abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146501656
CMDSD praktisch vol (op moment van schrijven nog 200 euro nodig), da's mooi.
Heb er uiteindelijk toch iets in gestopt, ondanks dat ik niets met het doel heb, gewoon gericht op uitbreiding van de portefeuille en het opbouwen van een basisinvestering.

Kwam wel op Crowdaboutnow een project tegen dat 3% per jaar biedt voor een starter zonder onderbouwing (enkel een verhaaltje vol gebakken lucht). En dan verbaasd zijn dat het niet vol loopt... :')
Schip ahoy!
pi_146503423
Maar een saaie dag op crowdfund gebied
  maandag 10 november 2014 @ 20:01:57 #103
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146509753
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:07 schreef Goesten het volgende:
Maar een saaie dag op crowdfund gebied
Van mij mag het zelfs een saai maandje blijven! Zakt mn totaal aan uitstaande vorderingen weer onder de grens.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_146515814
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:01 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Van mij mag het zelfs een saai maandje blijven! Zakt mn totaal aan uitstaande vorderingen weer onder de grens.
Als de vraag naar leningen langdurig lager blijft dan het aanbod aan crowdfund geld dan zullen de rentes nog verder dalen en daar zitten wij als investeerders niet op te wachten.
  maandag 10 november 2014 @ 22:35:44 #105
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_146516306
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 22:24 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Als de vraag naar leningen langdurig lager blijft dan het aanbod aan crowdfund geld dan zullen de rentes nog verder dalen en daar zitten wij als investeerders niet op te wachten.
Het is sowieso een beetje zeuren met die geboden rente. De planning was een beetje op 8 procent uit te komen gemiddeld en dat is me tot nog toe redelijk gelukt. Echter zie ik weinig meer voorbij komen dus ben ik gestopt met nieuwe projecten. 7% vind ik gewoon te laag voor het risico.

De opbrengst van mn huidige pakket gaat maandelijks naar een 'spaar'rekening. Verder denk ik dat ik wat meer in stenen ga stoppen. Lagere woonlasten creëren dus.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  maandag 10 november 2014 @ 22:51:31 #106
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146517040
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 22:35 schreef BartNH het volgende:

[..]

Het is sowieso een beetje zeuren met die geboden rente. De planning was een beetje op 8 procent uit te komen gemiddeld en dat is me tot nog toe redelijk gelukt. Echter zie ik weinig meer voorbij komen dus ben ik gestopt met nieuwe projecten. 7% vind ik gewoon te laag voor het risico.

De opbrengst van mn huidige pakket gaat maandelijks naar een 'spaar'rekening. Verder denk ik dat ik wat meer in stenen ga stoppen. Lagere woonlasten creëren dus.
Zelfde hier. Het is prima om soms een project van 6% te hebben met een laag risico en korte looptijd bijvoorbeeld om je portefeuille te spreiden, maar gemiddeld moet het rendement wel rond de 8% bljven anders haak ik ook af.

Aangezien ik nog geen koopwoning heb ga ik maar meer in biotechnologie beleggen. Loop je ook risico mee, maar gemiddeld zijn de rendementen hoger dan bij crowdfunding.
pi_146518634
Helemaal niet zo verkeerd om zo langzamerhand weer naar vastgoed te gaan kijken inderdaad, dat gaat ook wel weer aantrekken. Hoe meer je nu al zelf aflost, hoe meer je op lange termijn overhoudt voor iets anders (door de lagere lasten).

Want het valt op dat meer projecten idd op 7% voor 5 jaar komen te staan. Dat is gewoon niet aantrekkelijk in verhouding tot het risico. Maar zo lang de grote massa blind lijkt te investeren loopt het nog. Des te kritischer moet je zelf worden. Op termijn zullen best wat minder kritische crowdfunders, en dan voornamelijk degenen die zich hebben laten lokken door de rentes in vergelijking met de spaarrekeningen, de boot in gaan doordat projecten het geen vijf jaar redden.
Schip ahoy!
  maandag 10 november 2014 @ 23:45:52 #108
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146519175
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Helemaal niet zo verkeerd om zo langzamerhand weer naar vastgoed te gaan kijken inderdaad, dat gaat ook wel weer aantrekken. Hoe meer je nu al zelf aflost, hoe meer je op lange termijn overhoudt voor iets anders (door de lagere lasten).

Want het valt op dat meer projecten idd op 7% voor 5 jaar komen te staan. Dat is gewoon niet aantrekkelijk in verhouding tot het risico. Maar zo lang de grote massa blind lijkt te investeren loopt het nog. Des te kritischer moet je zelf worden. Op termijn zullen best wat minder kritische crowdfunders, en dan voornamelijk degenen die zich hebben laten lokken door de rentes in vergelijking met de spaarrekeningen, de boot in gaan doordat projecten het geen vijf jaar redden.
Precies. Ik laat mij er echter niet door verleiden om ook te investeren. Dan wacht ik wel even, of investeer in iets anders (vastgoed, beleggingen, deposito, eigen zaak etc.)
pi_146523588
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 01:26 schreef Horsemen het volgende:
Een volle pagina (6stuks) met openstaande projecten op de pagina "percentage Open" van GvE. Dit komt volgens mij zelden voor. De kan betekenen dat er of veel nieuwe projecten zijn geweest de afgelopen periode, de projecten in kwaliteit teruglopen, er minder geld richting crowdfunding stroomt (dat is het volgens mij zeker niet) of dat de risico/rendement verhouding onderdruk staat waardoor investeerders moeizaam in deze projecten willen investeren. Wat denken jullie?
Nu zijn het er nog maar 3.

Die kerk zal nooit vollopen, dat was op dag 1 al duidelijk. Snap niet dat ze geen eieren voor hun geld kiezen. Als je in 80 dagen met moeite 180k binnenhaalt dan is het wel heel naïef om te denken dat je in de overgebleven 40 dagen nog 320k binnenhaalt. En zo te zien is de grote toezegging ook weer weg. Nee, behoorlijk kansloos (het hele fenomeen kerk sowieso, maar dat is mijn mening en hier niet zo interessant ;)).
pi_146524935
Nieuw project; biologische fruitteelt; http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8599

Laag risico, lage rente (7%, 60 mnd)

Weet iemand waarom er twee BKR scores te zien zijn?
pi_146525107
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:47 schreef Graankorrel het volgende:
Nieuw project; biologische fruitteelt; http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8599

Laag risico, lage rente (7%, 60 mnd)

Weet iemand waarom er twee BKR scores te zien zijn?
BKR score van beide partners. Het is een Man / Vrouw maatschap.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 11-11-2014 10:00:32 ]
pi_146525288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

BKR score van beide partners. Het is een Man / Vrouw maatschap.
Juist, logisch.

Ik heb er, ondanks de lage rente discussie zoals hierboven gevoerd, een klein bedragje ingestopt.
pi_146525345
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:01 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Juist, logisch.

Ik heb er, ondanks de lage rente discussie zoals hierboven gevoerd, een klein bedragje ingestopt.
Ik pak hem ook mee.
pi_146525500
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik pak hem ook mee.
Zijn meer mensen die net als ons denken, hij raakt het komende uur kwartier nog wel vol.

Lage risico speelde bij mij mee in de keuze, maar vind het ook vooral op de een of andere manier een sympathiek project; zal wel te maken hebben met de biologische teelt. ;)
pi_146525633
Gaat rap.
జ్ఞ‌ా
pi_146525689
En nog een particulier die de nieuwe woning wil uitbouwen. Maar het bouwdepot is op. Wordt ik toch niet zo enthousiast van. Kun je dan niet begroten, vraag ik me af.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_146525838
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:17 schreef abominabel het volgende:
En nog een particulier die de nieuwe woning wil uitbouwen. Maar het bouwdepot is op. Wordt ik toch niet zo enthousiast van. Kun je dan niet begroten, vraag ik me af.
Toch alweer vol.

Ik vraag me toch af hoe, met deze regel:

Wij zitten al aan onze maximale hypotheek

Gaan bij mij alle alarmbellen af :X
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_146526084
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:24 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Toch alweer vol.

Ik vraag me toch af hoe, met deze regel:

Wij zitten al aan onze maximale hypotheek

Gaan bij mij alle alarmbellen af :X
Toch kregen ze van alle kanten de laagste risico classificaties mee. Heb hem ook laten lopen, doe in principe geen particulieren.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:30:28 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146527634
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:33 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Toch kregen ze van alle kanten de laagste risico classificaties mee. Heb hem ook laten lopen, doe in principe geen particulieren.
Ik laat hem ook lopen. Jammer dat het andere project biologische fruitteelt weer zo snel volloopt. Ik sla hem over, maar als projecten voortaan zo snel gaan zie ik de percentages nog wel verder kelderen.
pi_146540050
Uiteindelijk is het een kwestie van vraag en aanbod, natuurlijk. Er zijn genoeg mensen die nu graag hun geld in crowdfunding stoppen.

Gelukkig lopen matige projecten zoals het klimbos en de subway nu niet meteen vol met 7% rente. Tenminste nog een beetje een signaal dat we niet overal in trappen.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_146540424
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:55 schreef abominabel het volgende:
Uiteindelijk is het een kwestie van vraag en aanbod, natuurlijk. Er zijn genoeg mensen die nu graag hun geld in crowdfunding stoppen.

Gelukkig lopen matige projecten zoals het klimbos en de subway nu niet meteen vol met 7% rente. Tenminste nog een beetje een signaal dat we niet overal in trappen.
Mmm, eigenlijk loopt uiteindelijk alles wat nu nog open staat vol, nou ja op die kerk na dan. Slechte zaak!
pi_146543880
Jep. Grote kans dat het merendeel de komende tijd 7% wordt. En die enkele positieve uitschieter zit al gauw vol met mensen die 5k investeren ofzo.
Schip ahoy!
pi_146546682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep. Grote kans dat het merendeel de komende tijd 7% wordt. En die enkele positieve uitschieter zit al gauw vol met mensen die 5k investeren ofzo.
Wat erger is dat is dat ook de matige projecten gewoon vollopen, nog los van het te lage rentepercentage. Maar inderdaad, dat is de marktwerking....
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:41:25 #124
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146549702
Helaas jongs! De goeie tijden liggen achter ons, hopelijk vinden we nog wat nieuwe platformen.

Maar opzich ben ik met 7% ook nog wel tevreden zolang het geen super slechte rating is, maar nog is 7% best aardig nog.
pi_146550837
7% tegenover 1,1% bij de bank. 7 is niet fantastisch, maar het is beter dan je geld aan de boeven van de Rabo of ING geven toch?
pi_146552041
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:04 schreef Tha_Duck het volgende:
7% tegenover 1,1% bij de bank. 7 is niet fantastisch, maar het is beter dan je geld aan de boeven van de Rabo of ING geven toch?
Boeven? Niet zo negatief over onze keurige banken hè. _O-

Eigenlijk zou niet iedereen zo massaal moeten happen bij de lagere rentes. Rentes zijn al vaker omhoog gegaan als projecten niet zo snel volliepen. Ik hap in elk geval niet bij elk project. Als ik dat wel zou doen, zit ik ook veel te snel op de 100 projecten.

Een ander platform erbij zou ook leuk zijn, maar ik zou nu geen ander platform weten wat net zo goed loopt als GvE.
  dinsdag 11 november 2014 @ 21:27:44 #127
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146552159
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:04 schreef Tha_Duck het volgende:
Bank heb ik nu 1,65% dus in elk geval is dat nog steeds 4 keer zoveel.

Gemiddeld sta ik nu nog op 8,33% bij GvE en dat is redelijk vast nu.
pi_146552518
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:41 schreef AQuila360 het volgende:
Helaas jongs! De goeie tijden liggen achter ons, hopelijk vinden we nog wat nieuwe platformen.

Maar opzich ben ik met 7% ook nog wel tevreden zolang het geen super slechte rating is, maar nog is 7% best aardig nog.
Op een ander platform zouden de rentes niet veel hoger liggen toch. Die prijzen zichzelf dan toch uit de markt. Zowel voor lener als investeerder is dat allemaal martkwerking. Is gewoon wachten tot de ECB de rente weer verhoogd. Dan gaat de rest ook wel weer omhoog, inclusief je eventuele hypotheekrente natuurlijk.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_146557201
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:27 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

In de praktijk zal het percentage lager liggen. Er gaan natuurlijk projecten omvallen en daar moet je echt rekening mee houden.
pi_146557289
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:33 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Op een ander platform zouden de rentes niet veel hoger liggen toch. Die prijzen zichzelf dan toch uit de markt. Zowel voor lener als investeerder is dat allemaal martkwerking. Is gewoon wachten tot de ECB de rente weer verhoogd. Dan gaat de rest ook wel weer omhoog, inclusief je eventuele hypotheekrente natuurlijk.
Dan kunnen we voorlopig nog wachten. De ECB gaat voorlopig de rente niet verhogen.
  dinsdag 11 november 2014 @ 23:04:17 #131
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146557540
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

In de praktijk zal het percentage lager liggen. Er gaan natuurlijk projecten omvallen en daar moet je echt rekening mee houden.
Zo natuurlijk is dat m.i. niet. Zo hoog is het defaultpercentage niet. Als je nu kijkt hoeveel projecten er omgevallen zijn sinds de start van GvE en je trekt die lijn door zie ik het wel positief in.
pi_146560475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:27 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar daar heb je ook het voordeel dat je er vroeg bij was. Als je nu instapt haal je >8% echt niet meer. Plus dat je extra risico blijft lopen, dat je bij een bank niet hebt (mits je binnen de garantie van DNB blijft natuurlijk).
Schip ahoy!
pi_146561234
Als het rendement onder 8% komt (wat in principe altijd het geval is omdat je effectieve rendement altijd daaronder is) kan je inderdaad beter beleggen in een indexfonds of zo. Zeker met de huidige koersen.
pi_146566782
Ik heb het 'kerngetallen' investeren juist een beetje losgelaten. Ik kijk meer of een project me aanspreekt en of het reëel is wat ze willen doen.

Of daar nu 7% of 8% aan vast zit. Over een periode van 60 maanden zit daar wel 2,60 euro verschil tussen, maar dat is verwaarloosbaar m.i.

Mocht het onder de 6% gaan schieten dan zal in ongetwijfeld mijn investeringen gaan verminderen en de focus ergens anders op gaan leggen. Maar voorlopig is dit voor mij erbij en ipv 1.05% rente. Heb er ook nog niet een dusdanig bedrag in zitten dat het een must aan het worden is.
pi_146566991
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo natuurlijk is dat m.i. niet. Zo hoog is het defaultpercentage niet. Als je nu kijkt hoeveel projecten er omgevallen zijn sinds de start van GvE en je trekt die lijn door zie ik het wel positief in.
Als je maar genoeg projecten hebt neemt de kans toe dat er een (of meerdere) niet de eindstreep gaat halen. Die 8,33% is dan ook, zoals Horsemen correct opmerkt, de absolute bovengrens qua rendement voor AQuila360. Natuurlijk kan in de praktijk het wel die 8,33% worden, maar het kan zeker ook lager uitvallen. Dat is iig iets om wel in het achterhoofd te houden, dat zo'n percentage alleen in het meest optimistische scenario gehaald wordt.
pi_146567255
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:30 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat is iig iets om wel in het achterhoofd te houden, dat zo'n percentage alleen in het meest optimistische scenario gehaald wordt.
Die 8,33 haal je nooit, aangezien de effectieve rente zo een 0,3 procent lager is.

Als ik van de graydon ratings uit mag gaan, moet ik rekening houden met 1,14% default
pi_146580146
Iemand interesse in een KOM projectje (A, 6,5%, 36mnd)?

Bijna vol.

Bij GVE zou dit een 5s zijn? Vind de rente vrij laag eerlijk gezegd. Er is nog geen klant binnen volgens de omschrijving.

https://www.kapitaalopmaat.nl/Alveus-vergunningenbeheer-PCMS
pi_146580225
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:50 schreef NB1908 het volgende:
Iemand interesse in een KOM projectje (A, 6,5%, 36mnd)?

Bijna vol.

Bij GVE zou dit een 5s zijn? Vind de rente vrij laag eerlijk gezegd. Er is nog geen klant binnen volgens de omschrijving.

https://www.kapitaalopmaat.nl/Alveus-vergunningenbeheer-PCMS
Herstel: niet 'bijna vol', maar 53% in 15 minuten betekend wel dat hij hard gaat :-)
pi_146584561
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:53 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Herstel: niet 'bijna vol', maar 53% in 15 minuten betekend wel dat hij hard gaat :-)
En geen hoofdelijke aansprakelijkheid. Ik laat deze schieten.
pi_146584995
http://www.nu.nl/carriere(...)t-orde-in-chaos.html
Leuk om te lezen. Blijkbaar zijn er ongeveer 30 aanvragen per dag, dan vallen er dus, door welke reden dan ook, veel projecten af.
pi_146587457
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:00 schreef Horsemen het volgende:
Leuk om te lezen. Blijkbaar zijn er ongeveer 30 aanvragen per dag, dan vallen er dus, door welke reden dan ook, veel projecten af.
Hun eigen succes hangt ook sterk af van het succes van de projecten. Dat samen met dit artikel geeft mij wel enigszins een goed gevoel
pi_146590563
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:00 schreef Horsemen het volgende:
Is natuurlijk ook zo dat als ze er meer goedkeuren en latem we zeggen er 10 per dag plaatsen er op het moment niet eens genoeg investeerders zijn om ze vol te krijgen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_146595288
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:53 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook zo dat als ze er meer goedkeuren en latem we zeggen er 10 per dag plaatsen er op het moment niet eens genoeg investeerders zijn om ze vol te krijgen.
Het belangrijkste is dat ze de projecten goed blijven beoordelen. De investeerders komen dan wel. Uiteraard met een goed rendement / risico profiel.
pi_146603008
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8406
Een nieuwe.
Ik doe niet mee. Het totale verhaal spreek mij niet aan en geeft mij geen goed gevoel.
  donderdag 13 november 2014 @ 10:01:06 #145
62913 Blik
The one and Only!
pi_146603233
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:50 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe.
Ik doe niet mee. Het totale verhaal spreek mij niet aan en geeft mij geen goed gevoel.

Is anders een vrij populaire winkel hier in Utrecht en staat vrij goed bekend. Heb even geen budget, mede vanwege een fikse lekkage thuis waardoor ik even op mijn geld moet zitten, maar anders had ik er geld in gestopt.
pi_146603879
Ik vind het ook niet zo verkeerd en stop er voor de verbreding ook wel iets in. Heb wel iets met fietsen en met een beetje goede bedrijfsvoering moet zo'n toko prima overeind kunnen blijven in een tijd dat de e-bike steeds belangrijker wordt en autorijden steeds duurder wordt. Plus ze hebben een lening die twee keer zo hoog was (en meer rente vroeg?) ook in zes jaar kunnen aflossen, dus waarom dit niet?

Enige aandachtspuntje vind ik de omzet vs personeel. Als je 12 man fulltime in dienst hebt en die verdienen gemiddeld ongeveer modaal, gaat de helft van je omzet al op aan personeelskosten. Dat vind ik fors. Maar misschien ben ik te kritisch en zitten er ook wat parttimers bij, dat zou ook schelen.
Schip ahoy!
pi_146604079
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Enige aandachtspuntje vind ik de omzet vs personeel. Als je 12 man fulltime in dienst hebt en die verdienen gemiddeld ongeveer modaal, gaat de helft van je omzet al op aan personeelskosten. Dat vind ik fors. Maar misschien ben ik te kritisch en zitten er ook wat parttimers bij, dat zou ook schelen.
In de halfords hier in het centrum staan ook standaard 3/4 man in de winkel/werkplaats
pi_146604236
En zie wat er met de Halfords gebeurd is :+

Ik vind het (waarschijnlijke, want ken de begroting natuurlijk niet) deel personeelskosten in verhouding met de omzet gewoon wat scheef, maar misschien kloppen mijn verwachtingen daarin niet.
Schip ahoy!
pi_146604842
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
En zie wat er met de Halfords gebeurd is :+

Ik vind het (waarschijnlijke, want ken de begroting natuurlijk niet) deel personeelskosten in verhouding met de omzet gewoon wat scheef, maar misschien kloppen mijn verwachtingen daarin niet.
ho ho, diverse winkels zijn nog gewoon open hoor (zo ook deze).
pi_146605034
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Is anders een vrij populaire winkel hier in Utrecht en staat vrij goed bekend. Heb even geen budget, mede vanwege een fikse lekkage thuis waardoor ik even op mijn geld moet zitten, maar anders had ik er geld in gestopt.
Er is ook al zo'n winkel in utrecht, de kok. Daar is het altijd druk voor mijn gevoel. Deze winkel ken ik alleen van langs fietsen.
pi_146605046
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Er staan een aantal dingen in die mij het gevoel geven dat het vooral geld is om het bedrijf overeind te houden maar vermoedelijk zit ik helemaal naast.
Ik lees dan bijvoorbeeld “omzet 2013: ¤ 1.400.000. Voor 2014 lijkt dit ¤ 1.500.000 te gaan worden en voor 2015 is de doelomzet ¤ 1.650.000.” Wat was de omzet de jaren ervoor en was die niet veel hoger en loopt het allemaal terug, we weten het niet.
“Is er voldoende cash flow om aan de verplichtingen te voldoen? In de begroting voor 2015 is daarmee rekening gehouden.” Zou fijn zijn als dat voor de jaren erna ook zo zou zijn. Ik lees dan alleen iets over de lening die ze de afgelopen jaren hebben moeten betalen en een kosten verlaging van 40 tot 60k die ze volgend jaar hopen te bereiken. Niets over hoe ze dit denken te gaan doen en waarom pas volgend jaar…. Vaag….
pi_146605328
quote:
Een nieuwe.
Ik doe om dezelfde reden niet mee. Er zitten enkele onduidelijkheden in de tekst en de Graydon-rating is niet geweldig. (BB)
  donderdag 13 november 2014 @ 12:13:06 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_146606453
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Er is ook al zo'n winkel in utrecht, de kok. Daar is het altijd druk voor mijn gevoel. Deze winkel ken ik alleen van langs fietsen.
Er zijn een heleboel winkels in Utrecht die wielrenfietsen verkopen, dit is er één van
pi_146607012
quote:
Een nieuwe.

En vol is hij weer......
pi_146609986
berichtje van KOM:

Beste investeerder in het project Flora Liefde Flower Park,

Zojuist ben ik gebeld door de ondernemer Ton van Marrewijk. Op zijn verzoek is het project Flora Liefde Flower Park van het platform gehaald.

Ik heb op dit moment geen aanvullende informatie. Zodra wij meer weten zal ik u berichten.

Met vriendelijke groet,
Kapitaal Op Maat B.V.

Pim van de Velde
Directeur

Duurde hem te lang denk ik
pi_146613643
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:07 schreef Goesten het volgende:
berichtje van KOM:

Beste investeerder in het project Flora Liefde Flower Park,

Zojuist ben ik gebeld door de ondernemer Ton van Marrewijk. Op zijn verzoek is het project Flora Liefde Flower Park van het platform gehaald.

Ik heb op dit moment geen aanvullende informatie. Zodra wij meer weten zal ik u berichten.

Met vriendelijke groet,
Kapitaal Op Maat B.V.

Pim van de Velde
Directeur

Duurde hem te lang denk ik
De overige projecten staan daarom ook al lang open, en moet je kijken hoeveel ze nog moeten binnenhalen voor de einddatum. Zie bv Dutch Masterbreeders.

Zelf ingelegd bij Special Trees.

Is er te weinig publiciteit? Of ligt het ergens anders aan?
pi_146613732
quote:
Moneyforeachother.com :)
Lijkt me een positieve ontwikkeling.
pi_146615144
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:38 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

De overige projecten staan daarom ook al lang open, en moet je kijken hoeveel ze nog moeten binnenhalen voor de einddatum. Zie bv Dutch Masterbreeders.

De doorstroming moet nog komen. Ik hoop dat ze het volhouden met zo weinig projecten. Wel heb ik de indruk dat het aantal wel iets aan het toenemen is maar vollopen van projecten, daar mankeert nog veel aan. Verschillende projecten hebben bijvoorbeeld geen hoofdelijke aansprakelijkheid. Uit het oogpunt van de eigenaar van een bedrijf snap ik dat wel echter de, overwegend particuliere, investeerders willen dit niet. Voor mij in ieder geval een reden om niet in een dergelijk project te stappen. En dan het omslachtige gedoe van het apart overmaken van de succes fee. Daarnaast duurt het véél te lang als een project doorgaat en je de inleg heb overgemaakt voor het project van start gaat. Dit komt ook wel eens voor bij GvE maar bij KoM is het blijkbaar normaal.
pi_146615453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:40 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Moneyforeachother.com :)
Lijkt me een positieve ontwikkeling.
Tja, ik heb hier nog even geen mening over……… Trustbuddy is voor mij nog helemaal nieuw. Ik heb de site even bekeken maar mijn Zweeds is niet zo best :P dus ik kom daar niet verder mee.
pi_146615693
http://www.bankenvergelij(...)streden-p2p-bedrijf/
GeldVoorelkaar is overgenomen door het Zweedse beursgenoteerde bedrijf Trustbuddy. De overname is opmerkelijk omdat Trustbuddy vooral bekend staat om zijn torenhoge rentes tot wel 5000% (!) per jaar. Geldvoorelkaar richt zich vooral op Nederlandse bedrijfsleningen met rentes die zelden boven de 10% komen. De bekende p2p-blogger Wiseclerck noemt Trustbuddy ronduit onethisch.
Het wonga debacle
De zorgen rondom hoge rentes in P2P zijn opgelaaid recent in Engeland. Wonga rekende tot voor kort 1000% rente per jaar voor haar kortlopende leningen aan consumenten. Inmiddels heeft het bedrijf op een groot deel van haar leningen moeten afschrijven. Bovendien zal de rente die bedrijven als Wonga mag rekenen in de VK aanzienlijk verlaagd worden. In Nederland geldt overigens al enkele jaren een maximale rente van 15% per jaar voor leningen, ook als deze kortlopend zijn.
Cross border P2P
Trustbuddy is een van de weinige P2P die pan-Europees werken. Door de overname, zal GeldVoorElkaar eenvoudig toe kunnen treden tot de Europese markt. De vraag is of Nederlanders hiermee ook in p2p leningen in andere landen kunnen investeren. Wetgeving hierover is er bijna niet. Een vergelijkbaar bedrijf Bondora.com biedt wel Nederlanders toegang tot andere landen. Maar onder welke garantie valt het geld als het platform failliet gaat? Er geldt namelijk geen depositogarantiestelsel. Bondora valt onder het Britse toezichthouder FCA. Maar hoe een eventueel faillissement afgewikkeld gaat worden is moeilijk in te schatten.
pi_146615737
quote:
Overnamesom van ¤10,6 miljoen, niet verkeerd :)

Even kijken wat dit zal beteken voor GvE, er zal vast een (verdere) professionaliseringsslag overheen gaan.
pi_146615904
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Tja, ik heb hier nog even geen mening over……… Trustbuddy is voor mij nog helemaal nieuw. Ik heb de site even bekeken maar mijn Zweeds is niet zo best :P dus ik kom daar niet verder mee.
Schat, check https://www.trustbuddy.com/en/ Eerste indruk is goed.

En idd, nu staat mijn geld bij KOM heel lang niks te doen.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2014 16:43:46 (dubbel) ]
pi_146615926
Verder doen ze nog in SMS leningen, e.d. :'(
pi_146616702
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:38 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Gisteren ontving ik een e-mail van KOM over een nieuw project. Dat project - Alveus vergunningenbeheer PCMS - was al volgeschreven voordat ik het ook maar kon overwegen. De projecten met het risicoprofiel A zijn ook op KOM populair. Projecten met risicoprofiel C+ of lager zijn veel minder populair en hebben moeite om investeerders te vinden. Zeker als het om grote leningen gaat loopt KOM er volgens mij tegenaan dat het aantal investeerders veel kleiner is dan bij GvE. En misschien is de rendement/risico-ratio bij risicoprofielen rond de C in de ogen van veel investeerders ook wel niet zo heel aantrekkelijk.

Zelf zou ik ook wel bij AuxMoney.de mee willen doen. Helaas eisen die een Duitse betaalrekening (hoezo, Europese Unie en SEPA?) en dat vraagt zoveel administratief gedoe dat ik daar tot nu toe vanaf heb gezien.
pi_146617872
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:42 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Schat, check https://www.trustbuddy.com/en/ Eerste indruk is goed.

En idd, nu staat mijn geld bij KOM heel lang niks te doen.
Bedankt, in het Engels is toch wel iets handiger 8)7 .
Ik zie echter wel krankzinnige hoge rentepercentages staan voor met name de kleine bedragen en kortere looptijden die gelukkig in Nederland verboden oO/ zijn. Zelf ben ik ook echt tegen dit soort leningen.
  † In Memoriam † donderdag 13 november 2014 @ 17:48:12 #167
230491 Zith
pls tip
pi_146618459
Heb me bij trustbuddies geregistreerd als lender :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_146618668
Kan heel die projectlijst niet vinden :@ , maar ben het eens dat crowd funding ethisch verantwoord moet zijn.

@Zith Als Nederlander?
pi_146621941
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:54 schreef Nadinarama het volgende:
Kan heel die projectlijst niet vinden :@ , maar ben het eens dat crowd funding ethisch verantwoord moet zijn.

@Zith Als Nederlander?
https://www.trustbuddy.com/en/terms-conditions/
Je kunt dan kijken bij Costs 15 tot 30 dagen of 1 jaar.
pi_146623976
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

https://www.trustbuddy.com/en/terms-conditions/
Je kunt dan kijken bij Costs 15 tot 30 dagen of 1 jaar.
Dat wordt binnen 14 dagen terugbetalen. Nee,zonder gekheid, die mensen zijn wss eerst al door bank afgewezen ook nog. Benieuwd wat motivatie van GvE is.
pi_146624997
Denk dat ze bij KOM ook beter een graydon score kunnen gaan toe passen. Dat zegt mensen misschien meer als de codering van KOM. Misschien investeren mensen dan sbeller.
pi_146625971
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:04 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Dat wordt binnen 14 dagen terugbetalen. Nee,zonder gekheid, die mensen zijn wss eerst al door bank afgewezen ook nog. Benieuwd wat motivatie van GvE is.
Een overnamesom van 10,6 mln lijkt mij best een motivatie.
  † In Memoriam † donderdag 13 november 2014 @ 21:01:56 #173
230491 Zith
pls tip
pi_146626250
Er zijn geen projecten
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:54 schreef Nadinarama het volgende:

@Zith Als Nederlander?
Ja als Nederlander :)

Ze kunnen een erg stabiel resultaat laten zien, 71% over ~3 jaar (of, als je in 2010 1000 EUR had ingelegd heb je nu 1700... Hun historische defaultrate is 2%... Klinkt allemal wel goed, maar zodra mijn account verified is en ik er een paar honderd op heb zal ik het eens bekijken.

https://www.trustbuddy.com/en/become-a-lender/

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_146627828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:01 schreef Zith het volgende:
Er zijn geen projecten

[..]

Ja als Nederlander :)

Ze kunnen een erg stabiel resultaat laten zien, 71% over ~3 jaar (of, als je in 2010 1000 EUR had ingelegd heb je nu 1700... Hun historische defaultrate is 2%... Klinkt allemal wel goed, maar zodra mijn account verified is en ik er een paar honderd op heb zal ik het eens bekijken.

https://www.trustbuddy.com/en/become-a-lender/

[ afbeelding ]
Ik ben wel heel benieuwd naar wat je ervaring zal zijn.
pi_146628129
quote:
Grappig het verschil in tekst.
pi_146628427
Zolang GVE maar doorblijft gaan zo als nu doen is alles best, dus strenge selectie aan de poort zodat we normale projecten krijgen.

MIsschien zelfs interessant om daar ook wat op te doen, wou ik eerst met Bondura ook doen maar daar toch geen goed gevoel bij.
pi_146637225
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:54 schreef abominabel het volgende:

[..]

Een overnamesom van 10,6 mln lijkt mij best een motivatie.
Inderdaad maar ik denk niet dat het een cash transactie is geweest. De eigenaren van GvE zullen wel aandelen van dat Zweedse bedrijf hebben gekregen of hebben jullie ergens gelezen dat het om cash ging?
pi_146637635
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 08:54 schreef Mynheer007 het volgende:
Inderdaad maar ik denk niet dat het een cash transactie is geweest. De eigenaren van GvE zullen wel aandelen van dat Zweedse bedrijf hebben gekregen of hebben jullie ergens gelezen dat het om cash ging?
Had ook allang een mailtje van GvE verwacht met uitleg. Wel zo netjes eigenlijk
pi_146637939
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 08:54 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

3 miljoen cash, 4 miljoen in nieuwe aandelen en 3,6 miljoen die ze op termijn krijgen (de helft op 1 januari 2016 en de andere helft 1 jaar later).

http://www.nasdaq.com/pre(...)anies-20141113-00080
pi_146638386
Uit de TrustBuddy FAQ:

quote:
Investors from Germany, Netherlands, UK and USA will stand for the bank transfer and FX cost for each investment. NOTE, Investing a small amount from overseas might prove to be costly as the FX/transfer cost might have to big impact on your investment.
Oftewel: je moet zelf de kosten voor een buitenlandse bankoverschrijving betalen. Afhankelijk van het land en de valuta is dat soms gratis, maar kan ook zo tien euro kosten.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_146638885
Nieuw project:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8596

Ik laat 'm lopen. Negatief eigen vermogen en weinig concrete getallen, alles speculatief en uit de lucht gegrepen. Daar ga ik me niet voor vijf jaar aan verbinden.
Schip ahoy!
  † In Memoriam † vrijdag 14 november 2014 @ 10:22:13 #182
230491 Zith
pls tip
pi_146638961
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 november 2014 09:57 schreef papernote het volgende:
Uit de TrustBuddy FAQ:

[..]

Oftewel: je moet zelf de kosten voor een buitenlandse bankoverschrijving betalen. Afhankelijk van het land en de valuta is dat soms gratis, maar kan ook zo tien euro kosten.
Naar Zweden UK IBAN sturen is (bijmijn bank iig) gratis, kosten zullen dan in de koerswisseling zitten.
pi_146640124
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:22 schreef Zith het volgende:

[..]

Naar Zweden UK IBAN sturen is (bijmijn bank iig) gratis, kosten zullen dan in de koerswisseling zitten.
Zweden en het Verenigd Koninkrijk maken beiden deel uit van SEPA. Als het om euro-betalingen gaat is dat (voor zover ik weet) bij iedere bank gratis. Maar geld overmaken is bij Rabobank en SNS Bank niet gratis, als het geen betaling in euro's is.
https://www.rabobank.nl/p(...)enland/eurobetaling/
http://www.snsbank.nl/par(...)n-overboekingen.html
pi_146644481
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nieuw project:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8596

Ik laat 'm lopen. Negatief eigen vermogen en weinig concrete getallen, alles speculatief en uit de lucht gegrepen. Daar ga ik me niet voor vijf jaar aan verbinden.
en supersnel al weer vol

ik heb hem ook overgeslagen
pi_146645353
Dames en heren, weer eens eentje van 8%. http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8800

48 mnd, rating 5, A, geen BKR.

Wat denken jullie ervan? Ik ben er nog niet over uit.

Overigens een oude recente bekende (http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7276):
quote:
In juli 2014 is besloten tot het aantrekken van leenkapitaal via Geld Voor Elkaar. Om tot break even te geraken was nog ¤ 600.000 nodig. Besloten werd dit in 2 tranches van ¤ 300.000 te doen. De eerste tranche werd binnen 48 uur volgetekend. Deze tranche is aangewend voor het afbouwen van het pilot systeem. De tweede tranche van ¤ 300.000 zal worden aangewend voor de voorfinanciering van orders.

[ Bericht 4% gewijzigd door Graankorrel op 14-11-2014 14:22:31 ]
pi_146645560
Ik vind het nogal apart dat ze een foto van Johan Cruyff gebruiken om hun lening aan te prijzen.
pi_146645696
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:13 schreef Graankorrel het volgende:
Dames en heren, weer eens eentje van 8%. http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8800

Overigens een oude bekende (http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7276):

[..]

ah thnx. Kwam me al bekend voor. Destijds niet ingesprongen en dat ga ik nu al helemaal niet meer doen
pi_146645737
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:22 schreef CaLeX het volgende:

[..]

ah thnx. Kwam me al bekend voor. Destijds niet ingesprongen en dat ga ik nu al helemaal niet meer doen
Want? 2x3 ton is teveel aan leningen?
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:23:59 #189
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146645750
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:13 schreef Graankorrel het volgende:

Overigens een oude recente bekende (http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7276):

[..]

Klein bedrag gedaan. Doe er misschien nog wel wat bij. Ziet er wel goed uit.
pi_146645902
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:23 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Want? 2x3 ton is teveel aan leningen?
want ik geloof er niet helemaal in voor dat geld.

En ergens zou ik me gepiepeld voelen als ze vooraf bedacht hebben om het in 2 keer de doen
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:29:06 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_146645948
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:19 schreef papernote het volgende:
Ik vind het nogal apart dat ze een foto van Johan Cruyff gebruiken om hun lening aan te prijzen.
Niet alleen Cruijff, maar ook Einstein (Overigens voornamelijk vanwege de quotes)
pi_146645966
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:28 schreef CaLeX het volgende:

[..]

want ik geloof er niet helemaal in voor dat geld.

En ergens zou ik me gepiepeld voelen als ze vooraf bedacht hebben om het in 2 keer de doen
Wat ik wel netjes vind is dat ze het onder precies dezelfde voorwaarden weer doen (8%, 48 maanden)...

(ze hadden ook gewoon zoals de rest op 7% kunnen proberen nu)
pi_146646131
[/quote]En ergens zou ik me gepiepeld voelen als ze vooraf bedacht hebben om het in 2 keer de doen
[quote]

Is wel slim van ze. Sommige mensen investeren klakkeloos in ieder bedrag met 8% een bedrag zonder zich echt in het project te verdiepen. Door het project in tweeën te knippen, investeren desbetreffende mensen ws 2 x zo'n bedrag.
pi_146646189
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Niet alleen Cruijff, maar ook Einstein (Overigens voornamelijk vanwege de quotes)
Einstein is al een tijdje dood, evenals zijn kinderen, dus er kan geen aanspraak meer worden gemaakt op het portretrecht. Maar Cruijff kan dat wel en het is daarom nogal gevaarlijk om zomaar een portret te gebruiken in een commerciële uiting.
pi_146646298
Ik ga beetje inleggen. T.o.v.Trustbuddy weet je waar je geld naar toe gaat.

Cruijff inzetten wijt ik aan naïviteit.
pi_146646355
Ik ben er ook uit, heb een beetje ingelegd. Vind dit een mooi initiatief.
pi_146646439
ik doe ook mee, benieuwd of deze ook binnen 48 uur volloopt
pi_146646761
ik weet nog steeds niet zo goed waar het geld heengaat. Is dit nu een nederlands zustertje van een groot bedrijf.

Het begon bij mij bij de zinsnede over dat financiering de flessenhals is in veel landen. Mooie vertaling maar zo zeggen we dat hier natuurlijk niet.
pi_146647151
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:29 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Wat ik wel netjes vind is dat ze het onder precies dezelfde voorwaarden weer doen (8%, 48 maanden)...

(ze hadden ook gewoon zoals de rest op 7% kunnen proberen nu)
Wat ik niet netjes van ze vind is dat ze dat van de 2x3 ton niet hebben gemeld bij de eerste lening. Dit is trouwens ook GvE aan te rekenen.
pi_146647204
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat ik niet netjes van ze vind is dat ze dat van de 2x3 ton niet hebben gemeld bij de eerste lening. Dit is trouwens ook GvE aan te rekenen.
Ben ik met je eens. Het is wel de vraag of GVE dit wist bij de eerste aanvraag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')