Als kind zou ik dat geweldig gevonden hebben!quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke vloerbedekking.![]()
http://www.funda.nl/koop/(...)ype=tab#groot&foto-1
Tragisch om zo op je oude dag het verval van je goede villa te moeten aanzien en uiteraard ook de terugval van jezelf.quote:Op zaterdag 15 november 2014 08:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit huis heeft echt gore vloerbedekking, gordijnen en muren![]()
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)/fotos/?linktype=tab
Het ziet er afschuwelijk uit. Hoe kan je zo willen wonen in een duur pand.quote:Op zaterdag 15 november 2014 09:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Een huis uit de 15e (!!) eeuw en compleet vernaggeld van binnen:
[ afbeelding ]
Dat oogt wel gevaarlijk, maar je kan waarschijnlijk een betere trap laten plaatsen voordat je erin trekt. Afgezien daarvan is het wel een leuke HAT-woning.quote:Zó steil, zonder trapleuning, dit is toch niet normaal?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Valt mee. Een formeel invalidentoilet is waarschijnlijk iets groter.quote:Op zondag 16 november 2014 01:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Authentiek
[ afbeelding ]
2spooky4me![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hier
En hier de meest ruim opgezette schijthoek die je kan bedenken.
[ afbeelding ]
Van de badkamer meteen door naar de garderobe is wel gemakkelijk, toch?quote:Op zondag 16 november 2014 08:54 schreef Teslynd het volgende:
Die badkamer heeft een beetje de indeling van de woonverdieping. En twee deuren. Vraag me af waarom de ouderslaapkamer per se z'n eigen toegang moet hebben. De weg over de gang is even lang als de weg door de garderobekamer.
Hyperbool was hyperbolisch.quote:Op zondag 16 november 2014 08:54 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Valt mee. Een formeel invalidentoilet is waarschijnlijk iets groter.
Dat is bij mn ouders ook zo. 1 van de twee is chronisch ziek en daar gaat zoveel tijd inzitten dat alles vervalt. Lekkages die niet op tijd verholpen worden, achterstallig verfwerk, grote stukken die allang opnieuw gevoegd moesten worden vanwege scheuren. Garage is zo lek als een zeef. Deuren overal flink beschadigd door de rolstoel. De wil is er ook niet... (Meer).quote:Op zaterdag 15 november 2014 18:55 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Tragisch om zo op je oude dag het verval van je goede villa te moeten aanzien en uiteraard ook de terugval van jezelf.
Aan het interieur te zien, gaat het om oude mensen, waarvan tenminste één invalide werd. Eerst gewone aanpassingen aan het huis (badkamer, toilet) en tenslotte een aanbouw voor gelijkvloerse slaap- en badkamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De "meterkast" onafgedekt naast de wastafel was misschien niet zo'n goed idee.
Herkenbaar, maar dan heb je in principe (soms) nog 2 mogelijkheden: uitbesteden aan de vakman als er wel geld is of de kinderen komen klussen.quote:Op zondag 16 november 2014 12:22 schreef naiipajiiau het volgende:
Dat is bij mn ouders ook zo. 1 van de twee is chronisch ziek en daar gaat zoveel tijd inzitten dat alles vervalt.
Ach, dat was in de jaren 70 hyper fancy modern. En is sindsdien niet meer geupgrade. Wat denk je dat men over 30 jaar vindt van die renovaties die er tegenwoordig uitgevoerd worden? Wordt nu als prachtig ervaren. Mooi strak, wit, hoogwaardige materialen, etc.. Over tig jaar een gruwel.quote:Op zaterdag 15 november 2014 09:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Een huis uit de 15e (!!) eeuw en compleet vernaggeld van binnen:
[ afbeelding ]
Lekker gezellig toekijken...quote:Op zondag 16 november 2014 01:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
En hier de meest ruim opgezette schijthoek die je kan bedenken.
[ afbeelding ]
Sure. D'r past nauwelijks een Smart Fortwo in.quote:Soort garage - Aangebouwde stenen garage
Capaciteit - 1 auto
ook een erg karakterloos huis. Je kunt gewoon zien dat dit uit een boekje komt.quote:Op zondag 16 november 2014 16:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Lekker gezellig toekijken...
[ afbeelding ]
Oh fijn, bedankt. Ik dacht dat dit de keuken was...
[ afbeelding ]
Enne:
[..]
Sure. D'r past nauwelijks een Smart Fortwo in.![]()
Gelukkig is dat tussenmuurtje er zo uit te slopen en een van die 2 deuren dichtgemaakt; maar kom op;
een grote vrijstaande woning van ruim 5 ton en je moet je auto nog buiten parkeren...
Als kind heb ik dit zeil geweldig gevonden.quote:Op zaterdag 15 november 2014 17:24 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Als kind zou ik dat geweldig gevonden hebben!
Nou nee, het gaat er mij om dat alle authentieke elementen wég zijn. Waarschijnlijk gesloopt (of een deel zit nog achter die afgrijselijke witte platen). Een schát aan prachtige ornamenten is dus naar de haaien. Die krijg je nooit meer terug. Die witte platen die haal je zó bij de bouwmarkt. Dat bedoel ik dus.quote:Op zondag 16 november 2014 13:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ach, dat was in de jaren 70 hyper fancy modern. En is sindsdien niet meer geupgrade. Wat denk je dat men over 30 jaar vindt van die renovaties die er tegenwoordig uitgevoerd worden? Wordt nu als prachtig ervaren. Mooi strak, wit, hoogwaardige materialen, etc.. Over tig jaar een gruwel.
M.i. is het best veel huis voor niet eens zo veel geld. Mooi project om te moderniseren en helemaal naar je hand te zetten. Doet het ook geen pijn als je de muren open trekt om een paar extra groepen door te trekken.
Dat is toch ook in die gave oude fabriekspanden waar ze gipswandjes en mooi strak stucwerk tegenaan smotsen momenteel? Die oude elementen verdwijnen daar ook onder een laag gips of achter een verlaagd plafonnetje.quote:Op maandag 17 november 2014 16:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou nee, het gaat er mij om dat alle authentieke elementen wég zijn. Waarschijnlijk gesloopt (of een deel zit nog achter die afgrijselijke witte platen). Een schát aan prachtige ornamenten is dus naar de haaien. Die krijg je nooit meer terug. Die witte platen die haal je zó bij de bouwmarkt. Dat bedoel ik dus.
Tja maar als je er zelf moet wonen...quote:Op maandag 17 november 2014 16:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou nee, het gaat er mij om dat alle authentieke elementen wég zijn. Waarschijnlijk gesloopt (of een deel zit nog achter die afgrijselijke witte platen). Een schát aan prachtige ornamenten is dus naar de haaien. Die krijg je nooit meer terug. Die witte platen die haal je zó bij de bouwmarkt. Dat bedoel ik dus.
Ga er dan niet wonen als je die oude dingen niet kunt waarderen. Eenmaal gesloopt, is het nooit meer te herstellen. Ik ben geen Vinexwijk-tiep, ik ga er dus ook niet wonen.quote:Op maandag 17 november 2014 16:43 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Tja maar als je er zelf moet wonen...
Vind het soms wel mooi om te zien maar zou het niet in mijn eigen huis willen.
Bovendien zijn die elementen vaak op stro aangebracht. Als je ooit wilt renoveren of iets aanpassen dan ontkom je er vaak niet aan die meuk te slopen.
Dan is het verborgen, prima, niks mis mee. Maar in dat oude huis, heb je die trap gezien? De oorspronkelijke trap is dus weggemikt, ooit. Wég prachtige oude trap.quote:Op maandag 17 november 2014 16:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is toch ook in die gave oude fabriekspanden waar ze gipswandjes en mooi strak stucwerk tegenaan smotsen momenteel? Die oude elementen verdwijnen daar ook onder een laag gips of achter een verlaagd plafonnetje.
En als je ergens in de binnenstad wil wonen en alleen dat soort objecten worden aangeboden...quote:Op maandag 17 november 2014 20:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ga er dan niet wonen als je die oude dingen niet kunt waarderen. Eenmaal gesloopt, is het nooit meer te herstellen. Ik ben geen Vinexwijk-tiep, ik ga er dus ook niet wonen.
je weet het niet he, misschien was het pand ooit van binnen uitgefikt of de trap door houtworm opgegeten. Maar fraai is het niet.....quote:Op maandag 17 november 2014 20:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dan is het verborgen, prima, niks mis mee. Maar in dat oude huis, heb je die trap gezien? De oorspronkelijke trap is dus weggemikt, ooit. Wég prachtige oude trap.
als ik kijk naar bv de afstand tussen de balken in de plafonds, is dat ook niet origineel. Ik vrees dat er weinig origineels meer was aan dat pand.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:27 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
je weet het niet he, misschien was het pand ooit van binnen uitgefikt of de trap door houtworm opgegeten. Maar fraai is het niet.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |