Haha ja ik ookquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mijn posts in deze reeks die bedoeld zijn voor de discussie, zijn al een tijdje geleden gepost. Nu post ik vooral over de actuele ontwikkelingen die dagelijks voorbij komen en om te trollen.
Het is een demonische sadistische verachtelijke kinderontvoerder.quote:
Ik zie de hoorns.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een demonische sadistische verachtelijke kinderontvoerder.
Gelukkig dat ie niet op een neger lijkt.
IsaacCuenca post, niet gelezen.quote:Op woensdag 5 november 2014 00:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ik vind dat ze moeten ophouden met al dat gezeik rondom de zwarte pieten. Ik hoor nu veel om me heen dat er kinderen zijn die al vroegtijdig aan geven dat sinterklaas niet bestaat, vanwege het steeds in het nieuws brengen van dat zwarte piet niet kan. Kinderen die in de twijfelleeftijd zitten snappen opeens hoe het zit. Ze zeggen als piet nu groen, geel of blauw kan zijn dan is het zwarte vast ook verf. Bedankt mensen die dit allemaal hebben bedacht dat zwarte piet niet kan. Jammer dat ons prachtig kinderfeest op deze manier tot een einde wordt gebracht. Zeer jammer
Technisch gezien is het niet mijn post.quote:Op woensdag 5 november 2014 00:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
IsaacCuenca post, niet gelezen.
Oh jee, ouders zijn boos omdat ze hun kinderen niet meer kunnen voorliegen.quote:Op woensdag 5 november 2014 00:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ik vind dat ze moeten ophouden met al dat gezeik rondom de zwarte pieten. Ik hoor nu veel om me heen dat er kinderen zijn die al vroegtijdig aan geven dat sinterklaas niet bestaat, vanwege het steeds in het nieuws brengen van dat zwarte piet niet kan. Kinderen die in de twijfelleeftijd zitten snappen opeens hoe het zit. Ze zeggen als piet nu groen, geel of blauw kan zijn dan is het zwarte vast ook verf. Bedankt mensen die dit allemaal hebben bedacht dat zwarte piet niet kan. Jammer dat ons prachtig kinderfeest op deze manier tot een einde wordt gebracht. Zeer jammer
Dit dus. Boeiend.quote:Op woensdag 5 november 2014 07:15 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Oh jee, ouders zijn boos omdat ze hun kinderen niet meer kunnen voorliegen.
Voorliegen,quote:Op woensdag 5 november 2014 07:15 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Jouw ouders hebben jou verteld dat David echt bestaat.quote:Op woensdag 5 november 2014 08:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Voorliegen,.
David de Kabouter dan ook maar verbieden.
Het gaat erom dat het fantasieverhaaltjes zijn.quote:Op woensdag 5 november 2014 08:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Jouw ouders hebben jou verteld dat David echt bestaat.
Jij moet echt geliefd zijn op feestjes.quote:Op woensdag 5 november 2014 07:15 schreef Morrigan het volgende:
[..]
mijn ouders hebben me voor zover ik weet ook nooit verteld dat de goedheiligman niet echt wasquote:Op woensdag 5 november 2014 08:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Jouw ouders hebben jou verteld dat David echt bestaat.
Dat was toch die zwarte school (3 autochtone leerlingen) waarvan de directeur besloot om andere kleuren te gebruiken omdat een Surinaamse moeder klaagde over de negatieve connotatie van zwart?quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:57 schreef Gramulanion het volgende:
http://vara.nl/media/323211
Is deze hier al voorbij gekomen? In '97 was er een school die al 12 jaar kleurenpieten hadden.
Nee dat was niet de school met 3 autochtone leerlingen.quote:Op woensdag 5 november 2014 12:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat was toch die zwarte school (3 autochtone leerlingen) waarvan de directeur besloot om andere kleuren te gebruiken omdat een Surinaamse moeder klaagde over de negatieve connotatie van zwart?
In die zin dat het niet als een probleem wordt ervaren door de meeste autochtone Nederlanders en er voor een niet-zwarte school dus geen aanleiding is om te stoppen met de traditie. Als je niets mag doen wat door een kleine minderheid vervelend wordt gevonden dan kan je weinig meer doen. Als een grote minderheid het criterium zou zijn dan zou je direct carnaval kunnen afschaffen, om maar een voorbeeldje te noemen. Vanzelfsprekend is de grens dat je niet een ander schade aanricht, wat niet in directe zin gebeurt door het feest op de traditionele manier te vieren. Mogelijk in indirecte zin omdat er wat domme kindjes zijn die in elke donkergekleurde persoon een ZP zien maar kom op, als je je daar druk over maakt dan richt je toch jezelf schade aan?quote:
wat als een lokale meerderheid (een school vol kinderen met ap dan niet zwarte hipsterouders bv) er een probleem mee heeft/van maakt?quote:Op woensdag 5 november 2014 13:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In die zin dat het niet als een probleem wordt ervaren door de meeste autochtone Nederlanders en er dus geen aanleiding om te stoppen met de traditie. Als je niets mag doen wat door een kleine minderheid vervelend wordt gevonden dan kan je weinig meer doen. Als een grote minderheid het criterium zou zijn dan zou je direct carnaval kunnen afschaffen, om maar een voorbeeldje te noemen. Vanzelfsprekend is de grens dat je niet een ander schade aanricht, wat niet in directe zin gebeurt door het feest op de traditionele manier te vieren. Mogelijk in indirecte zin omdat er wat domme kindjes zijn die in elke donkergekleurde persoon een ZP zien maar kom op, als je je daar druk over maakt dan richt je toch jezelf schade aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |