Op zich spreekt de aanvraag me wel aan, alleen die 6,5% is te laag inderdaad. Wellicht gaat de rente over een tijdje omhoog naar 7, 7,5, 8"% als hij te langzaam volloopt ?quote:Op woensdag 19 november 2014 12:51 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die lening bij een rentepercentage van 7,5% veel sneller zou volstromen. 6,5% zit ook erg ver onder de door mij nagestreefde 8% gemiddeld.
Hier hetzelfdequote:Op donderdag 20 november 2014 10:21 schreef Horsemen het volgende:
Er kwam een nieuwe voorbij.
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8774
Echter toen ik wilde gaan kijken was hij al niet meer te zien.
Ja, of nog niet de bedoeling geweest zijn dat hij er al opkwam.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Die zal wel niet in orde zijn geweest dan, vreemd.
Dat denk ik inderdaad, want hij was wel heel snel weg.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:46 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, of nog niet de bedoeling geweest zijn dat hij er al opkwam.
Ja, ik blijf daar heel blij mee!quote:Op donderdag 20 november 2014 11:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Hij zat in ieder geval bij mij in de mailbox, dus stond er langer dan een minuut
Hoe dat nou, zo'n GVE rating en dan die BKR score? Lijkt tegenstrijdig toch?quote:Op donderdag 20 november 2014 13:03 schreef Graankorrel het volgende:
Hm ik weet het niet. Vind het op het eerste gezicht niet een heel erg aansprekend project. Lijkt me ook nogal risicovol. De ondernemer heeft kennelijk een sportschool en kinderdagverblijf maar zie dat nu ook niet direct als toegevoegde waarde. Daarnaast ook niet te vinden of deze goed draaien, sinds wanneer ze bestaan, etc. Alleen dat de Holding sinds 2005 actief is...
Maar goed de 8% t.o.v. de ratings van graydon en GVE is dan wel weer aantrekkelijk. Wat jullie?
Overigens is de BKR score/risico wel veel hoger dan de andere twee:
Zit in klasse I: 12,48-15,88%
"BKR Score berekent de kans op een toekomstig betalingsprobleem (binnen 18 maanden) op de bij BKR geregistreerde kredieten."
Niet per se. GVE rating zegt volgens mij meer over het vermogen om de hele lening terug te betalen, waar BKR meer iets zegt over de betalingsgewoonte van iemand. (kans om achterstand op te lopen). Achterstand kan je ook oplopen door andere factoren en wil niet zeggen dat je moet defaulten op de hele lening.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe dat nou, zo'n GVE rating en dan die BKR score? Lijkt tegenstrijdig toch?
GVE is kasstroom, BKR is betalingsgedrag van privepersoon.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:25 schreef nikao het volgende:
[..]
Niet per se. GVE rating zegt volgens mij meer over het vermogen om de hele lening terug te betalen, waar BKR meer iets zegt over de betalingsgewoonte van iemand. (kans om achterstand op te lopen). Achterstand kan je ook oplopen door andere factoren en wil niet zeggen dat je moet defaulten op de hele lening.
Conclusie voor mij persoonlijk, ik pas…..quote:Op donderdag 20 november 2014 14:06 schreef Kirov het volgende:
[..]
GVE is kasstroom, BKR is betalingsgedrag van privepersoon.
Ik ook.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Conclusie voor mij persoonlijk, ik pas…..
Idemquote:Op donderdag 20 november 2014 15:06 schreef Goesten het volgende:
Toen ik de scores en rentepercentages wilde ik meteen instappen. Maar goed dat ik toch maar even gelezen heb. Na het gelezen te hebben pas ik ook.
er passen er al 4 en er twijfelen er nog 2, ik twijfel ook nog.quote:
is trouwens wel raar dat bij een cashflow van 700.000 van de holding de GVE rating 3 is. Dat zal ermee te maken hebben dat GVE kijkt naar de rating van De Ballebak Rotterdam-Zuid B.V. en niet van de hele groep?quote:Op donderdag 20 november 2014 16:05 schreef NB1908 het volgende:
[..]
er passen er al 4 en er twijfelen er nog 2, ik twijfel ook nog.
GVE+Graydon rating zijn acceptabel, rente is prima. En ook het verhaal over 30% solvabiliteit, geen andere leningen, meerdere investeerders, cashflow van holding van 700.000 (!!!) per jaar die hoofdelijk mee tekent.
Zijn toch wel redelijk positieve dingen allemaal?
excuus, niet goed gelezen:quote:Op donderdag 20 november 2014 16:09 schreef NB1908 het volgende:
[..]
is trouwens wel raar dat bij een cashflow van 700.000 van de holding de GVE rating 3 is. Dat zal ermee te maken hebben dat GVE kijkt naar de rating van De Ballebak Rotterdam-Zuid B.V. en niet van de hele groep?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |