Precies. Dat hele "optrekken met" is dus vaagpraat. Maar kennelijk wel vaagpraat die sommigen hier wel aanspreekt. En het is wel een heuse journalist die het zegt. Dus wordt het artikel een "bron", en binnen een week zal het een feit zijn, dat de toch al zo verdachte F. optrok met de omgekomen meiden.quote:Op donderdag 6 november 2014 07:55 schreef SAJ het volgende:
In het intro van het artikel beweert journalist dat F optrok met L&K [.....]) Normaal gesproken wordt daar dan verder in het artikel op ingegaan, of toegelicht. Hoe, wat, waar, wanneer trok ie met ze op? Dat gebeurt hier niet.
Het is en blijft een curieuze beslissing om dit onderwerp bij de hoedjes onder te brengen.quote:Op donderdag 6 november 2014 22:42 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb ook niets met astrologie en horoscopen maar als users daarover willen praten moeten ze dat gewoon kunnen doen. We zitten hier in BNW:
[..]
Nou ja, het staat hier nu al weer geruime tijd, dus laten we die discussie niet nog een keer gaan voeren en het bij het onderwerp houden.quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:29 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Het is en blijft een curieuze beslissing om dit onderwerp bij de hoedjes onder te brengen.
Hmm, maar de "vaagpraat" dat er 's ochtends geen gids beschikbaar was volgens" het reisbureauquote:Op vrijdag 7 november 2014 02:45 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Precies. Dat hele "optrekken met" is dus vaagpraat. Maar kennelijk wel vaagpraat die sommigen hier wel aanspreekt. En het is wel een heuse journalist die het zegt. Dus wordt het artikel een "bron", en binnen een week zal het een feit zijn, dat de toch al zo verdachte F. optrok met de omgekomen meiden.
Precies.quote:
heel eerlijk? nee, zelfs dat is geen feitquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:15 schreef gynaika het volgende:
[..]
Precies.
Misschien zou het dan goed zijn om de “echte” feiten eens op een rijtje te zetten en van daaruit te discussiëren.
Een feit is in ieder geval dat de beide dames zijn overleden. Of niet?
Juist, wel kunnen we aannemen dat ze verdwenen zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:23 schreef jackie12 het volgende:
[..]
heel eerlijk? nee, zelfs dat is geen feit
Hm.. Wat kan ik daarop zeggen, zonder sardonisch te worden? Oprechtheid is niet alleenzaligmakend.quote:Op vrijdag 7 november 2014 01:39 schreef agter het volgende:
[..]
Oh, ik twijfel niet aan haar motieven. Die zijn oprecht.
Tja, het is hier BNW. Maar wat zou je zeggen, als er morgen een nieuwe user mee gaat doen, die bij de Hova's is, en zegt dat volgens hem Jehova de meiden gedood heeft? Of Satan?quote:Ik heb ook geen problemen met astrologie, of het inbrengen van die inzichten hier.
Zo kennelijk is dat niet. Kan natuurlijk wel, maar mevrouw Ter M. heeft zelf ook(?) een nogal dikke duim sterke intuïtie. Zij is degene die het zo brengt. En wat komt er verder uit als conclusie? Jawel: een "collectieve groep" daders, en wapen- of orgaanhandel. Ja, ook wapens, want een ruimdenkende kan natuurlijk geen tunnelvisie hebben.quote:Ik heb er wel wat moeite mee dat ze kennelijk gezegd heeft uit naam van een groep op Fok! te handelen.
Mee eens, als het idd zo gegaan is.quote:Wie is die groep dan?
Ik denk namelijk dat zij dit op eigen persoonlijke titel gedaan heeft. Geen probleem, maar zeg dan niet dat je namens een groep van Fok! handelt.
En daar stoor ik me aan.
Ik vind dat niet netjes.
Ik zou niet weten wat je in een uurtje wilt bepreken.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:06 schreef Poolbal het volgende:
Over een paar uurtjes (ongeveer 19:00) is de meeting in Oudaen te Utrecht!
Ik heb ooit met succes de Spoolderberg beklommen, dus ik kom zeker voor een badge in aanmerking.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:20 schreef Perico het volgende:
Ik zal alle foto metadata bestuderen om te verifieren, dat het niet een gefotosoept theekransje is van twee users met een respectabel aantal klonen.![]()
Domnivoor, introduceer gewoon de Master of the Dutch Mountains badge serie. Van apprentice tot professor.
We bereiken er niet heel veel, het is vooral gezelligheid. Leuk om de mensen eens te ontmoeten en te bespreken hoe de een over het een denkt en hoe de ander over het anderquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat je in een uurtje wilt bepreken.
En waar Kris of Lianne op school heeft gezeten interesseert me ook geen hol.
Utrecht, leuke stad. Lijkt op Groningen alleen iets groter.
Als je het echt goed aan wilt pakken moet je er minimaal een hele dag voor uit trekken.
Kan iedereen zijn of haar woordje doen want live is duidelijker en sneller dan via dit forum.
Mocht zoiets georganiseerd worden in de toekomst dan hoor ik het wel.
Verder Domnivoor en Agter begrijp ik werkelijk niet wat je wilt bereiken met zo'n meeting als het voor jullie toch al(bijna) vaststaat dat de meiden niet door een misdrijf om het leven zijn gekomen.
Is dat voor jullie niet zeker dan vind ik het een knap staaltje werk hoe jullie dat hier camoufleren
Ja natuurlijk. Ik laat het van een misdrijf in Panama afhangen of ik vanavond naar een café gaquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:36 schreef jackie12 het volgende:
Verder Domnivoor en Agter begrijp ik werkelijk niet wat je wilt bereiken met zo'n meeting als het voor jullie toch al(bijna) vaststaat dat de meiden niet door een misdrijf om het leven zijn gekomen.
Ik ga niet naar de meeting, maar je hebt hier ook al een paar keer een variant van je opmerking gepost, iets als "ik begrijp niet dat mensen die denken dat de kans op een misdrijf klein is op het forum blijven posten". Ik begrijp die aparte status van "een misdrijf" niet. De verdwijning en vermoedelijke dood van de meiden is een gecompliceerd raadsel dat om een oplossing vraagt, ongeacht of er een misdrijf in het spel is. Waarom zou iemand niet in een andere mogelijke toedracht geïnteresseerd kunnen zijn?quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat je in een uurtje wilt bepreken.
En waar Kris of Lianne op school heeft gezeten interesseert me ook geen hol.
Utrecht, leuke stad. Lijkt op Groningen alleen iets groter.
Als je het echt goed aan wilt pakken moet je er minimaal een hele dag voor uit trekken.
Kan iedereen zijn of haar woordje doen want live is duidelijker en sneller dan via dit forum.
Mocht zoiets georganiseerd worden in de toekomst dan hoor ik het wel.
Is dat voor jullie niet zeker dan vind ik het een knap staaltje werk hoe jullie dat hier camoufleren
Nee begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:21 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik ga niet naar de meeting, maar je hebt hier ook al een paar keer een variant van je opmerking gepost, iets als "ik begrijp niet dat mensen die denken dat de kans op een misdrijf klein is op het forum blijven posten". Ik begrijp die aparte status van "een misdrijf" niet. De verdwijning en vermoedelijke dood van de meiden is een gecompliceerd raadsel dat om een oplossing vraagt, ongeacht of er een misdrijf in het spel is. Waarom zou iemand niet in een andere mogelijke toedracht geïnteresseerd kunnen zijn?
idd. maar zou je pappa, mamma en je broers niet nog een bericht willen achterlaten op het moment dat je je realiseert, "ik ga dood". Of, "Net als... ga ik het ook niet redden..., dus ga ik nog ..." ?quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:06 schreef ToniB het volgende:
Het kán een verdwaling zijn met heeeeeel veel toevalligheden en heeeeeeel veel "bad luck".
Daarvan ben ik niet overtuigd, maar het zou kunnen......
Misschien is het juist goed om tegengas te krijgen van mensen die er anders tegenaan kijken zeker omdat er niet echt 1 duidelijk bewijs is dat het om een misdrijf gaat. Er zijn wel dingen die niet kloppen en net té veel toevalligheden maar 1 hard bewijs is er (nog) niet. Daarom blijven de mensen die misdaad aanhangen graven in de archieven, zover die er zijn. Er is (nog)geen bewijs voor het één noch het ander.
Maar we blijven zoeken. AFK
Ik heb de film '127 hours' gezien. Naar een waargebeurd verhaal over een man die vast komt te zitten in een spelonk. Als de tijd aanbreekt dat hij verwacht er te zullen sterven neemt hij hele video's op voor zijn ouders en familie.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:18 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
idd. maar zou je pappa, mamma en je broers niet nog een bericht willen achterlaten op het moment dat je je realiseert, "ik ga dood". Of, "Net als... ga ik het ook niet redden..., dus ga ik nog ..." ?
Dat valt voor mij moeilijk te bevatten.
Zelfs vanaf de Mt. Everest - was een keer in een documentaire - belde een Australische bergbeklimmer nog met zijn vrouw, om met haar te praten en afscheid te nemen, omdat hij niet wegkon, gewond was en aan het doodvriezen was, en er geen redding meer mogelijk was op 7 km hoog. Hij ging daar dood, punt.
Als je denkt aan verdwalen, hebben de meiden daar theoretisch gesproken toch dagenlang de tijd voor gehad, en er was nog wat sap in de batterijen.
Tsja, aan de andere kant, de jungle ingaan met korte broekjes aan, met zijn 2, zonder verdere spullen, valt voor mij ook moeilijk te bevatten.
Maar ja, wat is je referentiekader? Wat is je eigen achergrond?
sommige 20 / 30 jarigen zijn tegenwoordig weliswaar volwassen, maar dat maakt ze nog niet perse levenswijs. Ik denk daarom dat
a) de meiden helemaal niet dachten "dat ze in de jungle zaten" om mee te beginnen (tot t te laat was)
b) dachten dat ze bezig waren met een roundtrip,
c) de meiden geen besef hadden dat hun einde zeer nabij was,
totdat iets gebeurde, en ze 112/911 probeerde te bellen, en nadat de nacht inviel. En bleek dat ze geen bereik hadden. En ze geen hulp konden verwachten. Toen sloeg het in.
In 2001 in die wolkenkrabbers in New York belden en sms-ten mensen naar huis, werden voicemails ingesproken en sommigen hebben zelfs, omdat er niet werd opgenomen, een mail gestuurd naar hun dierbaren vanaf hun computer.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:18 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
idd. maar zou je pappa, mamma en je broers niet nog een bericht willen achterlaten op het moment dat je je realiseert, "ik ga dood". Of, "Net als... ga ik het ook niet redden..., dus ga ik nog ..." ?
Dat valt voor mij moeilijk te bevatten.
Zelfs vanaf de Mt. Everest - was een keer in een documentaire - belde een Australische bergbeklimmer nog met zijn vrouw, om met haar te praten en afscheid te nemen, omdat hij niet wegkon, gewond was en aan het doodvriezen was, en er geen redding meer mogelijk was op 7 km hoog. Hij ging daar dood, punt.
Als je denkt aan verdwalen, hebben de meiden daar theoretisch gesproken toch dagenlang de tijd voor gehad, en er was nog wat sap in de batterijen.
Tsja, aan de andere kant, de jungle ingaan met korte broekjes aan, met zijn 2, zonder verdere spullen, valt voor mij ook moeilijk te bevatten.
Maar ja, wat is je referentiekader? Wat is je eigen achergrond?
sommige 20 / 30 jarigen zijn tegenwoordig weliswaar volwassen, maar dat maakt ze nog niet perse levenswijs. Ik denk daarom dat
a) de meiden helemaal niet dachten "dat ze in de jungle zaten" om mee te beginnen (tot t te laat was)
b) dachten dat ze bezig waren met een roundtrip,
c) de meiden geen besef hadden dat hun einde zeer nabij was,
totdat iets gebeurde, en ze 112/911 probeerde te bellen, en nadat de nacht inviel. En bleek dat ze geen bereik hadden. En ze geen hulp konden verwachten. Toen sloeg het in.
maar of het echt zo precies gegaan is... ik denk het niet, want Lisanne zou thuis tegen vrienden gezegd hebben, "je gaat daar natuurlijk niet zonder gids het oerwoud in". En 90 onzin foto's kunnen heel wat overschreven hebben op het SD kaartje.. enz. enz..
kan... kan... blijft het een raadsel??
Die 2 Nederlandse op de Volcan Baru afgelopen maand, waren er ook bijna geweest.
De brandweer was er net op tijd bij.
Wie zou ook denken bij "a pleasant day hike" dat vanaf de opgang "de jungle in werkelijkheid al begonnen is" vanaf het punt "La entrada del Pianista"...
Ja, nu. Nu staan er borden.
Achteraf kijk je een koe in de kont.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |