Dat is vannacht ook wel rap gegaan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:23 schreef rubbereend het volgende:
Dongfeng heeft toch wel serieus afstand genomen
Geen enkele boot gaat hard. Maar aan de andere kant. Ik heb ook wel gezien dat ze zo ineens in 3 uur tijd weer 30 mijl terug pakte op Dongfeng en ze moeten nog langs Maleisië en Singaporequote:Op donderdag 15 januari 2015 11:08 schreef rubbereend het volgende:
Brunel nu op de meest noordelijke koers van het groepje achtervolgers. Erg hard gaan ze trouwens niet
EN nog meer is er terug gepakt...quote:Op maandag 19 januari 2015 15:32 schreef WEST het volgende:
Won vannacht Dongfeng ruim 25 mijl op iedereen en met de update van 12:40 GMT pakt de rest het verschil weer terug.
Dongfeng heeft nog wel een behoorlijk grote voorsprong op de rest.
Verschil is nog minder geworden. Maar bij de laatste update won Dongfeng weer iets terug.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 02:04 schreef chufi het volgende:
[..]
EN nog meer is er terug gepakt...
[ afbeelding ]
Denk eerder succes met sturen dan navigeren :-)quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:14 schreef WEST het volgende:
Dongfeng is Singapore gepasseerd. De andere boten zijn er vlak voor in de buurt.
[ afbeelding ]
Dit is voor de kust van Singaporesucces met navigeren dan
quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:22 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
goed sturen
Brunel derde maar 2 tm 5 binnen 4 mijl
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:14 schreef WEST het volgende:
Dongfeng is Singapore gepasseerd. De andere boten zijn er vlak voor in de buurt.
[ afbeelding ]
Dit is voor de kust van Singaporesucces met navigeren dan
twitter:DongfengRacing twitterde op woensdag 21-01-2015 om 17:04:06Alongside Foxy Lady Racing Team welcoming us to #Singapore, we also had the local fans... http://t.co/txGnrWMLDC reageer retweet
Mag dat dan zomaar als dit ook de race kan verstoren zoveel boten in de buurt van de race?quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:14 schreef WEST het volgende:
Dongfeng is Singapore gepasseerd. De andere boten zijn er vlak voor in de buurt.
Dit is voor de kust van Singaporesucces met navigeren dan
Ja dit is gewoon beroepsvaart. Het is daar één van de drukste vaarwegen ter wereld. En ook de troep in het water kan voor problemen zorgen. Maar dat stuk zijn ze al voorbij. Vannacht NL tijd komen de eerste boten in china aan.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:36 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Mag dat dan zomaar als dit ook de race kan verstoren zoveel boten in de buurt van de race?
ja dat is wel slecht. Maar er is nog geen man overboord.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:16 schreef rubbereend het volgende:
5e doet wel pijn bij Brunel, slecht voor t klassement dit
mooi landquote:
Zeker weten. Die regio is sowieso ergquote:
lijkt inderdaad verkeerd uit te pakken. Lagen 150 mijl achter. Maar misschien komt het toch nog goed want het is nu nog 124 mijl.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:20 schreef WEST het volgende:
Team SCA en Brunel gaan overstag naar het noorden terwijl de rest oosterlijk gaat. in 3 uur verliezen SCA 33 mijl en Brunel 28 mijl.
komt omdat de anderen nu ook wat noord-oostelijk gaan. Als het goed uit pakt winnen ze ten opzichte van de rest en anders komen ze er weer bij. Dus het is een gok die ze konden nemen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:57 schreef zolderraam het volgende:
[..]
lijkt inderdaad verkeerd uit te pakken. Lagen 150 mijl achter. Maar misschien komt het toch nog goed want het is nu nog 124 mijl.
komt ook omdat ze naar het noorden varen en de finish in het zuiden ligt en de achterstand wordt relatief berekend aan de hand van de lijn naar de finishquote:Op woensdag 11 februari 2015 13:57 schreef zolderraam het volgende:
[..]
lijkt inderdaad verkeerd uit te pakken. Lagen 150 mijl achter. Maar misschien komt het toch nog goed want het is nu nog 124 mijl.
Lijkt er op dat ze de noordelijke stroom willen pakken om dan langszaam weer naar het zuiden af te zakken..quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
komt ook omdat ze naar het noorden varen en de finish in het zuiden ligt en de achterstand wordt relatief berekend aan de hand van de lijn naar de finish
27 inmiddelsquote:Op zondag 15 februari 2015 14:47 schreef Felagund het volgende:
Voorsprong iets uitgebouwd naar 14 zeemijl.
Inmiddels 41,3 nm op de website, dat is al een mooi begin lijkt mij.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het plan pakt aardig uit, maar de voorsprong die ze nu lijken op te bouwen is niet enorm riant.
Op één of andere manier kunnen ze toch steeds niet die snelheid halenquote:Op zondag 15 februari 2015 21:07 schreef franklop het volgende:
SCA is er niet veel mee opgeschoven qua positie
SCA zat hoger en pakt minder wind daardoor. Ze verliezen ten opzichte van Brunel niet zo heel veel. Maar pakken ten opzichte van die andere boten wel 10 mijl en meer. Dus het is voor hun een kwestie van tijd dat SCA ook de posities pakt. Mits ze niet in het zelfde wind komen als de rest.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:07 schreef franklop het volgende:
SCA is er niet veel mee opgeschoven qua positie
Hoeft niet. Het kan nu een soort jojo effect krijgen. Brunel eerst meer wind dan minder etc.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:08 schreef Max23 het volgende:
53 nm voorsprong inmiddels. Zal niet veel meer bijkomen, want de lijnen kruipen naar elkaar. Dadelijk dus dezelfde wind als de andere boten waarschijnlijk.
65 Nm nu en ze zitten allemaal in dezelffde lijn ..quote:Op maandag 16 februari 2015 01:56 schreef WEST het volgende:
[..]
Hoeft niet. Het kan nu een soort jojo effect krijgen. Brunel eerst meer wind dan minder etc.
Was terug gebracht naar 30 mijl maar nu loopt Brunel weer uit.quote:Op maandag 16 februari 2015 02:48 schreef chufi het volgende:
[..]
65 Nm nu en ze zitten allemaal in dezelffde lijn ..
Maar ja dat is ook onzin want zover lopen ze niet achterquote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:20 schreef WEST het volgende:
[..]
Was terug gebracht naar 30 mijl maar nu loopt Brunel weer uit.
Het wel bekende jojo effect. Nu zit Brunel weer in de positie met wat meer wind als de rest. Morgen kunnen die andere boten wel terrein goed maken.
Brunel gaat weer wat harder. Terwijl de rest ook aan snelheid in moet leveren. Ze pakken nog maar een paar mijl op de Brunelquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het nagelbijten inde doldrums is begonnen. Brunel ligt vrijwel stil en de rest dendert relatief hard door. Mapfre en Dongfeng zijn noordelijker gaan varen op de lijn die SCA ook volgt. De rest vaart de lijn van Brunel.
quote:Team Brunel heeft als eerste team bij de Volvo Ocean Race het zuidelijk halfrond bereikt. Het jacht van schipper Bouwe Bekking zeilde vrijdag tijdens de vierde etappe rond 5.30 uur voorbij de evenaar.
Brunel werd 's nachts slachtoffer van een plotselinge draaiing van de wind, waarbij het zogenoemde Code Zero-zeil beschadigd raakte. De twee gaten die in het 300 m2 grote doek zitten, worden vrijdag hersteld.
Als je al gelijk zou hebben dan maakt de kromming van de aarde voor de onderlinge posities, die hooguit enkele tientallen mijlen verschillen, helemaal niets uit.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 21:00 schreef SevenWonders het volgende:
Ach, het gaat bij de ranking om de kortste afstand in een rechte lijn naar de finish en de aarde is rond. Vertekent dus altijd iets :-)
quote:DTF
DISTANCE TO FINISH
The distance (in nautical miles) from the boat to the finish line (passing any gates or land that might be in the way) at the time of the position report, measured along the great circle route.
DTL
DISTANCE TO LEAD
The number of nautical miles closer to the finish that the yacht needs to be to overtake the leader - in other words, the yacht's current Distance To Finish subtracted from the leader's (the leading boat still racing) Distance To Finish.
mooie fotosquote:Op zondag 1 maart 2015 00:34 schreef Logical het volgende:
De aankomst hier in Auckland:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik had geen zin om voor Brunel op te blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |