Grappig ik vind douchen juist omslachtiger. Heb heb idee dat ik hem juist minder goed kan wassen in alle plooienquote:Op woensdag 5 november 2014 22:35 schreef Dyre het volgende:
Badje doen wij helemaal niet meer. Sinds dat we L een keer mee onder de douche hebben genomen vinden we dat zo fijn dat het badje nu ongelofelijk in de weg staat
L valt onder de straal lekker in slaap (ik zet hem wel wat zachter, want we hebben een stortdouche), en wassen gaat ook wat makkelijker, het water stroomt al die stofwolken tussen haar nekplooien zo weg
En Zwitsal staat hier heel mooi te staan op een plankje, maar ik gebruik het liever niet op haar huidje. (hoe vies wordt zo'n baby ook nou eigenlijk?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Toen I met haar curve nogal omlaag ging bij acht maanden ben ik ook roomboter op brood gaan doen. Is inderdaad de beste soort boter die je kunt gebruiken en baby's hebben goede vetjes nodig om te groeien!quote:Op donderdag 6 november 2014 03:20 schreef Stormqueen het volgende:
Klapik lag ook om twee uur wakker. De afgelopen dagen meldde ze zich dan. Nu natuurlijk pas om 3 uur. Niet dat ik dan nog slaap
Wat wordt je manneke alweer groot
Mariska, wat goed dat je preventief actie onderneemtheel veel succes
Ik hoorde vandaag trouwens ook een dubieus cb-advies. Een 8 maanden oude bv-baby kwam niet meer zo rap aan. Toen kreeg de moeder het advies om extra roomboter en olijfolie door het eten te mengen... Ik hoorde het ze zeggen. Ik keek echt zo:![]()
Zulke verhalen geven me wel moed, dank je!quote:Op donderdag 6 november 2014 08:43 schreef Franny_G het volgende:
DAD, mijn vriend ging na twee dagen alweer werken. Ik vond dat prima, want ik had de kraam. En toen zij weg was, deed ik het dus alleen. Mijn vriend is op woensdag altijd vrij (papadag), dat vond ik wel heel fijn!!!
Niet om negatief te doen oid, maar ik denk dat zoiets afhankelijk is van verschillende factoren. Hoe je herstellende bent van een (pittige) bevalling (of keizersnede), hoe je babietje het doet, etc.quote:Op donderdag 6 november 2014 08:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zulke verhalen geven me wel moed, dank je!.
Eindelijk. Ik had het laatst erover met mijn leidinggevende dat ik de babytijd best pittig vind. Zij beaamde dat; ze zei zelfs dat ze het soms zelfs helemaal niet leuk vond. Het is niet alleen maar een roze wolk, op sommige dagen issie zelfs heel ver te zoekenquote:Op donderdag 6 november 2014 08:56 schreef JufMariska het volgende:
Aan mij heb je een slechte DaD (zie vorige pagina)
Ik las deze net btw: http://www.nu.nl/lifestyl(...)egt-moederschap.html
Sja, Daily Mail... Ik moet eerlijk zegen dat ik het moederschap an sich niet als zwaar ervaar, maar nog wel echt aan het zoeken ben naar een balans tussen mijn werk, thuis en vriendinnen. Nu schieten mijn vriendinnen er toch echt bij in, maar ik ben ook erg graag thuis, maar daar voel ik me wel schuldig om. Als we echt heel moe zijn bijvoorbeeld gaan we wel eens bij mijn ouders logeren zodat we kunnen uitslapen. Vind ik fijner dan hem uit logeren doenquote:Op donderdag 6 november 2014 08:56 schreef JufMariska het volgende:
Aan mij heb je een slechte DaD (zie vorige pagina)
Ik las deze net btw: http://www.nu.nl/lifestyl(...)egt-moederschap.html
Ja natuurlijk, dat lijkt me logisch. Maar uitgaande van een goede bevalling en een kindje dat het goed doet, hoeft na een week alleen zijn dus niet te snel te zijn. Mocht ik compleet in de kreukels liggen, dan zal mijn vriend toch echt iets moeten gaan regelen met zijn werk.quote:Op donderdag 6 november 2014 08:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Niet om negatief te doen oid, maar ik denk dat zoiets afhankelijk is van verschillende factoren. Hoe je herstellende bent van een (pittige) bevalling (of keizersnede), hoe je babietje het doet, etc.
Ik snap zoiets niet. Waarom zou je niet eerlijk zeggen dat je het zwaar vindt? We zijn toch allemaal maar mensen? En door te zeggen dat je het soms zwaar vindt, kan je misschien wel je ei kwijt ipv alles maar op te kroppen. Werkt ook niet.quote:Op donderdag 6 november 2014 09:04 schreef JufMariska het volgende:
Ik hoor nu idd ook van verschillende vriendinnen dat ze het zo knap vinden dat ik zo eerlijk ben over dat ik het moeilijk vind. Zij voelden zich 'verplicht' om leuk te doen naar buiten toe, terwijl ook zij het echt wel heel zwaar vonden de eerste tijd. Handig hoe we zo met z'n allen de mythe in stand houden..
90% zal wel ééns een "waar ben ik aan begonnen!!" moment hebben. De rest is vrijheid van interpretatiequote:Op donderdag 6 november 2014 10:01 schreef Burdie het volgende:
90% vind ik wel erg veel, zou dat echt kloppen?
Haha ja dat kan natuurlijk. Zo kan je over alles wel een artikel met dramatische cijfers schrijvenquote:Op donderdag 6 november 2014 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
90% zal wel ééns een "waar ben ik aan begonnen!!" moment hebben. De rest is vrijheid van interpretatie
Het is Nu.nl, die trekken altijd alleen conclusies uit Engels onderzoek, het liefst uitgevoerd onder een populatie die vergelijkbaar is met Telegraafliefhebbersquote:
Ja, vandaar idd mijn Daily Mail opmerkingquote:Op donderdag 6 november 2014 10:12 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Het is Nu.nl, die trekken altijd alleen conclusies uit Engels onderzoek, het liefst uitgevoerd onder een populatie die vergelijkbaar is met Telegraafliefhebbers
quote:Op donderdag 6 november 2014 12:23 schreef Hilmo het volgende:
Fazz, zolang je bloedt mag je niet in bad toch? Geen idee hoe lang dat nog gaat duren, kan 6 weken aanhouden en ik heb nog steeds maandverbandjes nodig (soms haast geen bloed, soms nog echt helder bloed bij afvegen) en we zijn nu bijna 4 weken verder. Hopelijk snel dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
dat moest ik even kwijt, en verder genieten we natuurlijk heel erg van ons ontzettend vrolijke mannetjeen nu gaan we snel naar het cb
![]()
ja, maar pas in april. Tot die tijd vang ik het af met oude vakantiedagenquote:Op donderdag 6 november 2014 12:51 schreef Fazzoletti het volgende:
SQ hoe bedoel je 'officieel' nog 40 uur? Ga je wel minder werken door OSV? Ik dat geval bouw je minder dagen op maar kost vrij nemen je ook minder dagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach so, ja dan kost een week vrij je toch echt 5 dagen tot die tijdquote:Op donderdag 6 november 2014 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, maar pas in april. Tot die tijd vang ik het af met oude vakantiedagen
Alle rekbare hemdjes die je bedenken kan.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:16 schreef Hilmo het volgende:
Ah oke. Geen idee hoe lang ik ga voeden, misschien wel heel lang. Maar toch. Oh oke Blue. Dus dan een shirt plus een hempje (heb normaal alleen een bh en shirt aan, met een vest in de winter, en geen extra hemd dus). En het shirt dus omhoog, en het hempje juist naar beneden (dus er moet flink rek in zitten in het hemd). Dan heb je inderdaad de andere borst nog ín het hempje en de buik ook bedekt. Wat een idee
Welke hempjes rekken lekker mee? Die van de hema ofzo?
Het is maar net wat je prettig vindt, ik voed eigenlijk nooit 'onderlangs', alleen als ik een trui of iets aanheb waarbij het niet anders kan. Ik draag meestal hemdjes met vestjes, of jurkjes met lage hals dus dan voed ik bovenlangsquote:Op donderdag 6 november 2014 13:16 schreef Hilmo het volgende:
Ah oke. Geen idee hoe lang ik ga voeden, misschien wel heel lang. Maar toch. Oh oke Blue. Dus dan een shirt plus een hempje (heb normaal alleen een bh en shirt aan, met een vest in de winter, en geen extra hemd dus). En het shirt dus omhoog, en het hempje juist naar beneden (dus er moet flink rek in zitten in het hemd). Dan heb je inderdaad de andere borst nog ín het hempje en de buik ook bedekt. Wat een idee
Welke hempjes rekken lekker mee? Die van de hema ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ziet het er uit als ik voed.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Precies een jaar geleden hadden wij de zelfde twijfel en hetzelfde gerammel.quote:Op donderdag 6 november 2014 08:06 schreef Dot. het volgende:
Pfff, ik rammel de laatste tijd echt enorm. Mijn moeder vertelde me dat zij bij ons telkens weer zwanger was als de vorige 7-8 maanden was en ik zou ook wel willenEn toen ik gisteren een collega iets ging vertellen over mn werk wat nog enigszins vertrouwelijk is en ik vroeg haar de deur dicht te doen vroeg ze als eerst of ik zwanger was. Nope
Maar de eerste maanden waren zo ontzettend zwaar en het feit dat Stip nog bij ons ligt en niet doorslaapt maakt dat vriend volgens mij nog niet zo staat te trappelen...
Maar lieve Loj, wat doe je dan nu op fokquote:Op donderdag 6 november 2014 13:51 schreef Loj het volgende:
[..]
Precies een jaar geleden hadden wij de zelfde twijfel en hetzelfde gerammel.
Uiteindeljk zijn wij er toch voor gegaan. Ondanks dat we ook wel veel commentaar kregen, want we hadden ook hele zware maanden gehad en dreumes sliep niet door.
Wij hadden meer zoiets van "we zitten er nu toch nog middenin, dus we gaan dan gewoon door".
(Daarbij hebben wij twee nichtjes van 4 en 6, die nu nog niet doorslapen) en het duurt nog minstens 9 maanden vanaf het moment dat je er weer voor gaat
Ja, het is soms wel zwaar, maar ook leuk
(Al geef ik toe, dat ik hier nu in tranen zit, twee huilende kinderen en ik kan ze niet allebei NU helpen)
Ik wou op nog meer reageren, maar ben het alweer vergeten
Dreumes ligt in m'n armen en probeer ik in slaap te krijgen..quote:Op donderdag 6 november 2014 13:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Maar lieve Loj, wat doe je dan nu op fok![]()
.
Douche: baby in hydrofiel wikkelen en zo vasthouden, dan is-ie stroef! Punten van de hydrofiel kun je ook gebruiken om een beetje te poetsen.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:43 schreef Hilmo het volgende:
Ik wil graag de douche introduceren, maar ik durf niet. Werkt het als je een tshirt aanhoudt zelf, voor het glibberige?
Denk dat we de tummytub snel weer doorverkopen, want dat is toch best een onding en een babybadje hebben we niet, gewoon dus in groot bad mee. Douchestraal doen we al wel in het bad op hem, zodat hij daar aan went)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas zie ik dit gezicht veel vaker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.mamamea.nl/quote:Op donderdag 6 november 2014 13:17 schreef BlueEyes het volgende:
Die mammae beha's waar hebben jullie die aangeschaft?
Wat voor prijskaartje zit er ongeveer aan en qua pasvorm klopt het beetje met de maatvoering van normale beha's?
Wil daar ook nog voor op pad gaan
(Heb alleen last van uitstelgedrag)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |