote verschil in dit geval is dat dergelijke constructies vooral zijn besteed aan grote multinationals, maar dat heeft meestal een puur praktische oorzaak: ze zitten in verschillende landen en kunnen zich bezig houden met dergelijke constructies. 'Constructies' behelsen meestal vrij weinig anders dan het gebruikmaken van de discrepanties tussen de verschillende belastingsystemen van landen en bijbehorende belastingverdragen.
Daarmee is overigens niet gezegd dat er op puur nationaal niveau niet wordt gewerkt met constructies, want dat gebeurt ook constant. Alleen daar hoor je (logischerwijs) vrij weinig over in de internationale discussies.
Hmm.. dat klinkt inderdaad pittig. Niks ernstigs met je vrouw hoop ik? Succes in elk geval.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
We zitten in de drukste tijd van het jaar met een bezetting van 60%. En mijn vrouw wordt geopereerd. Het wordt even hectisch.
Je voorbeeld is een beetje te kort door de bocht, zeker qua uitwerking. Ik begrijp je rechtvaardigheidsgevoel. Bij mij ontbreekt het een beetje aan dat gevoel in een zakelijke omgeving.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, maar toch gaat het erg tegen mijn rechtvaardigingsgevoel in dat een bedrijf dat nota bene voor het overgrote deel in handen van de staat is naar een ander land gaat om belasting te ontwijken. Dat is toch, hoe legaal en mogelijk het ook is, onttrekken van belastingopbrengst aan het land dat wel jouw bedrijfsvoering mogelijk maakt?
Oneens. Welke mogelijkheden er zijn en in hoeverre dat ethisch is moet je neerleggen in wetgeving. Zie dat als een schoenendoos en de constructie van bedrijven als iets wat je in die schoenendoos doet. Als dat past (lees: er geen wet wordt overtreden) kun je dat bedrijf wat mij betreft niets verwijten. Als je het anders wil (wat ik misschien ook wel vind) moet je de wetgeving aanpassen.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, maar toch gaat het erg tegen mijn rechtvaardigingsgevoel in dat een bedrijf dat nota bene voor het overgrote deel in handen van de staat is naar een ander land gaat om belasting te ontwijken. Dat is toch, hoe legaal en mogelijk het ook is, onttrekken van belastingopbrengst aan het land dat wel jouw bedrijfsvoering mogelijk maakt?
Ik had het nu specifiek over Belgacom, omdat die genoemd werden in jouw link, omdat dat bedrijf door de Belgische staat is opgericht en nog steeds voor meer dan de helft in haar handen is. Uiteraard ligt het met een commerciële multinational anders. Voor mijn gevoel - wederom ongefundeerd - hebben die ook minder verantwoordelijkheid ten opzichte van bepaalde andere bedrijven. En mensen, trouwens.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je voorbeeld is een beetje te kort door de bocht, zeker qua uitwerking. Ik begrijp je rechtvaardigheidsgevoel. Bij mij ontbreekt het een beetje aan dat gevoel in een zakelijke omgeving.
Je belandt zo overigens in een fundamentele discussie over Internationaal Belastingrecht. Welk land maakt jouw bedrijfsvoering mogelijk? Hoe bepaal je dat? Hoe zit dat met Starbucks? Wat is Starbucks? Zijn dat de koffiebonen? Is dat het management? Is dat de naam/merk? Kortom: waar ligt jouw bedrijfsvoering eigenlijk en wie mag daarover belastingheffen?
Dan ga je uit van een nogal formalistisch standpunt dat ethiek vastgelegd is in de wet. Waar an sich absoluut niets mis mee is, maar ik ben het er niet mee eens. Volgens mij staat de vraag of iets moreel verantwoord is los van de vraag of iets juridisch toegestaan is, hoewel die zaken natuurlijk vaak zullen overlappen. Maar dat hoeft niet. Er is wetgeving die onethisch is en er zijn onethische zaken die niet door wetgeving beperkt worden.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:53 schreef Valid het volgende:
[..]
Oneens. Welke mogelijkheden er zijn en in hoeverre dat ethisch is moet je neerleggen in wetgeving. Zie dat als een schoenendoos en de constructie van bedrijven als iets wat je in die schoenendoos doet. Als dat past (lees: er geen wet wordt overtreden) kun je dat bedrijf wat mij betreft niets verwijten. Als je het anders wil (wat ik misschien ook wel vind) moet je de wetgeving aanpassen.
Ach, dat is de retoriek die ik hanteer. Nogmaals, met dit soort dingen ben ik puur zakelijk. Zoals Valid hierboven terecht aangeeft moet de wetgeving maar worden aangepast om het objectief te houden. Want het is nu al duidelijk uit onze korte discussie dat er dus minimaal 2 standpunten zijn: niet rechtvaardig en 'rechtvaardigheid is niet belangrijk'. 1000 mensen, 1000 wensen. Vandaar dat het maar in de wet moet.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:53 schreef Tchock het volgende:
Sowieso wil ik niet aanvoeren dat het probleem enkel bij de bedrijven ligt; wetgeving maakt het mogelijk en is daarmee deels schuldig. Maar de "het kan dus het mag"-retoriek vind ik altijd een beetje simpel.
Deze discussie gaat over het verschil tussen positieve moraal (wat volgens de wet mag, blijkbaar de uitkomst van een democratisch proces) en kritische moraal (dat wat jij vindt dat zou mogen) dat Hart maakt. Die twee stroken blijkbaar niet, wat ik overigens niet gek vindt.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had het nu specifiek over Belgacom, omdat die genoemd werden in jouw link, omdat dat bedrijf door de Belgische staat is opgericht en nog steeds voor meer dan de helft in haar handen is. Uiteraard ligt het met een commerciële multinational anders. Voor mijn gevoel - wederom ongefundeerd - hebben die ook minder verantwoordelijkheid ten opzichte van bepaalde andere bedrijven. En mensen, trouwens.
Sowieso wil ik niet aanvoeren dat het probleem enkel bij de bedrijven ligt; wetgeving maakt het mogelijk en is daarmee deels schuldig. Maar de "het kan dus het mag"-retoriek vind ik altijd een beetje simpel.
Qua praktische uitwerking heb je inderdaad gelijk dat het dan maar in de wet moet, maar hoe kan dat als je afhankelijk bent van fiscale wetgeving van de andere 192 landen ter wereld?quote:Op donderdag 6 november 2014 10:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, dat is de retoriek die ik hanteer. Nogmaals, met dit soort dingen ben ik puur zakelijk. Zoals Valid hierboven terecht aangeeft moet de wetgeving maar worden aangepast om het objectief te houden. Want het is nu al duidelijk uit onze korte discussie dat er dus minimaal 2 standpunten zijn: niet rechtvaardig en 'rechtvaardigheid is niet belangrijk'. 1000 mensen, 1000 wensen. Vandaar dat het maar in de wet moet.
Dank Tchock, je hebt zojuist de essentie bereikt van de discussie over Internationaal Belastingrecht. Niemand weet het, iedereen is afhankelijk van elkaar. Ondertussen roeit iedereen met de riemen die ze hebben.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Qua praktische uitwerking heb je inderdaad gelijk dat het dan maar in de wet moet, maar hoe kan dat als je afhankelijk bent van fiscale wetgeving van de andere 192 landen ter wereld?
Dus we moeten allemaal maar boos blijven doen tot het einde der tijden? Er is geen oplossing.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dank Tchock, je hebt zojuist de essentie bereikt van de discussie over Internationaal Belastingrecht. Niemand weet het, iedereen is afhankelijk van elkaar.
Van niet te onderschatte waarde. Kijk alleen al naar VNO NCW.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:58 schreef Tchock het volgende:
Bovendien vraag ik me af wat de invloed is van multinationals op het (fiscale) wetgevingsproces, zeker als je kijkt hoe ver sommige overheden gaan om bedrijven een luxepositie te geven. Maar dat is een andere discussie.
Nee, mensen zijn constant aan het onderzoeken hoe het anders moet. Niemand heeft nog een oplossing. Moeten we tot die tijd maar apathisch voor ons uit gaan staren en 'wachten'?quote:Op donderdag 6 november 2014 10:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus we moeten allemaal maar boos blijven doen tot het einde der tijden? Er is geen oplossing.
Nou ja, op zich hoort dat wel echt bij de discussie. Het zou kunnen dat het democratische proces niet goed werkt. Dan moet je je vervolgens daar op richten. Hoe dan ook vind ik niet dat je bedrijven (en bestuurders die in het belang van de vennootschap dienen te handelen) het kwalijk kunt nemen dat ze de mogelijkheden gebruiken die ze krijgen. Ik ga ook over de grens tanken als ik in de buurt ben.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:58 schreef Tchock het volgende:
Bovendien vraag ik me af wat de invloed is van multinationals op het (fiscale) wetgevingsproces, zeker als je kijkt hoe ver sommige overheden gaan om bedrijven een luxepositie te geven. Maar dat is een andere discussie.
Maar wederom vind ik dat een beetje simpel. Zeker als je miljardenbedrijven vergelijkt met je eigen uitgaven. Ik geef wel eens een euro aan een zwerver ook al heb ik daar geen enkele plicht toe, is dat dan een argument waarom Shell meer belasting zou moeten betalen?quote:Op donderdag 6 november 2014 10:59 schreef Valid het volgende:
[..]
Nou ja, op zich hoort dat wel echt bij de discussie. Het zou kunnen dat het democratische proces niet goed werkt. Dan moet je je vervolgens daar op richten. Hoe dan ook vind ik niet dat je bedrijven (en bestuurders die in het belang van de vennootschap dienen te handelen) het kwalijk kunt nemen dat ze de mogelijkheden gebruiken die ze krijgen. Ik ga ook over de grens tanken als ik in de buurt ben.
Ik geloof dat Shell ook wel meer dan EUR 1 in liefdadigheid pompt.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar wederom vind ik dat een beetje simpel. Zeker als je miljardenbedrijven vergelijkt met je eigen uitgaven. Ik geef wel eens een euro aan een zwerver ook al heb ik daar geen enkele plicht toe, is dat dan een argument waarom Shell meer belasting zou moeten betalen?
Ik denk dat dat gecorrigeerd naar relatieve uitgaven wel meevalt.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik geloof dat Shell ook wel meer dan EUR 1 in liefdadigheid pompt.
Zeker niet. Natuurlijk kun je het mooi vinden dat Shell meer (wellicht niet in de zin van belasting betalen, maar duurzame niet-rendabele projecten etc.) doet in het kader van CSR, maar ze onethisch noemen als ze dat niet doen wat mij betreft niet. Althans, ze zo noemen mag natuurlijk altijd. Prima dat dan niet het bedrijf van je voorkeur is en je ergens anders gaat tanken, maar ze doen wat mij betreft niks verkeerd. Net als dat ik mag beslissen geen geld aan zwervers te geven.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar wederom vind ik dat een beetje simpel. Zeker als je miljardenbedrijven vergelijkt met je eigen uitgaven. Ik geef wel eens een euro aan een zwerver ook al heb ik daar geen enkele plicht toe, is dat dan een argument waarom Shell meer belasting zou moeten betalen?
Ik vond het niet gepast om deze discussie met het dweilorkest, dat mijn humor vaak weerspiegelt, te komen overstemmen.quote:
Kom er bij in de kring. Vertel eens over je dag.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik vond het niet gepast om deze discussie met het dweilorkest, dat mijn humor vaak weerspiegelt, te komen overstemmen.
Wellicht dat ik later inhaak als het weer over de trivialere zaken des levens gaat.
Het is geen vrolijk verhaal. Klagende Duitsers vooral.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kom er bij in de kring. Vertel eens over je dag.
Scheisse.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het is geen vrolijk verhaal. Klagende Duitsers vooral.
Op WhatsApp komen is wat anders dan het berichtje daadwerkelijk lezen.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:24 schreef Valid het volgende:
Die ophef om die blauwe vinkjes in WA snap ik niet helemaal. Je kon toch al zien dat een bericht was ontvangen en ook wanneer iemand voor het laatst online was geweest (en het bericht dus gezien zal hebben)? Verschijnen die blauwe vinkjes echt alleen als iemand jouw gesprek opent en dus niet zodra iemand online komt?
Ah, dr zit een eyetrack functie in.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Op WhatsApp komen is wat anders dan het berichtje daadwerkelijk lezen.
Die blauwe vinkjes komen als iemand het echt leest.
Oplossing: lees de binnengekomen berichtjes gewoon in je notificatiescherm. Hoef je menig app niet meer voor te openen > geen blauwe vinkjes, toch je berichtjes kunnen checken.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:29 schreef Valid het volgende:
Die blauwe vinkjes krijgen andere mensen dus ook te zien als je hebt ingesteld dat je laatste onlinemoment niet getoond wordt. Dat is minder.
maar als het berichtje te lang is, dan krijg je '...' te zien.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:34 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Oplossing: lees de binnengekomen berichtjes gewoon in je notificatiescherm. Hoef je menig app niet meer voor te openen > geen blauwe vinkjes, toch je berichtjes kunnen checken.
Flikker je WiFi/3G verbinding uit, open whatsapp zodat je het hele bericht kunt lezen. Zodra ze in je notificatiescherm verschijnen haalt Whatsapp al je nieuwe berichten al binnen. Kun je ze offline met gerust hart lezen en vooral niet reagerenquote:Op donderdag 6 november 2014 13:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
maar als het berichtje te lang is, dan krijg je '...' te zien.
Nooit geweten dat dat kon.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Flikker je WiFi/3G verbinding uit, open whatsapp zodat je het hele bericht kunt lezen. Zodra ze in je notificatiescherm verschijnen haalt Whatsapp al je nieuwe berichten al binnen. Kun je ze offline met gerust hart lezen en vooral niet reageren
Juist niet, extreem nare functie is dat. Irriteert me mateloos als ik dat niet bij iemand kan zien.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:29 schreef Valid het volgende:
Die blauwe vinkjes krijgen andere mensen dus ook te zien als je hebt ingesteld dat je laatste onlinemoment niet getoond wordt. Dat is minder.
Speld heldquote:De publiciteitsgeile smaadmagneet Theo Hiddema, die met zijn gluiperige snorretje een goede naam heeft opgebouwd als kleinzielige, nare, ijdele en incapabele advocaat, is niet louche. Dat is vast komen te staan na een uitspraak van de rechter in Maastricht. Wij hechten er daarom aan om te bevestigen dat wij het ongure en onbetrouwbare maffiamaatje absoluut niet als louche beschouwen.
De stelling dat Hiddema louche is, is daarom even absurd als de bewering dat de prijs voor het slagen van zijn biografie onze vrijheid van meningsuiting is.
Noot van de redactie:
Naar zijn aard zal dit artikel niet lang worden bestudeerd door een gemiddelde lezer. Wij verwachten dan ook niet dat een lezer zich uitgebreid gaat verdiepen in de (mogelijk) diepere betekenis ervan.
Dat is dan jouw probleem. Wat wil je met die info? Ik wil niet op een dergelijke manier gecontroleerd kunnen worden. Net als dat je ook geen leesbevestiging krijgt als ik je mailtje open.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:39 schreef Accursius het volgende:
[..]
Juist niet, extreem nare functie is dat. Irriteert me mateloos als ik dat niet bij iemand kan zien.
quote:Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het is geen vrolijk verhaal. Klagende Duitsers vooral.
quote:
WhatsApp introduceert een rood vinkje om aan te duiden dat de twee blauwe vinkjes die laten zien dat een bericht is gelezen bekeken zijn door de verzender. Op die manier weet je als ontvanger zeker dat de verzender weet dat jij zijn bericht wel hebt gelezen, maar nog niet de moeite hebt genomen om te antwoorden.
Om gebruikers in staat te stellen het overzicht te bewaren, komt WhatsApp ook met drie roze vinkjes. De roze vinkjes geven aan dat het rode vinkje dat laat zien dat de blauwe vinkjes bekeken zijn, nog niet bekeken is. In dat geval ontvangen zowel verzender als ontvanger een sms.
Dan weet ik of ik snel antwoord kan verwachten en/of ik misschien beter kan bellen.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:42 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat is dan jouw probleem. Wat wil je met die info?
Je weet dat leesbevestigingen altijd zijn in te schakelen in mailprogramma's en dat je daar als ontvanger niets van merkt?quote:Op donderdag 6 november 2014 13:42 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat is dan jouw probleem. Wat wil je met die info? Ik wil niet op een dergelijke manier gecontroleerd kunnen worden. Net als dat je ook geen leesbevestiging krijgt als ik je mailtje open.
Precies, mensen verwachten snel antwoord als je online bent geweest en het stelt dus te leur als dat niet zo is. Die verwachting is wat mij betreft het probleem. Als je per se snel antwoord wil moet je bellen.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:44 schreef Accursius het volgende:
[..]
Dan weet ik of ik snel antwoord kan verwachten en/of ik misschien beter kan bellen.
Heerlijk helder hamsteruuuuuuuuuuuuuhquote:Op donderdag 6 november 2014 13:47 schreef Etsu het volgende:
Ah kijk, Heineken in aanbieding, straks met twee maximaal aantal kratjes kopen
Nee, maar nu wel.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je weet dat leesbevestigingen altijd zijn in te schakelen in mailprogramma's en dat je daar als ontvanger niets van merkt?
Goed zo. Verder snap ik je punt wel, maar dat is nou eenmaal iets wat met media als Whatsapp mee komt. Als je niet wil dat mensen zien dat jij niet op hun berichten reageert moet je gewoon gaan SMS'en. Althans, ik zou het van mezelf nogal hypocriet vinden om te gaan klagen terwijl ik wel onlinestatussen en vinkjes gebruik om te kijken of anderen berichten lezen en ontvangen.quote:
Dat laatste doe ik dus ook niet. Als je uitschakelt dat andere mensen het niet meer van jou zien, zie je het zelf ook bij niemand meer. Heerlijk.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed zo. Verder snap ik je punt wel, maar dat is nou eenmaal iets wat met media als Whatsapp mee komt. Als je niet wil dat mensen zien dat jij niet op hun berichten reageert moet je gewoon gaan SMS'en. Althans, ik zou het van mezelf nogal hypocriet vinden om te gaan klagen terwijl ik wel onlinestatussen en vinkjes gebruik om te kijken of anderen berichten lezen en ontvangen.
In dat geval is je klacht terecht.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:51 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat laatste doe ik dus ook niet. Als je uitschakelt dat andere mensen het niet meer van jou zien, zie je het zelf ook bij niemand meer. Heerlijk.
En jij weet dat als de ontvangende mailserver daar niet aan meedoet dat dat inschakelen geen zin heeft? (afhankelijk van de gekozen techniek; dat dan weer wel)quote:Op donderdag 6 november 2014 13:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je weet dat leesbevestigingen altijd zijn in te schakelen in mailprogramma's en dat je daar als ontvanger niets van merkt?
