abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146324127
Dat is het grote nadeel en gevaar van automatische verlichting. De automobilist zet hem op auto en denkt dan dat alles in orde is, terwijl dan vaak alleen de dagrijverlichting aan staat en de achterlichten uit. In de mist zonder achterlichten rijden is uiteraard levensgevaarlijk. Automatische verlichting is imo een van de meest stompzinnige uitvindingen ooit. Althans, niet geschikt voor mensen die niet bewust nadenken over het autorijden. Ik zet mijn verlichting gewoon standaard op dimlicht. Start ik de auto, dan gaat de verlichting aan. Stop ik de auto, dan gaat het uit. Hoe simpel wil je het hebben?
pi_146326624
130 gereden. Er was voldoende zicht voor, vond ik.

Ook geen dikkere banken enzo.

Jammer dat mensen mij dan als mijnenveger gebruiken.
.
pi_146328702
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:16 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dus als je bijvoorbeeld in een minder goede buurt parkeert kunnen ze zelfs je raam intikken en ben je nog je auto niet kwijt :)
Ik heb er maar weinig vertrouwen in dat iemand die je ruit intikt zich laat afschrikken door een deur die niet opengaat, als je een ruit hebt ingetikt is er namelijk een opening ter grootte van een ruit.

Nee, ik vind het maar weinig voordelen hebben. Nadelen wel. Zoals bijvoorbeeld als je in het water rijdt of een aanrijding hebt, moet je eerst 2x op een knopje drukken voor je eruit kan.

[ Bericht 6% gewijzigd door FransDeens op 05-11-2014 13:57:10 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
  woensdag 5 november 2014 @ 14:00:35 #104
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_146329149
Vrachtwages die gewoon met groot licht op bleef rijden terwijl ik de mijne uitzette :r
:')_
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_146333771
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:33 schreef Hartigan het volgende:
Dat is het grote nadeel en gevaar van automatische verlichting. De automobilist zet hem op auto en denkt dan dat alles in orde is, terwijl dan vaak alleen de dagrijverlichting aan staat en de achterlichten uit. In de mist zonder achterlichten rijden is uiteraard levensgevaarlijk. Automatische verlichting is imo een van de meest stompzinnige uitvindingen ooit. Althans, niet geschikt voor mensen die niet bewust nadenken over het autorijden. Ik zet mijn verlichting gewoon standaard op dimlicht. Start ik de auto, dan gaat de verlichting aan. Stop ik de auto, dan gaat het uit. Hoe simpel wil je het hebben?
Ik begrijp ook niet waarom fabrikanten er niet voor kiezen om dagrijverlichting te combineren met de achterverlichting. Bij mijn auto zijn de dagrijlichten ook dermate fel dat je bijna zou kunnen denken dat je je normale verlichting al aan hebt staan.
Miata is always the answer
pi_146334646
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:00 schreef j669 het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet waarom fabrikanten er niet voor kiezen om dagrijverlichting te combineren met de achterverlichting. Bij mijn auto zijn de dagrijlichten ook dermate fel dat je bijna zou kunnen denken dat je je normale verlichting al aan hebt staan.
Uit: Reglement nr. 48 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE) — Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen wat de installatie van verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen betreft:6.19.7.
quote:
Elektrische schakeling De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn. De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].

Bovendien branden de in punt 5.11 bedoelde lichten niet wanneer de dagrijlichten ingeschakeld zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_146337102
Omdat de achterlichten niet zo belangrijk zijn als sommigen hier denken. Kijk maar eens bij schemer of donkere bewolking, vaak kun je de auto verderweg zien, dan zijn achterlichten. Behalve voor de nieuwste auto;s waar zowat de hele achterkant verlicht is.

Trouwens ook wel een gekke gedachte dat mensen niet meer denken aan hun verlichting omdat ze dagrijverlichting hebben of automatsche, vandaag genoeg zien rijden zonder verlichting in de schemer.

Dat lijken mij gewoon dezelfde mensen, maar dan in een oude auto.
.
  FOK!fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 17:37:35 #108
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146337481
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:25 schreef Fer het volgende:
Omdat de achterlichten niet zo belangrijk zijn als sommigen hier denken. Kijk maar eens bij schemer of donkere bewolking, vaak kun je de auto verderweg zien, dan zijn achterlichten. Behalve voor de nieuwste auto;s waar zowat de hele achterkant verlicht is.
En kijk eens bij nacht. Viel me toevallig vrijdag op, reed een stuk voor me een auto met waarschijnlijk smokey lampjes. Slecht, zeer slecht te zien, zeker tussen het andere verkeer.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146337539
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:37 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En kijk eens bij nacht. Viel me toevallig vrijdag op, reed een stuk voor me een auto met waarschijnlijk smokey lampjes. Slecht, zeer slecht te zien, zeker tussen het andere verkeer.
Reed net achter een 106, die ging remmen. Ik dacht dat ie eindelijk zijn gewone lichten aandeed.
.
pi_146338518
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Uit: Reglement nr. 48 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE) — Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen wat de installatie van verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen betreft:6.19.7.

[..]

Bij stadsverlichting vormt dit kennelijk weer geen probleem, want dan branden de achterlichten ook...
Miata is always the answer
pi_146352012
55 waar je 50 mag, komt de Politie bijna je kofferbak in.
.
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 11:45:20 #112
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146362474
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg :P

https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en

Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaan :') dus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?

Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus :P ) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.

Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
pi_146362987
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg :P

https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en

Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaan :') dus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?

Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus :P ) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.

Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Om eerlijk te zijn, is het gewoon domme onoplettendheid.. zelfs op de borden voor je neus staat de pijl schuin naar links, een indicatie dat je dus eerst dient over te steken..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_146363646
Als je nou als enige in de hele ochtendspits met je mistachterlicht aan rijdt, zou het dan in je opkomen dat het misschien niet nodig is en deze ook wel uit kan? Blijkbaar niet..... :{
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 12:27:37 #115
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146363814
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:00 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, is het gewoon domme onoplettendheid.. zelfs op de borden voor je neus staat de pijl schuin naar links, een indicatie dat je dus eerst dient over te steken..
Is het ook, ik gaf ook al toe dat het gewoon mijn fout was, daar hoeft geen twijfel over te bestaan.

Maar als je aan komt gereden en naar links wil afslaan, sta je (zoals je kan zien op de foto ook) links op de weg gesorteerd, waardoor het tussenstuk waar je rechtdoor moet gaan, automatisch flink aan je rechterkant zit.
Je moet dan eerst zeg maar een redelijke stuurbeweging naar rechts maken om door dat rechtdoor paadje te gaan, en dat is als je links wilt afslaan een hele onnatuurlijke beweging/gedachte.

Maar ja, kan ook goed dat het aan mij ligt hoor :)
pi_146370640
http://nos.nl/l/718578

Driekwart van de ondervraagden wel eens onzeker in het verkeer :X
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_146372293
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:55 schreef Spezza19 het volgende:
http://nos.nl/l/718578

Driekwart van de ondervraagden wel eens onzeker in het verkeer :X
Typisch NOS berichtje van 2 regels weer, leve informatievoorziening :')

Ik ben ook wel eens tijdelijk onzeker over of ik ergens 50 of 70 mag, of 120 of 130, maar dat is snel genoeg weer opgelost en niet echt gevaarlijk ofzo.
  donderdag 6 november 2014 @ 17:03:29 #118
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146372922
Vandaag heeft iemand in een ka echt een enorme file veroorzaakt. Die gozer had net zijn rijbewijs gehaald en heeft hem echt een stuk of 10 keer af laten slaan. Elke keer dat hij weg probeerde te rijden weer. Ook echt op super onhandige momenten, overdwars over de weg tijdens het uitparken en 3 groen cyclussen voor het stoplicht.

Zo'n ka zonder toerenteller rijdt natuurlijk minder makkelijk weg dan een diesel zoals de meeste les auto's. Maar dat is toch wel heel erg triest.

Ook echt allemaal mensen naar hem zwaaien van "wow je hebt je rijbewijs" terwijl hij niet vooruit kwam. :')

Toen hij uiteindelijk rolde reed hij natuurlijk ook volgas. Dit soort mensen maken de verzekeringen voor jongeren duur :(
  donderdag 6 november 2014 @ 17:07:38 #119
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146373054
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:47 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Typisch NOS berichtje van 2 regels weer, leve informatievoorziening :')

Ik ben ook wel eens tijdelijk onzeker over of ik ergens 50 of 70 mag, of 120 of 130, maar dat is snel genoeg weer opgelost en niet echt gevaarlijk ofzo.
Ja inderdaad, of de a2 van Utrecht naar Amsterdam let ik ook heel goed op het snelheidslimiet. Er staat 1 bordje voor de overgang van 130 naar 100 met direct een trajectcontrole.

Ik vind het ook heel verwarrend of verkeer van rechts voorrang heeft in verschillende landen. In Nederland en Duitsland is het in idee geval zo. In België en Frankrijk volgens mij ook. In Kroatië en Hongarije weer niet. En in Spanje geen idee. Ik neem maar het zekere voor het onzekere :o
  donderdag 6 november 2014 @ 17:10:59 #120
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_146373184
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:03 schreef NieuweNier het volgende:
Vandaag heeft iemand in een ka echt een enorme file veroorzaakt. Die gozer had net zijn rijbewijs gehaald en heeft hem echt een stuk of 10 keer af laten slaan. Elke keer dat hij weg probeerde te rijden weer. Ook echt op super onhandige momenten, overdwars over de weg tijdens het uitparken en 3 groen cyclussen voor het stoplicht.

Zo'n ka zonder toerenteller rijdt natuurlijk minder makkelijk weg dan een diesel zoals de meeste les auto's. Maar dat is toch wel heel erg triest.

Ook echt allemaal mensen naar hem zwaaien van "wow je hebt je rijbewijs" terwijl hij niet vooruit kwam. :')

Toen hij uiteindelijk rolde reed hij natuurlijk ook volgas. Dit soort mensen maken de verzekeringen voor jongeren duur :(
Wat heeft die toerenteller er mee te maken?
Je gaat me toch niet serieus vertellen dat er mensen zijn die gaan kijken hoeveel toeren ze maken voor ze gaan rijden? :D
(uitzondering als je doof bent natuurlijk.) :P
pi_146373352
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:07 schreef NieuweNier het volgende:
Ik vind het ook heel verwarrend of verkeer van rechts voorrang heeft in verschillende landen. In Nederland en Duitsland is het in idee geval zo. In België en Frankrijk volgens mij ook. In Kroatië en Hongarije weer niet. En in Spanje geen idee. Ik neem maar het zekere voor het onzekere :o
Verkeer van rechts heeft in Kroatië (en Hongarije denk ik ook) op een gelijkwaardige kruising net zoveel voorrang als in Nederland en de rest van Europa. Waarom denk je dat dat niet het geval is?
http://www.regelsverkeer.nl/verkeersregels-kroatie/

Ik kan me wel voorstellen dat het aantal gelijkwaardige kruisingen vrijwel nul is, net zoals in Groot-Brittanië. Ook daar heeft verkeer van rechts voorrang, maar bestaan er gewoonweg nauwelijks gelijkwaardige kruispunten zodat het nooit een issue is.
  donderdag 6 november 2014 @ 17:16:10 #122
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146373378
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:10 schreef Idanue het volgende:

[..]

Wat heeft die toerenteller er mee te maken?
Je gaat me toch niet serieus vertellen dat er mensen zijn die gaan kijken hoeveel toeren ze maken voor ze gaan rijden? :D
(uitzondering als je doof bent natuurlijk.) :P
Mwah ik kan me best voorstellen dat je op de toerenteller kijkt wanneer je net je rijbewijs hebt. Dat is toch iets van gewenning.

Ikzelf kijk bij normaal wegrijden inderdaad niet op mijn toerenteller. Maar wanneer ik een stoplicht sprintje wil trekken en muziek aan heb, heb ik de toerenteller wel nodig om te kijken wanneer de motor rond de 3200 toeren maakt. Minder en je slaat af wanneer je de koppeling laat vallen, meer en je slijt je motor onnodig.

Het is trouwens wel leuk naar je toerenteller te kijken. Gewoon dat ding omhoog te zien schieten wanneer je accelereert is vet. Ik miste het ook wel toen ik een paar dagen in een Ka moest rijden.
  donderdag 6 november 2014 @ 17:17:53 #123
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146373437
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Verkeer van rechts heeft in Kroatië (en Hongarije denk ik ook) op een gelijkwaardige kruising net zoveel voorrang als in Nederland en de rest van Europa. Waarom denk je dat dat niet het geval is?
http://www.regelsverkeer.nl/verkeersregels-kroatie/

Ik kan me wel voorstellen dat het aantal gelijkwaardige kruisingen vrijwel nul is, net zoals in Groot-Brittanië. Ook daar heeft verkeer van rechts voorrang, maar bestaan er gewoonweg nauwelijks gelijkwaardige kruispunten zodat het nooit een issue is.
Oh kak dan zat ik dus verkeerd :')

Maar inderdaad in sommige landen zijn er gewoon bijna geen gelijkwaardige kruisingen en is het stopbord dus wachten of geen bord dus doorrijden.
pi_146374623
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:16 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Mwah ik kan me best voorstellen dat je op de toerenteller kijkt wanneer je net je rijbewijs hebt. Dat is toch iets van gewenning.

Ikzelf kijk bij normaal wegrijden inderdaad niet op mijn toerenteller. Maar wanneer ik een stoplicht sprintje wil trekken en muziek aan heb, heb ik de toerenteller wel nodig om te kijken wanneer de motor rond de 3200 toeren maakt. Minder en je slaat af wanneer je de koppeling laat vallen, meer en je slijt je motor onnodig.

Het is trouwens wel leuk naar je toerenteller te kijken. Gewoon dat ding omhoog te zien schieten wanneer je accelereert is vet. Ik miste het ook wel toen ik een paar dagen in een Ka moest rijden.
Waarom zou je naar de toerenteller moeten kijken? Een beetje bestuurder voelt zijn voertuig gewoon aan hoor.
pi_146375037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg :P

https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en

Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaan :') dus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?

Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus :P ) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.

Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Ik ben van mening dat al dit soort baantjes en aparte rijstroken en in aparte banen geleiden van het verkeer nutteloos en overbodig is. Het is meestal onduidelijk, onhandig en vooral schijnveiligheid.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')