abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146683984
ziet eruit als zeil. hebben!
  † In Memoriam † zaterdag 15 november 2014 @ 17:24:29 #127
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_146684739
quote:
Als kind zou ik dat geweldig gevonden hebben! :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_146687537
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 08:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit huis heeft echt gore vloerbedekking, gordijnen en muren :o

[ afbeelding ]

http://www.funda.nl/koop/(...)/fotos/?linktype=tab
Tragisch om zo op je oude dag het verval van je goede villa te moeten aanzien en uiteraard ook de terugval van jezelf.

Aan het interieur te zien, gaat het om oude mensen, waarvan tenminste één invalide werd. Eerst gewone aanpassingen aan het huis (badkamer, toilet) en tenslotte een aanbouw voor gelijkvloerse slaap- en badkamer.

De "meterkast" onafgedekt naast de wastafel was misschien niet zo'n goed idee.
pi_146689468
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 09:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Een huis uit de 15e (!!) eeuw en compleet vernaggeld van binnen:

[ afbeelding ]

quote:
Zó steil, zonder trapleuning, dit is toch niet normaal?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat oogt wel gevaarlijk, maar je kan waarschijnlijk een betere trap laten plaatsen voordat je erin trekt. Afgezien daarvan is het wel een leuke HAT-woning.

Bij nadere beschouwing lijkt het erop alsof de huidige eigenaren zelf een vide hebben gebouwd, in dat geval kan je de trap gewoon (laten) vervangen. "Vanuit de woonkamer is er een via een vaste trap bereikbare slaapvide gerealiseerd plus een berging waarin een eigen CV ketel en warmte-terugwin-installatie is aangebracht. ". Die berging is niet te zien, noch op de foto's noch op de plattegrond.

Zit er een raamnisdiepe kier tussen de raamgevel en de entresol-vloer? Dan had daar een opstaand randje mogen zijn, zodat niet alles wat wegrolt daar omlaagklettert.
Zo te zien zijn het boven kiepramen die niet helemaal open kunnen.

pi_146700612
Authentiek

2spooky4me ;( ;(

Hier

En hier de meest ruim opgezette schijthoek die je kan bedenken.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_146704121
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 01:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Authentiek

[ afbeelding ]

2spooky4me ;( ;(

[ afbeelding ]

Hier

[ afbeelding ]
Valt mee. Een formeel invalidentoilet is waarschijnlijk iets groter.
Die badkamer heeft een beetje de indeling van de woonverdieping. En twee deuren. Vraag me af waarom de ouderslaapkamer per se z'n eigen toegang moet hebben. De weg over de gang is even lang als de weg door de garderobekamer.

En hier zitten ze je recht tegenover de kamerdeur op te wachten als je van het stappen later thuiskomt dan beloofd:

† In Memoriam † zondag 16 november 2014 @ 10:01:09 #132
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_146704716
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 08:54 schreef Teslynd het volgende:
Die badkamer heeft een beetje de indeling van de woonverdieping. En twee deuren. Vraag me af waarom de ouderslaapkamer per se z'n eigen toegang moet hebben. De weg over de gang is even lang als de weg door de garderobekamer.
Van de badkamer meteen door naar de garderobe is wel gemakkelijk, toch? :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_146704749
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 08:54 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Valt mee. Een formeel invalidentoilet is waarschijnlijk iets groter.

Hyperbool was hyperbolisch.
Maar dit is natuurlijk gewoon een soort schijtnis, je staat ten tonele als je daar zit, dat kakt toch niet fijn?

Huis is ook overigens vergeven van 'leuke' woonaccessoires, die mensen houden op dat gebied de economie wel draaiende.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_146706746
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:55 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Tragisch om zo op je oude dag het verval van je goede villa te moeten aanzien en uiteraard ook de terugval van jezelf.

Aan het interieur te zien, gaat het om oude mensen, waarvan tenminste één invalide werd. Eerst gewone aanpassingen aan het huis (badkamer, toilet) en tenslotte een aanbouw voor gelijkvloerse slaap- en badkamer.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De "meterkast" onafgedekt naast de wastafel was misschien niet zo'n goed idee.
Dat is bij mn ouders ook zo. 1 van de twee is chronisch ziek en daar gaat zoveel tijd inzitten dat alles vervalt. Lekkages die niet op tijd verholpen worden, achterstallig verfwerk, grote stukken die allang opnieuw gevoegd moesten worden vanwege scheuren. Garage is zo lek als een zeef. Deuren overal flink beschadigd door de rolstoel. De wil is er ook niet... (Meer).
  † In Memoriam † zondag 16 november 2014 @ 13:11:56 #135
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_146707627
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 12:22 schreef naiipajiiau het volgende:
Dat is bij mn ouders ook zo. 1 van de twee is chronisch ziek en daar gaat zoveel tijd inzitten dat alles vervalt.
Herkenbaar, maar dan heb je in principe (soms) nog 2 mogelijkheden: uitbesteden aan de vakman als er wel geld is of de kinderen komen klussen.
  zondag 16 november 2014 @ 13:57:33 #136
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_146708591
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 09:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Een huis uit de 15e (!!) eeuw en compleet vernaggeld van binnen:

[ afbeelding ]

Ach, dat was in de jaren 70 hyper fancy modern. En is sindsdien niet meer geupgrade. Wat denk je dat men over 30 jaar vindt van die renovaties die er tegenwoordig uitgevoerd worden? Wordt nu als prachtig ervaren. Mooi strak, wit, hoogwaardige materialen, etc.. Over tig jaar een gruwel.
M.i. is het best veel huis voor niet eens zo veel geld. Mooi project om te moderniseren en helemaal naar je hand te zetten. Doet het ook geen pijn als je de muren open trekt om een paar extra groepen door te trekken.
  zondag 16 november 2014 @ 14:07:23 #137
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_146708852
Zuid-Frankrijk? Nee, Noord-Limburg!

gooi gewoon water in dat zwembad...

maar dit is dan wel weer grappig in een verder (naar mijn mening) lelijk huis

pi_146712753
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 01:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[ afbeelding ]
Lekker gezellig toekijken...

Oh fijn, bedankt. Ik dacht dat dit de keuken was...

Enne:
quote:
Soort garage - Aangebouwde stenen garage
Capaciteit - 1 auto
Sure. D'r past nauwelijks een Smart Fortwo in. :')

Gelukkig is dat tussenmuurtje er zo uit te slopen en een van die 2 deuren dichtgemaakt; maar kom op;
een grote vrijstaande woning van ruim 5 ton en je moet je auto nog buiten parkeren...
pi_146712937
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:48 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Lekker gezellig toekijken...

[ afbeelding ]

Oh fijn, bedankt. Ik dacht dat dit de keuken was...

[ afbeelding ]

Enne:

[..]

Sure. D'r past nauwelijks een Smart Fortwo in. :')

Gelukkig is dat tussenmuurtje er zo uit te slopen en een van die 2 deuren dichtgemaakt; maar kom op;
een grote vrijstaande woning van ruim 5 ton en je moet je auto nog buiten parkeren...
ook een erg karakterloos huis. Je kunt gewoon zien dat dit uit een boekje komt.
pi_146741945
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:24 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Als kind zou ik dat geweldig gevonden hebben! :)
Als kind heb ik dit zeil geweldig gevonden. *) Grappig dat dit motief nog ergens ligt.
  maandag 17 november 2014 @ 16:10:54 #141
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146745058
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 13:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ach, dat was in de jaren 70 hyper fancy modern. En is sindsdien niet meer geupgrade. Wat denk je dat men over 30 jaar vindt van die renovaties die er tegenwoordig uitgevoerd worden? Wordt nu als prachtig ervaren. Mooi strak, wit, hoogwaardige materialen, etc.. Over tig jaar een gruwel.
M.i. is het best veel huis voor niet eens zo veel geld. Mooi project om te moderniseren en helemaal naar je hand te zetten. Doet het ook geen pijn als je de muren open trekt om een paar extra groepen door te trekken.
Nou nee, het gaat er mij om dat alle authentieke elementen wég zijn. Waarschijnlijk gesloopt (of een deel zit nog achter die afgrijselijke witte platen). Een schát aan prachtige ornamenten is dus naar de haaien. Die krijg je nooit meer terug. Die witte platen die haal je zó bij de bouwmarkt. Dat bedoel ik dus.
pi_146745381
Gezellig toekijken hoe anderen eten:

In Babylonienbroek
Spoilers!
  maandag 17 november 2014 @ 16:26:17 #143
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_146745571
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou nee, het gaat er mij om dat alle authentieke elementen wég zijn. Waarschijnlijk gesloopt (of een deel zit nog achter die afgrijselijke witte platen). Een schát aan prachtige ornamenten is dus naar de haaien. Die krijg je nooit meer terug. Die witte platen die haal je zó bij de bouwmarkt. Dat bedoel ik dus.
Dat is toch ook in die gave oude fabriekspanden waar ze gipswandjes en mooi strak stucwerk tegenaan smotsen momenteel? Die oude elementen verdwijnen daar ook onder een laag gips of achter een verlaagd plafonnetje.
pi_146746149
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Tja maar als je er zelf moet wonen...
Vind het soms wel mooi om te zien maar zou het niet in mijn eigen huis willen.
Bovendien zijn die elementen vaak op stro aangebracht. Als je ooit wilt renoveren of iets aanpassen dan ontkom je er vaak niet aan die meuk te slopen.
  maandag 17 november 2014 @ 20:11:30 #145
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146753223
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:43 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Tja maar als je er zelf moet wonen...
Vind het soms wel mooi om te zien maar zou het niet in mijn eigen huis willen.
Bovendien zijn die elementen vaak op stro aangebracht. Als je ooit wilt renoveren of iets aanpassen dan ontkom je er vaak niet aan die meuk te slopen.
Ga er dan niet wonen als je die oude dingen niet kunt waarderen. Eenmaal gesloopt, is het nooit meer te herstellen. Ik ben geen Vinexwijk-tiep, ik ga er dus ook niet wonen.
  maandag 17 november 2014 @ 20:12:26 #146
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146753253
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat is toch ook in die gave oude fabriekspanden waar ze gipswandjes en mooi strak stucwerk tegenaan smotsen momenteel? Die oude elementen verdwijnen daar ook onder een laag gips of achter een verlaagd plafonnetje.
Dan is het verborgen, prima, niks mis mee. Maar in dat oude huis, heb je die trap gezien? De oorspronkelijke trap is dus weggemikt, ooit. Wég prachtige oude trap.
pi_146753255
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ga er dan niet wonen als je die oude dingen niet kunt waarderen. Eenmaal gesloopt, is het nooit meer te herstellen. Ik ben geen Vinexwijk-tiep, ik ga er dus ook niet wonen.
En als je ergens in de binnenstad wil wonen en alleen dat soort objecten worden aangeboden...
Dingen gaan nu eenmaal voorbij en dat soort spul ook. Zal genoeg blijven bestaan waarvan je kunt genieten ;)
pi_146768732
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dan is het verborgen, prima, niks mis mee. Maar in dat oude huis, heb je die trap gezien? De oorspronkelijke trap is dus weggemikt, ooit. Wég prachtige oude trap.
je weet het niet he, misschien was het pand ooit van binnen uitgefikt of de trap door houtworm opgegeten. Maar fraai is het niet.....
  dinsdag 18 november 2014 @ 11:32:44 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146768850
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:27 schreef Dzjonka het volgende:

[..]

je weet het niet he, misschien was het pand ooit van binnen uitgefikt of de trap door houtworm opgegeten. Maar fraai is het niet.....
als ik kijk naar bv de afstand tussen de balken in de plafonds, is dat ook niet origineel. Ik vrees dat er weinig origineels meer was aan dat pand.
Dat dit niet allemaal liefdevol is gemaakt okay, maar het is niet gezegd dat er veel was om mee te werken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 november 2014 @ 23:57:05 #150
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146858764
Wat is het nut van dit in de keuken?

http://www.funda.nl/koop/(...)?linktype=tab#foto-3
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')