abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146351648
Oh en zn korstje is van zn hoofdwondje (snee in zn koppie van de keizersnede) en er zit echt een litteken en dat vind ik vet stom!

Mijn gave manneke is gewoon door de dokter gebutst :'(

Nou ja, hij kan er later een gaaf verhaal bij verzinnen :7
Kwak
  woensdag 5 november 2014 @ 22:50:08 #162
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146351980
Nou kwakz alles is al gezegd en ik zou bepaalde dingen niet eens meer weten. Gewoon kijken en uitproberen idd :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:35 schreef Dyre het volgende:
Badje doen wij helemaal niet meer. Sinds dat we L een keer mee onder de douche hebben genomen vinden we dat zo fijn dat het badje nu ongelofelijk in de weg staat :P
L valt onder de straal lekker in slaap (ik zet hem wel wat zachter, want we hebben een stortdouche ;)), en wassen gaat ook wat makkelijker, het water stroomt al die stofwolken tussen haar nekplooien zo weg :D

En Zwitsal staat hier heel mooi te staan op een plankje, maar ik gebruik het liever niet op haar huidje. (hoe vies wordt zo'n baby ook nou eigenlijk?)
Grappig ik vind douchen juist omslachtiger. Heb heb idee dat ik hem juist minder goed kan wassen in alle plooien :D En hij kijkt ook altijd een beetje grumpy erbij. We gaan om de 2 a 3 dagen in het grote bad De ene keer doen we er wat natusan in en de andere keer niet. En zelfde geldt voor shampoo. Af en toe moet de zure melk wel uit zijn haar gewassen worden :'). En hij had sterk geurend haar en nu we sinds een paar maanden shampoo gebruiken ruikt hij gewoon normaal.

Gisteren ben ik voor het eerst alleen met hem in bad gegaan zonder dat mijn man thuis was. Ging ook prima. En hij vindt het bad echt heerlijk. Heeft nu ook net ontdekt hoe hij moet spetteren en heeft al twee poezels natgespetterd _O-

Twinkle wat een B. al groot en een spekkie. Daar zit Lucas nog niet op :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146352499
Joeeeehoee :W
Net als alle andere moeders van de iets 'oudere' babysoort ben ik druk druk druk!
Ik lees mee tijdens de nachten maar reageren lukt vaak niet!
Dus hier een poging :')

Het hele potje met 3 maanden verhaal heb ik gelezen en ik ga er weinig over zeggen, alles is al gezegd denk ik zo!

Even de verse mini's!

Spees! Wat is ze leuk! En ik zag d'r ook al lekker in de doek voorbij komen O+ noooh

JM, wat fijn om te lezen dat hij het zo goed doet! Hopelijk voel je jezelf ook een beetje oke? Het is ook niet niets hoe het bij jullie is gelopen, een 'normale' bevalling kan al heftig zijn. Hopelijk vind je een plek waar je je goed kan uiten :*!

SQ die romper! briljant :')! En dat korte drinken is erg herkenbaar, hier krijgen we vaak "nu al klaar :o?".
Wat fijn dat ze zo goed groeit!
Och die foto O+

kwak, kijk hem nou! Op die laatste foto lijkt hij echt op je!
Even wat antwoorden op je vragen :):
- speentje na 1 maand denk ik?
- Ik moest ook kolven vanwege finger feeden, aan de borst lukte de eerste dagen niet. Daarna had ik overproductie en kolfde ik 1 maal daags mijn borsten leeg en bij echt hoge nood de druk eraf.
- J. lag nooit in de box of wipper (vooral vanwege zijn reflux). Vrijwel altijd op de borst of in de doek. Niets moet he, vooral doen wat voor jezelf prettig voelt :).
- Hier komt de routine nu pas (met 8 maanden) daarvoor was het gewoon echt geen doen, de ene dag stuiterde hij om 00.30 nog en de andere dag was het lichtje uit om 17.00. Naar mijn ervaring zou ik zeggen, het komt vanzelf.
Het klinkt alsof het goed gaat, probeer niet te veel te verwachten of te doen zoals het 'hoort'. Bij een newborn ben je al lang blij dat je alles een beetje oke verloopt en je wat tijd voor jezelf over hebt. Doe wat voor jullie goed voelt :). Kijk wat het beste werkt en als dat dit is gewoon lekker zo blijven doen :).

Soesa! Ook al zo'n mooi exemplaar O+

Loj! Dat neusje O+ noooh

Razz, fijn dat je de beslissing hebt genomen, ik hoop dat je er rust voor terug krijgt!
Ah wat fijn, en een mooi momentje he, papa die mini eten geeft O+

Geppie, wat naar dat je je mini zo achter moet laten :(. Gelukkig hebben jullie nu medicatie mee voor de reflux en dan gaat het hopelijk snel beter. Misschien ben ik spuit 11 maar heb je een draagdoek? Echt het helpt zo goed, soms vraag ik me af hoe ik het gedaan zou moeten hebben met J als ik er geen had gehad.
:*, heftig he!

Fazz, wat een leuke foto met zijn knuffel :D

Skip! Je huis, verloving, je baby! Alles O+!

Limone! Een kieskeurige M, haha :D, heerlijk

Chanty, eenkennigheid FTW! Snap ik ook best, die gekke mensen die je ineens willen bekijken. Hoe gaat het met zijn reflux, gaat het een beetje beter :)?

Dotje! Hoe gaat het bij jullie, gaat stip ook wat beter? Hij is zeker ook al weer zo groot aan het worden :o

Franny! Geniet maar lekker van I. die lekker heen en weer schuift! J. is niet meer te houden en echt niets is meer veilig :'). Ik vind d'r trouwens prachtig O+.
Oh en mama kwijt is hier ook een hit!!

KP! Wat heb je een mooi meisje O+, met je mooie stoel!

Mabawa! Je gaat bijna op vakantieeeee! En je baby is bijna jarig! De grotert!

Blue! Haha dat druppeltje O+. Liedjes zingen FTW, soms weet ik na 8 liedjes echt geen nieuwe meer te bedenken en beginnen we opnieuw :'). man wat kan je daar simpel van worden.

RFR! Hoe is het met mijn datumtweeling meisje O+ ?

:* op de kapotte billetjes ;)

Oke, dat was het geloof ik

Ik ben verliefd, op mijn baby O+
Nou uh ja, J stapt om de tafel, klautert op de trap, valt net als F van KP heeeeul veel en is dus meer een regenboogpiet :') (blauw, groen/geel, rood en paars we hebben ze allemaal).
Morgen weer even langs het weeguurtje want hij is ineens zo zwaar met optillen :').
Oh en hij brabbelt wat af, hier en daar een mama en sinds een week bezig met babygebaren. Ødra ik poes zeg en gebaar krijgen we een lach van oor tot oor te zien O+.

Helaas gaat het reflux technisch echt ruk. De nachten zijn lang, vrijwel geen slaap, ik zit er lichamelijk echt nu wel een beetje doorheen -O- maar hé we gaan door! 13e hebben we een afspraak bij de kinderarts, is kijken wat ze voor ons kunnen beteken want ondanks de medicatie blijven we maar wat aanmodderen.

Maar! Dat maakt hem niet minder leuk! Met de dag is hij leuker, eigenwijs, maakt zelf grapjes.. lacht onwijs leuk/lief en ik vind het een hunk O+ !
Zei ik al O+?

Overkill aan O+ deze post maar wat wil je met al dit leuke grut!
Ik duim voor een fijne nacht voor jullie allen!
Ik gooi nog even een filmpje erin! moment :+

oren :+ O+

[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 05-11-2014 23:13:14 ]
♥ J & S
pi_146352574
Ja lekker dan, ineens weer triljoen posts :') ga es niet zo snel joh

[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 06-11-2014 00:34:47 ]
♥ J & S
pi_146353620
Klap O+ wat een bazenpost en wat een bazenJibs!
Kwak
  woensdag 5 november 2014 @ 23:31:37 #166
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_146353708
Klap O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_146354701
Klap wat een megapost _O_ en wat een mooie kerel heb je daar! Met die muts op O+
Draagdoek hebben we idd maar ook dat vindt ze niet altijd prettig :{

SQ die foto deed me aan De denker denken :D

Voor de rest wil ik jullie bedanken voor het meeleven en de opbeurende woorden. Jullie zijn lief O+
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_146356559
Wauw Klap, wat een indrukwekkende collectie reacties!

Kon eerder nog niet echt de woorden vinden om het hier te delen tussen de goede berichten door, maar bij deze dan: Ik voel me delen van de dag wel goed, maar ben ook nog bijna dagelijks heel emo en dat valt me erg zwaar. Vanwege pittig verleden met oa depressies merk ik dat er veel angst zit dat het nu ook weer 'mis gaat'. We hebben net besloten morgen even met de ha te overleggen, knapt nog niet echt op en J gaat vanaf maandag weer aan het werk, daar zie ik nog erg tegen op :@ Ik ben er wel open over tegen vrienden, dat helpt wel wat, krijg lieve reacties en praktische hulp, dat is fijn
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146357055
JM goed dat je naar de ha gaat, deze stap kan je alleen maar helpen. Hopelijk kan hij/zij je goede handvaten aanreiken! Misschien is het sowieso geen gek idee om met een professioneel iemand er over te praten :)?
Wel fijn dat je wel iets kwijt kan aan vrienden en mensen om je heen. En is het een mogelijkheid om de eerste week dat je weer alleen bent iemand te hebben die altijd even in de middag of ochtend een uur of 2/3 langskomt? Even om te helpen bij de dagelijkse dingen zoals koken, boodschappen, huishouden of de zorg rondom je mini? Ook zodat je zelf niet te hard van stapel loopt?

Dat emotionele kan heel normaal zijn al snap ik je angst om terug te vallen heel goed. Weet dat je ook hier altijd even kan spuien mocht er iets hoog zitten, we hebben dan wel niet allemaal hetzelfde bevalverhaal maar we zijn allemaal verse moeders met die fijne hormonen, baby's en soms met niet begrijpende partners die een ander graag wilt helpen als dat kan O+ .
♥ J & S
pi_146357069
Pff hier zo'n nacht dat J eindelijk eens slaapt na maanden spoken, lig ik wakker -O-
♥ J & S
  donderdag 6 november 2014 @ 03:20:32 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_146357256
Klap :* ik lag ook om twee uur wakker. De afgelopen dagen meldde ze zich dan. Nu natuurlijk pas om 3 uur. Niet dat ik dan nog slaap :')
Wat wordt je manneke alweer groot O+

Mariska, wat goed dat je preventief actie onderneemt ^O^ heel veel succes :*

Ik hoorde vandaag trouwens ook een dubieus cb-advies. Een 8 maanden oude bv-baby kwam niet meer zo rap aan. Toen kreeg de moeder het advies om extra roomboter en olijfolie door het eten te mengen... Ik hoorde het ze zeggen. Ik keek echt zo: :o :')
disclaimer
  donderdag 6 november 2014 @ 03:22:11 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146357260
Klaproos, wow _O_ . En Jibs, wat een leuke!!

JM :*

even voordat we weer gaan slapen; na een avondje clusteren en krampen hebben we mogen slapen van 2100 tot 0300 *O*

das op zich geen raar advies toch SQ :@?
  donderdag 6 november 2014 @ 03:23:18 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_146357261
Nice, soesa!

En is dat niet maf nee? Ik vond het vrij apart! Maar zo zie je maar weer dat ik nog een nitwit ben dus :P
disclaimer
  donderdag 6 november 2014 @ 03:31:30 #174
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146357272
Nee, ik vind van niet. Veel drinken willen niet alle baby's van die leeftijd meer. Olijfolie en roomboter mogen ze en dat kan helpen bij aankomen. Sowieso is roomboter het beste straks om te geven :Y)

Herkenbaar trouwens, schuldgevoel naar moeders waarbij het minder lekker loopt. Een goede vriendin van mij is 4 weken voor mij bevallen en al vanaf het moment van zwanger proberen te worden gaat bij mij alles goed en bij haar minder makkelijk:') (iui VS binnen 3 mnd zwanger, zwangerschapsvergiftiging en bi VS nergens last van, inleiding en uiteindelijk spoed ks VS een spontane bevalling in 3,5 uur, lichte baby die niet goed aankomt en bv problematiek VS spekkie en probleemloos bv et...) ik durf bijna niet meer te zeggen hoe het hier loopt :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Tante_Soesa op 06-11-2014 03:45:30 ]
pi_146357401
Dank, wat ziet hij er gelukkig uit op die foto he O+

JM, goed dat je voor morgen een afspraak maakt. Het is en blijft voorlopig ook iets heel heftigs wat je (hebt) mee(ge)maakt..

Gewoon respect voor jou Gep, je klinkt zo sterk!

Respect voor klap! En de foto en het filmpje O+
Fijn dat je weer een afspraak bij de ka hebt. Reflux is stom en zielig! (Voor jullie en voor de baby)

Haha! Lucas die de poezen nat spettert :D

Douchen? Geen tijd meer voor ;)
Maar Js zal idd binnen twee weken mee gaan met ons in bad/onder de douche.

Kim, klinkt zo bekend! Dreumes zag er soms ook uit alsof hij continu viel .. ;)

Beterschap Fazz!

Fijn Razz dat de fles wordt begrepen. 15 min over 100 cc klinkt goed hoor! En ik zou denk ik de eerste fles mengen.

Boekjes :D
Zeetanker :D

Schuldgevoel heb ik eigenlijk niet :@ hier gaat het ook super dit keer, maar ken de andere kant ook. Maar gelukkig is nu iedereen ook erg blij voor mij :@

Kwak:
Vanaf wanneer/hoe oud:
- gebruikten jullie een speentje?
Vanaf 2 weken... Mijn pink begon pijn te doen ;)

- zijn jullie gaan kolven?
Met 7 dagen gedaan en af en toe weer ff geprobeerd. Vanaf vrijdag ga ik het nog 1 weekendje goed proberen, anders geef ik t op :)

- lag jullie baby af en toe even in box of wipper
Ja, maar dat is denk ik niet te voorkomen als het de tweede is..

-zijn er voorspelbare/vaste routines voor naar bedje gaan etc gekomen?
Hij gaat wel redelijke vaste tijden richting zijn bedje. Maar echte routines zijn er nog niet.

Zo, dit was m'n nachtbesteding. Js gaat weer slapen en ik ook ;)
  donderdag 6 november 2014 @ 07:20:59 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_146357629
Mijn borst was zo vol dat de melk in een straaltje weer uit het neusje van mijn baby liep. Ze is in elk geval doorgespoeld en ik heb nog 120cc nagekolfd :')
disclaimer
  donderdag 6 november 2014 @ 08:02:26 #177
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146357935
Klap! _O_ Hier idd een megaman voor ons gevoel ;) Hij tijgert en rolt de hele kamer door en als je hem omhoog helpt gaat hij meteen staan ipv zitten, maar zelf optrekken doet hij nog niet. Hij is fan van verstoppen en ligt regelmatig onder zn speelkleed ipv erop :') En at is Jibs toch een leukerd! Hopelijk kan de ka helpen :* Ik denk niet dat ze nu tijd heeft, maar volgens mij heeft Zoe ook heel lang getobd met reflux bij haar eerste.

Loj _O_

Sowieso is het toch goed om goede vetten door het eten te doen als ze bijvoeding mogen, ook al komen ze goed aan? Maar met bv zou je idd ook extra kunnen aanleggen lijkt me.

Pfff, ik rammel de laatste tijd echt enorm. Mijn moeder vertelde me dat zij bij ons telkens weer zwanger was als de vorige 7-8 maanden was en ik zou ook wel willen :@ En toen ik gisteren een collega iets ging vertellen over mn werk wat nog enigszins vertrouwelijk is en ik vroeg haar de deur dicht te doen vroeg ze als eerst of ik zwanger was. Nope :{ Maar de eerste maanden waren zo ontzettend zwaar en het feit dat Stip nog bij ons ligt en niet doorslaapt maakt dat vriend volgens mij nog niet zo staat te trappelen...
pi_146358048
Dag dames, ik mag hier nog net niet legaal posten, maar ik heb wel al even een vraagje: na hoeveel dagen/tijd na de geboorte waren jullie alleen met de baby (als in: kraamhulp weg, man weer aan het werk)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_146358133
In de kraamweek heeft vriend gewoon gewerkt, na die week een weekje halve dagen en daarna 3 weken vrij. In die 2e week dat alleen was met Nora ging alles gewoon goed, maar ik mistte toch wel de hulp. Vooral omdat je simpelweg nog volop herstellende bent.
pi_146358281
Wat een monsterposts Klap en Loj! _O_

DaD, mijn vriend had geen werk tijdens mijn kraamtijd maar ging wel 2 dagdelen naar school en regelmatig naar de bieb om te leren. Ik ben op dinsdag bevallen en donderdagmiddag ging hij naar school. Toen heb ik de kraam weggestuurd en ben ik lekker 2 uurtjes helemaal alleen met de baby geweest O+ Alleen een beetje stom dat ik bezoek kreeg en dus beschuiten moest smeren :P Gedaan met baby voor het eerst in draagdoek.
Maar goed na de kraamtijd ben ik al snel dagen alleen geweest en heb daar nooit echt moeite mee gehad.

Ohhh mensen! M deed vanmorgen 2 stapjes los!!!!! *G* *G* *G*
pi_146358344
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 03:20 schreef Stormqueen het volgende:
Klap :* ik lag ook om twee uur wakker. De afgelopen dagen meldde ze zich dan. Nu natuurlijk pas om 3 uur. Niet dat ik dan nog slaap :')
Wat wordt je manneke alweer groot O+

Mariska, wat goed dat je preventief actie onderneemt ^O^ heel veel succes :*

Ik hoorde vandaag trouwens ook een dubieus cb-advies. Een 8 maanden oude bv-baby kwam niet meer zo rap aan. Toen kreeg de moeder het advies om extra roomboter en olijfolie door het eten te mengen... Ik hoorde het ze zeggen. Ik keek echt zo: :o :')
Toen I met haar curve nogal omlaag ging bij acht maanden ben ik ook roomboter op brood gaan doen. Is inderdaad de beste soort boter die je kunt gebruiken en baby's hebben goede vetjes nodig om te groeien!

Volgens mij is I aan het regelen... da's lang geleden. Vannacht meerdere keren gedronken, enorme plasluiers en vervolgens een krampaanval van het vele drinken. Ben dus een beetje moe. Wel heel lief ontroerend moment. Toen ik met huilende I in het logeerbed lag, kwam mijn vriend bij ons kijken. I zag hem, keek hem aan, legde haar handje op zijn arm, haar koppie op mijn borst en werd rustig. :'( . O+ .

Klap, wat is jibs een stoere!! En een knapperd ook, ja!! Geweldig hoe hij zich ondanks z'n reflux ontwikkelt. Ik snap inderdaad dat het snelle ook echt nadelen heeft. Van mij hoeft I ook echt niet zo snel te gaan hoor. Ik wil lekker lang genieten van hoe ze nu is. :D . Onwillekeurig vergelijk je natuurlijk wel een beetje met baby's van ongeveer dezelfde leeftijd. Maar het verschilt gewoon zo enorm in zo'n eerste jaar dat het weinig zin heeft. Kan me voorstellen dat het je lichamelijk ook opbreekt zo. :* .

Ik ga weer aan het werk. *O* .

JM, succes :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146358371
DAD, mijn vriend ging na twee dagen alweer werken. Ik vond dat prima, want ik had de kraam. En toen zij weg was, deed ik het dus alleen. Mijn vriend is op woensdag altijd vrij (papadag), dat vond ik wel heel fijn!!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146358528
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:43 schreef Franny_G het volgende:
DAD, mijn vriend ging na twee dagen alweer werken. Ik vond dat prima, want ik had de kraam. En toen zij weg was, deed ik het dus alleen. Mijn vriend is op woensdag altijd vrij (papadag), dat vond ik wel heel fijn!!!
Zulke verhalen geven me wel moed, dank je! :).
pi_146358579
Aan mij heb je een slechte DaD (zie vorige pagina) ;)

Ik las deze net btw: http://www.nu.nl/lifestyl(...)egt-moederschap.html
pi_146358604
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:53 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Zulke verhalen geven me wel moed, dank je! :).
Niet om negatief te doen oid, maar ik denk dat zoiets afhankelijk is van verschillende factoren. Hoe je herstellende bent van een (pittige) bevalling (of keizersnede), hoe je babietje het doet, etc.
pi_146358645
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:56 schreef JufMariska het volgende:

Eindelijk. Ik had het laatst erover met mijn leidinggevende dat ik de babytijd best pittig vind. Zij beaamde dat; ze zei zelfs dat ze het soms zelfs helemaal niet leuk vond. Het is niet alleen maar een roze wolk, op sommige dagen issie zelfs heel ver te zoeken ;) Maar door het feit dat er gedaan wordt alsof het 1 en al roze of blauwe wolk is, krijgen vrouwen wel een verknipt beeld hoe het is om een babietje te hebben.

Ik ben ontzettend blij met mijn kleintje en ik hou ontzettend veel van haar, maar het is ook gewoon dus zwaar.
pi_146358657
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:56 schreef JufMariska het volgende:

Sja, Daily Mail... Ik moet eerlijk zegen dat ik het moederschap an sich niet als zwaar ervaar, maar nog wel echt aan het zoeken ben naar een balans tussen mijn werk, thuis en vriendinnen. Nu schieten mijn vriendinnen er toch echt bij in, maar ik ben ook erg graag thuis, maar daar voel ik me wel schuldig om. Als we echt heel moe zijn bijvoorbeeld gaan we wel eens bij mijn ouders logeren zodat we kunnen uitslapen. Vind ik fijner dan hem uit logeren doen :) Maar hulp genoeg dus hier, maar meestal is hij toch echt bij een van ons twee.

De eerste maanden vond ik wel echt zwaar, maar dat kwam ook omdat hij echt veel huilde en de bv dramatisch liep. Toen heb ik wel veel hulp gekregen gelukkig.
pi_146358659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Niet om negatief te doen oid, maar ik denk dat zoiets afhankelijk is van verschillende factoren. Hoe je herstellende bent van een (pittige) bevalling (of keizersnede), hoe je babietje het doet, etc.
Ja natuurlijk, dat lijkt me logisch. Maar uitgaande van een goede bevalling en een kindje dat het goed doet, hoeft na een week alleen zijn dus niet te snel te zijn. Mocht ik compleet in de kreukels liggen, dan zal mijn vriend toch echt iets moeten gaan regelen met zijn werk.
pi_146358685
Dat denk ik ook, Sunshine.

Het is inderdaad wel pittig af en toe hoor. Ik ben het er ook mee eens dat het niet alleen een roze wolk is. Maar als ik de foto's terug zie van de eerste weken dan zie ik bij mijzelf een vermoeid hoofd, met wallen, shirts vol melkvlekken, maar ook een echt euforische blik in mijn ogen. Ik was echt een beetje high of zo. Toen die euforie na een paar weken weg was, toen kreeg ik mentaal ineens een soort opdonder.
pi_146358686
Ik hoor nu idd ook van verschillende vriendinnen dat ze het zo knap vinden dat ik zo eerlijk ben over dat ik het moeilijk vind. Zij voelden zich 'verplicht' om leuk te doen naar buiten toe, terwijl ook zij het echt wel heel zwaar vonden de eerste tijd. Handig hoe we zo met z'n allen de mythe in stand houden..
pi_146358693
Oke, nu moet ik echt aan het werk.
pi_146358763
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:04 schreef JufMariska het volgende:
Ik hoor nu idd ook van verschillende vriendinnen dat ze het zo knap vinden dat ik zo eerlijk ben over dat ik het moeilijk vind. Zij voelden zich 'verplicht' om leuk te doen naar buiten toe, terwijl ook zij het echt wel heel zwaar vonden de eerste tijd. Handig hoe we zo met z'n allen de mythe in stand houden..
Ik snap zoiets niet. Waarom zou je niet eerlijk zeggen dat je het zwaar vindt? We zijn toch allemaal maar mensen? En door te zeggen dat je het soms zwaar vindt, kan je misschien wel je ei kwijt ipv alles maar op te kroppen. Werkt ook niet.

Ik ga momenteel naar een maatschappelijk werkster om het ouderschap (klinkt zo zwaar :+ ) te bespreken. Het groeide me allemaal op een gegeven moment boven mijn hoofd en dan is het tijd om aan de bel te trekken. Ik zie het totaal niet als zwakte om hiervoor hulp te krijgen. Het maakt mij alleen maar een betere moeder.
  donderdag 6 november 2014 @ 09:19:10 #194
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146358937
Mensen zien om hulp vragen vaak als zwaktebod terwijl ik van mening ben dat je heel sterk moet zijn om om hulp te durven vragen :Y. Helemaal bij zoiets als het ouderschap, want ' miljarden vrouwen hebben het al eens gedaan toch?

Mabawa *O* wat knap!!

[ Bericht 16% gewijzigd door Tante_Soesa op 06-11-2014 09:42:21 ]
  donderdag 6 november 2014 @ 10:01:42 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146359762
90% vind ik wel erg veel, zou dat echt kloppen?
KuikenGuppy
  donderdag 6 november 2014 @ 10:03:55 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_146359807
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:01 schreef Burdie het volgende:
90% vind ik wel erg veel, zou dat echt kloppen?
90% zal wel ééns een "waar ben ik aan begonnen!!" moment hebben. De rest is vrijheid van interpretatie :+
disclaimer
  donderdag 6 november 2014 @ 10:07:08 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146359873
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

90% zal wel ééns een "waar ben ik aan begonnen!!" moment hebben. De rest is vrijheid van interpretatie :+
Haha ja dat kan natuurlijk. Zo kan je over alles wel een artikel met dramatische cijfers schrijven :').

"90% van de vrouwen liegt tegen haar partner"
"90% van de vrouwen koopt slecht zittende schoenen"
"90% van de vrouwen maakt schrijffouten"
KuikenGuppy
pi_146359881
Misschien is het een Stapel onderzoek ;)
  donderdag 6 november 2014 @ 10:10:02 #199
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146359925
Ik heb juist het idee dat veel moeders heel eerlijk zijn tegenwoordig over hoe het af en toe zwaar kan vallen. Ik ken zelf maar weinig moeders die alleen over een roze wolk spreken eigenlijk.

Hoe lang je man/vriend thuis moet zijn... Het verschilt ook zo per baby... Ik zou me kunnen voorstellen dat wanneer S uze mijn eerste zou zijn, ik alles veel makkelijker zou vinden en ik me minder zou kunnen voorstellen bij nergens meer aan toekomen etc. etc. Omdat zij (tot nu toe iig) zo makkelijk is en vrijwel niet huilt. Bij haar (zonder dreumes erbij dus) zou ik mijn vriend echt niet drie weken thuis nodig hebben gehad. Maar ik ken ook het tegenovergestelde van bij mijn eerste en toen had ik die hulp echt wel nodig een paar weken.
  donderdag 6 november 2014 @ 10:12:12 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146359973
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:07 schreef Dot. het volgende:
Misschien is het een Stapel onderzoek ;)
Het is Nu.nl, die trekken altijd alleen conclusies uit Engels onderzoek, het liefst uitgevoerd onder een populatie die vergelijkbaar is met Telegraafliefhebbers :+
pi_146360007
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Het is Nu.nl, die trekken altijd alleen conclusies uit Engels onderzoek, het liefst uitgevoerd onder een populatie die vergelijkbaar is met Telegraafliefhebbers :+
Ja, vandaar idd mijn Daily Mail opmerking :Y
  donderdag 6 november 2014 @ 10:49:27 #202
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146360775
I O+ de Fokwet (en dat is alles wat ik over het slapen van vandaag zeg :+ )

Zojuist besloten dat ik niet pas 2 januari aan het werk ga maar 16 december 'al' :). Suus is dan 3 maanden. Ze gaat vanaf 1 december al wennen en naar het KDV toe, dan heb ik nog een paar dagen vrij voor mezelf, het huis en mijn oudste (hou ik haar thuis van het KDV en gaan we leuke dingen doen O+). Ik heb er eigenlijk al wel zin in! En ja, dat komt dus ook doordat het ouderschap soms best pittig is, helemaal met 2. En dat terwijl ik ook in alle eerlijkheid kan zeggen dat het me tot nu toe best meevalt. Mijn oudste is heel goed met de veranderingen om gegaan en dat scheelt al zoveel.
pi_146361038
Ik dacht gisteren bijgelezen te zijn...
Dacht ik.

:o wat gaan jullie snel!

1x knipperen en je loopt alweer achter
pi_146361453
Mooi plan Soesa!
pi_146362392
Ik ben nog halverwege met bijlezen maar wou alvast even reageren.
Ik weet niet meer wie het zei, Kwak denk ik, over voeden waar kraamvisite bij is. Dat doe ik ook en maakt me weinig uit, als het aanleggen tenminste snel gaat.

Volgens mij hebben wij 's avonds vanaf een uur of 19.00/20.00 een clustermoment (elke dag is het namelijk zover). Ineens veel huilen, na een borst, toch hongersignalen uitgeven. Pink en speen en bij man op de blote borst helpen wel even maar het is ook wel heel veel huilen. Gisteravond na een uur, 1,5 uur toch maar de andere borst gegeven ook al leken het ook wel krampjes (beentjes optrekken) en hij heeft enorm gedronken en toen daarna een stuk rustiger én 6 uur tussen de voeding gelaten ineens :o 21.30 gedronken en toen 3.30 pas bij mijn man de fles! Zoooooo. En pas om 7 uur weer bij mij, mijn borsten wisten niet wat hun overkwam, dus om 4 uur maar gekolfd *) Hij heeft toen wel een uur bijna continu gedronken bij me, mamatime *; (maar ook aauuuu pijnlijke tepels, nog een uur daarna pijnlijk, dus dat moet ook niet te vaak...) Hij was volgens mij echt blij mij weer te zien.

Oh en Chanty, hoe heb je dat gedaan, gebadderd zonder assistentie? Lijkt me ook geweldig. Ik 'mag' nog niet badderen, dus man gaat met baby in bad, vinden ze beide gewéldig. Lekker zwemmen al met de voetjes. Ik wil graag de douche introduceren, maar ik durf niet. Werkt het als je een tshirt aanhoudt zelf, voor het glibberige?
Denk dat we de tummytub snel weer doorverkopen, want dat is toch best een onding en een babybadje hebben we niet, gewoon dus in groot bad mee. Douchestraal doen we al wel in het bad op hem, zodat hij daar aan went)

[ Bericht 7% gewijzigd door Hilmo op 06-11-2014 12:27:33 ]
pi_146362717
Vanmorgen CB geweest, heen met een lief vrolijk jochie, terug met een heftig verontwaardigd jochie.
Woest was 'ie om de 2 prikken

Stats waren netjes, 68cm en 7720 gram. Gewicht door zijn activiteit dat die gaat 'dippen'.
Vooralsnog moet ik vooral zo doorgaan.

En ik was helemaal voorbereid op het 4 maanden start met voedingverhaal dus zat er al klaar voor met mijn kommaaropiklustjerauw :')
.......
Niks!
Ja dat we er vanaf 6mnd mee beginnen en zo vlak ervoor raadt ze aan eens wat fruit te proberen. Niet meer en niet minder.
Voel me dan weer zo schuldig dat ik slecht denk over het CB :@
pi_146363177
Klap wat een mega post _O_ En J die de trap op wil O+

Agossie Blue, woest om de prikken :+ Dat is toch fijn dan diep verdriet ;)

Hilmo, hoe lang duurt het voor je mag badderen dan? :?

Wij gebruiken het badje/tummytub ook allang niet meer, volgens mij alleen de eerste maand een paar keer. Sindsdien gaat hij gewoon mee in de douche. Ik heb in het begin zo'n klein plastic krukje gebruikt, dat vond ik erg fijn en ook makkelijker om hem goed te kunnen wassen zo liggend op m'n benen. De afgelopen maand zit ik vooral op de grond omdat F helemaal wild wordt van z'n plastic ringen. Daar speelt hij dan zittend mee O+
Maar een O+ bad O+ hopelijk in een toekomstig huis!
En L. die de poezels nat spetterd O+
pi_146363352
Pas als je stopt met vloeien mag je in bad toch?

@Hilmo: herkenbaar het clusteren in de avond. Ik word er op dat moment soms moedeloos van maar gewoon steeds aanleggen als hij niet meer tevreden is met knuffels leidt uiteindelijk meestal wel tot lekker slapen.

Vannacht zat hij wel wat dichter op elkaar met voedingen dus ben nu best moe. Maar heb een gewone broek aan, die vior de zwangerschap niet meer paste, en ik voel me daarfoor zoveel meer mens!

Vanmorgen tijdens zijn wakkere momentje de doek geprobeerd. Heerlijk in geslapen! Kijken of hij na hey drinken zo wel weer in bed wil en anders gewoon weer in de doek O+

Kwak
pi_146363665
Fazz, zolang je bloedt mag je niet in bad toch? Geen idee hoe lang dat nog gaat duren, kan 6 weken aanhouden en ik heb nog steeds maandverbandjes nodig (soms haast geen bloed, soms nog echt helder bloed bij afvegen) en we zijn nu bijna 4 weken verder. Hopelijk snel dus.

Een krukje onder de douche is een idee ja.

Kwak,wat heerlijk van die broek dan he! Ik heb ook voornamelijk weer eigen kleding aan en ben de zwangerschapskleding aan het uitwassen en apart leggen. Ook al wil ik niet nog een keer bevallen, toch bewaar ik de broeken maar wel :') Want met veel pijn en moeite heb ik uiteindelijk kleding gevonden/overgenomen die me goed zaten en die zoektocht voorkom ik liever een volgende keer.
En de doek proberen, leuk!! Mijn moeder heeft gister een knooppoging gedaan maar toen sliep hij, dus niet erin gehad. Dat gaan we volgende week doen :) Die van mij vindt de doek ook wel lekker.
  donderdag 6 november 2014 @ 12:24:16 #210
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_146363690
Ik geniet zo van al die nieuwe aanwas hier O+ Dat kleine is er bij ons echt af en dat mis ik soms best een beetje...

En je lijkt me zo'n lieve mama Kwak, lieve moederuitstraling O+ :@
Oude (on)bekende.
  donderdag 6 november 2014 @ 12:24:23 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_146363696
Knap stel zo kwak! O+

Blue, ik zou ook woest worden als ze me gingen prikken :( maar fijn dat het verder een positief verhaal was en dat zijn iets minder harde groei een goede verklaring heeft. Wat een beer al!

Soesa eerder aan het werk! Op zich geen straf zo vlak voor kerst. Kun je rustig weer een beetje in het ritme komen. Ik begin ook gewoon weer als mijn verlof is afgelopen. Geen behoefte om na 16 weken verlof ook nog mijn 25 schamele vakantiedagen er meteen doorheen te jagen :P

Ik ben redelijk kapot ondanks dat mijn baby erg goed heeft geslapen. Ik lag van 2 tot half 5 wakker :') fail.
disclaimer
pi_146363912
Mochten er hier dames zijn die maillots willen halen bij de h&m (2 in een verpakking voor 7.99), opgepast! Ze vallen megagroot :')
pi_146363923
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:23 schreef Hilmo het volgende:
Fazz, zolang je bloedt mag je niet in bad toch? Geen idee hoe lang dat nog gaat duren, kan 6 weken aanhouden en ik heb nog steeds maandverbandjes nodig (soms haast geen bloed, soms nog echt helder bloed bij afvegen) en we zijn nu bijna 4 weken verder. Hopelijk snel dus.

:@ klinkt wel logisch ja.... geen bad hier dus dat is ook nooit benoemd door m'n kraam :@

Wat een lieve foto zo Kwak! O+ Minder zorgen, meer genieten :*
  donderdag 6 november 2014 @ 12:33:22 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_146364014
Ik ga denk ik dit weekend weer in bad. Of is dat onverstandig? Ik bloed al ruim een week niet meer uit m'n schuif, alleen de "hechting" geeft af en toe nog 1 helder druppeltje bij te enthousiast afvegen.
disclaimer
pi_146364136
Kwak O+ Mooie doek en blij hoofd!
  donderdag 6 november 2014 @ 12:39:30 #216
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146364202
Wat knus Kwak, en je kijkt heel gelukkig O+. En wat een heerlijkheid he, weer 'gewone' kleding te dragen (die ook nog eens eerst te klein was, ik ken het!). Ik heb ook een heel nieuwe garderobe nodig, stukje bij beetje ben ik al aan het shoppen gegaan en elke keer weer verbaasd zijn dat je nu maat 40 ipv 44 moet hebben :')

SQ, nee, ik heb bij Elin wel al m'n vakantiedagen opgenomen aansluitend aan mijn verlof en dat beviel toen goed. Maar nu heb ik gewoon alweer zin om te werken! En vlak voor de kerst is ook best oké ja, even rustig puinruimen...Ik neem trouwens alsnog vakantiedagen op hoor, 5. Anders moest ik 3 december weer beginnen (dat is al binnen een maand, wow).

Heerlijk dagje hier vandaag. E bij oma, Suus is zen, ik ben zen, ik ben aan het wassen, opruimen, schoonmaken, Netflix kijken O+. Zo zou verlof moeten zijn! Gister was peuter thuis en dan is het vooral alle ballen hoog houden :'). Suus wordt onrustig van de herrie, E wil aaaaandaaaacht of tv kijken (beide herrie dus) en ik wil vooral iedereen tevreden houden :D. Uiteindelijk hebben we gister geknutseld, nouja, E dus. Dat resulteerde in een draagdoek en een baby met verfvlekken :') en een dolgelukkige peuter! we hebben een schatkist gemaakt voor haar schatten (stokjes, kastanjes, walnoten, steentjes en andere frummels O+, mijn peuter is een hoarder ;)
pi_146364286
Oké,
Ik moet iets gaan veranderen in dit ritme...
Baby wil eten, dreumes wil absoluut in bed... En dat allebei om half 1...
Hmz, maar van wie ga ik t ritme veranderen ..... Hmz...
  donderdag 6 november 2014 @ 12:43:29 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_146364317
Klinkt wel als een fijne knutselsessie, soesa :D

En mijn verlof loopt precies af op 1 januari, dus eigenlijk wel een ideaal moment om weer te beginnen.
Ik heb toch een schijthekel aan januari en omdat ik officieel nog 40 uur werk, kost 1 week me ook 5 dagen :X ik spaar ze liever nog even op voor de zomer O+
disclaimer
pi_146364494
SQ hoe bedoel je 'officieel' nog 40 uur? Ga je wel minder werken door OSV? Ik dat geval bouw je minder dagen op maar kost vrij nemen je ook minder dagen :)
pi_146364587
Soesa wat klink je zen ;)

Ben bijgelezen hoor!
dus even nog :

Klap je post _O_
lekker ventje heb je, ruk van de reflux! Hoelang duurt t eigenlijk voor die kleine pukkies daar 'overheen'groeien?

JM :* dappere dodo ben je, goed hoe je jezelf in de gaten houdt!

Mabawa met een stappende M :o
Wat gaat dat toch snel

Kwak met de mooie doek!
En je klinkt steeds zekerder in je posts, hoop dat je dat zelf ook zo ervaart.

Geppie gewoon even een hele dikke :* voor jou en je kanjers! (alsin je beide meiden en je man en natuurlijk jezelf, toppers!)

Hilmo gaat volgens mij ook steeds lekkerder bij jullie he

(valt het de nieuwbakken moeders op dat de zin 'het wordt beter' echt klopt?)

Chanty blijf vooral doorposten over L want dan kan ik gewoon +1 doen 2 weken later zo ongeveer. De herkenning blijft!

Wat betreft de link van nu.nl herken ik niet :@
Ik had me ontzettend voorbereid op zware eerste 3 maanden en zag er zelfs tegenop en dat is me zo waanzinnig meegevallen.
MAAR denk dat dat ook kind afhankelijk is, heb een makkelijk jochie zonder gekkigheden als reflux/ spruw of andere dingen en de bv liep vanaf dag 1 goed.

Nou en nu vergeet ik denk ik ook weer mensen te benoemen :@
Sorry! Maar heb wel alles gelezen nu! :*
pi_146364592
hoi allemaal,

ik ben een tijdje afwezig geweest hier..
onze K is alweer 11 maanden O+ (foto's in het fototopic)
afgelopen maanden zijn erg heftig geweest, zie spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

dat moest ik even kwijt, en verder genieten we natuurlijk heel erg van ons ontzettend vrolijke mannetje O+ en nu gaan we snel naar het cb :W
pi_146364614
Mijn god, angelatje, wat een verhaal :o :{

Nu.nl artikel herken ik ook niet erg. Ik had me voorbereid op het ergste zo'n beetje en ik kom redelijk aan mijn slaap toe, omdat man wel goed helpt.

Nog tips voor goedkope (ja, ben een vrek, en weet niet hoe lang ik BV ga geven) voedingsshirtjes? H&M lijkt me (al zit die hier alleen ver weg, waar ze ook mama artikelen verkopen), en verder?
  donderdag 6 november 2014 @ 12:58:19 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_146364706
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:51 schreef Fazzoletti het volgende:
SQ hoe bedoel je 'officieel' nog 40 uur? Ga je wel minder werken door OSV? Ik dat geval bouw je minder dagen op maar kost vrij nemen je ook minder dagen :)
ja, maar pas in april. Tot die tijd vang ik het af met oude vakantiedagen ;)
disclaimer
pi_146364762
Tip voor douchen met baby: een badstoeltje-dinges. Je weet wel, zo'n lpastic houder waar je je kind op kan leggen :')
Die kun je ook op de douchevloer vastzetten, en dan heb je 1 hand om je beeb te douchen, en 1 om 'm "vast" te houden. Vind ik stukken prettiger dan vasthouden terwijl ik sta te douchen, ze wordt zo glad!

Hilmo, HM heeft een prima webshop! Verder ben ik geen voordelige tegen gekomen. 't Zijn gewone shirts met V-hals, en dan een horizontaal extra stukje stof, alsof je er een hemdje onder hebt. Je krijgt dan dus zo'n envelopje als je voedt.
pi_146364768
Mijn tip is geen voedingsshirtjes aanschaffen Hilmo.
Investeer in veel hemdjes en shirtjes die je omhoog kan doen.
Tip vanuit het bvtopic destijds ala je 'wild voed' om je shirt omhoog te doen en je hemdje onder je borst te schuiven. Heb je ook het minste zicht op een blote borst en vind ik het meest relaxt en minst koud nu ook.

Angelatje mennn wat klinkt dat heftig!
SPOILER
pi_146365150
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, maar pas in april. Tot die tijd vang ik het af met oude vakantiedagen ;)
Ach so, ja dan kost een week vrij je toch echt 5 dagen tot die tijd :P

Angelatje, wat een naar verhaal ;( Klinkt als een vreselijke tijd die jullie gehad hebben :*

& TG voor de monsterposts hier van iedereen, nu weer van Blue want dan weet ik ook meteen weer wat ik wel had gelezen maar was vergeten te benoemen :+

Hilmo, ik heb ook geen voedingstopjes oid, ook geen moment gemist. Met gewone shirtjes lukt het net zo goed! :Y Ik ben wel enorm blij met m'n mammae bh's O+ , daarmee zie je ook een stuk minder borst en dat voelt, zeker in het openbaar, heel fijn. Voor kolven zijn ze ook top, de borstschilden kun je er makkelijk achter klemmen, maar als je nu al denkt niet lang te gaan voeden dan is dat misschien wel een te grote investering.
pi_146365272
Ah oke. Geen idee hoe lang ik ga voeden, misschien wel heel lang. Maar toch. Oh oke Blue. Dus dan een shirt plus een hempje (heb normaal alleen een bh en shirt aan, met een vest in de winter, en geen extra hemd dus). En het shirt dus omhoog, en het hempje juist naar beneden (dus er moet flink rek in zitten in het hemd). Dan heb je inderdaad de andere borst nog ín het hempje en de buik ook bedekt. Wat een idee ^O^
Welke hempjes rekken lekker mee? Die van de hema ofzo?
pi_146365292
Die mammae beha's waar hebben jullie die aangeschaft?
Wat voor prijskaartje zit er ongeveer aan en qua pasvorm klopt het beetje met de maatvoering van normale beha's?
Wil daar ook nog voor op pad gaan
(Heb alleen last van uitstelgedrag)
pi_146365416
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:16 schreef Hilmo het volgende:
Ah oke. Geen idee hoe lang ik ga voeden, misschien wel heel lang. Maar toch. Oh oke Blue. Dus dan een shirt plus een hempje (heb normaal alleen een bh en shirt aan, met een vest in de winter, en geen extra hemd dus). En het shirt dus omhoog, en het hempje juist naar beneden (dus er moet flink rek in zitten in het hemd). Dan heb je inderdaad de andere borst nog ín het hempje en de buik ook bedekt. Wat een idee ^O^
Alle rekbare hemdjes die je bedenken kan.
Ik heb ze idd van de hema, maar denk dat ze van h&m ook wel lukken?

Mijn investering in 2 voedingshemdjes die losklikbaar was achteraf zonde, evenals de voedingsshirtjes van noppies.
Maar dat is denk ik ook persoonlijk.
Ik was iig blij met de tip uit het bvtopic.
  donderdag 6 november 2014 @ 13:26:20 #230
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146365611
Een sjaal vind ik ook altijd wel fijn bij voeden in het openbaar. En ik klap mijn BH open met mn hand in een soort kommetje terwijl ik haar hoofdje er al voor houd, dan ziet echt niemand iets :) shirtjes die omlaag kunnen vergeet ik altijd, dus ik zit wel vaak in mn blote buik :'). Waar ik dan weer iets overheen leg ofzo
pi_146365723
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:16 schreef Hilmo het volgende:
Het is maar net wat je prettig vindt, ik voed eigenlijk nooit 'onderlangs', alleen als ik een trui of iets aanheb waarbij het niet anders kan. Ik draag meestal hemdjes met vestjes, of jurkjes met lage hals dus dan voed ik bovenlangs :)

Blue, ik heb mijn maat laten opmeten bij een speciaal zaak bij m'n 1e voedingsbh. Die maat heb ik aangehouden voor de mammae bh's en ze zitten goed. Heb ze op marktplaats gekocht van iemand bij wie bv niet liep en er dus snel mee ophield :@ ze bleek ook nog eens in de buurt te wonen en nu gaan we regelmatig zwemmen met onze zoons O+ De nieuw-prijs had mij anders wel weerhouden ze te kopen, maar nu ik ze in gebruik heb vind ik het het zeker waard. Een goede (voedings)bh voelt gewoon zo veel fijner :)
pi_146365776
He gets angela! Moet je niet aan denken zeg.

Voeden in t openbaar gaat heel makkelijk met flessen :Y)

En wij zijn klaar voor de intocht van de sint O+

S. 2014
J. 2016
  donderdag 6 november 2014 @ 13:31:31 #233
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146365797
Ik ben fan van anni rolfi van kruidvat

SPOILER
Zo ziet het er uit als ik voed.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146365849
Wat een narigheid Angelatje :*

Het wordt inderdasd beter, alleen ik heb dat nog maar met vlagen door :+ Ik ben elke dag meer uren van de dag zelfverzekerd, dat merk ik wel. Maar dat vergeet ik net zo hard tijdens de onzekere/negatieve momenten :')

Dat de doek goed werkt is wel echt een opsteker. Nu kan ik hem ook troosten als hij contact wil zonder dat ik meteen 'vast' zit.

Volgende week gaat J weer werken, dat is wel spannend, mijn wond geneest goed maar ik kan nog niet goed opstaan van de bank met baby in mijn armen, en heb toch nog wel hulp nodig met alles goed leggen (kussens enzo) voor het voeden en soms ook het aanlggen omdst hij zijn handje er steeds tussenndoet (kom 1 hand tekort). Maar goed, dat zal allemaal wel wennen.
Kwak
pi_146366524
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:06 schreef Dot. het volgende:

Pfff, ik rammel de laatste tijd echt enorm. Mijn moeder vertelde me dat zij bij ons telkens weer zwanger was als de vorige 7-8 maanden was en ik zou ook wel willen :@ En toen ik gisteren een collega iets ging vertellen over mn werk wat nog enigszins vertrouwelijk is en ik vroeg haar de deur dicht te doen vroeg ze als eerst of ik zwanger was. Nope :{ Maar de eerste maanden waren zo ontzettend zwaar en het feit dat Stip nog bij ons ligt en niet doorslaapt maakt dat vriend volgens mij nog niet zo staat te trappelen...
Precies een jaar geleden hadden wij de zelfde twijfel en hetzelfde gerammel.
Uiteindeljk zijn wij er toch voor gegaan. Ondanks dat we ook wel veel commentaar kregen, want we hadden ook hele zware maanden gehad en dreumes sliep niet door.
Wij hadden meer zoiets van "we zitten er nu toch nog middenin, dus we gaan dan gewoon door".
(Daarbij hebben wij twee nichtjes van 4 en 6, die nu nog niet doorslapen) en het duurt nog minstens 9 maanden vanaf het moment dat je er weer voor gaat :)

Ja, het is soms wel zwaar, maar ook leuk :D
(Al geef ik toe, dat ik hier nu in tranen zit, twee huilende kinderen en ik kan ze niet allebei NU helpen :'( )

Ik wou op nog meer reageren, maar ben het alweer vergeten :')

--> Oja mannen aan het werk.
Bij dreumes heeft vriendje bijna 4 weken vrij genomen. Maar dat was eerst met ziekenhuis bezoekjes erbij en daarna stortte ik nog ff in door het herstellen van ks en hellp.
Hij heeft toen zorgverlof opgenomen.

Dit keer is hij op dinsdag al gaan werken (zaterdag bevallen) en neemt zo af en toe wat extra vrij.
Moest trouwens wel want vriendje heeft per 1 december een nieuwe baan --> zijn droombaan :D
Oh en ik begin 6 januari weer (maar m'n verlof eindigt 22 december) maar kan natuurlijk geen extra dagen vrij nemen. Wil ik ook niet, heb stiekem wel zin om weer te beginnen ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door Loj op 06-11-2014 13:56:57 ]
  donderdag 6 november 2014 @ 13:53:17 #236
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146366591
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:51 schreef Loj het volgende:

[..]

Precies een jaar geleden hadden wij de zelfde twijfel en hetzelfde gerammel.
Uiteindeljk zijn wij er toch voor gegaan. Ondanks dat we ook wel veel commentaar kregen, want we hadden ook hele zware maanden gehad en dreumes sliep niet door.
Wij hadden meer zoiets van "we zitten er nu toch nog middenin, dus we gaan dan gewoon door".
(Daarbij hebben wij twee nichtjes van 4 en 6, die nu nog niet doorslapen) en het duurt nog minstens 9 maanden vanaf het moment dat je er weer voor gaat :)

Ja, het is soms wel zwaar, maar ook leuk :D
(Al geef ik toe, dat ik hier nu in tranen zit, twee huilende kinderen en ik kan ze niet allebei NU helpen :'( )

Ik wou op nog meer reageren, maar ben het alweer vergeten :')
Maar lieve Loj, wat doe je dan nu op fok :@ :D.
pi_146366742
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:53 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Maar lieve Loj, wat doe je dan nu op fok :@ :D.
Dreumes ligt in m'n armen en probeer ik in slaap te krijgen..
Dat lukt het best door hem te "negeren" en dus op m'n mobieltje te fokken :'(
Maar hij slaapt!
pi_146366824
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:43 schreef Hilmo het volgende:
Ik wil graag de douche introduceren, maar ik durf niet. Werkt het als je een tshirt aanhoudt zelf, voor het glibberige?
Denk dat we de tummytub snel weer doorverkopen, want dat is toch best een onding en een babybadje hebben we niet, gewoon dus in groot bad mee. Douchestraal doen we al wel in het bad op hem, zodat hij daar aan went)
Douche: baby in hydrofiel wikkelen en zo vasthouden, dan is-ie stroef! Punten van de hydrofiel kun je ook gebruiken om een beetje te poetsen.
pi_146366864
Kwak wat knus O+ Fijn dat je elke dag meer zelfverzekerd bent!

Jeetje angelatje, wat een verhaal. Schrikken lijkt me.

Openbaar voeden durf ik (nog) niet. Door de overproductie verslikt ze zich heel vaak en begint dan van schrik hard te huilen. Dan spuit m'n melk er nog harder uit, alsof iemand gedeeltelijk op een tuinslang gaat staan. Kind onder, ik onder en vaak ook het bed/de bank/vloer. Voedingen zijn hier een soort slapstick :')

Hier gaat het sinds een paar dagen iets beter :) De krampjes zijn er nog wel na of tijdens elke voeding en ze zijn nog wel hevig, maar ik kan er nu redelijk mee omgaan. 3 uur huilen per dag redden we hier makkelijk, hell daar zitten we al aan om 11 uur 's ochtends :').

Ik heb echt door die krampen en het slechte doorslapen (elk anderhalf uur met daarna een uur troosten en in slaap lopen wiegen, sinds 2 dagen opgekrikt naar 2 tot 2,5 uur!) het gevoel van waarom wilde ik een baby en dat er ook nooit een tweede zal komen, maar dan ligt er dit lieve gezichtje naast me op de bank en dan vind ik d'r toch wel heel leuk. O+

SPOILER
Helaas zie ik dit gezicht veel vaker :')

SPOILER
pi_146367189
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:17 schreef BlueEyes het volgende:
Die mammae beha's waar hebben jullie die aangeschaft?
Wat voor prijskaartje zit er ongeveer aan en qua pasvorm klopt het beetje met de maatvoering van normale beha's?
Wil daar ook nog voor op pad gaan
(Heb alleen last van uitstelgedrag)
http://www.mamamea.nl/
Life is what happens while you are busy making other plans...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')