Je gaat niet echt in op de opmerking over het plukken van de groep modaal / 2x modaal. Wat vind je daar van?quote:Op zondag 2 november 2014 19:35 schreef VVDer het volgende:
[..]
Krijg je dan aftrek als je aandelen een keer negatief gaan? Het is gokken met gespaard geld
Luister : een carriere is een investering in iets wat je extra doet je hele werk leven lang. Mensen geven graag af op mensen die het (financieel) "beter" hebben, maar voor het gemak is iedereen blind wat daaraan vooraf is gegaan en blijft gaan!quote:Op zondag 2 november 2014 21:01 schreef keste010 het volgende:
Toch grappig hoe mensen als TS inkomens van bijv. 10 keer modaal blijven verdedigen met het "ik werk er zo hard voor"-argument. TS vindt het walgelijk dat men dergelijke verdiensten hebzucht noemt, maar kijkt kennelijk wel met ontzettend veel dedain neer op het arbeidsethos (kennelijk werken ze 10 keer minder hard?) van de middenklasse.
Dergelijke inkomens/vermogens belasten is puur het corrigeren van de kapitalistische markt, die buitenproportioneel beloont voor zaken die op zich te waarderen zijn (creativiteit, risico durven nemen) maar qua beloning vaak kant noch wal raken. Dat een samenleving daarin probeert te corrigeren is niet meer dan logisch, maar TS spreekt dan ook als een individu.
Ga de stressmeter van de doorsnee verpleger eens meten.quote:Op zondag 2 november 2014 22:01 schreef VVDer het volgende:
[..]
Luister : een carriere is een investering in iets wat je extra doet je hele werk leven lang. Mensen geven graag af op mensen die het (financieel) "beter" hebben, maar voor het gemak is iedereen blind wat daaraan vooraf is gegaan en blijft gaan!
Nederlanders zijn echt zooo verschrikkelijk kortzichtig.
Ik geloof zeker dat mensen op hogere functies meer werken. Daarnaast meer stress genieten en moeten interen op hun sociale leven. Dat zijn keuzes, maar ga dan niet doen alsof het dom of stom is dat ze aanzienlijk meer verdienen
Wanneer laten we nou de groep niet willen werkende eens een stap harder zetten. Mensen willen niet meer of harder werken omdat anders de subsidie komt te vervallen WTF?!quote:Op zondag 2 november 2014 19:18 schreef CafeRoker het volgende:
Tja. Ik ben in het algemeen niet zo van het nivelleren, maar de huidige uitvoering richt zich wel met name op alles tussen modaal en de hogere middenklasse. In die zin lijkt het wel eerlijk om de lijn dan in ieder geval in dezelfde beweging door te trekken.
In de zorg is er echt minder stress dan een eind verantwoordelijke van een onderneming of beurs genoteerde onderneming. Dan laten we het aantal werkuren nog even links liggenquote:Op zondag 2 november 2014 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ga de stressmeter van de doorsnee verpleger eens meten.
Kijk daarna even wat hij/zij verdient.
Echt waar, joh?quote:Op zondag 2 november 2014 22:07 schreef VVDer het volgende:
[..]
In de zorg is er echt minder stress dan een eind verantwoordelijke van een onderneming of beurs genoteerde onderneming. Dan laten we het aantal werkuren nog even links liggen
Een verpleegster mag dankzij allemaal kansloze regeltjes in NL geen tijd meer besteden en hij/zij heeft werkdruk wat ten kosten gaat van de kwaliteit. Maar stressmeter is denk ik redelijk normaal. Het ligt immers binnen de verwachting van wat je doet, zonder dat daar consequenties aan hangen. Muv fouten die gemaakt worden en dan aan je BIG register hangen.
Dat sust door de eeuwen heen al een hoop gewetens: "het is pure jaloezie".quote:Op zondag 2 november 2014 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
Laten we dit de jaloeziebelasting noemen.
Vertel eens wat is er aan vooraf gegaan, studeren op de gemeenschap b.v ?quote:Op zondag 2 november 2014 22:01 schreef VVDer het volgende:
[..]
Luister : een carriere is een investering in iets wat je extra doet je hele werk leven lang. Mensen geven graag af op mensen die het (financieel) "beter" hebben, maar voor het gemak is iedereen blind wat daaraan vooraf is gegaan en blijft gaan!
Nederlanders zijn echt zooo verschrikkelijk kortzichtig.
Ik geloof zeker dat mensen op hogere functies meer werken. Daarnaast meer stress genieten en moeten interen op hun sociale leven. Dat zijn keuzes, maar ga dan niet doen alsof het dom of stom is dat ze aanzienlijk meer verdienen
Nee, dat noemen we meebetalen aan de gemeenschap.quote:Op zondag 2 november 2014 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
RESPECT!quote:Op zondag 2 november 2014 23:11 schreef HarryP het volgende:
[..]
Nee, dat noemen we meebetalen aan de gemeenschap.
Ik ben niet jaloers op de mensen die 5 miljoen of meer hebben, ik ben als VVD-er het er wel mee eens dat die mensen best wat meer en makkelijker kunnen bijdrage aan de maatschappij dan de middenklasse.
Dan moet het ook geen punt zijn om degenen die het meest verdienen even hard te laten werken als ze toevallig wat meer belasting moeten betalen. Of, in het geval van bijvoorbeeld (semi)overheidsdienst, wat minder te laten verdienenquote:Op zondag 2 november 2014 22:04 schreef VVDer het volgende:
Wanneer laten we nou de groep niet willen werkende eens een stap harder zetten. Mensen willen niet meer of harder werken omdat anders de subsidie komt te vervallen WTF?!
Leuke retoriek, maar hoeveel procent van het eigendom en de inkomsten heeft die 20%?quote:Op zondag 2 november 2014 22:04 schreef VVDer het volgende:
De 20% hoogste inkomens betalen 80% van alle inkomstenbelasting! Daarnaast maken we hier in Nederland ook nog een keer alles inkomensafhankelijk. Waar gaat het over
BRILJANT!!quote:Op zondag 2 november 2014 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
Ach... geloof best dat het soms aanpoten is. Maar ik merk ook vaak dat mensen in die posities niet voor zichzelf opkomen en geen 'nee' durven zeggen. Als je nou gewoon eens zegt hoe je je voelt en gewoon 'nee' zegt tegen bepaalde dingen, dan voorkom je misschien die stress.quote:Op zondag 2 november 2014 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ga de stressmeter van de doorsnee verpleger eens meten.
Kijk daarna even wat hij/zij verdient.
Dat is inderdaad een onzin-argument. Maar ik vind het persoonlijk niet juist om de rijke meer te gaan belasten, leer de armen liever hoe ze veel geld moeten verdienen.quote:Op zondag 2 november 2014 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat sust door de eeuwen heen al een hoop gewetens: "het is pure jaloezie".
quote:Op zondag 2 november 2014 23:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vertel eens wat is er aan vooraf gegaan, studeren op de gemeenschap b.v ?
Nee dat is oneerlijk.quote:Op zondag 2 november 2014 19:18 schreef CafeRoker het volgende:
Tja. Ik ben in het algemeen niet zo van het nivelleren, maar de huidige uitvoering richt zich wel met name op alles tussen modaal en de hogere middenklasse. In die zin lijkt het wel eerlijk om de lijn dan in ieder geval in dezelfde beweging door te trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |