abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146352009

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & rare-smaak-snuiter)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Maar gaat binnen niet al te lange tijd naar de UU. Verbolgen reacties bleven vanuit het Groningerkamp logischerwijs achterwege). Tevens prof. mr. emo.gif.
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo)
• Ties02 (Novietenhoeder II)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horden Strafrecht en Rechtsgeschiedenis te overwinnen op 26 en 28 mei)
• Tchock (de nieuwe mr. Tchock, opvolger van Moszkowicz en Spong, maar dat zij reeds opgevolgd zijn weten ze nog niet)
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
Blistering

Universiteit Maastricht
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Weet je wat cassatie is?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Danny het volgende:

[..]

dan verwijderen ze je ballen
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
pi_146352015
- Biehl. Dit is een zaak uit 1990. Belanghebbende was meneer Biehl. Hij woonde in Duitsland en had ook de Duitse nationaliteit. Hij verhuisde naar Luxemburg en nadat hij daar 10 jaar had gewoond ging hij weer terug naar Duitsland. Over deze periode in Luxemburg, werd in Luxemburg gedurende een heel kalenderjaar loonbelasting ingehouden. Bij terugkeer naar Duitsland ging dit mis. Voor 1983 werd voor het gehele jaar loonbelasting ingehouden, maar het contract van Biehl liep maar tot 1 november. Hij wilde dus de loonbelasting van de maanden november en december terugkrijgen. Teruggaaf werd heb geweigerd, omdat de nationale Luxemburgse regelgeving zo was ingericht dat je alleen loonbelasting kon terugkrijgen, als je het gehele jaar in Luxemburg gewoond had. Biehl had dus in november en december nog in Luxemburg moeten wonen, maar hij was 1 november al naar Duitsland gegaan. Biehl vond dat hier directe discriminatie was. De zaak werd prejudicieel voorgelegd aan het hof van justitie. Is het onderscheid naar woonplaats in strijd met nu art. 45 VWEU? Hof van Justitie: hier is sprake van discriminatie, hij heeft de nationaliteit van de andere lidstaat en dan is het heel goed mogelijk dat hij ook terugkeert naar dit land. Je kan niet verwachten dat hij dan pas verhuist op 1 januari. Het Hof komt tot de conclusie dat het onderscheid naar woonplaats een zelfde uitwerking heeft als discriminatie naar nationaliteit.
pi_146352047
Leuk arrest hoor
  woensdag 5 november 2014 @ 22:51:38 #4
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146352050
Weer wat geleerd van onze Etsu.
pi_146352053
quote:
15s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:51 schreef Ties02 het volgende:
Leuk arrest hoor
alsof jij weet wat t inhoudt tiesNULTWEE
pi_146354247
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:33 schreef Joosie200 het volgende:

[..]
Weet je nog dat ik zei dat ik dacht dat Hiddema die rechtszaak helemaal niet aanspant omdat hij gekwetst is maar om andere redenen, bijvoorbeeld dat hij gewoon aandacht wil?

.
quote:
Volgens Theo Hiddema hoeft het Maastrichtse weekblad De Ster de spotprent van cartoonist Ruben L. Oppenheimer waarin hij als 'louche advocaat' geportretteerd wordt, niet te rectificeren.

In een verklaring laat Hiddema woensdag weten "geen belang meer te hebben bij een rectificatie, omdat ieder weldenkende lezer de boodschap inmiddels begrepen heeft."

Punt gemaakt
Hiddema zegt dat hij dankzij landelijke media-aandacht zijn punt gemaakt heeft en daarmee zijn doel bereikt. Namelijk: dat het woord 'louche' met betrekking op zijn persoon onrechtmatig is.

Verbijstering
Oppenheimer is verbijsterd over deze nieuwe wending. De cartoonist had donderdag bekend willen maken dat hij vrijdag een rectificatie zou plaatsen. Hij zou vervolgens wel in hoger beroep gaan tegen het vonnis.

25.000 euro
Vorige week vrijdag oordeelde de rechtbank dat de spotprent gerectificeerd moest worden door weekblad De Ster. Maar eerder deze week liet weekblad De Ster al weten niet van plan te zijn de spotprent van Oppenheimer te rectificeren. Het blad is zelfs bereid de dwangsom - die op kan lopen tot 25.000 euro - te betalen als het nodig is.

Recht op satire
Hoofdredacteur Marcel van Lingen van persbureau ANP was al een inzamelactie begonnen om rectificatie te voorkomen en Oppenheimer te steunen om zo de vrijheid van het woord te steunen. Oppenheimer en De Ster vinden dat het vonnis van de rechter het recht op satire inperkt.
http://www.1limburg.nl/ad(...)oon?context=topstory
pi_146354372
Weer een liquidatie
pi_146354905
Wat een zeik avond en wat een jammer verlies ;(
pi_146358302
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

alsof jij weet wat t inhoudt tiesNULTWEE
En jij?
pi_146358634
Docent ziek. Mail dan even godverdomme :')
pi_146358720
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 23:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Weet je nog dat ik zei dat ik dacht dat Hiddema die rechtszaak helemaal niet aanspant omdat hij gekwetst is maar om andere redenen, bijvoorbeeld dat hij gewoon aandacht wil?

.

[..]

http://www.1limburg.nl/ad(...)oon?context=topstory
In be4: aandachtshoer :+ Oh snap, *ziet de rechtszaak met vertrouwen tegemoet* :P

quote:
Insert [legdatmaareensuit.jpg] :X

quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:00 schreef Tchock het volgende:
Docent ziek. Mail dan even godverdomme :')
Mailen is niet meer van deze tijd /jwz :')
mag het weten
pi_146358786
quote:
Wat vind jij van de uitgelekte constructies, professioneel en persoonlijk?
pi_146358869
quote:
Het gigantische datalek Luxembourg Leaks ligt ook gevoelig voor de gloednieuwe voorzitter van de Europese commissie, de Luxemburger Jean-Claude Juncker. Van 1995 tot 2013 heeft hij als premier van Luxemburg al deze belastingconstructies toegestaan – die de andere Europese lidstaten miljarden euro’s aan belastinginkomsten hebben ontfutseld. Eén wetsartikel dat in Luxemburg een gunstig belastingsregime opzette voor royalties uit merken werd zelfs door Juncker himself ondertekend in zijn toenmalige hoedanigheid als minister van Financiën.

De ambtenaar die zijn stempel zette op de meeste rulings, Marius Kohl, viel bijna rechtstreeks onder de Luxemburgse regering: er stonden slechts twee hiërarchische verantwoordelijke tussen hem en de regering. Kohl is in 2013 met pensioen gegaan, maar benadrukte onlangs nog tegenover Wall Street Journal dat Juncker en de rest van de Luxemburgse regering nooit opmerkingen of kritiek hadden op zijn aanpak. Luxembourg Leaks brengt Juncker als nieuwe Europese commissievoorzitter mogelijk in zeer nauwe schoentjes.
*pakt alvast wat popcorn* oO/
mag het weten
  donderdag 6 november 2014 @ 09:54:22 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146359612
Ben benieuwd. Misschien dat er nu echt doorgepakt wordt. Kan geen kwaad m.i.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_146359644
Goede zaak om die multinationals eens aan te pakken. En dan Luxemburg ook maar gelijk, schurkenstaat :r

Wel goedkoop tanken altijd daar ^O^
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_146360351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:54 schreef eriksd het volgende:
Ben benieuwd. Misschien dat er nu echt doorgepakt wordt. Kan geen kwaad m.i.
Doorgepakt waarmee?
pi_146360381
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat vind jij van de uitgelekte constructies, professioneel en persoonlijk?
Professioneel moeten we nu (terecht) bang zijn voor een uitstraalingseffect richting Nederland, alhoewel ik je wel kan vertellen dat Nederlandse rulings logischer (en beter) in elkaar steken dan Luxemburgse (ik heb zowel Nederlandse als Luxemburgse rulings gezien, gemaakt en gehaald).

Aan de andere kant is de berichtgeving weer heel erg gekleurd, maar dat zijn we gewend van de media. Technisch gezien gebeurt er in de meeste rulings eigenlijk niets illegaals, maar sommige rulings rekken het een en ander wel aardig op.

Persoonlijk heb ik net smakelijk achter m'n computer gelachen, vooral om PWC.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:31 schreef Valid het volgende:

[..]

Doorgepakt waarmee?
Betere 'bestrijding (lees: samenwerking)' op Europees/Internationaal niveau.
pi_146360421
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Professioneel moeten we nu (terecht) bang zijn voor een uitstraalingseffect richting Nederland, alhoewel ik je wel kan vertellen dat Nederlandse rulings logischer (en beter) in elkaar steken dan Luxemburgse (ik heb ook wel eens Luxemburgse rulings gezien, gemaakt en gehaald).

Aan de andere kant is de berichtgeving weer heel erg gekleurd, maar dat zijn we gewend van de media. Technisch gezien gebeurt er in de meeste rulings eigenlijk niets illegaals, maar sommige rulings rekken het een en ander wel aardig op.

Persoonlijk heb ik net smakelijk achter m'n computer gelachen, vooral om PWC.
En heb je er ook een ethisch of moreel standpunt over of interesseert dat je niet zo veel als fiscalist?

Ik besef me dat dit denigrerend klinkt maar ik bedoel het oprecht neutraal :')
pi_146360520
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

En heb je er ook een ethisch of moreel standpunt over of interesseert dat je niet zo veel als fiscalist?

Ik besef me dat dit denigrerend klinkt maar ik bedoel het oprecht neutraal :')
Ik ben nooit zo onder de indruk van ethisch/morele discussies over dit soort zaken, en dat staat ook enigszins los van mij als fiscalist. Ik ben wat dat betreft strikt zakelijk en pragmatisch (wellicht te veel). Het mag en kan, dus waarom niet? Ik hanteer vaak de vergelijking met de HRA en vraag mensen of zij de HRA zouden laten liggen uit principe. Ik heb nog nooit iemand ja horen zeggen.

Het enige grote verschil in dit geval is dat dergelijke constructies vooral zijn besteed aan grote multinationals, maar dat heeft meestal een puur praktische oorzaak: ze zitten in verschillende landen en kunnen zich bezig houden met dergelijke constructies. 'Constructies' behelsen meestal vrij weinig anders dan het gebruikmaken van de discrepanties tussen de verschillende belastingsystemen van landen en bijbehorende belastingverdragen.

Daarmee is overigens niet gezegd dat er op puur nationaal niveau niet wordt gewerkt met constructies, want dat gebeurt ook constant. Alleen daar hoor je (logischerwijs) vrij weinig over in de internationale discussies.
pi_146360642
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik ben nooit zo onder de indruk van ethisch/morele discussies over dit soort zaken, en dat staat ook enigszins los van mij als fiscalist. Ik ben wat dat betreft strikt zakelijk en pragmatisch (wellicht te veel). Het mag en kan, dus waarom niet? Ik hanteer vaak de vergelijking met de HRA en vraag mensen of zij de HRA zouden laten liggen uit principe. Ik heb nog nooit iemand ja horen zeggen.

Het enige grote verschil in dit geval is dat dergelijke constructies vooral zijn besteed aan grote multinationals, maar dat heeft meestal een puur praktische oorzaak: ze zitten in verschillende landen en kunnen zich bezig houden met dergelijke constructies. 'Constructies' behelsen meestal vrij weinig anders dan het gebruikmaken van de discrepanties tussen de verschillende belastingsystemen van landen en bijbehorende belastingverdragen.

Daarmee is overigens niet gezegd dat er op puur nationaal niveau niet wordt gewerkt met constructies, want dat gebeurt ook constant. Alleen daar hoor je (logischerwijs) vrij weinig over in de internationale discussies.
Ik snap je punt wel, maar toch gaat het erg tegen mijn rechtvaardigingsgevoel in dat een bedrijf dat nota bene voor het overgrote deel in handen van de staat is naar een ander land gaat om belasting te ontwijken. Dat is toch, hoe legaal en mogelijk het ook is, onttrekken van belastingopbrengst aan het land dat wel jouw bedrijfsvoering mogelijk maakt?
pi_146360756
quote:
15s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

We zitten in de drukste tijd van het jaar met een bezetting van 60%. En mijn vrouw wordt geopereerd. Het wordt even hectisch.
Hmm.. dat klinkt inderdaad pittig. Niks ernstigs met je vrouw hoop ik? Succes in elk geval.
pi_146360769
quote:
5s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel, maar toch gaat het erg tegen mijn rechtvaardigingsgevoel in dat een bedrijf dat nota bene voor het overgrote deel in handen van de staat is naar een ander land gaat om belasting te ontwijken. Dat is toch, hoe legaal en mogelijk het ook is, onttrekken van belastingopbrengst aan het land dat wel jouw bedrijfsvoering mogelijk maakt?
Je voorbeeld is een beetje te kort door de bocht, zeker qua uitwerking. Ik begrijp je rechtvaardigheidsgevoel. Bij mij ontbreekt het een beetje aan dat gevoel in een zakelijke omgeving.

Je belandt zo overigens in een fundamentele discussie over Internationaal Belastingrecht. Welk land maakt jouw bedrijfsvoering mogelijk? Hoe bepaal je dat? Hoe zit dat met Starbucks? Wat is Starbucks? Zijn dat de koffiebonen? Is dat het management? Is dat de naam/merk? Kortom: waar ligt jouw bedrijfsvoering eigenlijk en wie mag daarover belastingheffen?
pi_146360889
quote:
5s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oneens. Welke mogelijkheden er zijn en in hoeverre dat ethisch is moet je neerleggen in wetgeving. Zie dat als een schoenendoos en de constructie van bedrijven als iets wat je in die schoenendoos doet. Als dat past (lees: er geen wet wordt overtreden) kun je dat bedrijf wat mij betreft niets verwijten. Als je het anders wil (wat ik misschien ook wel vind) moet je de wetgeving aanpassen.
pi_146360893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:49 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je voorbeeld is een beetje te kort door de bocht, zeker qua uitwerking. Ik begrijp je rechtvaardigheidsgevoel. Bij mij ontbreekt het een beetje aan dat gevoel in een zakelijke omgeving.

Je belandt zo overigens in een fundamentele discussie over Internationaal Belastingrecht. Welk land maakt jouw bedrijfsvoering mogelijk? Hoe bepaal je dat? Hoe zit dat met Starbucks? Wat is Starbucks? Zijn dat de koffiebonen? Is dat het management? Is dat de naam/merk? Kortom: waar ligt jouw bedrijfsvoering eigenlijk en wie mag daarover belastingheffen?
Ik had het nu specifiek over Belgacom, omdat die genoemd werden in jouw link, omdat dat bedrijf door de Belgische staat is opgericht en nog steeds voor meer dan de helft in haar handen is. Uiteraard ligt het met een commerciële multinational anders. Voor mijn gevoel - wederom ongefundeerd - hebben die ook minder verantwoordelijkheid ten opzichte van bepaalde andere bedrijven. En mensen, trouwens.

Sowieso wil ik niet aanvoeren dat het probleem enkel bij de bedrijven ligt; wetgeving maakt het mogelijk en is daarmee deels schuldig. Maar de "het kan dus het mag"-retoriek vind ik altijd een beetje simpel.
pi_146360948
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:53 schreef Valid het volgende:

[..]

Oneens. Welke mogelijkheden er zijn en in hoeverre dat ethisch is moet je neerleggen in wetgeving. Zie dat als een schoenendoos en de constructie van bedrijven als iets wat je in die schoenendoos doet. Als dat past (lees: er geen wet wordt overtreden) kun je dat bedrijf wat mij betreft niets verwijten. Als je het anders wil (wat ik misschien ook wel vind) moet je de wetgeving aanpassen.
Dan ga je uit van een nogal formalistisch standpunt dat ethiek vastgelegd is in de wet. Waar an sich absoluut niets mis mee is, maar ik ben het er niet mee eens. Volgens mij staat de vraag of iets moreel verantwoord is los van de vraag of iets juridisch toegestaan is, hoewel die zaken natuurlijk vaak zullen overlappen. Maar dat hoeft niet. Er is wetgeving die onethisch is en er zijn onethische zaken die niet door wetgeving beperkt worden.
pi_146360951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:53 schreef Tchock het volgende:

Sowieso wil ik niet aanvoeren dat het probleem enkel bij de bedrijven ligt; wetgeving maakt het mogelijk en is daarmee deels schuldig. Maar de "het kan dus het mag"-retoriek vind ik altijd een beetje simpel.
Ach, dat is de retoriek die ik hanteer. Nogmaals, met dit soort dingen ben ik puur zakelijk. Zoals Valid hierboven terecht aangeeft moet de wetgeving maar worden aangepast om het objectief te houden. Want het is nu al duidelijk uit onze korte discussie dat er dus minimaal 2 standpunten zijn: niet rechtvaardig en 'rechtvaardigheid is niet belangrijk'. 1000 mensen, 1000 wensen. Vandaar dat het maar in de wet moet.

Simpel standpunt (waar echt wel nuances op bestaan). Maar dat is mijn zakelijke standpunt.

Mijn persoonlijke standpunt: ik wil ook met constructies mijn eigen belastingdruk omlaag brengen.
pi_146360986
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik had het nu specifiek over Belgacom, omdat die genoemd werden in jouw link, omdat dat bedrijf door de Belgische staat is opgericht en nog steeds voor meer dan de helft in haar handen is. Uiteraard ligt het met een commerciële multinational anders. Voor mijn gevoel - wederom ongefundeerd - hebben die ook minder verantwoordelijkheid ten opzichte van bepaalde andere bedrijven. En mensen, trouwens.

Deze discussie gaat over het verschil tussen positieve moraal (wat volgens de wet mag, blijkbaar de uitkomst van een democratisch proces) en kritische moraal (dat wat jij vindt dat zou mogen) dat Hart maakt. Die twee stroken blijkbaar niet, wat ik overigens niet gek vindt.

Punt is dat verschillende mensen andere opvattingen zullen hebben over wat moet kunnen en wat niet. De enige houvast wat dat betreft is wetgeving, want daarin vind je wat we kennelijk met z'n allen het beste vinden. Vinden we dat niet, dan moeten we die wetgeving aanpassen.
pi_146360993
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:55 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ach, dat is de retoriek die ik hanteer. Nogmaals, met dit soort dingen ben ik puur zakelijk. Zoals Valid hierboven terecht aangeeft moet de wetgeving maar worden aangepast om het objectief te houden. Want het is nu al duidelijk uit onze korte discussie dat er dus minimaal 2 standpunten zijn: niet rechtvaardig en 'rechtvaardigheid is niet belangrijk'. 1000 mensen, 1000 wensen. Vandaar dat het maar in de wet moet.
Qua praktische uitwerking heb je inderdaad gelijk dat het dan maar in de wet moet, maar hoe kan dat als je afhankelijk bent van fiscale wetgeving van de andere 192 landen ter wereld?
pi_146361023
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Qua praktische uitwerking heb je inderdaad gelijk dat het dan maar in de wet moet, maar hoe kan dat als je afhankelijk bent van fiscale wetgeving van de andere 192 landen ter wereld?
Dank Tchock, je hebt zojuist de essentie bereikt van de discussie over Internationaal Belastingrecht. Niemand weet het, iedereen is afhankelijk van elkaar. Ondertussen roeit iedereen met de riemen die ze hebben.
pi_146361029
Bovendien vraag ik me af wat de invloed is van multinationals op het (fiscale) wetgevingsproces, zeker als je kijkt hoe ver sommige overheden gaan om bedrijven een luxepositie te geven. Maar dat is een andere discussie.
pi_146361046
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:58 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dank Tchock, je hebt zojuist de essentie bereikt van de discussie over Internationaal Belastingrecht. Niemand weet het, iedereen is afhankelijk van elkaar.
Dus we moeten allemaal maar boos blijven doen tot het einde der tijden? Er is geen oplossing. :')
pi_146361057
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:58 schreef Tchock het volgende:
Bovendien vraag ik me af wat de invloed is van multinationals op het (fiscale) wetgevingsproces, zeker als je kijkt hoe ver sommige overheden gaan om bedrijven een luxepositie te geven. Maar dat is een andere discussie.
Van niet te onderschatte waarde. Kijk alleen al naar VNO NCW.

quote:

[..]

Dus we moeten allemaal maar boos blijven doen tot het einde der tijden? Er is geen oplossing. :')
Nee, mensen zijn constant aan het onderzoeken hoe het anders moet. Niemand heeft nog een oplossing. Moeten we tot die tijd maar apathisch voor ons uit gaan staren en 'wachten'?

Dat is ook een reden dat Nederland altijd in dergelijke discussies aangeeft dat het afhankelijk is van 'de wereld'. Je gaat niet als enige veranderingen doorvoeren als je jezelf daardoor ook nog eens uit de markt prijst.
pi_146361064
quote:
Nou ja, op zich hoort dat wel echt bij de discussie. Het zou kunnen dat het democratische proces niet goed werkt. Dan moet je je vervolgens daar op richten. Hoe dan ook vind ik niet dat je bedrijven (en bestuurders die in het belang van de vennootschap dienen te handelen) het kwalijk kunt nemen dat ze de mogelijkheden gebruiken die ze krijgen. Ik ga ook over de grens tanken als ik in de buurt ben.
pi_146361127
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:59 schreef Valid het volgende:

[..]

Nou ja, op zich hoort dat wel echt bij de discussie. Het zou kunnen dat het democratische proces niet goed werkt. Dan moet je je vervolgens daar op richten. Hoe dan ook vind ik niet dat je bedrijven (en bestuurders die in het belang van de vennootschap dienen te handelen) het kwalijk kunt nemen dat ze de mogelijkheden gebruiken die ze krijgen. Ik ga ook over de grens tanken als ik in de buurt ben.
Maar wederom vind ik dat een beetje simpel. Zeker als je miljardenbedrijven vergelijkt met je eigen uitgaven. Ik geef wel eens een euro aan een zwerver ook al heb ik daar geen enkele plicht toe, is dat dan een argument waarom Shell meer belasting zou moeten betalen?
pi_146361148
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar wederom vind ik dat een beetje simpel. Zeker als je miljardenbedrijven vergelijkt met je eigen uitgaven. Ik geef wel eens een euro aan een zwerver ook al heb ik daar geen enkele plicht toe, is dat dan een argument waarom Shell meer belasting zou moeten betalen?
Ik geloof dat Shell ook wel meer dan EUR 1 in liefdadigheid pompt.
pi_146361166
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:02 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik geloof dat Shell ook wel meer dan EUR 1 in liefdadigheid pompt.
Ik denk dat dat gecorrigeerd naar relatieve uitgaven wel meevalt.
pi_146361176
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zeker niet. Natuurlijk kun je het mooi vinden dat Shell meer (wellicht niet in de zin van belasting betalen, maar duurzame niet-rendabele projecten etc.) doet in het kader van CSR, maar ze onethisch noemen als ze dat niet doen wat mij betreft niet. Althans, ze zo noemen mag natuurlijk altijd. Prima dat dan niet het bedrijf van je voorkeur is en je ergens anders gaat tanken, maar ze doen wat mij betreft niks verkeerd. Net als dat ik mag beslissen geen geld aan zwervers te geven.
pi_146361280
Ik merk wel dat hoe verder ik kom in mijn studie, hoe minder vertrouwen ik begin te krijgen in de rechterlijke macht en het democratische proces.
pi_146361899
Dood. Sorry hoor.
pi_146362168
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:28 schreef Tchock het volgende:
Dood. Sorry hoor.
Ik vond het niet gepast om deze discussie met het dweilorkest, dat mijn humor vaak weerspiegelt, te komen overstemmen.

Wellicht dat ik later inhaak als het weer over de trivialere zaken des levens gaat.
pi_146362198
quote:
9s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik vond het niet gepast om deze discussie met het dweilorkest, dat mijn humor vaak weerspiegelt, te komen overstemmen.

Wellicht dat ik later inhaak als het weer over de trivialere zaken des levens gaat.
Kom er bij in de kring. Vertel eens over je dag.
pi_146362471
quote:
17s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kom er bij in de kring. Vertel eens over je dag.
Het is geen vrolijk verhaal. Klagende Duitsers vooral.
pi_146363533

Prachtig dit soort afbeeldingen, pure kunst _O_
  donderdag 6 november 2014 @ 12:29:25 #47
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146363886
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Scheisse.
pi_146365153
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]

En jij?
Gisteravond had ik een tentamen erover remember
pi_146365532
Die ophef om die blauwe vinkjes in WA snap ik niet helemaal. Je kon toch al zien dat een bericht was ontvangen en ook wanneer iemand voor het laatst online was geweest (en het bericht dus gezien zal hebben)? Verschijnen die blauwe vinkjes echt alleen als iemand jouw gesprek opent en dus niet zodra iemand online komt? Het grote verschil ontgaat me.
pi_146365594
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:24 schreef Valid het volgende:
Die ophef om die blauwe vinkjes in WA snap ik niet helemaal. Je kon toch al zien dat een bericht was ontvangen en ook wanneer iemand voor het laatst online was geweest (en het bericht dus gezien zal hebben)? Verschijnen die blauwe vinkjes echt alleen als iemand jouw gesprek opent en dus niet zodra iemand online komt?
Op WhatsApp komen is wat anders dan het berichtje daadwerkelijk lezen.
Die blauwe vinkjes komen als iemand het echt leest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2014 13:26:06 ]
pi_146365610
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:25 schreef Etsu het volgende:

[..]

Op WhatsApp komen is wat anders dan het berichtje daadwerkelijk lezen.
Die blauwe vinkjes komen als iemand het echt leest.
Ah, dr zit een eyetrack functie in.
pi_146365732
Die blauwe vinkjes krijgen andere mensen dus ook te zien als je hebt ingesteld dat je laatste onlinemoment niet getoond wordt. Dat is minder.
pi_146365894
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:29 schreef Valid het volgende:
Die blauwe vinkjes krijgen andere mensen dus ook te zien als je hebt ingesteld dat je laatste onlinemoment niet getoond wordt. Dat is minder.
Oplossing: lees de binnengekomen berichtjes gewoon in je notificatiescherm. Hoef je menig app niet meer voor te openen > geen blauwe vinkjes, toch je berichtjes kunnen checken.
mag het weten
pi_146365991
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:34 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Oplossing: lees de binnengekomen berichtjes gewoon in je notificatiescherm. Hoef je menig app niet meer voor te openen > geen blauwe vinkjes, toch je berichtjes kunnen checken.
maar als het berichtje te lang is, dan krijg je '...' te zien.
pi_146366052
quote:
9s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:36 schreef Etsu het volgende:

[..]

maar als het berichtje te lang is, dan krijg je '...' te zien.
Flikker je WiFi/3G verbinding uit, open whatsapp zodat je het hele bericht kunt lezen. Zodra ze in je notificatiescherm verschijnen haalt Whatsapp al je nieuwe berichten al binnen. Kun je ze offline met gerust hart lezen en vooral niet reageren
mag het weten
pi_146366086
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:38 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Flikker je WiFi/3G verbinding uit, open whatsapp zodat je het hele bericht kunt lezen. Zodra ze in je notificatiescherm verschijnen haalt Whatsapp al je nieuwe berichten al binnen. Kun je ze offline met gerust hart lezen en vooral niet reageren
Nooit geweten dat dat kon.
pi_146366106
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:29 schreef Valid het volgende:
Juist niet, extreem nare functie is dat. Irriteert me mateloos als ik dat niet bij iemand kan zien.
pi_146366127
quote:
De publiciteitsgeile smaadmagneet Theo Hiddema, die met zijn gluiperige snorretje een goede naam heeft opgebouwd als kleinzielige, nare, ijdele en incapabele advocaat, is niet louche. Dat is vast komen te staan na een uitspraak van de rechter in Maastricht. Wij hechten er daarom aan om te bevestigen dat wij het ongure en onbetrouwbare maffiamaatje absoluut niet als louche beschouwen.

De stelling dat Hiddema louche is, is daarom even absurd als de bewering dat de prijs voor het slagen van zijn biografie onze vrijheid van meningsuiting is.

Noot van de redactie:

Naar zijn aard zal dit artikel niet lang worden bestudeerd door een gemiddelde lezer. Wij verwachten dan ook niet dat een lezer zich uitgebreid gaat verdiepen in de (mogelijk) diepere betekenis ervan.
Speld held :D
mag het weten
pi_146366212
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:39 schreef Accursius het volgende:

[..]

Juist niet, extreem nare functie is dat. Irriteert me mateloos als ik dat niet bij iemand kan zien.
Dat is dan jouw probleem. Wat wil je met die info? Ik wil niet op een dergelijke manier gecontroleerd kunnen worden. Net als dat je ook geen leesbevestiging krijgt als ik je mailtje open.
pi_146366267
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

quote:

WhatsApp introduceert een rood vinkje om aan te duiden dat de twee blauwe vinkjes die laten zien dat een bericht is gelezen bekeken zijn door de verzender. Op die manier weet je als ontvanger zeker dat de verzender weet dat jij zijn bericht wel hebt gelezen, maar nog niet de moeite hebt genomen om te antwoorden.

Om gebruikers in staat te stellen het overzicht te bewaren, komt WhatsApp ook met drie roze vinkjes. De roze vinkjes geven aan dat het rode vinkje dat laat zien dat de blauwe vinkjes bekeken zijn, nog niet bekeken is. In dat geval ontvangen zowel verzender als ontvanger een sms.
pi_146366272
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:42 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat is dan jouw probleem. Wat wil je met die info?
Dan weet ik of ik snel antwoord kan verwachten en/of ik misschien beter kan bellen.
pi_146366321
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:42 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat is dan jouw probleem. Wat wil je met die info? Ik wil niet op een dergelijke manier gecontroleerd kunnen worden. Net als dat je ook geen leesbevestiging krijgt als ik je mailtje open.
Je weet dat leesbevestigingen altijd zijn in te schakelen in mailprogramma's en dat je daar als ontvanger niets van merkt?
pi_146366332
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:44 schreef Accursius het volgende:

[..]

Dan weet ik of ik snel antwoord kan verwachten en/of ik misschien beter kan bellen.
Precies, mensen verwachten snel antwoord als je online bent geweest en het stelt dus te leur als dat niet zo is. Die verwachting is wat mij betreft het probleem. Als je per se snel antwoord wil moet je bellen.
pi_146366392
Ah kijk, Heineken in aanbieding, straks met twee maximaal aantal kratjes kopen _O_
pi_146366407
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:47 schreef Etsu het volgende:
Ah kijk, Heineken in aanbieding, straks met twee maximaal aantal kratjes kopen _O_
Heerlijk helder hamsteruuuuuuuuuuuuuh
mag het weten
pi_146366413
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je weet dat leesbevestigingen altijd zijn in te schakelen in mailprogramma's en dat je daar als ontvanger niets van merkt?
Nee, maar nu wel.
pi_146366462
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:47 schreef Valid het volgende:

[..]

Nee, maar nu wel.
Goed zo. Verder snap ik je punt wel, maar dat is nou eenmaal iets wat met media als Whatsapp mee komt. Als je niet wil dat mensen zien dat jij niet op hun berichten reageert moet je gewoon gaan SMS'en. Althans, ik zou het van mezelf nogal hypocriet vinden om te gaan klagen terwijl ik wel onlinestatussen en vinkjes gebruik om te kijken of anderen berichten lezen en ontvangen.
pi_146366526
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Goed zo. Verder snap ik je punt wel, maar dat is nou eenmaal iets wat met media als Whatsapp mee komt. Als je niet wil dat mensen zien dat jij niet op hun berichten reageert moet je gewoon gaan SMS'en. Althans, ik zou het van mezelf nogal hypocriet vinden om te gaan klagen terwijl ik wel onlinestatussen en vinkjes gebruik om te kijken of anderen berichten lezen en ontvangen.
Dat laatste doe ik dus ook niet. Als je uitschakelt dat andere mensen het niet meer van jou zien, zie je het zelf ook bij niemand meer. Heerlijk.
pi_146366541
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:51 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat laatste doe ik dus ook niet. Als je uitschakelt dat andere mensen het niet meer van jou zien, zie je het zelf ook bij niemand meer. Heerlijk.
In dat geval is je klacht terecht.
pi_146366601
quote:

[..]

En jij weet dat als de ontvangende mailserver daar niet aan meedoet dat dat inschakelen geen zin heeft? (afhankelijk van de gekozen techniek; dat dan weer wel)
pi_146366628
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

En jij weet dat als de ontvangende mailserver daar niet aan meedoet dat dat inschakelen geen zin heeft? (afhankelijk van de gekozen techniek; dat dan weer wel)
Oh nee, dat wist ik niet. :D Niet dat ik die functie ooit gebruik, voor zover ik al mail.
pi_146366650
quote:
6s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:13 schreef Etsu het volgende:

[..]

Gisteravond had ik een tentamen erover remember
Dat betekent niet automatisch dat je het snapt.
pi_146366662
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

In dat geval is je klacht terecht.
Dat is dus precies het punt. Eerst kon je alle zichtbaarheid uitschakelen (waardoor je zelf ook niets meer over anderen zag), maar deze blauwe vinkjes vallen dus niet onder die uitschakeling. Ik had verwacht dat je die blauwe vinkjes kon uitschakelen (en dat je ze dan zelf ook bij niemand meer zag).
pi_146366684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:55 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat is dus precies het punt. Eerst kon je alle zichtbaarheid uitschakelen (waardoor je zelf ook niets meer over anderen zag), maar deze blauwe vinkjes vallen dus niet onder die uitschakeling. Ik had verwacht dat je die blauwe vinkjes kon uitschakelen (en dat je ze dan zelf ook bij niemand meer zag).
Ik neem aan, gezien het aantal klachten over privacy, dat dat in een update wel wordt rechtgezet.
pi_146366785
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh nee, dat wist ik niet. :D Niet dat ik die functie ooit gebruik, voor zover ik al mail.
In grote lijnen klopt je verhaal wel hoor. Zeker zolang je binnen hetzelfde mailsysteem blijft. Maar op het moment dat je tussen mailsystemen aan de slag gaat kun je het request wel meesturen (zoek eens op DSN Delivery Status Notification) maar als de ontvangende mailserver het niet ondersteunt of aan heeft staan, gebeurt daar niets mee. Er zijn wel andere manieren zoals HTML code in je mail verstoppen (dat was een aantal jaar geleden aan de orde) maar goed: you get the point.
  donderdag 6 november 2014 @ 14:01:35 #77
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146366845
Nog geen smartphone hebben. _O-
pi_146367012
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Nog geen smartphone hebben. _O-
Over of tegen wie heb je het?
  donderdag 6 november 2014 @ 14:07:15 #79
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146367024
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Over of tegen wie heb je het?
Over mezelf.
pi_146367025
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:28 schreef Tchock het volgende:
Dood. Sorry hoor.
pi_146367047
quote:
12s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Over mezelf.
Huh maar hoe speel je dan Angry Birds in de trein
  donderdag 6 november 2014 @ 14:09:55 #82
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146367095
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Huh maar hoe speel je dan Angry Birds in de trein
:D

Ik ben nog steeds aan het kijken. Ik twijfel tussen de Google Nexus 5, de Moto X of de Honor 6.
pi_146367146
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds aan het kijken. Ik twijfel tussen de Google Nexus 5, de Moto X of de Honor 6.
Geen iPhone 5S nemen. :')
pi_146367183
quote:

[..]

Dan zou ik vooral niet naar het gezeur van Etsu luisteren en de Nexus kiezen. Beste kwaliteit van de drie voor het geld volgens mij.
pi_146367194
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:11 schreef Etsu het volgende:

[..]

Met een verouderde iPhone rondlopen :') Paupertje.
pi_146367257
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Met een verouderde iPhone rondlopen :') Paupertje.
6 is veel te groot. Ga ik nooit nemen. Denk ik.
pi_146367266
Wajoo, ik ga ook eens naar een les. Net 1 min onder de Domtoren door, is er iemand vanaf gesprongen :r Vrouw morsdood, wit laken etc. Bah bah.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_146367276
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan zou ik vooral niet naar het gezeur van Etsu luisteren en de Nexus kiezen. Beste kwaliteit van de drie voor het geld volgens mij.
In be4, eerder in after

quote:

[..]

mag het weten
  donderdag 6 november 2014 @ 14:15:15 #89
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146367280
quote:

[..]

_O-

quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een mogelijkheid die ik eventueel zou kunnen overwegen is om de Nexus 6 te halen. Alleen weet ik niet wat de uiteindelijke prijs gaat worden. Ik las ¤550, maar ik weet het niet zeker.
pi_146367285
quote:
13s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:14 schreef Blistering het volgende:
Wajoo, ik ga ook eens naar een les. Net 1 min onder de Domtoren door, is er iemand vanaf gesprongen :r Vrouw morsdood, wit laken etc. Bah bah.
Buh ;( Sneu. Gaat het met jou wel goed?
pi_146367303
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Buh ;( Sneu. Gaat het met jou wel goed?
Jahoor, prima verder. Maar wel triest allemaal.
pi_146367304
quote:
Wauw. :{

Ik heb nog nooit een lijk (open/met laken) gezien. Jullie wel?
  donderdag 6 november 2014 @ 14:16:02 #93
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146367313
quote:
Ja, ik las het volgens mij net. Treurig. ;(
pi_146367330
quote:

[..]

en een beetje mailprogramma geeft weer de optie om zo'n melding niet te laten uitgaan.
pi_146367333
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

_O-

[..]

Een mogelijkheid die ik eventueel zou kunnen overwegen is om de Nexus 6 te halen. Alleen weet ik niet wat de uiteindelijke prijs gaat worden. Ik las ¤550, maar ik weet het niet zeker.
De Nexus 6 is wel echt gigantisch groot. Houd er rekening mee. :')
pi_146367343

Kut.
  donderdag 6 november 2014 @ 14:17:20 #97
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146367361
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

De Nexus 6 is wel echt gigantisch groot. Houd er rekening mee. :')
Goed dat je mij daar aan herinnert. Ik kan nogal een kluns zijn. ;)
pi_146367386
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:17 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Goed dat je mij daar aan herinnert. Ik kan nogal een kluns zijn. ;)
Ik heb dus sinds een half jaar of zo een HTC One M8 en die vind ik al pittig groot met 5 inch. De Nexus 6 heeft een 6 inch-scherm (=15 centimeter).
pi_146367644
Die iPhone 6 is eigenlijk al idioot groot.

Verstoort de lijnen van m'n pakken :')
pi_146367662
Nexus 5 is :D Vind 'm heerlijk, kwam zelf van een iPhone 5 af :) Is met mijn vrij grote handen nog best goed te bedienen :)
pi_146367669
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:25 schreef Maharbal het volgende:

_O-
  donderdag 6 november 2014 @ 14:26:52 #102
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146367707
Ik heb relatief grote handen gezien mijn lichaamsbouw, maar ik ben nogal een kluns. Een iets kleiner toestel zou beter zijn denk ik voor mezelf.
pi_146367717
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:25 schreef Maharbal het volgende:
Die iPhone 6 is eigenlijk al idioot groot.

Die is 4,7 inch geloof ik. Iets kleiner dan de One en dus véél kleiner dan de Nexus 6.
pi_146367722
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:26 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik heb relatief grote handen gezien mijn lichaamsbouw, maar ik ben nogal een kluns. Een iets kleiner toestel zou beter zijn denk ik voor mezelf.
Oude blackberry?
pi_146367739
quote:
Wees blij dat het niet ala Amelie is gegaan

quote:

[..]

http://www.phonebunch.com(...)a_moto_x_gen_2-1705/

Honor 6 want 3GB, 3000mAh accu, kan je tenminste fatsoenlijk de dag doorkomen. Nexus 5 want als eerste Google Lollipop/Android 5.0, Moto X als je voorkeur bij Amoled ligt. Ik zou de moeite besparen en een OnePlus One nemen. 3GB ram, Snapdragon 801, CyanogenMod is bazen custom rom :Y
mag het weten
  donderdag 6 november 2014 @ 14:28:50 #106
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146367775
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:27 schreef Joosie200 het volgende:

Honor 6 want 3GB, 3000mAh accu, kan je tenminste fatsoenlijk de dag doorkomen. Nexus 5 want als eerste Google Lollipop/Android 5.0, Moto X als je voorkeur bij Amoled ligt. Ik zou de moeite besparen en een OnePlus One nemen. 3GB ram, Snapdragon 801, CyanogenMod is bazen custom rom :Y
OnePlusOne had toch crappy 4G volgens die Tweakersreview?
pi_146367786
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wees blij dat het niet ala Amelie is gegaan

[..]

http://www.phonebunch.com(...)a_moto_x_gen_2-1705/

En met de OnePlus One komt het voorrecht om je als een elitaire zak te gedragen. Ook altijd bonus.
pi_146367799
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

OnePlusOne had toch crappy 4G volgens die Tweakersreview?
Hangt er vanaf op welk netwerk je zit? Indien KPN/Vodafone: jup, indien T-Mobile: nope
mag het weten
pi_146367809
83% geslaagd voor verbintenissen met een 6,5 gemiddeld

Dat moet te doen zijn in de tweede kans
pi_146367832
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die is 4,7 inch geloof ik. Iets kleiner dan de One en dus véél kleiner dan de Nexus 6.
Dat begrijp ik. Maar ik zeg ook nergens dat ik de Nexus in m'n pak wil stoppen. Ik zeg dat de 6 al groot genoeg is.
pi_146367837
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:29 schreef Ties02 het volgende:

Of niet omdat ze dan 17% lekker kunnen sarren door ze een loeizwaar tentamen te laten maken
mag het weten
pi_146367852
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:30 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Of niet omdat ze dan 17% lekker kunnen sarren door ze een loeizwaar tentamen te laten maken
:(
pi_146367857
quote:
12s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:30 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar ik zeg ook nergens dat ik de Nexus in m'n pak wil stoppen. Ik zeg dat de 6 al groot genoeg is.
Ik bedoelde het eigenlijk meer als uitleg naar Ike dan echt een reactie op jouw post. :@
  donderdag 6 november 2014 @ 14:31:19 #114
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146367858
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:29 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf op welk netwerk je zit? Indien KPN/Vodafone: jup, indien T-Mobile: nope
Dan geen OnePlusOne voor ome Ike.
pi_146367874
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:30 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

"De herkansing moet wel moeilijker worden anders is het slagingspercentage te hoog en krijgen we vragen van de onderwijscommissie"
pi_146367893
quote:

[..]

Ik kan de Nexus 5 van harte aanraden.
pi_146367898
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:31 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dan geen OnePlusOne voor ome Ike.
Koop dan een Nexus 5, prima ding, alleen akelig slechte camera als min volgens Tweakers. Maarja, echte camera's ala dSLR/CSC > dat geprul wat in smartphones zit
mag het weten
pi_146367949
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:31 schreef Ties02 het volgende:

[..]

:(
Ik heb het weleens anders meegemaakt, zelf met moeite eerste kans binnen getikt, leeuwendeel niet > tweede kans veule malen makkelijker want ja, anders heb je zoveel recidivisten :')
mag het weten
pi_146367958
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:29 schreef Ties02 het volgende:

Lijkt me niet de bedoeling dat ze 100% als slagingspercentage willen hebben, dus zou niet te vroeg juichen.
  donderdag 6 november 2014 @ 14:37:04 #120
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146368057
Straks maar eens aan de bak voor de laatste opdracht voor het onderzoekspracticum.
pi_146368324
Ties/Joosie, is registergoederenrecht net zo pittig als erfrecht of moeilijker/makkelijker?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2014 14:46:10 ]
pi_146368387
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:45 schreef Etsu het volgende:
Ties/Joosie, is registergoederenrecht net zo pittig als erfrecht of moeilijker/makkelijker?
Iets makkelijker, veul makkelijker als je Pitlo met veel plezier doornam :P Vond het gelijk aan RVR qua moeilijkheid
mag het weten
pi_146368412
Ik snap eindelijk waarom btw btw heet.
pi_146368414
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:47 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Iets makkelijker, veul makkelijker als je Pitlo met veel plezier doornam :P Vond het gelijk aan RVR qua moeilijkheid
Pitlo nooit gelezen. :') Ook niet voor BR2. :+

Heeft wel meer colleges dan erfrecht. :{ 7x6 uur, erf was 5x6 uur. :+
pi_146368548
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:48 schreef Tchock het volgende:
Ik snap eindelijk waarom btw btw heet.
En wat is de toegevoegde waarde van dat feit?
pi_146368576
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dit dus
mag het weten
pi_146368592
quote:

[..]

Minimaal 15%.
pi_146368640
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:48 schreef Etsu het volgende:

[..]

Pitlo nooit gelezen. :') Ook niet voor BR2. :+

Heeft wel meer colleges dan erfrecht. :{ 7x6 uur, erf was 5x6 uur. :+
Pitlo nog nooit gelezen, gij heiligschennispleger! 8} Aantal colleges is niet echt maatgevend, bij RGR lopen ze nog weleens uit, dus dan heb je meer momenten nodig om de boel op tijd af te krijgen :+
mag het weten
pi_146368686
quote:
6s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Minimaal 15%.
En 6% dan?
pi_146368707
quote:
15s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

En 6% dan?
Mijn kennis valt helaas niet onder het laagtarief.
pi_146368801
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Pitlo nog nooit gelezen, gij heiligschennispleger! 8} Aantal colleges is niet echt maatgevend, bij RGR lopen ze nog weleens uit, dus dan heb je meer momenten nodig om de boel op tijd af te krijgen :+
Vorig jaar was het een vak van 14 weken, 1 college per week. Maar nu is het natuurlijk gefuseerd met publiekrecht onroerend goed, dus meer colleges. :')
pi_146368821
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:02 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vorig jaar was het een vak van 14 weken, 1 college per week. Maar nu is het natuurlijk gefuseerd met publiekrecht onroerend goed, dus meer colleges. :')
Kan het nog mooier, RGR met POG fuseren :r
mag het weten
pi_146368869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:03 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Kan het nog mooier, RGR met POG fuseren :r
_O-

Zijn het geen verwanten van elkaar dan?
pi_146368914
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:05 schreef Etsu het volgende:

[..]

_O-

Zijn het geen verwanten van elkaar dan?
Mwah.. ze gooien publiek en privaat bij elkaar want ze hebben een gemene deler: onroerend goed. Leuk en aardig, maar alles maar in elkaar proppen zodat het in het nieuwe systeem past vind ik echt idioot.
mag het weten
pi_146369075
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:06 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mwah.. ze gooien publiek en privaat bij elkaar want ze hebben een gemene deler: onroerend goed. Leuk en aardig, maar alles maar in elkaar proppen zodat het in het nieuwe systeem past vind ik echt idioot.
+1
pi_146369115
Heb ik weer hoor.
pi_146369172
Binnenkort weer een boekenbon scoren voor een beetje kritiek uiten over Belastingrecht 1.
pi_146369229
quote:
6s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:14 schreef Etsu het volgende:
Binnenkort weer een boekenbon scoren voor een beetje kritiek uiten over Belastingrecht 1.
Krijg je dat echt standaard als je naar zo'n evaluatiegesprek gaat? :D Moet ik mij maar eens aanmelden voor bestuurs 2 :P
mag het weten
pi_146369265
quote:
6s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:14 schreef Etsu het volgende:
Hoe hoog is die boekenbon? Ik kreeg ook een e-mail om eraan mee te doen met rechtsgeschiedenis.
pi_146369297
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:15 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Krijg je dat echt standaard als je naar zo'n evaluatiegesprek gaat? :D Moet ik mij maar eens aanmelden voor bestuurs 2 :P
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:16 schreef Accursius het volgende:

[..]

Hoe hoog is die boekenbon? Ik kreeg ook een e-mail om eraan mee te doen met rechtsgeschiedenis.
Jep. 10 euro. Altijd handig. Heb nog eentje hier ergens van paar maanden terug voor notariswet. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2014 15:17:46 ]
pi_146369312
Als het per evaluatiegesprek goed is voor 10 euro boekenbon, man dan had ik vanaf het eerste jaar mij toch flink wat boeken gratis kunnen aanschaffen :D Gewoon 13 vakken gemiddeld per studiejaar, 39 stuks in de bachelor is toch 390 euro aan boekenbonnen :7
mag het weten
pi_146369329
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:17 schreef Joosie200 het volgende:
Als het per evaluatiegesprek goed is voor 10 euro boekenbon, man dan had ik vanaf het eerste jaar mij toch flink wat boeken gratis kunnen aanschaffen :D
Klopt.
pi_146369370
Ik heb die mailtjes over evaluatiegesprekken altijd ongelezen weggemieterd, vond het maar spam :P
mag het weten
pi_146369390
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:19 schreef Joosie200 het volgende:
Ik heb die mailtjes over evaluatiegesprekken altijd ongelezen weggemieterd, vond het maar spam :P
Er staat gewoon letterlijk onderaan dat je bij deelname een boekenbon twv 10 euro krijgt...
pi_146369430
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:19 schreef Etsu het volgende:

[..]

Er staat gewoon letterlijk onderaan dat je bij deelname een boekenbon twv 10 euro krijgt...
Ongelezen gast, dat wil zeggen ik weet niet wat er in een emailtje staat. Gooi dan erin als onderwerp: geef je op voor evaluatie voor [insert vak] en ontvang 10 euro boekenbon!!eins111!
mag het weten
pi_146369434
quote:

[..]

_O_
pi_146369451
Als je emailtjes verstuurt onder het mom 'Evaluatiegesprek Bestuursrecht 2' denk ik aan een saai gesprek waarvoor je tijd moet opofferen en geen zak voor terug krijgt. Doe 'Evaluatiegesprek Bestuursrecht 2 in ruil voor een boekenbon' en ik weet genoeg :P Toch mooi op kosten van de uni mijn boekenkast aanvullen :7
mag het weten
pi_146369585
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:22 schreef Joosie200 het volgende:
Als je emailtjes verstuurt onder het mom 'Evaluatiegesprek Bestuursrecht 2' denk ik aan een saai gesprek waarvoor je tijd moet opofferen en geen zak voor terug krijgt. Doe 'Evaluatiegesprek Bestuursrecht 2 in ruil voor een boekenbon' en ik weet genoeg :P Toch mooi op kosten van de uni mijn boekenkast aanvullen :7
Er zijn grenzen.
pi_146369624
quote:
8s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:25 schreef Etsu het volgende:

[..]

Er zijn grenzen.
Ja, max 4 deelnemers per gesprek. Ons ben zuunig heur :{w
mag het weten
pi_146369682
Morgen tentamen privaatrecht killen *O*

Iemand die me kan uitleggen hoe dat zit met de gelaagde structuur van het BW en hoe je dat moet uitwerken bij open vragen?
pi_146369716
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:28 schreef mapima het volgende:
Morgen tentamen privaatrecht killen *O*

Iemand die me kan uitleggen hoe dat zit met de gelaagde structuur van het BW en hoe je dat moet uitwerken bij open vragen?
Is dit echt het niveau van de tentamenstof op de EUR of snap je gewoon het eerste hoofdstuk van je boek niet? :@
pi_146369825
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:32 schreef Ties02 het volgende:
Jeetje
geef antwoord dan
pi_146369892
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:32 schreef Etsu het volgende:

[..]

geef antwoord dan
Antwoord
mag het weten
pi_146369941
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is dit echt het niveau van de tentamenstof op de EUR of snap je gewoon het eerste hoofdstuk van je boek niet? :@
Ons is alleen uitgelegd dat je eerst in BW3 moet kijken en dan steeds verder en dn pas in BW6
pi_146369975
Wanneer komt de afdeling trouwens met dè uitspraak v/h jaar?
mag het weten
pi_146370091
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:35 schreef mapima het volgende:

[..]

Ons is alleen uitgelegd dat je eerst in BW3 moet kijken en dan steeds verder en dn pas in BW6
Zucht.

De gelaagde structuur wil zeggen dat het BW is gesorteerd van algemeen naar steeds specifieker, waarbij bepalingen uit eerdere boeken vaak doorwerken op die daarna. Zo is bijvoorbeeld recht van vervoersovereenkomsten geregeld in boek 8, maar daar heb je ook verbintenissenrecht uit boek 6, goederenrecht uit boek 5 en vermogensrecht uit boek 3 voor nodig.
pi_146370218
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:32 schreef Etsu het volgende:

[..]

geef antwoord dan
Ben je hond niet
pi_146370268
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:43 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ben je hond niet
Ik neem aan dat Etsu zijn hond niet om antwoord zou vragen.
  donderdag 6 november 2014 @ 15:46:53 #160
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146370320
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:35 schreef mapima het volgende:

[..]

Nou, dat is dus de gelaagde structuur.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_146370347
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:43 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ben je hond niet
maar wel novietenhoeder
pi_146370378
Wat is een causaal stelsel?
Wat is een abstract stelsel?
Wat zijn de verschillen?
pi_146370386
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:48 schreef mapima het volgende:
Wat zijn de verschillen?
jezus

wat zegt je boek?
pi_146370421
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:48 schreef Etsu het volgende:

[..]

jezus

wat zegt je boek?
Welk boek?
pi_146370429
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:49 schreef mapima het volgende:

[..]

Welk boek?
ga ergens anders lopen trollen
pi_146370437
quote:
Wat zijn de verschillen?
Donder eens op met je huiswerkvragen, ondankbaar mens.
pi_146370451
quote:
Wat zijn de verschillen?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:49 schreef mapima het volgende:

[..]

Welk boek?
Google is je vriend
mag het weten
pi_146370484
Vanavond een meidenparty, er komen dan 2 vriendinnen uit Utrecht + huisgenote die een vrouw is + een homo. *O*
pi_146370510
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:49 schreef Etsu het volgende:

[..]

ga ergens anders lopen trollen
Snap je nu waarom ik geen antwoord gaf? Dit is gewoon sanasoufi
pi_146370519
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:51 schreef Etsu het volgende:
Vanavond een meidenparty, er komen dan 2 vriendinnen uit Utrecht + huisgenote die een vrouw is + een homo. *O*
Want een huisgenote is normaliter een man
mag het weten
pi_146370524
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:51 schreef Etsu het volgende:
huisgenote die een vrouw is
pi_146370532
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:51 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Snap je nu waarom ik geen antwoord gaf? Dit is gewoon sanasoufi
nee, want als novietenhoeder moet je dit kunnen handelen, tiesNULTWEE

als je t niet aankan, moet je maar eens nadenken wat je met je functie wilt
pi_146370562
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:52 schreef Etsu het volgende:

[..]

nee, want als novietenhoeder moet je dit kunnen handelen, tiesNULTWEE

als je t niet aankan, moet je maar eens nadenken wat je met je functie wilt
_O-
pi_146370567
:') Ik weet niet hoor maar de enige boeken die ik heb zijn wettenbundels
pi_146370577
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:51 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Want een huisgenote is normaliter een man
misschien is ze wel hermadrofiet
pi_146370586
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:53 schreef mapima het volgende:
Ah gierige student dus, leen dan alle boeken uit de Ub
mag het weten
pi_146370589
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:53 schreef Etsu het volgende:

[..]

_O_
pi_146370620
Ik vind mensen die moeilijke woorden gebruiken die ze eigenlijk niet kennen altijd zó amobinabel.
pi_146370644
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:54 schreef Tchock het volgende:
Ik vind mensen die moeilijke woorden gebruiken die ze eigenlijk niet kennen altijd zó amobinabel.
iseewhatyoudidthere.jpeg
pi_146370653
quote:
Amobinabel wat?
pi_146370749
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:53 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hermadrofiet. Wat een prachtige verbastering.
pi_146370794
quote:
Het is gewoon iemand met een penis en een vigana.
pi_146370808
Maar serieus weer. Ets, wat gaan jullie doen? Spelletjes? Snoeihard zuipen?
pi_146370811
quote:
15s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Het is gewoon iemand met een penis en een vigana.
Een whut
mag het weten
pi_146370845
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:00 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Een whut
pi_146370852
quote:
Als je ze op elkaar legt, snap je gelijk de gelaagde structuur.
pi_146370887
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Spot on :D
mag het weten
pi_146370891
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

_O_
pi_146370901
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Maar serieus weer. Ets, wat gaan jullie doen? Spelletjes? Snoeihard zuipen?
Geen idee. Vast dat laatste.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2014 16:03:38 ]
pi_146371140
Feitje van de dag: er is een EU-databank die "VIES" heet.
  donderdag 6 november 2014 @ 16:30:49 #191
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146371747
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:10 schreef Tchock het volgende:
Joh.
Bis bis bis
pi_146371836
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:10 schreef Tchock het volgende:
De hele EU is vies. Begint steeds meer op de Sovjet-unie te lijken
pi_146371938
quote:
Nerd
pi_146371976
quote:
Een medewerker heeft in het ziekenhuis in Zwolle briefjes opgehangen met waarschuwingen voor ebola om te verhullen dat hij stiekem patat frituurde bij de operatiekamers. De bewuste medewerker is geschorst.

Dat bevestigt de Isala kliniek donderdag.

Drie andere betrokken medewerkers kregen een aantekening in hun personeelsdossier na een indringend gesprek.

Volgens het ziekenhuis werd in het complex waar de operatiekamers zich bevinden, door de medewerker tegen de regels in patat gefrituurd. Om de geur te verhullen, werden briefjes opgehangen met daarop de waarschuwing 'pas op, ebola'.
Dafuq :')
mag het weten
pi_146372018
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:38 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dafuq :')
Wat een held _O_
pi_146372053
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat een held _O_
Fred Kroket zekers
mag het weten
pi_146372157
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:40 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Fred Kroket zekers
Je moet maar trek hebben in een snack. Zie ik erik ook nog wel doen...
pi_146372294
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:40 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Fred Kroket zekers
Co-assistent. Ba Mi Hap.
pi_146372323
Sowieso zou Seth Gaaikema gesmuld (!) hebben van de mogelijkheden tot grappen. Te beginnen met de HAP.
pi_146372357
Ebolaat ook maar.
pi_146372394
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Co-assistent. Ba Mi Hap.
Eerder Dr. B(a) M( i ). Schijf
mag het weten
pi_146372399
quote:
9s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ebolaat ook maar.
Nee hoor spot, je bent wel grappig.
pi_146372597
quote:
17s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee hoor spot, je bent wel grappig.
Als mensen dat moeten zeggen ben je echt niet grappig. Geeft niets. Fijne avond!
pi_146372650
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Als mensen dat moeten zeggen ben je echt niet grappig. Geeft niets. Fijne avond!
Oke. Dan niet, ouwe zak.
pi_146372852
quote:
15s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oke. Dan niet, ouwe zak.
Nounounou
pi_146373135
Nee hoor spot
pi_146373158
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zucht.

De gelaagde structuur wil zeggen dat het BW is gesorteerd van algemeen naar steeds specifieker, waarbij bepalingen uit eerdere boeken vaak doorwerken op die daarna. Zo is bijvoorbeeld recht van vervoersovereenkomsten geregeld in boek 8, maar daar heb je ook verbintenissenrecht uit boek 6, goederenrecht uit boek 5 en vermogensrecht uit boek 3 voor nodig.
Dat je nog antwoordt :')

Wel lief van je verder :*

edit:

http://www.powned.tv/nieu(...)ntamen_antwoord.html

_O- _O-
pi_146373286
quote:
17s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:10 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dat je nog antwoordt :')

Wel lief van je verder :*

edit:

http://www.powned.tv/nieu(...)ntamen_antwoord.html

_O- _O-
Wat is Powned toch ook verschrikkelijk debiel en voorspelbaar.
pi_146373305
Goede reactie dit :')

quote:
Eigenlijk is het al een gigantische faal om goederenrecht tegelijk met het tentamen faillissementsrecht te willen geven. 2 Totaal verschillende rechtsgebieden, het een boek 3 en boek 5, het ander de faillissementswet en klein stukje boek 3 (Pauliana).

Kan nooit erg diepgaand zijn geweest... Faal!!!
Nice_Wheels | 06-11-14 | 15:19 | niet ok!
pi_146373348
quote:
Onze reporter is live ter plaatse, over naar Y-real :D
mag het weten
pi_146373398
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:15 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Onze reporter is live ter plaatse, over naar Y-real :D
Faalhazen die dan niet gewoon hun bek dicht houden
pi_146373459
quote:
9s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Altijd van die studiekutjes die gelijk iets gaan melden als het niet in de haak is :N
pi_146373531
quote:
9s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

quote:
13s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:18 schreef Blistering het volgende:

[..]

Altijd van die studiekutjes die gelijk iets gaan melden als het niet in de haak is :N
Daar is maar 1 oplossing voor: nekschot. Dat zal ze leren
mag het weten
pi_146374863
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:14 schreef Ties02 het volgende:
Goede reactie dit :')

[..]

Die zag ik ook al ja. Heeft iemand goed opgelet bij zijn eerste civielrechtelijke vakje.
pi_146378643
Wat trek aan met dresscode 'cocktail'
  donderdag 6 november 2014 @ 19:55:59 #216
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146379211
Pak
Bis bis bis
pi_146379447
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:55 schreef eriksd het volgende:
Pak
Geen smoking?

Ik probeer mezelf stiekem te overtuigen dat de aanschaf daarvan een diepte-investering is
pi_146379606
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:01 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Geen smoking?

Ik probeer mezelf stiekem te overtuigen dat de aanschaf daarvan een diepte-investering is
Lijkt mij meer passend bij een cocktaildress voor wie je meeneemt. Ik heb zelf een el-cheapo smoking maar dat ding hangt meer in de kast dan ie ingezet wordt. Geeft op avondfeesten meer cachet dan je pak meesjouwen, maar als zulke avondfeesten weinig voorkomen kan je beter je pak en hemd finetunen voor een feestelijke stemming dan een losse smoking op de kop tikken.
mag het weten
  donderdag 6 november 2014 @ 20:07:10 #219
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146379693
Wat voor gelegenheid is het? Studenten? Dan een pak. Als er nog een heel gebeuren aan vastzit neem je een smoking, al dan niet met das. Heb je de tussenweg.
Bis bis bis
pi_146379731
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:07 schreef eriksd het volgende:
Wat voor gelegenheid is het? Studenten? Dan een pak. Als er nog een heel gebeuren aan vastzit neem je een smoking, al dan niet met das. Heb je de tussenweg.
Kerstdiner van kantoor
pi_146379765
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:08 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Kerstdiner van kantoor
Kerst valt steeds vroeger.
  donderdag 6 november 2014 @ 20:09:11 #222
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146379776
Tsja, big4 he. Doorgaans niet de meest scherp geklede figuren. Waarom vraag je niet even wat men vorig jaar aanhad?
Bis bis bis
pi_146379806
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:09 schreef eriksd het volgende:
Tsja, big4 he. Doorgaans niet de meest scherp geklede figuren. Waarom vraag je niet even wat men vorig jaar aanhad?
Dat zou je bij mijn sectie nog verbazen..

Maar dat zal ik wel ff vragen ja
pi_146379858
quote:
9s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Kerst valt steeds vroeger.
Die dingen moet je op tijd plannen. Moet me eigenlijk voor de 12de opgeven eventueel + 1. Dat wordt nog een hele opgave.
  donderdag 6 november 2014 @ 20:12:07 #225
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146379892
Heb je nou al een knoop doorgehakt over een extra stage?
Bis bis bis
pi_146379966
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:12 schreef eriksd het volgende:
Heb je nou al een knoop doorgehakt over een extra stage?
Ja
  donderdag 6 november 2014 @ 20:14:53 #227
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146380007
En?
Bis bis bis
pi_146380029
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:14 schreef eriksd het volgende:
En?
Ik heb over 1,5 week een gesprek
  donderdag 6 november 2014 @ 20:16:25 #229
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146380071
Spannend! Goed kantoor?
Bis bis bis
pi_146380284
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:16 schreef eriksd het volgende:
Spannend! Goed kantoor?
De beste
pi_146380878
Harry Potter _O_
pi_146383801
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef Mshauri het volgende:
Wat trek aan met dresscode 'cocktail'
In principe is dat een smoking ja, alleen wordt dat in Nederland sporadisch nog gedragen.
Ik zou gewoon donkerblauw pak dragen, zwarte oxfords, wit shirt en een effen donkere das.
Saai en kan niet fout gaan.
pi_146384945
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:46 schreef Accursius het volgende:

[..]

In principe is dat een smoking ja, alleen wordt dat in Nederland sporadisch nog gedragen.
Ik zou gewoon donkerblauw pak dragen, zwarte oxfords, wit shirt en een effen donkere das.
Saai en kan niet fout gaan.
Het is mij net wat te gewoontjes. Dat draag ik namelijk al op kantoor (behalve die effen das)
pi_146385106
Van der Geld in Nieuwsuur _O_
pi_146385374
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:14 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Het is mij net wat te gewoontjes. Dat draag ik namelijk al op kantoor (behalve die effen das)
Dan wit shirt met verborgen knopenlijst, dubbele manchet en een zwarte strik.
pi_146385441
Zo, eerste tentamen gehad van nieuwe master, ging best goed.
Geen referral hier.
pi_146385501
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zo, eerste tentamen gehad van nieuwe master, ging best goed.
Nice, welk vak?
pi_146385523
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:26 schreef Accursius het volgende:

[..]

Nice, welk vak?
Encyclopedie wetgeving Gezondheidszorg.
Geen referral hier.
pi_146385678
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:24 schreef Accursius het volgende:

[..]

Dan wit shirt met verborgen knopenlijst, dubbele manchet en een zwarte strik.
Mooie tussenweg inderdaad. Even kijken waar ik een mooie zelfstrikkert kan kopen
pi_146386074
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:30 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Mooie tussenweg inderdaad. Even kijken waar ik een mooie zelfstrikkert kan kopen
The English Hatter natuurlijk _O_ bazenwinkel
  donderdag 6 november 2014 @ 22:47:32 #241
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146386415
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:39 schreef Accursius het volgende:

[..]

The English Hatter natuurlijk _O_ bazenwinkel
[ afbeelding ]
Zzzzz
Bis bis bis
pi_146386578
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zzzzz
Niet goed? :)
  donderdag 6 november 2014 @ 22:54:37 #243
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146386805
Feyenoord. BAM! _O_
pi_146387643
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Feyenoord. BAM! _O_
Tis toch ook wat he...
  donderdag 6 november 2014 @ 23:15:54 #245
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146387701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Tis toch ook wat he...
Als Feyenoorder ben ik de laatste jaren Europees gezien niet veel meer verwend.
pi_146387822
quote:
19s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Als Feyenoorder ben ik de laatste jaren Europees gezien niet veel meer verwend.
Achja, beter dit dan standaard uitschakeling voor iedereen.
pi_146387829
Maandag Slash _O_ wat heb ik er zin in _O_
pi_146388039
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:19 schreef Yreal het volgende:
Slash bestaat niet
pi_146388078
quote:
15s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:25 schreef Henrys het volgende:

[..]

Slash bestaat niet
Ah, vier je ook geen kerst?
pi_146390060
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:19 schreef Yreal het volgende:
Have fun, heb hem al eerder zien optreden in de HMH. Blijft steengoed :Y
mag het weten
pi_146390130
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Have fun, heb hem al eerder zien optreden in de HMH. Blijft steengoed :Y
HMH was ik ook ja _O_ . Dankjewel
pi_146390679
Het instellingstarief..¤6500 voor een jaar studeren.

Waar is dit bedrag op gebaseerd? Dezelfde studenten die van het VWO komen betalen het normale collegegeld en ik moet als HBO'er het viervoudige neertellen.

Qua kosten is niet heel erg, maar als evt. toekomstige student vind ik dit echt een van de rare regels m.b.t. het studeren op een Universiteit :')
pi_146391091
Hey Boter ben de hele nacht in Nijmegen geweest waar was je
pi_146391266
-weg

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 04:21:35 ]
pi_146392597
Goedemorgen.
pi_146393664
Hallo hallo

quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:35 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dit maar dan yoghurt ipv koude melk. Ik vind het spul in warme melk niet te eten :r
Bedankt voor de tip, nog lekkerder _O_
pi_146393938
Hallo :7
pi_146394056
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 01:53 schreef Kazenbazen het volgende:

Waar is dit bedrag op gebaseerd? Dezelfde studenten die van het VWO komen betalen het normale collegegeld en ik moet als HBO'er het viervoudige neertellen.

Qua kosten is niet heel erg, maar als evt. toekomstige student vind ik dit echt een van de rare regels m.b.t. het studeren op een Universiteit :')
Dat bedrag is gebaseerd op "omdat het kan". Als ik na het halen van mijn bachelor notarieel ook nog aan recht en ict wil beginnen zegt de universiteit 'prima, maar we vragen van studenten alleen het wettelijk collegegeld als je nog geen bachelor hebt gehaald' en dus mogen ze van de minister OCW ¤10.700 plots vragen :X Begin ik met een tweede bachelor terwijl ik de eerste nog niet afgerond heb, dan kan ik wel volstaan met het wettelijk collegegeld van ¤1908.

Dus of je moet nu nog beginnen met de universitaire bachelor terwijl je de hbo bachelor nog niet hebt afgerond, dat is de enige manier om het te omzeilen. Tegelijkertijd dus twee bachelorstudies doen, zelfs al rond je de hbo bachelor na een jaar af, zolang je maar overlap hebt zou je met een goedgekeurd bewijs van betaling collegegeld naar de universiteit toe zonder verdere collegegeld verder kunnen (al kun je natuurlijk afgewezen worden na een matchinggesprek of toelatingstest tegenwoordig als doorstromer)
mag het weten
  vrijdag 7 november 2014 @ 10:17:58 #259
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146394217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 01:53 schreef Kazenbazen het volgende:

Ik niet. Zitten al genoeg mensen op het wo. Drempeltje voor hbo'ers kan geen kwaad.
Bis bis bis
pi_146395481
Gehoord dat burgerlijk3 tentamen pure aids was. Blij dat ik niet ben gegaan

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 11:11:45 ]
pi_146396318
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:11 schreef Etsu het volgende:
Lekker voor ze!
pi_146396480
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:11 schreef Etsu het volgende:
Jij zeker blij dat je een HIV-zaak II in Grunn maar mooi hebt vermeden
mag het weten
pi_146397377
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:46 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Jij zeker blij dat je een HIV-zaak II in Grunn maar mooi hebt vermeden
okeuh
pi_146397423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:20 schreef Etsu het volgende:

[..]

okeuh
Dan hebben we het foute grappen uur ook weer gehad :+

Maar burgerlijk 3 viel dus zwaar tegen hmm? Vond het ook pittig de eerste keer, vooral de manier van nakijken :{w
mag het weten
pi_146397684
Tentamen privaatrecht jaar 1 op de EUR _O-

Is privaatrecht in het algemeen makkelijk of wat is dit
pi_146397716
Eerste studiepuntjes geregistreerd op progress. O+ Ik voel me goed.

128, beat that.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 12:33:54 ]
pi_146397724
quote:
Treurig.
pi_146397739
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:32 schreef mapima het volgende:

Burgerlijk 3 op de RUG niet
pi_146397742
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:32 schreef mapima het volgende:

Als het tentamen het niveau van jouw vragen had dan was het geen bijster hoog niveau nee.
pi_146397745
Achja boeien, ook geen flikker gedaan tijdens de collegeweken

gevalletje 6:101 dus als het misgaat
pi_146397754
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:34 schreef Paxcon het volgende:
Achja boeien, ook geen flikker gedaan tijdens de collegeweken

gevalletje 6:101 dus als het misgaat
er zat ook totaal geen structuur in de colleges van oldenhuis
pi_146397764
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:35 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee, vond het ook maar een grote chaos
pi_146397799
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:35 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nee, vond het ook maar een grote chaos
inb4 ties
pi_146397800
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:34 schreef Blistering het volgende:

[..]

Als het tentamen het niveau van jouw vragen had dan was het geen bijster hoog niveau nee.
de meester zei tijdens college dat het slagingspercentage van dit tentamen standaard 40% is
pi_146397832
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:36 schreef mapima het volgende:

[..]

de meester zei tijdens college dat het slagingspercentage van dit tentamen standaard 40% is
ik hoop dat je het in de zin van mr. bedoelt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 12:37:57 ]
pi_146397869
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:36 schreef mapima het volgende:

[..]

meester :')
pi_146397871
Wat een ongelofelijk kut tentamen was dat BR3 zeg. -O-
pi_146397875
Net m'n beschikbaarheid voor de kerstvakantie doorgegeven op m'n werk. Houd nu nog maar een week over om te leren voor RGS I, hopelijk is dat genoeg :'(
pi_146397895
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:39 schreef Blistering het volgende:
Net m'n beschikbaarheid voor de kerstvakantie doorgegeven op m'n werk. Houd nu nog maar een week over om te leren voor RGS I, hopelijk is dat genoeg :'(
RGS1 is leuk _O_

komt goed
pi_146397931
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:40 schreef Paxcon het volgende:

[..]

RGS1 is leuk _O_

komt goed
propaganda :')
pi_146397942
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:41 schreef Etsu het volgende:

[..]

RGS1 en RGS2 zijn gewoon puur genot

Verder is het allemaal maar zozo
pi_146397951
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:41 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nu word ik ook wel een beetje bang inderdaad
pi_146397961
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:41 schreef Paxcon het volgende:

[..]

je geilt gewoon op brandsma is t niet?
pi_146397971
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:42 schreef Etsu het volgende:

[..]

je geilt gewoon op brandsma is t niet?
leukste colleges ever

maar volgens mij ben ik een van de weinigen die zijn genialiteit erkent
pi_146398017
Ik ga nooit naar de colleges van RGS. Dat is het enige wat ik heb op die dag en geen zin om ervoor te reizen. Ben er 1x geweest, en kon die gozer echt niet volgen. Die man springt echt van de hak op de tak, en als je even afgeleid wordt dan kun je al niet meer aanhaken.

Dan ga ik het liever allemaal rustig lezen en belangrijke dingen markeren, steek ik een stuk meer van op.
pi_146398049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:42 schreef Paxcon het volgende:

[..]

leukste colleges ever

maar volgens mij ben ik een van de weinigen die zijn genialiteit erkent
al vond ik t wel minder dat die bij RSG2 geen sheets gebruikte maar t krijtbord

iedere pauze kwam dat mannetje even met een ramenlapper :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 12:45:32 ]
pi_146398050
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:35 schreef Etsu het volgende:

[..]

Die van de Jong vond ik niet veel beter.
Oldenhuis vond ik eigenlijk nog wel goed te volgen.
pi_146398066
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:45 schreef Athlete het volgende:

[..]

Die van de Jong vond ik niet veel beter.
Oldenhuis vond ik eigenlijk nog wel goed te volgen.
Die van De Jong was juist wel gestructureerd. _O- En duidelijker.
pi_146398086
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:44 schreef Blistering het volgende:
Ik ga nooit naar de colleges van RGS. Dat is het enige wat ik heb op die dag en geen zin om ervoor te reizen. Ben er 1x geweest, en kon die gozer echt niet volgen. Die man springt echt van de hak op de tak, en als je even afgeleid wordt dan kun je al niet meer aanhaken.

Dan ga ik het liever allemaal rustig lezen en belangrijke dingen markeren, steek ik een stuk meer van op.
Kan je ze niet terugkijken?
pi_146398090
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:45 schreef Etsu het volgende:
iedere pauze kwam dat mannetje even met een ramenlapper
ohja :') echt dom
pi_146398094
nouja, we zullen t zien

hopelijk wordt de 2de kans flink makkelijker zoals vorig jaar, zou mij goed uitkomen. _O_
pi_146398115
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:46 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Kan je ze niet terugkijken?
Nee, die colleges worden niet gefilmd :( Blijkbaar is er beperkte ruimte op de server voor gefilmde colleges, dus enkel staats en bestuurs I werd maar gefilmd :')

Wel ernstig allemaal.
pi_146398187
Nu hoop ik oprecht dat we verliezen van Letland.

Wat een grafcoach, die Hiddink.
pi_146398193
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:47 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee, die colleges worden niet gefilmd :( Blijkbaar is er beperkte ruimte op de server voor gefilmde colleges, dus enkel staats en bestuurs I werd maar gefilmd :')

Wel ernstig allemaal.
dit lijkt me echt een lulsmoes

bij ons werd het wel gefilmd trouwesn

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 12:49:58 ]
pi_146398206
quote:
quote:
Het kabelbedrijf maakte vanmorgen bekend dat het de nieuwe hoofdsponsor van Ajax is. De komende jaren betaalt het bedrijf, dat binnenkort fuseert met UPC, 36 miljoen euro aan de Amsterdamse club.

Op Twitter reageren vooral Feyenoord-fans verontwaardigd. Ze zeggen niet mee te willen betalen aan de sponsoring van Ajax en kondigen aan over te stappen naar een andere kabelaar.
:D En dat vindt men belangrijker dan dat UPC's moederbedrijf Ziggo opkoopt qua aandelen en laat fuseren met diens dochter UPC zodat de kabelmarkt (op Caiway na en wat in Zeeland) praktisch Ziggo monopolie gaat inhouden? KPN moest hun lijn gaan openstellen voor concurrentie, volgens de ACM is dat voor de kabel technisch zeer complex dus die duopolie houden we vooral in stand :') Want als iets te moeilijk is gaan we vooral niet aandringen op een andere standaard dan Docsis 3 om de boel minder complex te maken > zodat openstelling wèl kan en je net zoals met energie kan kiezen uit talloze maatschappijen terwijl de netwerkbeheerder per regio vaststaat. (Enexis in mijn geval) Dus waarom zoiets niet voor de kabel? Blijft Ziggo in Ziggogebied nu gewoon de netwerkbeheerder van de kabel, kunnen Online/Telfort/xs4all en co gewoon ook op de kabel elkaar gaan beconcurreren.
mag het weten
pi_146398213
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:49 schreef Paxcon het volgende:

[..]

dit lijkt me echt een lulsmoes

bij ons werd het wel gefilmd
Zal wel gewoon zo zijn omdat er anders geen hond meer komt :D
pi_146398242
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:41 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Deze man weet en voor de fijnproevers, neusje van de zalm: privéles door Brandsma over het Romeins privaatrecht ^O^
mag het weten
pi_146398265
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:47 schreef Blistering het volgende:

[..]

Wel ernstig allemaal.
:')
pi_146398266
slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')