Oh nee, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En jij weet dat als de ontvangende mailserver daar niet aan meedoet dat dat inschakelen geen zin heeft? (afhankelijk van de gekozen techniek; dat dan weer wel)
Dat betekent niet automatisch dat je het snapt.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gisteravond had ik een tentamen erover remember
Dat is dus precies het punt. Eerst kon je alle zichtbaarheid uitschakelen (waardoor je zelf ook niets meer over anderen zag), maar deze blauwe vinkjes vallen dus niet onder die uitschakeling. Ik had verwacht dat je die blauwe vinkjes kon uitschakelen (en dat je ze dan zelf ook bij niemand meer zag).quote:Op donderdag 6 november 2014 13:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
In dat geval is je klacht terecht.
Ik neem aan, gezien het aantal klachten over privacy, dat dat in een update wel wordt rechtgezet.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:55 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat is dus precies het punt. Eerst kon je alle zichtbaarheid uitschakelen (waardoor je zelf ook niets meer over anderen zag), maar deze blauwe vinkjes vallen dus niet onder die uitschakeling. Ik had verwacht dat je die blauwe vinkjes kon uitschakelen (en dat je ze dan zelf ook bij niemand meer zag).
In grote lijnen klopt je verhaal wel hoor. Zeker zolang je binnen hetzelfde mailsysteem blijft. Maar op het moment dat je tussen mailsystemen aan de slag gaat kun je het request wel meesturen (zoek eens op DSN Delivery Status Notification) maar als de ontvangende mailserver het niet ondersteunt of aan heeft staan, gebeurt daar niets mee. Er zijn wel andere manieren zoals HTML code in je mail verstoppen (dat was een aantal jaar geleden aan de orde) maar goed: you get the point.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh nee, dat wist ik niet.Niet dat ik die functie ooit gebruik, voor zover ik al mail.
quote:Op donderdag 6 november 2014 14:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Huh maar hoe speel je dan Angry Birds in de trein
Geen iPhone 5S nemen.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]![]()
Ik ben nog steeds aan het kijken. Ik twijfel tussen de Google Nexus 5, de Moto X of de Honor 6.
Dan zou ik vooral niet naar het gezeur van Etsu luisteren en de Nexus kiezen. Beste kwaliteit van de drie voor het geld volgens mij.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]![]()
Ik ben nog steeds aan het kijken. Ik twijfel tussen de Google Nexus 5, de Moto X of de Honor 6.
6 is veel te groot. Ga ik nooit nemen. Denk ik.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met een verouderde iPhone rondlopenPaupertje.
In be4, eerder in afterquote:Op donderdag 6 november 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan zou ik vooral niet naar het gezeur van Etsu luisteren en de Nexus kiezen. Beste kwaliteit van de drie voor het geld volgens mij.
quote:
quote:
Een mogelijkheid die ik eventueel zou kunnen overwegen is om de Nexus 6 te halen. Alleen weet ik niet wat de uiteindelijke prijs gaat worden. Ik las ¤550, maar ik weet het niet zeker.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan zou ik vooral niet naar het gezeur van Etsu luisteren en de Nexus kiezen. Beste kwaliteit van de drie voor het geld volgens mij.
Buhquote:Op donderdag 6 november 2014 14:14 schreef Blistering het volgende:
Wajoo, ik ga ook eens naar een les. Net 1 min onder de Domtoren door, is er iemand vanaf gesprongenVrouw morsdood, wit laken etc. Bah bah.
Jahoor, prima verder. Maar wel triest allemaal.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
BuhSneu. Gaat het met jou wel goed?
Wauw.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:14 schreef Blistering het volgende:
Wajoo, ik ga ook eens naar een les. Net 1 min onder de Domtoren door, is er iemand vanaf gesprongenVrouw morsdood, wit laken etc. Bah bah.
Ja, ik las het volgens mij net. Treurig.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:14 schreef Blistering het volgende:
en een beetje mailprogramma geeft weer de optie om zo'n melding niet te laten uitgaan.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
De Nexus 6 is wel echt gigantisch groot. Houd er rekening mee.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
[..]
Een mogelijkheid die ik eventueel zou kunnen overwegen is om de Nexus 6 te halen. Alleen weet ik niet wat de uiteindelijke prijs gaat worden. Ik las ¤550, maar ik weet het niet zeker.
Goed dat je mij daar aan herinnert. Ik kan nogal een kluns zijn.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
De Nexus 6 is wel echt gigantisch groot. Houd er rekening mee.
Ik heb dus sinds een half jaar of zo een HTC One M8 en die vind ik al pittig groot met 5 inch. De Nexus 6 heeft een 6 inch-scherm (=15 centimeter).quote:Op donderdag 6 november 2014 14:17 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Goed dat je mij daar aan herinnert. Ik kan nogal een kluns zijn.
Die is 4,7 inch geloof ik. Iets kleiner dan de One en dus véél kleiner dan de Nexus 6.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:25 schreef Maharbal het volgende:
Die iPhone 6 is eigenlijk al idioot groot.
Verstoort de lijnen van m'n pakken
Oude blackberry?quote:Op donderdag 6 november 2014 14:26 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik heb relatief grote handen gezien mijn lichaamsbouw, maar ik ben nogal een kluns. Een iets kleiner toestel zou beter zijn denk ik voor mezelf.
Wees blij dat het niet ala Amelie is gegaanquote:Op donderdag 6 november 2014 14:14 schreef Blistering het volgende:
http://www.phonebunch.com(...)a_moto_x_gen_2-1705/quote:Op donderdag 6 november 2014 14:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]![]()
OnePlusOne had toch crappy 4G volgens die Tweakersreview?quote:Op donderdag 6 november 2014 14:27 schreef Joosie200 het volgende:
Honor 6 want 3GB, 3000mAh accu, kan je tenminste fatsoenlijk de dag doorkomen. Nexus 5 want als eerste Google Lollipop/Android 5.0, Moto X als je voorkeur bij Amoled ligt. Ik zou de moeite besparen en een OnePlus One nemen. 3GB ram, Snapdragon 801, CyanogenMod is bazen custom rom
En met de OnePlus One komt het voorrecht om je als een elitaire zak te gedragen. Ook altijd bonus.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:27 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wees blij dat het niet ala Amelie is gegaan
[..]
http://www.phonebunch.com(...)a_moto_x_gen_2-1705/
Honor 6 want 3GB, 3000mAh accu, kan je tenminste fatsoenlijk de dag doorkomen. Nexus 5 want als eerste Google Lollipop/Android 5.0, Moto X als je voorkeur bij Amoled ligt. Ik zou de moeite besparen en een OnePlus One nemen. 3GB ram, Snapdragon 801, CyanogenMod is bazen custom rom
Hangt er vanaf op welk netwerk je zit? Indien KPN/Vodafone: jup, indien T-Mobile: nopequote:Op donderdag 6 november 2014 14:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
OnePlusOne had toch crappy 4G volgens die Tweakersreview?
Dat begrijp ik. Maar ik zeg ook nergens dat ik de Nexus in m'n pak wil stoppen. Ik zeg dat de 6 al groot genoeg is.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die is 4,7 inch geloof ik. Iets kleiner dan de One en dus véél kleiner dan de Nexus 6.
Of niet omdat ze dan 17% lekker kunnen sarren door ze een loeizwaar tentamen te laten makenquote:Op donderdag 6 november 2014 14:29 schreef Ties02 het volgende:
83% geslaagd voor verbintenissen met een 6,5 gemiddeld
Dat moet te doen zijn in de tweede kans
quote:Op donderdag 6 november 2014 14:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Of niet omdat ze dan 17% lekker kunnen sarren door ze een loeizwaar tentamen te laten maken
Ik bedoelde het eigenlijk meer als uitleg naar Ike dan echt een reactie op jouw post.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar ik zeg ook nergens dat ik de Nexus in m'n pak wil stoppen. Ik zeg dat de 6 al groot genoeg is.
Dan geen OnePlusOne voor ome Ike.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:29 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf op welk netwerk je zit? Indien KPN/Vodafone: jup, indien T-Mobile: nope
"De herkansing moet wel moeilijker worden anders is het slagingspercentage te hoog en krijgen we vragen van de onderwijscommissie"quote:Op donderdag 6 november 2014 14:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Of niet omdat ze dan 17% lekker kunnen sarren door ze een loeizwaar tentamen te laten maken
Ik kan de Nexus 5 van harte aanraden.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]![]()
Koop dan een Nexus 5, prima ding, alleen akelig slechte camera als min volgens Tweakers. Maarja, echte camera's ala dSLR/CSC > dat geprul wat in smartphones zitquote:Op donderdag 6 november 2014 14:31 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dan geen OnePlusOne voor ome Ike.
Ik heb het weleens anders meegemaakt, zelf met moeite eerste kans binnen getikt, leeuwendeel niet > tweede kans veule malen makkelijker want ja, anders heb je zoveel recidivistenquote:
Lijkt me niet de bedoeling dat ze 100% als slagingspercentage willen hebben, dus zou niet te vroeg juichen.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:29 schreef Ties02 het volgende:
83% geslaagd voor verbintenissen met een 6,5 gemiddeld
Dat moet te doen zijn in de tweede kans
Iets makkelijker, veul makkelijker als je Pitlo met veel plezier doornamquote:Op donderdag 6 november 2014 14:45 schreef Etsu het volgende:
Ties/Joosie, is registergoederenrecht net zo pittig als erfrecht of moeilijker/makkelijker?
Pitlo nooit gelezen.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:47 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Iets makkelijker, veul makkelijker als je Pitlo met veel plezier doornamVond het gelijk aan RVR qua moeilijkheid
En wat is de toegevoegde waarde van dat feit?quote:Op donderdag 6 november 2014 14:48 schreef Tchock het volgende:
Ik snap eindelijk waarom btw btw heet.
Dit dusquote:Op donderdag 6 november 2014 14:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En wat is de toegevoegde waarde van dat feit?
Minimaal 15%.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Pitlo nog nooit gelezen, gij heiligschennispleger!quote:Op donderdag 6 november 2014 14:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Pitlo nooit gelezen.Ook niet voor BR2.
![]()
Heeft wel meer colleges dan erfrecht.7x6 uur, erf was 5x6 uur.
Vorig jaar was het een vak van 14 weken, 1 college per week. Maar nu is het natuurlijk gefuseerd met publiekrecht onroerend goed, dus meer colleges.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Pitlo nog nooit gelezen, gij heiligschennispleger!Aantal colleges is niet echt maatgevend, bij RGR lopen ze nog weleens uit, dus dan heb je meer momenten nodig om de boel op tijd af te krijgen
Kan het nog mooier, RGR met POG fuserenquote:Op donderdag 6 november 2014 15:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vorig jaar was het een vak van 14 weken, 1 college per week. Maar nu is het natuurlijk gefuseerd met publiekrecht onroerend goed, dus meer colleges.
quote:Op donderdag 6 november 2014 15:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Kan het nog mooier, RGR met POG fuseren
Mwah.. ze gooien publiek en privaat bij elkaar want ze hebben een gemene deler: onroerend goed. Leuk en aardig, maar alles maar in elkaar proppen zodat het in het nieuwe systeem past vind ik echt idioot.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:05 schreef Etsu het volgende:
[..]![]()
Zijn het geen verwanten van elkaar dan?
+1quote:Op donderdag 6 november 2014 15:06 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mwah.. ze gooien publiek en privaat bij elkaar want ze hebben een gemene deler: onroerend goed. Leuk en aardig, maar alles maar in elkaar proppen zodat het in het nieuwe systeem past vind ik echt idioot.
Krijg je dat echt standaard als je naar zo'n evaluatiegesprek gaat?quote:Op donderdag 6 november 2014 15:14 schreef Etsu het volgende:
Binnenkort weer een boekenbon scoren voor een beetje kritiek uiten over Belastingrecht 1.
Hoe hoog is die boekenbon? Ik kreeg ook een e-mail om eraan mee te doen met rechtsgeschiedenis.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:14 schreef Etsu het volgende:
Binnenkort weer een boekenbon scoren voor een beetje kritiek uiten over Belastingrecht 1.
quote:Op donderdag 6 november 2014 15:15 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Krijg je dat echt standaard als je naar zo'n evaluatiegesprek gaat?Moet ik mij maar eens aanmelden voor bestuurs 2
Jep. 10 euro. Altijd handig. Heb nog eentje hier ergens van paar maanden terug voor notariswet.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:16 schreef Accursius het volgende:
[..]
Hoe hoog is die boekenbon? Ik kreeg ook een e-mail om eraan mee te doen met rechtsgeschiedenis.
Klopt.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:17 schreef Joosie200 het volgende:
Als het per evaluatiegesprek goed is voor 10 euro boekenbon, man dan had ik vanaf het eerste jaar mij toch flink wat boeken gratis kunnen aanschaffen
Er staat gewoon letterlijk onderaan dat je bij deelname een boekenbon twv 10 euro krijgt...quote:Op donderdag 6 november 2014 15:19 schreef Joosie200 het volgende:
Ik heb die mailtjes over evaluatiegesprekken altijd ongelezen weggemieterd, vond het maar spam
Ongelezen gast, dat wil zeggen ik weet niet wat er in een emailtje staat. Gooi dan erin als onderwerp: geef je op voor evaluatie voor [insert vak] en ontvang 10 euro boekenbon!!eins111!quote:Op donderdag 6 november 2014 15:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
Er staat gewoon letterlijk onderaan dat je bij deelname een boekenbon twv 10 euro krijgt...
quote:Op donderdag 6 november 2014 14:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Er zijn grenzen.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:22 schreef Joosie200 het volgende:
Als je emailtjes verstuurt onder het mom 'Evaluatiegesprek Bestuursrecht 2' denk ik aan een saai gesprek waarvoor je tijd moet opofferen en geen zak voor terug krijgt. Doe 'Evaluatiegesprek Bestuursrecht 2 in ruil voor een boekenbon' en ik weet genoegToch mooi op kosten van de uni mijn boekenkast aanvullen
![]()
Is dit echt het niveau van de tentamenstof op de EUR of snap je gewoon het eerste hoofdstuk van je boek niet?quote:Op donderdag 6 november 2014 15:28 schreef mapima het volgende:
Morgen tentamen privaatrecht killen
Iemand die me kan uitleggen hoe dat zit met de gelaagde structuur van het BW en hoe je dat moet uitwerken bij open vragen?
Ons is alleen uitgelegd dat je eerst in BW3 moet kijken en dan steeds verder en dn pas in BW6quote:Op donderdag 6 november 2014 15:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is dit echt het niveau van de tentamenstof op de EUR of snap je gewoon het eerste hoofdstuk van je boek niet?
Zucht.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:35 schreef mapima het volgende:
[..]
Ons is alleen uitgelegd dat je eerst in BW3 moet kijken en dan steeds verder en dn pas in BW6
Nou, dat is dus de gelaagde structuur.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:35 schreef mapima het volgende:
[..]
Ons is alleen uitgelegd dat je eerst in BW3 moet kijken en dan steeds verder en dn pas in BW6
jezusquote:Op donderdag 6 november 2014 15:48 schreef mapima het volgende:
Wat is een causaal stelsel?
Wat is een abstract stelsel?
Wat zijn de verschillen?
Donder eens op met je huiswerkvragen, ondankbaar mens.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:48 schreef mapima het volgende:
Wat zijn de verschillen?
quote:Op donderdag 6 november 2014 15:48 schreef mapima het volgende:
Wat zijn de verschillen?
Google is je vriendquote:
Want een huisgenote is normaliter een manquote:Op donderdag 6 november 2014 15:51 schreef Etsu het volgende:
Vanavond een meidenparty, er komen dan 2 vriendinnen uit Utrecht + huisgenote die een vrouw is + een homo.
nee, want als novietenhoeder moet je dit kunnen handelen, tiesNULTWEEquote:Op donderdag 6 november 2014 15:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Snap je nu waarom ik geen antwoord gaf? Dit is gewoon sanasoufi
quote:Op donderdag 6 november 2014 15:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
nee, want als novietenhoeder moet je dit kunnen handelen, tiesNULTWEE
als je t niet aankan, moet je maar eens nadenken wat je met je functie wilt
misschien is ze wel hermadrofietquote:Op donderdag 6 november 2014 15:51 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Want een huisgenote is normaliter een man
Ah gierige student dus, leen dan alle boeken uit de Ubquote:Op donderdag 6 november 2014 15:53 schreef mapima het volgende:
Ik weet niet hoor maar de enige boeken die ik heb zijn wettenbundels
iseewhatyoudidthere.jpegquote:Op donderdag 6 november 2014 15:54 schreef Tchock het volgende:
Ik vind mensen die moeilijke woorden gebruiken die ze eigenlijk niet kennen altijd zó amobinabel.
Amobinabel wat?quote:Op donderdag 6 november 2014 15:54 schreef Tchock het volgende:
Ik vind mensen die moeilijke woorden gebruiken die ze eigenlijk niet kennen altijd zó amobinabel.
Het is gewoon iemand met een penis en een vigana.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:54 schreef Tchock het volgende:
Een whutquote:Op donderdag 6 november 2014 15:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het is gewoon iemand met een penis en een vigana.
Als je ze op elkaar legt, snap je gelijk de gelaagde structuur.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:53 schreef mapima het volgende:
Spot onquote:Op donderdag 6 november 2014 16:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Als je ze op elkaar legt, snap je gelijk de gelaagde structuur.
quote:Op donderdag 6 november 2014 16:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Als je ze op elkaar legt, snap je gelijk de gelaagde structuur.
Geen idee. Vast dat laatste.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Maar serieus weer. Ets, wat gaan jullie doen? Spelletjes? Snoeihard zuipen?
Joh.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:10 schreef Tchock het volgende:
Feitje van de dag: er is een EU-databank die "VIES" heet.
De hele EU is vies. Begint steeds meer op de Sovjet-unie te lijkenquote:Op donderdag 6 november 2014 16:10 schreef Tchock het volgende:
Feitje van de dag: er is een EU-databank die "VIES" heet.
Nerdquote:Op donderdag 6 november 2014 15:53 schreef mapima het volgende:
Dafuqquote:Een medewerker heeft in het ziekenhuis in Zwolle briefjes opgehangen met waarschuwingen voor ebola om te verhullen dat hij stiekem patat frituurde bij de operatiekamers. De bewuste medewerker is geschorst.
Dat bevestigt de Isala kliniek donderdag.
Drie andere betrokken medewerkers kregen een aantekening in hun personeelsdossier na een indringend gesprek.
Volgens het ziekenhuis werd in het complex waar de operatiekamers zich bevinden, door de medewerker tegen de regels in patat gefrituurd. Om de geur te verhullen, werden briefjes opgehangen met daarop de waarschuwing 'pas op, ebola'.
Als mensen dat moeten zeggen ben je echt niet grappig. Geeft niets. Fijne avond!quote:Op donderdag 6 november 2014 16:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee hoor spot, je bent wel grappig.
Oke. Dan niet, ouwe zak.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Als mensen dat moeten zeggen ben je echt niet grappig. Geeft niets. Fijne avond!
Dat je nog antwoordtquote:Op donderdag 6 november 2014 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zucht.
De gelaagde structuur wil zeggen dat het BW is gesorteerd van algemeen naar steeds specifieker, waarbij bepalingen uit eerdere boeken vaak doorwerken op die daarna. Zo is bijvoorbeeld recht van vervoersovereenkomsten geregeld in boek 8, maar daar heb je ook verbintenissenrecht uit boek 6, goederenrecht uit boek 5 en vermogensrecht uit boek 3 voor nodig.
Wat is Powned toch ook verschrikkelijk debiel en voorspelbaar.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:10 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat je nog antwoordt![]()
Wel lief van je verder
edit:
http://www.powned.tv/nieu(...)ntamen_antwoord.html
![]()
![]()
quote:Eigenlijk is het al een gigantische faal om goederenrecht tegelijk met het tentamen faillissementsrecht te willen geven. 2 Totaal verschillende rechtsgebieden, het een boek 3 en boek 5, het ander de faillissementswet en klein stukje boek 3 (Pauliana).
Kan nooit erg diepgaand zijn geweest... Faal!!!
Nice_Wheels | 06-11-14 | 15:19 | niet ok!
Onze reporter is live ter plaatse, over naar Y-realquote:Op donderdag 6 november 2014 17:10 schreef Blistering het volgende:
[..]
edit:
http://www.powned.tv/nieu(...)ntamen_antwoord.html
![]()
![]()
Faalhazen die dan niet gewoon hun bek dicht houdenquote:Op donderdag 6 november 2014 17:15 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Onze reporter is live ter plaatse, over naar Y-real![]()
Altijd van die studiekutjes die gelijk iets gaan melden als het niet in de haak isquote:Op donderdag 6 november 2014 17:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Faalhazen die dan niet gewoon hun bek dicht houden
quote:Op donderdag 6 november 2014 17:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Faalhazen die dan niet gewoon hun bek dicht houden
Daar is maar 1 oplossing voor: nekschot. Dat zal ze lerenquote:Op donderdag 6 november 2014 17:18 schreef Blistering het volgende:
[..]
Altijd van die studiekutjes die gelijk iets gaan melden als het niet in de haak is
Geen smoking?quote:
Lijkt mij meer passend bij een cocktaildress voor wie je meeneemt. Ik heb zelf een el-cheapo smoking maar dat ding hangt meer in de kast dan ie ingezet wordt. Geeft op avondfeesten meer cachet dan je pak meesjouwen, maar als zulke avondfeesten weinig voorkomen kan je beter je pak en hemd finetunen voor een feestelijke stemming dan een losse smoking op de kop tikken.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:01 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Geen smoking?
Ik probeer mezelf stiekem te overtuigen dat de aanschaf daarvan een diepte-investering is
Kerstdiner van kantoorquote:Op donderdag 6 november 2014 20:07 schreef eriksd het volgende:
Wat voor gelegenheid is het? Studenten? Dan een pak. Als er nog een heel gebeuren aan vastzit neem je een smoking, al dan niet met das. Heb je de tussenweg.
Dat zou je bij mijn sectie nog verbazen..quote:Op donderdag 6 november 2014 20:09 schreef eriksd het volgende:
Tsja, big4 he. Doorgaans niet de meest scherp geklede figuren. Waarom vraag je niet even wat men vorig jaar aanhad?
Die dingen moet je op tijd plannen. Moet me eigenlijk voor de 12de opgeven eventueel + 1. Dat wordt nog een hele opgave.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Kerst valt steeds vroeger.
Jaquote:Op donderdag 6 november 2014 20:12 schreef eriksd het volgende:
Heb je nou al een knoop doorgehakt over een extra stage?
In principe is dat een smoking ja, alleen wordt dat in Nederland sporadisch nog gedragen.quote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef Mshauri het volgende:
Wat trek aan met dresscode 'cocktail'
Het is mij net wat te gewoontjes. Dat draag ik namelijk al op kantoor (behalve die effen das)quote:Op donderdag 6 november 2014 21:46 schreef Accursius het volgende:
[..]
In principe is dat een smoking ja, alleen wordt dat in Nederland sporadisch nog gedragen.
Ik zou gewoon donkerblauw pak dragen, zwarte oxfords, wit shirt en een effen donkere das.
Saai en kan niet fout gaan.
Dan wit shirt met verborgen knopenlijst, dubbele manchet en een zwarte strik.quote:Op donderdag 6 november 2014 22:14 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Het is mij net wat te gewoontjes. Dat draag ik namelijk al op kantoor (behalve die effen das)
Nice, welk vak?quote:Op donderdag 6 november 2014 22:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zo, eerste tentamen gehad van nieuwe master, ging best goed.
Mooie tussenweg inderdaad. Even kijken waar ik een mooie zelfstrikkert kan kopenquote:Op donderdag 6 november 2014 22:24 schreef Accursius het volgende:
[..]
Dan wit shirt met verborgen knopenlijst, dubbele manchet en een zwarte strik.
The English Hatter natuurlijkquote:Op donderdag 6 november 2014 22:30 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Mooie tussenweg inderdaad. Even kijken waar ik een mooie zelfstrikkert kan kopen
Zzzzzquote:Op donderdag 6 november 2014 22:39 schreef Accursius het volgende:
[..]
The English Hatter natuurlijkbazenwinkel
[ afbeelding ]
Achja, beter dit dan standaard uitschakeling voor iedereen.quote:Op donderdag 6 november 2014 23:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Als Feyenoorder ben ik de laatste jaren Europees gezien niet veel meer verwend.
HMH was ik ook jaquote:Op vrijdag 7 november 2014 00:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Have fun, heb hem al eerder zien optreden in de HMH. Blijft steengoed
Bedankt voor de tip, nog lekkerderquote:Op woensdag 5 november 2014 17:35 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit maar dan yoghurt ipv koude melk. Ik vind het spul in warme melk niet te eten![]()
Dat bedrag is gebaseerd op "omdat het kan". Als ik na het halen van mijn bachelor notarieel ook nog aan recht en ict wil beginnen zegt de universiteit 'prima, maar we vragen van studenten alleen het wettelijk collegegeld als je nog geen bachelor hebt gehaald' en dus mogen ze van de minister OCW ¤10.700 plots vragenquote:Op vrijdag 7 november 2014 01:53 schreef Kazenbazen het volgende:
Het instellingstarief..¤6500 voor een jaar studeren.
Waar is dit bedrag op gebaseerd? Dezelfde studenten die van het VWO komen betalen het normale collegegeld en ik moet als HBO'er het viervoudige neertellen.
Qua kosten is niet heel erg, maar als evt. toekomstige student vind ik dit echt een van de rare regels m.b.t. het studeren op een Universiteit
Ik niet. Zitten al genoeg mensen op het wo. Drempeltje voor hbo'ers kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 7 november 2014 01:53 schreef Kazenbazen het volgende:
Het instellingstarief..¤6500 voor een jaar studeren.
Waar is dit bedrag op gebaseerd? Dezelfde studenten die van het VWO komen betalen het normale collegegeld en ik moet als HBO'er het viervoudige neertellen.
Qua kosten is niet heel erg, maar als evt. toekomstige student vind ik dit echt een van de rare regels m.b.t. het studeren op een Universiteit
Lekker voor ze!quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:11 schreef Etsu het volgende:
Gehoord dat burgerlijk3 tentamen pure aids was. Blij dat ik niet ben gegaan
Jij zeker blij dat je een HIV-zaak II in Grunn maar mooi hebt vermedenquote:Op vrijdag 7 november 2014 11:11 schreef Etsu het volgende:
Gehoord dat burgerlijk3 tentamen pure aids was. Blij dat ik niet ben gegaan
okeuhquote:Op vrijdag 7 november 2014 11:46 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Jij zeker blij dat je een HIV-zaak II in Grunn maar mooi hebt vermeden
Dan hebben we het foute grappen uur ook weer gehadquote:
Treurig.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:27 schreef Monnet het volgende:
http://www.nos.nl/artikel/718849
Nederland.
Burgerlijk 3 op de RUG nietquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:32 schreef mapima het volgende:
Tentamen privaatrecht jaar 1 op de EUR
Is privaatrecht in het algemeen makkelijk of wat is dit
Als het tentamen het niveau van jouw vragen had dan was het geen bijster hoog niveau nee.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:32 schreef mapima het volgende:
Tentamen privaatrecht jaar 1 op de EUR
Is privaatrecht in het algemeen makkelijk of wat is dit
er zat ook totaal geen structuur in de colleges van oldenhuisquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:34 schreef Paxcon het volgende:
Achja boeien, ook geen flikker gedaan tijdens de collegeweken
gevalletje 6:101 dus als het misgaat
Nee, vond het ook maar een grote chaosquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
er zat ook totaal geen structuur in de colleges van oldenhuis
inb4 tiesquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee, vond het ook maar een grote chaos
de meester zei tijdens college dat het slagingspercentage van dit tentamen standaard 40% isquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:34 schreef Blistering het volgende:
[..]
Als het tentamen het niveau van jouw vragen had dan was het geen bijster hoog niveau nee.
ik hoop dat je het in de zin van mr. bedoeltquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:36 schreef mapima het volgende:
[..]
de meester zei tijdens college dat het slagingspercentage van dit tentamen standaard 40% is
meesterquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:36 schreef mapima het volgende:
[..]
de meester zei tijdens college dat het slagingspercentage van dit tentamen standaard 40% is
RGS1 is leukquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:39 schreef Blistering het volgende:
Net m'n beschikbaarheid voor de kerstvakantie doorgegeven op m'n werk. Houd nu nog maar een week over om te leren voor RGS I, hopelijk is dat genoeg
Nu word ik ook wel een beetje bang inderdaadquote:
je geilt gewoon op brandsma is t niet?quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
RGS1 en RGS2 zijn gewoon puur genot
Verder is het allemaal maar zozo
leukste colleges everquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
je geilt gewoon op brandsma is t niet?
al vond ik t wel minder dat die bij RSG2 geen sheets gebruikte maar t krijtbordquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:42 schreef Paxcon het volgende:
[..]
leukste colleges ever
maar volgens mij ben ik een van de weinigen die zijn genialiteit erkent
Die van de Jong vond ik niet veel beter.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
er zat ook totaal geen structuur in de colleges van oldenhuis
Die van De Jong was juist wel gestructureerd.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:45 schreef Athlete het volgende:
[..]
Die van de Jong vond ik niet veel beter.
Oldenhuis vond ik eigenlijk nog wel goed te volgen.
Kan je ze niet terugkijken?quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:44 schreef Blistering het volgende:
Ik ga nooit naar de colleges van RGS. Dat is het enige wat ik heb op die dag en geen zin om ervoor te reizen. Ben er 1x geweest, en kon die gozer echt niet volgen. Die man springt echt van de hak op de tak, en als je even afgeleid wordt dan kun je al niet meer aanhaken.
Dan ga ik het liever allemaal rustig lezen en belangrijke dingen markeren, steek ik een stuk meer van op.
ohjaquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:45 schreef Etsu het volgende:
iedere pauze kwam dat mannetje even met een ramenlapper
Nee, die colleges worden niet gefilmdquote:
dit lijkt me echt een lulsmoesquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:47 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee, die colleges worden niet gefilmdBlijkbaar is er beperkte ruimte op de server voor gefilmde colleges, dus enkel staats en bestuurs I werd maar gefilmd
![]()
Wel ernstig allemaal.
quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:27 schreef Monnet het volgende:
http://www.nos.nl/artikel/718849
Nederland.
quote:Het kabelbedrijf maakte vanmorgen bekend dat het de nieuwe hoofdsponsor van Ajax is. De komende jaren betaalt het bedrijf, dat binnenkort fuseert met UPC, 36 miljoen euro aan de Amsterdamse club.
Op Twitter reageren vooral Feyenoord-fans verontwaardigd. Ze zeggen niet mee te willen betalen aan de sponsoring van Ajax en kondigen aan over te stappen naar een andere kabelaar.
Zal wel gewoon zo zijn omdat er anders geen hond meer komtquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
dit lijkt me echt een lulsmoes
bij ons werd het wel gefilmd
Deze man weet en voor de fijnproevers, neusje van de zalm: privéles door Brandsma over het Romeins privaatrechtquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
RGS1 en RGS2 zijn gewoon puur genot
Verder is het allemaal maar zozo
quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:47 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee, die colleges worden niet gefilmdBlijkbaar is er beperkte ruimte op de server voor gefilmde colleges, dus enkel staats en bestuurs I werd maar gefilmd
![]()
Wel ernstig allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |