Je UI is leuk!quote:Op woensdag 5 november 2014 09:08 schreef zolderraam het volgende:
ipv je kapot te schamen dat je familie bent van een stel treinkapers denk je er nog aan te kunnen verdienen ook. Echt ongelooflijk.
Inderdaad, genoeg is genoeg. Het is tijd voor de VOC mentaliteit. Laten we weer met schepen naar Afrika varen en die daar vol laden met negers om die vervolgens te verkopen op de katoenvelden van de rednecks.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:22 schreef ShaoliN het volgende:
Tering, volgens mij moeten we momenteel echt voor iedereen sympathie en begrip opbrengen, ofniet?
Vast een potje klaarzetten voor de nabestaanden van Syrie gangers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar inderdaad, ik vind de laatste tijd dat het gejank om niks behoorlijk omhoog gaat. Die kapers werden niet gedwongen om met automatische wapens een trein te kapen volgens mij.I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
hihi.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:22 schreef ShaoliN het volgende:
Tering, volgens mij moeten we momenteel echt voor iedereen sympathie en begrip opbrengen, ofniet?
Vast een potje klaarzetten voor de nabestaanden van Syrie gangers.
Beter dat dan dat ze na 10 jaar weer op straat stonden en als helden werden onthaald in de gemeenschap.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:33 schreef DonJames het volgende:
Nou heb ik weinig sympathie voor de kapers, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat de nabestaanden stellen dat er sprake is van disproportioneel geweld. Ik bedoel, de 6 kapers zijn doorzeefd door 144 kogels. Gewoon neergemaaid dus. En dat mag nou eenmaal niet, althans niet zomaar.
Dus de schadevergoeding hangt volgens jou af, van het aantal kogels dat je doorzeefd bent?quote:Op woensdag 5 november 2014 09:33 schreef DonJames het volgende:
Nou heb ik weinig sympathie voor de kapers, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat de nabestaanden stellen dat er sprake is van disproportioneel geweld. Ik bedoel, de 6 kapers zijn doorzeefd door 144 kogels. Gewoon neergemaaid dus. En dat mag nou eenmaal niet, althans niet zomaar.
Nou ja, zomaar...quote:Op woensdag 5 november 2014 09:33 schreef DonJames het volgende:
Nabestaanden een rekening voor gebruikt materiaal sturen. 1000 euro per kogel.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:35 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dus de schadevergoeding hangt volgens jou af, van het aantal kogels dat je doorzeefd bent?
Ja, en de NS kan ook gaan claimen, omdat de kapers medeverantwoordelijk kunnen worden gehouden, voor het niet altijd op tijd rijden van de trein, en daarmee het bedrijf imagoschade hebben toegebracht.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:39 schreef Storneren het volgende:
[..]
Nabestaanden een rekening voor gebruikt materiaal sturen. 1000 euro per kogel.
Plus het mollen van een trein.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:42 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ja, en de NS kan ook gaan claimen, omdat de kapers medeverantwoordelijk kunnen worden gehouden, voor het niet altijd op tijd rijden van de trein, en daarmee het bedrijf imagoschade hebben toegebracht.
Jij moet even opzoeken wat "disproportioneel geweld" is.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:33 schreef Hoplahopla het volgende:
Sinds wanneer kun je disproportioneel geweld gebruiken bij terroristen?
We hebben het hier niet over een relletje op Koninginnedag waar tien doden vallen ofzo?
Jij moet minder tekenfilms kijken.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:34 schreef Richestorags het volgende:
Beter dat dan dat ze na 10 jaar weer op straat stonden en als helden werden onthaald in de gemeenschap.
Bovendien: je gaat geen enkel risico nemen met lui die al iemand hebben gedood en dreigen er nog meer te doden. Daarvan wil je zeker zijn dat die zo vol lood gepompt zitten dat hun lichaam een Zwitserse gatenkaas is geworden.
Jij moet beter lezen, ik heb het nergens over schadevergoeding.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:35 schreef OeJ het volgende:
Dus de schadevergoeding hangt volgens jou af, van het aantal kogels dat je doorzeefd bent?
De Italianen hebben vast nog wel ergens een gammel bootje liggen.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:49 schreef Twiitch het volgende:
Zet ze lekker op een boot naar Indonesië.
quote:Op woensdag 5 november 2014 09:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij moet even opzoeken wat "disproportioneel geweld" is.
Dank je.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:50 schreef DonJames het volgende:
Nuance is kennelijk niet zo cool in de onderlaag van de samenleving..
Nog steeds niet opgezocht dus?quote:Op woensdag 5 november 2014 09:55 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Want die kapers hadden het recht op een eerlijke kans ofzo? Het was pas disproportioneel geweest als er Molukkers waren geëxecuteerd als dwangmiddel tegen de kapers...
Jij misschien niet, maar de nabestaanden wel. En geloof het of niet, maar daar gaat dit topic over.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij moet beter lezen, ik heb het nergens over schadevergoeding.
Dat laatste zeg ik toch niet..?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Donjames zou een prima minister zijn. Vooral niet ingrijpen
Mijn reactie is prima ontopic. Ik word alleen beetje moe van al die figuren die dingen lezen die er gewoonweg niet staan.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar de nabestaanden wel. En geloof het of niet, maar daar gaat dit topic over.
Dit dusquote:Op woensdag 5 november 2014 10:09 schreef Richestorags het volgende:
Donjames beschuldigt mij van te veel tekenfilms te hebben gekeken. Ik denk eerder dat het andersom is, de Disney achtige wereld waarin hij gelooft waarin een gijzelnemer die al 20 dagen mensen gevangen houdt, al iemand heeft omgelegd en stijf staat van de zenuwen nog een rationele actor is is lachwekkend.
Wat moet je dan doen? Wat LSD en jointjes de trein ingooien, ze een kampvuur laten maken en gitaar laten spelen? Nee die trein moet worden ontzet. En aangezien het leven van veel mensen hierbij op het spel staat doorzeef je ze met kogels. En als ze liggen schiet je er voor de zekerheid nog 5.
quote:Op woensdag 5 november 2014 10:09 schreef Richestorags het volgende:
Donjames beschuldigt mij van te veel tekenfilms te hebben gekeken. Ik denk eerder dat het andersom is, de Disney achtige wereld waarin hij gelooft waarin een gijzelnemer die al 20 dagen mensen gevangen houdt, al iemand heeft omgelegd en stijf staat van de zenuwen nog een rationele actor is is lachwekkend.
Wat moet je dan doen? Wat LSD en jointjes de trein ingooien, ze een kampvuur laten maken en gitaar laten spelen? Nee die trein moet worden ontzet. En aangezien het leven van veel mensen hierbij op het spel staat doorzeef je ze met kogels. En als ze liggen schiet je er voor de zekerheid nog 5.
Er zijn wel 2 gegijzelden overleden tijdens de bestorming. Manusampa had misschien een minder bloederig einde kunnen bewerkstellen.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:54 schreef Twiitch het volgende:
De autoriteiten hebben op een correcte manier ingegrepen.
Bij de bevrijding van de Israëlische gegijzelden tijdens de Olympische Spelen van Múnchen in 1972 werden alle Israëliërs gedood. Soms is de weg van Ghandy en diplomatie beter tegen bruut geweld.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit dus
Net als bij Lufthansa 181 in Mogadishu.
En laten we eerlijk zijn, maar 2 van de gijzelnemers kwamen op, 3 anderen overleefden. Het is dus net zo dat ze genadeloos een nekschot kregen.
Een minister die nadenkt kunnen we sowieso niet hebben.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Donjames zou een prima minister zijn. Vooral niet ingrijpen
Dat ook nog inderdaad. Lufthansa 181 waren Israelische special forces toch? Die hebben mooi dat vliegtuig ontzetquote:Op woensdag 5 november 2014 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit dus
Net als bij Lufthansa 181 in Mogadishu.
En laten we eerlijk zijn, maar 2 van de gijzelnemers kwamen op, 3 anderen overleefden. Het is dus net zo dat ze genadeloos een nekschot kregen.
Mee eens.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:33 schreef DonJames het volgende:
Zijn reacties hebben weinig met "meer nadenken" te maken hoor. Hij toont slechts empathie voor de nabestaande van de kapers.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een minister die nadenkt kunnen we sowieso niet hebben.
Polderen en praten over een constructieve oplossing werkt vaak, maar soms moet er ook gehandeld worden. Met polderen krijg je mensen die al twintig dagen vastzitten niet meer vrij. Gelukkig kunnen Donjames en Weltschmerz het ruim 30 jaar na dato vanachter hun veilige computertje zonder dat ze ook maar ooit 1 marinier hebben gesproken die betrokken was bij de bevrijding het allemaal overzien.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een minister die nadenkt kunnen we sowieso niet hebben.
En de nabestaanden van eventuele toekomstige slachtoffers? Wie zegt dat die gasten niet nog meer mensen gingen executeren? Bovendien kan je mij niet wijsmaken dat de familie van de slachtoffers net als de gemeenschap zelf niet op de hoogte was van hun plannen.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn reacties hebben weinig met "meer nadenken" te maken hoor. Hij toont slechts empathie voor de nabestaande van de kapers.
Je ziet ze vliegen. Ik begrijp gewoonweg niet hoe jij leest, want je leest zaken die er gewoon niet staan. Ik zou er echt wat aan laten doen, dit is echt niet OK.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn reacties hebben weinig met "meer nadenken" te maken hoor. Hij toont slechts empathie voor de nabestaande van de kapers.
Tegen wie praat je?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En de nabestaanden van eventuele toekomstige slachtoffers? Wie zegt dat die gasten niet nog meer mensen gingen executeren? Bovendien kan je mij niet wijsmaken dat de familie van de slachtoffers net als de gemeenschap zelf niet op de hoogte was van hun plannen.
Uh?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je ziet ze vliegen. Ik begrijp gewoonweg niet hoe jij leest, want je leest zaken die er gewoon niet staan. Ik zou er echt wat aan laten doen, dit is echt niet OK.
Er is natuurlijk helemaal niks tussen jouw oplossing en iemand doorzeven met kogels. Dat snapt iedereen. Althans, iedereen met het IQ van een visstick.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:09 schreef Richestorags het volgende:
Denk dat dat er weinig zijn, want het een sluit het ander namelijk niet uit.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tegen een ieder die ernaar luistert.
Ja, ik snap niet hoe hij op het idee komt dat ik empathie heb met die lui, wanneer is zelfs LETTERLIJK schrijf:quote:
Sorry, maar dan ben je gewoon zwakbegaafd.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:33 schreef DonJames het volgende:
Nou heb ik weinig sympathie voor de kapers, ...
Dat is het enige trieste eraan.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:19 schreef tong80 het volgende:
Er zijn wel 2 gegijzelden overleden tijdens de bestorming
Exact.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk dat dat er weinig zijn, want het een sluit het ander namelijk niet uit.
Ik ben niet tegen de manier zoals het gegaan is, toch ben ik instaat om te begrijpen dat de nabestaande van de kapers er niet "blij" mee zijn.
Je hoeft geen empathie of sympathie te hebben om te stellen dat overheidsoptreden ook in het geval van een kaping rechtmatig moet zijn.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weet jij wel wat empathie is?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, ik snap niet hoe hij op het idee komt dat ik empathie heb met die lui, wanneer is zelfs LETTERLIJK schrijf:
[..]
Sorry, maar dan ben je gewoon zwakbegaafd.
Ik vind wettenneukerij weinig rationeel.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hoeft geen empathie of sympathie te hebben om te stellen dat overheidsoptreden ook in het geval van een kaping rechtmatig moet zijn.
Ja. Nu jij nog, al heb ik weinig goeie hoop..quote:Op woensdag 5 november 2014 10:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weet jij wel wat empathie is?
Had het dan niet anders opgelost moeten worden ? Eén mensenleven is hetzelfde als miljoenen. Het leed blijft individueel.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:36 schreef superniger het volgende:
[..]
Dat is het enige trieste eraan.
Ben je nu aan het trollen of?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja. Nu jij nog, al heb ik weinig goeie hoop..
Hadden ze hun familielid er maar van moeten weerhouden dat te doen. En natuurlijk ben je niet blij, maar hoe denk je dat de nabestaanden van de mensen in de trein zich voelden door de acties van deze klootviolen? Die vroegen er niet om, deze klootviolen wel.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk dat dat er weinig zijn, want het een sluit het ander namelijk niet uit.
Ik ben niet tegen de manier zoals het gegaan is, toch ben ik instaat om te begrijpen dat de nabestaande van de kapers er niet "blij" mee zijn.
Neequote:Op woensdag 5 november 2014 10:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hadden ze hun familielid er maar van moeten weerhouden dat te doen. En natuurlijk ben je niet blij, maar hoe denk je dat de nabestaanden van de mensen in de trein zich voelden door de acties van deze klootviolen? Die vroegen er niet om, deze klootviolen wel.
Als je een trein kaapt en mensen executeert vraag je niet om een voortijdig einde? Je weet dat ze bij de bevrijding niet met proppenschieters komen.quote:
Gewoon afknallen dat tuig !!!quote:Op woensdag 5 november 2014 10:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je een trein kaapt en mensen executeert vraag je niet om een voortijdig einde? Je weet dat ze bij de bevrijding niet met proppenschieters komen.
Hoe wil jij mensen met wapens die niet een trein uitwillen (dat is na twintig dagen wel evident) een trein uitkrijgen?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon afknallen dat tuig !!!
Het punt is dat een overheid zich aan de wet moet houden, ook als ze geconfronteerd worden met een partij die dat niet doet.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je een trein kaapt en mensen executeert vraag je niet om een voortijdig einde? Je weet dat ze bij de bevrijding niet met proppenschieters komen.
Tsja. Dit gaf wel een duidelijke signaal aan de Molukkers dat ze dit niet weer moeten flikken.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:38 schreef tong80 het volgende:
Had het dan niet anders opgelost moeten worden ?
En wie zegt dat ze zich niet aan de wet hebben gehouden?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het punt is dat een overheid zich aan de wet moet houden, ook als ze geconfronteerd worden met een partij die dat niet doet.
Je mag niet mensen zomaar afknallen, eerlijk proces enzo.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En wie zegt dat ze zich niet aan de wet hebben gehouden?
Zit je nu op jezelf te reageren en jezelf zwakbegaafd te noemen?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:35 schreef DonJames het volgende:
Sorry, maar dan ben je gewoon zwakbegaafd.
Nieuw programma op SBS : Flikken in Culumburg.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:47 schreef superniger het volgende:
[..]
Tsja. Dit gaf wel een duidelijke signaal aan de Molukkers dat ze dit niet weer moeten flikken.
Was de gijzeling van de Haagse ambassade eerder of er na ?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:47 schreef superniger het volgende:
[..]
Tsja. Dit gaf wel een duidelijke signaal aan de Molukkers dat ze dit niet weer moeten flikken.
Wie zegt dat de mensen die zijn "afgeknald" hun wapens niet zelf hebben gebruikt tegen de mariniers?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je mag niet mensen zomaar afknallen, eerlijk proces enzo.
Wie zegt dat die kapers geen aliens waren met superieure krachten?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zegt dat de mensen die zijn "afgeknald" hun wapens niet zelf hebben gebruikt tegen de mariniers?
quote:Op woensdag 5 november 2014 10:50 schreef beeer het volgende:
Ik hoop dat die nabestaanden stuk voor stuk kanker krijgen. Wat een ratten.
Die gasten kregen de opdracht om maar te gaan knallen hé, dat is nog wel even een nuance verschil.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:52 schreef Elfletterig het volgende:
Het is achteraf trouwens altijd makkelijk praten om geweld "buitenproportioneel" te noemen. Vaak moet in een split second worden gehandeld. En ik snap al helemaal niet dat deze zaak 37 jaar later nog weer moet worden opgerakeld.
Hoe waarschijnlijk is dat scenario t.o.v. dat mensen die wapens hebben en stijf van de zenuwen staan waarvan hun trein wordt ingenomen zelf gaan schieten?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wie zegt dat die kapers geen aliens waren met superieure krachten?
Het blijft allebei speculatie, dat is waar het omgaat.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe waarschijnlijk is dat scenario t.o.v. dat mensen die wapens hebben en stijf van de zenuwen staan waarvan hun trein wordt ingenomen zelf gaan schieten?
En heel Nederland vond het toen best, op wat nabestaanden na.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die gasten kregen de opdracht om maar te gaan knallen hé, dat is nog wel even een nuance verschil.
Ik geef ten minste toe dat wij er niet over kunnen oordelen. Wij zijn geen mariniers en zijn die trein niet ingeweest. Hoe the fock kun je dan zeggen dat het anders had gemoeten en ze afgeknald zijn?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het blijft allebei speculatie, dat is waar het omgaat.
Ik heb niets aan dit soort "als, als, als" gedoe.
Een ad populum?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En heel Nederland vond het toen best, op wat nabestaanden na.
nou nou nouquote:Op woensdag 5 november 2014 10:50 schreef beeer het volgende:
Ik hoop dat die nabestaanden stuk voor stuk kanker krijgen. Wat een ratten.
Eigenlijk al het geweld wat méér is dan strikt noodzakelijk. Nou zou het natuurlijk kunnen dat die Molukkers zo taai zijn dat ze pas bij de 24e rake kogel in elkaar zakken, maar ik stel daar zo mijn vraagtekens bij.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:50 schreef MrGuma het volgende:
Kan iemand toelichten wat buitenproportioneel geweld is. Althans, wat de definitie hiervan is. Ik krijg alleen maar voorbeelden op Google.
En dat hebben ze toch gedaan?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het punt is dat een overheid zich aan de wet moet houden, ook als ze geconfronteerd worden met een partij die dat niet doet.
Maar wat bepaalt dan de grens zoals eerder is aangegeven? 144 klinkt als veel natuurlijk. Maar wanneer is het buitenproportioneel? Ik vind het altijd zo enorm subjectief klinken, dat begrip.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Eigenlijk al het geweld wat méér is dan strikt noodzakelijk. Nou zou het natuurlijk kunnen dat die Molukkers zo taai zijn dat ze pas bij de 24e kogel in elkaar zakken, maar ik stel daar zo mijn vraagtekens bij.
waarmee ik dus niet zeg "HET IS ZO!!!", dit even voor de broodnodige duidelijkheid
Wellicht. Maar je kunt niet vanuit het huidige tijdsbeeld over een zaak van toen praten. Je moet de feiten van toen in ogenschouw nemen.quote:
Je kunt veel zeggen. Maar de Molukkers hebben geen mensen onthoofd.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:56 schreef MrGuma het volgende:
Wat is de definitie van buitenproportioneel geweld
Iedereen mag daarbij dodelijk geweld gebruiken.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dat hebben ze toch gedaan?
Bij een vijandige, geweldadige en levensbedreigende situatie mag de overheid dodelijk geweld gebruiken.
Als dat nodig is, ja. En dan nog steeds niet meer geweld dan nodig.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dat hebben ze toch gedaan?
Bij een vijandige, geweldadige en levensbedreigende situatie mag de overheid dodelijk geweld gebruiken.
In Japan is de vraag dagelijks: hoe krijg je ze de trein in? Zo dus:quote:Op woensdag 5 november 2014 10:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe wil jij mensen met wapens die niet een trein uitwillen (dat is na twintig dagen wel evident) een trein uitkrijgen?
Dat is het ook. Het is dan ook een taak van de rechter.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:58 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Maar wat bepaalt dan de grens zoals eerder is aangegeven? 144 klinkt als veel natuurlijk. Maar wanneer is het buitenproportioneel? Ik vind het altijd zo enorm subjectief klinken, dat begrip.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |