lijkt me ook lastig om daarmee een oprit op te draaien in een smalle straat inderdaad.quote:Op maandag 3 november 2014 21:57 schreef daNpy het volgende:
Met achteruit rijden en krappe bochten zie je wel maar weinig.
Ja, en dan heel hard 'HO!!' roepen, net nadat je ergens tegenaan bent geredenquote:Op maandag 3 november 2014 22:12 schreef daNpy het volgende:
Met verhuizen ben je hopelijk met meerdere personen, fijn als er dan iemand even in de blinde hoek kijkt
Die heb je er ook bij jaquote:Op maandag 3 november 2014 22:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, en dan heel hard 'HO!!' roepen, net nadat je ergens tegenaan bent gereden
De wagen die ik had beschikte niet over die luxequote:Op maandag 3 november 2014 22:17 schreef Sounddragon het volgende:
En spanbanden maak je vast aan ogen en bevestigingspunten in de vloer, niet aan de lat om lat betimmering, dat gaat niet goed komen
Dan goed stouwen tegen het kopschotquote:Op maandag 3 november 2014 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De wagen die ik had beschikte niet over die luxe
Je kunt er op zich best iets aan vast zetten met bijvoorbeeld en touw en wat skillz, maar een ekte spanband-spanband trekt geheid de latten eraf.quote:Op maandag 3 november 2014 22:34 schreef Zoev het volgende:
Goede tips!
Ik dacht dat je om die latten een spanband kon maken.
Gewicht verdelen had ik aan gedacht.
@Kanovinnie:
Jij had geen spanband? Dan gaat je toch alles schuiven?
Of de bak krom. Spanbanden en die andere floddertjes zijn onzin.quote:Op maandag 3 november 2014 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
Je kunt er op zich best iets aan vast zetten met bijvoorbeeld en touw en wat skillz, maar een ekte spanband-spanband trekt geheid de latten eraf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
Jawel hoor, maar idd aan die latten vast.quote:Op maandag 3 november 2014 22:34 schreef Zoev het volgende:
Goede tips!
Ik dacht dat je om die latten een spanband kon maken.
Gewicht verdelen had ik aan gedacht.
@Kanovinnie:
Jij had geen spanband? Dan gaat je toch alles schuiven?
Rechtop tegen het kopschotquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:13 schreef Zoev het volgende:
Goede tips.
Er gaat een afgebroken keuken in, die weer wordt opgebouwd in het nieuwe huis.
Kun je deze (houten) onderdelen het beste op de grond leggen (in dekens) of rechtop tegen het schot of zijkant? Rit is ongeveer 100 km. 90% snelweg.
Dubbellucht rijd alleen beter als de lading echt zwaar is.. (of als er laadklep achter zit)quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:24 schreef bokkepoot het volgende:
Ow en ik zou een bus met dubbel lucht achter fixen en zorgen dat je een laadklep hebt.
Dubbel lucht rijd wat beter en zo'n laadklep is ongelooflijk makkelijk met alles in te laden.
Ik ging uit van de laadklep achter, dan wil je echt geen enkel band achterquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:26 schreef Snowballed het volgende:
Dubbellucht rijd alleen beter als de lading echt zwaar is.. (of als er laadklep achter zit)
Als je enkel wat volume hebt, maakt het niet uit.. met weinig gewicht springt ie veel meer..
En zon laadvloer is niet heel hoog.. de keuken heb je toch al in handen, waarom dan een laadklep..? je struikelt er alleen maar over..
Creeer je alleen maar gevaar mee in mijn ogen.. die laadvloer is precies een mooie tilhoogte.. steeds de klep op en afstappen/springen is geen doen...quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:34 schreef bokkepoot het volgende:
Omdat je met de laadvloer een trapje kan maken, die zet je mooi halverwege en dan kan je met 2 man mooi inladen
Bij een bakwagen ligt de bak er meestal bovenop..quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:33 schreef daNpy het volgende:
Nadeel van dubbellucht is dat de doorgang tussen de wielkasten heel smal wordt.
Planken over de drempels? Zware kasten wil je echt niet continu tillen. Daar sloop je je rug meequote:Op dinsdag 4 november 2014 14:39 schreef Snowballed het volgende:
en een keuken op een hondje.. tja meestal heb je zoveel drempels dat je het net zo makkelijk tilt...
Ik vind de hoogte nog meestal fors om even te tillen hoor, als je gewoon gebruik maakt van de klep halverwege loop je zo de bak in..quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:39 schreef Snowballed het volgende:
Creeer je alleen maar gevaar mee in mijn ogen.. die laadvloer is precies een mooie tilhoogte.. steeds de klep op en afstappen/springen is geen doen...
Meestal blijft er inderdaad net 500 kilo om te laden over. Ik ooit eens een bakwagen gereden die leeg bijna 3200 kilo woog, dan blijft er vrij weinig overquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:45 schreef daNpy het volgende:
Met laadklep mag je ook ~400kg minder laden.
Zo zwaar is een keuken niet.. en meestal is die vloer ongeveer 60cm hoog... ik ben dan wel groot.. (195cm) maar ik vind het prima te doen.. en met klep op de grond is de laadvloer weer net te laag...quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:43 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Planken over de drempels? Zware kasten wil je echt niet continu tillen. Daar sloop je je rug mee
[..]
Ik vind de hoogte nog meestal fors om even te tillen hoor, als je gewoon gebruik maakt van de klep halverwege loop je zo de bak in..
Inderdaad, mijn collega's hebben ook weer allerlei voorkeuren..quote:
Onderschat een koelkast, vaatwasser en ovenblok niet hoor!quote:
Is die 800 kg wat het bedrijf aangeeft of wat er op de kentekenkaart staat?quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:05 schreef Zoev het volgende:
Ik kan 800 kg laden.
Keuken is natuurlijk nooit 800 kg.
Idem voor het spul wat naar de stort moet.
De rest van de inboedel die op ronde twee mee moet ophalen.
Weet ik eigenlijk niet
Nee veel meer...quote:
Je vergeet het betonnen aanrechtblad..quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Onderschat een koelkast, vaatwasser en ovenblok niet hoor!
Bedrijf.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:06 schreef bokkepoot het volgende:
Is die 800 kg wat het bedrijf aangeeft of wat er op de kentekenkaart staat?
Dus jij bent zo irritante bestuurder die op iets groters gaat rijden en dan steeds onder de 80 gaat rijden op de snelwegquote:Op maandag 3 november 2014 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
Zelf heb ik ook een keer met zo'n ding verhuisd. Gaat prima. Niet te hard op de snelweg want je hebt een kolk in je tank en rustig wegrijden/over hobbels ivm de lading.
Da's wel heel ernstig. Ik vond 110 op de teller altijd wel comfortabel rijden met zo'n bakkie. En als het druk is wel even met 120 inhalen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:06 schreef VAS het volgende:
[..]
Dus jij bent zo irritante bestuurder die op iets groters gaat rijden en dan steeds onder de 80 gaat rijden op de snelweg
Hoop geschud denk ik.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:19 schreef JDude het volgende:
Je mag er zelfs 130 mee als je wilt. Of het fijn rijdt is een tweede.
Goed dat je het zegt. Moet die vriend maar eens kijken of hij dat wel kan verzekeren.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:38 schreef Fer het volgende:
3. Hoog/breed reken erop de schades aan de bovenkant en achterkant niet meeverzekerd zijn.
Sprint shi(f)t rijdt heerlijk man.... hihihi...quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:42 schreef Zoev het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt. Moet die vriend maar eens kijken of hij dat wel kan verzekeren.
Ik hoop dat het geen automaat is. Rij per jaar heel veel km maar dan wel in een schakel
uhuquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:29 schreef Zoev het volgende:
[..]
Tis wel een mercedes .... dus veilig en comfortabel denk ik
Tot je ooit eens automaat rijdt, je wilt nooit meer anders.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:42 schreef Zoev het volgende:
Ik hoop dat het geen automaat is. Rij per jaar heel veel km maar dan wel in een schakel
Automaat bedoel je?quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:44 schreef Fer het volgende:
Sprint shi(f)t rijdt heerlijk man.... hihihi...
Van alle bakkies waar ik mee heb gereden had ik het liefst de Iveco's. Maar keuze heb je bij een verhuurder niet waarschijnlijk. Mercedes is ook wel ok maar verwacht geen taxi-interieurquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:29 schreef Zoev het volgende:
Hoop geschud denk ik.
Tis wel een mercedes .... dus veilig en comfortabel denk ik
Ik heb ivm rugproblematiek een ergo kussen. Dat zal ik ook wel moeten meenemen in die bus.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:52 schreef JDude het volgende:
Mercedes is ook wel ok maar verwacht geen taxi-interieur
Je zult meer rechtop zitten dan in een personenwagen ja. Kussen meenemen kan altijd natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:56 schreef Zoev het volgende:
Ik heb ivm rugproblematiek een ergo kussen. Dat zal ik ook wel moeten meenemen in die bus.
Als dat werkt, omdat je er natuurlijk anders in zit
Ligt aan de huurboer, die van ons heeft een Movano full options. Das echt niet normaal meerquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:58 schreef JDude het volgende:
[..]
Met een beetje geluk heb je een geveerde stoel, al weet ik niet of huurboeren daar ook aan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |