Ja, vandaar idd mijn Daily Mail opmerkingquote:Op donderdag 6 november 2014 10:12 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Het is Nu.nl, die trekken altijd alleen conclusies uit Engels onderzoek, het liefst uitgevoerd onder een populatie die vergelijkbaar is met Telegraafliefhebbers
quote:Op donderdag 6 november 2014 12:23 schreef Hilmo het volgende:
Fazz, zolang je bloedt mag je niet in bad toch? Geen idee hoe lang dat nog gaat duren, kan 6 weken aanhouden en ik heb nog steeds maandverbandjes nodig (soms haast geen bloed, soms nog echt helder bloed bij afvegen) en we zijn nu bijna 4 weken verder. Hopelijk snel dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
dat moest ik even kwijt, en verder genieten we natuurlijk heel erg van ons ontzettend vrolijke mannetjeen nu gaan we snel naar het cb
![]()
ja, maar pas in april. Tot die tijd vang ik het af met oude vakantiedagenquote:Op donderdag 6 november 2014 12:51 schreef Fazzoletti het volgende:
SQ hoe bedoel je 'officieel' nog 40 uur? Ga je wel minder werken door OSV? Ik dat geval bouw je minder dagen op maar kost vrij nemen je ook minder dagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach so, ja dan kost een week vrij je toch echt 5 dagen tot die tijdquote:Op donderdag 6 november 2014 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, maar pas in april. Tot die tijd vang ik het af met oude vakantiedagen
Alle rekbare hemdjes die je bedenken kan.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:16 schreef Hilmo het volgende:
Ah oke. Geen idee hoe lang ik ga voeden, misschien wel heel lang. Maar toch. Oh oke Blue. Dus dan een shirt plus een hempje (heb normaal alleen een bh en shirt aan, met een vest in de winter, en geen extra hemd dus). En het shirt dus omhoog, en het hempje juist naar beneden (dus er moet flink rek in zitten in het hemd). Dan heb je inderdaad de andere borst nog ín het hempje en de buik ook bedekt. Wat een idee
Welke hempjes rekken lekker mee? Die van de hema ofzo?
Het is maar net wat je prettig vindt, ik voed eigenlijk nooit 'onderlangs', alleen als ik een trui of iets aanheb waarbij het niet anders kan. Ik draag meestal hemdjes met vestjes, of jurkjes met lage hals dus dan voed ik bovenlangsquote:Op donderdag 6 november 2014 13:16 schreef Hilmo het volgende:
Ah oke. Geen idee hoe lang ik ga voeden, misschien wel heel lang. Maar toch. Oh oke Blue. Dus dan een shirt plus een hempje (heb normaal alleen een bh en shirt aan, met een vest in de winter, en geen extra hemd dus). En het shirt dus omhoog, en het hempje juist naar beneden (dus er moet flink rek in zitten in het hemd). Dan heb je inderdaad de andere borst nog ín het hempje en de buik ook bedekt. Wat een idee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ziet het er uit als ik voed.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Precies een jaar geleden hadden wij de zelfde twijfel en hetzelfde gerammel.quote:Op donderdag 6 november 2014 08:06 schreef Dot. het volgende:
Pfff, ik rammel de laatste tijd echt enorm. Mijn moeder vertelde me dat zij bij ons telkens weer zwanger was als de vorige 7-8 maanden was en ik zou ook wel willenEn toen ik gisteren een collega iets ging vertellen over mn werk wat nog enigszins vertrouwelijk is en ik vroeg haar de deur dicht te doen vroeg ze als eerst of ik zwanger was. Nope
Maar de eerste maanden waren zo ontzettend zwaar en het feit dat Stip nog bij ons ligt en niet doorslaapt maakt dat vriend volgens mij nog niet zo staat te trappelen...
Maar lieve Loj, wat doe je dan nu op fokquote:Op donderdag 6 november 2014 13:51 schreef Loj het volgende:
[..]
Precies een jaar geleden hadden wij de zelfde twijfel en hetzelfde gerammel.
Uiteindeljk zijn wij er toch voor gegaan. Ondanks dat we ook wel veel commentaar kregen, want we hadden ook hele zware maanden gehad en dreumes sliep niet door.
Wij hadden meer zoiets van "we zitten er nu toch nog middenin, dus we gaan dan gewoon door".
(Daarbij hebben wij twee nichtjes van 4 en 6, die nu nog niet doorslapen) en het duurt nog minstens 9 maanden vanaf het moment dat je er weer voor gaat
Ja, het is soms wel zwaar, maar ook leuk
(Al geef ik toe, dat ik hier nu in tranen zit, twee huilende kinderen en ik kan ze niet allebei NU helpen)
Ik wou op nog meer reageren, maar ben het alweer vergeten
Dreumes ligt in m'n armen en probeer ik in slaap te krijgen..quote:Op donderdag 6 november 2014 13:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Maar lieve Loj, wat doe je dan nu op fok![]()
.
Douche: baby in hydrofiel wikkelen en zo vasthouden, dan is-ie stroef! Punten van de hydrofiel kun je ook gebruiken om een beetje te poetsen.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:43 schreef Hilmo het volgende:
Ik wil graag de douche introduceren, maar ik durf niet. Werkt het als je een tshirt aanhoudt zelf, voor het glibberige?
Denk dat we de tummytub snel weer doorverkopen, want dat is toch best een onding en een babybadje hebben we niet, gewoon dus in groot bad mee. Douchestraal doen we al wel in het bad op hem, zodat hij daar aan went)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas zie ik dit gezicht veel vaker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.mamamea.nl/quote:Op donderdag 6 november 2014 13:17 schreef BlueEyes het volgende:
Die mammae beha's waar hebben jullie die aangeschaft?
Wat voor prijskaartje zit er ongeveer aan en qua pasvorm klopt het beetje met de maatvoering van normale beha's?
Wil daar ook nog voor op pad gaan
(Heb alleen last van uitstelgedrag)
Och zo. Ik ben gewend peuter in bed te gooien, deur dicht en dan gaat ze slapen. Wat lastig dan en wat voel je je dan machteloos he.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:58 schreef Loj het volgende:
[..]
Dreumes ligt in m'n armen en probeer ik in slaap te krijgen..
Dat lukt het best door hem te "negeren" en dus op m'n mobieltje te fokken
Maar hij slaapt!
Het is af en toe ook wel grappigquote:Op donderdag 6 november 2014 14:23 schreef Hilmo het volgende:
Mariska, goed idee, dat ga ik proberen binnenkort!
Skittles, om je spuit verhaal moest ik erg lachen,ook al is het niet grappig natuurlijk, zie het voor me. Dat ik borst schelpen bij me moet hebben staat me ook wat tegen, anders lek ik mezelf totaal onder.
Wel enorm zwaar van die krampjes, die je kindje heeft.
Zolang er goede plasluiers zijn, krijgt de baby genoeg melk binnen.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb echt nooit t idee dat mijn melk eruit spuithij doet ook best lang over een drinkbeurt...
Maar als ik beebje hoor slikken en zie slikken (eerst vaak en na vijf minuten steeds minder vaak maar dan nog wel een poosje regelmatig) en hij elke luier een plas heeft en verder tevreden is kan ik er vanuit gaan dat ik genoeg melk heb toch?
quote:Op donderdag 6 november 2014 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb echt nooit t idee dat mijn melk eruit spuithij doet ook best lang over een drinkbeurt...
Maar als ik beebje hoor slikken en zie slikken (eerst vaak en na vijf minuten steeds minder vaak maar dan nog wel een poosje regelmatig) en hij elke luier een plas heeft en verder tevreden is kan ik er vanuit gaan dat ik genoeg melk heb toch?
Ok ik moet nog even bijlezen (jullie gaan echt te hard!) maar mijn oog viel hierop dus reageer hier alvast even snel opquote:Op donderdag 6 november 2014 11:43 schreef Hilmo het volgende:
Ik ben nog halverwege met bijlezen maar wou alvast even reageren.
Ik weet niet meer wie het zei, Kwak denk ik, over voeden waar kraamvisite bij is. Dat doe ik ook en maakt me weinig uit, als het aanleggen tenminste snel gaat.
Volgens mij hebben wij 's avonds vanaf een uur of 19.00/20.00 een clustermoment (elke dag is het namelijk zover). Ineens veel huilen, na een borst, toch hongersignalen uitgeven. Pink en speen en bij man op de blote borst helpen wel even maar het is ook wel heel veel huilen. Gisteravond na een uur, 1,5 uur toch maar de andere borst gegeven ook al leken het ook wel krampjes (beentjes optrekken) en hij heeft enorm gedronken en toen daarna een stuk rustiger én 6 uur tussen de voeding gelaten ineens21.30 gedronken en toen 3.30 pas bij mijn man de fles! Zoooooo. En pas om 7 uur weer bij mij, mijn borsten wisten niet wat hun overkwam, dus om 4 uur maar gekolfd
Hij heeft toen wel een uur bijna continu gedronken bij me, mamatime
(maar ook aauuuu pijnlijke tepels, nog een uur daarna pijnlijk, dus dat moet ook niet te vaak...) Hij was volgens mij echt blij mij weer te zien.
Oh en Chanty, hoe heb je dat gedaan, gebadderd zonder assistentie? Lijkt me ook geweldig. Ik 'mag' nog niet badderen, dus man gaat met baby in bad, vinden ze beide gewéldig. Lekker zwemmen al met de voetjes. Ik wil graag de douche introduceren, maar ik durf niet. Werkt het als je een tshirt aanhoudt zelf, voor het glibberige?
Denk dat we de tummytub snel weer doorverkopen, want dat is toch best een onding en een babybadje hebben we niet, gewoon dus in groot bad mee. Douchestraal doen we al wel in het bad op hem, zodat hij daar aan went)
Mijn bollie van net 3 maanden haalt jou bijna in met zijn 7,1 kg en 66 cmquote:Op donderdag 6 november 2014 11:52 schreef BlueEyes het volgende:
Vanmorgen CB geweest, heen met een lief vrolijk jochie, terug met een heftig verontwaardigd jochie.
Woest was 'ie om de 2 prikken
Stats waren netjes, 68cm en 7720 gram. Gewicht door zijn activiteit dat die gaat 'dippen'.
Vooralsnog moet ik vooral zo doorgaan.
En ik was helemaal voorbereid op het 4 maanden start met voedingverhaal dus zat er al klaar voor met mijn kommaaropiklustjerauw![]()
.......
Niks!
Ja dat we er vanaf 6mnd mee beginnen en zo vlak ervoor raadt ze aan eens wat fruit te proberen. Niet meer en niet minder.
Voel me dan weer zo schuldig dat ik slecht denk over het CB
Dat is inderdaad ook hoe ik het doe. Ik vind de hemdjes van de WE heel fijn. Die blijven ook best lang mooi.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:16 schreef Hilmo het volgende:
Is bij mij ook niet hoor. Ik lek hooguit. Ik denk dat we daar - gezien de praktische kant - maar blij om moeten zijn.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
O kijk er is nog hoop danquote:Op donderdag 6 november 2014 16:28 schreef BlueEyes het volgende:
Twink dat was mijn knulletje ook met 3 maand!
De reuzengroei is genormaliseerd nu, dus krijg nu geen megajongetje meer!
Alhoewel ik wel denk dat over een jaar of 13/14 ik al mijn nek moet verrekken als ik m'n zoonTJE aan wil kijken
Dat is dan in ieder geval niet wat je wilt horen maar dat een cb zich daar bewust van is dat is wel echt een pluspuntquote:Op donderdag 6 november 2014 16:25 schreef Kursor het volgende:
Niet ieder CB (arts/vpk) geeft rare adviezen . Tot op heden maar eigenlijk maar 1 keer echt iets gehad dat stom was. (Weet je wel dat een tepelhoedje je productie remt? Bij kennismaking net na de kraamweek bij oudste...had d'r echt net aan de borst gekregen met hulp van lk en tepelhoedje was de truc...anders alleen maar krijsen...productie was op orde.)
quote:Op donderdag 6 november 2014 14:02 schreef Skittles het volgende:
Ik heb echt door die krampen en het slechte doorslapen (elk anderhalf uur met daarna een uur troosten en in slaap lopen wiegen, sinds 2 dagen opgekrikt naar 2 tot 2,5 uur!) het gevoel van waarom wilde ik een baby en dat er ook nooit een tweede zal komen, maar dan ligt er dit lieve gezichtje naast me op de bank en dan vind ik d'r toch wel heel leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas zie ik dit gezicht veel vaker
Snap dat het zwaar is, maar jeetje. Wat een prachtig gezichtje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Omdat het alleen een 'booster' is, waarvan de toegevoegde waarde in onze optiek erg weinig is, terwijl de bijwerkingen over het algemeen veel heftiger zijn. Van de volgende vaccinaties bekijken we per keer of we ze willen.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:07 schreef Franny_G het volgende:
Waarom wil je die niet, Burdie, en de anderen wel?
Klopt helemaal hoor! Ben er ook blij mee. Alleen dit schoot even in 't verkeerde keelgat. Was namelijk d'r openingszin toen ze de slaapkamer in liep en mij op bed zag voeden. Nog niet voorgesteld of iets. Dat je het na een kennismaking en wat uitleg doet helemaal primaquote:Op donderdag 6 november 2014 16:32 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat is dan in ieder geval niet wat je wilt horen maar dat een cb zich daar bewust van is dat is wel echt een pluspunt
Tof dat kleed past wel bij jouquote:Op donderdag 6 november 2014 17:48 schreef JufMariska het volgende:
Oh heerlijk Chanty! Dat geeft de burger moed![]()
En als tegenwicht voor mijn zwaarmoedigheid: hier word ik dan wel weer ff blij van; tevreden baby op mooi boxkleed, kado gekregen van lieve vriendin en nieuwe broek gescoord (Hema)
+1!quote:Op donderdag 6 november 2014 17:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Tof dat kleed past wel bij jouEn echt! Het wordt beter. Ik wilde het ook niet geloven. Heel goed dat je aan de bel trekt in ieder geval voor jezelf.
Oké...quote:Op donderdag 6 november 2014 17:48 schreef JufMariska het volgende:
En als tegenwicht voor mijn zwaarmoedigheid: hier word ik dan wel weer ff blij van; tevreden baby op mooi boxkleed, kado gekregen van lieve vriendin en nieuwe broek gescoord (Hema)
[ afbeelding ]
Club van relaxte moeders. Die hebben een boek en posters met allerlei rake leuzen op dat gebied (ook erg leuk en ontnuchterend om op facebook te volgen).quote:Op donderdag 6 november 2014 19:35 schreef JufMariska het volgende:
*print 'het wordt echt beter'-quotes en hangt ze boven bed*
En het kleed is een homemade kado, kan haar vragen of ze ook op bestelling werkt
Dat boxkleed! Waarvan is die?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:48 schreef JufMariska het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kreeg van de kraam de boekentip 'perfecte moeders bestaan niet', geschreven door een verloskundige/vrouwencoach.quote:Op donderdag 6 november 2014 19:35 schreef JufMariska het volgende:
*print 'het wordt echt beter'-quotes en hangt ze boven bed*
En het kleed is een homemade kado, kan haar vragen of ze ook op bestelling werkt
Oh! Verwarrend, want Mariska schreef dat ie van de Hema kwam..quote:Op donderdag 6 november 2014 20:02 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat boxkleed! Waarvan is die?
Zit mobiel en weet even niet meer wie het broekje leuk vond, maar die zag ik vandaag bij HEMA hangen!
Echt? Hmm, ik zou toch zweren dat ie van de HEMA was.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:12 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh! Verwarrend, want Mariska schreef dat ie van de Hema kwam..
Het 'clubje' hangt van zelfspot aan elkaar, in mijn belevingquote:Op donderdag 6 november 2014 20:16 schreef Limone het volgende:
Mabawa! Doe normaal met je loslopen!!![]()
Ik vond dat clubje van relaxte moeders maar engig, maar nu ik zie dat ze zelfspot omarmen vind ik ze leuker.
Van tevoren koken is key hier. Als ik pasta maak, dan maak ik extra saus voor in de vriezer. Of ik kook 's avonds voor de volgende dag. Het scheelt hier zo veel stress, dat het spitsuur echt goed te behappen is.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:22 schreef Franny_G het volgende:
TAP, zo nauw luistert het ook niet hoor. Leuk, dat er een stukje banaan in ging. Is toch weer een mijlpaal..
Goeie tip, van die club van relaxte moeders. Al klinkt het voor relaxte moeders ergens ook wel weer serieus. Een statement maken van relax zijn. Dat voelt als een soort paradox..
Hier kan ik de relax-zijn tip wel gebruiken voor het spitsuur. Mijn vriend moet op donderdag naar een cursus om 19.00. Dan probeer ik in een uurtje tijd eten te koken, met elkaar te eten, I. een beetje te poetsen, tandjes poetsen, verschonen, slaapzak aan, en dat terwijl zij heel duidelijk oververmoeid aan het raken is, en dan eet ik zelf mijn bord amper leeg omdat ik snel snel wil eten om haar tegemoet te komen in haar moeheid en dan zit ik - verfomfaaid en met de tafel nog vol rotzooi - uiteindelijk samen met I vermoeid op de bank haar een laatste voeding te geven, terwijl vriend de deur uitloopt. Ik kan daar niet zo goed mee omgaan, want dan voel ik me onder druk gezet omdat ik het voor iedereen goed wil regelen (vriend en kind). Het hoort er natuurlijk een beetje bij, zo'n spitsuurtje, maar ik moet er nog een beetje aan wennen geloof ik..
Chanty, wat een geweldig filmpje van de schaterlachende L. Ik werd er zelf ook ontroerd en blij van.quote:Op vrijdag 7 november 2014 07:01 schreef Amsel het volgende:
Ah wat lief Loj!
OK, ik weet dat ik hoor te juichen nu mijn 3 maanden oude baby doorslaapt, maar ik word er juist onzeker van. Kan ik er al helemaal op vertrouwen dat ze zelf wel wakker wordt als ze honger heeft? Hoe lang laten jullie ze maximaal slapen, klokjerond? En nu moet ik opeens meer voedingen tijdens de dag-uren geven! En als ze over een week naar het kdv moet, moet ik haar wakker gaan maken om daar op tijd te zijn. Zal ik haar dan nu alvast op dat tijdstip wakker maken zodat ze eraan went? Maar krijgt ze dan nog wel genoeg slaap want blijkbaar was ze er zelf nog niet aan toe om wakker te worden? Help
Dat was ook precies waar ik een beetje mee zat. Volgende week begint mijn werk weer, dus ook de gastouderopvang. Dan zal ik haar toch regelmatig 6:15 moeten wakker maken. Maar aangezien zij nog niet echt een ritme erin heeft zitten wat betreft slaaptijd, heb ik haar maar gewoon laten slapen smorgens en gewacht tot ze wakker werd. De ene dag is dat weer 6.30 en de andere dag weer 8.15quote:Op vrijdag 7 november 2014 08:31 schreef Franny_G het volgende:
Ik zou zelf haar nu niet alvast wakker maken vanwege het kdv. Waarschijnlijk verandert haar (slaap)ritme vanzelf dan. Sowieso brengt het naar het kdv gaan wat veranderingen met zich mee. De eerste twee weken op het kdv sliep I bijvoorbeeld niet door; ze werd toen 's nachts een keer extra wakker voor een voeding. (Of 'mamahonger' of allebei.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |