Doodstraf anno 2014.quote:Op maandag 3 november 2014 22:34 schreef mig72 het volgende:
Ik ben geen idioot maar ik vind wel dat moordenaars afgemaakt moet worden.
Ergo, onterechte klacht.
Aight.quote:Op maandag 3 november 2014 22:39 schreef hugecooll het volgende:
Ff geen topic verbaggeren met onderling gezeik als de TS wat moeite in zijn topic heeft gestoken a.u.b.
Met een beetje 'onderbuikgevoel' is niets mis (zolang je het een beetje relativeert). Elk weldenkend mens zou een beetje een walgelijk en boos gevoel in z'n keel moeten krijgen als ie hoort dat iemand als Joran 2 meisjes op beestachtige wijze (in elk geval 1) heeft afgemaakt. En ja, op zo'n daad hoort een zeer, zeer zware straf te staan, liefst levenslang (en met levenslange behandeling) wat mij betreft. Maar niet een bijna zelfde daad als, 'straf'. Want dan vind je het blijkbaar toch niet zo walgelijk?quote:
Wat is het nut van die behandeling als diegene toch nooit meer uit de gevangenis zal komen?quote:Op maandag 3 november 2014 22:43 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Met een beetje 'onderbuikgevoel' is niets mis (zolang je het een beetje relativeert). Elk weldenkend mens zou een beetje een walgelijk en boos gevoel in z'n keel moeten krijgen als ie hoort dat iemand als Joran 2 meisjes op beestachtige wijze (in elk geval 1) heeft afgemaakt. En ja, op zo'n daad hoort een zeer, zeer zware straf te staan, liefst levenslang (en met levenslange behandeling) wat mij betreft. Maar niet een bijna zelfde daad als, 'straf'. Want dan vind je het blijkbaar toch niet zo walgelijk?
hij begint zelfquote:Op maandag 3 november 2014 22:43 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Met een beetje 'onderbuikgevoel' is niets mis (zolang je het een beetje relativeert). Elk weldenkend mens zou een beetje een walgelijk en boos gevoel in z'n keel moeten krijgen als ie hoort dat iemand als Joran 2 meisjes op beestachtige wijze (in elk geval 1) heeft afgemaakt. En ja, op zo'n daad hoort een zeer, zeer zware straf te staan, liefst levenslang (en met levenslange behandeling) wat mij betreft. Maar niet een bijna zelfde daad als, 'straf'. Want dan vind je het blijkbaar toch niet zo walgelijk?
Basisschoolniveau dit.quote:
quote:
Op de seconde tegelijk, boks broeder.quote:
great minds allesquote:Op maandag 3 november 2014 22:46 schreef deadprez het volgende:
[..]
[..]
Op de seconde tegelijk, boks broeder.
Ik vind ook dat mensen die iemand (of zelfs meerdere mensen) vermoorden eigenlijk in veel gevallen geen tweede kans hoeven te krijgen. Dat krijgen z'n slachtoffers immers ook niet.quote:Op maandag 3 november 2014 22:34 schreef mig72 het volgende:
Ik ben geen idioot maar ik vind wel dat moordenaars afgemaakt moet worden.
Ergo, onterechte klacht.
waarom verdienen sommigen geen tweede kans en anderen wel?quote:Op maandag 3 november 2014 22:49 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Ik vind ook dat mensen die iemand (of zelfs meerdere mensen) vermoorden eigenlijk in veel gevallen geen tweede kans hoeven te krijgen. Dat krijgen z'n slachtoffers immers ook niet.
Maar in het extreme geval dat je dan iemand toch ter dood wil veroordelen, doe dat dan op humane wijze (voor zover een doodstraf dat kan zijn) en via de officiële en objectieve rechtsspraak.
Ik ben er overigens tegen, want ik vind eigenlijk dat zo iemand juist min of meer verlost wordt. Ik ging liever dood dan dat ik 40 jaar in een gevangenis moest zitten nadenken over m'n daden.
maar het is wel zoquote:
Ik word altijd een beetje misselijk van dit soort uitspraken en het maakt je in mijn ogen niet veel minder erg dan de mensen waar je in je OP over spreekt.quote:Op maandag 3 november 2014 22:49 schreef Roland010 het volgende:
Ik ben er overigens tegen, want ik vind eigenlijk dat zo iemand juist min of meer verlost wordt.
waarom mogen zijn niet beslissen over de dood en jij wel?quote:Op maandag 3 november 2014 22:48 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee maar het doel van een straf is tweevoudig, oftewel een combinatie van 2 fenomenen, wat wil niet zeggen dat het ene fenomeen altijd tov het andere in de meerderheid moet staan, of zwaarder moet wegen.
De twee fenomenen zijn
*slecht gedrag afleren (ze zullen waarschijnlijk geen moord meer plegen ook niet in de bajes)
* iemand de mogelijkheid ontnemen tot herhaling van de daad (ze kunnen gewone burgers niks aandoen want ze blijven opgesloten)
Met de doodstraf verzeker je alleen maar allebei die punten.
Klinkt misschien wat tegenstrijdig idd, maar:quote:Op maandag 3 november 2014 22:44 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat is het nut van die behandeling als diegene toch nooit meer uit de gevangenis zal komen?
Deze relativeringquote:Op maandag 3 november 2014 22:32 schreef Roland010 het volgende:
Moslim-haters (= heel wat anders dan Islam-critici)
zijn er best veel vanquote:Op maandag 3 november 2014 22:52 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
belachelijke mensen die denken dat zij wel mogen bepalen wie leeft en wie niet
Aha. Ik zie het nut er nog steeds niet van in.quote:Op maandag 3 november 2014 22:53 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Klinkt misschien wat tegenstrijdig idd, maar:
1. om de bewakers en mede-gevangenen enigzins te beschermen
2. voor het geval hij ooit toch nog ontsnapt of zelfs onverhoopt een keer gratie krijgt
3. omdat een genezen iemand zal inzien wat voor ergs die heeft gedaan, dat maakt de straf pas een straf. Anders zal ie zichzelf alleen maar z'n hele leven zich als slachtoffer blijven zien, die onrecht aangedaan wordt door hem op te sluiten.
Zieke mensen moet je behandelen, dat lijkt me redelijk logisch.quote:Op maandag 3 november 2014 22:44 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat is het nut van die behandeling als diegene toch nooit meer uit de gevangenis zal komen?
dus André mag van jou ooit weer buiten komen?quote:Op maandag 3 november 2014 22:55 schreef deadprez het volgende:
Maar goed, het nut van levenslange gevangenisstraffen zie ik ook niet echt.
van jou niet dan?quote:Op maandag 3 november 2014 22:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
dus André mag van jou ooit weer buiten komen?
Ja leuk, maar zonder enig uitzicht op een vrij leven schiet je er vrij weinig mee op lijkt me.quote:Op maandag 3 november 2014 22:55 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Zieke mensen moet je behandelen, dat lijkt me redelijk logisch.
van mij mag hij voor altijd binnen blijvenquote:
omdat?quote:Op maandag 3 november 2014 22:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
van mij mag hij voor altijd binnen blijven
Hoi Brummetje.quote:Op maandag 3 november 2014 22:58 schreef De_Dorstige het volgende:
Het lijkt me fantastisch iemand te vermoorden, maar ik wil de gevangenis niet in.
precies mijn gedachtequote:Op maandag 3 november 2014 22:58 schreef De_Dorstige het volgende:
Het lijkt me fantastisch iemand te vermoorden, maar ik wil de gevangenis niet in.
Iedereen verdient in principe één tweede kans (na een passende zware straf). Als ie echt spijt heeft en inziet hoe fout ie was dan. Altijd met de daden en het enorme verdriet dat je anderen aangedaan hebt te moeten leven is al een zware straf op zich, erger nog eigenlijk dan dood zijn.quote:Op maandag 3 november 2014 22:49 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
waarom verdienen sommigen geen tweede kans en anderen wel?
omdat hij nogal slechte dingen heeft gedaan er er geen spijt van heeftquote:
Nee, ik ben het zelf.quote:
ik doel op breivikquote:
is spijt dan hetgeen wat bepaald of iemand in of uit de gevangenis zit?quote:Op maandag 3 november 2014 22:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
omdat hij nogal slechte dingen heeft gedaan er er geen spijt van heeft
Oh.quote:
Hoe ga je dat controleren?quote:Op maandag 3 november 2014 22:59 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Iedereen verdient in principe één tweede kans (na een passende zware straf). Als ie echt spijt heeft en inziet hoe fout ie was dan. Altijd met de daden en het enorme verdriet dat je anderen aangedaan hebt te moeten leven is al een zware straf op zich, erger nog eigenlijk dan dood zijn.
En als je dat geen straf voor jezelf vindt en geen enkel berouw toont, dan hoef je die tweede kans niet te krijgen wat mij betreft. Al was het maar om onschuldige nieuwe potentiële slachtoffers te beschermen.
Dat zou wel lachen zijn.quote:Op maandag 3 november 2014 23:00 schreef deadprez het volgende:
[..]
Oh.Ja. Al denk ik niet dat ie ooit vrij zal komen.
Waarom? Het idee van vergelding is toch dat de ander eronder lijdt?quote:Op maandag 3 november 2014 22:51 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje misselijk van dit soort uitspraken en het maakt je in mijn ogen niet veel minder erg dan de mensen waar je in je OP over spreekt.
ja.quote:Op maandag 3 november 2014 23:00 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
is spijt dan hetgeen wat bepaald of iemand in of uit de gevangenis zit?
Ik vind vergelding niet zo belangrijk.quote:Op maandag 3 november 2014 23:03 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Waarom? Het idee van vergelding is toch dat de ander eronder lijdt?
Mee eens. Ik houd gewoon van geweld.quote:Op maandag 3 november 2014 23:03 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik vind vergelding niet zo belangrijk.
hoi, je moet voor 30 jaar de bak in. maar als je spijt toont mag je er volgend jaar alweer uit.quote:Op maandag 3 november 2014 23:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
ja.
rechters nemen het laatste woord ook mee in de veroordeling als je dat niet wist. over 30 jaar als hij formeel gezien vrijkomt wordt er gekeken naar z'n gedrag lijkt me
quote:Op maandag 3 november 2014 23:04 schreef De_Dorstige het volgende:
[..]
Mee eens. Ik houd gewoon van geweld.
zo simpel ligt het nou ook weer niet, denk even na manquote:Op maandag 3 november 2014 23:05 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
hoi, je moet voor 30 jaar de bak in. maar als je spijt toont mag je er volgend jaar alweer uit.
heb je spijt?
.....
wel,quote:Op maandag 3 november 2014 23:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
zo simpel ligt het nou ook weer niet, denk even na man
niet 100%quote:Op maandag 3 november 2014 23:06 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
wel,
'spijt' is zo'n loos begrip..
mijn god jongen jij bent zo ongelooflijk vermoeiendquote:Op maandag 3 november 2014 23:08 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
kun je nu ook al in procenten bepalen hoe loos een begrip is?
Iemand die leidt, moet je de mogelijkheid tot behandeling geven. Iemand van zorg ontzien is misdadig.quote:Op maandag 3 november 2014 22:57 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja leuk, maar zonder enig uitzicht op een vrij leven schiet je er vrij weinig mee op lijkt me.
ik heb er spijt van, krijg ik nog een tweede kans?quote:Op maandag 3 november 2014 23:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
mijn god jongen jij bent zo ongelooflijk vermoeiend
Ja, daar heb je ook gelijk in. Het zou wat mij betreft wel geen verplichte behandeling moeten zijn.quote:Op maandag 3 november 2014 23:09 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Iemand die leidt, moet je de mogelijkheid tot behandeling geven. Iemand van zorg ontzien is misdadig.
Nee die van die racist volgens mij.quote:Op maandag 3 november 2014 23:10 schreef voederbietel het volgende:
Werd Hugecooll's reactie nou verwijderd?
Dit is toch wel het maximum van de dader in de slachtoffer rol stekenquote:Op maandag 3 november 2014 22:51 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje misselijk van dit soort uitspraken en het maakt je in mijn ogen niet veel minder erg dan de mensen waar je in je OP over spreekt.
Deze is klacht is duidelijk?quote:Klacht moge duidelijk zijn. Debielen die (terecht) beschaving willen maar die alle mensen die duidelijk laten blijken het daar niet mee eens zijn zwaar onbeschaafd en inhumaan willen (laten) behandelen om ze te laten zien we elkaar niet... onbeschoft en inhumaan behandelen.
Ik zag het, de pagina versprong bij mij helemaal dus ik zag Hugecooll's reactie niet meer.quote:Op maandag 3 november 2014 23:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee die van die racist volgens mij.
Ik vond het toch nodig om het er even bij te zetten. Je hebt 2 totaal verschillende soorten Islam-'haters'. De ene soort, die zeer kritisch op uitwassen van de Islam zijn is en (meer dan terecht) vinden dat die extreme elementen hier niet thuis horen, maar die geen problemen hebben met Moslims op zichzelf hier, zolang die vriendelijk zijn en zich aan onze wetten en normen en waarden houden. Maar diegene zal ook kritisch zijn op b.v. extremistische Christenen die denken boven de wet te staan.quote:
quote:Op maandag 3 november 2014 23:11 schreef Roland010 het volgende:
De ene soort, die zeer kritisch op uitwassen van de Islam zijn
quote:
Laat Mig maar even uitrazen. Hij heeft het nogal zwaar volgens mij.quote:
Er is niemand - nou ja, bijna niemand - die op extremisten zit te wachten.quote:Op maandag 3 november 2014 23:11 schreef Roland010 het volgende:
De ene soort, die zeer kritisch op uitwassen van de Islam zijn is en (meer dan terecht) vinden dat die extreme elementen hier niet thuis horen
Is dat de klacht?quote:Op maandag 3 november 2014 23:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Voor zover ik weet komt mijn familie al heul heul lang uit Brabant.
Natuurlijk niet.quote:
Om toch even inhoudelijk te reageren. Iets als een 'Islam criticus' is bij voorbaat generalistisch en niet serieus te nemen. Er bestaat niet iets als een afgewogen kritiek op 'de Islam', omdat de Islam een religie is die aangehangen wordt door mensen. Als je al die mensen gaat bekritiseren op een totaal irrelevante gemeenschappelijke deler, gooi je je eigen geloofwaardigheid de zee in.quote:Op maandag 3 november 2014 23:11 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Ik vond het toch nodig om het er even bij te zetten. Je hebt 2 totaal verschillende soorten Islam-'haters'. De ene soort, die zeer kritisch op uitwassen van de Islam zijn is en (meer dan terecht) vinden dat die extreme elementen hier niet thuis horen, maar die geen problemen hebben met Moslims op zichzelf hier, zolang die vriendelijk zijn en zich aan onze wetten en normen en waarden houden. Maar diegene zal ook kritisch zijn op b.v. extremistische Christenen die denken boven de wet te staan.
De tweede soort: mensen die gewoon geen Moslims in Nederland willen zien, zelfs al passen ze zich netjes aan. Die zien nog zelfs liever een SGP-extremist dan een 'normale' moslim waar in Nederland dan ook. Want die Staphorst-extremist is tenminste Hollands, ook al wil ie anderen z'n geloof opleggen, wil ie vrouwen veel rechten ontnemen (hé, waar kennen we dat van?) en heeft ie geen respect voor andermans vrijheden en meningen. Maar ja, tenminste van een geloof dat we hier kennen hé?
Dat is redelijk lastig ben ik met je eens (je kunt immers niet in iemands hoofd kijken) maar van iemand die gewoon zegt: "ik heb geen berouw", en die zijn er helaas zat, weet je het in elk geval 100 % zeker. Die hoeft niet meer vrij, want daar is de kans op herhaling zo ontzettend groot bij dat het simpelweg onverantwoord is naar onschuldige burgers en de maatschappij.quote:Op maandag 3 november 2014 23:01 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Hoe ga je dat controleren?
En wat als iemands geestesziekte er voor zorgt dat deze zegt geen berouw te hebben terwijl deze na behandeling dat wel zou kunnen hebben?quote:Op maandag 3 november 2014 23:16 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dat is redelijk lastig ben ik met je eens (je kunt immers niet in iemands hoofd kijken) maar van iemand die gewoon zegt: "ik heb geen berouw", en die zijn er helaas zat, weet je het in elk geval 100 % zeker. Die hoeft niet meer vrij, want daar is de kans op herhaling zo ontzettend groot bij dat het simpelweg onverantwoord is naar onschuldige burgers en de maatschappij.
Iemand die het alleen maar zegt en er niets van meent, valt bij een goede psychiater wel een keer door de mand, 9 van de 10 keer.
'Altijd het zelfde met die (s)linkse ratten, beetje tegengas en er wordt naar stormfront doorverwezenquote:
quote:Op maandag 3 november 2014 23:18 schreef voederbietel het volgende:
[..]
'Altijd het zelfde met die (s)linkse ratten, beetje tegengas en er wordt naar stormfront doorverwezen. FOK! is echt links aan het worden
.'
wat een onzin.quote:Op maandag 3 november 2014 23:16 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dat is redelijk lastig ben ik met je eens (je kunt immers niet in iemands hoofd kijken) maar van iemand die gewoon zegt: "ik heb geen berouw", en die zijn er helaas zat, weet je het in elk geval 100 % zeker. Die hoeft niet meer vrij, want daar is de kans op herhaling zo ontzettend groot bij dat het simpelweg onverantwoord is naar onschuldige burgers en de maatschappij.
Iemand die het alleen maar zegt en er niets van meent, valt bij een goede psychiater wel een keer door de mand, 9 van de 10 keer.
Onzin. Iemand zou degene die zijn dochter verkracht heeft bijvoorbeeld vermoord kunnen hebben zonder daar spijt van te hebben. Hoe fout dat ook is, het wil niet zeggen dat diegene daarna nog een keer zoiets zou doen.quote:Op maandag 3 november 2014 23:16 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Al was het maar dat z'n dochter toch al dood is inderdaad.quote:Op maandag 3 november 2014 23:21 schreef deadprez het volgende:
[..]
Onzin. Iemand zou degene die zijn dochter verkracht heeft bijvoorbeeld vermoord kunnen hebben zonder daar spijt van te hebben. Hoe fout dat ook is, het wil niet zeggen dat diegene daarna nog een keer zoiets zou doen.
hallo manwijfquote:
Oh dus jij kan wél bij voorbaat generaliseren, maar een islamcriticus niet? Ga eens van die hypocriete troon afquote:Op maandag 3 november 2014 23:16 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Om toch even inhoudelijk te reageren. Iets als een 'Islam criticus' is bij voorbaat generalistisch en niet serieus te nemen. Er bestaat niet iets als een afgewogen kritiek op 'de Islam', omdat de Islam een religie is die aangehangen wordt door mensen. Als je al die mensen gaat bekritiseren op een totaal irrelevante gemeenschappelijke deler, gooi je je eigen geloofwaardigheid de zee in.
Mijn god wat ben jij ook een ezelquote:Op maandag 3 november 2014 23:24 schreef GhpH het volgende:
[..]
Oh dus jij kan wél bij voorbaat generaliseren, maar een islamcriticus niet? Ga eens van die hypocriete troon af
Wel voor de nabestaanden van de slachtoffers. Als een soort ultieme steunbetuiging/medeleven vanuit de maatschappij. Hoe erg is het, als je dochter is vermoord en de dader zit een jaartje later vrij en vrolijk champagne te drinken aan de pokertafel?quote:Op maandag 3 november 2014 23:03 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik vind vergelding niet zo belangrijk.
Waarom zou je iets structureels willen doorvoeren als antwoord op een incident?quote:Op maandag 3 november 2014 23:26 schreef Roland010 het volgende:
Wel voor de nabestaanden van de slachtoffers. Als een soort ultieme steunbetuiging/medeleven vanuit de maatschappij. Hoe erg is het, als je dochter is vermoord en de dader zit een jaartje later vrij en vrolijk champagne te drinken aan de pokertafel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |