Hij draagt meer bij aan de maatschappij dan 1000 dwarse punkertjes met zure opmerkingenquote:Op maandag 3 november 2014 22:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hij produceert vooral crap om nog meer te verdienen dus.
Dan 100.000 dwarse punkertjes.quote:Op dinsdag 4 november 2014 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij draagt meer bij aan de maatschappij dan 1000 dwarse punkertjes met zure opmerkingen
Dan 100.000 dwarse punkertjes die zich druk maken over het sexisme in timmermanquote:Op dinsdag 4 november 2014 08:39 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Dan 100.000 dwarse punkertjes.
Vind je? Ligt aan de dwarse punker denk ik. Hij doet het bijzonder goed en dat is hem gegund. Maar dat neemt niet weg dat ie rotzooi produceert waar we niet opeens respect voor moeten hebben omdat het commercieel succesvol is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij draagt meer bij aan de maatschappij dan 1000 dwarse punkertjes met zure opmerkingen
Jij bepaald dat het rotzooi is?quote:Op dinsdag 4 november 2014 08:45 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Vind je? Ligt aan de dwarse punker denk ik. Hij doet het bijzonder goed en dat is hem gegund. Maar dat neemt niet weg dat ie rotzooi produceert waar we niet opeens respect voor moeten hebben omdat het commercieel succesvol is.
Dat we dat wel doen lijkt me eerder bijdragen aan verdere geestelijke armoede dan dat zijn programma's iets bijdragen aan de maatschappij. Zo daag je mensen toch niet uit met iets inhoudelijks te komen?
Maar daarover kunnen we natuurlijk van mening verschillen.
Het is doorgaans een onorigineel concept en inhoudelijk flinterdun. Wel met veel glittertjes. Dus ja.quote:Op dinsdag 4 november 2014 08:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bepaald dat het rotzooi is?
Waarom werd dat kapitaal niet in Nederland geinvesteerd?quote:Op maandag 3 november 2014 22:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus de industriële revolutie is wat positiefs? Klopje, je waait als je jasje.
Nederlands Kapitaal maakte het britse empire en daarmee de industriële revolutie in de UK mogelijk. Goed voorbeeld waarom je een goed investeringsklimaat moet hebben.
quote:Op maandag 3 november 2014 22:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus de industriële revolutie is wat positiefs? Klopje, je waait als je jasje.
Nederlands Kapitaal maakte het britse empire en daarmee de industriële revolutie in de UK mogelijk. Goed voorbeeld waarom je een goed investeringsklimaat moet hebben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Economic_history_of_the_Netherlands_(1500%E2%80%931815)quote:A distinctive trait of the Dutch economy emerging in the 18th century was the fiscal-financial complex. The historically large public debt, resulting from the Republic's participation in the European wars around the turn of the 19th century, was held by a small percentage of the Dutch population (there was hardly any external debt). This implied that the Dutch fiscal system now became yoked to the service of this debt in a way that served the interests of this small rentier class. No less than 70 percent of the annual revenue of the province of Holland (the main debtor) had to be dedicated to debt service. These revenues consisted mainly of regressive indirect taxes with the perverse effect that income was transferred from the poorer classes to the richer to the amount of 14 million guilders a year (approximately 7 percent of the Gross National Product at the time).[44] This debt burden rested preponderantly on the tax payers from Holland, as the finances of the provinces were separated in the confederal system of the Republic, and this unequal debt burden militated against other provinces agreeing to fiscal reform. Fiscal reform was also opposed by the rentiers that had a vested interest in retaining their interest income, but not in paying (direct) income taxes to pay for the debt service.
Meanwhile, this rentier-class remained very frugal and saved most of its income, thereby amassing more capital that needed to be reinvested. As productive investments within the Republic were scarce (as explained above), they rationally looked for investment opportunities abroad.
Omdat de mensheid niet ophoudt met bestaan met het overschrijden van een denkbeeldige lijn. Kapitaal denkt niet in landen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom werd dat kapitaal niet in Nederland geinvesteerd?
Veel kinderen zitten ook niet op wiskunde te wachten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Je hoeft er niet naar te kijken, feit blijft dat het zeer succesvol is, als in, heel veel mensen kijken er graag naar. Het zit gelikt in elkaar. Het is een vrije markt, als jij denkt dat je succesvol kan zijn met wat jij als kwaliteit ziet, ga het maken, maar wat ik vooral zie is dat dit maar al te vaak gesubsidieerde hobby moet zijn waar verder niet echt veel mensen op zitten te wachten
Inhoudelijk waarde, en wie bepaald dat?quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:32 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Veel kinderen zitten ook niet op wiskunde te wachten.
Ik heb het puur over inhoudelijke waarde. Dat die zich bar slecht met commercie laat verenigen is m.i. nu juist een van de kwalijke blinde plekken in doorgeschoten marktdenken.
Je quote laat zien dat ik gelijk heb, een overheid die teveel geld uitgeeft waardoor de lastendruk te hoog wordt zorgt voor een slecht investeringsklimaat waardoor het geld naar elders vloeit.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Economic_history_of_the_Netherlands_(1500%E2%80%931815)
Sluit prachtig aan bij dit topic @robin007bond
WikiPedia heeft dat overigens rechtstreeks gekopieerd van De Vries, Van der Woude en Schama.
Iets leerzaams bijvoorbeeld. Nieuwe inzichten opdoen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Inhoudelijk waarde, en wie bepaald dat?
Commercieel weinig interessant, als in, er wil geen hond naar kijkenquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:35 schreef Jibberism_ het volgende:
Overigens loop ik al een tijdje met een idee rond. Maar commercieel weinig interessant denk ik.
Nee, jouw betoog is dat J de M rotzooi maakt omdat het goed bekeken wordt (of zoiets), jij vind het troep dus het is troep.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:37 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Iets leerzaams bijvoorbeeld. Nieuwe inzichten opdoen.
Als je serieus wil betogen dat er geen onderscheid te maken valt tussen inhoud en plat vermaak (wat absoluut bestaansrecht heeft) dan is de discussie voorbij. Daar vergooi ik mijn tijd niet aan.
Westerse tekorten zijn nu juist mede het gevolg van het willen faciliteren van een prettig vestigingsklimaat, koste wat kost.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je quote laat zien dat ik gelijk heb, een overheid die teveel geld uitgeeft waardoor de lastendruk te hoog wordt zorgt voor een slecht investeringsklimaat waardoor het geld naar elders vloeit.
Nee, van meer uitgeven dan er binnenkomtquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:40 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Westerse tekorten zijn nu juist mede het gevolg van het willen faciliteren van een prettig vestigingsklimaat, koste wat kost.
Als in: je kunt er geen sms acties aan verbinden en het onderwerp leent zich niet voor al te kekke commerciële exploitatie. Voor iemand die nog geen werkwoord kan vervoegen sla je nogal een toontje aan zegquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Commercieel weinig interessant, als in, er wil geen hond naar kijken
Omdat er steeds minder binnenkomt van het internationaal grootbedrijf.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, van meer uitgeven dan er binnenkomt
Kortom, er wil geen hond naar kijken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:42 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Als in: je kunt er geen sms acties aan verbinden en het onderwerp leent zich niet voor al te kekke commerciële exploitatie. Voor iemand die nog geen werkwoord kan vervoegen sla je nogal een toontje aan zeg
Nee omdat het plat vermaak is zonder al te veel vernieuwing, waarbij commerciële belangen het format bepalen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jouw betoog is dat J de M rotzooi maakt omdat het goed bekeken wordt (of zoiets), jij vind het troep dus het is troep.
Maar je vindt het wel goed dat hij veel belasting betaalt in Nederland?quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:32 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Veel kinderen zitten ook niet op wiskunde te wachten.
Ik heb het puur over inhoudelijke waarde. Dat die zich bar slecht met commercie laat verenigen is m.i. nu juist een van de kwalijke blinde plekken in doorgeschoten marktdenken.
Jezus vent. Snap je het echt niet of ben je gewoon zo'n infantiel figuur?quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, er wil geen hond naar kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |