abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146360007
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Het is Nu.nl, die trekken altijd alleen conclusies uit Engels onderzoek, het liefst uitgevoerd onder een populatie die vergelijkbaar is met Telegraafliefhebbers :+
Ja, vandaar idd mijn Daily Mail opmerking :Y
  donderdag 6 november 2014 @ 10:49:27 #202
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146360775
I O+ de Fokwet (en dat is alles wat ik over het slapen van vandaag zeg :+ )

Zojuist besloten dat ik niet pas 2 januari aan het werk ga maar 16 december 'al' :). Suus is dan 3 maanden. Ze gaat vanaf 1 december al wennen en naar het KDV toe, dan heb ik nog een paar dagen vrij voor mezelf, het huis en mijn oudste (hou ik haar thuis van het KDV en gaan we leuke dingen doen O+). Ik heb er eigenlijk al wel zin in! En ja, dat komt dus ook doordat het ouderschap soms best pittig is, helemaal met 2. En dat terwijl ik ook in alle eerlijkheid kan zeggen dat het me tot nu toe best meevalt. Mijn oudste is heel goed met de veranderingen om gegaan en dat scheelt al zoveel.
pi_146361038
Ik dacht gisteren bijgelezen te zijn...
Dacht ik.

:o wat gaan jullie snel!

1x knipperen en je loopt alweer achter
pi_146361453
Mooi plan Soesa!
pi_146362392
Ik ben nog halverwege met bijlezen maar wou alvast even reageren.
Ik weet niet meer wie het zei, Kwak denk ik, over voeden waar kraamvisite bij is. Dat doe ik ook en maakt me weinig uit, als het aanleggen tenminste snel gaat.

Volgens mij hebben wij 's avonds vanaf een uur of 19.00/20.00 een clustermoment (elke dag is het namelijk zover). Ineens veel huilen, na een borst, toch hongersignalen uitgeven. Pink en speen en bij man op de blote borst helpen wel even maar het is ook wel heel veel huilen. Gisteravond na een uur, 1,5 uur toch maar de andere borst gegeven ook al leken het ook wel krampjes (beentjes optrekken) en hij heeft enorm gedronken en toen daarna een stuk rustiger én 6 uur tussen de voeding gelaten ineens :o 21.30 gedronken en toen 3.30 pas bij mijn man de fles! Zoooooo. En pas om 7 uur weer bij mij, mijn borsten wisten niet wat hun overkwam, dus om 4 uur maar gekolfd *) Hij heeft toen wel een uur bijna continu gedronken bij me, mamatime *; (maar ook aauuuu pijnlijke tepels, nog een uur daarna pijnlijk, dus dat moet ook niet te vaak...) Hij was volgens mij echt blij mij weer te zien.

Oh en Chanty, hoe heb je dat gedaan, gebadderd zonder assistentie? Lijkt me ook geweldig. Ik 'mag' nog niet badderen, dus man gaat met baby in bad, vinden ze beide gewéldig. Lekker zwemmen al met de voetjes. Ik wil graag de douche introduceren, maar ik durf niet. Werkt het als je een tshirt aanhoudt zelf, voor het glibberige?
Denk dat we de tummytub snel weer doorverkopen, want dat is toch best een onding en een babybadje hebben we niet, gewoon dus in groot bad mee. Douchestraal doen we al wel in het bad op hem, zodat hij daar aan went)

[ Bericht 7% gewijzigd door Hilmo op 06-11-2014 12:27:33 ]
pi_146362717
Vanmorgen CB geweest, heen met een lief vrolijk jochie, terug met een heftig verontwaardigd jochie.
Woest was 'ie om de 2 prikken

Stats waren netjes, 68cm en 7720 gram. Gewicht door zijn activiteit dat die gaat 'dippen'.
Vooralsnog moet ik vooral zo doorgaan.

En ik was helemaal voorbereid op het 4 maanden start met voedingverhaal dus zat er al klaar voor met mijn kommaaropiklustjerauw :')
.......
Niks!
Ja dat we er vanaf 6mnd mee beginnen en zo vlak ervoor raadt ze aan eens wat fruit te proberen. Niet meer en niet minder.
Voel me dan weer zo schuldig dat ik slecht denk over het CB :@
pi_146363177
Klap wat een mega post _O_ En J die de trap op wil O+

Agossie Blue, woest om de prikken :+ Dat is toch fijn dan diep verdriet ;)

Hilmo, hoe lang duurt het voor je mag badderen dan? :?

Wij gebruiken het badje/tummytub ook allang niet meer, volgens mij alleen de eerste maand een paar keer. Sindsdien gaat hij gewoon mee in de douche. Ik heb in het begin zo'n klein plastic krukje gebruikt, dat vond ik erg fijn en ook makkelijker om hem goed te kunnen wassen zo liggend op m'n benen. De afgelopen maand zit ik vooral op de grond omdat F helemaal wild wordt van z'n plastic ringen. Daar speelt hij dan zittend mee O+
Maar een O+ bad O+ hopelijk in een toekomstig huis!
En L. die de poezels nat spetterd O+
pi_146363352
Pas als je stopt met vloeien mag je in bad toch?

@Hilmo: herkenbaar het clusteren in de avond. Ik word er op dat moment soms moedeloos van maar gewoon steeds aanleggen als hij niet meer tevreden is met knuffels leidt uiteindelijk meestal wel tot lekker slapen.

Vannacht zat hij wel wat dichter op elkaar met voedingen dus ben nu best moe. Maar heb een gewone broek aan, die vior de zwangerschap niet meer paste, en ik voel me daarfoor zoveel meer mens!

Vanmorgen tijdens zijn wakkere momentje de doek geprobeerd. Heerlijk in geslapen! Kijken of hij na hey drinken zo wel weer in bed wil en anders gewoon weer in de doek O+

Kwak
pi_146363665
Fazz, zolang je bloedt mag je niet in bad toch? Geen idee hoe lang dat nog gaat duren, kan 6 weken aanhouden en ik heb nog steeds maandverbandjes nodig (soms haast geen bloed, soms nog echt helder bloed bij afvegen) en we zijn nu bijna 4 weken verder. Hopelijk snel dus.

Een krukje onder de douche is een idee ja.

Kwak,wat heerlijk van die broek dan he! Ik heb ook voornamelijk weer eigen kleding aan en ben de zwangerschapskleding aan het uitwassen en apart leggen. Ook al wil ik niet nog een keer bevallen, toch bewaar ik de broeken maar wel :') Want met veel pijn en moeite heb ik uiteindelijk kleding gevonden/overgenomen die me goed zaten en die zoektocht voorkom ik liever een volgende keer.
En de doek proberen, leuk!! Mijn moeder heeft gister een knooppoging gedaan maar toen sliep hij, dus niet erin gehad. Dat gaan we volgende week doen :) Die van mij vindt de doek ook wel lekker.
  donderdag 6 november 2014 @ 12:24:16 #210
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_146363690
Ik geniet zo van al die nieuwe aanwas hier O+ Dat kleine is er bij ons echt af en dat mis ik soms best een beetje...

En je lijkt me zo'n lieve mama Kwak, lieve moederuitstraling O+ :@
Oude (on)bekende.
  donderdag 6 november 2014 @ 12:24:23 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_146363696
Knap stel zo kwak! O+

Blue, ik zou ook woest worden als ze me gingen prikken :( maar fijn dat het verder een positief verhaal was en dat zijn iets minder harde groei een goede verklaring heeft. Wat een beer al!

Soesa eerder aan het werk! Op zich geen straf zo vlak voor kerst. Kun je rustig weer een beetje in het ritme komen. Ik begin ook gewoon weer als mijn verlof is afgelopen. Geen behoefte om na 16 weken verlof ook nog mijn 25 schamele vakantiedagen er meteen doorheen te jagen :P

Ik ben redelijk kapot ondanks dat mijn baby erg goed heeft geslapen. Ik lag van 2 tot half 5 wakker :') fail.
disclaimer
pi_146363912
Mochten er hier dames zijn die maillots willen halen bij de h&m (2 in een verpakking voor 7.99), opgepast! Ze vallen megagroot :')
pi_146363923
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:23 schreef Hilmo het volgende:
Fazz, zolang je bloedt mag je niet in bad toch? Geen idee hoe lang dat nog gaat duren, kan 6 weken aanhouden en ik heb nog steeds maandverbandjes nodig (soms haast geen bloed, soms nog echt helder bloed bij afvegen) en we zijn nu bijna 4 weken verder. Hopelijk snel dus.

:@ klinkt wel logisch ja.... geen bad hier dus dat is ook nooit benoemd door m'n kraam :@

Wat een lieve foto zo Kwak! O+ Minder zorgen, meer genieten :*
  donderdag 6 november 2014 @ 12:33:22 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_146364014
Ik ga denk ik dit weekend weer in bad. Of is dat onverstandig? Ik bloed al ruim een week niet meer uit m'n schuif, alleen de "hechting" geeft af en toe nog 1 helder druppeltje bij te enthousiast afvegen.
disclaimer
pi_146364136
Kwak O+ Mooie doek en blij hoofd!
  donderdag 6 november 2014 @ 12:39:30 #216
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146364202
Wat knus Kwak, en je kijkt heel gelukkig O+. En wat een heerlijkheid he, weer 'gewone' kleding te dragen (die ook nog eens eerst te klein was, ik ken het!). Ik heb ook een heel nieuwe garderobe nodig, stukje bij beetje ben ik al aan het shoppen gegaan en elke keer weer verbaasd zijn dat je nu maat 40 ipv 44 moet hebben :')

SQ, nee, ik heb bij Elin wel al m'n vakantiedagen opgenomen aansluitend aan mijn verlof en dat beviel toen goed. Maar nu heb ik gewoon alweer zin om te werken! En vlak voor de kerst is ook best oké ja, even rustig puinruimen...Ik neem trouwens alsnog vakantiedagen op hoor, 5. Anders moest ik 3 december weer beginnen (dat is al binnen een maand, wow).

Heerlijk dagje hier vandaag. E bij oma, Suus is zen, ik ben zen, ik ben aan het wassen, opruimen, schoonmaken, Netflix kijken O+. Zo zou verlof moeten zijn! Gister was peuter thuis en dan is het vooral alle ballen hoog houden :'). Suus wordt onrustig van de herrie, E wil aaaaandaaaacht of tv kijken (beide herrie dus) en ik wil vooral iedereen tevreden houden :D. Uiteindelijk hebben we gister geknutseld, nouja, E dus. Dat resulteerde in een draagdoek en een baby met verfvlekken :') en een dolgelukkige peuter! we hebben een schatkist gemaakt voor haar schatten (stokjes, kastanjes, walnoten, steentjes en andere frummels O+, mijn peuter is een hoarder ;)
pi_146364286
Oké,
Ik moet iets gaan veranderen in dit ritme...
Baby wil eten, dreumes wil absoluut in bed... En dat allebei om half 1...
Hmz, maar van wie ga ik t ritme veranderen ..... Hmz...
  donderdag 6 november 2014 @ 12:43:29 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_146364317
Klinkt wel als een fijne knutselsessie, soesa :D

En mijn verlof loopt precies af op 1 januari, dus eigenlijk wel een ideaal moment om weer te beginnen.
Ik heb toch een schijthekel aan januari en omdat ik officieel nog 40 uur werk, kost 1 week me ook 5 dagen :X ik spaar ze liever nog even op voor de zomer O+
disclaimer
pi_146364494
SQ hoe bedoel je 'officieel' nog 40 uur? Ga je wel minder werken door OSV? Ik dat geval bouw je minder dagen op maar kost vrij nemen je ook minder dagen :)
pi_146364587
Soesa wat klink je zen ;)

Ben bijgelezen hoor!
dus even nog :

Klap je post _O_
lekker ventje heb je, ruk van de reflux! Hoelang duurt t eigenlijk voor die kleine pukkies daar 'overheen'groeien?

JM :* dappere dodo ben je, goed hoe je jezelf in de gaten houdt!

Mabawa met een stappende M :o
Wat gaat dat toch snel

Kwak met de mooie doek!
En je klinkt steeds zekerder in je posts, hoop dat je dat zelf ook zo ervaart.

Geppie gewoon even een hele dikke :* voor jou en je kanjers! (alsin je beide meiden en je man en natuurlijk jezelf, toppers!)

Hilmo gaat volgens mij ook steeds lekkerder bij jullie he

(valt het de nieuwbakken moeders op dat de zin 'het wordt beter' echt klopt?)

Chanty blijf vooral doorposten over L want dan kan ik gewoon +1 doen 2 weken later zo ongeveer. De herkenning blijft!

Wat betreft de link van nu.nl herken ik niet :@
Ik had me ontzettend voorbereid op zware eerste 3 maanden en zag er zelfs tegenop en dat is me zo waanzinnig meegevallen.
MAAR denk dat dat ook kind afhankelijk is, heb een makkelijk jochie zonder gekkigheden als reflux/ spruw of andere dingen en de bv liep vanaf dag 1 goed.

Nou en nu vergeet ik denk ik ook weer mensen te benoemen :@
Sorry! Maar heb wel alles gelezen nu! :*
pi_146364592
hoi allemaal,

ik ben een tijdje afwezig geweest hier..
onze K is alweer 11 maanden O+ (foto's in het fototopic)
afgelopen maanden zijn erg heftig geweest, zie spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

dat moest ik even kwijt, en verder genieten we natuurlijk heel erg van ons ontzettend vrolijke mannetje O+ en nu gaan we snel naar het cb :W
pi_146364614
Mijn god, angelatje, wat een verhaal :o :{

Nu.nl artikel herken ik ook niet erg. Ik had me voorbereid op het ergste zo'n beetje en ik kom redelijk aan mijn slaap toe, omdat man wel goed helpt.

Nog tips voor goedkope (ja, ben een vrek, en weet niet hoe lang ik BV ga geven) voedingsshirtjes? H&M lijkt me (al zit die hier alleen ver weg, waar ze ook mama artikelen verkopen), en verder?
  donderdag 6 november 2014 @ 12:58:19 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_146364706
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:51 schreef Fazzoletti het volgende:
SQ hoe bedoel je 'officieel' nog 40 uur? Ga je wel minder werken door OSV? Ik dat geval bouw je minder dagen op maar kost vrij nemen je ook minder dagen :)
ja, maar pas in april. Tot die tijd vang ik het af met oude vakantiedagen ;)
disclaimer
pi_146364762
Tip voor douchen met baby: een badstoeltje-dinges. Je weet wel, zo'n lpastic houder waar je je kind op kan leggen :')
Die kun je ook op de douchevloer vastzetten, en dan heb je 1 hand om je beeb te douchen, en 1 om 'm "vast" te houden. Vind ik stukken prettiger dan vasthouden terwijl ik sta te douchen, ze wordt zo glad!

Hilmo, HM heeft een prima webshop! Verder ben ik geen voordelige tegen gekomen. 't Zijn gewone shirts met V-hals, en dan een horizontaal extra stukje stof, alsof je er een hemdje onder hebt. Je krijgt dan dus zo'n envelopje als je voedt.
pi_146364768
Mijn tip is geen voedingsshirtjes aanschaffen Hilmo.
Investeer in veel hemdjes en shirtjes die je omhoog kan doen.
Tip vanuit het bvtopic destijds ala je 'wild voed' om je shirt omhoog te doen en je hemdje onder je borst te schuiven. Heb je ook het minste zicht op een blote borst en vind ik het meest relaxt en minst koud nu ook.

Angelatje mennn wat klinkt dat heftig!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146365150
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, maar pas in april. Tot die tijd vang ik het af met oude vakantiedagen ;)
Ach so, ja dan kost een week vrij je toch echt 5 dagen tot die tijd :P

Angelatje, wat een naar verhaal ;( Klinkt als een vreselijke tijd die jullie gehad hebben :*

& TG voor de monsterposts hier van iedereen, nu weer van Blue want dan weet ik ook meteen weer wat ik wel had gelezen maar was vergeten te benoemen :+

Hilmo, ik heb ook geen voedingstopjes oid, ook geen moment gemist. Met gewone shirtjes lukt het net zo goed! :Y Ik ben wel enorm blij met m'n mammae bh's O+ , daarmee zie je ook een stuk minder borst en dat voelt, zeker in het openbaar, heel fijn. Voor kolven zijn ze ook top, de borstschilden kun je er makkelijk achter klemmen, maar als je nu al denkt niet lang te gaan voeden dan is dat misschien wel een te grote investering.
pi_146365272
Ah oke. Geen idee hoe lang ik ga voeden, misschien wel heel lang. Maar toch. Oh oke Blue. Dus dan een shirt plus een hempje (heb normaal alleen een bh en shirt aan, met een vest in de winter, en geen extra hemd dus). En het shirt dus omhoog, en het hempje juist naar beneden (dus er moet flink rek in zitten in het hemd). Dan heb je inderdaad de andere borst nog ín het hempje en de buik ook bedekt. Wat een idee ^O^
Welke hempjes rekken lekker mee? Die van de hema ofzo?
pi_146365292
Die mammae beha's waar hebben jullie die aangeschaft?
Wat voor prijskaartje zit er ongeveer aan en qua pasvorm klopt het beetje met de maatvoering van normale beha's?
Wil daar ook nog voor op pad gaan
(Heb alleen last van uitstelgedrag)
pi_146365416
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:16 schreef Hilmo het volgende:
Ah oke. Geen idee hoe lang ik ga voeden, misschien wel heel lang. Maar toch. Oh oke Blue. Dus dan een shirt plus een hempje (heb normaal alleen een bh en shirt aan, met een vest in de winter, en geen extra hemd dus). En het shirt dus omhoog, en het hempje juist naar beneden (dus er moet flink rek in zitten in het hemd). Dan heb je inderdaad de andere borst nog ín het hempje en de buik ook bedekt. Wat een idee ^O^
Alle rekbare hemdjes die je bedenken kan.
Ik heb ze idd van de hema, maar denk dat ze van h&m ook wel lukken?

Mijn investering in 2 voedingshemdjes die losklikbaar was achteraf zonde, evenals de voedingsshirtjes van noppies.
Maar dat is denk ik ook persoonlijk.
Ik was iig blij met de tip uit het bvtopic.
  donderdag 6 november 2014 @ 13:26:20 #230
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146365611
Een sjaal vind ik ook altijd wel fijn bij voeden in het openbaar. En ik klap mijn BH open met mn hand in een soort kommetje terwijl ik haar hoofdje er al voor houd, dan ziet echt niemand iets :) shirtjes die omlaag kunnen vergeet ik altijd, dus ik zit wel vaak in mn blote buik :'). Waar ik dan weer iets overheen leg ofzo
pi_146365723
quote:
Het is maar net wat je prettig vindt, ik voed eigenlijk nooit 'onderlangs', alleen als ik een trui of iets aanheb waarbij het niet anders kan. Ik draag meestal hemdjes met vestjes, of jurkjes met lage hals dus dan voed ik bovenlangs :)

Blue, ik heb mijn maat laten opmeten bij een speciaal zaak bij m'n 1e voedingsbh. Die maat heb ik aangehouden voor de mammae bh's en ze zitten goed. Heb ze op marktplaats gekocht van iemand bij wie bv niet liep en er dus snel mee ophield :@ ze bleek ook nog eens in de buurt te wonen en nu gaan we regelmatig zwemmen met onze zoons O+ De nieuw-prijs had mij anders wel weerhouden ze te kopen, maar nu ik ze in gebruik heb vind ik het het zeker waard. Een goede (voedings)bh voelt gewoon zo veel fijner :)
pi_146365776
He gets angela! Moet je niet aan denken zeg.

Voeden in t openbaar gaat heel makkelijk met flessen :Y)

En wij zijn klaar voor de intocht van de sint O+

S. 2014
J. 2016
  donderdag 6 november 2014 @ 13:31:31 #233
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146365797
Ik ben fan van anni rolfi van kruidvat

SPOILER
Zo ziet het er uit als ik voed.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146365849
Wat een narigheid Angelatje :*

Het wordt inderdasd beter, alleen ik heb dat nog maar met vlagen door :+ Ik ben elke dag meer uren van de dag zelfverzekerd, dat merk ik wel. Maar dat vergeet ik net zo hard tijdens de onzekere/negatieve momenten :')

Dat de doek goed werkt is wel echt een opsteker. Nu kan ik hem ook troosten als hij contact wil zonder dat ik meteen 'vast' zit.

Volgende week gaat J weer werken, dat is wel spannend, mijn wond geneest goed maar ik kan nog niet goed opstaan van de bank met baby in mijn armen, en heb toch nog wel hulp nodig met alles goed leggen (kussens enzo) voor het voeden en soms ook het aanlggen omdst hij zijn handje er steeds tussenndoet (kom 1 hand tekort). Maar goed, dat zal allemaal wel wennen.
Kwak
pi_146366524
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:06 schreef Dot. het volgende:

Pfff, ik rammel de laatste tijd echt enorm. Mijn moeder vertelde me dat zij bij ons telkens weer zwanger was als de vorige 7-8 maanden was en ik zou ook wel willen :@ En toen ik gisteren een collega iets ging vertellen over mn werk wat nog enigszins vertrouwelijk is en ik vroeg haar de deur dicht te doen vroeg ze als eerst of ik zwanger was. Nope :{ Maar de eerste maanden waren zo ontzettend zwaar en het feit dat Stip nog bij ons ligt en niet doorslaapt maakt dat vriend volgens mij nog niet zo staat te trappelen...
Precies een jaar geleden hadden wij de zelfde twijfel en hetzelfde gerammel.
Uiteindeljk zijn wij er toch voor gegaan. Ondanks dat we ook wel veel commentaar kregen, want we hadden ook hele zware maanden gehad en dreumes sliep niet door.
Wij hadden meer zoiets van "we zitten er nu toch nog middenin, dus we gaan dan gewoon door".
(Daarbij hebben wij twee nichtjes van 4 en 6, die nu nog niet doorslapen) en het duurt nog minstens 9 maanden vanaf het moment dat je er weer voor gaat :)

Ja, het is soms wel zwaar, maar ook leuk :D
(Al geef ik toe, dat ik hier nu in tranen zit, twee huilende kinderen en ik kan ze niet allebei NU helpen :'( )

Ik wou op nog meer reageren, maar ben het alweer vergeten :')

--> Oja mannen aan het werk.
Bij dreumes heeft vriendje bijna 4 weken vrij genomen. Maar dat was eerst met ziekenhuis bezoekjes erbij en daarna stortte ik nog ff in door het herstellen van ks en hellp.
Hij heeft toen zorgverlof opgenomen.

Dit keer is hij op dinsdag al gaan werken (zaterdag bevallen) en neemt zo af en toe wat extra vrij.
Moest trouwens wel want vriendje heeft per 1 december een nieuwe baan --> zijn droombaan :D
Oh en ik begin 6 januari weer (maar m'n verlof eindigt 22 december) maar kan natuurlijk geen extra dagen vrij nemen. Wil ik ook niet, heb stiekem wel zin om weer te beginnen ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door Loj op 06-11-2014 13:56:57 ]
  donderdag 6 november 2014 @ 13:53:17 #236
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146366591
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:51 schreef Loj het volgende:

[..]

Precies een jaar geleden hadden wij de zelfde twijfel en hetzelfde gerammel.
Uiteindeljk zijn wij er toch voor gegaan. Ondanks dat we ook wel veel commentaar kregen, want we hadden ook hele zware maanden gehad en dreumes sliep niet door.
Wij hadden meer zoiets van "we zitten er nu toch nog middenin, dus we gaan dan gewoon door".
(Daarbij hebben wij twee nichtjes van 4 en 6, die nu nog niet doorslapen) en het duurt nog minstens 9 maanden vanaf het moment dat je er weer voor gaat :)

Ja, het is soms wel zwaar, maar ook leuk :D
(Al geef ik toe, dat ik hier nu in tranen zit, twee huilende kinderen en ik kan ze niet allebei NU helpen :'( )

Ik wou op nog meer reageren, maar ben het alweer vergeten :')
Maar lieve Loj, wat doe je dan nu op fok :@ :D.
pi_146366742
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:53 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Maar lieve Loj, wat doe je dan nu op fok :@ :D.
Dreumes ligt in m'n armen en probeer ik in slaap te krijgen..
Dat lukt het best door hem te "negeren" en dus op m'n mobieltje te fokken :'(
Maar hij slaapt!
pi_146366824
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:43 schreef Hilmo het volgende:
Ik wil graag de douche introduceren, maar ik durf niet. Werkt het als je een tshirt aanhoudt zelf, voor het glibberige?
Denk dat we de tummytub snel weer doorverkopen, want dat is toch best een onding en een babybadje hebben we niet, gewoon dus in groot bad mee. Douchestraal doen we al wel in het bad op hem, zodat hij daar aan went)
Douche: baby in hydrofiel wikkelen en zo vasthouden, dan is-ie stroef! Punten van de hydrofiel kun je ook gebruiken om een beetje te poetsen.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146366864
Kwak wat knus O+ Fijn dat je elke dag meer zelfverzekerd bent!

Jeetje angelatje, wat een verhaal. Schrikken lijkt me.

Openbaar voeden durf ik (nog) niet. Door de overproductie verslikt ze zich heel vaak en begint dan van schrik hard te huilen. Dan spuit m'n melk er nog harder uit, alsof iemand gedeeltelijk op een tuinslang gaat staan. Kind onder, ik onder en vaak ook het bed/de bank/vloer. Voedingen zijn hier een soort slapstick :')

Hier gaat het sinds een paar dagen iets beter :) De krampjes zijn er nog wel na of tijdens elke voeding en ze zijn nog wel hevig, maar ik kan er nu redelijk mee omgaan. 3 uur huilen per dag redden we hier makkelijk, hell daar zitten we al aan om 11 uur 's ochtends :').

Ik heb echt door die krampen en het slechte doorslapen (elk anderhalf uur met daarna een uur troosten en in slaap lopen wiegen, sinds 2 dagen opgekrikt naar 2 tot 2,5 uur!) het gevoel van waarom wilde ik een baby en dat er ook nooit een tweede zal komen, maar dan ligt er dit lieve gezichtje naast me op de bank en dan vind ik d'r toch wel heel leuk. O+

SPOILER
Helaas zie ik dit gezicht veel vaker :')

SPOILER
pi_146367189
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:17 schreef BlueEyes het volgende:
Die mammae beha's waar hebben jullie die aangeschaft?
Wat voor prijskaartje zit er ongeveer aan en qua pasvorm klopt het beetje met de maatvoering van normale beha's?
Wil daar ook nog voor op pad gaan
(Heb alleen last van uitstelgedrag)
http://www.mamamea.nl/
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 6 november 2014 @ 14:16:45 #241
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146367338
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:58 schreef Loj het volgende:

[..]

Dreumes ligt in m'n armen en probeer ik in slaap te krijgen..
Dat lukt het best door hem te "negeren" en dus op m'n mobieltje te fokken :'(
Maar hij slaapt!
Och zo. Ik ben gewend peuter in bed te gooien, deur dicht en dan gaat ze slapen. Wat lastig dan en wat voel je je dan machteloos he. :*

Skittles, wat een popje! Wel heel rot dat ze zo'n last heeft van haar darmpjes zeg ;(
pi_146367580
Mariska, goed idee, dat ga ik proberen binnenkort!

Skittles, om je spuit verhaal moest ik erg lachen,ook al is het niet grappig natuurlijk, zie het voor me. Dat ik borst schelpen bij me moet hebben staat me ook wat tegen, anders lek ik mezelf totaal onder.
Wel enorm zwaar van die krampjes, die je kindje heeft.
pi_146367698
Ik heb echt nooit t idee dat mijn melk eruit spuit :@ hij doet ook best lang over een drinkbeurt...

Maar als ik beebje hoor slikken en zie slikken (eerst vaak en na vijf minuten steeds minder vaak maar dan nog wel een poosje regelmatig) en hij elke luier een plas heeft en verder tevreden is kan ik er vanuit gaan dat ik genoeg melk heb toch?
Kwak
pi_146367952
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:23 schreef Hilmo het volgende:
Mariska, goed idee, dat ga ik proberen binnenkort!

Skittles, om je spuit verhaal moest ik erg lachen,ook al is het niet grappig natuurlijk, zie het voor me. Dat ik borst schelpen bij me moet hebben staat me ook wat tegen, anders lek ik mezelf totaal onder.
Wel enorm zwaar van die krampjes, die je kindje heeft.
Het is af en toe ook wel grappig :@
Om er een beetje de humor in te houden ga ik dan mikken om het alsnog in d'r mond te spuiten, mits ze niet zit te hoesten of huilen. :@ :')

quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb echt nooit t idee dat mijn melk eruit spuit :@ hij doet ook best lang over een drinkbeurt...

Maar als ik beebje hoor slikken en zie slikken (eerst vaak en na vijf minuten steeds minder vaak maar dan nog wel een poosje regelmatig) en hij elke luier een plas heeft en verder tevreden is kan ik er vanuit gaan dat ik genoeg melk heb toch?
Zolang er goede plasluiers zijn, krijgt de baby genoeg melk binnen. :Y
  donderdag 6 november 2014 @ 14:34:09 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146367962
quote:

:Y anders merk je het wel aan je baby ;).
KuikenGuppy
  donderdag 6 november 2014 @ 15:09:26 #246
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146369004
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:43 schreef Hilmo het volgende:
Ik ben nog halverwege met bijlezen maar wou alvast even reageren.
Ik weet niet meer wie het zei, Kwak denk ik, over voeden waar kraamvisite bij is. Dat doe ik ook en maakt me weinig uit, als het aanleggen tenminste snel gaat.

Volgens mij hebben wij 's avonds vanaf een uur of 19.00/20.00 een clustermoment (elke dag is het namelijk zover). Ineens veel huilen, na een borst, toch hongersignalen uitgeven. Pink en speen en bij man op de blote borst helpen wel even maar het is ook wel heel veel huilen. Gisteravond na een uur, 1,5 uur toch maar de andere borst gegeven ook al leken het ook wel krampjes (beentjes optrekken) en hij heeft enorm gedronken en toen daarna een stuk rustiger én 6 uur tussen de voeding gelaten ineens :o 21.30 gedronken en toen 3.30 pas bij mijn man de fles! Zoooooo. En pas om 7 uur weer bij mij, mijn borsten wisten niet wat hun overkwam, dus om 4 uur maar gekolfd *) Hij heeft toen wel een uur bijna continu gedronken bij me, mamatime *; (maar ook aauuuu pijnlijke tepels, nog een uur daarna pijnlijk, dus dat moet ook niet te vaak...) Hij was volgens mij echt blij mij weer te zien.

Oh en Chanty, hoe heb je dat gedaan, gebadderd zonder assistentie? Lijkt me ook geweldig. Ik 'mag' nog niet badderen, dus man gaat met baby in bad, vinden ze beide gewéldig. Lekker zwemmen al met de voetjes. Ik wil graag de douche introduceren, maar ik durf niet. Werkt het als je een tshirt aanhoudt zelf, voor het glibberige?
Ok ik moet nog even bijlezen (jullie gaan echt te hard!) maar mijn oog viel hierop dus reageer hier alvast even snel op :P

Ik heb eerst het bad laten vollopen en Lucas in luier in zijn bedje gelegd. Toen het aankleedkussen met handdoek erop op de badkamervloer gelegd inclusief luier en en creme en romper. Shampoofles open klaargezet op de badrand. Vervolgens meneer gepakt en de luier in de badkamer uitgedaan. Op mijn schouder gelegd en dan gewoon rustig het bad in gestapt (kan me mooi vasthouden aan de wastafel ook). Gaan zitten en dan meneer van mijn schouder afhalen en lekker badderen. Doe dan niks in het bad zelf en spoel de haartjes gewoon uit me het badwater (of was de haartjes gewoon niet). Uit bad eigenlijk hetzelfde als erin. Kind op de schouder, voorzichtig opstaan en op het aankleedkussen leggen. Lekker inwikkelen en dan eerst mezelf afdrogen en dan hem afdrogen en aankleden :) Enige wat dan dus niet kan is zelf mijn haar wassen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146369043
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:52 schreef BlueEyes het volgende:
Vanmorgen CB geweest, heen met een lief vrolijk jochie, terug met een heftig verontwaardigd jochie.
Woest was 'ie om de 2 prikken

Stats waren netjes, 68cm en 7720 gram. Gewicht door zijn activiteit dat die gaat 'dippen'.
Vooralsnog moet ik vooral zo doorgaan.

En ik was helemaal voorbereid op het 4 maanden start met voedingverhaal dus zat er al klaar voor met mijn kommaaropiklustjerauw :')
.......
Niks!
Ja dat we er vanaf 6mnd mee beginnen en zo vlak ervoor raadt ze aan eens wat fruit te proberen. Niet meer en niet minder.
Voel me dan weer zo schuldig dat ik slecht denk over het CB :@
Mijn bollie van net 3 maanden haalt jou bijna in met zijn 7,1 kg en 66 cm :+
pi_146371552
quote:
Dat is inderdaad ook hoe ik het doe. Ik vind de hemdjes van de WE heel fijn. Die blijven ook best lang mooi.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146371606
Niet ieder CB (arts/vpk) geeft rare adviezen ;). Tot op heden maar eigenlijk maar 1 keer echt iets gehad dat stom was. (Weet je wel dat een tepelhoedje je productie remt? Bij kennismaking net na de kraamweek bij oudste...had d'r echt net aan de borst gekregen met hulp van lk en tepelhoedje was de truc...anders alleen maar krijsen...productie was op orde.)

Hoor vaak dat ons cb alleen water adviseert (bij dreumesen/peuters), maar wij moesten toch echt aan de volle melk :) omdat ze zo licht bleef (en nog steeds is).

En roze wolk...die is er niet echt. Het is gewoon hard werken. Of eigenlijk valt baby wel mee, maar in combi met oudste, herstellen, werk opbouwen, etcetera vind ik het zwaar ja.
SPOILER
pi_146371674
Twink dat was mijn knulletje ook met 3 maand!
De reuzengroei is genormaliseerd nu, dus krijg nu geen megajongetje meer!
Alhoewel ik wel denk dat over een jaar of 13/14 ik al mijn nek moet verrekken als ik m'n zoonTJE aan wil kijken :D
pi_146371708
quote:

Is bij mij ook niet hoor. Ik lek hooguit. Ik denk dat we daar - gezien de praktische kant - maar blij om moeten zijn. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146371731
Skittles! Net onderweg zag ik trouwens je leuke knutselwerkje O+
Wat een poppetje!
pi_146371765
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:28 schreef BlueEyes het volgende:
Twink dat was mijn knulletje ook met 3 maand!
De reuzengroei is genormaliseerd nu, dus krijg nu geen megajongetje meer!
Alhoewel ik wel denk dat over een jaar of 13/14 ik al mijn nek moet verrekken als ik m'n zoonTJE aan wil kijken :D
O kijk er is nog hoop dan :+
Wilde hem vanmorgen een dingetje aan trekken wat Djen tot 6 maanden aan heeft gehad. Kreeg bollo er gewoon nu al niet meer in :') _O-
  donderdag 6 november 2014 @ 16:32:58 #254
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146371812
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:25 schreef Kursor het volgende:
Niet ieder CB (arts/vpk) geeft rare adviezen . Tot op heden maar eigenlijk maar 1 keer echt iets gehad dat stom was. (Weet je wel dat een tepelhoedje je productie remt? Bij kennismaking net na de kraamweek bij oudste...had d'r echt net aan de borst gekregen met hulp van lk en tepelhoedje was de truc...anders alleen maar krijsen...productie was op orde.)
Dat is dan in ieder geval niet wat je wilt horen maar dat een cb zich daar bewust van is dat is wel echt een pluspunt :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146371833
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:02 schreef Skittles het volgende:

Ik heb echt door die krampen en het slechte doorslapen (elk anderhalf uur met daarna een uur troosten en in slaap lopen wiegen, sinds 2 dagen opgekrikt naar 2 tot 2,5 uur!) het gevoel van waarom wilde ik een baby en dat er ook nooit een tweede zal komen, maar dan ligt er dit lieve gezichtje naast me op de bank en dan vind ik d'r toch wel heel leuk. O+

SPOILER
Helaas zie ik dit gezicht veel vaker :')

SPOILER
Snap dat het zwaar is, maar jeetje. Wat een prachtig gezichtje!
pi_146371981
Ik heb zelf ook goede ervaringen met cb. Wat ik fijn vind, is dat ze eerst vragen wat ik zelf vind en of ik erover heb nagedacht en wat mijn ideeen zijn (bijvoorbeeld over bijvoeding) en pas dan reageren zij en denken ze ook met me mee. Daardoor krijg ik het gevoel dat mijn kind en ik het uitgangspunt zijn en niet zij. En ze doen ook heel relaxed. Ik heb 1 keer een echt onervaren verpleegkundige gehad die wel iets onhandigs zei en ook vrij onhandig de twee prikken aan I gaf, maar vooruit. Andere keren had ik juist weer heel ervaren artsen en er zijn er altijd bij die nu eenmaal nog veel moeten leren.
  donderdag 6 november 2014 @ 17:05:00 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146372977
Het CB zei dat ik kuiken maar moet laten huilen 's nachts, dan zou hij na een paar nachten wel door hebben dat hij 's nachts geen melk meer krijgt.
Ik heb toen gezegd dat ik niet gek ben :').

Verder ben ik benieuwd wat we ze dinsdag gaan zeggen, dan mogen we weer :P Ze kunnen kuikens hoofd nooit goed meten, dus de vorige meting viel ineens uit de toon op de curve. Nou, gaan komen we gewoon nog eens terug :+.
Ik ga dan ook meteen vertellen dat we de vaccinatie met 11 maanden niet willen, ik verheug me al op de discussie :9.
KuikenGuppy
pi_146373067
Waarom wil je die niet, Burdie, en de anderen wel?
  donderdag 6 november 2014 @ 17:11:11 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146373191
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:07 schreef Franny_G het volgende:
Waarom wil je die niet, Burdie, en de anderen wel?
Omdat het alleen een 'booster' is, waarvan de toegevoegde waarde in onze optiek erg weinig is, terwijl de bijwerkingen over het algemeen veel heftiger zijn. Van de volgende vaccinaties bekijken we per keer of we ze willen.
KuikenGuppy
  donderdag 6 november 2014 @ 17:12:19 #260
52229 Chanty
pi_146373237
Klap: vervelend dat het nog niet beter gaat ;( maar wat gaat hij rap! Hoe is het mogelijk dat hij nu al om de tafel stapt??! :o hier niks te klagen als ik naar bv jou en geppie kijk. Hij spuugt de hele dag door maar geen hele voedingen meer en geen last van het zuur dus ik vind het prima. Tevreden baby :)

Blue wat een goede stats! Wat stop je erin? Iedereen heeft zo grote baby's.

Kwak wat een mooie foto met je frummel in doek O+

Angela wat naar. Hele enge gedachte lijkt me dat dat je kindje daar was ;(

Reageer ff in etappes
pi_146373640
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:32 schreef Moppert het volgende:

[..]

Dat is dan in ieder geval niet wat je wilt horen maar dat een cb zich daar bewust van is dat is wel echt een pluspunt :Y
Klopt helemaal hoor! Ben er ook blij mee. Alleen dit schoot even in 't verkeerde keelgat. Was namelijk d'r openingszin toen ze de slaapkamer in liep en mij op bed zag voeden. Nog niet voorgesteld of iets. Dat je het na een kennismaking en wat uitleg doet helemaal prima :Y
  donderdag 6 november 2014 @ 17:36:52 #262
52229 Chanty
pi_146374028
Skittles wat een lief koppie O+ En herkenbaar die gedachten. Die had ik ook heeeeel veel en ik was er heel stellig in dat ik geen tweede hoefde. Ik wil niet zeggen dat ik alweer rammel, maar over twee jaar wil ik toch wel voor een tweede gaan O+

Kursor vervelend dat je je nog niet goed voelt en twijfelt. Maar herstel gaat met ups en downs. Drie stappen vooruit, twee terug etc. Als het echt niet gaat moet je het zeker aangeven maar wees niet te streng voor jezelf door te denken: zie je wel ik kan het niet, als het een keer mis gaat :*
  donderdag 6 november 2014 @ 17:45:11 #263
52229 Chanty
pi_146374280
Nog even een filmpje delen van vanmiddag want ik moet soms bijna huilen van geluk als hij zo lacht O+ Ik vind het zo bijzonder dat mijn baby van 4, 5 maand iets grappig vindt. Helemaal zelf. Niemand heeft hem uitgelegd dat zoiets grappig is een hij daarbij moet lachen. Mijn baby heeft humor O+

pi_146374379
Oh heerlijk Chanty! Dat geeft de burger moed :)

En als tegenwicht voor mijn zwaarmoedigheid: hier word ik dan wel weer ff blij van; tevreden baby op mooi boxkleed, kado gekregen van lieve vriendin en nieuwe broek gescoord (Hema O+)

donderdag 6 november 2014 @ 17:50:41 #265
52229 Chanty
pi_146374435
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:48 schreef JufMariska het volgende:

En als tegenwicht voor mijn zwaarmoedigheid: hier word ik dan wel weer ff blij van; tevreden baby op mooi boxkleed, kado gekregen van lieve vriendin en nieuwe broek gescoord (Hema O+)

Tof dat kleed past wel bij jou :D En echt! Het wordt beter. Ik wilde het ook niet geloven. Heel goed dat je aan de bel trekt in ieder geval voor jezelf.
pi_146374489
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:50 schreef Chanty het volgende:

[..]

Tof dat kleed past wel bij jou :D En echt! Het wordt beter. Ik wilde het ook niet geloven. Heel goed dat je aan de bel trekt in ieder geval voor jezelf.
+1!
Op alles

En Chanty wat issie leuk O+
pi_146374887
Ik geloofde alle "het wordt beter"s niet toen het hier zo zwaar was. Want niemand kon toch begrijpen hoe moeilijk het was, dacht ik. Maar het bleek gewoon waar! Het wordt écht beter :o
pi_146375066
Ik zat net smsjes en whatsappjes naar mijn vriend te lezen van de beginperiode.
En waar het om draaide was dat F alleen maar wilde plakken/ drinken/ niet weggelegd willen worden. De vreugde bij 5 of 10 minuten slaapjes in de box :')
En dat ik dus elke keer het huishouden wegschoof en vriend reageerde met dat komt wel en anders doe ik het wel zorg jij maar voor de kleine.

En het is allemaal goedgekomen! *O*
pi_146376292
:'( O+ ik moet een beetje huilen van jullie woorden. En dan besef ik heel goed dat ik echt een makkelijke baby heb tot nu toe (en ik geloof t ook echt, dat t nog makkelijker wordt).

Meneee heeft hier weer zijn clustermoment/wakkere uurtjes. Ik ga m zo nog een keer voeden zodrs hij erom vraagt en dan wil hij daarna hopelijk weer lekker een rukje slapen voor middernacht. In de doek en zitten mag blijkbaar toch van hem trouwens. Alleen niet te lang of te stil :')
Kwak
  donderdag 6 november 2014 @ 18:51:38 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_146376365
Mijn baby slaapt dus juist al de hele fucking dag. En in plaats van er gebruik van maken en zelf ook te slapen heb ik de hele dag netflix gekeken :') ;( :@
(Ga zo weer op iedereen reageren enzo)
disclaimer
pi_146376644
quote:

[ afbeelding ]
Oké...
Nu wil ik ook dat boxkleed en die broek!
pi_146376982
Jaaa waar komt dat geweldige boxkleed vandaan?? :)
pi_146378068
Ik heb net een kreunend en steunend jongetje met 39 graden in zijn romper in bed gelegd.
Plus een pcm erin want vind dit iets te hoog en hij is er ongelukkig van -O-
pi_146378119
*print 'het wordt echt beter'-quotes en hangt ze boven bed*

En het kleed is een homemade kado, kan haar vragen of ze ook op bestelling werkt :D
pi_146378241
Oooohhh wat had ik het fijn gevonden als ze kon slapen overdag haha! Nu gaat dat gelukkig wel een heel stuk beter :)

Ze heeft vandaag toch maar wel voor het eerst een stukje banaan op :o
Ok, ze is bijna 6 maanden maar nog niet officieel enzo, maar manlief zei dat ze er zó aan toe was. Ze had een goed gevulde fles in no time op en nog steeds honger. En toen heeft ie samen net maxi een stukje gepureerde banaan gegeven en ze at het achter elkaar op, alsof ze het al vaker had gedaan :o

Ik ben nog even aan het verwerken dat het nog voor d'r 6-maanden mijlpaal is gebeurd, maargoed. :')
Tralalalaaa
  donderdag 6 november 2014 @ 19:44:13 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146378601
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:35 schreef JufMariska het volgende:

En het kleed is een homemade kado, kan haar vragen of ze ook op bestelling werkt :D
Club van relaxte moeders. Die hebben een boek en posters met allerlei rake leuzen op dat gebied (ook erg leuk en ontnuchterend om op facebook te volgen).

KuikenGuppy
  donderdag 6 november 2014 @ 19:45:56 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146378713
KuikenGuppy
pi_146379207
:D Burdie

Ik faal bij de zelfzorg :')
Terwijl ik dat ook altijd zeg tegen moeders die ik tijdens mn werk tegenkom.
Aandachtspuntje (altijd geweest)
pi_146379308
Mwahaha Burdie! Relaxe moeders!
(En nu kan ik ook weer lachen om het feit dat er net een paar ouders + wat kinderen van school onverwacht voor de deur stonden terwijl m'n huis echt chaos was, compleet met vieze luiers op de grond :') )

Oh mag ik ff heel gelukkig zijn: ik ben net met m'n beide zonen onder de douche geweest.. Wat voelt dat toch goed O+
  donderdag 6 november 2014 @ 20:02:09 #280
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146379497
quote:

[ afbeelding ]
Dat boxkleed! Waarvan is die?

Zit mobiel en weet even niet meer wie het broekje leuk vond, maar die zag ik vandaag bij HEMA hangen!
pi_146379569
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:35 schreef JufMariska het volgende:

Ik kreeg van de kraam de boekentip 'perfecte moeders bestaan niet', geschreven door een verloskundige/vrouwencoach.

Heb t nog niet gekocht maar ben wel benieuwd.
Kwak
pi_146379920
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:02 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat boxkleed! Waarvan is die?

Zit mobiel en weet even niet meer wie het broekje leuk vond, maar die zag ik vandaag bij HEMA hangen!
Oh! Verwarrend, want Mariska schreef dat ie van de Hema kwam.. :+
  donderdag 6 november 2014 @ 20:14:39 #283
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146379995
quote:
6s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:12 schreef Limone het volgende:

[..]

Oh! Verwarrend, want Mariska schreef dat ie van de Hema kwam.. :+
Echt? Hmm, ik zou toch zweren dat ie van de HEMA was.
pi_146380067
Mabawa! Doe normaal met je loslopen!! :o

Ik vond dat clubje van relaxte moeders maar engig, maar nu ik zie dat ze zelfspot omarmen vind ik ze leuker. ;)
pi_146380340
TAP, zo nauw luistert het ook niet hoor. Leuk, dat er een stukje banaan in ging. Is toch weer een mijlpaal. ;) .

Goeie tip, van die club van relaxte moeders. Al klinkt het voor relaxte moeders ergens ook wel weer serieus. Een statement maken van relax zijn. Dat voelt als een soort paradox. :D .

Hier kan ik de relax-zijn tip wel gebruiken voor het spitsuur. Mijn vriend moet op donderdag naar een cursus om 19.00. Dan probeer ik in een uurtje tijd eten te koken, met elkaar te eten, I. een beetje te poetsen, tandjes poetsen, verschonen, slaapzak aan, en dat terwijl zij heel duidelijk oververmoeid aan het raken is, en dan eet ik zelf mijn bord amper leeg omdat ik snel snel wil eten om haar tegemoet te komen in haar moeheid en dan zit ik - verfomfaaid en met de tafel nog vol rotzooi - uiteindelijk samen met I vermoeid op de bank haar een laatste voeding te geven, terwijl vriend de deur uitloopt. Ik kan daar niet zo goed mee omgaan, want dan voel ik me onder druk gezet omdat ik het voor iedereen goed wil regelen (vriend en kind). Het hoort er natuurlijk een beetje bij, zo'n spitsuurtje, maar ik moet er nog een beetje aan wennen geloof ik. :P .
  donderdag 6 november 2014 @ 20:29:16 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146380631
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:16 schreef Limone het volgende:
Mabawa! Doe normaal met je loslopen!! :o

Ik vond dat clubje van relaxte moeders maar engig, maar nu ik zie dat ze zelfspot omarmen vind ik ze leuker. ;)
Het 'clubje' hangt van zelfspot aan elkaar, in mijn beleving ;)
KuikenGuppy
pi_146381177
Zit jij er stiekem achter, Burdie?
  donderdag 6 november 2014 @ 20:47:49 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146381392
I wish! Dat boek verkoopt volgens mij best lekker!
KuikenGuppy
pi_146385506
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:22 schreef Franny_G het volgende:
TAP, zo nauw luistert het ook niet hoor. Leuk, dat er een stukje banaan in ging. Is toch weer een mijlpaal. ;) .

Goeie tip, van die club van relaxte moeders. Al klinkt het voor relaxte moeders ergens ook wel weer serieus. Een statement maken van relax zijn. Dat voelt als een soort paradox. :D .

Hier kan ik de relax-zijn tip wel gebruiken voor het spitsuur. Mijn vriend moet op donderdag naar een cursus om 19.00. Dan probeer ik in een uurtje tijd eten te koken, met elkaar te eten, I. een beetje te poetsen, tandjes poetsen, verschonen, slaapzak aan, en dat terwijl zij heel duidelijk oververmoeid aan het raken is, en dan eet ik zelf mijn bord amper leeg omdat ik snel snel wil eten om haar tegemoet te komen in haar moeheid en dan zit ik - verfomfaaid en met de tafel nog vol rotzooi - uiteindelijk samen met I vermoeid op de bank haar een laatste voeding te geven, terwijl vriend de deur uitloopt. Ik kan daar niet zo goed mee omgaan, want dan voel ik me onder druk gezet omdat ik het voor iedereen goed wil regelen (vriend en kind). Het hoort er natuurlijk een beetje bij, zo'n spitsuurtje, maar ik moet er nog een beetje aan wennen geloof ik. :P .
Van tevoren koken is key hier. Als ik pasta maak, dan maak ik extra saus voor in de vriezer. Of ik kook 's avonds voor de volgende dag. Het scheelt hier zo veel stress, dat het spitsuur echt goed te behappen is.
pi_146386596
Heel even ego; ik ben zooooo moe! Ik wil ook nu gaan slapen maar ik weet zeker dat mini vannacht weer om de 2 uur komt ofzo, zo gaat t al een paar weken. En een beetje bijslapen zit er gewoon niet in ;(
Hopelijk gaat ze binnenkort weer wat beter slapen, gaap!
Nu snel zelf slapen, ben al laat! Maarja net mini weer gevoed.
Tralalalaaa
pi_146386770
Hou vol TAP! Snel naar bed en het is bijna weekend. Dan vind je vast een moment om even bij te slapen. :*
pi_146389845
Mijn baby heeft vanaf vanmiddag voor het eerst in haar leven koorts. Op het hoogtepunt 39.2.
Ze drinkt, speelt en lacht gelukkig nog wel. Alleen de laatste 2 uur wil ze alleen maar op me liggen.
We zitten nu dus samen op de bank.
S in de draagdoek (slapend) en ik zit me af te vragen wat ik eens zal gaan doen want slapen lukt mij niet op deze manier :')
  vrijdag 7 november 2014 @ 01:02:01 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146390204
TAP :*, het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een monster, het is een fase (om met de club van relaxte moeders te spreken ;)

Wat sneu Butterflower -O- . Netflix? TLC?

Hier net wakker voor de eerste voeding sinds 19:30!
  vrijdag 7 november 2014 @ 02:40:27 #294
52229 Chanty
pi_146390994
Blue en Butter Beterschap aan jullie mini's :*
pi_146391101
Club van Relaxte moeders volg ik idd, leuk zijn die :)

Het boxkleed is door vriendin gemaakt ipv gekocht, broek dus Hema ;)

Beterschap voor zieke ukkies...

En nachtvoeding ahoy!
pi_146391170
Nachtvoeding :)

En zo mooi:
Vriendje, die schrikt en rechtop in bed zit: Js liet een enorm harde boer O+ :D

[ Bericht 26% gewijzigd door Loj op 07-11-2014 03:45:32 ]
pi_146391590
Ah wat lief Loj!

OK, ik weet dat ik hoor te juichen nu mijn 3 maanden oude baby doorslaapt, maar ik word er juist onzeker van. Kan ik er al helemaal op vertrouwen dat ze zelf wel wakker wordt als ze honger heeft? Hoe lang laten jullie ze maximaal slapen, klokjerond? En nu moet ik opeens meer voedingen tijdens de dag-uren geven! En als ze over een week naar het kdv moet, moet ik haar wakker gaan maken om daar op tijd te zijn. Zal ik haar dan nu alvast op dat tijdstip wakker maken zodat ze eraan went? Maar krijgt ze dan nog wel genoeg slaap want blijkbaar was ze er zelf nog niet aan toe om wakker te worden? Help :')
pi_146391807
Skittles, wat een mooi meisje O+

Hier ook shirtje omlaag/shirtje omhoog. Werkt prima! Enkele keer heb ik een overslagjurkje met kort topje eronder, gaat ook goed en je ziet niets. Voeden in het openbaar gaat dus prima, ook zonder fles :)

Mooie stats Blue!

En toen was ik alles vergeten :') Goedemorgen!
pi_146392281
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:01 schreef Amsel het volgende:
Ah wat lief Loj!

OK, ik weet dat ik hoor te juichen nu mijn 3 maanden oude baby doorslaapt, maar ik word er juist onzeker van. Kan ik er al helemaal op vertrouwen dat ze zelf wel wakker wordt als ze honger heeft? Hoe lang laten jullie ze maximaal slapen, klokjerond? En nu moet ik opeens meer voedingen tijdens de dag-uren geven! En als ze over een week naar het kdv moet, moet ik haar wakker gaan maken om daar op tijd te zijn. Zal ik haar dan nu alvast op dat tijdstip wakker maken zodat ze eraan went? Maar krijgt ze dan nog wel genoeg slaap want blijkbaar was ze er zelf nog niet aan toe om wakker te worden? Help :')
Chanty, wat een geweldig filmpje van de schaterlachende L. Ik werd er zelf ook ontroerd en blij van. :) .

Oh Amsel, dat is echt heel fijn hoor, en drie maanden is ook een goed moment.
Nu na drie maanden kun je volgens mij echt vertrouwen op haar. Tot nu toe heeft ze ook steeds aangegeven wanneer ze honger had, toch? I ging hier ook met drie maanden doorslapen. Dat was dan meestal van 22.00 tot 7.00 of zoiets. Klokjerond kwam hier ook vrij snel. Het kan wel, maar het is inderdaad logisch dat ze dan overdag meer drinken. Op het cb zeiden ze toen tegen me dat ik overdag inderdaad bij ieder hongersignaal gewoon moest aanleggen. En verder wordt haar groei ook in de gaten gehouden, dus je merkt snel genoeg hoe die curve gaat.

Ik zou zelf haar nu niet alvast wakker maken vanwege het kdv. Waarschijnlijk verandert haar (slaap)ritme vanzelf dan. Sowieso brengt het naar het kdv gaan wat veranderingen met zich mee. De eerste twee weken op het kdv sliep I bijvoorbeeld niet door; ze werd toen 's nachts een keer extra wakker voor een voeding. (Of 'mamahonger' of allebei.)
pi_146392393
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:31 schreef Franny_G het volgende:

Ik zou zelf haar nu niet alvast wakker maken vanwege het kdv. Waarschijnlijk verandert haar (slaap)ritme vanzelf dan. Sowieso brengt het naar het kdv gaan wat veranderingen met zich mee. De eerste twee weken op het kdv sliep I bijvoorbeeld niet door; ze werd toen 's nachts een keer extra wakker voor een voeding. (Of 'mamahonger' of allebei.)
Dat was ook precies waar ik een beetje mee zat. Volgende week begint mijn werk weer, dus ook de gastouderopvang. Dan zal ik haar toch regelmatig 6:15 moeten wakker maken. Maar aangezien zij nog niet echt een ritme erin heeft zitten wat betreft slaaptijd, heb ik haar maar gewoon laten slapen smorgens en gewacht tot ze wakker werd. De ene dag is dat weer 6.30 en de andere dag weer 8.15 :)

En nachtvoedingen... er valt toch ook geen peil op te trekken :') N.ora heeft gister om 8 uur haar laatste voeding gehad en ze sliep gewoon heel de nacht door, terwijl als ze rond 10 uur laatste voeding krijgt dan komt ze om 4 uur snachts :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')