Scooterrijders betalen helemaal geen wegenbelasting, alleen als ze ook nog een auto hebben naast de scooter.quote:Op zondag 9 november 2014 01:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zowel de automobilist als de scooterrijder betaald belasting en heeft dus gewoon recht van de weg gebruik de maken.
Ja, we gaan er harder mee rijden, maken ze geluidloos, en dan doen we minder aan bescherming; dát gaat werkenquote:Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
We gaan ze net als autorijdend Nederland voor 100% betuttelen, dat komt de zelf verantwoordelijkheid, het zelf nadenken en de zelfredzaamheid ten goede.quote:Op zondag 9 november 2014 11:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, we gaan er harder mee rijden, maken ze geluidloos, en dan doen we minder aan bescherming; dát gaat werken
Sja, helaas zijn we van het regeltjes verzinnen hier in Nederland, wat doe je eraan? Veiligheid dit, veiligheid dat, je wordt er soms helemaal debiel vanquote:Op zondag 9 november 2014 12:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
We gaan ze net als autorijdend Nederland voor 100% betuttelen, dat komt de zelf verantwoordelijkheid, het zelf nadenken en de zelfredzaamheid ten goede.
Harder kunnen =\ moeten. Net als met een auto. Binnen de bebouwde kom rijden ze gewoon de snelheid van de auto's (30 en 50). Die snelheid van 45 km/h op de rijbaan (even ervan uitgaande dat ze zich daaraan houden) is gewoon een vervelend compromis. En geluidloos, tsja, een Tesla en Prius hoor je ook vaak genoeg niet. What's the difference? Die godvergeten tiefusherrie en de stank van al die brommers en scooters vind ik ontelbaar keer irritanter.quote:Op zondag 9 november 2014 11:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, we gaan er harder mee rijden, maken ze geluidloos, en dan doen we minder aan bescherming; dát gaat werken
Ze zijn juist de rijbaan op geknikkerd (waar ze imo ook niet thuishoren; I'm with you on that), om onze heilige fietsertjes te beschermen. Maar een Auto valt nog een beetje op qua omvang, een brommertje zie je heel snel over het hoofd, en sneller rijden gaat dat niet verbeteren.quote:Op zondag 9 november 2014 12:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Harder kunnen =\ moeten. Net als met een auto. Binnen de bebouwde kom rijden ze gewoon de snelheid van de auto's (30 en 50). Die snelheid van 45 km/h op de rijbaan (even ervan uitgaande dat ze zich daaraan houden) is gewoon een vervelend compromis. En geluidloos, tsja, een Tesla en Prius hoor je ook vaak genoeg niet. What's the difference? Die godvergeten tiefusherrie en de stank van al die brommers en scooters vind ik ontelbaar keer irritanter.
Die helm kan je over twisten, maar, net als met autogordels, vind ik dat mensen het lekker zelf moeten weten. Als je dan een klapper maakt moet je zelf op de blaren zitten. Al dat betuttel om maar het aantal doden omlaag te krijgen heeft ergens een grens hoor. En die is mijns inziens al lang en breed overschreden wanneer je boetes uit gaat delen wanneer je alleen jezelf in een gevaarlijkere positie brengt.
quote:Op zondag 9 november 2014 12:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gordelplicht vind ik ook een beetje bull, en die draag ik ook heel vaak niet; alleen als ik vind dat ik hem nodig heb (slecht weer, slecht zicht, gladheid) doe ik dat kutding om.
Een helm vind ik een ander verhaal, omdat je niet in een cocon zit als je je op 2 wielen voortbeweegt, en bestrating, in wat voor vorm dan ook, komt erg hard aan op je schedel.
Het gaat mij om de noodzaak; tevens heb ik in mijn leven al diverse keren een aanrijdinkje gehad met lagere snelheid, en nog nooit had ik achteraf het idee dat een gordel me ergens van had kunnen redden, want ik heb nog nooit een schrammetje opgelopen. Een crashtest dummy heeft het stuur niet vast, zet zich niet schrap met zijn benen, en is alleen een domme plumpudding die toevallig op dezelfde stoel zit als een bestuurder.. Op je smoel gaan met een tweewieler is bijna nooit zonder schade aan lijf en/of leden achteraf.quote:Op zondag 9 november 2014 13:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]en rijden zonder gordel vind je wel "kunnen"?
Het is overigens inderdaad volledig je eigen verantwoordelijkheid om hem niet om te doen... Mij heb je dr totaal niet mee als je zelfs bij een botsing met lage snelheid graag je kop door de voorruit wil rammen.
No way dat je jezelf kan tegenhouden bij een ongeluk. Bij een ongeluk met 50km/u tegen een boom of muur ofzo heb je een deacceleratie van 50g. Dat betekend dat je lichaam die normaal 80kg weegt nu ineens 4000kg weegt. Dat kan je echt niet houden.quote:Op zondag 9 november 2014 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het gaat mij om de noodzaak; tevens heb ik in mijn leven al diverse keren een aanrijdinkje gehad met lagere snelheid, en nog nooit had ik achteraf het idee dat een gordel me ergens van had kunnen redden, want ik heb nog nooit een schrammetje opgelopen. Een crashtest dummy heeft het stuur niet vast, zet zich niet schrap met zijn benen, en is alleen een domme plumpudding die toevallig op dezelfde stoel zit als een bestuurder.. Op je smoel gaan met een tweewieler is bijna nooit zonder schade aan lijf en/of leden achteraf.
APK muss sein; dat gaat over de veiligheid van mensen om je heen; ken je nog dat TV programma vroeger waarin ze wekelijks het 'wrak van de weg' hadden?quote:Op zondag 9 november 2014 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
Maar wat vind je van de APK keuring, kentekens, airbags, kreukelzone etc etc. Neem aan dat je hier ook geen noodzaak in ziet en dit ook een beetje bull vindt?
Een slecht onderhouden auto is ook gevaarlijk voor de andere inzittenden en mogelijk voor anderen op de weg. Een gordel of helm niet dragen is alleen gevaarlijk voor degene die hem niet omdoet. Pretty big difference.quote:Op zondag 9 november 2014 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
Maar wat vind je van de APK keuring, kentekens, airbags, kreukelzone etc etc. Neem aan dat je hier ook geen noodzaak in ziet en dit ook een beetje bull vindt?
Als je met 50 tegen een boom of muur terecht komt, heb je denk ik zitten snurken of niet?quote:Op zondag 9 november 2014 14:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
No way dat je jezelf kan tegenhouden bij een ongeluk. Bij een ongeluk met 50km/u tegen een boom of muur ofzo heb je een deacceleratie van 50g. Dat betekend dat je lichaam die normaal 80kg weegt nu ineens 4000kg weegt. Dat kan je echt niet houden.
Wanneer je een ongeluk hebt is het beter een plofzak te zijn. Door alles aan te spannen beschadig je alles. Ontspannen raak je veel minder snel gewond. Daardoor raken dronken automobilisten bijvoorbeeld ook minder snel gewond in eenzelfde ongeluk.
Dat gezegd hebbende is het inderdaad volledig eigen keuze. We hoeven niet overal voor beschermd te worden.
APK en onderhoud zijn 2 verschillende dingen hequote:Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een slecht onderhouden auto is ook gevaarlijk voor de andere inzittenden en mogelijk voor anderen op de weg. Een gordel of helm niet dragen is alleen gevaarlijk voor degene die hem niet omdoet. Pretty big difference.
Ik schoof het even op één hoop. De kern is hetzelfde.quote:Op zondag 9 november 2014 14:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
APK en onderhoud zijn 2 verschillende dingen heMaar idd, daar zit hem wel het grote verschil.
Goed puntquote:Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een slecht onderhouden auto is ook gevaarlijk voor de andere inzittenden en mogelijk voor anderen op de weg. Een gordel of helm niet dragen is alleen gevaarlijk voor degene die hem niet omdoet. Pretty big difference.
Ha nu je het zegt, dat is lang geledenquote:Op zondag 9 november 2014 14:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
APK muss sein; dat gaat over de veiligheid van mensen om je heen; ken je nog dat TV programma vroeger waarin ze wekelijks het 'wrak van de weg' hadden?![]()
Even een vraag, wat vind jij van de Amerikaanse mentaliteit (de zelfredzaamheid en absolute vrijheid). Dit is op geen enkele manier een diss of iets dergelijks, ben erg benieuwd naar jouw idee en filosofie en dit lijkt misschien op dit vlak meer op de niet-Europese manier van levenquote:De rest van de veiligheidsshit is min of meer eigen keuze; ik heb jarenlang in yanken gereden zonder plofzakken, zonder ABS, met rommelremmetjes, en de 'kreukelzone' eindigde bij het chassis, en ik leef nog steeds. Ik heb sinds Maart dit jaar voor het eerst een auto met ABS en plofbags, en zonder die shit had ik hem ook gewoon gekocht.
Veiligheid begint met je normaal gedragen en fatsoenlijk autorijden. Als je je zodanig op de weg en in je auto gedraagt dat je een verhoogd risico loopt, is het inderdaad raadzaam om jezelf te beschermen inderdaad, maar voor mijzelf, die 90% van de tijd op zo goed als verlaten snelwegen met 110-120 naar zijn werk hobbelt op tijden dat anderen liggen te maffen of al aan de warme prak zitten, ben ik niet zo benauwd.
Dit is PTA, dus daar gaan we hier niet dieper op in, but I could live that wayquote:Op zondag 9 november 2014 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ha nu je het zegt, dat is lang geleden
[..]
Even een vraag, wat vind jij van de Amerikaanse mentaliteit (de zelfredzaamheid en absolute vrijheid). Dit is op geen enkele manier een diss of iets dergelijks, ben erg benieuwd naar jouw idee en filosofie en dit lijkt misschien op dit vlak meer op de niet-Europese manier van leven
Haha klopt. Daarom ben ik het volledig met je eens dat het eigen verantwoordelijkheid moet zijn.quote:Op zondag 9 november 2014 14:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je met 50 tegen een boom of muur terecht komt, heb je denk ik zitten snurken of niet?
Daarom doen we tegenwoordig e-smoken, hoef je niet te draaien, geen as meer in de auto, stinkt niet, scheelt een hoop brandgaatjes; de voordelen zijn eindeloosquote:Op zondag 9 november 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha klopt. Daarom ben ik het volledig met je eens dat het eigen verantwoordelijkheid moet zijn.
Je mag bijvoorbeeld ook roken van de overheid. En dat is veel gevaarlijker dan zonder gordel rijden
Milieuquote:Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
4 takt brommers van tegenwoordig heb ik niet zoveel moeite mee.quote:Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
Die race geluidquote:Op zondag 9 november 2014 16:08 schreef blup het volgende:
[..]
4 takt brommers van tegenwoordig heb ik niet zoveel moeite mee.
Die knetterende 2takt troep wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |