Niet nodig denk ik. In de autostoel wordt de rug bol, dat heb je bij dit soort karrekes nietquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:58 schreef JDude het volgende:
Je zult meer rechtop zitten dan in een personenwagen ja. Kussen meenemen kan altijd natuurlijk.
Reed ~100.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:06 schreef VAS het volgende:
[..]
Dus jij bent zo irritante bestuurder die op iets groters gaat rijden en dan steeds onder de 80 gaat rijden op de snelweg
Sprinters en onderstellen ervan hebben achterwielaandrijving, die maken veel kleinere draaicirkels.quote:Op woensdag 5 november 2014 20:50 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Ik heb best vaak met een Movano bakwagen gereden en het lastigste t.o.v. een gewone auto is vooral de enorme draaicirkel die een Movano heeft. Verder past de auto niet in een normaal parkeervak en moet je altijd de hoogte in de gaten houden.
Dan zitten we op dezelfde lijn.quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:22 schreef JDude het volgende:
Zoveel mogelijk vooraan en van links tot rechts volzetten zonder te stapelen
Ik heb in de beginjaren van AH.nl voor die club gereden. Meeste gingen op z'n kant omdat ze een deense kar vol met bierkratten aan de rechterzijde zettenquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:21 schreef Snowballed het volgende:
Ik zou vooral op de hoogte letten, en niet te hard in de bochten willen rijden (juiste belading is wel handig)
[ afbeelding ]
Meestal zitten er bij huurbussen stangen voor het vastzetten van lading.. als je er een band achterlangs spant, trek je de wanden naar elkaar toe..
[..]
Rechtop tegen het kopschot![]()
Vergeet je de dekens niet..? ik moet beter lezen..
Typische voorbeelden waarom je met een simpel B rijbewijs niet met dit soort auto's zou mogen rijden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:21 schreef Snowballed het volgende:
Ik zou vooral op de hoogte letten, en niet te hard in de bochten willen rijden (juiste belading is wel handig)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meestal zitten er bij huurbussen stangen voor het vastzetten van lading.. als je er een band achterlangs spant, trek je de wanden naar elkaar toe..
[..]
Rechtop tegen het kopschot![]()
Vergeet je de dekens niet..? ik moet beter lezen..
Och dat weet ik niet.. maar een beladingscursus is voor iedere bestuurder van een auto wel handig...quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:02 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Typische voorbeelden waarom je met een simpel B rijbewijs niet met dit soort auto's zou mogen rijden.
Houdt er wel rekening mee dat je dan waarschijnlijk wel zwaar over je maximale aslast (rond de 1,8 ton doorgaans) op de vooras heen gaat. Anderzijds zijn er doorgaans eigenlijk weinig andere manieren om te laden als je je spullen ook nog heel wil houden.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:07 schreef Fer het volgende:
De zware delen zoals apparatuur en hoge keukenkasten als eerste laden, tegen de wand aan tussen de cabine en laadruimte. Daarachter de lage kasten, niets stapelen, tenzij het heel licht is.
Ik ben er een keer per ongeluk mee in de Jordaan verzeild geraakt, en ergens in hartje Brussel. Even uitkijken met krappe bochten, keertje steken als het moet maar het is nou ook weer niet alsof je in een grote vrachtwagen zit.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:31 schreef Zoev het volgende:
Wat is eigenlijk de draaicirkel van zo'n dingen?
Stuurt dat een beetje makkelijk door krappe straatjes? Of is de cirkel enorm lomp en groot
Die bagagekarretjes zijn de grootste grap altijd. Hoe groter de aanhanger, hoe makkelijker het wordt. En met die kleine kutkarretjes mag iedereen rijden.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:41 schreef Snowballed het volgende:
Je hebt immers ook die aanhangertjes waar alles vanaf lazert... als niemand je ff verteld hoe het wel moet, dan leer je het nooit..
Euh, hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:15 schreef Zoev het volgende:
Er zit een stang bij, dus dat zal het naar voor schuiven voorkomen.
Mooi zo, good to knowquote:Op zaterdag 22 november 2014 22:47 schreef JDude het volgende:
Ik ben er een keer per ongeluk mee in de Jordaan verzeild geraakt, en ergens in hartje Brussel. Even uitkijken met krappe bochten, keertje steken als het moet maar het is nou ook weer niet alsof je in een grote vrachtwagen zit.
Oh, ik dacht als een soort spanband principequote:Op zaterdag 22 november 2014 22:52 schreef Sometimes het volgende:
Euh, hoe bedoel je dat?
Die stang is gewoonlijk om achter je (hogere) lading te zetten zodat deze bij bijvoorbeeld optrekken niet achterover lazert.
Zorg er voor dat je de maten van het voertuig kent (ivm eventuele beperkingen op de wegen die je tegen komt), maar goed het is natuurlijk geen echte vrachtwagen, dus normaal kom je vrijwel overal wel weg. Houdt er wel rekening mee dat zo'n ding wel een overhang heeft achter de achteras, dus niet in één keer het stuur omgooien als je ergens bijvoorbeeld heel strak langs een paar geparkeerde auto's rijdt...quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:31 schreef Zoev het volgende:
Wat is eigenlijk de draaicirkel van zo'n dingen?
Stuurt dat een beetje makkelijk door krappe straatjes? Of is de cirkel enorm lomp en groot
Wij gebruikten die stangen heel soms wel eens vóór de lading (bijvoorbeeld wanneer er een hoog beladen europallet midden achterin je bak stond.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:57 schreef Zoev het volgende:
[..]
Oh, ik dacht als een soort spanband principe
Goede tip!quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:57 schreef j669 het volgende:
Houdt er wel rekening mee dat zo'n ding wel een overhang heeft achter de achteras, dus niet in één keer het stuur omgooien als je ergens bijvoorbeeld heel strak langs een paar geparkeerde auto's rijdt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |