Dat was ook mijn eerste gedachte bij het zien van die moederquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:33 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Die moeder ziet er ook uit als een junk
Stoppen met snuiven. Slecht voor je neus, zo'n schoenquote:
top, dank voor de tipquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Stoppen met snuiven. Slecht voor je neus, zo'n schoen
ditquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:36 schreef BlueMage het volgende:
Tuurlijk, geef die vriendin maar de schuld.
echt he. Het zal je dochter maar zijnquote:
Hoe wil je het anders doen zonder haar vriendin te ontmoeten?quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:41 schreef BlueMage het volgende:
Jim Geduld weer die z'n sprookjesboek gaat voorlezen, en ook best gemeen hoe ze d'r gaan "lokken"...
inderdaadquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:05 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ja dus heeft ze een love addiction
En een beetje schreeuwen. En de politie erbij. Maar helaasquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:25 schreef StateOfMind het volgende:
Had echt een hele heftige aflevering verwacht met een ingevallen en vertiefte cokehoer verwacht.
snuiven niet, maar alcohol was natuurlijk wel heel gemakkelijk geweest, zoals peter al zei tijdens de vlucht komt het karretje tot aan je zitplaats.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:25 schreef rvtm het volgende:
Moeten we nu echt denken dat ze in het vliegtuig misschien heeft zitten snuiven?
Je zou er bijna van aan de drugs gaan, zo saaiquote:
quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:29 schreef whosvegas het volgende:
Help, mijn bier is op, wat moet ik nou?
ik had nooit gehoord van love addiction😳quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:05 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ja dus heeft ze een love addiction
ben benieuwd, heb nog niets gezienquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:02 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat wordt hilarisch klein voorstukje gezien.
Ja ik moest ook lachen, volgens mij wist ie van 't plan af en heeft ie ff 'n willekeurige zwerver gevraagd z'n plaats in te nemen.quote:
quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:41 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik moest ook lachen, volgens mij wist ie van 't plan af en heeft ie ff 'n willekeurige zwerver gevraagd z'n plaats in te nemen.![]()
Ach kunnen ze die gelijk ook ff helpen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:42 schreef Haaibaaike het volgende:
Ja arme vader😕Treffen ze een andere verslaafde in zijn huis.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:41 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik moest ook lachen, volgens mij wist ie van 't plan af en heeft ie ff 'n willekeurige zwerver gevraagd z'n plaats in te nemen.![]()
Het is idd vrij wonderlijk dat alcohol legaal is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:45 schreef StateOfMind het volgende:
Veel mensen staan er niet bij stil, maar in principe is alcohol een veel zwaarder en slechter middel dan bijvoorbeeld coke.
Persoonlijk doe ik 3 tot 4 weken met een kratje bier, gerekend in mijn eentje.
echt he..quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:48 schreef Wolken het volgende:
Hij ziet er iig uit alsof hij meerdere malen is getroffen door de builenpest. En dan kan je gelukkig zijn lever niet zien.
Mensen die aan de speed/meth zitten hebben dat toch ook vaak?quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:48 schreef Wolken het volgende:
Hij ziet er iig uit alsof hij meerdere malen is getroffen door de builenpest. En dan kan je gelukkig zijn lever niet zien.
Klopt. Daar gaat het ook heel snel slecht mee. Hij is al vanaf zijn 17de verslaafd dus tekent behoorlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:52 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Mensen die aan de speed/meth zitten hebben dat toch ook vaak?
zijn oogkassen lijken wel helemaal gelig ofzo?quote:
Ik ken deze docu,is zeer aangrijpend!!.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:55 schreef StateOfMind het volgende:
Ook een erg aangrijpende docu over een zware alcoholist. Hij is uiteindelijk overleden.
Vast wel anders hadden ze het vast niet uitgezondenquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:56 schreef MissJ het volgende:
hij ziet er echt héél erg slecht uit zeg.. Hoop dat hij het gaat redden.
denk het ookquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:57 schreef WcPot het volgende:
[..]
Vast wel anders hadden ze het vast niet uitgezonden
ken jij 'm?quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:58 schreef Wolken het volgende:
Ik zou als luchtvaartmaatschappij hem iig niet laten vliegen.
Hij leeft nog maar heeft wel iig 1 keer een terugval gehad. Moeders zei ook dat hij in Zuid-Afrika had gezeten.
Jij kent hem?quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:58 schreef Wolken het volgende:
Hij leeft nog maar heeft wel iig 1 keer een terugval gehad. Moeders zei ook dat hij in Zuid-Afrika had gezeten.
quote:
Ja, van vroeger. Het is een oud buurtgenootje van me. Mijn ouders kennen zijn vader en moeder.quote:
Waarom zit jij alles te verklappen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:58 schreef Wolken het volgende:
Die moeder is toch dood?quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:02 schreef Wolken het volgende:
[..]
[..]
Ja, van vroeger. Het is een oud buurtgenootje van me. Mijn ouders kennen zijn vader en moeder.
Klopt, overleden aan kanker.quote:
Sorry! Zal het niet meer doen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom zit jij alles te verklappen?
ditquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:07 schreef BlueMage het volgende:
*zucht* Sommige mensen zijn nauwelijks te helpen volgens mij...
Ja en daarna de andere kant op weglopen.. Come on!quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:08 schreef LoveProfuzion het volgende:
"Jij ....bent...de ...moeite....waard!"
MEID...please
Ik zou gelijk naar de fles grijpen als ik hem was.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:08 schreef LoveProfuzion het volgende:
"Jij ....bent...de ...moeite....waard!"
MEID...please
Dit is kenmerkend voor verslaafden. En het lullige is dat hij het diep van binnen echt niet wil. Maar de drang is groter dan het verstand.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:07 schreef BlueMage het volgende:
*zucht* Sommige mensen zijn nauwelijks te helpen volgens mij...
Denk dat je met contact verbreken die gast ook verder niet helpt. Die zuipt het eventuele verdriet gewoon weg.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:11 schreef BlueMage het volgende:
...en familie hoeft niet drastisch al het contact te verbreken zo van "als je nu je niet laat helpen dan..." er zijn best methodes/therapie om met dit soort dingen om te gaan zonder er zelf aan onderdoor te gaan en niet de verslaafde te "helpen" met z'n gedrag.
Hij is enorm hulpbehoevend, en zonder zijn familie heeft hij niemand. Ja, misschien een paar zuipmaatjes, maar zonder zijn familie zuipt hij zich sowieso dood.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Denk dat je met contact verbreken die gast ook verder niet helpt. Die zuipt het eventuele verdriet gewoon weg.
Hij ging gewoon weer zuipen, zo simpel is 't eigenlijk wel samen te vatten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:15 schreef PicoMMP het volgende:
Maar heb even het stukje gemist tussen het gesprek met Peter in de detox en het biertje zuipen op het Museumplein, waar ging het fout?
Hij had gewoon een terugval in nederland..hij moest naar een safehouse maar hield het na een paar weken voor gezien.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:15 schreef PicoMMP het volgende:
Maar heb even het stukje gemist tussen het gesprek met Peter in de detox en het biertje zuipen op het Museumplein, waar ging het fout?
Zo safe was dat huis dus niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:16 schreef LoveProfuzion het volgende:
[..]
Hij had gewoon een terugval in nederland..hij moest naar een safehouse maar hield het na een paar weken voor gezien.
Als die man al sinds zijn 17de aan de zuip is en nu een jaar of 50 (?) is, krijg je dat echt niet na twee weekjes in een detox eruit. De alcohol natuurlijk wel, maar het patroon, de drang, dat blijft altijd.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:15 schreef LoveProfuzion het volgende:
Vaak is het zo moeilijk...het is er gewoon ingesleten als een patroon.
Ipv gevoelens te ervaren en er mee leren om te gaan (verdriet, angst, eenzaamheid...) gaan mensen eten, drugs gebruiken, etc
Als zijn familie hem in de steek laat, is dat zijn doodvonnis. En dat van zijn vader.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:17 schreef BlueMage het volgende:
Maar idd fantastisch hoor als de familie het contact verbreekt: 'n alcoholist met helemaal geen vrienden/familie meer die 'm misschien nog 'n beetje kunnen helpen. Nee daar schiet iedereen echt wat mee op.Bovendien kan men zo'n dreigement toch nooit waarmaken.
Juist als je als familie een verslaafd familielid laat vallen word het nog erger.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:11 schreef BlueMage het volgende:
...en familie hoeft niet drastisch al het contact te verbreken zo van "als je nu je niet laat helpen dan..." er zijn best methodes/therapie om met dit soort dingen om te gaan zonder er zelf aan onderdoor te gaan en niet de verslaafde te "helpen" met z'n gedrag.
Anders kost het het leven van zijn vader. Dus die moet besluiten zijn handen eraf te trekken om niet zelf meegezogen te worden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:18 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Als zijn familie hem in de steek laat, is dat zijn doodvonnis. En dat van zijn vader.
Was jim ooit ook niet verslaafd aan de nakkies?quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:20 schreef BlueMage het volgende:
Jim is idd wel 'n mongool, snap 'm wel.
daar vrees ik ook voorquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:28 schreef BlueMage het volgende:
Hij is zowaar nuchter, voor zolang het duurt, maar dit blijft 'n verhaal zonder einde volgens mij.
Nah ik kijk ff naar Opgelicht, Uit de Kast vind ik ook zo'nquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:33 schreef zeefje het volgende:
Nu ook wel altijd interessant en redelijkprogramma
Ja komt Door ariequote:Op dinsdag 11 november 2014 21:34 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Nah ik kijk ff naar Opgelicht, Uit de Kast vind ik ook zo'nprogramma.
Ja en 't concept is natuurlijk ook best gericht op sensatie en ruzie in de familie enzo.quote:
Ik vind opgelicht een goed programma omdat je dan bij andere situaties sneller doorhebt dat het oplichting is. Ofzoquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:38 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja en 't concept is natuurlijk ook best gericht op sensatie en ruzie in de familie enzo.Opgelicht is wel boeiend, sommige dingen zou ik ook zelf intrappen.
Nee ligt niet aan jou, ik vind 'm ook maar eng.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:06 schreef hpeopjes het volgende:
Ligt het nou aan mij, of is die Jimmy Geduld echt enger dan de ergste junks die hij zogenaamd moet gaan behandelen?
Ik krijg echt een beetje de rillingen van die gast. Ik snap z'n meerwaarde voor het programma ook niet zo, buiten dat zijn bedrijf waarschijnlijk een deel van de rekening betaalt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Nee ligt niet aan jou, ik vind 'm ook maar eng.
Zijn bedrijf is de drijvende kracht achter het programma, alle sessies meetingen, klinieken, en gesprekken worden door hun geregeld en uitgevoerd.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik krijg echt een beetje de rillingen van die gast. Ik snap z'n meerwaarde voor het programma ook niet zo, buiten dat zijn bedrijf waarschijnlijk een deel van de rekening betaalt.
Juist wel, door een drastische stap te zetten, komt hij in een isoloment en zal hij de stap eerder zetten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:11 schreef BlueMage het volgende:
Een isolement leidt juist vaak niet tot actie in de goede richting.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:25 schreef y8987 het volgende:
[..]
Juist wel, door een drastische stap te zetten, komt hij in een isoloment en zal hij de stap eerder zetten.
Juist wel, hierdoor zet je keiharde druk, de eerste aflevering was daar het bewijs van.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een isolement leidt juist vaak niet tot actie in de goede richting.
ja want amerika gaat echt voorbeeldend om met verslaafdenquote:Op donderdag 13 november 2014 17:45 schreef y8987 het volgende:
Jimmy geduld heeft trouwens in amerika gestudeerd, hij zal het wel weten.
Nou nu ben ik onder de indruk hoorquote:Op donderdag 13 november 2014 17:45 schreef y8987 het volgende:
[..]
Jimmy geduld heeft trouwens in amerika gestudeerd, hij zal het wel weten.
Druk zetten is wat anders dan iemand in een isolement duwen. Een isolement veroorzaakt juist alleen maar problemen in plaats van dat het zorgt voor zelfinzicht.quote:Op donderdag 13 november 2014 17:45 schreef y8987 het volgende:
[..]
Juist wel, hierdoor zet je keiharde druk, de eerste aflevering was daar het bewijs van.
Een studie gevolgd hebben maakt je nog geen goede therapeut of behandelaar. Je hebt dan alleen een theoretische basis gelegd.quote:Jimmy geduld heeft trouwens in amerika gestudeerd, hij zal het wel weten.
Onzin je zuit duidelijk dat geduld geen therapetische handelingen verricht hij is afgestudeerd interventionist.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Druk zetten is wat anders dan iemand in een isolement duwen. Een isolement veroorzaakt juist alleen maar problemen in plaats van dat het zorgt voor zelfinzicht.
[..]
Een studie gevolgd hebben maakt je nog geen goede therapeut of behandelaar. Je hebt dan alleen een theoretische basis gelegd.
Nergens in het programma staat dat een hogere macht een god moet zijn ofzo, het is geloofsonafhankelijk en iedereen kan zelf bepalen hoe zo hogere macht eruit zietquote:Op donderdag 13 november 2014 17:59 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Nou nu ben ik onder de indruk hoordat 12 stappen model is trouwens zo onwetenschappelijk als maar zijn kan. Meer en meer psychologen/psychiaters (ook in de VS) keuren het af als behandelmethode voor verslaving.
Het gelul over "Hogere Macht" zou bij mij iig tot gevolg hebben dat ik nog eens 'n flinke borrel zou inschenken.
Je verdraait m'n woorden. Ik heb het nergens over geduld gehad, ik ben het niet eens met je stelling dat een isolement 'goed is' voor een verslaafde in die zin dat het zorgt voor verandering.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:47 schreef y8987 het volgende:
[..]
Onzin je zuit duidelijk dat geduld geen therapetische handelingen verricht hij is afgestudeerd interventionist.
Nee, hij leest zijn tekst op. Hij is zichtbaar een slechte acteur en ik vind hem dus ook geen 'acteurtje'. Mensen met acteertalent zoals een goede presentator ook wat moet hebben spreken zo'n tekst uit alsof ze het ook echt zo zeggen op dat moment. (Ik vind hem trouwens niet eng, hoor. Wel wat sensatiebelust.)quote:Op donderdag 13 november 2014 21:26 schreef vencodark het volgende:
Waarom vinden jullie Jim zo eng? Ja, hij heeft een bepaalde toon en manier van praten maar hij is wel een ervaringsdeskundige en volgens mij toch geen lulletje rozenwater. Denk dat zijn rol in het programma ook raar wordt neergezet door editing.
Hij heeft gewoon zo'n enge kop, met van die laserogen. Elco Brinkman heeft dat ook, dat vond ik destijds ook maar een engerd.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:26 schreef vencodark het volgende:
Waarom vinden jullie Jim zo eng? Ja, hij heeft een bepaalde toon en manier van praten maar hij is wel een ervaringsdeskundige en volgens mij toch geen lulletje rozenwater. Denk dat zijn rol in het programma ook raar wordt neergezet door editing.
deadprez komt eindelijk op tv.quote:Verslaafd! blijft kijkers boeien. Gemiddeld anderhalf miljoen mensen zien wekelijks hoe familie vreest voor de dood van een verslaafde vriend of familielid. Deze week proberen Peter van der Vorst en Jim Geduld de 23-jarige Sergio te helpen.
Het zal je maar gebeuren: een van je familieleden raakt verslaafd en als familie kun je er niets aan veranderen. Ondertussen zie je dat je kind, vriend, broer of zus steeds verder achteruit gaat. Je vreest het ergste. Om die schokkende gevallen draait het in het succesvolle programma Verslaafd!, waarvan op dinsdagavond het tweede seizoen te zien is.
XTC en speed
In de aflevering van deze week staat de 23-jarige Sergio uit Bunschoten-Spakenburg centraal. Hij is aangemeld door zijn zus. Sergio is al op jonge leeftijd begonnen met blowen en komt op hardcoreparty's in aanraking met xtc en speed. Helaas is het daar niet bij gebleven.
Ongelukken
Peter van der Vorst en Jim Geduld horen van familie in zijn directe omgeving hoe hij inmiddels dagelijks wiet, speed, GHB en ketamine gebruikt. Steeds vaker veroorzaakt Sergio ongelukken onder invloed van GHB. Zijn familie is bang dat hij binnenkort of zichzelf of iemand anders de dood in helpt. Tijd om Sergio te confronteren en er alles aan te doen hem in beweging te krijgen nu serieus iets aan zijn verslaving te doen.
Leuke vrienden heeft die broer van je.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:26 schreef Anonymousz het volgende:
Sergio is de vriend van mijn broer
Ligt niet aan jou.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:06 schreef hpeopjes het volgende:
Ligt het nou aan mij, of is die Jimmy Geduld echt enger dan de ergste junks die hij zogenaamd moet gaan behandelen?
quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:32 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Leuke vrienden heeft die broer van je.
Geintje hoor.quote:
Je gaat zomaar niet doodquote:Op dinsdag 18 november 2014 20:33 schreef MissJ het volgende:
zo dan, alles door elkaar gebruiken? Dat hij nog leeft.
Rijden met drugs of/en alcohol op is enorm kansloos sowieso.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:49 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Je gaat zomaar niet dood
Rijden met ghb op is wel enorm kansloos trouwens...
Het lijkt me wel een lieve jongen. Erg lief voor zijn moeder. Er zit toch nog wel wat gevoel in denk ik.quote:
ja dat denk ik ook welquote:Op dinsdag 18 november 2014 20:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het lijkt me wel een lieve jongen. Erg lief voor zijn moeder. Er zit toch nog wel wat gevoel in denk ik.
Als alle rotzooi uit zijn systeem is komt de grote klap.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:57 schreef MissJ het volgende:
[..]
ja dat denk ik ook wel![]()
Hij is nu gewoon zwaar onder invloed en daardoor denk ik dat hij zo mat reageert.
Hij is flikker?quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:26 schreef Anonymousz het volgende:
Sergio is de vriend van mijn broer
Junks zijn gewoon typischquote:Op dinsdag 18 november 2014 21:09 schreef BlueMage het volgende:
Altijd maar weer die "verontrustende berichten"dit programma is vrij voorspelbaar.
Klopt, dat heeft nu ook niet zoveel zin.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:15 schreef Caland het volgende:
Alcohol is toch vrij snel uit je bloed? Net als die acoholist laatst die ze maar een blaastestje lieten doen
Volgens mij is alcohol na 4 dagen nog te traceren, maar kan het mis hebben.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:15 schreef Caland het volgende:
Alcohol is toch vrij snel uit je bloed? Net als die acoholist laatst die ze maar een blaastestje lieten doen
Dan zou ik ook dagelijks gaan gebruiken denk ik.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij werk(te) bij zijn vader in de visverwerking.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan zou ik ook dagelijks gaan gebruiken denk ik.
Van wat ik begrepen heb is werken in de kippenslachterij nog erger.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan zou ik ook dagelijks gaan gebruiken denk ik.
quote:
Niet met een blaastestquote:Op dinsdag 18 november 2014 21:19 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Volgens mij is alcohol na 4 dagen nog te traceren, maar kan het mis hebben.
Dat is zijn taakquote:Op dinsdag 18 november 2014 21:29 schreef Mani89 het volgende:
Peter die het weer spannend probeert te maken met zijn "opmerkelijk"
En voor iemand die nets nog gesnoven heeft, is dat opmerkelijkquote:Op dinsdag 18 november 2014 21:29 schreef Mani89 het volgende:
Waardeloos was datquote:Op dinsdag 18 november 2014 21:29 schreef Mani89 het volgende:
Ik kan Peter stukken beter verdragen dan Jimmy met zijn interessantdoenerij.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:29 schreef Mani89 het volgende:
Jimmy heef er voor gestudeerdquote:Op dinsdag 18 november 2014 21:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik kan Peter stukken beter verdragen dan Jimmy met zijn interessantdoenerij.
Ah nee he.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:32 schreef ChipsZak. het volgende:
Op Twitter van Peter staat dat 'ie weer een fikse terugval heeft gehad![]()
.
Volgens mij gaat het bij verslaafden vaak wel zo. Terugvallen horen er denk ik (vaak) bij. Maar wel sneu, natuurlijk. Er staat ook dat ze hem wel blijven begeleiden.quote:
Oh dat is mooi. Dat heeft hij ook echt nodig denk ik. Dat zag je toen hij in Engeland was. Daar voelde hij zich echt goed had ik het idee.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:34 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het bij verslaafden vaak wel zo. Terugvallen horen er denk ik (vaak) bij. Maar wel sneu, natuurlijk. Er staat ook dat ze hem wel blijven begeleiden.
Ja, dat idee had ik ook wel. Hij leek wel oprecht veel blijer en gelukkiger toen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh dat is mooi. Dat heeft hij ook echt nodig denk ik. Dat zag je toen hij in Engeland was. Daar voelde hij zich echt goed had ik het idee.
Klopt heb ik op gereageerd.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:32 schreef ChipsZak. het volgende:
Op Twitter van Peter staat dat 'ie weer een fikse terugval heeft gehad![]()
.
quote:Peter van der Vorst: 'We laten zien hoe het écht gaat'
Opnieuw is het televisieprogramma ‘Verslaafd‘ een succes. Dinsdag zagen ruim 1,3 miljoen mensen Sergio afkicken. LINDAnieuws belde even met presentator Peter van der Vorst.
De 22-jarige Sergio uit Spakenburg had hard hulp nodig met afkicken: hij was al jaren verslaafd aan ghb, coke, wiet, speed en alcohol. Hoewel hij aan het eind van het programma clean was, bleek Sergio toch een fikse terugval te hebben gehad, twitterde Van der Vorst na de uitzending.
Terugvalletje met drank…
Sergio is weer in behandeling, maar we communiceren niet hoe, zegt de presentator aan de telefoon. Op de dag van de uitzending hoorden we van de familie dat hij was terug gevallen. Op Facebook bekent Sergio dat hij alcohol heeft gedronken: Heb idd afgelopen weekend een terugvalletje gehad met drank.. En ga er nu weer volop voor:)
Taboe doorbreken
Dat een verslaafde terugvalt in zijn oude gewoontes, gebeurt helaas wel vaker. Van der Vorst zegt: Wij laten zien hoe het is om van je verslaving af te komen, je leert het iemand onder controle te krijgen. Dat lukt niet altijd: we laten zien hoe het écht gaat, we willen het taboe doorbreken. Want dat is het nog steeds, merken we.
‘Zo werkt het gewoon niet’
Over het algemeen gaat het goed. We blikken 23 december terug, dan kun je zien hoe het met de deelnemers gaat, zegt Van der Vorst. Twee van de zes zijn teruggevallen, dat is nog steeds een goede score. Je stopt niet iemand in een kliniek en verwacht dat het dan in één keer over is, zo werkt het gewoon niet.
Niet in je koude kleren
Het maken van Verslaafd is intens, vertelt Van der Vorst. Tuurlijk, je leert mensen zo goed kennen: in de kliniek, tijdens een interventie… Als je een jaar met zo’n gezin achter de rug hebt, voelt het alsof je ze voor het leven kent. En daarna gaat het soms door: Mensen mogen ons 24 uur per dag lastigvallen als er een probleem is. Verder blijft Van der Vorst via Facebook op de hoogte. En betrokkenen mogen de uitzending van tevoren op de redactie van verslaafd komen bekijken.
Lieve reacties
Sergio is in ieder geval blij met alle reacties die hij na afloop kreeg. Op Facebook schrijft hij: Lieve allemaal, ik heb zo super veel lieve, meelevende en opbeurende berichten ontvangen van bekenden en onbekenden wat mij heel erg goed doet! Bedankt hiervoor, alleen is het onmogelijk(!) om deze allemaal persoonlijk op korte termijn te beantwoorden al zou ik dat heel graag willen. Het zijn er zo gigantisch veel, wat me super goed doet, dat ik in eerste instantie jullie via deze weg wil bedanken allemaal!! Bij deze!
ditquote:Op dinsdag 25 november 2014 20:24 schreef Guanabana het volgende:
Dat wordt nog uitkijken als je die 's ochtendsvroeg van zijn bed licht
Anabolen zijn denk ik de symptomen, het echte probleem ligt dieper.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:35 schreef BlueMage het volgende:
Maar zijn die anabolen nou 't probleem of z'n onzekerheid en obsessie met dat bodybuilden? Klinkt 'n beetje vaag maar jullie snappen me denk ik wel.
Yup. Makkelijk om het bij hem neer te leggen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:39 schreef Copycat het volgende:
Anabolen in de koelkast.
'Hij zegt dat ons dochtertje van vijf het toch niet pakt, dus tja'.
Je bent zelf net zo stom bezig, kut.
Ja en twijfel er zeer aan of die Jimmy met z'n 12 stappen hier de oplossing is.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Anabolen zijn denk ik de symptomen, het echte probleem ligt dieper.
Heb er weinig vertrouwen in dat dat bij dit programma voldoende gebeurt, die psychotherapie.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:47 schreef Copycat het volgende:
Nou ja, bij veel verslaafden is de verslaving een symptoom van een dieperliggend probleem. Naast het afkicken bestaat de behandeling vooral uit heel veel psychotherapie.
Hij wil de rol van Jerom in de nieuwste Suske en Wiske film.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:54 schreef Dagonet het volgende:
Wat een freak. Is hij aan het voorbereiden op een rolletje in een Marvelfilm?
Yeps moet zij uit de koelkast halen die Anabolen👎quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:39 schreef Copycat het volgende:
Anabolen in de koelkast.
'Hij zegt dat ons dochtertje van vijf het toch niet pakt, dus tja'.
Je bent zelf net zo stom bezig, kut.
Ik vind het ook altijd zo kort, twee maanden ofzo...quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:54 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Heb er weinig vertrouwen in dat dat bij dit programma voldoende gebeurt, die psychotherapie.
Ik heb juist het idee dat de makers achter de schermen wel integer omgaan met de verslaafden. Ze doen daarnaast die psychotherapie natuurlijk niet zelf, out in the open.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:54 schreef BlueMage het volgende:
Heb er weinig vertrouwen in dat dat bij dit programma voldoende gebeurt, die psychotherapie.
Er komt volgens mij ook nog het eea aan nazorg en therapie bij kijken, ná de daadwerkelijke afkickperiodequote:Op dinsdag 25 november 2014 20:55 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik vind het ook altijd zo kort, twee maanden ofzo...
Maar ze moeten wel hun hele leven naar die zelfhulpgroepen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:55 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd zo kort, twee maanden ofzo...
Ik hoop 't, ik hoop 't.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat de makers achter de schermen wel integer omgaan met de verslaafden. Ze doen daarnaast die psychotherapie natuurlijk niet zelf, out in the open.
Ja dat snap ik maar twee maanden in een kliniek is best kort hoewel het natuurlijk pas begint als je buiten staatquote:Op dinsdag 25 november 2014 20:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Er komt volgens mij ook nog het eea aan nazorg en therapie bij kijken, ná de daadwerkelijke afkickperiode
Bij AA/NA niet. Dat 12 stappen model is niet zo van de therapie als ik 't allemaal goed begrijp...quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:58 schreef Copycat het volgende:
Zelfhulpgroepen werken onder leiding van een therapeut ...
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Twaalfstappenprogrammaquote:Geen beroepskrachten
Binnen het programma bestaan er geen therapeut-cliënt verhoudingen. De betrokkenen delen hun ervaring (met het werken aan de Twaalf Stappen) met elkaar. De gemeenschappelijke, organisatorische basis van de twaalfstappengemeenschappen wordt gevormd door de Twaalf Tradities.
Volgens mij is 28 dagen regulier. En af en toe duurt het ook langer, zoals bij die gozer van vorige week. Die daarna ook in een safehouse terecht kwam. Of was dat die vrouw van een paar weken terug?quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:58 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ja dat snap ik maar twee maanden in een kliniek is best kort hoewel het natuurlijk pas begint als je buiten staat
Weet het ff niet meerquote:Op dinsdag 25 november 2014 20:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij is 28 dagen regulier. En af en toe duurt het ook langer, zoals bij die gozer van vorige week. Die daarna ook in een safehouse terecht kwam. Of was dat die vrouw van een paar weken terug?
Werken ze via het (religieuze) AA-programma?quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:59 schreef BlueMage het volgende:
Bij AA/NA niet. Dat 12 stappen model is niet zo van de therapie als ik 't allemaal goed begrijp...
Ja. Daar is dat hele "intervention"gedoe op gebaseerd. Komt uit de VS.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Werken ze via het (religieuze) AA-programma?
Maar werken ze er ook echt specifiek mee? Zie ik nergens terug, namelijk.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:02 schreef BlueMage het volgende:
Ja. Daar is dat hele "intervention"gedoe op gebaseerd. Komt uit de VS.
Geloof me nou maar dat 't allemaal via dat 12-stappen programma gaat.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:06 schreef Copycat het volgende:
In de historie van Intervention zie ik niets over AA.
http://intervention-neder(...)nieuwe-tv-programma/
Sorry.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:08 schreef BlueMage het volgende:
Geloof me nou maar dat 't allemaal via dat 12-stappen programma gaat.
die blonde he? Ja echt onwijs mooie damequote:
Cliffhanger jwzquote:Op dinsdag 25 november 2014 21:15 schreef BlueMage het volgende:
Met Open Armen is ook zo'n sensatieprogramma.
...en Jan wil niet getest worden, uiteraard er moet sensatie zijn.
Nee ze is ook liever in ontkenningquote:Op dinsdag 25 november 2014 21:29 schreef Copycat het volgende:
Die slappe vriendin is ook niet echt een steun.
Dat is een halve enabler.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:29 schreef Copycat het volgende:
Echt. Hij is zoals hij is en daar doe ik het maar mee. Wat moet ik anders.quote:
Typische enabler.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:29 schreef Copycat het volgende:
Dat is het bodybuilding topic.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:31 schreef golfer het volgende:
Ben eigenlijk wel beniewd hoe de Fok!kertjes uit het anabole steroiden-topic naar dit programma hebben gekeken.
Joh.quote:
Het tast ook je hersens al aan?quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:41 schreef hpeopjes het volgende:
Jij schreef dat het het "anabole steroiden-topic" is.
Huh niet lelijk doen over Peter hèquote:Op dinsdag 25 november 2014 22:21 schreef Heufd het volgende:
Maf programma. Dat iemand die haarimplantaten heeft genomen je vertelt dat je minder met je uiterlijk bezig moet zijn.
Ja, want dat is ook echt exact hetzelfde.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:21 schreef Heufd het volgende:
Maf programma. Dat iemand die haarimplantaten heeft genomen je vertelt dat je minder met je uiterlijk bezig moet zijn.
voor zover ik weet gebruikt niemand uit het BB topic.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:31 schreef golfer het volgende:
Slappe vriendin, slappe vent (ondanks z'n trainen en gebruik.)
Die zus is inderdaad mooi.
Wat een knurft om toch gewoon door te gaan met gebruiken en weigeren van een bloedtest.![]()
Ben eigenlijk wel beniewd hoe de Fok!kertjes uit het anabole steroiden-topic naar dit programma hebben gekeken.
Is online wel te vinden lijkt mequote:Op donderdag 27 november 2014 13:20 schreef pennywise666 het volgende:
de aflevering is niet eens terug te kijken op rtlxl.
deze reactie gaf rtl mij op twitter:
"Op verzoek van de personen in aflevering 5 van Verslaafd! wordt deze niet online gepubliceerd, uit respect voor hun privacy."
o,maar je gaat wel voor heel nederland op de tv dinsdagavond??
BELACHELIJK dit,echt een schande.
ik wil verdomme nu die aflevering bekijken!
Komt nog wel online hoorquote:Op donderdag 27 november 2014 14:11 schreef pennywise666 het volgende:
nee ook online nergens te bekennen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |