Doodstraf anno 2014.quote:Op maandag 3 november 2014 22:34 schreef mig72 het volgende:
Ik ben geen idioot maar ik vind wel dat moordenaars afgemaakt moet worden.
Ergo, onterechte klacht.
Aight.quote:Op maandag 3 november 2014 22:39 schreef hugecooll het volgende:
Ff geen topic verbaggeren met onderling gezeik als de TS wat moeite in zijn topic heeft gestoken a.u.b.
Met een beetje 'onderbuikgevoel' is niets mis (zolang je het een beetje relativeert). Elk weldenkend mens zou een beetje een walgelijk en boos gevoel in z'n keel moeten krijgen als ie hoort dat iemand als Joran 2 meisjes op beestachtige wijze (in elk geval 1) heeft afgemaakt. En ja, op zo'n daad hoort een zeer, zeer zware straf te staan, liefst levenslang (en met levenslange behandeling) wat mij betreft. Maar niet een bijna zelfde daad als, 'straf'. Want dan vind je het blijkbaar toch niet zo walgelijk?quote:
Wat is het nut van die behandeling als diegene toch nooit meer uit de gevangenis zal komen?quote:Op maandag 3 november 2014 22:43 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Met een beetje 'onderbuikgevoel' is niets mis (zolang je het een beetje relativeert). Elk weldenkend mens zou een beetje een walgelijk en boos gevoel in z'n keel moeten krijgen als ie hoort dat iemand als Joran 2 meisjes op beestachtige wijze (in elk geval 1) heeft afgemaakt. En ja, op zo'n daad hoort een zeer, zeer zware straf te staan, liefst levenslang (en met levenslange behandeling) wat mij betreft. Maar niet een bijna zelfde daad als, 'straf'. Want dan vind je het blijkbaar toch niet zo walgelijk?
hij begint zelfquote:Op maandag 3 november 2014 22:43 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Met een beetje 'onderbuikgevoel' is niets mis (zolang je het een beetje relativeert). Elk weldenkend mens zou een beetje een walgelijk en boos gevoel in z'n keel moeten krijgen als ie hoort dat iemand als Joran 2 meisjes op beestachtige wijze (in elk geval 1) heeft afgemaakt. En ja, op zo'n daad hoort een zeer, zeer zware straf te staan, liefst levenslang (en met levenslange behandeling) wat mij betreft. Maar niet een bijna zelfde daad als, 'straf'. Want dan vind je het blijkbaar toch niet zo walgelijk?
Basisschoolniveau dit.quote:
quote:
Op de seconde tegelijk, boks broeder.quote:
great minds allesquote:Op maandag 3 november 2014 22:46 schreef deadprez het volgende:
[..]
[..]
Op de seconde tegelijk, boks broeder.
Ik vind ook dat mensen die iemand (of zelfs meerdere mensen) vermoorden eigenlijk in veel gevallen geen tweede kans hoeven te krijgen. Dat krijgen z'n slachtoffers immers ook niet.quote:Op maandag 3 november 2014 22:34 schreef mig72 het volgende:
Ik ben geen idioot maar ik vind wel dat moordenaars afgemaakt moet worden.
Ergo, onterechte klacht.
waarom verdienen sommigen geen tweede kans en anderen wel?quote:Op maandag 3 november 2014 22:49 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Ik vind ook dat mensen die iemand (of zelfs meerdere mensen) vermoorden eigenlijk in veel gevallen geen tweede kans hoeven te krijgen. Dat krijgen z'n slachtoffers immers ook niet.
Maar in het extreme geval dat je dan iemand toch ter dood wil veroordelen, doe dat dan op humane wijze (voor zover een doodstraf dat kan zijn) en via de officiële en objectieve rechtsspraak.
Ik ben er overigens tegen, want ik vind eigenlijk dat zo iemand juist min of meer verlost wordt. Ik ging liever dood dan dat ik 40 jaar in een gevangenis moest zitten nadenken over m'n daden.
maar het is wel zoquote:
Ik word altijd een beetje misselijk van dit soort uitspraken en het maakt je in mijn ogen niet veel minder erg dan de mensen waar je in je OP over spreekt.quote:Op maandag 3 november 2014 22:49 schreef Roland010 het volgende:
Ik ben er overigens tegen, want ik vind eigenlijk dat zo iemand juist min of meer verlost wordt.
waarom mogen zijn niet beslissen over de dood en jij wel?quote:Op maandag 3 november 2014 22:48 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee maar het doel van een straf is tweevoudig, oftewel een combinatie van 2 fenomenen, wat wil niet zeggen dat het ene fenomeen altijd tov het andere in de meerderheid moet staan, of zwaarder moet wegen.
De twee fenomenen zijn
*slecht gedrag afleren (ze zullen waarschijnlijk geen moord meer plegen ook niet in de bajes)
* iemand de mogelijkheid ontnemen tot herhaling van de daad (ze kunnen gewone burgers niks aandoen want ze blijven opgesloten)
Met de doodstraf verzeker je alleen maar allebei die punten.
Klinkt misschien wat tegenstrijdig idd, maar:quote:Op maandag 3 november 2014 22:44 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat is het nut van die behandeling als diegene toch nooit meer uit de gevangenis zal komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |