abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146318362

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & rare-smaak-snuiter)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Maar gaat binnen niet al te lange tijd naar de UU. Verbolgen reacties bleven vanuit het Groningerkamp logischerwijs achterwege). Tevens prof. mr. emo.gif.
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo)
• Ties02 (Novietenhoeder II)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horden Strafrecht en Rechtsgeschiedenis te overwinnen op 26 en 28 mei)
• Tchock (de nieuwe mr. Tchock, opvolger van Moszkowicz en Spong, maar dat zij reeds opgevolgd zijn weten ze nog niet)
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
Blistering

Universiteit Maastricht
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Weet je wat cassatie is?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Danny het volgende:

[..]

dan verwijderen ze je ballen
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
mag het weten
pi_146318407
And on that bombshell good night :Z Nu bestuursrecht 2 (materieel verdieping ala strafrecht 2 nieuw) erop zit even de schade ingehaald voor Assassins Creed Black Flag. Tijd voor Unity sur Paris _O_
mag het weten
pi_146318463
Ik ga maar eens slapen, beetje normaal opstaan en dan verder met belastingrecht en dan 's avonds HORROR.
pi_146322811
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 01:22 schreef Etsu het volgende:
Ik ga maar eens slapen, beetje normaal opstaan en dan verder met belastingrecht en dan 's avonds HORROR.
Succes met teh horror vanavond :)

Goeiemoggel :O
mag het weten
pi_146323312
Goeiemorgen! Weer een dagje zonder verplichtingen :7

Kan echt niet wachten tot Straf I begint }:|
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_146324059
Die piketty is echt onverstaanbaar met zijn Franse kut accent.
pi_146324470
Wie uit Grunn heeft de beving van 2,9 op de schaal van Richter meegekregen? Bleek vannacht geweest te zijn bij Zandeweer en wederom te voelen in de stad zelf. Heftigste beving tot nu toe, de verwachting dat het naar 3,1 op Richter kan gaan komt dus aardig uit zo
mag het weten
pi_146324524
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:45 schreef Joosie200 het volgende:
Wie uit Grunn heeft de beving van 2,9 op de schaal van Richter meegekregen? Bleek vannacht geweest te zijn bij Zandeweer en wederom te voelen in de stad zelf. Heftigste beving tot nu toe, de verwachting dat het naar 3,1 op Richter kan gaan komt dus aardig uit zo
Let wel op dat het verschil tussen 2,9 en 3,1 op een logaritmische schaal behoorlijk groot is. :P
pi_146324787
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Let wel op dat het verschil tussen 2,9 en 3,1 op een logaritmische schaal behoorlijk groot is. :P
Zonder meer, maar het vorige record stond op 2,8, nu dus sinds vannacht 2,9. Die 3,0 en 3,1 zie ik wel sneuvelen binnen de komende jaren. :{
mag het weten
  woensdag 5 november 2014 @ 12:01:33 #10
256090 Giku
graag verwijderen
pi_146325007
quote:
Niks van gemerkt. Maar ik heb ook niets gemerkt van het opblazen van de suikerunie toren destijds, om 7 uur in de morgen, terwijl ik kleine 300 meter verderop sliep.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:06 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ga het zeker doen :) Heb jij toevallig nog hoorcollege aantekeningen van ICT contracten? Omdat ze nu vakinschrijving verplicht stellen om een tafelnummer te krijgen, moet ik op 8 december mij inschrijven voor de her. Maar ik krijg het vak ook niet meer toegevoegd op nestor dus ik mis de PowerPoint slides. En qua boeken? O-)
Helaas niets, en boeken houd ik altijd zelf ;). Staat wel e.e.a. op studeersnel. Vak was ook niet bizar moeilijk hoor. Maar je kunt je dus helemaal niet inschrijven voor Nestor als je te laat bent? Wat flauw zeg. (Kan me wel herinneren dat ik voor te veel vakken in heb geschreven om later te kiezen welk vak ik wel leuk genoeg vond om een tentamen in te maken. Jaarrekeningenrecht heb ik maar overgeslagen vorig jaar :9.)
graag verwijderen
pi_146325167
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:01 schreef Giku het volgende:

[..]

Niks van gemerkt. Maar ik heb ook niets gemerkt van het opblazen van de suikerunie toren destijds, om 7 uur in de morgen, terwijl ik kleine 300 meter verderop sliep.

[..]

Helaas niets, en boeken houd ik altijd zelf ;). Staat wel e.e.a. op studeersnel. Vak was ook niet bizar moeilijk hoor. Maar je kunt je dus helemaal niet inschrijven voor Nestor als je te laat bent? Wat flauw zeg.
Scheen ook een beving van korte duur te zijn afgelopen nacht. Bij een huis in Middelstum waar ze allemaal camera's op hebben gehangen samen met RTV Noord lieten ook weinig shaky cam zien :P Zo'n explosie zal wel gecontroleerd verlopen dus minder overlast opleveren voor de directe omgeving lijkt me.

Vak dus niet al te moeilijk? En dat voor 10 ECTS? :o Nope, tegenwoordig als het moment dat je voor de tentamens kunt inschrijven gesloten is, sluiten ze ook de vakinschrijving omdat dat nu aan elkaar gekoppeld is. Schrijf je in het voor het vak, dan sta je voor het tentamen ingeschreven tegenwoordig. Kan me nu dus wel handmatig inschrijven op 8 december voor de her, maar het vak op nestor laten verschijnen ho maar. Zelfs niet als ik aan de slag ga met my courses > enroll in ICT contracten van vorig jaar. Krijg ik een foutmelding dat ik van een ander jaar al een aanmelding open heb staan 8)7 Terwijl ik nog nooit ICT contracten heb toegevoegd als vak via Progress of Nestor |:(
mag het weten
pi_146325170
quote:
Niks gemerkt.
pi_146325182
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:07 schreef Etsu het volgende:

[..]

Niks gemerkt.
Ah kruidnootjessneeuwvlokjesEts 8}
mag het weten
  woensdag 5 november 2014 @ 12:14:01 #14
256090 Giku
graag verwijderen
pi_146325339
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:07 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Scheen ook een beving van korte duur te zijn afgelopen nacht. Bij een huis in Middelstum waar ze allemaal camera's op hebben gehangen samen met RTV Noord lieten ook weinig shaky cam zien :P Zo'n explosie zal wel gecontroleerd verlopen dus minder overlast opleveren voor de directe omgeving lijkt me.

Vak dus niet al te moeilijk? En dat voor 10 ECTS? :o Nope, tegenwoordig als het moment dat je voor de tentamens kunt inschrijven gesloten is, sluiten ze ook de vakinschrijving omdat dat nu aan elkaar gekoppeld is. Schrijf je in het voor het vak, dan sta je voor het tentamen ingeschreven tegenwoordig. Kan me nu dus wel handmatig inschrijven op 8 december voor de her, maar het vak op nestor laten verschijnen ho maar. Zelfs niet als ik aan de slag ga met my courses > enroll in ICT contracten van vorig jaar. Krijg ik een foutmelding dat ik van een ander jaar al een aanmelding open heb staan 8)7 Terwijl ik nog nooit ICT contracten heb toegevoegd als vak via Progress of Nestor |:(
Ohja, dat nieuwe bachelor systeem. Hij was bij mij maar 7 punten waard. Ik kan ook niet meer bij de oude inschrijving. Let wel op dat er ook aardig wat is veranderd afgelopen jaar voor dat vak. (koop op afstand van boek 7 BW vervallen, nieuwe afdeling 2B, titel 5 van boek 6 BW).
Kan je dus ook niet verder helpeng :{. Wellicht kun je even bellen met DOS? Maar die staan erom bekend nogal streng te zijn.
graag verwijderen
pi_146325711
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:14 schreef Giku het volgende:

[..]

Ohja, dat nieuwe bachelor systeem. Hij was bij mij maar 7 punten waard. Ik kan ook niet meer bij de oude inschrijving. Let wel op dat er ook aardig wat is veranderd afgelopen jaar voor dat vak. (koop op afstand van boek 7 BW vervallen, nieuwe afdeling 2B, titel 5 van boek 6 BW).
Kan je dus ook niet verder helpeng :{. Wellicht kun je even bellen met DOS? Maar die staan erom bekend nogal streng te zijn.
Hmm, enig idee welke voorgeschreven lesstof er is voor het vak? Op Ocasys staat: wordt op nestor bekend gemaakt :+ Voor de rest ga ik studeersnel wel checken voor collegeslides en dan maar op zelfstudie richting de her toe. DOS kon niks voor mij betekenen, anders dan captain obvious uithangen.

quote:
Staatssecretaris Fred Teeven voor justitie gaat in gesprek met betrokkenen over het dinsdag aangekondigde plan van VVD en PvdA om gebruikers bij het downloaden uit illegale bron een waarschuwing te geven via een popup. Begin 2015 volgt de uitkomst van de gesprekken.

Met welke partijen hij precies om de tafel gaat, zei Teeven niet tijdens een Algemeen Overleg met betrokken leden van de Tweede Kamer over het auteursrecht. Vermoedelijk gaat het onder meer om rechthebbenden en providers. Teeven belooft om begin volgend jaar met resultaten te komen van het overleg. Hij ziet wel 'bezwaren' bij het plan. "We moeten eerst met experts gaan praten over hoe dit technisch kan werken, wij als politici zijn geen experts."
Wat een josti's zitten er toch ook in de TK :') Denken dat een popup helpt om downloaden via torrents tegen te gaan en/of dat mensen door die popup zich laten overhalen om via legale middelen aan entertainment te komen. a: de techsavvy lui zien de popup niet door popup blokkering browser, addons zoals NoScript, AddBlockPro, DoNotTrackme, b: de niet-techsavvy lui idem, want menig browser heeft het standaard ingeschakeld. Net zoals die cookiewet, ookal zo'n gedrocht van jewelste. Iedereen klikt die melding meteen weg, want menig boeit het geen klap of een site nu cookies opslaat of niet, die willen gewoon de site kunnen benaderen. En degene die er wel wat om geeft weet zijn weg wel te vinden door het aantal cookies tot een minimum te beperken 8}
mag het weten
  woensdag 5 november 2014 @ 12:26:42 #16
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146325733
Fred Kroket. :')
pi_146326280
mag het weten
pi_146326343
Nou de cijfers van Staats hangen er, iemand die nog gemaakt hier?
pi_146326366
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:45 schreef Ties02 het volgende:
Nop, vorig jaar al :) Staat ie op de FBgroep? 51,3% gezakt, 48,7% geslaagd, gemiddeld cijfer onbekend ;(
mag het weten
pi_146326417
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:45 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nop, vorig jaar al :) Staat ie op de FBgroep? 51,3% gezakt, 48,7% geslaagd, gemiddeld cijfer onbekend ;(
Yes
pi_146326549
Omzet en overdrachtsbelasting ook lekker dramatisch gemaakt

Gemiddeld een 5,05 en 61% gezakt
pi_146326561
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:50 schreef Ties02 het volgende:

Ach, vaste prik onder fiscale vakken zullen we maar zeggen
mag het weten
pi_146326584
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:50 schreef Ties02 het volgende:

Ja. Een vriendin van me haalt al 2 jaar cijfers van 7, 8, 9, nooit onvoldoende/herkanst en voor omzet- en overdrachtsbelasting heeft ze nu een 5. :')
pi_146326610
ik ben serieus bang voor vanavond.
pi_146326636
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja. Een vriendin van me haalt al 2 jaar cijfers van 7, 8, 9, nooit onvoldoende/herkanst en voor omzet- en overdrachtsbelasting heeft ze nu een 5. :')
Lekker voor der
mag het weten
pi_146326650
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:53 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Lekker voor der
Vind het best sneu hoor.
pi_146326669
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:52 schreef Etsu het volgende:
ik ben serieus bang voor vanavond.
Lekker voor je
pi_146326698
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:54 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Lekker voor je
Flikker nou eens op met je 'lekker voor je'. :')
pi_146326731
quote:
15s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:53 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vind het best sneu hoor.
Vind het niet sneu, leren ze ook eens wat het is om tegenslag te hebben. Zeker bij mensen die het allemaal gemakkelijk af gaat, zonder problemen flinke cijfers binnen halen, heb ik geen medelijden als ze dan eens een keertje voor de allereerste keer moeten herkansen. De wereld vergaat, oh noes. Heurt erbij, vaste prik voor het leeuwendeel van de studenten. Dus niet miepen :6
mag het weten
pi_146326745
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Vind het niet sneu, leren ze ook eens wat het is om tegenslag te hebben. Zeker bij mensen die het allemaal gemakkelijk af gaat, zonder problemen flinke cijfers binnen halen, heb ik geen medelijden als ze dan eens een keertje voor de allereerste keer moeten herkansen. De wereld vergaat, oh noes. Heurt erbij, vaste prik voor het leeuwendeel van de studenten. Dus niet miepen :6
:')
pi_146326776
Omdat Joosie al 2 jaar studievertraging heeft, is hij lichtelijk (!) gefrustreerd en gunt hij anderen geen bul.

Is het niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 12:57:36 ]
pi_146326777
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:56 schreef Etsu het volgende:

[..]

:')
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:54 schreef Etsu het volgende:

[..]

Flikker nou eens op met je ' :') '
Prof mr. emogif
mag het weten
pi_146326814
Wel eens met joosie hoor. Iedereen moet toch wel minstens een keer een onvoldoende halen.
pi_146326891
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:57 schreef Etsu het volgende:
Omdat Joosie al 2 jaar studievertraging heeft, is hij lichtelijk (!) gefrustreerd en gunt hij anderen geen bul.

Is het niet?
Heeft niks met gunnen te maken. Vind het nogal /firstworldproblems en miepen om niks. Zeker met lui die doorgaans 7/8/9's halen en dan een keertje een 6 hebben ze meteen zo'n houding van alsof ze onrecht aangedaan is, terwijl mensen die moeite hebben met een vak en knokken voor een 6, maar een 5 halen maar wat blij met een 6 zouden zijn. Dat is wat mij persoonlijk nogal steekt, heeft niks met afgunst te maken maar gewoon 'wees blij dat het maar een 5 is', het kan altijd nog slechter. Iets met relativeren enzo.

Geen summa cum laude meer kunnen halen zal best frustrerend zijn als je net zo'n lekkere streak had en 'winning' was op weg naar je bul halen. Dat kan ik best wel begrijpen, maar dan nog. Als die 5 uit de lucht valt is dat driewerf klote, maar als je na het tentamen wegliep met het gevoel dit gaat mij geen goed cijfer opleveren, schrijf dan 'niet nakijken' op om die winning streak nog te kunnen voltooien.
mag het weten
pi_146326961
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:01 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Heeft niks met gunnen te maken. Vind het nogal /firstworldproblems en miepen om niks. Zeker met lui die doorgaans 7/8/9's halen en dan een keertje een 6 hebben ze meteen zo'n houding van alsof ze onrecht aangedaan is, terwijl mensen die moeite hebben met een vak en knokken voor een 6, maar een 5 halen maar wat blij met een 6 zouden zijn. Dat is wat mij persoonlijk nogal steekt, heeft niks met afgunst te maken maar gewoon 'wees blij dat het maar een 5 is', het kan altijd nog slechter. Iets met relativeren enzo
Lekker boeiend, het gaat juist om het drama dat het geeft _O_
pi_146326992
Ik heb niet gezegd dat ze er een drama van maakt. Dat maken jullie ervan.
pi_146327007
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:57 schreef Etsu het volgende:

Is het niet?
Niet zo vals doen
pi_146327026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:04 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Niet zo vals doen
Geldt ook voor jou natuurlijk
pi_146327050
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:04 schreef Etsu het volgende:
Ik heb niet gezegd dat ze er een drama van maakt. Dat maken jullie ervan.
Tis maar net hoe je het interpreteert :+ Ik lees die drama er in, want als je jarenlang niks anders dan 7/8/9's haalt kan ik mij zo voorstellen dat je op modus dramaqueen gaat als je ziet dat je een 5 hebt gehaald :P
mag het weten
pi_146327094
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:06 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Tis maar net hoe je het interpreteert :+ Ik lees die drama er in, want als je jarenlang niks anders dan 7/8/9's haalt kan ik mij zo voorstellen dat je op modus dramaqueen gaat als je ziet dat je een 5 hebt gehaald :P
Ik zeg alleen maar wat er gebeurd is, geen drama of eromheen...
Ze vindt 't niet erg, neemt niet weg dat ik het sneu voor d'r vind en gezien slagingspercentage kan ik me best voorstellen dat het aan het tentamen moet liggen.
pi_146327102
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Lekker boeiend, het gaat juist om het drama dat het geeft _O_
En ik had nog een sneer naar jou kunnen doen in dat stukje heur (het kan altijd nog slechter > zie Y) :P , maar dat was te gemakkelijk. >:)
mag het weten
pi_146327128
Tijd geleden.

5 gehaald voor Staats3. Eerste onvoldoende op mijn lijst -O-
Geen idee wanneer de inzage is. Staat niets op nestor en het tentamen moest je inleveren.

Iemand Romeins Recht gevolgd? Hoe is dat? Wil het misschien komend blok gaan volgen.
pi_146327136
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:09 schreef Athlete het volgende:
Tijd geleden.

5 gehaald voor Staats3. Eerste onvoldoende -O-
Geen idee wanneer de inzage is ook. Staat niets op nestor en het tentamen moest je inleveren.

Iemand Romeins Recht gevolgd? Hoe is dat? Wil het misschien komend blok gaan volgen.
Ja, stom maar goed te doen als je goed voor leert, ga het komend blok ook doen.
pi_146327151
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:07 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar wat er gebeurd is, geen drama of eromheen...
Ze vindt 't niet erg, neemt niet weg dat ik het sneu voor d'r vind en gezien slagingspercentage kan ik me best voorstellen dat het aan het tentamen moet liggen.
Aan het tentamen qua vraagstelling/puntenverdeling, manier van doceren/nakijken of de voorbereiding door de studenten. Zal wel door meerdere factoren komen. Er zijn nu eenmaal zo van die vakken waarvan je op het oog van het aantal ECTS denkt: moet te doen zijn en toch pittig zijn, terwijl vakken met veel meer ECTS eenvoudiger te halen zijn.
mag het weten
pi_146327286
Vraagje:

Kees overlijdt op 60 jarige leeftijd, zijn nalatenschap is op dat moment 1 miljoen euro. In zijn testament heeft hij Roger en Sjoerd een periodieke uitkering nagelaten, ter grootte van 30.000 euro per jaar, gezamenlijk en bij opvolging. Roger is op dat moment 58 jaar en Sjoerd is 50 jaar. De erfgename van Kees is zijn vrouw Margriet, zij is op dat moment 58 jaar. Geef aan waarover Roger, Sjoerd en Margriet erfbelasting zullen moeten betalen n.a.v. het overlijden van Kees.

Mijn antwoord:

Sjoerd en Roger krijgen 30.000 euro per jaar, door art. 5 Uitvoeringsbesluit Successiewet wordt deze vermenigvuldigd met factor 11 (Roger) en 12 (Sjoerd) (15.000 x 11 en 15.000 x 12), wat eruit komt, is dan stamrecht. Op basis van art. 20 lid 6 sub c Succ. mag je 70% eraf halen en het bedrag wat eruit komt, is dan belasting erover verschuldigd.
Maar hoe zit het met Margriet? Weet iemand dat?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 13:20:26 ]
pi_146327308
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:09 schreef Athlete het volgende:
Geen idee wanneer de inzage is. Staat niets op nestor en het tentamen moest je inleveren.

Vaak toch twee/drie dagen na bekendmaking :? Ik had mijn nabespreking in de Offerhauszaal iig rond 15:00 uur naar ik meen.

RR heb ik gevolgd, is het oude RGS2, een tip: dat lijstje in Prota vooraan met alle gezegdes is echt een aanrader om in je kop te stampen. Aan de hand daarvan moet je vrij snel per casus wel eruit kunnen komen. Voor de rest is het Prota boek net zoals Brandsma heerlijk van de hak op de tak, dus niet fijn om effectief uit te kunnen studeren. Maar als je geschiedenis leuk vindt, RGS1 geen problemen mee had dan gaat RR geen problemen opleveren. Vind je geschiedenis geen zak aan, haalde je met moeite RGS1 en BR2, ja dan gaat RR een flinke dobber worden.
mag het weten
pi_146327419
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:14 schreef Etsu het volgende:
Vraagje:

Kees overlijdt op 60 jarige leeftijd, zijn nalatenschap is op dat moment 1 miljoen euro. De erfgename van Kees is zijn vrouw Margriet, zij is op dat moment 58 jaar.

Maar hoe zit het met Margriet? Weet iemand dat?
Is de casus onvolledig in die zin dat je niet weet of ze getrouwd zijn in gemeenschap van goederen/geregistreerd staan als partner? Speelt als lle niet die vrijstelling van ¤ 627.367 op want echtgenoot? Dus daar tikt Margriet sowieso geen erfbelasting over af.
mag het weten
pi_146327453
Het is weer tijd voor thee
pi_146327461
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:18 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Is de casus onvolledig in die zin dat je niet weet of ze getrouwd zijn in gemeenschap van goederen/geregistreerd staan als partner? Speelt als lle niet die vrijstelling van ¤ 627.367 op want echtgenoot? Dus daar tikt Margriet sowieso geen erfbelasting over af.
Staat er niet bij.
Maar zou goed kunnen, maar zou dat niet nogal voor de hand liggen?
pi_146327477
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:19 schreef Etsu het volgende:

[..]

Staat er niet bij.
Maar zou goed kunnen, maar zou dat niet nogal voor de hand liggen?
Tis belasting 1 hé, das nogal basic en gaat nergens diep op in > als het voor de hand ligt lijkt me het juist goed. Ik dacht bij belasting 1 al te diep na
mag het weten
pi_146327531
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:19 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Tis belasting 1 hé, das nogal basic en gaat nergens diep op in > als het voor de hand ligt lijkt me het juist goed. Ik dacht bij belasting 1 al te diep na
En wat zou er dan gebeuren als Margriet en Kees geregistreerd stonden als partner?
pi_146327583
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

En wat zou er dan gebeuren als Margriet en Kees geregistreerd stonden als partner?
Geregistreerd/gehuwd is een en hetzelfde qua rechtsgevolg: in beide gevallen ben je echtgenoot qua relatie van de ander. Daar is het om te doen voor die vrijstelling. Dus wederom: vrijstelling tot ¤ 627.367.
mag het weten
pi_146327649
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Geregistreerd/gehuwd is een en hetzelfde qua rechtsgevolg: in beide gevallen ben je echtgenoot qua relatie van de ander. Daar is het om te doen voor die vrijstelling. Dus wederom: vrijstelling tot ¤ 627.367.
Vanuitgaande dat ze aan partner-eisen voldoen in art. 1a Succ dus. :+

Nouja, niet zo moeilijk, dat erf-/schenkbelasting, gelukkig.
pi_146327785
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:14 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Vaak toch twee/drie dagen na bekendmaking :? Ik had mijn nabespreking in de Offerhauszaal iig rond 15:00 uur naar ik meen.

RR heb ik gevolgd, is het oude RGS2, een tip: dat lijstje in Prota vooraan met alle gezegdes is echt een aanrader om in je kop te stampen. Aan de hand daarvan moet je vrij snel per casus wel eruit kunnen komen. Voor de rest is het Prota boek net zoals Brandsma heerlijk van de hak op de tak, dus niet fijn om effectief uit te kunnen studeren. Maar als je geschiedenis leuk vindt, RGS1 geen problemen mee had dan gaat RR geen problemen opleveren. Vind je geschiedenis geen zak aan, haalde je met moeite RGS1 en BR2, ja dan gaat RR een flinke dobber worden.
Jah meestal een paar dagen na de bekendmaking. Maar ik vind het precieze tijdstip wel fijn om te weten, omdat ik niet van plan ben 2 dagen voor de Offerhauszaal te gaan kamperen ;) Maar heb de vakgroep een mail gestuurd.

Thanks! Vind geschiedenis heel interessant en BR2 ook geen problemen mee gehad.
pi_146327992
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:19 schreef Ties02 het volgende:
Het is weer tijd voor thee
Teas02. Welke smaak?
pi_146328038
quote:
17s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Teas02.
:D Ook goeiemiddag Spot
mag het weten
pi_146328069
quote:
17s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Teas02. Welke smaak?
Heee Spot
Rooibos honey blend
pi_146328243
Lekker :9
pi_146328298
quote:
Naar aanleiding van de vele vragen over het bijschrijven in het wetboek; u mag verwijzingen vermelden, in de kantlijn of met behulp van tabbladen. De verwijzing bestaat dan uit een wetsartikel, of een afgekorte wettelijke regeling (bijv. AB, FE ). DE tabbladen die de uitgever verstrekt heeft mogen ook worden gebruikt.
Godzijdank _O_
pi_146328348
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:39 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Godzijdank _O_
BEL 2 zekers? De fiscale vakgroep is daarin een stuk pragmatischer :)
mag het weten
pi_146328373
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:41 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

BEL 2 zekers? De fiscale vakgroep is daarin een stuk pragmatischer :)
Jep :Y
pi_146328381
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:45 schreef Ties02 het volgende:
Ja ik
pi_146328396
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:41 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja ik
En?
pi_146328424
quote:

[..]

Ja ik
En?

Samen met Ets aan de kruidnotenicons en samen met Ties/Ets aan de sneeuwvlokjes? :P
mag het weten
pi_146328441
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:42 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En?

Samen met Ets aan de kruidnotenicons en samen met Ties/Ets aan de sneeuwvlokjes? :P
Ik was eerst. :)
pi_146328485
quote:

[..]

Ja ik
Leuke UI. Er zit alleen een rare groen-witte waas over de kruidnootjes.
pi_146328549
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:42 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik was eerst. :)
Uh nee, Tchock confirms

quote:
15s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Leuke UI. Er zit alleen een rare groen-witte waas over de kruidnootjes.
:{

Deels bedankt :)
pi_146328556
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:42 schreef Ties02 het volgende:

[..]

En?
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:42 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En?

7
pi_146328588
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:45 schreef Paxcon het volgende:

[..]

[..]

7
Netjes, zeker als ik het slagingspercentage zo zie :)
mag het weten
pi_146328640
quote:

[..]

[..]

7
Goedzo jongeman
pi_146328663
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:45 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Netjes, zeker als ik het slagingspercentage zo zie :)
Dankje :)

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de nabesprekingsdatum
pi_146328670
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:47 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Goedzo jongeman
Bedankt Ties
pi_146328706
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Mooi is dat.

Civiel kun je stampen, fiscaal moet je begrijpen.
pi_146328711
Rechtsgeschiedenis gehaald: 7 :7
pi_146328746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:48 schreef Accursius het volgende:
Goedzo.
pi_146328759
quote:
Goed bezig ^O^
mag het weten
pi_146328760
quote:

[..]

[..]

7
Gefeliciteerd.
pi_146328767
quote:
pi_146328774
quote:
jaloers
pi_146328782
Volgende reeks in de SC: waar we allemaal 7's halen
mag het weten
pi_146328798
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

jaloers
_O-
pi_146328804
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:08 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En ik had nog een sneer naar jou kunnen doen in dat stukje heur (het kan altijd nog slechter > zie Y) :P , maar dat was te gemakkelijk. >:)
Gelukkig ben je zelf op je 22ste magna cum laude afgestudeerd he.
pi_146328807
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mooi is dat.

Civiel kun je stampen, fiscaal moet je begrijpen.
Nouja zeg

Dat is ook niet helemaal juist
pi_146328843
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Precies daarom liet ik het achterwege oO/ Wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat een ander niet :s)
mag het weten
pi_146328897
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
Bedankt spottie
pi_146329008
quote:
12s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:50 schreef Joosie200 het volgende:
Volgende reeks in de SC: waar we allemaal 7's halen
Waar Pax en Ets hun kruidnootjes nog niet verschoten hebben.
pi_146329026
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Cum fraude?
pi_146329048
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Waar Pax en Ets hun kruidnootjes nog niet verschoten hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Cum fraude?
Spot is op dreef heur :D Hoe staat het op de OU? :)
mag het weten
pi_146329094
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Cum fraude?
Ik kan hier gewoon helemaal niets mee
pi_146329110
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:57 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

Spot is op dreef heur :D Hoe staat het op de OU? :)
Ja wel goed. Er woekert een relletje over een bijna volledig afgetreden studentenraad. Voor de rest zit ik de laatste tijd vaak in de SBR.
pi_146329124
quote:
15s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik kan hier gewoon helemaal niets mee
Waarom niet?
pi_146329144
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat het met die Latijnse term te veel op Rechtsgeschiedenis lijkt.
pi_146329189
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:00 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Et tu?
pi_146329219
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Et tu?
Cum fraus legis dan?
mag het weten
pi_146329223
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:00 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Hah. Dat is het.
pi_146329257
Gaan we weer lekker allemaal?
pi_146329279
Ik ga prima.
pi_146329293
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:03 schreef Yreal het volgende:
Gaan we weer lekker allemaal?
Feitelijk zei niemand iets over jou.
pi_146329303
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:03 schreef Maharbal het volgende:
Ik ga prima.
En dit.
pi_146329305
HAHAHA Y HEEFT HONDERDMILJOEN KEER STRAFRECHT MOETEN MAKEN _O- _O-
pi_146329316
hebben we die ook maar gehad
pi_146329330
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:04 schreef Yreal het volgende:
HAHAHA Y HEEFT HONDERMILJOEN KEER STRAFRECHT MOETEN MAKEN _O- _O-
HONDERDMILJOEN of HONDVERMILJOEN. Echt zeker ben ik nooit met jou.
pi_146329344
quote:
hebben we die ook maar gehad
Je vergeet jouw angstgegner: rechtsgeschiedenis
mag het weten
pi_146329347
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:04 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

HONDERDMILJOEN
Zelfs dat kan ik niet
pi_146329366
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:05 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Je vergeet jouw angstgegner: rechtsgeschiedenis
2x gedaan tot op heden
pi_146329377
quote:
HAHAHA Y HEEFT HONDERDMILJOEN KEER STRAFRECHT MOETEN MAKEN _O- _O-
Meer toch?
pi_146329394
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

2x gedaan tot op heden
Niet eens...

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:04 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

HONDERDMILJOEN
Valt me tegen heur
mag het weten
pi_146329403
waar is je UI, Joos?
pi_146329412
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:06 schreef Etsu het volgende:

[..]

Meer toch?
Afronden he
pi_146329443
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:06 schreef Etsu het volgende:
waar is je UI, Joos?
Foetsie, dat het ging om de Lex Aquilia O+ was niemand ooit meteen duidelijk dus dan maar weer uiloos :P
mag het weten
pi_146329451
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Afronden he
Ik maak GEEN grap over afronden, ik maak GEEN grap over afronden, ik maak GEEN grap over afronden.
pi_146329476
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik maak GEEN grap over afronden, ik maak GEEN grap over afronden, ik maak GEEN grap over afronden.
:'( :'( :'(
pi_146329540
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:49 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Goed bezig ^O^
[qu
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

jaloers
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:49 schreef Etsu het volgende:

[..]

Goedzo.
Bedankt allen :)
pi_146329568
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:10 schreef Accursius het volgende:

[..]

[qu

[..]

[..]

][ afbeelding ] Op woensdag 5 november 2014 13:49 schreef Etsu het volgende:

[..]

Goedzo.
[/quote]

Ik weet dat ik een kutuser ben, maar je hoeft mijn quote niet te verneuken.
pi_146329569
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:10 schreef Accursius het volgende:

[..]

[qu

[..]

[..]

][ afbeelding ] Op woensdag 5 november 2014 13:49 schreef Etsu het volgende:

[..]

Goedzo.
[/quote]

Maar goed ook. Een carriere in de ICT was niets geworden.
pi_146329587
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:10 schreef Etsu het volgende:

[..]

[/quote]

Jij bent absoluut geen kutuser!
pi_146329628
Benieuwd hoe hard ajax afgemaakt gaat worden vanavond.
pi_146329692
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:07 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Foetsie, dat het ging om de Lex Aquilia O+ was niemand ooit meteen duidelijk dus dan maar weer uiloos :P
Mij wel, lees maar terug

Of misschien Aurelius maar iemand had het wel door ;)
pi_146329711
quote:
15s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:12 schreef Yreal het volgende:
Hattrick Al Gaza
pi_146329742
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:14 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Hattrick Al Gaza
nah, die catalanen hebben wat goed te maken. Ik vrees het ergste...
pi_146329812
quote:
15s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:12 schreef Yreal het volgende:
1-5, enige treffer voor Ajax door Schöne uit een vrije trap, hattrick voor el dracula en nog twee voor Neymar
mag het weten
pi_146329979
1-1
pi_146330088
Iedere keer dat ik opsta gaat mijn luie kutkater in mijn stoel liggen
pi_146330174
Hoewel ik 2 doels van messi wel zou kunnen hebben, omdat ronaldo dan moet huilen.
pi_146330224
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:25 schreef Yreal het volgende:
Hoewel ik 2 doels van messi wel zou kunnen hebben, omdat ronaldo dan moet huilen.
Vooruit: 3 voor het bijtertje en 2 voor el Messias. Eitherway: Ajax gaat niet winnen, die klop vorig jaar was leuk maar gewoon omdat het voor Barca niet uitmaakte.
mag het weten
pi_146330327
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:26 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Vooruit: 3 voor het bijtertje en 2 voor el Messias. Eitherway: Ajax gaat niet winnen, die klop vorig jaar was leuk maar gewoon omdat het voor Barca niet uitmaakte.
Ja daarom. Vorig jaar was met veel pijn en moeite knokken tegen het b team. Nu hebben ze 2x op rij klop gehad en doet het er toe voor ze.

Al was vorig jaar wel heel mooi _O_ Die laatste minuten die wegtikte en iedereen die al smekend op de tribune zat te wachten op het eindsignaal _O_
pi_146332344
Zo. Weer even langs de lekkerste slager van Groningen geweest
pi_146332562
oja, btw aangifte moet nog
pi_146332579
Maar eens aanmerkelijk belang doornemen, lastig is dat.
pi_146332609
quote:
15s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:32 schreef Etsu het volgende:
Maar eens aanmerkelijk belang doornemen, lastig is dat.
Gewoon 5%.
pi_146332643
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon 5%.
Ok
pi_146332675
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:33 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ok
Zo moeilijk is dat toch niet?
pi_146332682
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat toch niet?
Wel
pi_146332688
in before iemand die gaat sneren dat ik geen dingen makkelijk mag noemen
pi_146332719
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:35 schreef Yreal het volgende:
in before iemand die gaat sneren dat ik geen dingen makkelijk mag noemen
Er is meer dan 5% belang en meesleep-/ meetrekregeling.
pi_146332721
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:35 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wel
Wat vind je er moeilijk aan?
pi_146333144
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:25 schreef Ties02 het volgende:
Zo. Weer even langs de lekkerste slager van Groningen geweest
Vertel? :D Ik vind die zaak in de Nieuwe Ebbingestraat tegenover de appie ook wel een goeie :)
  woensdag 5 november 2014 @ 15:56:46 #138
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146333607
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat vind je er moeilijk aan?
Ga nou niet proberen te helpen, hij wil een voldoende.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_146333630
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik had het op 1 na hoogste cijfer op het tentamen hoor
pi_146333651
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:31 schreef Yreal het volgende:
oja, btw aangifte moet nog
Nu te laat.

Uitstel wegens storing was tot gisteren.

quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

pi_146333738
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:57 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nu te laat.

Uitstel wegens storing was tot gisteren.

[..]

ik help nederland wel door de crisis heen hoor
pi_146333798
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon 5%.
Ik heb 5% van het gestort kapitaal.

En nu?
pi_146333981
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:01 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb 5% van het gestort kapitaal.

En nu?
Dan weet ik niks. Het moet gaan om geplaatst kapitaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146334022
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:45 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Vertel? :D Ik vind die zaak in de Nieuwe Ebbingestraat tegenover de appie ook wel een goeie :)
BINGO

Die dus, 't Gildehuus
pi_146334103
Ik zweer jullie, als ik een voldoende heb voor belasting1, drink ik een hele fles wodka op.
pi_146334133
quote:
8s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:07 schreef Etsu het volgende:
Ik zweer jullie, als ik een voldoende heb voor belasting1, drink ik een hele fles wodka op.
met livestream? In 1 avond?
pi_146334210
quote:
8s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:07 schreef Etsu het volgende:
Doe je voorzichtig?
pi_146334221
quote:
15s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Doe je voorzichtig?
Ja hoor.
pi_146334233
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

met livestream? In 1 avond?
Nee, en over de hele dag.
pi_146334262
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee, en over de hele dag.
Meh, das niet al te boeiend dan.
pi_146334274
Ties, ik keek zo naar de 2de kans van het tentamen van vorig jaar, 12 van de 18 vragen was gewoon een kopie uit de werkgroepvragen. :')

Dat verklaart waarom mensen laatst tegen me zeiden dat ze in de 2de kans een zes hadden maar eigenlijk geen reet van snappen. :')

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 16:11:22 ]
pi_146334322
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Meh, das niet al te boeiend dan.
Een fles wodka over de hele dag vind ik best veel hoor.
pi_146334395
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

Yreal heeft een sportlever.
pi_146334416
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

Als ik zeg van 12 tot 12 iedere 30 minuten een biertje..
pi_146334483
Ik kan me nog wel wat avondjes herinneren dat ik in een kwestie van uren een fles sterk spul dronk. Nare tijden, nare avonden.

Dan voel je jezelf gewoon echt dommer worden.
pi_146334523
En al veel zinnigs gedaan vandaag? absoluut niet :') ;(
pi_146334552
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:10 schreef Etsu het volgende:
Ties, ik keek zo naar de 2de kans van het tentamen van vorig jaar, 12 van de 18 vragen was gewoon een kopie uit de werkgroepvragen. :')

Dat verklaart waarom mensen laatst tegen me zeiden dat ze in de 2de kans een zes hadden maar eigenlijk geen reet van snappen. :')
Oh geen idee, ik heb de 1e gemaakt

Overigens die nacht ervoor toen niet geslapen dus dat hielp niet echt

[ Bericht 4% gewijzigd door Heubach op 05-11-2014 16:28:15 ]
pi_146334968
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan weet ik niks. Het moet gaan om geplaatst kapitaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie. Het loont om precies te zijn!
pi_146335769
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:36 schreef Ties02 het volgende:
Havermout _O_
Awesome inderdaad. Weet je wat ook lekker is? Een grammetje of 20 hagelslag door de havermout en melk roeren :9 Daarna oppiepen.
pi_146335850
quote:
17s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Awesome inderdaad. Weet je wat ook lekker is? Een grammetje of 20 hagelslag door de havermout en melk roeren :9 Daarna oppiepen.
Nice

Ik doe zelf vaak een beetje honing of rietsuiker :9
Ik kook het trouwens in de pan en niet in de microgolf
pi_146337040
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Maar goed ook. Een carriere in de ICT was niets geworden.
[/quote]
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:10 schreef Etsu het volgende:

[..]

[/quote]

Ligt gewoon aan FOK!, klote multi-quote optie :')
Edit: Hier, opnieuw drama.
pi_146337068
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:36 schreef Ties02 het volgende:
Havermout _O_
Overnight Oats _O_ beetje melk erbij, diepvries fruit en avond in de ijskast. Volgende ochtend kun je gelijk ontbijten :7
pi_146337136
Nou, ik ga maar eens schoenen aan doen en naar Blauwborgje. Zie jullie wel weer tegen half 10.
pi_146337278
Succes!!
pi_146337407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:23 schreef Accursius het volgende:

[..]

Overnight Oats _O_ beetje melk erbij, diepvries fruit en avond in de ijskast. Volgende ochtend kun je gelijk ontbijten :7
Dit maar dan yoghurt ipv koude melk. Ik vind het spul in warme melk niet te eten :r
mag het weten
pi_146337459
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:35 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dit maar dan yoghurt ipv koude melk. Ik vind het spul in warme melk niet te eten :r
Met yoghurt nog niet geprobeerd, binnenkort maar eens doen.
pi_146337611
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:25 schreef Etsu het volgende:
Nou, ik ga maar eens schoenen aan doen en naar Blauwborgje. Zie jullie wel weer tegen half 10.
Succes, gewoon het goede antwoord neer pennen ^O^ Blijven wel kuttijden zo op de avond :{w
mag het weten
pi_146337800
Ik ga voorzichtig meelurken in dit topic, als dat mag :+

Zit er serieus over na te denken om WO Rechten te gaan studeren, maar uiteraard zal ik moeten uitvinden wat het precies inhoud en of ik het echt leuk ga vinden :).
pi_146337891
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:47 schreef Kazenbazen het volgende:
Ik ga voorzichtig meelurken in dit topic, als dat mag :+

Zit er serieus over na te denken om WO Rechten te gaan studeren, maar uiteraard zal ik moeten uitvinden wat het precies inhoud en of ik het echt leuk ga vinden :).
Dat mag! Hoi! Welkom!

Waar wil je gaan studeren? Ga je nog open dagen bezoeken? Wat verwacht je van de studie?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_146338101
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:49 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dat mag! Hoi! Welkom!

Waar wil je gaan studeren? Ga je nog open dagen bezoeken? Wat verwacht je van de studie?
De locatie waar ik evt. de studie wil volgen heb ik nog niet echt. Woon zelf in het Oosten des lands dus in de buurt gaat sowieso niet.

Zit nog echt in het begin hoor van de oriëntatie, maar strafrecht, publiekrecht en privaatrecht hebben mijn meeste interesse.
Niet echt de vakgebieden waar op dit moment veel werk in is als ik het zo lees :X

Vandaar dat ik ook blij ben dat je na de P fase een meer specialistischer kan op kan gaan (als ik het goed heb)

edit: heb in 2010 mijn HBO studie afgerond, daarna gaan werken in loondienst en de laatste 1.5 jaar voor mezelf.
Als ik nog een studie wil doen moet ik het echt in 2015 aanvangen, anders komt het er niet meer van ben ik bang.
pi_146338335
Vrijdag is eventueel de opendag bij de RUG, zou je eventueel al kunnen oriënteren.
pi_146338356
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:56 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

De locatie waar ik evt. de studie wil volgen heb ik nog niet echt. Woon zelf in het Oosten des lands dus in de buurt gaat sowieso niet.

Zit nog echt in het begin hoor van de oriëntatie, maar strafrecht, publiekrecht en privaatrecht hebben mijn meeste interesse.
Niet echt de vakgebieden waar op dit moment veel werk in is als ik het zo lees :X

Vandaar dat ik ook blij ben dat je na de P fase een meer specialistischer kan op kan gaan (als ik het goed heb)

edit: heb in 2010 mijn HBO studie afgerond, daarna gaan werken in loondienst en de laatste 1.5 jaar voor mezelf.
Als ik nog een studie wil doen moet ik het echt in 2015 aanvangen, anders komt het er niet meer van ben ik bang.
^O^

Ik woon zelf ook in het oosten (nouja, soort van, Apeldoorn), en het reizen is vooralsnog echt goed te doen. Ik studeer in Utrecht en dat is 45 minuutjes met de trein.

Het voordeel van rechten in Utrecht is daarnaast dat je vrijwel altijd in de binnenstad (10 min lopen van CS) les hebt :D

En het werk.. tsja. Daar ben ik nog helemaal niet mee bezig eigenlijk. In heel veel sectoren is het vrij slecht gesteld qua beschikbare banen. Ik focus me nu lekker op mijn studie, en dan merk ik vanzelf wel welke richting mij het meeste kan boeien en waarmee ik eventueel verder zou willen.

21 en 22 november zijn de open dagen te Utrecht trouwens, mocht je interesse hebben :)
pi_146338411
Net trouwens een klapper besteld voor Staatsrecht, hopelijk heb ik daar nu meer aan dan die van ARW-ITJ begin dit jaar. Daar heb ik letterlijk 1x in gekeken :')
pi_146338430
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:04 schreef Blistering het volgende:

[..]

^O^

Ik woon zelf ook in het oosten (nouja, soort van, Apeldoorn), en het reizen is vooralsnog echt goed te doen. Ik studeer in Utrecht en dat is 45 minuutjes met de trein.

Het voordeel van rechten in Utrecht is daarnaast dat je vrijwel altijd in de binnenstad (10 min lopen van CS) les hebt :D

En het werk.. tsja. Daar ben ik nog helemaal niet mee bezig eigenlijk. In heel veel sectoren is het vrij slecht gesteld qua beschikbare banen. Ik focus me nu lekker op mijn studie, en dan merk ik vanzelf wel welke richting mij het meeste kan boeien en waarmee ik eventueel verder zou willen.

21 en 22 november zijn de open dagen te Utrecht trouwens, mocht je interesse hebben :)
Moet helaas nog een halfuur verder treinen dan :P

Enige site waar ik echt heb gekeken tot nu toe waren die van de UVA en VU. Mocht ik verder weg gaan..dan wordt het even kijken met woonruimte. Een studentenhuis hoeft van mij echt niet meer (ben 26). Ik houd Utrecht even in de gaten en ga inderdaad misschien dan naar de open dagen!

Dank voor de tip!
pi_146338453
Maar wil je ook graag een togaberoep uitoefenen later? Of vind je het meer interessant? Anders zou de Open Universiteit misschien een oplossing zijn?
pi_146338606
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:07 schreef Accursius het volgende:
Maar wil je ook graag een togaberoep uitoefenen later? Of vind je het meer interessant? Anders zou de Open Universiteit misschien een oplossing zijn?
Weet ik nog niet zeker, maar op de OU kun je dit niet maak ik op?
Doe het liever in één keer goed, met een studie op een 'normale' Universiteit heb je in ieder geval meer kans denk ik?!
pi_146338971
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:12 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Doe het liever in één keer goed, met een studie op een 'normale' Universiteit heb je in ieder geval meer kans denk ik?!
Oo jawel hoor, dat is het niet. Meer omdat je zegt dat je op jezelf woont, eigen bedrijfje hebt, je al wat ouder bent etc. Bij de OU doe je de studie gewoon thuis, dan hoef je niet te reizen.
pi_146339655
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:12 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

De algemene master van de OU geeft ook civiel effect.
pi_146340826
Op de uva kan je er ook met afstandonderwijs komen.
pi_146340853
Nou, ik zit aan de kant van de fside, in de hoek op de lange zijde. Benieuwd of jullie me spotten :P
pi_146341978
Ik word zo moe van de pietendiscussie. Mensen zijn echt achterlijk. :')
pi_146342041
Ik word zo moe van mensen die moe worden van de pietendiscussie
pi_146342065
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:37 schreef Ties02 het volgende:
Ik word zo moe van mensen die moe worden van de pietendiscussie
Lekker voor je.
pi_146342165
Ahh, Mr Ties. Now the tables have turned.

SPOILER
pi_146342539
Oor zit verstopt ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lekker voor je.
pi_146342696
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:47 schreef Ties02 het volgende:
Oor zit verstopt ;(

[..]

Lekker oor je.
pi_146342732
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:49 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Lekker oor je.
_O-
pi_146342747
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:12 schreef Yreal het volgende:
Op de uva kan je er ook met afstandonderwijs komen.
Klopt. Y doet met afstand het langst over zijn P.
pi_146342783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:47 schreef Ties02 het volgende:
Oor zit verstopt ;(

[..]

Is het je buis van Eustiesius?
pi_146342797
quote:

[..]

Lekker oor je.
_O_
pi_146342805
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

_O_
pi_146342827
quote:

[..]

_O-
pi_146342851
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Is het je buis van Eustiesius?
quote:

[..]

_O-
pi_146343104
Onderwijs op afstand werkt voor mij niet is mijn ervaring :')

Zag wel dat er relatief contacturen zijn (of hoe dat ook mag heten).
Stukken doornemen/boeken lezen vind ik niet erg, dus dat moet ook goed komen.

Enige waar ik me een beetje zorgen over maak is of ik alle stof kan opnemen die nodig is :P
pi_146343382
quote:

[..]

Lekker oor je.
quote:

[..]

:D Ik houd van jullie
pi_146343892
Hee de whatsapp vinkjes worden nu blauw als je bericht gelezen is. Hoe lang is dat al?
pi_146343944
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:18 schreef Mshauri het volgende:
Hee de whatsapp vinkjes worden nu blauw als je bericht gelezen is. Hoe lang is dat al?
Hier grijs, sinds de vorige update
pi_146343962
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:18 schreef Mshauri het volgende:
Hier niet. Edit: grijs inderdaad.
pi_146344002
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:20 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Hier niet. Edit: grijs inderdaad.
Net als je haar he opa Spot
pi_146344185
Een trainer die net voor de wedstrijd tegen z'n spelers zegt: Geniet ervan jongens!

Zo wordt het nooit wat natuurlijk
pi_146344199
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:21 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Net als je haar he opa Spot
Dat klopt ;(
pi_146344210
Zouden ze ook al getost hebben voor wie het shirt van Messi mag?
pi_146344312
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:25 schreef Mshauri het volgende:
Een trainer die net voor de wedstrijd tegen z'n spelers zegt: Geniet ervan jongens!

Zo wordt het nooit wat natuurlijk
"Ik ken die jongens alleen van de PlayStation ;( "

Fraser en De Wolf hadden vroeger gezegd: "Jah op de Nintendo schopte ik die lul al de ***"
pi_146344362
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:25 schreef Mshauri het volgende:
Zouden ze ook al getost hebben voor wie het shirt van Messi mag?
Of wiens schouder de mal wordt voor het bitje van Luis?
pi_146344426
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Of wiens schouder de mal wordt voor het bitje van Luis?
:D
pi_146344478
Hey verrot hij wordt nu opeens blauw. Ik denk dat het betekent dat de ander online is, Speedy.
pi_146344511
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hey verrot hij wordt nu opeens blauw. Ik denk dat het betekent dat de ander online is, Speedy.
Hij blijft bij mij ook blauw als die weer offline gaat.
pi_146344532
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik denk dat je das dan te strak zit
pi_146344551
Hee ets lieverd wat heb je voor Erfrecht
pi_146344588
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:32 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Ja ja maar ik denk read while online. Wacht ik test ff met SpotlessMina00
pi_146344659
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:32 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Hmmm. Andere gedachte: heeft die andere persoon toevallig een iPhone?
pi_146344665
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ja ja maar ik denk read while online. Wacht ik test ff met SpotlessMina00
Ik ben er echt 1000% van overtuigd dat ie eerst grijs is > persoon komt online en leest hem > blauw > blijft voor altijd blauw
pi_146344683
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Hmmm. Andere gedachte: heeft die andere persoon toevallig een iPhone?
Ja
pi_146344689
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:32 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik denk dat je das dan te strak zit
I'm not wearing a badger.
pi_146344701
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:35 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Ja
A-ha! En de Androidies? Nog grijs?
pi_146344730
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:32 schreef Ties02 het volgende:
Hee ets lieverd wat heb je voor Erfrecht
Geen successie.
pi_146344739
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik app nu met iemand die Android heeft en het is en blijft blauw nadat het gelezen is bij mij

heb zelf een iPhone

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 20:37:39 ]
pi_146344741
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Nog niet getest. Maar wat zegt het volgens jou?
pi_146344745
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

I'm not wearing a badger.
Casual wednesday?
pi_146344771
Nou is dit mysterie ook weer opgelost
pi_146344797
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:37 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Nog niet getest. Maar wat zegt het volgens jou?
Tja. Na Pax' bericht weet ik het niet meer. De Android van mijn vrouw levert grijze berichtjes af.
pi_146344968
7 voor erfrecht! _O_
pi_146344998
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:42 schreef Etsu het volgende:
7 voor erfrecht! _O_
Successie!
pi_146345009
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Successie!
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Geen successie.
pi_146345020
quote:
7 voor erfrecht! _O_
Mooi!

Goed gemaakt dit jaar of niet
pi_146345081
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:43 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Mooi!

Goed gemaakt dit jaar of niet

Best wel
pi_146345095
En belasting ging ook vet goed :D
pi_146345110
Nou here comes 0-5. Ik moet kijken van mijn vrouw "is toch leuk"
pi_146345116
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:45 schreef Etsu het volgende:
En belasting ging ook vet goed :D
:DDDDDD
pi_146345136
quote:
15s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Je vrouw kijkt ook voetbal?
pi_146345189
quote:
7 voor erfrecht! _O_
Gefeli.
pi_146345233
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:46 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Je vrouw kijkt ook voetbal?
Meestal tegen wil en dank. Ze had vroeger wel een crush op Dani.
pi_146345464
Misschien kunnen we de toss in de prijzenkast zetten.
pi_146345499
Hoi.
pi_146345538
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:53 schreef Valid het volgende:
Hoi.
  woensdag 5 november 2014 @ 20:58:39 #238
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146345803
Hallon.
pi_146345981
quote:
17s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dag Spot. Wat wordt er zo raar deze maand?
pi_146346283
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:01 schreef Valid het volgende:

[..]

Dag Spot. Wat wordt er zo raar deze maand?
We zitten in de drukste tijd van het jaar met een bezetting van 60%. En mijn vrouw wordt geopereerd. Het wordt even hectisch.
pi_146346351
quote:
15s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Prima wedstrijd tot nu toe.
pi_146346366
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Prima wedstrijd tot nu toe.
Ik ben trots.
pi_146346398
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Best wel
Zeg het toch ondertussen in de SC "waar iedereen een 7 haalt" :7 (Pax, jij, Accursius vandaag allemaal voor verschillende tentamens) Congrets ^O^

Maar het moet dan wel easypeasy zijn dit jaar met 6 v/de 26 niet gehaald of gewoon makkelijk nagekeken :o In mijn jaar waren de cijfers niet zo hoog en niet zo'n goed slagingspercentage. ^O^
mag het weten
pi_146346407
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik ben trots.
Enige probleem is dat ze er wel heel snel eentje in moeten gaan schieten voor de voorhoede van Barça dat op individuele klasse doet.
pi_146346440
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:08 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zeg het toch ondertussen in de SC "waar iedereen een 7 haalt" :7 Congrets ^O^

Maar het moet dan wel easypeasy zijn dit jaar met 6 v/de 26 niet gehaald of gewoon makkelijk nagekeken :o In mijn jaar waren de cijfers niet zo hoog en niet zo'n goed slagingspercentage. ^O^
Ik denk dat het door de puntenverdeling komt, anders soepel nagekeken omdat ze (waarschijnlijk) van de recidivisten af willen ivm fusering van P&F en Erfrecht.

En dit jaar zijn ze begonnen met de werkgroepen, dus denk dat het ook wel heeft geholpen. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 21:12:55 ]
pi_146346555
Geen rebound op zo'n mooie doelkans :'(
mag het weten
pi_146346701
Waarom speelt Ajax nou tegen Barça zo goed en zit ik in de Eredivisie elke week weer naar dat verschrikkelijke kutvoetbal te kijken? :')
pi_146346823
Ajax pingel onthouden ondanks hands in de 16 :{
mag het weten
  woensdag 5 november 2014 @ 21:18:57 #249
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146347080
Neymar. :')
pi_146347099
Zit ik in VBL?
  woensdag 5 november 2014 @ 21:19:36 #251
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146347125
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:19 schreef Etsu het volgende:
Zit ik in VBL?
Nee, want je had daar toch een ban?
pi_146347153
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik denk dat het door de puntenverdeling komt, anders soepel nagekeken omdat ze (waarschijnlijk) van de recidivisten af willen ivm fusering van P&F en Erfrecht.

En dit jaar zijn ze begonnen met de werkgroepen, dus denk dat het ook wel heeft geholpen. :)
Dat zal ongetwijfeld meespelen ja, werkgroepen mistte ik echt bij zwaargewicht vakken voor notarieel zoals erf, relatievermogensrecht en ook met FAR. Werkt gewoon zeer goed bij de algemene CE vakken. In be4 uni anno nu = de hogeschool als ze ook nog werkgroeponderwijs gaan uitbreiden. Maar zeker met kernvakken die veel ECTS waard zijn vind ik HC alleen te mager qua onderwijs.
mag het weten
pi_146347170
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Nee, want je had daar toch een ban?
Klopt, daarom vind ik het ook zo vreemd.
pi_146347237
Kneuzengoal :')
mag het weten
  woensdag 5 november 2014 @ 21:21:31 #255
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146347294
Keepertje ziet er niet goed uit.
pi_146347297
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:20 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld meespelen ja, werkgroepen mistte ik echt bij zwaargewicht vakken voor notarieel zoals erf, relatievermogensrecht en ook met FAR. Werkt gewoon zeer goed bij de algemene CE vakken. In be4 uni anno nu = de hogeschool als ze ook nog werkgroeponderwijs gaan uitbreiden. Maar zeker met kernvakken die veel ECTS waard zijn vind ik HC alleen te mager qua onderwijs.
Vind ik ook. :P Bij BR2, SR2 (nieuw) etc. vond ik het zeker heel nuttig en van toegevoegde waarde, maar werkgroep voor BR3, ho maar. :{w Terwijl dat vak verdomd zo abstract is als weet ik wat. :'(

Zorgen voor januari, nu weekend. :D
pi_146347404
Echt een katachtige reflex van Cillissen maar dan die bal niet wegkrijgen en het doel zo open laten dat zelfs de kleinste Spaanse spits hem erin kan koppen echt :')
mag het weten
  woensdag 5 november 2014 @ 21:24:38 #258
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146347504
Die scheidsrechter strooit met kaarten alsof ie in het casino zit.
pi_146347599
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vind ik ook. :P Bij BR2, SR2 (nieuw) etc. vond ik het zeker heel nuttig en van toegevoegde waarde, maar werkgroep voor BR3, ho maar. :{w Terwijl dat vak verdomd zo abstract is als weet ik wat. :'(

Zorgen voor januari, nu weekend. :D
Ja, als het ergens nu bij uitstek geschikt bij zou zijn en echt van pas zou komen is het wel burgerlijk 3. Ik hoop over twee weken mij ook aan te kunnen sluiten bij de club 7 minimaal :Y
mag het weten
pi_146347686
Als ik belasting ook binnen heb, vind ik het prima als ik SR2 niet heb. Dan zou het volledig terecht zijn. :+
pi_146348167
Op het tentamen vragen naar een arrest over europees belastingrecht/vennootschapsbelasting dat dit jaar niet is behandeld, maar wel vorig jaar. :')

Dag 10 punten. :'(

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 21:35:41 ]
pi_146348562
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Best wel
Nr 2 had er geen zin in? Wel goeie cijfers verder.
pi_146348704
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:41 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nr 2 had er geen zin in? Wel goeie cijfers verder.
Aan zijn/haar studentnummer te zien, loopt die al wat jaartjes op de RuG. :D
pi_146348743
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:50 schreef Etsu het volgende:

[..]

Aan zijn/haar studentnummer te zien, loopt die al wat jaartjes op de RuG. :D
Langstuderen ftw :D
pi_146348845
Ik snap eigenlijk niet zo hoe je het voor elkaar krijgt om een 1, 2 of een 3 te scoren :@ Dan zet je toch 'niet nakijken' erboven als je denkt dat het niks is geworden. :D

Een 4 of een 5 kan ik nog begrijpen, dat je het probeert, maar daarbeneden echt niet. :@
Als ik het idee heb dat het niks wordt, zou ik niet eens komen opdagen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 21:54:28 ]
pi_146348917
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:53 schreef Etsu het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo hoe je het voor elkaar krijgt om een 1, 2 of een 3 te scoren :@ Dan zet je toch 'niet nakijken' erboven als je denkt dat het niks is geworden. :D

Een 4 of een 5 kan ik nog begrijpen, dat je het probeert, maar daarbeneden echt niet. :@
Nou ik had voor privaat I wel degelijk geleerd, maar ik heb gewoon niet volledig genoeg geantwoord. Dan word je blijkbaar direct gestraft :{ Ik wist ook niet wat ik zag toen ik het cijfer las.. maar toen ik m'n antwoorden zag werd er wel veel duidelijk. Bij sommige vakken ben je al vrij snel de lul als je niet volledig genoeg antwoordt, blijkbaar.
pi_146348994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:53 schreef Etsu het volgende:

Als ik het idee heb dat het niks wordt, zou ik niet eens komen opdagen.
Ik had een 4 voor Burgerlijk procesrecht omdat ik totaal niet geleerd had in verband met herkansing maar ik toch even het tentamen in wilde zien om te kijken wat ik kon verwachten. Misschien zoiets? :P
pi_146349054
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik had een 4 voor Burgerlijk procesrecht omdat ik totaal niet geleerd had in verband met herkansing maar ik toch even het tentamen in wilde zien om te kijken wat ik kon verwachten. Misschien zoiets? :P
Ja, maar waarom ga je laten nakijken? :D Of hebben jullie die keuze niet?
pi_146349080
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:58 schreef Etsu het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk gewoon je papier in je tas stoppen maar dat is ook zo zinloos. Bovendien, misschien pakt het goed uit en sleep je er een voldoende uit.
  woensdag 5 november 2014 @ 22:00:02 #270
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146349150
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:58 schreef Etsu het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze in Rotterdam die keuze niet.
pi_146349190
Cillessen keept zo'n goede wedstrijd afgezien van die ene kapitale blunder :')
pi_146349228
Even een tentamen checken zou bij mij niet eens kunnen, aangezien de herkansingsmogelijkheid vervalt als je < 4 scoort :') Is dat bij jullie niet zo?
pi_146349241
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk gewoon je papier in je tas stoppen maar dat is ook zo zinloos. Bovendien, misschien pakt het goed uit en sleep je er een voldoende uit.
Ik durf dat niet. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze in Rotterdam die keuze niet.
Vreemd, wat moet je dan? :? Gewoon inleveren en dan maar een onvoldoende terugkrijgen omdat je bent komen opdagen?
pi_146349255
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:01 schreef Blistering het volgende:
Even een tentamen checken zou bij mij niet eens kunnen, aangezien de herkansingsmogelijkheid vervalt als je < 4 scoort :') Is dat bij jullie niet zo?
Nee, dat is op normale universiteiten niet. Vind het ook een bizarre maatregel, maar zal wel bedoeld zijn om de werklast voor docenten wat te verminderen.
  woensdag 5 november 2014 @ 22:02:33 #275
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146349283
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:01 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vreemd, wat moet je dan? :? Gewoon inleveren en dan maar een onvoldoende terugkrijgen omdat je bent komen opdagen?
Ik denk dat dus, maar wie van de Rotterdammers dit weet, mag het zeggen.
pi_146349312
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:01 schreef Blistering het volgende:
Wij kunnen gewoon inschrijven voor het tentamen en dan ervoor voorbereiden (of niet) en dan gaan. Als je denkt dat het niks is geworden, zet je 'niet nakijken' erboven en dan lever je dat in. En dan wordt er nagekeken, zien ze je blaadje, dan kijken ze dat niet na en schrijven ze je in voor de herkansing. En dan heb je geen onvoldoende (erbij) op je vieze lijst en weet je wat je beter moet voorbereiden voor de herkansing.

Nooit gebruik van gemaakt trouwens, alleen niet komen opdagen en in de 2de kans halen. :P Vind het zo zinloos, wel gaan en niet nakijken erboven zetten. :') Krijg wel een tentamen via via, komt op zelfde neer. :+

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 22:04:08 ]
pi_146349327
Sowieso, al die regeltjes :r Het is een Universiteit, iedere student moet gewoon kunnen doen waar hij of zij zin in heeft. Het is geen middelbare school, hoewel het daar wel steeds meer op gaat lijken.
  woensdag 5 november 2014 @ 22:04:47 #278
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146349417
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:03 schreef Tchock het volgende:
Sowieso, al die regeltjes :r Het is een Universiteit, iedere student moet gewoon kunnen doen waar hij of zij zin in heeft. Het is geen middelbare school, hoewel het daar wel steeds meer op gaat lijken.
Erasmus begint steeds meer te lijken op hbo met dat projectgestuurd onderwijs. :')
pi_146349443
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:03 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wij kunnen gewoon inschrijven voor het tentamen en dan ervoor voorbereiden (of niet) en dan gaan. Als je denkt dat het niks is geworden, zet je 'niet nakijken' erboven en dan lever je dat in. En dan wordt er nagekeken, zien ze je blaadje, dan kijken ze dat niet na en schrijven ze je in voor de herkansing. En dan heb je geen onvoldoende (erbij) op je vieze lijst en weet je wat je beter moet voorbereiden voor de herkansing.
Tering, zullen we ruilen? Kom jij lekker naar de UU, ga ik wel naar jouw uni.

edit: Snap al die domme regeltjes overigens echt niet. Lekker belangrijk als je lager dan een 4 hebt.. je hebt toch gewoon recht op een herkansing :r

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:03 schreef Tchock het volgende:
Eensch. Het plebs maakt ook gretig gebruik van de mogelijkheid wetenschappelijk onderwijs te volgen, getuige de 980 stoeltjes en tafeltjes tijdens een tentamenperiode :'(

In b4 je valt zelf ook onder het plebs
pi_146349593
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:05 schreef Blistering het volgende:

[..]

Tering, zullen we ruilen? Kom jij lekker naar de UU, ga ik wel naar jouw uni.
Nah, liever een volwaardig diploma waarbij ik de arresten uit m'n hoofd ken.
pi_146349635
Vraag me af hoe ze een heleboel studenten in de Offerhauszaal kwijt willen met de nabespreking van straf 2 :{ Dikke kans dat de cijfers niet voor de nabespreking bekend zijn -> veel studenten bij de inzage en nabespreking om te weten wat hun cijfer is. Als er meer dan 900 studenten op af komen zitten ze er wel even :P
pi_146349697
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:08 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nah, liever een volwaardig diploma waarbij ik de arresten uit m'n hoofd ken.
pi_146349714
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:09 schreef underground1009 het volgende:
Vraag me af hoe ze een heleboel studenten in de Offerhauszaal kwijt willen met de nabespreking van straf 2 :{ Dikke kans dat de cijfers niet voor de nabespreking bekend zijn -> veel studenten bij de inzage en nabespreking om te weten wat hun cijfer is. Als er meer dan 900 studenten op af komen zitten ze er wel even :P
Hoezo dikke kans? :') Bij Europees Recht hebben ze meer dan 1000 studenten en het lukt hen ook prima anders (officieel hebben ze 3 weken de tijd ervoor, maar vorig jaar hadden ze met zoveel studenten na 2 weken gefixt, en in de herkansing zelfs na een week).

Je vergeet ook even dat er genoeg studenten zijn die niet kwamen opdagen, ik zag althans hoop lege tafeltjes. En de vakgroep heeft genoeg mensen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 22:13:40 ]
pi_146349817
quote:
12s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:10 schreef Blistering het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:*
pi_146350199
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:10 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hoezo dikke kans? :') Bij Europees Recht hebben ze meer dan 1000 studenten en het lukt hen ook prima anders (officieel hebben ze 3 weken de tijd ervoor, maar vorig jaar hadden ze met zoveel studenten na 2 weken gefixt, en in de herkansing zelfs na een week).

Je vergeet ook even dat er genoeg studenten zijn die niet kwamen opdagen, ik zag althans hoop lege tafeltjes. En de vakgroep heeft genoeg mensen.
Goed, oké, dat wist ik niet :) Dat er zoveel studenten niet op kwamen dagen wist ik trouwens ook niet, maak het tentamen bij de infobalie van rechten :)
pi_146350200
Vandaag geleerd dat vóór de invoering van oude Wetboek van Koophandel-regels in het nieuwe BW rond 2000, studenten voor Handelsrecht alle stof via arresten moesten leren _O-
pi_146350285
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:17 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Goed, oké, dat wist ik niet :) Dat er zoveel studenten niet op kwamen dagen wist ik trouwens ook niet, maak het tentamen bij de infobalie van rechten :)
Oja, nouja, dat was mijn constatering. :P In mijn rij waren maar 7 tafels gevuld ofzo. :')
pi_146350416
Messi gaat voor de hattrick ipv het bijtertje. Sneu voor Veltman om tweemaal zich aan dezelfde steen te stoten in een wedstrijd tegen Barca :+
mag het weten
  woensdag 5 november 2014 @ 22:24:12 #289
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146350581
quote:
19s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:20 schreef Joosie200 het volgende:
Messi gaat voor de hattrick ipv het bijtertje. Sneu voor Veltman om tweemaal zich aan dezelfde steen te stoten in een wedstrijd tegen Barca :+
Jammer dat zijn ouders hem geen Stanley hadden genoemd. :+
pi_146351122
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:24 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Jammer dat zijn ouders hem geen Stanley hadden genoemd. :+
Schaamnaam v/h jaar 2011 was dat toch met Stanley Messi :D
mag het weten
  woensdag 5 november 2014 @ 22:38:36 #291
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146351400
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:33 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Schaamnaam v/h jaar 2011 was dat toch met Stanley Messi :D
2008 volgens mij. :P
pi_146351571
De blauwe vinkjes betekenen dus dat de ander het gelezen heeft (inb4 spuit 11)
pi_146351616
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:41 schreef Ties02 het volgende:
De blauwe vinkjes betekenen dus dat de ander het gelezen heeft (inb4 spuit 11)
joh

verschrikkelijk
pi_146351697
Je kan ook zien hoe laat iemand het gelezen heeft

wat een updates allemaal
pi_146351777
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:44 schreef Paxcon het volgende:
Je kan ook zien hoe laat iemand het gelezen heeft

wat een updates allemaal
hoe dan?
pi_146351864