abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146605046
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Is anders een vrij populaire winkel hier in Utrecht en staat vrij goed bekend. Heb even geen budget, mede vanwege een fikse lekkage thuis waardoor ik even op mijn geld moet zitten, maar anders had ik er geld in gestopt.
Er staan een aantal dingen in die mij het gevoel geven dat het vooral geld is om het bedrijf overeind te houden maar vermoedelijk zit ik helemaal naast.
Ik lees dan bijvoorbeeld “omzet 2013: ¤ 1.400.000. Voor 2014 lijkt dit ¤ 1.500.000 te gaan worden en voor 2015 is de doelomzet ¤ 1.650.000.” Wat was de omzet de jaren ervoor en was die niet veel hoger en loopt het allemaal terug, we weten het niet.
“Is er voldoende cash flow om aan de verplichtingen te voldoen? In de begroting voor 2015 is daarmee rekening gehouden.” Zou fijn zijn als dat voor de jaren erna ook zo zou zijn. Ik lees dan alleen iets over de lening die ze de afgelopen jaren hebben moeten betalen en een kosten verlaging van 40 tot 60k die ze volgend jaar hopen te bereiken. Niets over hoe ze dit denken te gaan doen en waarom pas volgend jaar…. Vaag….
pi_146605328
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:50 schreef Horsemen het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8406
Een nieuwe.
Ik doe niet mee. Het totale verhaal spreek mij niet aan en geeft mij geen goed gevoel.
Ik doe om dezelfde reden niet mee. Er zitten enkele onduidelijkheden in de tekst en de Graydon-rating is niet geweldig. (BB)
  donderdag 13 november 2014 @ 12:13:06 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_146606453
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Er is ook al zo'n winkel in utrecht, de kok. Daar is het altijd druk voor mijn gevoel. Deze winkel ken ik alleen van langs fietsen.
Er zijn een heleboel winkels in Utrecht die wielrenfietsen verkopen, dit is er één van
pi_146607012
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:50 schreef Horsemen het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8406
Een nieuwe.
Ik doe niet mee. Het totale verhaal spreek mij niet aan en geeft mij geen goed gevoel.

En vol is hij weer......
pi_146609986
berichtje van KOM:

Beste investeerder in het project Flora Liefde Flower Park,

Zojuist ben ik gebeld door de ondernemer Ton van Marrewijk. Op zijn verzoek is het project Flora Liefde Flower Park van het platform gehaald.

Ik heb op dit moment geen aanvullende informatie. Zodra wij meer weten zal ik u berichten.

Met vriendelijke groet,
Kapitaal Op Maat B.V.

Pim van de Velde
Directeur

Duurde hem te lang denk ik
pi_146613643
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:07 schreef Goesten het volgende:
berichtje van KOM:

Beste investeerder in het project Flora Liefde Flower Park,

Zojuist ben ik gebeld door de ondernemer Ton van Marrewijk. Op zijn verzoek is het project Flora Liefde Flower Park van het platform gehaald.

Ik heb op dit moment geen aanvullende informatie. Zodra wij meer weten zal ik u berichten.

Met vriendelijke groet,
Kapitaal Op Maat B.V.

Pim van de Velde
Directeur

Duurde hem te lang denk ik
De overige projecten staan daarom ook al lang open, en moet je kijken hoeveel ze nog moeten binnenhalen voor de einddatum. Zie bv Dutch Masterbreeders.

Zelf ingelegd bij Special Trees.

Is er te weinig publiciteit? Of ligt het ergens anders aan?
pi_146613732
quote:
Moneyforeachother.com :)
Lijkt me een positieve ontwikkeling.
pi_146615144
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:38 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

De overige projecten staan daarom ook al lang open, en moet je kijken hoeveel ze nog moeten binnenhalen voor de einddatum. Zie bv Dutch Masterbreeders.

De doorstroming moet nog komen. Ik hoop dat ze het volhouden met zo weinig projecten. Wel heb ik de indruk dat het aantal wel iets aan het toenemen is maar vollopen van projecten, daar mankeert nog veel aan. Verschillende projecten hebben bijvoorbeeld geen hoofdelijke aansprakelijkheid. Uit het oogpunt van de eigenaar van een bedrijf snap ik dat wel echter de, overwegend particuliere, investeerders willen dit niet. Voor mij in ieder geval een reden om niet in een dergelijk project te stappen. En dan het omslachtige gedoe van het apart overmaken van de succes fee. Daarnaast duurt het véél te lang als een project doorgaat en je de inleg heb overgemaakt voor het project van start gaat. Dit komt ook wel eens voor bij GvE maar bij KoM is het blijkbaar normaal.
pi_146615453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:40 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Moneyforeachother.com :)
Lijkt me een positieve ontwikkeling.
Tja, ik heb hier nog even geen mening over……… Trustbuddy is voor mij nog helemaal nieuw. Ik heb de site even bekeken maar mijn Zweeds is niet zo best :P dus ik kom daar niet verder mee.
pi_146615693
http://www.bankenvergelij(...)streden-p2p-bedrijf/
GeldVoorelkaar is overgenomen door het Zweedse beursgenoteerde bedrijf Trustbuddy. De overname is opmerkelijk omdat Trustbuddy vooral bekend staat om zijn torenhoge rentes tot wel 5000% (!) per jaar. Geldvoorelkaar richt zich vooral op Nederlandse bedrijfsleningen met rentes die zelden boven de 10% komen. De bekende p2p-blogger Wiseclerck noemt Trustbuddy ronduit onethisch.
Het wonga debacle
De zorgen rondom hoge rentes in P2P zijn opgelaaid recent in Engeland. Wonga rekende tot voor kort 1000% rente per jaar voor haar kortlopende leningen aan consumenten. Inmiddels heeft het bedrijf op een groot deel van haar leningen moeten afschrijven. Bovendien zal de rente die bedrijven als Wonga mag rekenen in de VK aanzienlijk verlaagd worden. In Nederland geldt overigens al enkele jaren een maximale rente van 15% per jaar voor leningen, ook als deze kortlopend zijn.
Cross border P2P
Trustbuddy is een van de weinige P2P die pan-Europees werken. Door de overname, zal GeldVoorElkaar eenvoudig toe kunnen treden tot de Europese markt. De vraag is of Nederlanders hiermee ook in p2p leningen in andere landen kunnen investeren. Wetgeving hierover is er bijna niet. Een vergelijkbaar bedrijf Bondora.com biedt wel Nederlanders toegang tot andere landen. Maar onder welke garantie valt het geld als het platform failliet gaat? Er geldt namelijk geen depositogarantiestelsel. Bondora valt onder het Britse toezichthouder FCA. Maar hoe een eventueel faillissement afgewikkeld gaat worden is moeilijk in te schatten.
pi_146615737
quote:
Overnamesom van ¤10,6 miljoen, niet verkeerd :)

Even kijken wat dit zal beteken voor GvE, er zal vast een (verdere) professionaliseringsslag overheen gaan.
pi_146615904
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Tja, ik heb hier nog even geen mening over……… Trustbuddy is voor mij nog helemaal nieuw. Ik heb de site even bekeken maar mijn Zweeds is niet zo best :P dus ik kom daar niet verder mee.
Schat, check https://www.trustbuddy.com/en/ Eerste indruk is goed.

En idd, nu staat mijn geld bij KOM heel lang niks te doen.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2014 16:43:46 (dubbel) ]
pi_146615926
Verder doen ze nog in SMS leningen, e.d. :'(
pi_146616702
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:38 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Gisteren ontving ik een e-mail van KOM over een nieuw project. Dat project - Alveus vergunningenbeheer PCMS - was al volgeschreven voordat ik het ook maar kon overwegen. De projecten met het risicoprofiel A zijn ook op KOM populair. Projecten met risicoprofiel C+ of lager zijn veel minder populair en hebben moeite om investeerders te vinden. Zeker als het om grote leningen gaat loopt KOM er volgens mij tegenaan dat het aantal investeerders veel kleiner is dan bij GvE. En misschien is de rendement/risico-ratio bij risicoprofielen rond de C in de ogen van veel investeerders ook wel niet zo heel aantrekkelijk.

Zelf zou ik ook wel bij AuxMoney.de mee willen doen. Helaas eisen die een Duitse betaalrekening (hoezo, Europese Unie en SEPA?) en dat vraagt zoveel administratief gedoe dat ik daar tot nu toe vanaf heb gezien.
pi_146617872
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:42 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Schat, check https://www.trustbuddy.com/en/ Eerste indruk is goed.

En idd, nu staat mijn geld bij KOM heel lang niks te doen.
Bedankt, in het Engels is toch wel iets handiger 8)7 .
Ik zie echter wel krankzinnige hoge rentepercentages staan voor met name de kleine bedragen en kortere looptijden die gelukkig in Nederland verboden oO/ zijn. Zelf ben ik ook echt tegen dit soort leningen.
  † In Memoriam † donderdag 13 november 2014 @ 17:48:12 #167
230491 Zith
pls tip
pi_146618459
Heb me bij trustbuddies geregistreerd als lender :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_146618668
Kan heel die projectlijst niet vinden :@ , maar ben het eens dat crowd funding ethisch verantwoord moet zijn.

@Zith Als Nederlander?
pi_146621941
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:54 schreef Nadinarama het volgende:
Kan heel die projectlijst niet vinden :@ , maar ben het eens dat crowd funding ethisch verantwoord moet zijn.

@Zith Als Nederlander?
https://www.trustbuddy.com/en/terms-conditions/
Je kunt dan kijken bij Costs 15 tot 30 dagen of 1 jaar.
pi_146623976
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

https://www.trustbuddy.com/en/terms-conditions/
Je kunt dan kijken bij Costs 15 tot 30 dagen of 1 jaar.
Dat wordt binnen 14 dagen terugbetalen. Nee,zonder gekheid, die mensen zijn wss eerst al door bank afgewezen ook nog. Benieuwd wat motivatie van GvE is.
pi_146624997
Denk dat ze bij KOM ook beter een graydon score kunnen gaan toe passen. Dat zegt mensen misschien meer als de codering van KOM. Misschien investeren mensen dan sbeller.
pi_146625971
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:04 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Dat wordt binnen 14 dagen terugbetalen. Nee,zonder gekheid, die mensen zijn wss eerst al door bank afgewezen ook nog. Benieuwd wat motivatie van GvE is.
Een overnamesom van 10,6 mln lijkt mij best een motivatie.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
  † In Memoriam † donderdag 13 november 2014 @ 21:01:56 #173
230491 Zith
pls tip
pi_146626250
Er zijn geen projecten
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:54 schreef Nadinarama het volgende:

@Zith Als Nederlander?
Ja als Nederlander :)

Ze kunnen een erg stabiel resultaat laten zien, 71% over ~3 jaar (of, als je in 2010 1000 EUR had ingelegd heb je nu 1700... Hun historische defaultrate is 2%... Klinkt allemal wel goed, maar zodra mijn account verified is en ik er een paar honderd op heb zal ik het eens bekijken.

https://www.trustbuddy.com/en/become-a-lender/

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_146627828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:01 schreef Zith het volgende:
Er zijn geen projecten

[..]

Ja als Nederlander :)

Ze kunnen een erg stabiel resultaat laten zien, 71% over ~3 jaar (of, als je in 2010 1000 EUR had ingelegd heb je nu 1700... Hun historische defaultrate is 2%... Klinkt allemal wel goed, maar zodra mijn account verified is en ik er een paar honderd op heb zal ik het eens bekijken.

https://www.trustbuddy.com/en/become-a-lender/

[ afbeelding ]
Ik ben wel heel benieuwd naar wat je ervaring zal zijn.
pi_146628129
quote:
Grappig het verschil in tekst.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')